Judas Priest
Judas Priest
We zijn vol zie ik opeens. Nieuwe dus.
Afijn, Nostradamus dus, waar het goedkoopst te krijgen dan?
Afijn, Nostradamus dus, waar het goedkoopst te krijgen dan?
And if you're not down with that, we've got two words for ya...
aldus de belgische nieuwssite www.hln.beRob Halford registreert naam 'Metal God' voor game
Rob Halford
Judas Priest-zanger Rob Halford heeft de rechten laten vastleggen op een videospel met de titel Metal God. Die verwijst naar een nummer van de metalband, en geldt al jaren als de bijnaam van de zanger.
Ook controllers
Dat doet natuurlijk vermoeden dat er effectief een game komt van de zanger of de band, maar mogelijk wil Halford enkel de naam beschermen, meldt gamessite Kotaku. De handelsnaam werd gedeponeerd op 11 januari en beschermt 'computerspelletjes, videospelletjes en spelcontrollers voor computerspelletjes'. Ook controllers? Misschien komt er in het spoor van Aerosmith en Metallica dus een speciaal Guitar Hero- of Rock Band-spel van Judas Priest?
Zang
Hopelijk gaat het niet om een zangspel, want gezien de legendarische hoge uithalen van Halford kan dat leiden tot hoogoplopende burenruzies. (sam)
Ik vond dat Iron Maiden al jaren een uitgebluste indruk wekte op plaat maar helaas is Priest dezelfde weg ingeslagen met "Nostradamus". Ik ben echt een grote fan maar ik vind weinig goed aan dat album, trage inspiratieloze nummers met een zeer matige productie voor zo'n grote band.
Ik ben er wel bij in maart in de Heineken muzic hall vanwege de super bill met Megadeth en Testament en omdat Priest live nog wel weet te overtuigen (althans als Halford z'n dag heeft). Maar ik hoop wel op een miraculeuze wederopstanding bij een volgend album, de wtee halford solo albums vind ik in ieder geval stukken beter dan het laatste priest maakwerk, en dat terwijl ik "Angel Of retribution" op enkele vullertjes na nog een sterke comeback vond.
Ik ben er wel bij in maart in de Heineken muzic hall vanwege de super bill met Megadeth en Testament en omdat Priest live nog wel weet te overtuigen (althans als Halford z'n dag heeft). Maar ik hoop wel op een miraculeuze wederopstanding bij een volgend album, de wtee halford solo albums vind ik in ieder geval stukken beter dan het laatste priest maakwerk, en dat terwijl ik "Angel Of retribution" op enkele vullertjes na nog een sterke comeback vond.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
Ik vind Nostradamus een prima album, dat wel een erg lange incubatietijd vergt. De tussensongs en intro's zijn niet al te memorabel, maar er staan veel goeie, normale songs op: Prophecy, Revelations, Pestilence and plague, Death, Persecution, Exiled, Alone, Visions, Nostradamus en Future of Mankind vind ik allemaal erg gaaf.
Ik meen dat er wtee nummers opstonden die ik acceptabel vond waaronder het titelnummer. Ik ben gewoon eerlijk, ik heb geprobeerd het album goed te vinden en een "diepere" betekenis te vinden maar ik vind het gewoon veel te zwak voor priest gerippen.
Judas Priest gaat volgens een bericht op Blabbermouth volgend jaar niet Nostradamus, maar British Steel in zijn geheel live spelen:
British heavy metal legends JUDAS PRIEST will celebrate the 30th anniversary of their classic 1980 album "British Steel" by embarking on a special tour next year featuring a performance of that LP in its entirety. This information was revealed by the band's guitarists, K.K. Downing and Glenn Tipton, during an interview they gave to the Spanish web site Rafabasa.com yesterday (Sunday, March 15) prior to the Madrid concert on JUDAS PRIEST's "Priest Feast" tour. In addition, Tipton told Rafabasa.com that a "Nostradamus" tour with material exclusively from that album (featuring a full theatrical production) will now likely be postponed.
- Bleek No. 1
Awesome! Dan zal ik zéker aanwezig zijn!Gilbert schreef:Judas Priest gaat volgens een bericht op Blabbermouth volgend jaar niet Nostradamus, maar British Steel in zijn geheel live spelen:British heavy metal legends JUDAS PRIEST will celebrate the 30th anniversary of their classic 1980 album "British Steel" by embarking on a special tour next year featuring a performance of that LP in its entirety. This information was revealed by the band's guitarists, K.K. Downing and Glenn Tipton, during an interview they gave to the Spanish web site Rafabasa.com yesterday (Sunday, March 15) prior to the Madrid concert on JUDAS PRIEST's "Priest Feast" tour. In addition, Tipton told Rafabasa.com that a "Nostradamus" tour with material exclusively from that album (featuring a full theatrical production) will now likely be postponed.
