Black Sabbath / Heaven & Hell

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Beste plaat met Tony Martin op zang?

The Eternal Idol
3
13%
Headless Cross
11
46%
Tyr
7
29%
Cross Purposes
3
13%
Forbidden
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 24

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25592
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo mar 25, 2009 12:06 am

Fo sho!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23000
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » wo mar 25, 2009 11:34 am

Gilbert schreef:De single is nu in zijn geheel te beluisteren via deze link. Daarvoor moet je wel op de play-button drukken ergens halverwege de pagina.
Helemaal goud.
Dio is de beste zanger ooit, en dat heeft ie weer mooi bevestigd.
Topnummer.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » wo mar 25, 2009 12:14 pm

Klinkt lekker, dat album gaat zeker gekocht worden!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » wo mar 25, 2009 12:19 pm

Ook ik ben erg enthousiast over het nummer.
Ik word alleen maar nieuwsgieriger naar het nieuwe album.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » wo mar 25, 2009 12:21 pm

Edwynn schreef:Ook ik ben erg enthousiast over het nummer.
Ik word alleen maar nieuwsgieriger naar het nieuwe album.
Nu nog een song van het 'Falling of the Edge of the World' niveau.....en dan wordt het helemaal geweldig!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » wo mar 25, 2009 12:24 pm

Die had ik vanmorgen nog even opstaan. Dat nummer blijft van onaards niveau.
Maar ik ga ervan uit dat er nog wel wat epische tracks op het nieuwe album staan.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » wo mar 25, 2009 1:52 pm

Nou, ik heb de nieuwe single nu heel wat keren beluisterd, en ik deel jullie enthousiasme niet helemaal. Het intro is mooi en Dio zingt geweldig, maar toch doet het nummer me weinig. Zelfs op Dehumanizer staan betere songs. Dus ik hoop maar dat The Devil You Know een aantal meer opwindende songs zal bevatten dan dit Bible Black. In vergelijking met de gemiddelde traditionele heavy/doom metal band is dit een leuk nummer, maar meer dan een 7 (op een schaal van 1 tot 10) zou ik er niet aan geven.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » di mar 31, 2009 9:32 am

De bekende journalist Martin Popoff (van Brave Words & Bloody Knuckles) heeft The Devil You Know blijkbaar al mogen beluisteren. Hij geeft een 8 uit 10 en schrijft:
Better than Dehumanizer, better than the three introductory new tracks last year (actually those were pretty cool), but not as good as the sparkly Heaven And Hell or the thundering, blustery Mob Rules, The Devil You Know pretty much delivers the good and expected outcome ...
De volledige recensie vind je hier: http://www.bravewords.com/hardwares/1001451.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di mar 31, 2009 1:32 pm

Metal Hammer heeft op hun site een track by track-review, die zeer positief is uitgevallen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di mar 31, 2009 1:41 pm

Gilbert schreef:De bekende journalist Martin Popoff (van Brave Words & Bloody Knuckles) heeft The Devil You Know blijkbaar al mogen beluisteren. Hij geeft een 8 uit 10 en schrijft:
Better than Dehumanizer, better than the three introductory new tracks last year (actually those were pretty cool), but not as good as the sparkly Heaven And Hell or the thundering, blustery Mob Rules, The Devil You Know pretty much delivers the good and expected outcome ...
De volledige recensie vind je hier: http://www.bravewords.com/hardwares/1001451.
Als een compleet hersenloos figuur als Popoff het goed vind begin ik toch m'n twijfels te krijgen. Als hij het een 8/10 dan moet het een van de beste platen ooit 11/10 zijn, of juist dramatisch slecht.
It's the end of time

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » di mar 31, 2009 2:06 pm

Dragonforce schreef:[..]Als een compleet hersenloos figuur als Popoff het goed vind begin ik toch m'n twijfels te krijgen. Als hij het een 8/10 dan moet het een van de beste platen ooit 11/10 zijn, of juist dramatisch slecht.
Hersenloos zou ik Popoff zeer zeker niet noemen, want hij schrijft interessante boeken over heavy metal uit de jaren zeventig (al heb ik daar helaas nog weinig van kunnen bemachtigen). Ik zie nu echter dat Popoff een 8,5 gaf aan St. Anger en een 9 aan Death Magnetic. Dus die platen waren volgens hem beter dan de nieuwe Heaven & Hell. Trek daaruit zelf maar je conclusies. :P Natuurlijk blijft een review een persoonlijke mening en dus een kwestie van smaak, maar volgens mij is Popoff (door de vele boeken die hij publiceert) toch wel de bekendste metaljournalist.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6786
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di mar 31, 2009 3:13 pm

Ik wacht wel met mijn oordeel tot ik het album zelf een paar keer gehoord heb.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di mar 31, 2009 3:25 pm

Gilbert schreef:[..]

