AC/DC

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do aug 28, 2008 8:31 am

daar ben ik in 2001 ook geweest ter ere van "stiff upper lip". was wel een aardig feestje maar we moesten onze eigen consumpties betalen en van de aanwezigheid van bandleden (van AC/DC) was helaas gen sprake.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do aug 28, 2008 8:43 am

het is wel onmiskenbaar AC/DC, die nieuwe single.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25597
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do aug 28, 2008 9:59 am

Heerlijk nummer. Bij de openingsriff had ik het idee dat het wel iets heavier kon klinken, maar de zangpartijen, groove en leads zijn wel uitermate aanstekelijk zeg. Het zou in de 90's zo een hit kunnen zijn geweest.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Kwibus
Berichten: 250
Lid geworden op: vr apr 25, 2008 12:59 pm
Locatie: Vlissingen

Bericht door Kwibus » do aug 28, 2008 10:03 am

enforcer schreef:Brian klinkt beter dan hij in 1990 deed, het nummer heeft qua vibe zeker wat van highway to hell of back in black, vette rock productie, niets te mekkeren!
Volledig mee eens! Deze single zou makkelijk van Back in Black maar vooral van For Those About To Rock afkomstig kunnen zijn qua sound. Maar in ieder geval: onmiskenbaar Acca Dacca :D

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do aug 28, 2008 10:48 am

Lennert schreef:Heerlijk nummer. Bij de openingsriff had ik het idee dat het wel iets heavier kon klinken, maar de zangpartijen, groove en leads zijn wel uitermate aanstekelijk zeg. Het zou in de 90's zo een hit kunnen zijn geweest.
de gitaren klinken wel erg clean inderdaad, maar eigenlijk deden ze dat altijd al behalve op BUYV en TRE. Ik vermoed adt het misschienw el eens een hit zou kunnen worden zeker in deze tijd van slnikende CD verkopen. Rockfans zijn veel trouwer dan het mainstream publiek. in de US is het album nu iig al 3 x platina vanwege de walmart deal.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » do aug 28, 2008 2:00 pm

enforcer schreef:[..]


de gitaren klinken wel erg clean inderdaad, maar eigenlijk deden ze dat altijd al behalve op BUYV en TRE. Ik vermoed adt het misschienw el eens een hit zou kunnen worden zeker in deze tijd van slnikende CD verkopen. Rockfans zijn veel trouwer dan het mainstream publiek. in de US is het album nu iig al 3 x platina vanwege de walmart deal.
Wellicht ook weer eens een reden voor Mtv/TMF/VH1 om een AC/DC special of iets te laten zien, wat ook weer animo doet opwaaien.

Nieuwe nummer klinkt GOED!
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do aug 28, 2008 3:59 pm

ik vind het ook veruit de beste single sinds "thunderstruck"
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
wall
Berichten: 150
Lid geworden op: vr jun 29, 2007 9:30 pm
Locatie: Bergen (NH)

Bericht door wall » do aug 28, 2008 4:32 pm

En ook ik vind dit een erg prettig nummer.

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » do aug 28, 2008 4:35 pm

Dat heerlijke enthousiasme in die eindsolo is gewoon zoals vanouds. Lang geleden dat ik zulk plezier en overtuiging in een nieuw nummer gehoord heb.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22665
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do aug 28, 2008 4:36 pm

Yup, het nieuwe nummer klinkt leuk. Ik heb AC/DC nooit super gevonden overigens. Nooit problemen mee gehad om er naar te luisteren en ze hebben enkele gave nummers, maar wat mij betreft heeft deze band ook behoorlijk wat fillers geschreven.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6791
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do aug 28, 2008 5:33 pm

enforcer schreef:[..]


de gitaren klinken wel erg clean inderdaad, maar eigenlijk deden ze dat altijd al behalve op BUYV en TRE. Ik vermoed adt het misschienw el eens een hit zou kunnen worden zeker in deze tijd van slnikende CD verkopen. Rockfans zijn veel trouwer dan het mainstream publiek. in de US is het album nu iig al 3 x platina vanwege de walmart deal.
Lekker nummer inderdaad. Grote kans trouwens dat Guns n' Roses Chinese Democracy ook via een dergelijke Exclusive Walmart deal gaat releasen.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do aug 28, 2008 6:30 pm

G 'n R gaat nooit meer wat releasen ben ik bang....

en als ze het toch doen hou ik mijn hart vast.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » do aug 28, 2008 6:38 pm

Wat een fris klinkend nummer weer. En die Brian Johnson lijkt inderdaad beter bij stem te zijn dan ooit.

