Golden Earring

Voor alle andere bands
Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » di mar 14, 2006 5:38 pm

Gooi er maar 2 jaar bij op...
Ik overdreef lichtelijk uiteraard, maar ik dacht er zo net nog aan terug hoe gaaf/spannend was om 10 jaar geleden als mannetje voor het eerst naar de Earring te gaan.
En dat zo'n 3 KM van je huis.

Wat ik me wel afvraag, wanneer mag je volgens jou wel spreken van nostalgie ?
Is er een bepaalde leeftijd aan te hangen ?
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
Meneer Tijmen
Berichten: 432
Lid geworden op: zo jan 29, 2006 8:18 pm
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door Meneer Tijmen » di mar 14, 2006 11:30 pm

Ziezo ik ben weer terug van een verrassende avond met Golden Earring Unplugged.
Het was godver een stuk gaver dan ik had durven hopen, ging eigenlijk alleen omdat ik gratis kon, en het me wel leuk leek eens gezien te hebben, maar ik zou zo weer gaan, en er dan wel voor betalen.
Met dat ''unplugged'' had ik me toch iets rustigers voorgesteld, dit was gaaf zo zeg! En trommelaar Zuiderwijk... Tering zeg, wat dat ouwe baasje allemaal liet zien was wel heel zwaar gaaf. Ok, ik had wel gehoord dat hij heel goed was, maar ik dacht; Ja, dat zal allemaal wel, zien, en dan geloven.
Nou geloof ik het, wat was die drumsolo kicken. Verbaasde me er nog over dat toch een nummer of 5 wel bekend klonken.
Zo, en nu eens een greatest hits cd ergens vandaan toveren!
Sixteen and on the run from home,
Found a job in Times Square working live S&M shows.
Twenty-five bucks a fuck and John's a happy man.
She wipes the filth away and it's back on the streets again.

Queensrÿche - Spreading The Disease

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do jun 05, 2008 11:54 pm

Een grote schop omhoog:

Ik vind de laatste tijd best vaak Earring platen op rommelmarkten, maar merk dat veel van hen me toch enigszins tegenvallen omdat de nummers te divers zijn. Ik heb nu To The Hilt, Cut, N.E.W.S. en Paradise In Distress, maar de lekkere hardrockplaat die ik zocht zit hier niet tussen. Kan iemand me een tip geven wat de wat meer rockgeorienteerde platen uit hun catalogus zijn?

Gaaf overigens dat Steve Harris bas wilde spelen door een Rinus Gerritsen. Fighting Windmills is zijn persoonlijke favoriet, toch gaaf :)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
GrindMind
Berichten: 199
Lid geworden op: ma mar 01, 2004 7:26 pm

Bericht door GrindMind » vr jun 06, 2008 12:12 pm

Golden Earring is kick. Maar natuurlijk zijn zij energieker dan bijvoorbeeld de Stones. Maar dit lijkt me ook een onterechte vergelijking, als je bijvoorbeeld alleen al het aantal WERELD tournees naast elkaar houd. Vandaar dat alle Earring leden er naast de band nog zaken bij doen. S. Harris is niet alleen fan de Earring, maar Iron Maiden heeft zelfs een nummer van hen gecoverd in de vorm van Kill me ce coir. (dacht op No prayer....). Barry Hay is trouwens een ongelooflijke kakker.[/quote]

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18565
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Bericht door Krimhild » za jun 07, 2008 1:09 pm

Ze begonnen nogal Beatles-achtig. Daar zitten wel wat aardige nummers tussen, maar de betere vind ik toch echt van latere albums komen. Daarnaast hebben ze ook nog eens echt tevéél albums:

http://www.goldenearring.nl/discography/albums.php

Maar volgens mij hebben ze helemaal geen plaat vol met enkel hardrock. Er zitten altijd wel softere nummers tussen.

@ Grindmind; Gaaf, wist ik niet. Maar Kill me ce soir is dan ook een geniaal nummer.