Hersenloos zou ik Popoff zeer zeker niet noemen, want hij schrijft interessante boeken over heavy metal uit de jaren zeventig (al heb ik daar helaas nog weinig van kunnen bemachtigen). Ik zie nu echter dat Popoff een 8,5 gaf aan St. Anger en een 9 aan Death Magnetic. Dus die platen waren volgens hem beter dan de nieuwe Heaven & Hell. Trek daaruit zelf maar je conclusies. :P Natuurlijk blijft een review een persoonlijke mening en dus een kwestie van smaak, maar volgens mij is Popoff (door de vele boeken die hij publiceert) toch wel de bekendste metaljournalist.
Die boeken en zijn info en meningen daarin zijn waardeloos. Er zijn veel betere boeken over 70's heavy rock.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » di mar 31, 2009 3:44 pm

Dragonforce schreef:[..]
Die boeken en zijn info en meningen daarin zijn waardeloos. Er zijn veel betere boeken over 70's heavy rock.
High five, DF. Clown Popoff schrijft maar wat. Altijd weer grinniken ook om zijn prijsindicaties bij zogenaamd zeldzame of anderszins waardevolle albums.
Nee, ik wacht fijn het H&H-album af en vertrouw erop dat de Riffmeister en God samen met de Pompbediende en Houthakker nummer 2 een fijn zwaar Sabbath-album hebben gewrocht.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » di mar 31, 2009 6:11 pm

Poppoff gaf wél een 10 (!) aan 'The August Engine' van the Hammers of Misfortune, een unieke band die de erkenning en succes van een band als Opeth verdienen.

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » di mar 31, 2009 6:23 pm

Rene schreef:Metal Hammer heeft op hun site een track by track-review, die zeer positief is uitgevallen.
Ik lees wel dat er vooral tragere nummers opstaan...jammer. Niet dat de tragere Black Sabbath nummers niet vet zijn maar ik hoopte toch meer op wat meer balans tussen snelle en trage nummers.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » wo apr 01, 2009 2:40 pm

Vandaag heeft het album Heaven & hell weer een paar rondjes lopen draaien in mijn auto. Na al die tijd blijft het nog steeds een top album. Mijn favoriet moet toch wel Die Young zijn, wat een geweldig nummer is dat!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » wo apr 01, 2009 3:35 pm

Eru Iluvatar schreef:Poppoff gaf wél een 10 (!) aan 'The August Engine' van the Hammers of Misfortune, een unieke band die de erkenning en succes van een band als Opeth verdienen.
Dat verrast inderdaad.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo apr 01, 2009 3:41 pm

Metal79 schreef:[..]


Dat verrast inderdaad.
Iedereen kan cijfers plaatsen. Ja, zelfs Popoff.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » do apr 02, 2009 2:51 pm

Ik zie op Bol.com dat een aantal cd's te reserveren zijn (oa Heaven & Hell, Mob Rules etc) worden deze opnieuw uitgebracht? Want ik kan hier niks over vinden.

Gebruikersavatar
Metal79
Berichten: 544
Lid geworden op: ma mei 21, 2007 2:33 pm
Locatie: A-locatie

Bericht door Metal79 » do apr 02, 2009 3:24 pm

Dragonforce schreef:[..]
Iedereen kan cijfers plaatsen. Ja, zelfs Popoff.
Hij kan in elk geval tot 10 tellen.

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » vr apr 03, 2009 11:13 am

Orklord schreef:Ik zie op Bol.com dat een aantal cd's te reserveren zijn (oa Heaven & Hell, Mob Rules etc) worden deze opnieuw uitgebracht? Want ik kan hier niks over vinden.
Gewoon een reprint (want voorraad op?)
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr apr 03, 2009 11:16 am

Aah vandaar. Nou goed kan ik weer bestellen om de verzameling uit te breiden. :P

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di apr 07, 2009 10:31 am

Zagato schreef:[..]


