Metallica II (Hij is er!)

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten

Death Magnetic...

valt me echt mee, een hele leuke cd, maar hij kan niet tippen aan de klassiekers
60
63%
heerst, past zo in het rijtje klassiekers
14
15%
is opnieuw een regelrecht drama geworden, bah
15
16%
is onbekend, want ik ken Metallica helemaal niet
0
Geen stemmen
geen mening
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 95

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » do sep 04, 2008 7:50 pm

toxic schreef:En ja James is nooit een goede zanger geweest dus met een ruk drummer en middelmatige zanger kan je natuurlijk nooit een goede plaat opnemen....
De discussie over de onzinnigheid van dit soort opmerkingen is hier een paar pagina's terug al gevoerd.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22215
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » do sep 04, 2008 7:58 pm

Hehe idd. En James een middelmatige zanger noemen slaat natuurlijk nergens op. Ik vind hem op (Re)Load bijzonder geslaagd als rock/blues/country zanger. Maar goed, dat is geen metal, dus dan houdt deze discussie al snel op.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Bericht door POS » do sep 04, 2008 9:22 pm

toxic schreef:En ja James is nooit een goede zanger geweest dus met een ruk drummer en middelmatige zanger kan je natuurlijk nooit een goede plaat opnemen....
Hehe wat een heerlijk kansloze opmerking.

Zit de plaat net te luisteren. Valt niet echt tegen nee. Redelijke nummers die echter vrij beroerd klinken. Ligt dat aan de mp3 ? heeft iedereen dat of is de productie echt zo beroerd.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22664
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do sep 04, 2008 9:25 pm

KoenM schreef:Hehe idd. En James een middelmatige zanger noemen slaat natuurlijk nergens op. Ik vind hem op (Re)Load bijzonder geslaagd als rock/blues/country zanger. Maar goed, dat is geen metal, dus dan houdt deze discussie al snel op.

Want alles wat geen metal is, is uitermate kut natuurlijk!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11741
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » do sep 04, 2008 9:52 pm

Die review van Bruinsteen slaat eigelijk best wel een spijkertje op de kop. Alle ingredienten voor een album van klasse zijn aanwezig, maar er wordt te weinig mee gedaan. Er is geen magie, wanhoop, agressie, kortom, het klinkt alsof het album is ingespeeld door metallica-cyborgs, zogezegd. Maar vind je het gek, het is toch al door massa's artiesten bewezen dat muziek op z'n best is als de artiest doodongelukkig is en vrachtwagens vol levensvragen en problemen op de luisteraar afvuurt.
Die typische metal-frustratie, die mis ik hier. Zoveel nieuwe bands beginnen met ijzersterke debuten door die verwrongen teleurstelling in de maatschappij. Dat is ook wel hoe metal zo'n beetje ontstaan is.
Maarja, Metallica is een product, gevoed door een stel multimiljonairs, die zielsgelukkig zijn. Er is geen reden meer om hart, ziel, nier, lever en long in de strijd te gooien voor een goeie plaat.
Het is een plaat om de critici te sussen. 'We kunnen het nog wel hoor, maar we hadden er gewoon ff een tijdje geen zin in.'
Maar de bezieling, de betovering, die is weg. Al een lange tijd overigens. Niet dat dit betekent dat het een slechte plaat is, integendeel. Het ragt best, er zitten gave solo's in, mooie melodieen, en de stem van Hetfield is voor mij zo nostalgisch dat het niet echt uitmaakt of ie nou 'MASTAh' of 'je moeder is een hoer' zingt. Maar daar redden ze het niet mee.
Een 7tje dus eveneens, meer niet.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 135
Lid geworden op: zo mar 23, 2003 9:22 pm
Locatie: Irnsum

Bericht door Ronald » do sep 04, 2008 10:40 pm

Zeker een goed album, technisch heel goed.
Het gitaarwerk is er zeker op vooruit gegaan. Mooie riffs, lekker snel.

Maar er is een belangrijk ding wat ik mis : emotie, passie of hoe je het ook noemen wilt. Net wat Amibor ook al heeft gezegd.

De teksten mogen dan wel sterk zijn, het meezing gehalte is laag.
Geen pakkende refreinen die meteen blijven hangen en die je luidkeels meebrult, zoals vroeger wel het geval was. Zodoende blijft er, bij mij althans, weinig hangen van de verschillende nummers.
Till Next Time,

Ronald

"Vengeance Is Mine"

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » do sep 04, 2008 10:41 pm

POS schreef:[..]


Hehe wat een heerlijk kansloze opmerking.