Ze hebben sowieso veel gave nummers. =)
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo jun 08, 2008 9:50 pm

Nou ja, ik ben geen Earring n00b, ik ken vanzelfsprekend alle hits door de 40 jaar heen, maar de album vallen me in veel gevallen tegen omdat het ook echt alleen de hits zijn die erg gaaf zijn. Daarom ben ik toch wel benieuwd wat de wat interessantere platen zijn :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Karlijn
Berichten: 3700
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 3:23 pm

Bericht door Karlijn » zo jun 08, 2008 10:48 pm

Van The Golden Earring kan alleen The naked truth mij echt boeien. Akoestisch vind ik ze echt velen malen sterker. Is dan ook de enige cd die ik nog met enige regelmaat beluister.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18565
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Bericht door Krimhild » di jun 10, 2008 7:43 am

Lennert schreef:Nou ja, ik ben geen Earring n00b, ik ken vanzelfsprekend alle hits door de 40 jaar heen, maar de album vallen me in veel gevallen tegen omdat het ook echt alleen de hits zijn die erg gaaf zijn. Daarom ben ik toch wel benieuwd wat de wat interessantere platen zijn :P
Je wilt dus een gaaf album waar niet per se hits op staan? Mjah. Ik ben een 'groot' fan, maar ik ken 3 albums ofzo. Ik ben nou eenmaal niet zo'n verzamelaar. Maar als ik die albums zo doorspit, lijkt 'The Last Blast of the Century' (2000) me wel wat. Érg veel gave nummers maar voornamelijk hits. Ja en The Naked Truth inderdaad, ook erg goed.

Edit; Aan mij heb je dus verder niet zoveel. Ik zou de eerste paar albums sowieso niet pakken. Verder; Succes en laat het maar weten. 8)
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » di jun 10, 2008 1:11 pm

Lennert schreef:Nou ja, ik ben geen Earring n00b, ik ken vanzelfsprekend alle hits door de 40 jaar heen, maar de album vallen me in veel gevallen tegen omdat het ook echt alleen de hits zijn die erg gaaf zijn. Daarom ben ik toch wel benieuwd wat de wat interessantere platen zijn :P
Zelf vind ik Moontan uit 1973 een erg geslaagd Earring album. Naast het overbekende Radar Love bevat het album ook nog eens het prachtige, mysterieuze Vanilla Queen.

Verder is Golden Earring Live wel een aanrader. Met Eelco Gelling van Cuby & The Blizzards heeft de Earring hierop wel (tijdelijk) een smaakmaker op gitaar in huis gehaald.

The Hole uit 1986 klinkt iets poppier maar is een prima album zonder slechte nummers erop. Quiet Eyes en Why Do I zijn de hits op dit album. Maar Have A Heart en They Dance rocken de pannen van het dak.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di jun 10, 2008 3:23 pm

Moontan lijkt me inderdaad een verplichte classic om in huis te halen ja. Earring Live heb ik op het net zojuist wat gave dingen over gelezen, zal er eens naar kijken.

Het punt is dat ik de Earring nu al 2 keer live heb gezien en het altijd zo lekker vond rocken, dat ik het jammer vond dat de platen die ik nu heb weinig rock lijken te bevatten, maar wel een hoop funk, pop en in het geval van Paradise In Distress zelfs wat vage dance dingen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » di jun 10, 2008 9:04 pm

Lennert schreef:Nou ja, ik ben geen Earring n00b, ik ken vanzelfsprekend alle hits door de 40 jaar heen, maar de album vallen me in veel gevallen tegen omdat het ook echt alleen de hits zijn die erg gaaf zijn. Daarom ben ik toch wel benieuwd wat de wat interessantere platen zijn :P
Face It vind ik een van hun sterkste platen.

leonard
Berichten: 266
Lid geworden op: di sep 05, 2006 9:52 pm

Bericht door leonard » di feb 10, 2009 2:49 pm

Golden Earring gaat stoppen !

Nog niet officieel maar hieronder een gedeelte uit een vertrouwlijke E-mail dat de Earring in 2010 gaat stoppen.
Heb ik trouwens van een GE forum.

------------------------------------------------------------

Hoor trouwens berichten dat de Earring van oktober 2009 – juni 2010 een afscheidstournee gaat maken. In september/oktober zou de nieuwe CD verschijnen. Verder komt er een soort best of CD/DVD begin 2010 met door fans uitgekozen nummers uit het hele Earring repertoire. Een reeks van deze nummers zou dan ook op de afscheidstournee gespeeld worden en natuurlijk komt er in de HMH een daverend afscheidsconcert (en DVD). Dat zou in juni 2010 moeten gebeuren.
------------------------------------------------------------

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di feb 10, 2009 3:03 pm

Als het waar is: Jammer! Zorgen dat ik ze nog maar een aantal keer aan het werk zie voor het zover is.