Gewoon een reprint (want voorraad op?)
Jammer dat de latere Tony Martin platen niet bij de herdruk reeks zitten. Die platen verdienen het om ook beschikbaar te zijn.
It's the end of time

drdennuz
Berichten: 324
Lid geworden op: do jan 12, 2006 3:24 pm
Locatie: Ommen

Bericht door drdennuz » ma apr 13, 2009 4:26 pm

en godverdomme wat rost de nieuwe cd hard :D

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » ma apr 13, 2009 5:17 pm

Is die al uit dan? of geleaked.....of wat?
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » ma apr 13, 2009 6:18 pm

Das Gesicht schreef:Is die al uit dan? of geleaked.....of wat?
Hij is uitgelekt (of Dr. Dennuz heeft net als de redactie van Metalfan.nl een promo-exemplaar ontvangen, dat kan natuurlijk ook.) Officieel komt de plaat op 28 april uit.

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » ma apr 13, 2009 6:29 pm

Ah zo, even downloaden kijken wat ze er van gebakken hebben.

























( En nou niet gaan zeiken dat ik niet moet downloaden....want ik koop wel cd's, ik heb gewoon geen zin om te wachten om het te horen)
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

drdennuz
Berichten: 324
Lid geworden op: do jan 12, 2006 3:24 pm
Locatie: Ommen

Bericht door drdennuz » ma apr 13, 2009 11:19 pm

Gilbert schreef:[..]

Hij is uitgelekt (of Dr. Dennuz heeft net als de redactie van Metalfan.nl een promo-exemplaar ontvangen, dat kan natuurlijk ook.) Officieel komt de plaat op 28 april uit.
Mijn connecties bij metalfan zijn niet dermate goed dat ik een promo heb mogen ontvangen, m.a.w. hij is uitgelekt:)

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » di apr 14, 2009 9:36 am

gevonden
ben benieuwd !

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24870
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di apr 14, 2009 5:05 pm

nieuwe is goed

dio zingt nog goed en het sfeertje zit goed

wel voorspelbaar uiteraard, maar goed, dat is in dit geval wel positief

veel beter dit dan nieuwe black sabbath songs met ozzy

Dit is oud worden in stijl
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » di apr 14, 2009 7:39 pm

ik vond de eerste 2 nummers niks maar Bible Black is retevet !

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » di apr 14, 2009 10:46 pm

Afbeelding

Een lekker log en traag album van de heren! En nee, de eerste twee nummers zijn NIET saai! Punt.
Vooral het tweede nummer (Fear) is meer dan uitstekend.

Maar ben pas bezig met het derde nummer (Bible Black, wat volgens vele één van de betere nummers zijn) dus kan nog niet een volledige mening over het album geven.

Maar tot nu toe klinkt het puik! 8)
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Gandalf
Berichten: 390
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 11:05 am
Locatie: Groningen

Bericht door Gandalf » di apr 14, 2009 11:32 pm

Het klinkt zeker puik! Heb de cd nu één keer helemaal gehoord en ik ben positief verrast. Van dergelijke reünie-albums stel ik me meestal niet teveel voor, maar dit zou wel eens jaarlijstmateriaal kunnen worden. De nummers zijn erg goed, Dio zingt wederom geniaal en de gitaarsound... man, man, man, wat een wall of sound trekt meneer Iommi op zeg! Echt geweldig. En hij schud ook nog eens een aantal zeer smakelijke solo's uit z'n hoge hoed. Met dit album ben ik de komende weken nog wel zoet.
[url=http://www.last.fm/user/Siepje/?chartstyle=grayboxfive][img]http://imagegen.last.fm/grayboxfive/artists/5/Siepje.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » di apr 14, 2009 11:37 pm

Inderdaad een degelijke plaat, maar op sommige stukjes begon mijn aandacht toch wel een beetje weg te dwalen.
Van mij mogen er wel wat meer uptempo nummers op staan.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » di apr 14, 2009 11:44 pm

Das Gesicht schreef:Inderdaad een degelijke plaat, maar op sommige stukjes begon mijn aandacht toch wel een beetje weg te dwalen.
Van mij mogen er wel wat meer uptempo nummers op staan.
Dan zet je toch even The Mob Rules op! ;)
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » wo apr 15, 2009 12:49 pm

Geezer en Iommi over de verschillen tussen Dio en Ozzy (van Blabbermouth gekopieerd):
HEAVEN & HELL/BLACK SABBATH bassist Geezer Butler has told Decibel magazine that working with singer Ronnie James Dio is a hell of a lot easier than working with Ozzy Osbourne. "Ronnie's a songwriter in his own right — he's got tons of ideas," the bassist said. "Whereas Ozzy... in the old days, he'd come up with a vocal line and I'd write the lyrics. Ronnie is 100 percent involved in both the musical side and the vocal side, and he writes his own lyrics as well."