Zit de plaat net te luisteren. Valt niet echt tegen nee. Redelijke nummers die echter vrij beroerd klinken. Ligt dat aan de mp3 ? heeft iedereen dat of is de productie echt zo beroerd.
Klinkt inderdaad alsof het ergens in een gat in de grond is opgenomen. Die drums gaan echt van "boenk-boenk-boenk". Hoop dat dat aan de mp3 ligt en dat de cd beter klinkt want de muziek is zoals gezegd best ok.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Gandalf
Berichten: 390
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 11:05 am
Locatie: Groningen

Bericht door Gandalf » do sep 04, 2008 11:07 pm

In tegenstelling tot de meesten hier, begin ik death magnetic steeds beter te vinden. OK, de productie (met name het drumgeluid) is niet je van het, maar is dat bij and justice for all niet ook zo? En op die plaat is het juist het drumgeluid dat die plaat zo'n speciale feel geeft die geen enkele andere plaat heeft. Over de kwaliteiten (of het gebrek daaraan) van meneer Ulrich ga ik niet weer beginnen, maar luister eens naar de riffs van meneer hetfield (en ook zijn zang trouwens). Dat maakt wat mij betreft alles goed. En ook de nummers op zich worden steeds beter. Vanwege de complexiteit duurt het een aantal luisterbeurten voordat zich alles openbaart, maar dan heb je ook wat, vind ik dan.
[url=http://www.last.fm/user/Siepje/?chartstyle=grayboxfive][img]http://imagegen.last.fm/grayboxfive/artists/5/Siepje.gif[/img][/url]

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Bericht door toxic » do sep 04, 2008 11:50 pm

POS schreef:[..]



Zit de plaat net te luisteren. Valt niet echt tegen nee. Redelijke nummers die echter vrij beroerd klinken. Ligt dat aan de mp3 ? heeft iedereen dat of is de productie echt zo beroerd.
juist jij slaat de spijker ook op z'n kop....de plaat valt niet echt tegen, dus een beetje wel.
redelijke nummers.....
en daar wringt de schoen dus bij mij , van metallica, een major act , mag je veel meer verwachten en is deze cd dus uitermate teleurstellend, okee na st. anger is een kinderhand al snel gevuld maar als dit uitgebracht zou zijn door een Nederlande band zou er geen haan naar kraaien.

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » vr sep 05, 2008 6:27 am

Gandalf schreef:In tegenstelling tot de meesten hier, begin ik death magnetic steeds beter te vinden. OK, de productie (met name het drumgeluid) is niet je van het, maar is dat bij and justice for all niet ook zo? En op die plaat is het juist het drumgeluid dat die plaat zo'n speciale feel geeft die geen enkele andere plaat heeft. Over de kwaliteiten (of het gebrek daaraan) van meneer Ulrich ga ik niet weer beginnen, maar luister eens naar de riffs van meneer hetfield (en ook zijn zang trouwens). Dat maakt wat mij betreft alles goed. En ook de nummers op zich worden steeds beter. Vanwege de complexiteit duurt het een aantal luisterbeurten voordat zich alles openbaart, maar dan heb je ook wat, vind ik dan.
Een band is maar zo goed als zijn drummer. Dan mag Hetfield de meest geweldige riffs schrijven, Hammett de sterren van de hemel soleren en ome Rob de meest funky baslijntjes spelen, door het jostispel van Lars Ulrich wordt het groepsniveau danig naar beneden gehaald. Met als gevolg dat de nieuwe plaat ondanks vele leuke ideeen uiteindelijk nog geen deuk in een pakje boter slaat. "Death Magnetic" is een stuk beter dan St Anger..maar die plaat overtreffen is niet al te moeilijk...
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
Gandalf
Berichten: 390
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 11:05 am
Locatie: Groningen

Bericht door Gandalf » vr sep 05, 2008 1:10 pm

Ik ben het met je eens dat een drummer een belangrijk onderdeel is van een band. Maar er is één ding wat nog belangrijker is en dat zijn goede nummers en die staan wat mij betreft zonder enige twijfel op death magnetic. En daar komt nog bij, Lars is dan de zwakke schakel van metallica geworden, maar laten we zijn gebrek aan kwaliteit alsjeblieft niet gaan overdrijven. Ja, ik had ook gewild dat hij betere, swingendere, complexere drumlijnen had gespeeld maar door de kwaliteit van de nummers neem ik zijn spel maar voor lief zoals het is. Als de plaat op mij blijft groeien zoals hij nu doet wordt dit voor mij jaarlijstmateriaal, ik kan er niks aan doen.
[url=http://www.last.fm/user/Siepje/?chartstyle=grayboxfive][img]http://imagegen.last.fm/grayboxfive/artists/5/Siepje.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Aradia
Berichten: 2266
Lid geworden op: zo mei 07, 2006 10:16 pm
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Bericht door Aradia » vr sep 05, 2008 1:19 pm

