Grip Inc.

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
enemy of reality
Berichten: 171
Lid geworden op: do jan 24, 2008 9:50 pm
Locatie: Westrozebeke

Grip Inc.

Bericht door enemy of reality » za mar 15, 2008 11:22 am

Na enig zoekwerk te hebben verricht, heb ik er nog geen topic over gevonden, vandaar deze poging deze band fatsoenlijk te introduceren...

Zoals velen van jullie wellicht weten is Grip Inc. een soort zijproject waar o.m. Waldemar Sorychta (Enemy of the sun, Eyes of Eden, Voodoocult & Despair => vooral bekend als producer voor o.m. Lacuna Coil, Samael, Therion, The Gathering, Sentenced,...), Dave Lombardo (Slayer, Fantômas, Testament, Voodoocult) en Gus Chambers de kern ervan uitmaken. Hun stijl is m.i. het beste te omschrijven als thrash met tribal invloeden, acoustische passages, strijkers e.a. niet voor de hand liggende instrumenten, en noem maar op. De ondertoon blijft evenwel de heerlijke thrashriffs.

Tot dusver werden vier albums op de markt gebracht:

* 1995: Power of Inner Strength
* 1997: Nemesis
* 1999: Solidify
* 2004: Incorporated

Vooral het eerste album weet mij mateloos te boeien. Alles klopt gewoon aan deze plaat. De nummers zijn vrij kort en vloeien vaak in elkaar over. Maar wat voor furieuze thrashriffs, gecombineerd met het tribalgeroffel van Dave Lombardo! Nummers als Savage Seas en Ostracized behoren tot mijn all time favorieten.

Jullie mening?

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » za mar 15, 2008 11:27 am

Waanzinnig gave band inderdaad. Jammer dat ze niet meer bestaan.
Vooral die laatste cd "Incorporated" heb ik volledig grijs gedraaid en is imho hun beste, maar ze hebben eigenlijk geen slechte plaat gemaakt.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Grip Inc.

Bericht door Took » za mar 15, 2008 11:29 am

enemy of reality schreef:Na enig zoekwerk te hebben verricht, heb ik er nog geen topic over gevonden,
nou ik vind toch echt deze, zonder moeite:
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?t=7056


maar vooruit, omdat die al oud is en ook niet veel bevat laat ik deze open, en sluit ik die ouwe.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
enemy of reality
Berichten: 171
Lid geworden op: do jan 24, 2008 9:50 pm
Locatie: Westrozebeke

Bericht door enemy of reality » za mar 15, 2008 11:37 am

yowannuzz schreef:Waanzinnig gave band inderdaad. Jammer dat ze niet meer bestaan.
Vooral die laatste cd "Incorporated" heb ik volledig grijs gedraaid en is imho hun beste, maar ze hebben eigenlijk geen slechte plaat gemaakt.
Laatst heb ik in een interview met Sorychta (aardschok jan/febr 2008) gelezen dat de band momenteel inderdaad op non-actief staat, maar nog niet zou zijn opgeheven. Dus wie weet verschijnt er ooit nog wel een album :)

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » za mar 15, 2008 11:39 am

Dan blijf ik gewoon hopen. Zou natuurlijk wel vet zijn.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » vr okt 17, 2008 1:42 pm

Reunie lijkt me nu wel van de baan..treurig nieuws wel:
Former GRIP INC. Singer GUS CHAMBERS Dead At 52 - Oct. 17, 2008

Former GRIP INC. vocalist Gus Chambers passed away on October 13, 2008 at the age of 52. Chambers, who resided in Coventry, England, reportedly took his own life.

According to the Coventry Telegraph, Chambers made a name for himself in the UK punk scene as the frontman for SQUAD in the late '70s. He later took his skills as a top notch front-man to the new band 21 GUNS. They released the single "Ambition Rock" on Neville Staples's Shack Records.

Gus later moved to America and formed SONS OF DAMNATION before hooking up with SLAYER drummer Dave Lombardo and German guitarist Waldemar Sorychta in GRIP INC. They released three acclaimed albums in the mid-to-late '90s — "Power of Inner Strength" (1995), "Nemesis" (1997), and "Solidify" (1999) — and finally came back with a fourth entitled "Incorporated" in 2004, which was greeted as a true return to form by the critics.

Gus was most recently a member of the Coventry, UK punk band MANTRA SECT which was scheduled to play its next concert tonight (Friday, October 17).

In an October 15, 2008 online posting, MANTRA SECT bassist Wendy X stated about Gus' decision to take his own life, "My emotions are swimming round and round in my head, trying to comprehend it all, so I will not say too much on here except to say to everyone that has asked why, as I do myself, that we were always, as normal, constantly in contact with him (myself virtually daily) yet none of us saw this coming. Nor many other friends that also constantly kept in touch with him either. We are at a loss about why. My usual daily phone calls with Gus all the days leading up to this didn't give any clue whatsoever that anything was THIS wrong."

"I've been very lucky in my career," Gus once said, according to the Coventry Telegraph. "I have had the privilege of playing in front of thousands of people at festivals like Rock in Rio and the Dynamo festival in Holland. Nothing though brings back fonder memories than playing in front of maybe 20 or 30 people in The Hand and Heart or the back room of The Swanswell."


Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » vr okt 17, 2008 5:16 pm

Toch wel weer ff schrikken ...
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » wo okt 29, 2008 9:06 am

Ter nagedachtenis van Gus Chambers, een retro review van het debuutalbum Power Of Inner Strength: http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=5105.

Gebruikersavatar
enemy of reality
Berichten: 171
Lid geworden op: do jan 24, 2008 9:50 pm
Locatie: Westrozebeke

Bericht door enemy of reality » wo okt 29, 2008 12:27 pm

Dat was inderdaad even schrikken :s

Alvast een goede review! Leuk die link met Machine Head. Ik had het zo nog niet bekeken :) M.i. blijft dit hun beste album.

Plaats reactie