Metallica II (Hij is er!)

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten

Death Magnetic...

valt me echt mee, een hele leuke cd, maar hij kan niet tippen aan de klassiekers
60
63%
heerst, past zo in het rijtje klassiekers
14
15%
is opnieuw een regelrecht drama geworden, bah
15
16%
is onbekend, want ik ken Metallica helemaal niet
0
Geen stemmen
geen mening
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 95

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25592
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di sep 09, 2008 7:44 pm

Neeeeee, niet weer het Metallica vs Megadeth gezeik!

Megadeth is vanzelfsprekend in ieder opzicht beter :mrgreen:

Goed, de zang is een interessant punt van discussie, maar Megadeth heeft een veel sterkere ritmesectie, in mijn opinie ook veel gavere solo's en is tekstueel even sterk, zo niet sterker. Dave's zang heb ik nooit problemen mee gehad, dat nasale 'whiny bitch' geluid geeft hem in ieder geval een stuk meer karakter dan Hetfield's 'oeewaaaah' gezang.

En ik erken de waarde van Metallica voor de metalscene absoluut, maar vind verder eigenlijk alleen Ride The Lightning een echt sterk album, Master Of Puppets vind ik voor de helft gaaf en And Justice For All vind ik oersaai in vergelijking met de rest van de thrashalbums die ik heb.

Load en Reload vind ik dan eigenlijk nog best goed.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » di sep 09, 2008 8:28 pm

saz schreef: overigens lacht mustaine zich vlgs mij sowieso wel kapot
hij krijgt nog steeds geld voor songs waaraan hij meegeschreven heeft, dus al het werk dat metallica zonder hem gedaan heeft om bekend te worden spekt tot op de dag van vandaag zijn portemonnee (elke keer als er een KeA of RTL album verkocht wordt)
misschien verdient ie daar zelfs wel beter mee dan met megadeth :P
iig een leuk "extraatje"
Denk je? heeft Metallica toen ze een contract tekende gelet op de financiële voorwaarden, songrechten en al het andere spul eromheen? ik weet het niet hoor maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ze toenertijd daar echt op gelet hebben... ze waren al lang blij dat ze werden uitgebracht .Of was Lars toen ook al een zakenmannetje?
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » di sep 09, 2008 8:41 pm

Black No.1 schreef:Myowannuzz, met beginnende albums bedoel ik de eerste albums van Metallica. Dus de albums waar ze mee begonnen.

But still, I rest my case; Metallica's 'Death Magnetic' kicks arsh!

En mensen die zich zodanig aangesproken voelen tot 'pussy' is hun probleem, niet de mijne.
Als je je zo aangesproken voelt, moet je er wat aan doen.

En Thorko.. aangezien jij zo'n 'pussylover' bent mag je wel eens tussen je benen kijken.
Have fun.
Ik voel me niet zo zeer aangesproken door het feit dat je sprak over "pussies".
Vond het slechts uitermate sneu, maar lag er verder ook weer niet heel erg wakker van.
Ook het feit dat jij DM een geweldige plaat vindt, vind ik prima. Ik vind het namelijk ook best een genietbare plaat (en zo niet; smaken verschillen godzijdank, dat geeft een forum als dit ook bestaansrecht).

Maar het gene wat mij wel heel erg stoorde was het feit dat jij :
* Allesbehalve de indruk gaf een fatsoenlijke discussie over deze cd aan te willen gaan, waartoe verreweg de meesten hier op MF wel bereid zijn.
* Deed alsof je precies wist hoe de (ik citeer) "Metalpussies" dachten en wist wat hen een mening deed vormen over de desbetreffende cd zonder dit ook maar één keer te onderbouwen of te zeggen waarop deze, door jou zo stellig gedeponeerde, stellingen gebaseerd waren .
* Je zeer arrogante opstelling (denk aan b.v. een uitspraak als :"wat ik uiteraard niet doe want dat is zonde van mijn tijd").