Heb wat nieuwe nummers gehoord, maar dat valt me zacht gezegd zwaar tegen tot nu toe...waar is de ouwe metallica??
Nieuws dat ze ergens op komen treen word ik ook niet warm meer van, beetje jammer dat een eens goed band zo af kan zakken zeg.
"Toil without song is like a weary journey without an End."

http://www.last.fm/user/WandererSpirit

Gebruikersavatar
Napo
Berichten: 170
Lid geworden op: di nov 01, 2005 4:37 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Napo » vr sep 05, 2008 1:20 pm

Volgens mij denken veel mensen hier er teveel over na. Als je de plaat gewoon eens probeert te luisteren zonder het besef dat het Metallica is en alle opgebouwde teleurstelling van de afgelopen 15 jaar van je af laat vallen. Ik wed dat je erachter komt dat het gewoon een oerdegelijke plaat is. Niet briljant zoals vroeger, maar zeker wel een 8, een plaat die niet onder het stof verdwijnt maar regelmatig die cd-schuif nog eens in zal gaan (nou ja, zodra je 'm dan ook kan kopen :-))

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4073
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » vr sep 05, 2008 1:25 pm

Mr Brownstone schreef:Een band is maar zo goed als zijn drummer.
:? Sorry, maar wat is dát nou weer voor een onzin?! De kwaliteit van de drummer is allesbepalend voor een band?

OK, Lars is inderdaad wat achteruit gegaan de laatste jaren, maar de basic partijen die hij speelt, speelt hij nog minimaal 'ok'. Er zijn veeeeel ergere prutsers dan Lars. Die lompe basic stijl past eigenlijk prima bij de muziek op Death Magnetic en draagt bij aan de in-your-face 'live' feel van het album.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25315
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr sep 05, 2008 1:39 pm

Adel verplicht.
En in dat opzicht vind ik het een aardig, maar zeker niet wereldschokkend album. Tot nu toe blijft er maar weinig hangen en hoewel de ideetjes allemaal zeer aardig zijn, is men er niet in geslaagd om er echt goede nummers van te maken.

Beter dan St. Anger? Alles is beter dan in St. Anger.
Verder valt de plaat niet op, het had ook door een onbekend bandje gemaakt kunnen zijn en dan geruisloos kunnen verdwijnen in de massa aan vele cd's.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » vr sep 05, 2008 2:15 pm

MadTinus schreef:[..]

:? Sorry, maar wat is dát nou weer voor een onzin?! De kwaliteit van de drummer is allesbepalend voor een band?

OK, Lars is inderdaad wat achteruit gegaan de laatste jaren, maar de basic partijen die hij speelt, speelt hij nog minimaal 'ok'. Er zijn veeeeel ergere prutsers dan Lars. Die lompe basic stijl past eigenlijk prima bij de muziek op Death Magnetic en draagt bij aan de in-your-face 'live' feel van het album.
Als je bedenkt dat de drummer de basis en de verbindende schakel is tussen de rest van de muzikanten en de muziek, dan lijkt het hebben van een strakke drummer behoorlijk voor de hand liggen. Wat dhr Ulrich betreft, slaagt hij er zelfs in om in de snellere passages rustig een halve tel achter de gitaarpartijen aan te slobberen..dan mag je je als band toch wel eens achter de oren gaan krabbelen over een het zoeken van een vervanger...
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » vr sep 05, 2008 2:18 pm

Gandalf schreef:Ik ben het met je eens dat een drummer een belangrijk onderdeel is van een band. Maar er is één ding wat nog belangrijker is en dat zijn goede nummers en die staan wat mij betreft zonder enige twijfel op death magnetic. En daar komt nog bij, Lars is dan de zwakke schakel van metallica geworden, maar laten we zijn gebrek aan kwaliteit alsjeblieft niet gaan overdrijven. Ja, ik had ook gewild dat hij betere, swingendere, complexere drumlijnen had gespeeld maar door de kwaliteit van de nummers neem ik zijn spel maar voor lief zoals het is. Als de plaat op mij blijft groeien zoals hij nu doet wordt dit voor mij jaarlijstmateriaal, ik kan er niks aan doen.
Sorry dude..ik heb de nodige keren naar die plaat geluisterd, maar de meeste nummers zijn gewoon copy/paste riffpartijen zonder kop en staart, precies hetgene dat ze ook al met veel "succes" op St Anger deden..Echt goede nummers..ik moet ze dan nog vinden kennelijk...
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » vr sep 05, 2008 2:20 pm

Mr Brownstone schreef:[..]


