Het grote US Metal topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
hellish star

Bericht door hellish star » do apr 23, 2009 9:35 pm

Jeroen schreef:Gisteravond eens even uitgebreid naar Aska's 'Avenger' geluisterd. Een heerlijke plaat, vooral omdat het zo heerlijk pretentieloos is. Uiterst degelijke heavy metal, goed gespeeld en qua composities zit het allemaal goed in elkaar. Lekkere riffs en een goede zanger maken dit werkstuk tot een plezierige aangelegenheid. Het enige kleine smetje op het geheel bestaat uit het geluid van een klaarkomende vrouw in het tweede nummer. Hier kan ik me dus aan storen, aangezien ik het niet vind passen. Vergelijkbaar is die luide boer bij Atrophy's Beer Bong. Irritante en kinderlijke grapjes die niet thuishoren op toch vrij serieus bedoelde albums.
Morgen zie ik ze op KIT... De band bij uitstek waarom ik 600 km ga rijden... OOk hun laatste plaat is een toppertje!

Nog een toppertje:
ANGELLIC RAGE - Generation enraged

CD van 2009, schitterend prog.power in stijl Lethal, Crimson Glory, oude Dream Theater....

http://www.myspace.com/angellicrage
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do apr 23, 2009 11:20 pm

Metal79 schreef:[..]

Dat was Justice of fire, uit 1996 alweer. Aangezien mijn voorkeursplatenzaak in die tijd nog uitpuilde van de Japanse persingen heb ik die JoF-editie gekocht, er staat volgens mij een bonustrack op. Ik heb 'm een eeuwigheid niet meer gedraaid (dank voor het geheugensteuntje), maar als vrij sterke powermetalplaat in herinnering. Dat inderdaad ietwat technische lag aan gitarist Daniel Dalley, die alle nummers componeerde. Van hem heb ik nog een solo-album op vinyl; op de hoes staat de man zelf - in Prince-pakkie met Wella-golfslagkapsel als 80s fashion victim.
Nu even Justice Of Fire opgezet en dat is echt een sterke plaat met mooi gitaarwerk. De gitarist is wel een egotripper, maar het stoort niet, omdat ie toch meestal wel in dienst van de nummers staat te shredden (met voldoende melodie bovendien!). De zang is zoals altijd met Tecchio fantastisch. Power komt op mij altijd over als de echte metalen terugkeer van Alan Tecchio na het toch meer rockende (en zeker niet misselijke) en meer grauw en simpeler gespeelde Non Fiction materiaal. Staat wat dat betreft wel op gelijke hoogte met James Rivera voor mij.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma apr 27, 2009 6:25 pm

Een aantal Stormspell releases heb ik van een review voorzien (zijn toch nieuwe uitgaven dus ach). Binnenkort wel op de frontpage

Metal79

Bericht door Metal79 » ma apr 27, 2009 7:10 pm

Jeroen schreef:Een aantal Stormspell releases heb ik van een review voorzien (zijn toch nieuwe uitgaven dus ach). Binnenkort wel op de frontpage
Tof, ik kijk er naar uit.

Vandaag heb ik tijdens de arbeid het eerste album van Magnitude 9 weer eens enkele keren gedraaid. Chaos to control loopt over van de sublieme melodieuze US-progpower en Corey Brown (ex-Psyco Drama) blijft een van de meeste onderschatte zangers uit de VS.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma apr 27, 2009 7:26 pm

Ik heb zelf Reality in Focus van Magnitude 9 en dat vind ik ook een sublieme plaat. Erg goed gitaarwerk ook en zeer smaakvolle zang. Kan er nog altijd goed naar luisteren, al had die cover van Flight of Icarus niet echt gehoeven. Band heeft zelf zat sterk materiaal.
Laatst gewijzigd door Jeroen op vr sep 25, 2009 4:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Metal79