Ozzy never took Butler's musical ideas seriously, either. "If we were with Ozzy and I came in with the killer riff of all time, Ozzy wouldn't even think of doing it because I'm not the guitarist and that's the way he thinks," Butler said. "When we tried to do a SABBATH album in 2001, we all gave each other CDs of our riffs or song ideas. Ozzy didn't even listen to mine. Because I'm not a guitarist, he felt I shouldn't be playing guitar. That's why it was so bloody hard to write anything."

Geezer Butler on HEAVEN & HELL's debut CD, "The Devil You Know": "If we'd written this album with Ozzy, we'd still be working on the first track."

The contrast between Ozzy and Dio comes into even sharper focus on tour. "It was great being with Ozzy on the road," HEAVEN & HELL/BLACK SABBATH guitarist Tony Iommi enthuses. "We had a great time and we still will have hopefully at some point, but with Ronnie it's a lot different, because we go out and we know exactly what we're gonna be doing. With Ozzy, we didn't really know. It was touch and go sometimes on some of those early shows, whether he was gonna turn up, if he'd be able to sing, if his voice was gone, or what. We'd have to cancel shows, which Geezer and myself really hated. But with Ronnie, we've never cancelled a show. He'd have to be seriously, seriously ill before we cancelled a show."

Read the entire interview in the May 2009 issue of Decibel magazine, available on newsstands now.

For more information, visit DecibelMagazine.com

drdennuz
Berichten: 324
Lid geworden op: do jan 12, 2006 3:24 pm
Locatie: Ommen

Bericht door drdennuz » wo apr 15, 2009 1:08 pm

Zo zie je maar weer hoe zo´n talentloos figuur die ozzy eigenlijk is... De man heeft met BS een paar sterke albums afgeleverd evenals zijn soloproject (daar zal hij net zoveel gedaan hebben als bij BS denk ik) maar voor zo'n man kan ik niet enorm veel respect opbrengen.

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » wo apr 15, 2009 2:51 pm

Een paar? ik tel toch wel 6 geniale albums.
Ik vind de Sabbath's met Dio of Ozzy 2 verschillende bands met dezelfde naam, verschillend zowel vocaal als muzikaal.
Dat Ozzy er tegenwoordig weinig van bakt klopt, maar om hem nou talentloos te noemen?
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23000
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » wo apr 15, 2009 3:50 pm

Ozzy heeft gave dingen gedaan.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

leonard
Berichten: 266
Lid geworden op: di sep 05, 2006 9:52 pm

Bericht door leonard » wo apr 15, 2009 4:23 pm

Ozzy is een soort Herman Brood van de internationale muziekwereld geworden.

Komt vooral door die belachlijke reality-soap van hem bij MTV die gelukkig verleden tijd is.

Laten we vooral zijn eerste 2 solo albums met Rhandy Roads niet vergeten, misschien wel muzikaal zijn beste werk !

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » wo apr 15, 2009 4:30 pm

Super albums inderdaad, maar bij zijn solo albums heeft Ozzy net zoveel mee gewerkt als bij Sabbath.
De muziek en teksten kwamen voornamelijk dacht ik van de drummer of bassist af, die uit Uriah Heep kwamen.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22653
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo apr 15, 2009 4:37 pm

leonard schreef:Rhandy Roads

:' )
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24870
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo apr 15, 2009 5:49 pm

het album vandaag in zonnetje nog twee keer geluisterd

hij is gewoon goed :) en het is wel een aanrader en alvast weer een kandidaat voor de eindejaarslijstjes
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

drdennuz
Berichten: 324
Lid geworden op: do jan 12, 2006 3:24 pm
Locatie: Ommen

Bericht door drdennuz » wo apr 15, 2009 8:52 pm

Das Gesicht schreef:Een paar? ik tel toch wel 6 geniale albums.
Ik vind de Sabbath's met Dio of Ozzy 2 verschillende bands met dezelfde naam, verschillend zowel vocaal als muzikaal.
Dat Ozzy er tegenwoordig weinig van bakt klopt, maar om hem nou talentloos te noemen?
wat ik bedoel: in de popwereld hebben the backstreet boys heel wat gepresteerd.. maar om ze nou talentvol te noemen...


snap je? Ozzy heeft inderdaad geniale albums neergezet.. maar ik betwijfel of dat geheel aan hem ligt.. ik heb respect voor de nummers die geschreven zijn waar hij op zingt maar respect voor zijn vocale capaciteiten heb ik niet echt..

