Verkoop van de collectie

Wil je wat verkopen, of zoek je juist een plaat?
Of zoek je bandleden? Hier kan je het vragen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Verkoop van de collectie

Bericht door K. » ma mar 09, 2009 10:42 pm

Is al een poosje niet meer up-to-date.
Laatst gewijzigd door K. op zo aug 29, 2010 10:49 pm, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » di mar 10, 2009 5:37 pm

Ah, jij gaat ook een Plaagje doen? Hoop niet dat dit de nieuwe trend wordt. ;)

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » di mar 10, 2009 8:08 pm

Mwa, opzich niet echt. De titel is wat dat betreft enigszins misleidend, aangezien niet de hele metalcollectie de deur uitgaat. Wat bij mij het geval is, is dat ik al behoorlijk lang niet echt interesse meer heb in het genre, en dan doel ik eigenlijk specifiek op nieuwe releases. Wat ik draaide qua metal waren voornamelijk wat oudere dingen, ik denk dat ik nog geen tien nieuwe releases van de afgelopen twee jaar heb beluisterd op metalgebied. Het enthousiasme om nieuwe bandjes te ontdekken is echt verdwenen, wat grotendeels voortkomt uit de grote stroom ontzettend matige zooi wat er maar wordt uitgebracht, heb gewoon geen zin om naar de spreekwoordelijke naald in de hooiberg te zoeken. Veel van die zooi heeft me ook niet (meer) te bieden wat ik zoek in muziek, en de energie om eventueel wél gave shit te ontdekken steek ik liever in het draaien van ouder spul uit de collectie op metalgebied wat nog wel goed bevalt, of anderssoortige muziek.

Er is dus wel een handjevol spullen die ik bewust niet wegdoe (Antaeus - CYFAWS LP, Altar of Perversion LP, Malign 10", S.V.E.S.T., Necros Christos spul), omdat ik er nog plezier aan beleef om die dingen met enige regelmaat te draaien. Ik denk dat ik er genoeg aan heb om zo nu en dan naar die releases te blijven luisteren, en wat mij betreft maak ik liever wat andere lui blij met spul wat hier maar stof ligt te verzamelen.

Dat is een beetje de reden, gecombineerd met het feit dat mijn collectorsmentaliteit me behoorlijk tegen begon te staan en ik geen zin meer heb om me te vergapen aan zeldzame Clandestine Blaze en Peste Noire spulletjes die ik nooit draai, hehe. Het wordt een beetje tijd om de "kwaliteit boven kwantiteit"-regel wat strenger te gaan handhaven in huize K. ;)

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » do mar 12, 2009 1:00 pm

Hopsakee.

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » ma mar 16, 2009 12:00 am

Ik heb de boel gesorteerd op formaat. Ook zijn er wat dingen uit de lijst gehaald. Over de prijzen heb ik ook even nagedacht:

CDs: 7 euro
LPs: 10 euro
EPs: 5 euro
Tapes: 5 euro

Dit zijn in principe de standaardprijzen. De rest is in overleg, dit geldt ook voor de wat zeldzamere spullen, daar moet ik wat meer voor hebben. Wat 'zeldzamere spullen' zijn laat ik aan jouw beoordelingsvermogen over.

Plaats reactie