Als je bedenkt dat de drummer de basis en de verbindende schakel is tussen de rest van de muzikanten en de muziek, dan lijkt het hebben van een strakke drummer behoorlijk voor de hand liggen. Wat dhr Ulrich betreft, slaagt hij er zelfs in om in de snellere passages rustig een halve tel achter de gitaarpartijen aan te slobberen..dan mag je je als band toch wel eens achter de oren gaan krabbelen over een het zoeken van een vervanger...
Ja, anders schop je na 27 jaar even de oprichter van de grootste metalband op aarde de band uit omdat er mensen zijn die niet naar de muziek luisteren maar kanttekeningen gaan zetten bij punctualiteit.
NOT MY FUCKING TEMPO

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Bericht door POS » vr sep 05, 2008 2:39 pm

toxic schreef:[..]


juist jij slaat de spijker ook op z'n kop....de plaat valt niet echt tegen, dus een beetje wel.
redelijke nummers.....
en daar wringt de schoen dus bij mij , van metallica, een major act , mag je veel meer verwachten en is deze cd dus uitermate teleurstellend, okee na st. anger is een kinderhand al snel gevuld maar als dit uitgebracht zou zijn door een Nederlande band zou er geen haan naar kraaien.
Nou dat ben ik ook weer niet helemaal met je eens. Ik heb de plaat nu 2x gehoord. Te weinig om echt een goed oordeel te kunnen geven. Maar het zijn nummers die niet direct pakkend zijn, of zoals ik hierboven las geen meezingrefreinen hebben. Dat is denk ik alleen maar een voordeel. De plaat moet wellicht groeien. Ik hoor echter genoeg mooie, spannende en ook pakkende momenten. Dat eeuwige vergelijk met een klassieker die een band ooit heeft uitgebracht slaat gewoon nergens op. Tot dusverre hoor ik gewoon een prima plaat die wellicht op cd nog beter klinkt (tis wel te hopen althans). Zeker wel bovengemiddeld hoor wat ze hebben uitgebracht.

Gebruikersavatar
Gandalf
Berichten: 390
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 11:05 am
Locatie: Groningen

Bericht door Gandalf » vr sep 05, 2008 2:44 pm

Mr Brownstone schreef:[..]


Sorry dude..ik heb de nodige keren naar die plaat geluisterd, maar de meeste nummers zijn gewoon copy/paste riffpartijen zonder kop en staart, precies hetgene dat ze ook al met veel "succes" op St Anger deden..Echt goede nummers..ik moet ze dan nog vinden kennelijk...
Nou, dan zijn we het dus niet met elkaar eens. Ik vind de riffs juist het sterke punt van de plaat. Zo heb ik ze van metallica sinds ...and justice for all niet meer gehoord. Maar goed, meningen verschillen.
[url=http://www.last.fm/user/Siepje/?chartstyle=grayboxfive][img]http://imagegen.last.fm/grayboxfive/artists/5/Siepje.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » vr sep 05, 2008 2:51 pm

toxic_avenger schreef:[..]


Ja, anders schop je na 27 jaar even de oprichter van de grootste metalband op aarde de band uit omdat er mensen zijn die niet naar de muziek luisteren maar kanttekeningen gaan zetten bij punctualiteit.
Hmm..sinds wanneer zijn drumpartijen geen integraal deel van de muziek meer? Misschien sta ik hier alleen in mijn mening dat een drummer op de eerste plaats strak moet kunnen spelen en op de 2e plaats iets moet toevoegen aan het bandgeluid. En als je na 27 jaar er kennelijk nog steeds niet slaagt om snelle en complexe partijen strak te kunnen spelen, ben je in mijn ogen door de mand gevallen. Wat bandleden betreft, in principe is iedereen in Metallica vervangbaar, afgezien van James Hetfield. Man hoeveel bands hebben er in de loop van jaren niet hun complete bezetting vervangen ondanks sommige leden jarenlang bij de band zaten...Testament, Exodus, Slayer, Megadeth..en zo kan ik nog wel even doorgaan...
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6791
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » vr sep 05, 2008 3:26 pm

En veel van die bands krijgen ook altijd ladingen kritiek door het zelfde soort mensen als jij dat het niet meer [insert band name] van vroeger is.

Slayer is trouwens een slecht voorbeeld. Alleen Lombardo is een flinke tijd weggeweest.