Bericht door Metal79 » ma apr 27, 2009 7:28 pm

Jeroen schreef:Ik heb zelf Reality in Focus van Magnitude 9 en dat vind ik ook een sublieme plaat. Erg goed gitaarwerk ook en zeer smaakvolle zang. Kan er nog altijd goed naar luisteren, al had die cover van Flight of Icarus niet echt gehoeven. Band heeft zelf zat sterk materiaal.
Wat dat laatste betreft: exact. En ook Reality in focus is inderdaad geweldig, misschien zelfs iets verfijnder nog. Fraai hoesje ook. Met de laatste plaat kon ik helaas niet zoveel.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma apr 27, 2009 7:30 pm

Nee dat heb ik precies zo. Het was wel weer goed gespeeld en er staan ook wel wat leuke nummers op, maar ik miste toch net de klik. Het kabbelt wat teveel voorbij. Jammer is dat.

Hier jankt Fatal Violence nog maar een keer. Wat een verdomd gave shit, de tering.

Metal79

Bericht door Metal79 » ma apr 27, 2009 7:32 pm

Jeroen schreef:Nee dat heb ik precies zo. Het was wel weer goed gespeeld en er staan ook wel wat leuke nummers op, maar ik miste toch net de klik. Het kabbelt wat teveel voorbij. Jammer is dat.

Hier jankt Fatal Violence nog maar een keer. Wat een verdomd gave shit, de tering.
Mooie Stormspell-metal-archeologie inderdaad. Maar ik verkies de meer melodieuze Rapidfire toch boven FV, al draai ik die ook met plezier.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma apr 27, 2009 7:37 pm

Voor een uitgebreidere onderbouwing moet je maar ff naar die recensies kijken. Ze komen allebei aan bod (naast Held Under en Amulance)

Sentinel

Bericht door Sentinel » ma apr 27, 2009 10:10 pm

Jeroen schreef:Nee dat heb ik precies zo. Het was wel weer goed gespeeld en er staan ook wel wat leuke nummers op, maar ik miste toch net de klik. Het kabbelt wat teveel voorbij. Jammer is dat.

haha, ben je om? Idd. supergaaf spul. In de laatste Snakepit Magazine staat een heel interview met die gasten.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di apr 28, 2009 10:54 am

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di apr 28, 2009 11:04 am

Yes, het debuut van Jacob's Dream was nog aanwezig bij Millennium Records en komt zo spoedig mogelijk mijn kant op!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di apr 28, 2009 11:05 am

hulde! Toffe plaat is dat, maar dat wist je al ;)

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di apr 28, 2009 11:16 am

Tale Of Fears en The Bleeding Tree beluister ik op youtube dagelijks, dus een compleet album is geen overbodige luxe!

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

Metal79

Bericht door Metal79 » di apr 28, 2009 12:52 pm

Lennert schreef:Yes, het debuut van Jacob's Dream was nog aanwezig bij Millennium Records en komt zo spoedig mogelijk mijn kant op!
De sterke eigen beheer-EP zit daar nog voor. 'Tale of fears' is een klassieker wat mij betreft, zelden zo'n mooie, kippenvelveroorzakende melodievoering gehoord. Hoe de spanning wordt opgebouwd en de zang van David Taylors naar een crescendo gaat, adembenemend gewoon.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di apr 28, 2009 1:00 pm

En zo is, al vind ik de eerste twee albums sowieso erg tof. Eerste net wat beter dan de tweede.

Over de laatste twee platen hoor ik eigenlijk vooral negatieve verhalen. Wat is daar van waar?

Metal79

Bericht door Metal79 » di apr 28, 2009 1:06 pm

Jeroen schreef:En zo is, al vind ik de eerste twee albums sowieso erg tof. Eerste net wat beter dan de tweede.

Over de laatste twee platen hoor ik eigenlijk vooral negatieve verhalen. Wat is daar van waar?
Theater of war is gewoon te snel in elkaar gedraaid, dat hoor je gewoon (composities, arrangementen, productie). Háált het niet bij het eerste volledige album. Over de recente laatste verneem ik weer veel goeds van vrienden, maar hij staat nog altijd op de ellenlange boodschappenlijst.

