King Crimson - tour 2009?

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

King Crimson - tour 2009?

Bericht door Rascul » ma okt 27, 2008 10:21 pm

Geef maar een schop als er al een vergelijkbaar topic bestaat, maar het lijkt er op dat King Crimson weer uitgebreid gaat touren en dat heerst. Sterker nog, de line-up is om te kwijlen:

Robert Fripp - Guitar
Adrian Belew - Guitar, Vocals
Tony Levin - Bass, Chapman Stick
Pat Mastelotto - Drums
Gavin Harrison - Drums

Noem het de betere King Crimson lineup (de Discipline lineup, met Mastelotto ipv Bruford) plus Gavin Harrison (Porcupine Tree). Ik heb een integrale liveopname van een concert wat ze in augustus in Chicago deden, en dat is geen kattenpis. Momenteel draaien ze incidenteel wat concerten af hier in de States, en het schijnt dat ze in 2009 ook in Europa gaan touren.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » di okt 28, 2008 12:23 pm

Das behoorlijk interessant, al is het alleen maar om Tony Levin een keer live te zien :P

Moet me nog steeds een keer echt gaan verdiepen in KC (heb ITCOTCK en Red natuurlijk gewoon in de kast staan, prima albums maar daar houdt mijn KC kennis dan ook gelijk weer op).
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » di okt 28, 2008 1:49 pm

Oeh, daar ga ik zeker heen! Ik had niet gedacht Crimson ooit nog live te zien. Spelen ze alleen nieuw werk? Ik vind de tool-achtige klanken van vandaag de dag gaaf, maar ik ben ook nogal verknocht aan hun oude mellotron-werk.
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » di okt 28, 2008 7:47 pm

King Crimson is een van mijn alltime favoriete bands, het nieuwe(re) werk heeft mij echter nooit zo kunnen pakken. Dat komt voornamelijk omdat ik niet zo'n fan Adrian Belew ben. Mijn favoriete King Crimson zanger is toch wel John Wetton, het album Red is een meesterwerk!

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » wo okt 29, 2008 10:46 pm

paradigm shift schreef:Oeh, daar ga ik zeker heen! Ik had niet gedacht Crimson ooit nog live te zien. Spelen ze alleen nieuw werk? Ik vind de tool-achtige klanken van vandaag de dag gaaf, maar ik ben ook nogal verknocht aan hun oude mellotron-werk.
Hangt er een beetje vanaf wat je ziet als nieuw. Het spul wat ik heb is heel veel materiaal van de periode rond Discipline (veel van die plaat, Three of A Perfect Pair, dat soort dingen). Check even deze setlist:

http://www.dgmlive.com/archive.htm?artist=16&show=1301

Deze heb ik. Stuff van ITCOTKC spelen ze helaas al jaren niet meer. De nieuwste opname die ik heb is 21st Century Schizoid Man, live in Londen, 1996.
Makkers staakt uw wild geraas

Plaats reactie