Ik moet het album zelf nog gaan horen (vanaf 12 september dus), maar ik krijg toch weer het gevoel dat het voor sommige mensen gewoon nooit goed. Ze luisteren het nieuw werk met een instelling van: Waar kan ik deze keer (weer) over zeiken?

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Bericht door Agent » vr sep 05, 2008 3:30 pm

Ik snap het probleem met het drumgeluid niet. Klinkt prima en vet naar mijn mening. Lars is alleen geen werelddrummer, maar hij doet zijn werk degelijk.

De plaat zelf is volgens mij (maar ik heb hem nog maar twee keer gehoord) prima. Vergelijken met hun platen uit de tachtiger jaren is zinloos, naar mijn mening. Het is inderdaad niet echt pakkend, maar de plaat groeit al als je hem voor de tweede keer hoort.

St Anger was ook geen slechte plaat alleen de productie was belachelijk slecht, en de nummers waren af en toe veel te lang. Op de bijgevoegde DVD klonk die plaat in ieder geval al honderd keer beter.

Erik1987
Berichten: 53
Lid geworden op: di feb 19, 2008 12:35 am

Bericht door Erik1987 » vr sep 05, 2008 3:39 pm

MadTinus schreef:[..]

:? Sorry, maar wat is dát nou weer voor een onzin?! De kwaliteit van de drummer is allesbepalend voor een band?
Ja, als de basis slecht is moet de rest ook slecht zijn. als de fundering van je huis half ingestort is, is de rest van je huis ook kapot.
[url]http://WWW.THENEWORDER.NL[/url] [url]http://www.myspace.com/theneworder2012[/url]
[img]http://img467.imageshack.us/img467/6527/theneworderemaillogofuliw2.png[/img]

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » vr sep 05, 2008 3:45 pm

Jeroen schreef:Adel verplicht.
En in dat opzicht vind ik het een aardig, maar zeker niet wereldschokkend album. Tot nu toe blijft er maar weinig hangen en hoewel de ideetjes allemaal zeer aardig zijn, is men er niet in geslaagd om er echt goede nummers van te maken.

Beter dan St. Anger? Alles is beter dan in St. Anger.
Verder valt de plaat niet op, het had ook door een onbekend bandje gemaakt kunnen zijn en dan geruisloos kunnen verdwijnen in de massa aan vele cd's.
Daar ben ik het volledig mee eens.

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » vr sep 05, 2008 4:21 pm

Johan schreef:En veel van die bands krijgen ook altijd ladingen kritiek door het zelfde soort mensen als jij dat het niet meer [insert band name] van vroeger is.

Slayer is trouwens een slecht voorbeeld. Alleen Lombardo is een flinke tijd weggeweest.

Ik moet het album zelf nog gaan horen (vanaf 12 september dus), maar ik krijg toch weer het gevoel dat het voor sommige mensen gewoon nooit goed. Ze luisteren het nieuw werk met een instelling van: Waar kan ik deze keer (weer) over zeiken?
Toch vreemd dat die eerder genoemde bands (Testament, Exodus e.d) nog steeds prima platen uitbrengen ondanks ze al 20 jaar meedraaien. Ik zit niet Metallica af te zeiken om het af te zeiken, maar omdat ze, naar mijn mening, een halfslachtige poging gedaan hebben om de glorie van hun klassieke platen te doen herleven..inderdaad met Master of Puppets en And Justice For All als inspiratiebronnen.
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » vr sep 05, 2008 4:28 pm

Bottom line, Death Magnetic is een matige metalplaat en alleen omdat het door Metallica is gemaakt, wordt het verschrikkelijk gehyped. Zoals al eerder terecht opgemerkt, zou deze plaat niet eens opgevallen zijn als ie door een andere band zou zijn gemaakt...
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » vr sep 05, 2008 4:30 pm

Mr Brownstone schreef:Bottom line, Death Magnetic is een matige metalplaat en alleen omdat het door Metallica is gemaakt, wordt het verschrikkelijk gehyped. Zoals al eerder terecht opgemerkt, zou deze plaat niet eens opgevallen zijn als ie door een andere band zou zijn gemaakt...
Ook niet als ie door Slipknot gemaakt zou zijn... Of door Korn, of door Bon Jovi?
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » vr sep 05, 2008 4:32 pm

Edwynn schreef:[..]