En wtf is dat met die Walmart. Zijn die een overmaats platenmaatschappijtje begonnen of zo? Eerst Journey, nu AC/DC en wie nog meer?
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » do aug 28, 2008 7:13 pm

klinkt inderdaad ouderwets en herkenbaar.
Ik heb Brian nog nooit zo goed (in relatieve zin dan, tis geen wereldzanger) horen zingen.
Ik hoop dat het album geen verzameling is van nummers die allemaal hetzelfde klinken...dan komt het helemaal goed denk ik.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do aug 28, 2008 7:42 pm

moet je voor de grap op youtube eens het nummer "house of the rising sun" van geordie luisteren misschien herzie je je mening over Brian Johnson wel....

hij heeft een rauwe stem maar is zeker een hele goede zanger, en nog steeds voor zijn 61 jaar!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » do aug 28, 2008 7:50 pm

hey hey....hoe lang is dat geleden????
Geordie??????
man toen was ik nog 12 of zo.......(*denkt*...) da's dus dik 30 jaa geleden
Ik zong vroeger ook in een kerkkoor maar dat hoef ik nu niet meer te proberen... :-)

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » do aug 28, 2008 9:07 pm

Smaken verschillen, maar ik vind Brian wél een wereldzanger!

Lekker nummer. Eén keer geluisterd en betrapte me er vijf minuten later al op dat ik het refrein zat mee te neuriën. Dat is altijd een goed teken ;)
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6791
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do aug 28, 2008 11:41 pm

Edwynn schreef: En wtf is dat met die Walmart. Zijn die een overmaats platenmaatschappijtje begonnen of zo? Eerst Journey, nu AC/DC en wie nog meer?
Eagles ook al. En in november mogelijk GnR. Het schijnt marketing technisch geweldig te werken.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr aug 29, 2008 7:14 am

misschien, er is ook veel kritiek op, maar ja het album kost slechts $ 11,88 en dat is weer niet verkeerd....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » vr aug 29, 2008 8:34 am

Edwynn schreef:En wtf is dat met die Walmart. Zijn die een overmaats platenmaatschappijtje begonnen of zo?
Walmart verkoopt geloof ik ongeveer alles. En ook veel cd's. Ze zijn in de VS zo groot dat ze dit soort rare acties kunnen afdwingen (of in ieder geval genoeg geld hebben om zo'n actie in te kopen).

Het lijkt me dat die actie alleen in de VS (en wellicht Canada?) is, want in Europa zijn ze een stuk minder aanwezig en dan zou AC/DC ineens een heel groot deel van z'n markt niet kunnen bedienen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr aug 29, 2008 10:21 am

staat een opnieuw veelbelovende review online:

There's a new review on Black Ice Locted here: http://www.news.com.au/entertainment/st ... 24,00.html

Sounds like it's gunna be good :-)

AUSTRALIAN rockers AC/DC have delivered their best album in decades, based on a sample of tracks from the upcoming album Black Ice.

NEWS.com.au today heard seven tracks from the new album in the studios of the band’s Sydney headquarters, Albert Music.
Reigning kings of rock or over-the-hill oldies?: Hear AC/DC's first single in eight years
The songs – Anything Goes, War Machine, Stormy May Day, She Likes Rock N Roll, Money Made and Black Ice, along with the current single Rock N’ Roll Train – suggest the band has made a remarkable return to form after a series of fan-only albums in recent years.

Judging by these songs, the 15-track album is the band’s most consistent and accessible release since Back in Black. The songs heard today draw from periods throughout the band’s career.

Anything Goes has the potential to be band’s biggest hit since You Shook Me All Night Long if released - under one plan - as a second single. Opening with a guitar sound that recalls Bon Scott’s bagpipes in Long Way to the Top, Anything Goes is a delicious 1970s tune with blood-pumping, 2008 production values. The Young brothers would disagree, but it is the closest thing to a pop song the band has done and will pull in many new fans.


Black Ice is a head-banging anthem from the For Those About to Rock era, with a riff as good as any the Youngs have written.
War Machine is a hard and fast affair reminiscent of Back in Black’s Given The Dog a Bone.

Money Made is a bass-heavy boogie with guitar chords that seem to hang back, teasing, before sling-shotting into a chorus from the Blow Up Your Video era.
Stormy May Day offers something new - a huge over-driven slide guitar hook that is a favourite in the Alberts studio.

