Maar goed, checken maar weer, we blijven aan de gang

Na Osiris is het eerst tijd voor Nasty Savage hier
Ik begrijp wat je bedoelt maar toch moet je het eventjes checken - lang niet slecht.Jeroen schreef:bij bandnamen als Twisted Tower Dire en Zandelle heb ik dan weer de neiging om weg te lopen. Slappe hap vind ik dat.
Maar goed, checken maar weer, we blijven aan de gang
Na Osiris is het eerst tijd voor Nasty Savage hier
Goh, ik heb daar niet echt last van maar geloof me; op dat vlak valt het goed mee. Alleszins een plaatje die je maar eens moet beluisteren...Jeroen schreef:Faith Factor, dat is dan weer een bandnaam die me de tenen ernstig doet krommen. Dat I Love Jesus mutsje was al tot daar aan toe, maar het lijkt verdorie wel Stryper met dat gepreek.
Heb je die eerste drie platen van TTD weleens gehoord? Die zijn werkelijk fantastisch. Vele malen beter dan dat gedrocht Netherworlds....Jeroen schreef:bij bandnamen als Twisted Tower Dire en Zandelle heb ik dan weer de neiging om weg te lopen. Slappe hap vind ik dat.
Labels als Stormspell en Arkeyn Steel zorgen ervoor dat er inderdaad genoeg mooi US metal spul op de markt komt. Ben zelf vooral benieuwd naar Oblivion Knight, Omega Point en False Witness. Van Xinr heb ik wat samples gehoord, en dat klonk echt fantastisch. Doet me zwaar denken aan Hell en jaren 70 Priest.Sentinel schreef:Wat er in december allemaal op US gebied uitkomt is niet te geloven voor een doorgewinterde oldschooler. De bandjes kunnen de prullebak in:
OMEGA POINT: Infinte Rhymes demo op cd
FALSE WITNESS demo op cd
CHOZZEN PHATE demos op cd en LP
OBLIVION KNIGHT demos op cd en LP
SYRUS demos op cd en LP met oa Ray Alder van Fates Warning
XINR anthology op cd: lekker vage ouwe US metal anno 1984
ASYLUM demos op cd
Reeds uitgebracht: MILITIA demos en EP: Power/Thrash met sirene zang: wie wil dat nou niet.
Ook het vermelden waard: DEAD CALM
Ja, allemaal demos van bands uit een ver grijs verleden maar stuk voor stuk brilliant.
Sterker nog, met "Curse of the Twisted Tower" hebben ze een klassieker van jewelste afgeleverd, geniale epische composities; ik stel dit werk op gelijk niveau als bv de beste platen van Manilla Road. Netherworlds daarentegen vond ik helaas ook dikke stront.Hellhammer schreef:[..]
Heb je die eerste drie platen van TTD weleens gehoord? Die zijn werkelijk fantastisch. Vele malen beter dan dat gedrocht Netherworlds....
Ik ben een grote fan van het oude werk van TTD. En ik reken Manilla road als een van mn favoriete bands. Maar stiekem kan ik een paar nummers van Netherworlds wel waarderen.Sentinel schreef:[..]
Sterker nog, met "Curse of the Twisted Tower" hebben ze een klassieker van jewelste afgeleverd, geniale epische composities; ik stel dit werk op gelijk niveau als bv de beste platen van Manilla Road. Netherworlds daarentegen vond ik helaas ook dikke stront.
al mag hij qua stijl wel meer richting die plaat van Distant Thunder opschuiven. Muzikaal vond ik die plaat toch echt interessanter dan de laatste Helstar plaat, al is die wel ietsjes gegroeid nog de laatste weken.hellish star schreef:[..]
Helstar zal hij nu niet opgeven...
Ik vond van niet. Distant Thunder was te "Euro" klinkend voor mij. Ik hou van het meer duistere werk...Jeroen schreef:[..]
al mag hij qua stijl wel meer richting die plaat van Distant Thunder opschuiven. Muzikaal vond ik die plaat toch echt interessanter dan de laatste Helstar plaat, al is die wel ietsjes gegroeid nog de laatste weken.
Jeroen schreef:[..]
al mag hij qua stijl wel meer richting die plaat van Distant Thunder opschuiven. Muzikaal vond ik die plaat toch echt interessanter dan de laatste Helstar plaat, al is die wel ietsjes gegroeid nog de laatste weken.
Ik geloof niet dat er een distro is die veel NRR releases heeft. Je zult wrs op zoek moeten naar een distro die een of twee van de releases heeft. Ik heb trouwens in het verleden wel eens order geplaatst bij het label en kreeg binnen een week mijn bestelling thuisbezorgd.Jeroen schreef:Ik zie trouwens op de site van NRR dat veel van die cd's opnieuw zijn uitgebracht. Enig idee of die nog ergens te koop zijn bij een Europese distro?
Gezien wat negatieve verhalen heb ik er weinig vertrouwen in om bij het label zelf te bestellen. Ik las ook zonet dat er bij een bepaalde versie van die Amulance re-release wat mis was met het geluid. duss..
Die rerelease van de demo's op Stormspell zijn super. Toen ik die had gekocht had ik een berichtje gedropt op de myspace van Amulance dat ik nog op zoek was naar die cd van hun en of ze wisten waar ik die kon krijgen. Kreeg een berichtje terug: doe het niet! Hij klinkt klote en ziet er niet uit!Orklord schreef:Amulance is zeer zeker een aanrader! Ik heb ook de rerelease en ik heb er geen klachten over. Ziet er netjes uit en een goede kwaliteit.
Die cd is zo slecht niet, enkel de productie valt tegen. Die Stormspell release is machtig, daar staan schitterende metalsongs op...Den schreef:[..]
Die rerelease van de demo's op Stormspell zijn super. Toen ik die had gekocht had ik een berichtje gedropt op de myspace van Amulance dat ik nog op zoek was naar die cd van hun en of ze wisten waar ik die kon krijgen. Kreeg een berichtje terug: doe het niet! Hij klinkt klote en ziet er niet uit!
Die gasten hebben daarna de mp3's naar me gestuurd om aan te tonen dat het niet al te best klinkt en ik moet ze gelijk geven. Dus als je Amulance wil kopen zou ik op zoek gaan naar de demo's op Stormspell.
Den schreef:[..]
Die gasten hebben daarna de mp3's naar me gestuurd om aan te tonen dat het niet al te best klinkt en ik moet ze gelijk geven. Dus als je Amulance wil kopen zou ik op zoek gaan naar de demo's op Stormspell.
Of deze van op METAL TO INFINITY - The classic ones: http://metaltoinfinity.00freehost.com/D ... ldron.htmlJeroen schreef:http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=5237
zo dan, eens even Ascend from the Cauldron de aandacht gegeven die het verdiende. En nee, het is geen puur subjectieve lofrede geworden. Ook deze klassiekers verdienen erkenning.
die moet ik nog wel hebben liggen. PM het adres waarop je het wil ontvangen, dan zal ik me er ergens dit weekend even over buigen.innuendo schreef:[..]
hehe, heb je die toevallig nog? Ik heb vorig jaar ook de rerelease gekregen en die is inderdaad super. Zo goed, dat ik me gewoon niet voor kan stellen dat hun debuut zo slecht is.