Ook niet als ie door Slipknot gemaakt zou zijn... Of door Korn, of door Bon Jovi?
Je snapt prima wat ik bedoel..
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4073
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » vr sep 05, 2008 4:55 pm

Nou, ik denk dat als dit als debuut was uitgebracht door een band als bijvoorbeeld Evile, dit best goed ontvangen zou zijn.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » vr sep 05, 2008 5:30 pm

Mr Brownstone schreef:Bottom line, Death Magnetic is een matige metalplaat en alleen omdat het door Metallica is gemaakt, wordt het verschrikkelijk gehyped. Zoals al eerder terecht opgemerkt, zou deze plaat niet eens opgevallen zijn als ie door een andere band zou zijn gemaakt...
Het moet toch vreselijk voor je zijn om te leven in een wereld die niet op één lijn staat met jouw denkbeelden.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22215
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr sep 05, 2008 7:08 pm

Mr Brownstone schreef:[..]


Toch vreemd dat die eerder genoemde bands (Testament, Exodus e.d) nog steeds prima platen uitbrengen ondanks ze al 20 jaar meedraaien. Ik zit niet Metallica af te zeiken om het af te zeiken, maar omdat ze, naar mijn mening, een halfslachtige poging gedaan hebben om de glorie van hun klassieke platen te doen herleven..inderdaad met Master of Puppets en And Justice For All als inspiratiebronnen.
Wat heeft het nou voor zin te gaan vergelijken met Testament en Exodus? Ik ben juist van mening dat voor die bands geldt: stilstand is achteruitgang. Vooral Exodus vind ik echt verschrikkelijk saai op die laatste twee platen. Een beetje meer durf kan echt geen kwaad. Als ik thrash wil, pak ik wel platen uit de jaren '80.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 135
Lid geworden op: zo mar 23, 2003 9:22 pm
Locatie: Irnsum

Bericht door Ronald » za sep 06, 2008 12:49 am

POS schreef:[..]


.......De plaat moet wellicht groeien. Ik hoor echter genoeg mooie, spannende en ook pakkende momenten. Dat eeuwige vergelijk met een klassieker die een band ooit heeft uitgebracht slaat gewoon nergens op. Tot dusverre hoor ik gewoon een prima plaat die wellicht op cd nog beter klinkt (tis wel te hopen althans). Zeker wel bovengemiddeld hoor wat ze hebben uitgebracht.
DM moet zeker groeien. Vandaag weer een paar keer beluisterd in de auto en thuis. Langzamerhand komt de herkenning en begint het geheel nog lekker te klinken ook. Hoe langer ik luister, hoe meer mij de on-metallica achtige riffs beginnen op te vallen. Vreemd, vernieuwend, maar tegelijkertijd ook gewoon goed. Natuurlijk (nog) geen klassieker als Master Of Puppets, maar stukken beter dan het mislukte experiment St. Anger en Load/Reload.
Till Next Time,

Ronald

"Vengeance Is Mine"

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » za sep 06, 2008 8:52 am

Lone Starr schreef:[..]


Het moet toch vreselijk voor je zijn om te leven in een wereld die niet op één lijn staat met jouw denkbeelden.
Welnee, dat houdt het juist leuk :lol:
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
Ekibyougami
Berichten: 2735
Lid geworden op: za okt 29, 2005 4:38 pm
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door Ekibyougami » za sep 06, 2008 11:28 am

Zo, heb hem ondertussen ook een paar keer gehoord.
Tijd voor de mening van een leek die niet direct een fan van Metallica is, en ook nooit mee gedaan heeft aan het gewank van de afgelopen jaren.

Zoals al eerder vermeld is deze cd een hele verbetering in vergelijking met St. Anger. Maar dat is denk ik ook niet zo moeilijk. Het eerste wat er door me heen ging toen ik de cd aanzette was: WAT STAAN DIE DRUMS HARD! Echt, dat mag dan wel vaker het geval zijn bij Metallica, maar dit is niet leuk meer. Wat voegt het eigenlijk toe?
Verder, hoe vaak ik die plaat ook draai, iedere keer bekruipt me het gevoel dat ik stukjes uit oudere nummers blijf horen. Een beetje een herhalings oefening zeg maar. En ook al is de sound van Metallica meteen te herkenen hadden de heren best wel met iets 'nieuws' kunnen komen. Ze blijven IMHO wat teveel hangen. Als een bekraste lp zeg maar.
De nummers zijn over het algemeen aardig, maar het blijft bij mij gewoon niet hangen, op een paar stukjes en een enkel nummer na. De ballads hadden ze van mij weg mogen laten. The Unforgiven III vond ik wel leuk, mooie opening ook, ondanks dat de titel niet bepaald origineel is. Het instrumentale nummer is ook wel geinig.
Over de technische shizzle zeg ik niks, want daar heb ik totaal geen verstand van.

Conclusie: Wel leuk, maar nogal matig. Wordt geen aankoop in ieder geval.