Alles deed mij het gevoel geven dat je je op één of andere manier je heel erg in je eer gekrenkt voelde vanwege het feit dat niet iedereen dezelfde mening over DM had/heeft als jou en dat jij daarop heel puberaal reageerde.

Verder wil ik er ook niet al te veel woorden meer aan vuil maken.
Want dat is tenslotte niet de bedoeling van dit topic, maar had toch het knagende gevoel dat ik dit even moest verduidelijken aan jou, Black no. 1.
Probeer je in de toekomst asjeblieft gewoon wat volwassener te uitten en open te staan voor een gezonde discussie, dit is denk ik voor iedereen en vooral ook voor jou stukken gezelliger.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di sep 09, 2008 8:41 pm

Ik luister nu naar de 6 nummers die legaal op hun site te beluisteren zijn, http://metallica.com/index.asp?item=601197 . Ik vermaak me prima, niks mis met het gebodene materiaal. Gelukkig weer een goed album van de band.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » di sep 09, 2008 9:28 pm

yowannuzz schreef:[..]


Ik voel me niet zo zeer aangesproken door het feit dat je sprak over "pussies".
Vond het slechts uitermate sneu, maar lag er verder ook weer niet heel erg wakker van.
Ook het feit dat jij DM een geweldige plaat vindt, vind ik prima. Ik vind het namelijk ook best een genietbare plaat (en zo niet; smaken verschillen godzijdank, dat geeft een forum als dit ook bestaansrecht).

Maar het gene wat mij wel heel erg stoorde was het feit dat jij :
* Allesbehalve de indruk gaf een fatsoenlijke discussie over deze cd aan te willen gaan, waartoe verreweg de meesten hier op MF wel bereid zijn.
* Deed alsof je precies wist hoe de (ik citeer) "Metalpussies" dachten en wist wat hen een mening deed vormen over de desbetreffende cd zonder dit ook maar één keer te onderbouwen of te zeggen waarop deze, door jou zo stellig gedeponeerde, stellingen gebaseerd waren .
* Je zeer arrogante opstelling (denk aan b.v. een uitspraak als :"wat ik uiteraard niet doe want dat is zonde van mijn tijd").

Alles deed mij het gevoel geven dat je je op één of andere manier je heel erg in je eer gekrenkt voelde vanwege het feit dat niet iedereen dezelfde mening over DM had/heeft als jou en dat jij daarop heel puberaal reageerde.

Verder wil ik er ook niet al te veel woorden meer aan vuil maken.
Want dat is tenslotte niet de bedoeling van dit topic, maar had toch het knagende gevoel dat ik dit even moest verduidelijken aan jou, Black no. 1.
Probeer je in de toekomst asjeblieft gewoon wat volwassener te uitten en open te staan voor een gezonde discussie, dit is denk ik voor iedereen en vooral ook voor jou stukken gezelliger.
Volwassener als in de zin de dikke van Dale uit je kop leren en dat showen op een forum?
Ik begrijp je volkomen, daar niet van, maar het mag ook wel meer down to earth.
Het is toch niet zo dat je ook zo tegen je vrienden praat als een zekere politicus..?

Maar vanaf nu geen getyp meer over het o zo boeiende discussie.. Wapenstilstand.
Gedane zaken nemen geen keer
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » di sep 09, 2008 9:32 pm

Black No.1 schreef:[..]


Volwassener als in de zin de dikke van Dale uit je kop leren en dat showen op een forum?
Ik begrijp je volkomen, daar niet van, maar het mag ook wel meer down to earth.
Het is toch niet zo dat je ook zo tegen je vrienden praat als een zekere politicus..?

Maar vanaf nu geen getyp meer over het o zo boeiende discussie.. Wapenstilstand.
Gedane zaken nemen geen keer
Uit het feit dat je het niet begrijpt blijkt wel hoe volwassen je bent...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » di sep 09, 2008 9:38 pm

the true Thorko schreef:
Black No.1 schreef:[..]