Hakkaa päälle pohjan poika!
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
British Steel vind ik toch zo'n saai album. Rapide Fire is een van de weinige songs waar ik echt een 'Yeah, kick-ass!' gevoel bij krijg.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ik vind de langere epische nummers (Victim Of Changes en Beyond The Realms Of Death) van Priest toch een stuk beter dan rock en rollers als Living After Midnight, Breaking The Law of anthems als United (Manowar anthems overtreffen dit soort nummers met gemak!). Goed, The Rage, Metal Gods en Steeler zijn absoluut niet slecht, maar ik vind het album alles bij elkaar behoorlijk matig.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
- RadiumAngel
In dit geval ben ik het eens met Dako. Het verschil in kwaliteit met de andere klassieke Priest albums is niet groot, maar British Steel is desalniettemin mijn favoriete Priest plaat. Van begin tot eind een klassieker, dus ik kijk er naar uit dat ze hem wellicht in zijn geheel gaan spelen, inclusief de meer obscure nummers. Het enige wat op de plaat ontbreekt is een mooie (power) ballad, maar aangezien British Steel niet zo lang duurt, kunnen ze natuurlijk nog genoeg andere songs spelen naast dat album. Van mij mogen ze Nostradamus trouwens ook in zijn geheel gaan spelen hoor, maar dat trekt waarschijnlijk niet zo veel publiek.dako schreef:Haha, WAT?
Toch wel m'n favoriete plaat, denk ik.
- RadiumAngel
- enemy of reality
British Steel is in mijn ogen eveneens een overschatte plaat. Sin after Sin, Killing Machine, Stained Class zijn allemaal klassiekers pur sang, die het bovenvermelde album ver overtreffen. Waar ik echter recent ook een zwak voor gekregen heb, is het album Point of Entry. Behalve het nummer You say yes (ongelooflijk kutnummer) zijn het m.i. allemaal fantastische nummers, vooral de eerste helft van het album. Ik vind het zeer vreemd dat dit album door zovelen wordt verguisd. Any thoughts of this?
Point of Entry is ook gewoon een heel leuk Priest-album. Hot Rockin' is een van m'n favoriete nummers ooit. Het enige nummer waar ik echt heel weinig mee kan is Don't Go. Verder staan er wel wat vette klassiekers op hoor., bijv. Heading out to the Highway en natuurlijk Desert Plains (hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigher).
- RadiumAngel
Toen ik bijna alle Judas Priest cd's remastered opnieuw kocht, kwam ik er ook achter dat Point Of Entry best een goed album is. Vreemd genoeg spelen ze het geniale nummer Desert Plains live veels te snel. Zelf vind ik naast British Steel ook Killing Machine een wat overschat album. Vooral de cheesy zang in Take On The World en Evening Star vind ik slecht. Ik hoor op Killing Machine al duidelijk de simpele aanpak van de jaren tachtig albums en de charme van de albums ervoor mis ik.
- Strijdkreet
Evening Star :' )
Toevallig heb ik gister de Dvd over British Steel weer eens opgezet, kom er nu achter dat jullie het er ook over hebben. Overrated ja, maar zeker geen slecht album. Hier is en blijft de favoriet, Sad wings of destiny.
Toevallig heb ik gister de Dvd over British Steel weer eens opgezet, kom er nu achter dat jullie het er ook over hebben. Overrated ja, maar zeker geen slecht album. Hier is en blijft de favoriet, Sad wings of destiny.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."
Point Of Entry vind ik een stuk halfslachtiger dan British Steel.
Met Heading Out The Highway, Solar Angels en Desert Plains staat er wel een handjevol klassiekers op, maar de rest vind ik beduidend minder. Wel is Point Of Entry wat mij betreft nog altijd veel beter dan Demolition.
British Steel is imo een klassieker van begin tot eind. Hier worden zwaardere stukken perfect afgewisseld met wat luchtigere stukken.
Het album geeft mij iig een ultiem heavy metal gevoel. De kritiek op United en Living After Midnight begrijp ik wel, maar ik kan wel een glimlach krijgen bij het horen van deze songs.
En Breaking The Law en Metal Gods zijn niet meer uit de setlist weg te denken.
The Rage is wel het prijsstuk van de plaat.