Producer Brendan O'Brien (Bruce Springsteen, Pearl Jam, The Offspring) and long-time AC/DC mixer Mike Fraser should take a major credit for the album, delivering a very contemporary sound -- probably the best production value of any AC/DC album to date.

The vocals are one of the big surprises of the album. In a modern medical miracle, front man Brian Johnson’s vocal chords have patched themselves up to deliver his best vocal performance since the 1980s.

O’Brien has also worked hard on the back-up vocals, which makes a tremendous difference in the choruses. This is not Back in Black. It won’t sell the 45 million copies of the 1980 classic. But on a first listen it is by far the best thing AC/DC has produced in a quarter of a century.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24877
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr aug 29, 2008 1:13 pm

single is typisch ac dc, dat is dus goed nieuws

heel goeie productie (veel beter dan die van stiff uper lip) en ik denk dat de rest van het album ook wel in orde zal zijn


al kost het 100 euro, ik ga zeker naar de komende tour
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » vr aug 29, 2008 1:20 pm

Kriestof schreef:

al kost het 100 euro, ik ga zeker naar de komende tour
+1!!!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Martine
Berichten: 6193
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 10:02 pm
Locatie: Stavanger, Norge

Bericht door Martine » vr aug 29, 2008 2:10 pm

Het gaat voor mij waarschijnlijk nog wel meer kosten, want vliegtickets erbij... maar dat heb ik er dan wel voor over!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr aug 29, 2008 2:59 pm

Als ik de mogeljikheid heb ga ik naar de madison square garden in New York, daar heb ik ze altijd al eens willen zien. op de SUL tour heb ik ze Parijs, Keulen en Ghent gezien was super!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » ma sep 01, 2008 12:17 am

EDIT

LAAT MAAR :' )
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » za sep 20, 2008 9:10 am

het nummer war machine is te beluisteren op www.myspace.com/acdc en de eerste concerten waren allemaal in 15 minuten uitverkocht (vancouver in 4!!). de rest gaat vandaag in de verkoop....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
wall
Berichten: 150
Lid geworden op: vr jun 29, 2007 9:30 pm
Locatie: Bergen (NH)

Bericht door wall » za sep 20, 2008 10:23 am

Als het zover is,zou de kaartverkoop hier dan ook zo snel gaan?We zijn in ieder geval gewaarschuwd.

Leuk nummer trouwens dat "War Machine".

deathbeats
Berichten: 17
Lid geworden op: di aug 26, 2008 7:31 pm

Bericht door deathbeats » za sep 20, 2008 1:32 pm

Nieuwe nummer klinkt lekker.

Gebruikersavatar
Pobelov
Berichten: 603
Lid geworden op: do jul 10, 2008 1:35 pm
Locatie: Oostkamp, BE

Bericht door Pobelov » za sep 20, 2008 1:36 pm

Puik nummer inderdaad.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25597
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » za sep 20, 2008 2:16 pm

Luistert niemand verder dan dat ene nummer? Rock 'n Roll Train klinkt veel gaver!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » za sep 20, 2008 9:53 pm

ik vind het allebei gave nummers, veruit beter dan stiff upper lip en Ballbreaker.

de tickets vliegen trouwens de deur uit, ik geloof niet dat er een optredn in de voorverkoop is gegaan dat langer dan 15 minuten geduurd heeft voordat het uitverkocht was, fuck ik hoop niet dat het hier ook zo gaat.

in het verleden kon je meestal op een vrij normale manier AC/DC tickets kopen al was het altijd wel uitverkocht.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » zo sep 21, 2008 5:20 pm

Nieuwe nummers klinken goed zeg. Nooit een erg grote fan van ze geweest maar als ze nu komen toch maar wel proberen om kaarten verkrijgen.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » zo sep 21, 2008 6:30 pm

Ik vind het ook allemaal erg geinspireerd klinken, ben erg benieuwd naar het complete album.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » di okt 07, 2008 10:03 pm

Ik heb m gehoord, impressie is WAANZINNIG, ik had echt niet verwacht dat AC/DC nog zo'n geinspireerd brok muziek zouden afleveren dat dus NIET klinkt als alle andere AC/DC albums.

Rock 'n Roll TRain - de meest "typische" AC/DC track op het hele album, is me nu duidelijk waarom ze het als veilige eerste single hebben uitgebracht. Maar wel een lekker nummer met typische eind 70's flair.