Puntige Amulance-recensie trouwens.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di apr 28, 2009 5:31 pm

Wat moet ik me trouwens voorstellen bij Oliver Magnum, ook zo'n New Renaissance band. Kan er niet echt wat van vinden. Beschrijvingen! ;)

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » di apr 28, 2009 5:34 pm

Jeroen schreef:Wat moet ik me trouwens voorstellen bij Oliver Magnum, ook zo'n New Renaissance band. Kan er niet echt wat van vinden. Beschrijvingen! ;)
Ook een power/speed band ala Agent Steel en Exciter. Staat volgens mij een live filmpje van op youtube. Ik vind het in ieder geval erg goed om aan te horen.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di apr 28, 2009 5:36 pm

Ah dat klinkt goed. Die sound gaat er momenteel in als pap.
Kijk aan, ik heb net de myspace gevonden en inderdaad, heerlijk spul. Wel wat cleaner geproduceerd dan het oude Agent Steel werk, maar inderdaad wel met een zelfde soort rosfactor. Ook maar eens naar op zoek. Schijnbaar op Restless uitgebracht. Hoe kom ik dan bij NRR?

Edit: ah ik zie het al. Distributiedeal etc.

Metal79

Bericht door Metal79 » di apr 28, 2009 7:02 pm

Jeroen schreef:Wat moet ik me trouwens voorstellen bij Oliver Magnum, ook zo'n New Renaissance band. Kan er niet echt wat van vinden. Beschrijvingen! ;)
Absolute klassieker, het helaas enige album van Oliver Magnum. Fijngeslepen US-power met bergen technisch kunnen, veel details en een wereldzanger. 'Old world nites', 'Sister Cybele', dat zijn thinking man's metalnummers die knallen.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di apr 28, 2009 7:08 pm

:lol:
je weet het weer mooi te brengen

Metal79

Bericht door Metal79 » di apr 28, 2009 8:37 pm

Jeroen schreef::lol:
je weet het weer mooi te brengen
Man tut was man kann.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di apr 28, 2009 8:53 pm

Rapidfire er nog maar weer ff in. Review komt daar ook binnenkort van. Lekker spul.
Ook nog een keer die Hellhound anthology weten te scoren.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di apr 28, 2009 9:59 pm

Iemand enig idee waar ik die Commandment cd enigszins goedkoop kan kopen (het liefst in de buurt). Dat label zelf heeft alleen een weblog als website (Arkeyn Steel) en op Hell Bent For vragen ze er maar liefst 15 euro exclusief verzendkosten voor. Dusch..
Ben trouwens ook wel benieuwd naar dat Zions Abyss, enig idee waar ik wat samples kan vinden? En voor deze cd geldt dezelfde vraag als voor die Commandment cd.

Momenteel 'Chain Of Command' van Jag Panzer weer ff in de speler. Een heerlijke plaat met uitstekende nummers. Er staat in mijn optiek maar één minder momentje op en dat is dat wanstaltige tingel-tangelsolootje op dat fisher price keyboard in het titelnummer. Voor de rest een schitterende US power metalplaat met erg gave zang.

hellish star

Bericht door hellish star » di apr 28, 2009 10:45 pm

Toch een paar leuke US (power en thrash) metal plaatjes mee genomen van KIT festival

CRESCENT SHIELD The stars of never seen
CROWN THE LOST Blind faith loyalty
FAUSTUS …and still we suffer
DIMAGE It takes time
SACRED RITE Rites of passage vol.I
SACRED RITE Rites of passage vol.II
OBLIVION KNIGHT Oblivion knight

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di apr 28, 2009 10:46 pm

Hoe was het festival trouwens? hoogtepunten enzo?

Metal79

Bericht door Metal79 » wo apr 29, 2009 11:53 am

hellish star schreef:Toch een paar leuke US (power en thrash) metal plaatjes mee genomen van KIT festival

CRESCENT SHIELD The stars of never seen
CROWN THE LOST Blind faith loyalty
FAUSTUS …and still we suffer
DIMAGE It takes time
SACRED RITE Rites of passage vol.I
SACRED RITE Rites of passage vol.II
OBLIVION KNIGHT Oblivion knight
Leuk lijstje, vooral Crescent Shield natuurlijk. :) Alleen de Dimage vind ik niet bijzonder. Maar Sacred Rite! Verplichte US-metalkost natuurlijk. Ook de comebackplaat vind ik sterk, zelfs de drumcomputer stoort me niet. Alleen al voor het intense 'Long way down' loont het de moeite. Kevin Lum R.I.P.