Met Heading Out The Highway, Solar Angels en Desert Plains staat er wel een handjevol klassiekers op, maar de rest vind ik beduidend minder. Wel is Point Of Entry wat mij betreft nog altijd veel beter dan Demolition.
British Steel is imo een klassieker van begin tot eind. Hier worden zwaardere stukken perfect afgewisseld met wat luchtigere stukken.
Het album geeft mij iig een ultiem heavy metal gevoel. De kritiek op United en Living After Midnight begrijp ik wel, maar ik kan wel een glimlach krijgen bij het horen van deze songs.
En Breaking The Law en Metal Gods zijn niet meer uit de setlist weg te denken.
The Rage is wel het prijsstuk van de plaat.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?
- Strijdkreet
Overigens krijg ik bij "You don't have to be old to be wise" steeds het gevoel dat hij past bij Point of entry.
"I wanted to see a war run so badly."
Hoe men ook over British Steel denkt (goed, slecht, overrated, klassieker), het is gewoon een feit dat de doorbraak bij het grote publiek pas echt kwam met deze cd. Dat zal wel de reden zijn dat er voor deze cd een speciale tournee zal komen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ik denk dat ze met een complete Painkiller suite meer publiek trekken eigenlijk, dat album is bij zowel jong als oud geliefd (hoewel ik er ook vrij weinig mee kan, ik ben dan toch niet zo'n gigantische Priest liefhebber).Gilbert schreef:[..]
In dit geval ben ik het eens met Dako. Het verschil in kwaliteit met de andere klassieke Priest albums is niet groot, maar British Steel is desalniettemin mijn favoriete Priest plaat. Van begin tot eind een klassieker, dus ik kijk er naar uit dat ze hem wellicht in zijn geheel gaan spelen, inclusief de meer obscure nummers. Het enige wat op de plaat ontbreekt is een mooie (power) ballad, maar aangezien British Steel niet zo lang duurt, kunnen ze natuurlijk nog genoeg andere songs spelen naast dat album. Van mij mogen ze Nostradamus trouwens ook in zijn geheel gaan spelen hoor, maar dat trekt waarschijnlijk niet zo veel publiek.
Ik kom wel voor een complete Unleashed In The East/Studio set!
heb laatst nog een toelichting op de recensie van "British Steel" gegeven, was nou niet echt enthousiast.
Echt fantastische studio albums hebben ze m.i nooit gemaakt op 1 uitzondering na (Screaming for Vengeance).
Maar ja, ze hebben misschien wel het beste live album aller tijden op hun naam staan (Unleashed in the East).
Echt fantastische studio albums hebben ze m.i nooit gemaakt op 1 uitzondering na (Screaming for Vengeance).
Maar ja, ze hebben misschien wel het beste live album aller tijden op hun naam staan (Unleashed in the East).
- Dragonforce
British Steel overrated? Onzin, de meeste metalfans hebben juist meer met de ingewikkeldere albums.
Juist de basic gaafheid van die plaat doet het hem, doeltreffend is inderdaad het juiste woord. Heerlijk zomers ook, ik kijk er alweer naar uit om hem in het zonnetje op de fiets te draaien.
Dus, tof, zo'n tour. Beter dan Nostradamus in zijn geheel in elk geval.
Juist de basic gaafheid van die plaat doet het hem, doeltreffend is inderdaad het juiste woord. Heerlijk zomers ook, ik kijk er alweer naar uit om hem in het zonnetje op de fiets te draaien.
Dus, tof, zo'n tour. Beter dan Nostradamus in zijn geheel in elk geval.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...
-
Judas Priest World released
Deze maand heeft de launch plaats van de website www.judaspriestworld.com
De website wordt gelanceerd n a v de 40ste verjaardag van Judas Priest. Fans uit heel de wereld
werkten hier aan mee. Hierdoor konden we in bezit komen van uniek foto- en beedmateriaal
van de afgelopen 40 jaar, en op de site plaatsen.
Bijzondere aandacht werd gegeven aan het opmaken van een Factsheet.
Hier kan de bezoeker kennis maken met enkele bijzonderheden uit de cariere van de band.
Hieruit blijkt de unieke live reputatie van de band die niet minder dan 1.700 optredens
achter hun naam hebben staan.
Hiervan circuleren 1.200 bootleg opnamen.
Een ander opmerkelijk feit zijn de 275 magazine covers, afkomstig uit alle windstreken.
Zo kunnen wij o m unieke covers tonen uit Israel, Griekenland, Turkije, Zuid Korea, etc..
Iedere week wordt de website geupdate en zijn er voor de bezoeker leuke prijzen te winnen.