Volwassener als in de zin de dikke van Dale uit je kop leren en dat showen op een forum?
Ik begrijp je volkomen, daar niet van, maar het mag ook wel meer down to earth.
Het is toch niet zo dat je ook zo tegen je vrienden praat als een zekere politicus..?

Maar vanaf nu geen getyp meer over het o zo boeiende discussie.. Wapenstilstand.
Gedane zaken nemen geen keer
Uit het feit dat je het niet begrijpt blijkt wel hoe volwassen je bent...
Uit het feit dat je het voor mensen opneemt die zichzelf ook prima kunnen redden blijkt wel hoe verveeld je wel niet bent.

En begrijpen doe ik het maar al te goed. Daar moet jij je geen zorgen over te maken.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di sep 09, 2008 9:43 pm

Ik hoor liever Death Magnetic dan dat ik deze "discussie" lees.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » di sep 09, 2008 9:45 pm

Dan zal ik het in een taal zeggen die jij wel begrijpt, meneer Renes, zonder te moeilijke woorden en zonder de bedoeling je verder ook maar een beetje serieus te nemen:

Val dood, kankermongool.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » di sep 09, 2008 9:52 pm

Afbeelding
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » di sep 09, 2008 9:59 pm

yowannuzz schreef:Dan zal ik het in een taal zeggen die jij wel begrijpt, meneer Renes, zonder te moeilijke woorden en zonder de bedoeling je verder ook maar een beetje serieus te nemen:

Val dood, kankermongool.
"Meneer Renes"? Ik bibber.
Erg volwassen om tóch door te gaan met deze domme discussie ook al is er al 2 geëisd om een wapenstilstand. En dan moet ik zeker een voorbeeld volgen door volwassen (net als jou natuurlijk) te zijn.

Ik stop er nu echt mee. Wie wil reageren, doe je best, het is nu zonde van je tijd.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » di sep 09, 2008 10:08 pm

Black No.1 schreef:[..]


"Meneer Renes"? Ik bibber.
Erg volwassen om tóch door te gaan met deze domme discussie ook al is er al 2 geëisd om een wapenstilstand. En dan moet ik zeker een voorbeeld volgen door volwassen (net als jou natuurlijk) te zijn.

Ik stop er nu echt mee. Wie wil reageren, doe je best, het is nu zonde van je tijd.
Even alles op in perspectief plaatsen..jij begon met de grootste mogelijke bullshit post sinds lange tijd op dit forum, je noemt iedereen die het niet met je eens is een "metal-pussy" en vervolgens sta je vreemd te kijken dat je een aantal forse tegenreacties krijgt. Oudste natuurwet..actie is reactie... 8)
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di sep 09, 2008 10:14 pm

en nou is het mooi geweest met dat gemekker.
de eerstvolgende krijgt billenkoek

ontopic blijven
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
saz
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 8:38 pm

Bericht door saz » di sep 09, 2008 10:15 pm

king_pin schreef:Denk je? heeft Metallica toen ze een contract tekende gelet op de financiële voorwaarden, songrechten en al het andere spul eromheen? ik weet het niet hoor maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ze toenertijd daar echt op gelet hebben... ze waren al lang blij dat ze werden uitgebracht .Of was Lars toen ook al een zakenmannetje?
ik denk niet dat ze daar toen veel mee verdiend hebben
maar auteursrechtelijk wordt opgetekend wie tekst schrijver is, en wie songwriter (dat moet wettelijk als een cd uitgebracht wordt)
ik geloof dat per song 50% van de royalties naar de tekst dichter gaan, en 50% verdeeld over de componisten (weet niet precies, maar er zitten percentages aan vast iig en in nederland beheert BUMA/STEMRA dat)
de inkomsten dienen te worden gedolven uit airplay van de opnames, en verkoop van de albums
een underground band leeft meestal in de praktijk van voorschotten (paar honderd eur per maand) en hun label/management gebruikt de inkomsten om de investeringen (opnames, promotie, touring en de voorschotten) terug te verdienen
al het geld dat daarna verdiend wordt, krijgt men uitgekeerd volgens de opgetekende rechtenverdeling
maar vaak is tegen die tijd weer een nieuwe investering nodig voor het volgende album, ofwel blijft er nog een kleine schuld openstaan