[edittus] Typo [/edittus]
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!

Gebruikersavatar
Victor
Berichten: 1539
Lid geworden op: ma jul 10, 2006 9:52 pm
Locatie: Heeten

Bericht door Victor » za sep 06, 2008 1:28 pm

KoenM schreef:[..]


Wat heeft het nou voor zin te gaan vergelijken met Testament en Exodus? Ik ben juist van mening dat voor die bands geldt: stilstand is achteruitgang. Vooral Exodus vind ik echt verschrikkelijk saai op die laatste twee platen. Een beetje meer durf kan echt geen kwaad. Als ik thrash wil, pak ik wel platen uit de jaren '80.
Ik vind de laatste twee Exodus platen wel gaaf, maar Koen heeft hier wel gelijk. Testament en Exodus blijven gewoon hetzelfde doen als wat zij in de jaren '80 deden.
Het was meer geluk dan mazzel

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » za sep 06, 2008 1:35 pm

Victor schreef:[..]


Ik vind de laatste twee Exodus platen wel gaaf, maar Koen heeft hier wel gelijk. Testament en Exodus blijven gewoon hetzelfde doen als wat zij in de jaren '80 deden.
...en nou herinnert er één riffje in DM aan de gloriedagen van weleer en doet dat de meute weer opveren; wat is het verschil?
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
HellcommandeR
Berichten: 5066
Lid geworden op: do jul 31, 2003 4:26 pm

Bericht door HellcommandeR » za sep 06, 2008 5:21 pm

Metallica zal het nooit goed kunnen doen. Ik heb de plaat een paar keer beluisterd, en hij bevalt mij erg goed. Alle stukjes beginnen op hun plek te vallen. De vergelijkings-drang die constant opzet moeten ze ook maar eens de kop indrukken. Die gasten Metallica leven in een totaal andere wereld dan een Exodus of Testament.

Maar om even te zeiken om het zeiken:

Zoals al eerder aangegeven is Exodus echt oersaai op de paar laatste paar platen. Death Magnetic vind ik veel plezieriger om te horen dan de laatste twee Exodus platen. En als we dan toch aan het zeiken zijn. Testament`s laatste werkstuk is erg goed, maar ook niet zo overdonderend dan The Gathering.

Zolang het maar obscure blekkie is, derde rangs thrash/crossover, of slaapverwekkende deathmetal dan wordt men hier enthousiast. Voor de rest is alles toch wel kut en klote.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » za sep 06, 2008 5:22 pm

ik hoop dat het aan de rip ligt die er is, maar in vele nummers hoor ik amper een basgitaar.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Aesthetic
Berichten: 56
Lid geworden op: do apr 07, 2005 10:21 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Aesthetic » za sep 06, 2008 8:42 pm

Metallica.....Ik vind dat ze gewoon moeten stoppen. De ene kansloze riff na de andere op de nieuwe cd.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » za sep 06, 2008 9:46 pm

Aesthetic schreef:Metallica.....Ik vind dat ze gewoon moeten stoppen. De ene kansloze riff na de andere op de nieuwe cd.
Ik vind dat ze dood moeten - en al hun fans ook. Ze zijn heel gemakkelijk te herkennen: hebben poep in hun oren...

Alles wat kansloos is moet ook dood: ga maar vast in de rij staan.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Bericht door POS » za sep 06, 2008 9:53 pm

Aesthetic schreef:Metallica.....Ik vind dat ze gewoon moeten stoppen. De ene kansloze riff na de andere op de nieuwe cd.
Jezus man hoe inhoudsloos kan je zijn. :roll:

Gebruikersavatar
Metaltop
Berichten: 165
Lid geworden op: do apr 05, 2007 10:03 pm
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Bericht door Metaltop » zo sep 07, 2008 2:14 am

Als een fan van hun Kill 'em All album, met de latere nummers die ik goed vind kan ik net 1 album vullen kan ik alleen het nummer My Apocalypse terugdenken aan eerdere albums.

En zelfs My Apocalypse vind ik niet goed genoeg om de oude smaak op te vangen.

Het is allemaal een kwestie van smaak, en als Metallica nog steeds albums zou maken als Kill 'em All zou maken zou iedereen zeuren dat ze alles blijven herhalen.

Wij blijven altijd kritiek houden,
Of ze klinken niet meer als hun vorige albums.
Of ze klinken hetzelfde als het vorige album.

Het is als een band maar moeilijk om heel hun fanbase tevreden te houden.