De website wordt onderhouden vanuit Nederland.
Voor alle verdere info:
Mike Clark
info@judaspriestworld.com
De website wordt gelanceerd n a v de 40ste verjaardag van Judas Priest. Fans uit heel de wereld
werkten hier aan mee. Hierdoor konden we in bezit komen van uniek foto- en beedmateriaal
van de afgelopen 40 jaar, en op de site plaatsen.
Bijzondere aandacht werd gegeven aan het opmaken van een Factsheet.
Hier kan de bezoeker kennis maken met enkele bijzonderheden uit de cariere van de band.
Hieruit blijkt de unieke live reputatie van de band die niet minder dan 1.700 optredens
achter hun naam hebben staan.
Hiervan circuleren 1.200 bootleg opnamen.
Een ander opmerkelijk feit zijn de 275 magazine covers, afkomstig uit alle windstreken.
Zo kunnen wij o m unieke covers tonen uit Israel, Griekenland, Turkije, Zuid Korea, etc..
Iedere week wordt de website geupdate en zijn er voor de bezoeker leuke prijzen te winnen.
De website wordt onderhouden vanuit Nederland.
Voor alle verdere info:
Mike Clark
info@judaspriestworld.com
- enemy of reality
Kan ik mij in vinden. Persoonlijk vind ik British Steel verre van hun beste album, maar de invloed/impact van dit album is gigantisch. Een integrale vertolking van British Steel lijkt mij alvast super!Rene schreef:Hoe men ook over British Steel denkt (goed, slecht, overrated, klassieker), het is gewoon een feit dat de doorbraak bij het grote publiek pas echt kwam met deze cd. Dat zal wel de reden zijn dat er voor deze cd een speciale tournee zal komen.
- RadiumAngel
- Dragonforce
Mijn favoriete Priest album blijft op het moment denk ik toch wel Screaming for Vengeance. Hoewel die op de voet gevolgd word door Points of Entry en British Steel. Ik moet wel zeggen dat ik nog niet alles heb van Priest. Aankomende week komt Sin After Sin dan eindelijk binnen. Ben benieuwd. Sinner is iig al een geweldig nummer!
Laatst gewijzigd door Orklord op ma mei 25, 2009 6:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lone Starr
ik vind "painkiller" met afstand het vetst, maar "defenders of the faith" wordt hier ook een beetje over het hoofd gezien. Ik vind dat een net wat vettere en stevige variant van "screaming for vengeance" een nummer als "freewheel burning" is een absolute classic natuurlijk!
Alle 70's albums zijn ook prima! vooral "sin after sin" en "stained class".
Alle 70's albums zijn ook prima! vooral "sin after sin" en "stained class".
- Hellhammer
- Dragonforce
Ik heb platen als Screaming For Vengeance, Defenders Of The Faith en Ram It Down al tijden niet meer gedraaid. Ze horen dan ook bij mijn minst favoriete Priest(met Halford) platen.
British Steel heb ik een maand of twee geleden nog meerdere malen beluisterd. Die beviel me in ieder geval stukken beter dan ik me herinnerde. Geweldige plaat IMO. Vanmiddag SFV en DOTF maar weer eens proberen.
British Steel heb ik een maand of twee geleden nog meerdere malen beluisterd. Die beviel me in ieder geval stukken beter dan ik me herinnerde. Geweldige plaat IMO. Vanmiddag SFV en DOTF maar weer eens proberen.
It's the end of time
British heavy metal legends JUDAS PRIEST will release a live album this summer consisting of eleven tracks — all previously unreleased in a live version. The CD is due out in July 2009 and will be entitled "A Touch Of Evil - Live". All of the tracks were recorded throughout the band's world tours in 2005 and 2008.
Best goed idee, alleen maar nummers die nog niet live zijn uitgebracht. Aan de zoveelste versie van Metal Gods en zo hebben we niet meer zoveel. Dat zal dus wel vooral veel spul zijn van de recente tournee.
Best goed idee, alleen maar nummers die nog niet live zijn uitgebracht. Aan de zoveelste versie van Metal Gods en zo hebben we niet meer zoveel. Dat zal dus wel vooral veel spul zijn van de recente tournee.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
de tracklist van die cd
01. Judas Rising
02. Hellrider
03. Between The Hammer & The Anvil
04. Riding On The Wind
05. Death
06. Beyond The Realms Of Death
07. Dissident Aggressor
08. A Touch Of Evil
09. Eat Me Alive
10. Prophecy
11. Painkiller
tsja, ik zie toch echt een paar nummers staan die o.a. op Live In London stonden.
- RadiumAngel