maar inmiddels zijn die eerste platen al lang afbetaald
dus alle inkomsten nu gaan gewoon naar de gerechtigden
en ze verkopen er vast nog steeds wel genoeg wereldwijd !
inkomsten aan die oude platenzullen misschien niet vele miljoenen per persoon per jaar zijn, maar het blijft gratis geld ! 8)
Laatst gewijzigd door saz op di sep 09, 2008 10:28 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
..it's all just a togetherwalk of circumstances...

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8423
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di sep 09, 2008 10:16 pm

edit: ontopic dus ! :D

Gebruikersavatar
CALIBANaan
Berichten: 9709
Lid geworden op: vr jul 18, 2003 7:59 pm
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » di sep 09, 2008 11:13 pm

Off: Megadeth, pffffff..........

On: Heb de hele cd nu aandachtig aangehoord. Ik vind het wel goedgekeurd. Die solo's blijf ik het over hebben.
Wat een weelde om naar de kunsten van Kirk te luisteren. Heb de laatste weken een solo tic. Dus dat viel me al snel op. Mijn favoriet tot nog toe is suicide & Redemption. Maar de rest mag er ook wezen. stront anger is nu toch echt verbannen naar de vergetelheid. Bagger, niet meer over hebben.
Gelegenheids Satanist

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do sep 11, 2008 10:22 am

zou er niet een kansje bestaan dat de mediamarkt em vandaag al in de schappen heeft ? :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do sep 11, 2008 10:32 am

De mediamarkt? Meestal ligt ie daar pas later in de schappen, die zijn nooit zo vlug met bijvullen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
CALIBANaan
Berichten: 9709
Lid geworden op: vr jul 18, 2003 7:59 pm
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » do sep 11, 2008 10:37 am

Ze zijn toch niet gek?
Gelegenheids Satanist

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Bericht door Blutengel » do sep 11, 2008 2:12 pm

bij cdwow kost ie € 10.99... nice

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » do sep 11, 2008 4:32 pm

Blutengel schreef:bij cdwow kost ie € 10.99... nice
Ik hoop dat ie bij de Cd-o-Theek te Eindhoven ook ongeveer zo zal zijn. Meestal zijn nieuwe cd's een koopje vergeleken met Media Markt en Free Record Shop. Maar dan heb je het ook over Free R.S., dat is helemaal een baggerzaak.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » do sep 11, 2008 7:43 pm

Mediamarkt heeft anders best redelijke prijzen hoor.
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » do sep 11, 2008 8:43 pm

Ja oke. Heb er wel eens cd's gehaald van Dio voor 13 euro per stuk. Maar die Cd-o-theek heeft wel prijzen van 5 euro of 7.50.
Maar het is een nieuwe en tweedehands-cdzaak mja.. Heb er pas In Utero van Nirvana gehaald voor 5 euro, tweedehands. Niks mis mee.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8423
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » do sep 11, 2008 8:55 pm

ok, net opgehaald (bij de media markt dus).
15 euro voor gewoon doosje. Versie van 19 euro had alleen een ander doosje, verder geen verschil.

Ben benieuwd. 1e nummer draait nu......

edit: 2e nummer is al effe bezig en tot nu toe vind ik hem toch echt lekker. Niet hard, heeft toch wel wat weg van Load. Maar wel lekker.

cd nu 1x gehoord en ik ben er blij mee en ik denk dat als ik hem vaker hoor, hij steeds beter gaat worden.

ow, zie nu trouwens pas dat er een groot gat in het boekje zit. Behoorlijk irritant, want met het wegknippen van dat gat, hebben ze ook een deel van de teksten weggeknipt en is het boekje ontzettend slijtage-gevoelig (niet dat ik die boekjes er nou zo vaak uithaal, maar toch). Ook staan alle teksten door elkaar....