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » wo apr 15, 2009 9:16 pm

drdennuz schreef:[..]


wat ik bedoel: in de popwereld hebben the backstreet boys heel wat gepresteerd.. maar om ze nou talentvol te noemen...


snap je? Ozzy heeft inderdaad geniale albums neergezet.. maar ik betwijfel of dat geheel aan hem ligt.. ik heb respect voor de nummers die geschreven zijn waar hij op zingt maar respect voor zijn vocale capaciteiten heb ik niet echt..
Wat een onzin zeg.
Waarom zouden de Backstreet Boys niet talentvol zijn? Die gasten kunnen zingen en dansen als de beste. Niet mijn kopje thee, maar ze kunnen best wat.

En wat Ozzy betreft, die man is langzaamaan kapot gegaan aan de drank en drugs. Dat maakt hem de kwijlende clown die hij nu is.
Dat neemt niet weg dat hij in zijn tijd zowel met Black Sabbath als met zijn soloband enkele klassiekers op de mensheid losgelaten heeft.
Weliswaar is hij geen songwriter, maar hij heeft de gave om de juiste muzikanten om zich heen te verzamelen en daarmee een aantal vette platen te maken. En tot en met No More Tears lukte dat vrij aardig.

Zoiets gaat echt niet zonder talent. Ozzy is misschien niet de beste zanger, maar hij kan best zijn mannetje staan en daarnaast heeft hij een bijzonder herkenbaar timbre wat hem toch vrij uniek maakte.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

drdennuz
Berichten: 324
Lid geworden op: do jan 12, 2006 3:24 pm
Locatie: Ommen

Bericht door drdennuz » do apr 16, 2009 7:41 am

Edwynn schreef:[..]


Wat een onzin zeg.
Waarom zouden de Backstreet Boys niet talentvol zijn? Die gasten kunnen zingen en dansen als de beste. Niet mijn kopje thee, maar ze kunnen best wat.

En wat Ozzy betreft, die man is langzaamaan kapot gegaan aan de drank en drugs. Dat maakt hem de kwijlende clown die hij nu is.
Dat neemt niet weg dat hij in zijn tijd zowel met Black Sabbath als met zijn soloband enkele klassiekers op de mensheid losgelaten heeft.
Weliswaar is hij geen songwriter, maar hij heeft de gave om de juiste muzikanten om zich heen te verzamelen en daarmee een aantal vette platen te maken. En tot en met No More Tears lukte dat vrij aardig.

Zoiets gaat echt niet zonder talent. Ozzy is misschien niet de beste zanger, maar hij kan best zijn mannetje staan en daarnaast heeft hij een bijzonder herkenbaar timbre wat hem toch vrij uniek maakte.
Daar heb je gelijk in.. ze kunnen best zingen en dansen.. iets wat ozzy niet kan...

ozzy's talenten zitten niet bepaald direct in de richting die een vocalist als eerste moet hebben.. en dat is een goede strot en techniek.. daarnaast als songwriter is ie ook niet de eerste de beste die me te binnen schiet.. nu is dat goede strot verhaal nog enigszins gerelateerd aan de mening van een persoon maar je moet met me eens zijn dat hij technisch niet veel in huis heeft.

Wat ik nooit zal ontkennen is dat de man een charisma heeft waar je u tegen zegt.. dus nouja dan kom ik uit op 1 talent dus had ik natuurlijk niet mogen zeggen dat ozzy talentloos is:P

en de drank en drugs hebben wel wat voeten in de aarde gehad voor de ozzy die hij nu is.. maar hij had altijd al iets vreemds..:P

maargoed ik dwaal af.. ik heb de nieuwe plaat een behoorlijk aantal keren beluisterd en hij wordt steeds vetter naar mijn mening.. tis natuurlijk geen Heaven & Hell of Mob Rules maar ik vind hem nu minstens net zo vet als Dehumanizer (en dat was gewoon geen verkeerde plaat.)

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » vr apr 17, 2009 12:13 pm

Het nieuwe album heeft IMHO niks van doen met de klassiekers uit de jaren 80. Elke vergelijking loopt spaak, maar het is best een lekker album geworden. Dio is hard op weg naar de 70 en dat laat zijn sporen na (voor zijn leeftijd heeft hij een geweldige strot). Logge nummers zoals we die van Iommi kennen. Zeker even luisteren als je van Black Sabbath houdt.
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma apr 20, 2009 12:47 pm

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma apr 20, 2009 1:02 pm

Wanneer komt het album uit? Ik heb een pre-order staan maar geen idee van de release datum. :)
It's the end of time

Plaats reactie