Voor ik 't vergeet nog even de link tot dit backstage-/hotelfilmpje dat iemand tijdens het Keep It True-weekend heeft gemaakt:

http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... D=56547296

Driekwart van de kaarten voor KIT-editie XIII zijn al over de toonbank gegaan, blij dat ik de mijne al heb. En nu maar duimen dat er inzake Fifth Angel en WatchTower de komende pak 'm beet 350 dagen niets mis gaat...

Sentinel

Bericht door Sentinel » wo apr 29, 2009 12:42 pm

Metal79 schreef:
Driekwart van de kaarten voor KIT-editie XIII zijn al over de toonbank gegaan, blij dat ik de mijne al heb. En nu maar duimen dat er inzake Fifth Angel en WatchTower de komende pak 'm beet 350 dagen niets mis gaat...
Jezus, wat gaat dat hard!! :evil: Ik heb er 2 besteld maar nog geen antwoord gekregen en ik wil SAVAGE GRACE en SATAN'S HOST dus NIET missen :x

@Metal79 : Hoe waren TYRANT en EXXPLORER op KIT?
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Metal79

Bericht door Metal79 » wo apr 29, 2009 12:50 pm

Sentinel schreef:[..]

Jezus, wat gaat dat hard!! :evil: Ik heb er 2 besteld maar nog geen antwoord gekregen en ik wil SAVAGE GRACE en SATAN'S HOST dus NIET missen :x

@Metal79 : Hoe waren TYRANT en EXXPLORER op KIT?
Dat zou ik je graag vertellen, maar ik was er deze keer helaas niet bij, heb een festivalvrij 2009.
Van mijn Duitse kompanen heb ik uitgebreide en gedetailleerde verslagen gehad. Ook de meest kritische luisteraars onder hen meldden dat dit muzikaal een van de beste edities was. De enige bands die er kwalitatief totaal buiten vielen waren de Duitse deelnemers Exumer en Living Death, dus ga maar na.
Hellish Star, hoe vond jij 't in de snikhete Tauberfrankenhalle dit jaar?

Wat Tyrant en de Tyrant betreft: kijk vooral even naar het filmpje. :)

hellish star

Bericht door hellish star » wo apr 29, 2009 5:57 pm

Jeroen schreef:Hoe was het festival trouwens? hoogtepunten enzo?
Hoogtepunt was alleszins de NWOBHM anniversary!

Verder waren er nog toppers:
ASKA
ABATTOIR
LIZZY BORDEN
CLOVEN HOOF
ARMORED SAINT
MILITIA

Tickets ook al op zak voor volgend jaar...

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo apr 29, 2009 10:14 pm

Ik heb weer eens even Awakening Day van Cypher Seer opstaan. Qua zang, riffs, gitaarsolo's en productie een ware topper. Bepaalde refreinen mogen van mij alvast het predikaat klassiek hebben. Het enige minpunt aan de plaat is de keyboardspeler. Zolang hij ondersteunend te werk gaat, of wat melodietjes toevoegt vind ik het prima, maar die ultrablije solo's duwen het toch wel heel erg in de richting van de flower metal. Het is dat de nummers behoorlijk goed zijn en dat de riffs het over het algemeen behoorlijk heftig maken, maar die keyboardspeler is volstrekt overbodig.

Ik blijf erbij dat Michael Grant hier veel gavere zanglijnen heeft dan bij Crescent Shield. Aangezien hij bij Onward nog wel eens lekker uit de bocht vloog met een onzuivere uithaal (wat ik overigens verre van storend vond), durf ik wel te stellen dat deze cd zijn beste zangprestatie tot nu toe is. Jammer dat hij alweer is vertrokken. Ik zou liever zien dat hij gewoon weer met Onward een plaat gaat maken, dat zou het vetste zijn.