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23006
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » vr sep 12, 2008 2:48 pm

Ja, ik vind 'm gaaf.
Érg gaaf.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
AnnetS
Berichten: 342
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 8:18 pm
Locatie: Gent

Bericht door AnnetS » vr sep 12, 2008 3:21 pm

4 Nummertjes:

Dat klinkt zeker niet slecht!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr sep 12, 2008 10:45 pm

een goede plaat is het, of het nog meer dan dat gaat worden, zal ik pas weten nadat ik alles uit m'n hoofd heb geleerd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » za sep 13, 2008 2:03 am

Ik vind het een zeer degelijke plaat. Vooral de eerste 5 nummers zijn van een zeer goed niveau, met All Nightmare Long als uitschieter. The Unforgiven III vind ik dan weer een misbaksel van jewelste.

Maar over het algemeen ben ik best wel tevreden :D
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
CALIBANaan
Berichten: 9709
Lid geworden op: vr jul 18, 2003 7:59 pm
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » za sep 13, 2008 6:56 am

dako schreef:Ja, ik vind 'm gaaf.
Érg gaaf.
Wauw, met alle respeckt een daak die eens niet de moderne metallica afkraakt?

:)
Gelegenheids Satanist

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23006
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » za sep 13, 2008 11:02 am

Hehe, ja toch.
Nah, valt wel mee hoor. Afgezien van St. Anger vind ik alles wel te pruimen. Ook Load en Reload, ja. En die nieuwe dus ook.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » za sep 13, 2008 3:17 pm

KoenM schreef:Verjaardagsfeestaanwinsten:

Afbeelding
CD
Is dit serieus de hoes?
Zo'n lelijk werk mag hier niet in de kast staan. Zeker ook een witte rug? Dat vloekt bij alle zwarte hoesjes...

Hoewel naast die rode, paarse en andere witte van metallica dat natuurlijk wel weer meevalt..

Hadden ze er geen hakenkruizen, tanks of schedels op kunnen zetten? Tssssssssss! Sukkels!
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
saz
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 8:38 pm

Bericht door saz » za sep 13, 2008 3:26 pm

ik vind m iig beter dan St. Anger :P
die cartoon-stijl sloeg echt nergens op
en de hoes van AJFA was ook wit
..it's all just a togetherwalk of circumstances...

Agent Orange
Berichten: 214
Lid geworden op: di jun 07, 2005 8:53 pm
Locatie: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door Agent Orange » za sep 13, 2008 5:03 pm

Een zeer goed in het gehoor liggend album als je het mij vraagt. Zal wel een paar luisterbeurten kosten om hem echt goed te beoordelen, maar t.o.v. voorgaande albums is het een behoorlijke verbetering.

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » za sep 13, 2008 5:32 pm

Blutengel schreef:bij cdwow kost ie € 10.99... nice
Ik heb samen met een maat van me een paar weken terug CD's geshopt op Amazon.com. Kon'ie Death Magnetic preorderen voor 9 dollar. All incluis (met versturen enzo) waren we voor 5 CD's 75 dollar kwijt.

Katsching!
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » za sep 13, 2008 9:23 pm

Ik denk dat ik er wel uit ben na een paar luisterbeurten.

Het is een goede plaat. Absoluut.
Met een waardeloze productie en dat is jammer, maar de songs zitten goed in elkaar en luisteren lekker weg.
Ook gebeurt er over het algemeen genoeg om de lange duur van de songs te rechtvaardigen.
Ik las de 8 recencies in de aardschok en denk dat ik persoonlijk op 80 uit zou komen, als 'ie een goede productie had gehad werd dat 85.
De andere redenen dat het geen 90 punten of meer zijn geworden, heten "The unforgiven III" en "Suicide and Redemption" wat ik beiden erg matige nummers vind.
Maar alleszins een fatsoenlijke comeback die de megastatus van Metallica eindelijk weer eens een beetje rechtvaardigd.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » za sep 13, 2008 9:35 pm