Maar om toch mijn eigen mening te laten horen vind ik dit album niets bijzonders,, en als een onbekende band hiermee zou komen zou ik het al sneller afzetten.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » zo sep 07, 2008 8:33 am

Metaltop schreef: ...Het is als een band maar moeilijk om heel hun fanbase tevreden te houden...
Ik denk dat het voor een band als Metallica juist heel gemakkelijk is om de fanbase tevreden te houden.
Het maakt voor de verkoopcijfers nauwelijks iets uit wat ze op plaat zetten.
Met het nieuwe album proberen ze juist weer wat sympathie terug te winnen van de "serieuzere" metalliefhebber en de fans van het eerste uur.
Ik vind dat ze wat dat betreft een dappere poging ondernemen.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » zo sep 07, 2008 11:07 am

Edwynn schreef:Ik vind dat ze wat dat betreft een dappere poging ondernemen.
't Is een ware heldendaad... :' )
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » zo sep 07, 2008 11:19 am

Ach ja, het had zoveel gemakkelijker gekund. Wie het niet horen wil, laat het maar liggen. Zand erover.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » zo sep 07, 2008 12:24 pm

Took schreef:ik hoop dat het aan de rip ligt die er is, maar in vele nummers hoor ik amper een basgitaar.
Om oude tijden á la AJFA te doen herleven hè :wink:
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Othala
Berichten: 188
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 11:01 pm
Locatie: kouwe noorden

Bericht door Othala » zo sep 07, 2008 1:59 pm

Vond dit nog ergens op internet,schijnt dat stukjes hiervan in andere nummers zijn vewerkt alleen ik hoor het niet.
durf ook niet met zekerheid te zeggen dat dit metallica is maar goed

http://nl.youtube.com/watch?v=Gk1saZKJAKo

beukt wel in ieder geval
[img]http://img340.imageshack.us/img340/8326/catlq1.jpg[/img]

"For a man to truly understand rejection, he must first be ignored by a cat."

Gebruikersavatar
saz
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 8:38 pm

Bericht door saz » ma sep 08, 2008 12:41 am

heb mezelf er toch toe laten verleiden om de mp3's te downloaden
en wat ik er over kan zeggen na een zo objectief mogelijke luisterbeurt is het volgende:

jammer van de kapotgecompresste sound, het klinkt echt alsof er een lichte distortion over de eindmix zit
ik hoop dat dit komt door de mp3 compressie, en dat de cd nog net goed klinkt
muzikaal gezien ben ik in vele opzichten aangenaam verrast !!
lekkere riffjes, en ook de composities vallen me bij de meeste songs helemaal niet tegen.
het is niet het beste metallica album, maar ik had dit niveau zeker niet meer verwacht
het klinkt veel (heel veel) beter dan de "parodie" metallica van bijvoorbeeld st. anger
gitaarspel is lekker strak, en regelmatig flink thrashy
in sommige songs worden load-achtige riffjes direct opgevolgd door ajfa-achtige riffjes, maar door het simpele drumwerk van ulrich sluit alles wel goed op elkaar aan.
lars is nooit een hoogvlieger geweest, maar het drumwerk op de plaat is (bij nader inzien) eigenlijk toch wel ongeveer het niveau wat je van hem mag verwachten.
niet echt beter, maar ook niet echt slechter. alleen dubbele bass roffeltjes lijken soms niet helemaal strak met de snare
nummers als "the day that never comes" en "unforgiven 3" vind ik persoonlijk wat minder, maar de overige songs zijn nagenoeg allemaal goed te pruimen
de meeste songs zouden wat mij betreft wel wat korter mogen...
maar deze plaat lijkt duidelijk niet onder het "juk van commercie" gemaakt te zijn
de zang van hetfield bevat helemaal niet zoveel overbodige "uweheeey" achtige uithaaltjes als ik verwacht had
het is zelfs behoorlijk goed gezongen vind ik !

dus om het samen te vatten
overall gezien ben ik aangenaam verrast over de muziek
de sound is vooralsnog kut, maar ik bid voor de heren dat de cd zelf goed klinkt
dat het een kwestie is van "mastering zodanig opgepompt dat er echt geen ruimte is voor welke vorm van maximizing dan ook" (zou verdorie ook een goeie anti-download beveiliging zijn)
als de cd echter ook dit overstuurde fenomeen kent, dan is dat een grove misser van disproportioneel amateuristisch niveau en moet minstens iemand op deze aarde zich diep schamen en schoenmaker worden
..it's all just a togetherwalk of circumstances...

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » ma sep 08, 2008 1:13 am

Reken er nou maar gewoon op dat dit de laatste mix is.

De CD is/was al verkrijgbaar in Frankrijk, en waarschijnlijk is dat de bron van de rips.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gesloten