Metal79

Bericht door Metal79 » do apr 30, 2009 9:24 am

Jeroen schreef:Ik heb weer eens even Awakening Day van Cypher Seer opstaan. Qua zang, riffs, gitaarsolo's en productie een ware topper. Bepaalde refreinen mogen van mij alvast het predikaat klassiek hebben. Het enige minpunt aan de plaat is de keyboardspeler. Zolang hij ondersteunend te werk gaat, of wat melodietjes toevoegt vind ik het prima, maar die ultrablije solo's duwen het toch wel heel erg in de richting van de flower metal. Het is dat de nummers behoorlijk goed zijn en dat de riffs het over het algemeen behoorlijk heftig maken, maar die keyboardspeler is volstrekt overbodig.

Ik blijf erbij dat Michael Grant hier veel gavere zanglijnen heeft dan bij Crescent Shield. Aangezien hij bij Onward nog wel eens lekker uit de bocht vloog met een onzuivere uithaal (wat ik overigens verre van storend vond), durf ik wel te stellen dat deze cd zijn beste zangprestatie tot nu toe is. Jammer dat hij alweer is vertrokken. Ik zou liever zien dat hij gewoon weer met Onward een plaat gaat maken, dat zou het vetste zijn.
Het prachtige Dimitar Nikolov-hoesje van 't album ten spijt kan me de middenmotersmetal van Cypher Seer slechts matig boeien. Voor de volle productie valt echter zeker wat te zeggen. Die is veruit superieur aan die van het Crescent Shield-debuut.
Maar vind je bij Onward ook niet een zekere flowermetalfactor terug, al is deze dan zeer bescheiden?
Ken je trouwens het recente Toby Knapp-soloalbum Misanthropy divine? Een behoorlijke misser, dat stuurloze gepiel en de drumcomputer verknoeien het luistergenoegen volkomen voor mij. Uiteindelijk zal het er wel op uit draaien dat er een nieuw Onward-album komt, denk ik.

Op het label waar de niet zo Knappe soloplaat uitkwam, Rock It Up Records (Savior From Anger, Faustus), verschijnt binnenkort een album dat je zeker zal interesseren: het postume debuut van de US-progpowermetallers WithinAnotheR. De demo - alweer uit 2005 of daaromtrent - was een beloftevolle minicollectie van uitgekiend technische en toch zeer vloeiende metal. Af en toe heeft het iets van Psychotic Waltz ten tijde van Into the everflow. WithinAnotheR - ja, zo werd de naam geschreven - was de band van Dean Sternberg (Into Eternity). Michael Poplees (tegenwoordig in Seventh Calling) speelde daar zijn subtiele baslijnen.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do apr 30, 2009 10:33 am

Ik vind Cypher Seer alvast geen middenmotersmetal, daarnaast kunnen termen als flower metal me gestolen worden. Ik hoor duidelijk vakmanschap en uitstekende songwriting bij Cypher Seer. Onward was uiteraard ook zeer melodieus, maar dat vind ik prima. Geeft de band weer een wat meer eigen geluid. Take it or leave it, dat maakt die bands niet gelijk middenmoters.

hellish star

Bericht door hellish star » do apr 30, 2009 3:12 pm

Vandaag ontvangen:

THROES OF SANITY

"The Upheaval"

Review METAL RULES:

If LETHAL's debut album "Programmed" is one of your all-time-favourites you should try urgently to get this CD (but it won't be easy and will be rather expensive as well). Vocalist Scott King really sounds like Tom Mallicoat's twin and the songs tend to a QUEENSRYCHE-like slightly progressive direction. You can even compare them to the Swedish band HOLLOW even though THROES OF SANITY play in a higher league. Nevertheless, not one single song sounds similar to the bands mentioned before. The production sounds a bit thin at first but if you turn up the volume it will get better. Seems to be recorded a bit too soft. And don't get fooled by the playing-time for in fact it lasts ten minutes less. This gem was ignored back then totally unjustified thus it is now highly recommended to your Metal Hearts.