De produktie is inderdaad wat storend. De drums staan veel te hard in de mix. De baslijntjes zijn moeilijk te volgen. De zang en de slaggitaren staan er dan wel weer puik op.
Met de produktie van albums van Slayer en Danzig heeft Rubin in het verleden beter werk afgeleverd.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Jeff Buckley
Berichten: 56
Lid geworden op: di mei 23, 2006 8:53 pm
Locatie: Randstad

Bericht door Jeff Buckley » za sep 13, 2008 10:33 pm

Ik had de songs al gecheckt op YouTube (zijn nu weg behalve de eerste clip), werd er nog niet echt door geraakt maar heb vandaag toch de cd gekocht.

Ik roep en hoop namelijk al erg lang dat ze nog één keer zouden laten zien en horen hoe het moet.

Het album klinkt (nu nog) erg vlak en hetzelfde wat mij betreft.. de songs, zang, drums, riffs, solo's.. het pakt me (nog) niet echt..

Rick Rubin produceerde met Queens Of The Stone Age ook al een (hip?) droog rauw strak geluid waar ik niet gelukkig van word.

Geef mij maar het volle heldere dynamische geluid van "The Blackening", "Mafia" (BLS), etc.. of van "The Black Album"!

Zeg ik iets raars als ik al een tijdje vind dat Machine Head het stokje definitief heeft overgenomen qua 'verrassende grootse epische' albums?

Of dat Paradise Lost op het laatste album epische songs / stoere zang heeft hoe ik Metallica / Hetfield ook zou willen horen?
(wat klinkt die cd trouwens lekker organisch, live opgenomen dacht ik)

Ik hoop dat het een groeialbum is en dat ik spijt krijg van deze post maar ik zit nog niet met de gebruikelijke big smile :(

Gebruikersavatar
AnnetS
Berichten: 342
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 8:18 pm
Locatie: Gent

Bericht door AnnetS » za sep 13, 2008 11:44 pm

Hmm ik denk dat ik de cd toch nog een paar keer moet luisteren
voor ik er een "echt" oordeel over kan geven.
Tot nu toe merk ik dat er vele goede stukken in zitten..
Eerste reactie dan ook "goed goed"
maaaaar waar is het geheel? nummers blijven niet echt hangen enz.
Misschien doordat het ook wat over ge-produced waardoor
het een beetje een brei wordt? *denk denk

Oke nog een beetje luisteren dus en laten bezinken.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » za sep 13, 2008 11:51 pm

Metallica Box Misses One Small Thing, THE CD
by Paul Cashmere - September 13 2008
photo by Ros O'Gorman

Fans who purchase the UK pressed box set edition of Metallica’s ‘Death Magnetic’ album may discover that there is no sound. That is because they forgot to put in the CD.

This premium package of the album is priced at $124.99.

Not only is the CD missing from many of the boxes, so is the limited edition lithograph.

The box was meant to include a vinyl version of Death Magnetic, a CD and digital version and the lithograph.

The vinyl version is a 5-LP set.

A note from the distributor to those who purchased online reads “if you open up the box set you may notice it is missing the lithograph and is also missing the CD”.

Opps. How very spinal tap of them.

Metallica is released through the Warner imprint Elektra in the United States. It is only the Universal pressings out of the UK for the rest of the world that are effected.

The Metallica album was released worldwide yesterday (September 12).
http://www.undercover.com.au/News-Story.aspx?id=6275
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » zo sep 14, 2008 12:01 am

Heheheh, downloaden geblazen voor die lui dan!
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
saz
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 8:38 pm

Bericht door saz » zo sep 14, 2008 12:16 am

krijgen die lui geen compensatie?
..it's all just a togetherwalk of circumstances...