Skies on Fire - zeer sterke track met vette strakke start/stop riff, vet refrein, had op the razors edge kunnen staan (doet enigszins aan shot of love denken)

Big Jack - een van de beste tracks op het album, lekker up tempo. main riff heeft in de verte iets van "riff raff" maar tis echt niet te vergelijken met iets dat ze eerder hebben gedaan, swingt de pan uit.

Anything Goes - zeer poppy track die direct lekker in het gehoor ligt. de status quo invloeden zijn niet te overhoren, het refrein zou zelfs in een shania twain song kunnen zitten

War Machine - reeds bekend van de myspace, lekker uptempo met zeer goede vocale perfromance van Brian.

Smash 'n grab - lekkere track maar waarschijnlijk ook de meest onopvallende van het album, zou het geen filler willen noemen maar zeker een van de minste tracks.

Spoilin' for a fight - ongekend felle track met superstrakke ritme gitaar, lekker drive.

Wheels - weer een vette rocker met een ongewoon chorus voor AC/DC begrippen.

Decibel - donkere track met en bluesy/ZZ Top feel, lage vocalen van Brian Johnson, heeft ergens wat van "boogie man" maar dan veeel beter.

Stormy May Day - Mijn god, Angus die slide gitaar speelt? ja echt, zo heb ik AC/DC nog nooit gehoord, sterke bluesy Led Zeppelin feel.

She Likes Rock 'n Roll - wee een "doorsnee" sterke track, beetje een stripclub anthem, maar niet een van de sterkste tracks.

Money Made - vind ik geweldig, een drijvende vette rock riff die ergens op "back in Black" had kunnen staan, hele aparte sfeer en een (op een goede manier) repetitieve refrein. Apart nummer, zeker geen doorsnee AC/DC nummer.

Rock 'n Roll Dream - je zou het een semi ballad kunnen noemen, erg lekkere tack met een atmosferisch intro en een zeer vet refrein met harde gitaren.

Rocking all The Way - een van de mindere tracks van het album, niet slecht maar niet een track waar je gelijk naartoe zapt.

Black Ice - in echte AC/DC traditie is de titeltrack een van de betere nummers op het album, lekker fel en uptempo. Phil Rudd gaat hier voor AC/DC begrippen aardig los op de drums met lekkere fills en breaks.

Algemene indruk:

+ Brian raakt weer alle hoge noten zonder geforceerd te klinken
+ meer melodie, beter uitgewerkte songs, catchy
+ Vette organische productie
+ de bas is eindelijk duidelijk hoorbaar en er zit behoorlijk wat meer fantasie in de baslijnen
+ Angus en Malcolm harmonieren als nooit tevoren
+ Meer afwisseling in de drums
+ beste album sinds "the razors edge", wellicht zelfs sinds "Fot Those About To Rock"
+ minder blues, meer rock

- Gitaren klinken me iets te clean, maar wel "big"
- solo's hadden iets beter uitgedacht kunnen zijn
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
wall
Berichten: 150
Lid geworden op: vr jun 29, 2007 9:30 pm
Locatie: Bergen (NH)

Bericht door wall » wo okt 08, 2008 10:15 am

Nou,deze reactie klinkt in ieder geval veelbelovend,ik kijk er nu toch wel naar uit!

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » do okt 09, 2008 2:12 pm

Totale gekte in huize Plaag. WAT een album!
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do okt 09, 2008 2:35 pm

Ik had in alle eerlijk niet verwacht dat ze nog zo zuoden rocken, vond eigenlijk dat ze na "The Razors Edge" niets memorabels hebben uitgebracht. Maar "Black Ice" kan me erg bekoren.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » do okt 09, 2008 2:44 pm

enforcer schreef:Ik had in alle eerlijk niet verwacht dat ze nog zo zuoden rocken, vond eigenlijk dat ze na "The Razors Edge" niets memorabels hebben uitgebracht. Maar "Black Ice" kan me erg bekoren.
Nee, dit had ik ook niet gedacht. Sterker nog, de eerste (loeiharde) indruk is dat ik dit ook liever hoor dan Back In Black, want die plaat heeft me altijd doen denken aan koffie met melk en zonder suiker. En als ik iets altijd halverwege laat staan, is het dat wel.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do okt 09, 2008 3:59 pm

Plaag schreef:[..]