Schitterende plaat 8)

Metal79

Bericht door Metal79 » do apr 30, 2009 8:45 pm

hellish star schreef:Vandaag ontvangen:

THROES OF SANITY

"The Upheaval"

Review METAL RULES:

If LETHAL's debut album "Programmed" is one of your all-time-favourites you should try urgently to get this CD (but it won't be easy and will be rather expensive as well). Vocalist Scott King really sounds like Tom Mallicoat's twin and the songs tend to a QUEENSRYCHE-like slightly progressive direction. You can even compare them to the Swedish band HOLLOW even though THROES OF SANITY play in a higher league. Nevertheless, not one single song sounds similar to the bands mentioned before. The production sounds a bit thin at first but if you turn up the volume it will get better. Seems to be recorded a bit too soft. And don't get fooled by the playing-time for in fact it lasts ten minutes less. This gem was ignored back then totally unjustified thus it is now highly recommended to your Metal Hearts.

Schitterende plaat 8)
Exact.

Metal79

Bericht door Metal79 » do apr 30, 2009 8:48 pm

Jeroen schreef:Ik vind Cypher Seer alvast geen middenmotersmetal, daarnaast kunnen termen als flower metal me gestolen worden. Ik hoor duidelijk vakmanschap en uitstekende songwriting bij Cypher Seer. Onward was uiteraard ook zeer melodieus, maar dat vind ik prima. Geeft de band weer een wat meer eigen geluid. Take it or leave it, dat maakt die bands niet gelijk middenmoters.
Melodieus vind ik een prae, als de gitaren agressief/intens genoeg zijn en de refreinen niet richting happy metal swingen. Cypher Seer blijft voor mij een middenmoter, Onward een zeer goede US-metalband. :twisted:

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do apr 30, 2009 9:17 pm

Juustem, zojuist ff via een maat wat dingetjes besteld. Spul van Commandment, Zions Abyss (goeie tip) en die Hellhound anthology

hellish star

Bericht door hellish star » do apr 30, 2009 9:38 pm

Metal79 schreef:[..]

Melodieus vind ik een prae, als de gitaren agressief/intens genoeg zijn en de refreinen niet richting happy metal swingen. Cypher Seer blijft voor mij een middenmoter, Onward een zeer goede US-metalband. :twisted:
Voor mij net omgekeerd. Cypher Seer is te gek! Een nummer zoals "Walk through hell" vind je op geen enkele Onward noch Crescent Shield plaat terug....

Sentinel

Bericht door Sentinel » zo mei 03, 2009 1:20 pm

hellish star schreef:Vandaag ontvangen:

THROES OF SANITY

"The Upheaval"

Review METAL RULES:

Schitterende plaat 8)
Dit klinkt inderdaad niet verkeerd. Thanks voor de tip :D
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma mei 04, 2009 7:50 pm

Hoewel het een Duitse band betreft, spelen ze toch veel meer in het US power metalstraatje. Ik heb het over Rawhead Rexx. Het feit dat Geoff Thorpe (Vicious Rumors) een solo aanleverde voor het tweede album 'Diary in Black' zegt in dat opzicht voldoende. Sterke snelle power metal in het straatje van Vicious Rumors. Slechts de (heel) sporadisch opduikende pakkende refreinen doen nog wel eens denken aan andere Teutonische bands, maar de supervet geproduceerde riffs (op zowel het s/t debuut als Diary in Black), gierende zang en spectaculaire solo's wijzen toch naar de jaren '80 power metal uit de US. Sterke zanger ook, gave band.
Ondergewaardeerd ook, want hoewel de recensies meestal lovend waren, hoor ik er maar weinig over. Zonde is dat.

Wat het debuut betreft, zoek de overeenkomst met Heaven & Hell (het nummer) van Black Sabbath in het nummer Sons of Mayhem. Op een gave manier dan.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma mei 04, 2009 8:50 pm

Rawhead Rexx is een verdomd gave band, ik had Diary In Black ooit, maar heb hem omda tik te laat was met een verjaarscadeau aanschaffen aan een maat van me gegeven met de gedachte dat ik het album nog wel een keer zou terugkopen. Dit heeft gefaald, ik heb het album verder nergens meer gezien helaas.