Gebruikersavatar
saz
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 8:38 pm

Bericht door saz » zo sep 14, 2008 12:38 am

ter info
aantal verkochte albums metallica in de U.S. tot op heden
(even bij elkaar gezocht op wikipedia)

kill 'em all: 3 miljoen
ride the lightning: 5 miljoen
master of puppets: 6 miljoen
and justice: 8 miljoen
metallica: 15 miljoen
load: 5 miljoen
reload: 3 miljoen
st. anger: 2 miljoen

eigenlijk vallen de sales vanaf load nog best mee (lees: tegen)
waarschijnlijk is dit beeld ook keihard beinvloed door de opkomst van het internet en mp3 downloads, wat een extra dip geeft vanaf >1996
grappig om te analyseren
maar vanaf load is algeheel wel een licht dalende trend waar te nemen
benieuwd wat dit album gaat doen :)

maar dan moeten ze wel met een fatsoenlijke clip komen
"the day.." vind ik maar nix
..it's all just a togetherwalk of circumstances...

Gebruikersavatar
DJ Sgeit
Berichten: 94
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 3:15 pm
Locatie: Koog aan de Zaan
Contacteer:

Bericht door DJ Sgeit » zo sep 14, 2008 6:16 pm

Het is potverdikkeme een partij vette meuk met herrinneringen aan het verleden. De produktie zuigt misschien, maar deze plaat is 100x representatiever en beter dan dat gestuntel op St. Anger hahaha

Fuck alle critici, Metallica is op de weg terug dus beware of them in a town near you soon! 8)
Petomaan
pe - to` maan («Frans-Grieks) de -woord (mannelijk) petomanen iem. die door het laten van winden allerlei geluiden kan nabootsen

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » zo sep 14, 2008 6:29 pm

Nog niks gehoord maar ben blij om positieve geluiden te horen! Wat ik dan wel weer jammer vind is om te horen dat de productie slecht is. Bij een band als Metallica mag je toch een goede productie verwachten of ligt dat aan mij?
Laatst gewijzigd door Ernst-Jan op zo sep 14, 2008 6:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
DJ Sgeit
Berichten: 94
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 3:15 pm
Locatie: Koog aan de Zaan
Contacteer:

Bericht door DJ Sgeit » zo sep 14, 2008 6:32 pm

Ernst-Jan schreef:Nog niks gehoord maar ben blij om positieve geluiden te horen! Wat ik dan wel weer jammer vind is om te horen dat de productie slecht is bij een band als Metallica mag je toch een goede productie verwachten of ligt dat aan mij?
Tja op St. Anger was het de vraag of Bob Rock niet degene was met het drankprobleem. De nieuwe sound is goed gevonden door Rubin, alleen het had wel iets meer warmte mogen hebben

Ben wel benieuwd hoe het had geklonken als Flemming Rasmussen het album ad geproduceerd :roll:
Petomaan
pe - to` maan («Frans-Grieks) de -woord (mannelijk) petomanen iem. die door het laten van winden allerlei geluiden kan nabootsen

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Bericht door the true Thorko » zo sep 14, 2008 6:40 pm

Ernst-Jan schreef:Nog niks gehoord maar ben blij om positieve geluiden te horen! Wat ik dan wel weer jammer vind is om te horen dat de productie slecht is bij een band als Metallica mag je toch een goede productie verwachten of ligt dat aan mij?
Productie mag voor een band met zo'n budget helemaal geen issue zijn...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo sep 14, 2008 10:40 pm

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=4997

recensie van de nieuwe Metallica
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
saz
Berichten: 2401
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 8:38 pm

Bericht door saz » zo sep 14, 2008 10:53 pm

keurige review!
ben het er voor het grootste gedeelte helemaal mee eens :)
..it's all just a togetherwalk of circumstances...

Gebruikersavatar
sugar daddy
Berichten: 1236
Lid geworden op: vr nov 19, 2004 10:47 pm
Locatie: Crystal Dijk

Bericht door sugar daddy » zo sep 14, 2008 11:43 pm

edit: laat maar

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » ma sep 15, 2008 12:25 am

Goede review, ben het er best wel mee eens.
Faustian Spirit of the Earth

Gesloten