Nee, dit had ik ook niet gedacht. Sterker nog, de eerste (loeiharde) indruk is dat ik dit ook liever hoor dan Back In Black, want die plaat heeft me altijd doen denken aan koffie met melk en zonder suiker. En als ik iets altijd halverwege laat staan, is het dat wel.
zo ver wil ik niet gaan, want "back in black" is mijn lievelingsalbum waarop ze nog jong en hongerig klinken. Maar die hongerigheid heeft plaatsgemaakt voor volwassen songwriting en dat is ook niet verkeerd.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » do okt 09, 2008 4:19 pm

enforcer schreef:[..]


zo ver wil ik niet gaan, want "back in black" is mijn lievelingsalbum waarop ze nog jong en hongerig klinken. Maar die hongerigheid heeft plaatsgemaakt voor volwassen songwriting en dat is ook niet verkeerd.
Ik denk dat het dat is, wat mij zo bevalt aan de nieuwe AC/DC. Dat, plus het feit dat ik weer die 'warmte' voel van de hardrock uit de tijd van Bon Scott.
Kop dicht, Thorko

diaantje
Berichten: 286
Lid geworden op: do jul 28, 2005 9:46 pm
Locatie: Nieuwleusencity

Bericht door diaantje » do okt 09, 2008 8:25 pm

En er is niets beters dan Bon Scott!

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » vr okt 10, 2008 10:37 am

diaantje schreef:En er is niets beters dan Bon Scott!
Ja, dat roep ik al sinds ik 10 was. Maar daar denk ik bij de nieuwe niet aan.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr okt 10, 2008 12:17 pm

Ik vind het ook een beetje onzin, tuurlijk was Bon Scott gaaf. maar ik denk dat Brain ondertussen zijn plaats in AC/DC wel verdiend heeft. Als zanger waardeer ik ze beiden. Op de ouwe Geordie platen zingt Brian trouwens de sterren van de hemel.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24877
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr okt 10, 2008 4:42 pm

Ik heb het nieuwe album ook een maal geluisterd.
Gelukkig typisch ac dc en gelukkig terug meer geinspireerd.

Voor mij het beste album sinds back in black.

Laat die tour maar komen!
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr okt 10, 2008 5:02 pm

Kriestof schreef:Ik heb het nieuwe album ook een maal geluisterd.
Gelukkig typisch ac dc en gelukkig terug meer geinspireerd.

Voor mij het beste album sinds back in black.

Laat die tour maar komen!
ik vind het (op enkele nummers na) helemaal niet zo'n "typisch" AC/DC album, voor hun doen zijn ze best experimenteel bezig op nummers als "stormy may day", "anything goes" en "rock 'n roll dream"
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » vr okt 10, 2008 5:31 pm

enforcer schreef:[..]


ik vind het (op enkele nummers na) helemaal niet zo'n "typisch" AC/DC album, voor hun doen zijn ze best experimenteel bezig op nummers als "stormy may day", "anything goes" en "rock 'n roll dream"
Iets dat ze sinds de jaren '80 nalieten. Toen is er een echte standaard ingeslopen. In de jaren '70 deed de band nog wel eens iets anders, getuige Powerage, en dan met name de UK versie.
Kop dicht, Thorko

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24877
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr okt 10, 2008 5:51 pm

enforcer schreef:[..]


ik vind het (op enkele nummers na) helemaal niet zo'n "typisch" AC/DC album, voor hun doen zijn ze best experimenteel bezig op nummers als "stormy may day", "anything goes" en "rock 'n roll dream"
mwoa, slide gitaardeuntje is ook typisch ac dc achtig melodietje, de klank is anders door de slide gitaar

en anything goes is wat meer poppy

maar echt anders is het niet toch? maar dat maakt absoluut niets uit

productie is ook goed en gewoon lekker zomerse plaat

ook goed dta de songs kort zijn, ze worden tenminste niet uitgemelkt zoals veel bands hun songs wel uitmelken
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » vr okt 10, 2008 6:33 pm

Kriestof schreef:[..]productie is ook goed en gewoon lekker zomerse plaat
Dat is wel een goed teken, omdat de release zo vlak voor de donkere dagen is.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
MrBadguy
Berichten: 72
Lid geworden op: wo okt 26, 2005 6:13 pm
Locatie: Hardinxveld
Contacteer:

Bericht door MrBadguy » vr okt 10, 2008 8:59 pm

Hier wel ja, in Australië staat de zomer voor de deur..

Afijn, lijkt me eindelijk weer eens een lekker album, binnenkort eens even luisteren.
It's self-perpetuating a parahumanoidarianised
http://www.metal-experience.com

Plaats reactie