Ik wil overigens meer albums in het straatje van de eerste Jacob's Dream, Kinescope, Tale Of Fears en The Bleeding Tree horen op het moment bij mijn favorieten en ik zoek meer van dit soort nummers. Helemaal de aan Geddy Lee/Geoff Tate herinnerende zang is fenomenaal.

hellish star

Bericht door hellish star » ma mei 04, 2009 8:53 pm

Dit klinkt inderdaad niet verkeerd. Thanks voor de tip :D
Cd is heel moeilijk verkrijgbaar. Via de myspace-site van de band lukt het waarschijnlijk nog...

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr mei 08, 2009 1:28 pm

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=5521
Rapidfire recensie

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=5519
Held Under/Discovery recensie

Kreeg zojuist Commandment - Engraved In Stone binnen. Wellicht dat ik die cd ook maar van een recensie ga voorzien. Keurig snel trouwens vanuit Griekenland. En een hele toffe plaat!
Nu is het nog wachten op Zions Abyss en Hellhound wat US metal betreft.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do mei 14, 2009 4:57 pm

Zo, Hellhound ook binnen gekregen vandaag. De Anthology van Stormspell Records. Uitstekende en erg mooi verzorgde release weer. De muziek klinkt lekker bovendien. Vrij rauwe doch tegelijkertijd licht-progressieve speed/thrash met wat links naar power metal. Het ietwat zwabberende drumwerk is lekker ongenuanceerd en de nummers kennen allen lekker riffwerk. Aanradertje!

hellish star

Bericht door hellish star » do mei 14, 2009 10:36 pm

Heb die demo/EP van Jacob's Dream ontvangen. Inderdaad een pareltje. Damn, wat mis ik die zanger in deze schitterende band. Chaz Bond is best goed maar als je dat speciale timbre van zijn voorganger hoort dan.... ja....

Sentinel

Bericht door Sentinel » vr mei 15, 2009 5:30 pm

Ik heb laatst die Rapid Fire van Stormspell binnen gekregen. Ik moet zeggen dat tie me flink op de zenuwen begint te werken na een tijdje; niks blijft hangen helaas. Ik vind dat Stormspell veel kaf en koren heeft; tijd om de boel te scheiden en die 10e rangs power thrash bands in de prullenbak te flikkeren.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » vr mei 15, 2009 7:23 pm

Sentinel schreef:Ik heb laatst die Rapid Fire van Stormspell binnen gekregen. Ik moet zeggen dat tie me flink op de zenuwen begint te werken na een tijdje; niks blijft hangen helaas. Ik vind dat Stormspell veel kaf en koren heeft; tijd om de boel te scheiden en die 10e rangs power thrash bands in de prullenbak te flikkeren.
Daar heb ik de samples op de website van beluisterd. Het bleef bij mij direct al niet hangen en klonk ook niet bepaald geinspireerd. Een kleine inspectie kan soms wonderen doen. Mijn meeste miskopen zijn dan ook winkel aankopen.
It's the end of time

Sentinel

Bericht door Sentinel » za mei 16, 2009 3:59 pm

Dragonforce schreef:[..]
Daar heb ik de samples op de website van beluisterd. Het bleef bij mij direct al niet hangen en klonk ook niet bepaald geinspireerd. Een kleine inspectie kan soms wonderen doen. Mijn meeste miskopen zijn dan ook winkel aankopen.
Had ik idd. beter kunnen doen om erger te voorkomen. Maar ja, ik zit nog te vaak met m'n kop bij vroeger waar meer dan eens cd's op goed geluk werden gekocht.

Had vanmorgen Exxplorer: Symphonies Of Steel nog eens gedraaid, blijft te gek gewoon. Vraag me af hoe ze op KIT waren.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » zo mei 17, 2009 11:32 am

Had ik idd. beter kunnen doen om erger te voorkomen. Maar ja, ik zit nog te vaak met m'n kop bij vroeger waar meer dan eens cd's op goed geluk werden gekocht.
Doe ik nog steeds wel, alleen moet ik dan wel een gevoel dat het een zeer goede plaat is, en bij Rapidfire had ik toch mijn twijfels.
It's the end of time

Gesloten