Wacken_Open_Air
Berichten: 369
Lid geworden op: di aug 07, 2007 5:26 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Wacken_Open_Air » di feb 10, 2009 3:12 pm

Ah boeie, de Bucs zijn toch veel cooler.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di feb 10, 2009 3:15 pm

Ja, maar die zijn uit elkaar gegaan. Ik geloof dat de gitarist laatst een hele nieuwe band bij elkaar probeerde te zoeken. Zonder Pascal lijkt met de Bloody Buccaneers niet al te geweldig.

Wacken_Open_Air
Berichten: 369
Lid geworden op: di aug 07, 2007 5:26 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Wacken_Open_Air » di feb 10, 2009 3:18 pm

Ok, dat wist ik nog niet. Opzich jammer. Ze brachten de nummers een stuk energieker.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18565
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Bericht door Krimhild » di feb 10, 2009 5:49 pm

leonard schreef:Golden Earring gaat stoppen !

Nog niet officieel maar hieronder een gedeelte uit een vertrouwlijke E-mail dat de Earring in 2010 gaat stoppen.
Heb ik trouwens van een GE forum.

------------------------------------------------------------

Hoor trouwens berichten dat de Earring van oktober 2009 – juni 2010 een afscheidstournee gaat maken. In september/oktober zou de nieuwe CD verschijnen. Verder komt er een soort best of CD/DVD begin 2010 met door fans uitgekozen nummers uit het hele Earring repertoire. Een reeks van deze nummers zou dan ook op de afscheidstournee gespeeld worden en natuurlijk komt er in de HMH een daverend afscheidsconcert (en DVD). Dat zou in juni 2010 moeten gebeuren.
------------------------------------------------------------
Aan alles komt een einde.. Maar jammerlijk blijft het. Ik heb ze onlangs in januari nog gezien in een theateroptreden, dat was érg gaaf! Geluid was goed, zang was goed, gave nummers, véél nummers en nu tenminste wel alle grapjes goed kunnen horen en niet continue bier over je heen krijgen. Dat heeft ook wel z'n charme, maar dit was echt heel gaaf om een keer mee te maken. Waanzinnige muzikanten zijn het.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
---Kikiecat
Berichten: 33
Lid geworden op: wo feb 18, 2009 1:37 pm

Bericht door ---Kikiecat » do feb 19, 2009 5:47 pm

Inderdaad jammer, maar die mensen willen vast ook wel met pensioen.
[img]http://i46.photobucket.com/albums/f106/Miss_Okkiej/ayreon1-1.jpg[/img]
Für [b]immer[/b]!

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18565
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Bericht door Krimhild » do feb 19, 2009 5:49 pm

Welnee, dood in het harnas!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » do feb 19, 2009 7:29 pm

ik heb meer afscheidstournees gezien
die komen echt nog wel terug
het zit in hun genen

Wacken_Open_Air
Berichten: 369
Lid geworden op: di aug 07, 2007 5:26 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Wacken_Open_Air » do feb 19, 2009 7:40 pm

Haha, in het kader van 'The Devil Made Them Do It?'

Gebruikersavatar
---Kikiecat
Berichten: 33
Lid geworden op: wo feb 18, 2009 1:37 pm

Bericht door ---Kikiecat » do feb 19, 2009 7:48 pm

vengeancefan schreef:ik heb meer afscheidstournees gezien
die komen echt nog wel terug
het zit in hun genen
Zoals KISS, die al 10 jaar bezig is met zijn vaarwel-tour xD.
[img]http://i46.photobucket.com/albums/f106/Miss_Okkiej/ayreon1-1.jpg[/img]
Für [b]immer[/b]!

Karlijn
Berichten: 3700
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 3:23 pm

Bericht door Karlijn » do feb 19, 2009 8:43 pm

Mwa, ze hebben geloof ik allemaal wel andere projectjes lopen dus zo gek is het niet dat ze er nu dan mee gaan kappen.

Plaats reactie