Dream Theater

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » wo mei 20, 2009 12:02 pm

Via een site als www.photobucket.com bijvoorbeeld.
Daar zet je dan op wat je hier op wil zetten en dan kopieer en plak je de [Img] code hier in je bericht.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » wo mei 20, 2009 1:04 pm

ik heb het nieuwe album ook alvast binnengetrokken. Een ding is mij duidelijk, de CD gaat zeker gekocht worden! Is het meer van het zelfde? Zeker weten! Do we care? No...
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Bericht door wyrm » vr mei 22, 2009 11:09 pm

Kwam deze DT cover tegen op Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=0zsKzr0lDeQ

Geweldig! Dit komt wel erg dicht bij the real thing!
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » vr mei 22, 2009 11:19 pm

ik las hier nog niks over de boxset die er van komt.
m'n lokale platenboer schreef: Er verschijnt binnenkort (circa 19 juni) een nieuwe Deluxe Collector’s Ltd Editon Box van Black Clouds & Silver Linings van Dream Theater (3 cd’s, een dvd, lekker dik vinyl, een muismat, de mogelijkheid zelf songs te mixen, speciale covers, een genummerde litho en een mogelijk op een van de 100 zilveren tickets die fans een Meet & Greet met de band oplevert!)
90 euro bij o.a. NLStore
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma mei 25, 2009 9:36 pm

Zagato schreef:ik heb het nieuwe album ook alvast binnengetrokken. Een ding is mij duidelijk, de CD gaat zeker gekocht worden! Is het meer van het zelfde? Zeker weten! Do we care? No...
Ik ben het helemaal met je eens. Wat ik tot nu toe gehoord heb van het nieuwe album bevalt me heel erg goed. Inderdaad geen nieuwe dingen, gewoon puur Dream theater. Wel heb ik het idee dat er meer ziel, meer gevoel in dit album zit dan in de 4 voorgaande albums. Ik vind nummers als A rite of passage en Wither echt prachtig.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » ma mei 25, 2009 9:45 pm

Ik heb het album ook een paar keer gedraaid, en ben er zeer over te spreken. Het doet me veel meer dan de laatste 2, en Rites Of Passage is prachtig, en A Nightmare To Remember heerlijk donker voor een DT nummer. Ja, deze zou wel eens in de top 10 kunnen komen.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » di mei 26, 2009 9:19 am

XnegativeX schreef:[..]


Ik ben het helemaal met je eens. Wat ik tot nu toe gehoord heb van het nieuwe album bevalt me heel erg goed. Inderdaad geen nieuwe dingen, gewoon puur Dream theater. Wel heb ik het idee dat er meer ziel, meer gevoel in dit album zit dan in de 4 voorgaande albums. Ik vind nummers als A rite of passage en Wither echt prachtig.
Had jij dat gevoel bij Systematic Chaos dat gevoel ook al niet?
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di mei 26, 2009 12:09 pm

Ik heb het gevoel dat ik toen dat gevoel ook nog wel eens kon hebben gehad ja :lol:

Ze waren toen al weer een stap in de goede richting. En dit nieuwe album lijkt weer een stap die richting op te zijn. Maarrrrr, voordat je gekke dingen gaat denken, ik heb alle albums van DT vanaf Images & words gewoon in de kast staan en ik vind ze allemaal heel erg goed. Maar het ene album vind ik nou eenmaal wat beter dan het andere album.

En ik heb het gevoel dat ik dit nieuwe album beter gaan vinden dan de 4 voorgaande albums.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Bericht door Zagato » di mei 26, 2009 12:28 pm

XnegativeX schreef:Ik heb het gevoel dat ik toen dat gevoel ook nog wel eens kon hebben gehad ja :lol:

Ze waren toen al weer een stap in de goede richting. En dit nieuwe album lijkt weer een stap die richting op te zijn. Maarrrrr, voordat je gekke dingen gaat denken, ik heb alle albums van DT vanaf Images & words gewoon in de kast staan en ik vind ze allemaal heel erg goed. Maar het ene album vind ik nou eenmaal wat beter dan het andere album.

En ik heb het gevoel dat ik dit nieuwe album beter gaan vinden dan de 4 voorgaande albums.
Hmmm, ik leg wel erg veel gevoel in mijn vraag....

Het debuut album niet? Ik heb dezelfde mening trouwens, vooral bij Octavarium kreeg ik een ernstig 'automatische piloot' gevoel.
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » wo mei 27, 2009 7:50 pm

XnegativeX schreef:[..]


Ik ben het helemaal met je eens. Wat ik tot nu toe gehoord heb van het nieuwe album bevalt me heel erg goed. Inderdaad geen nieuwe dingen, gewoon puur Dream theater. Wel heb ik het idee dat er meer ziel, meer gevoel in dit album zit dan in de 4 voorgaande albums. Ik vind nummers als A rite of passage en Wither echt prachtig.
Ik luister hem nu eens voor de eerste keer. Klinkt vertrouwd, goed, maar niet meesterlijk. Grappig dat jij A Rite Of Passage en Wither noemt, want die vind ik op het eerste gehoor wat minder. Opener A Nightmare To Remember vind ik érg sterk en het laatste deel van de AA-saga grijpt op een mooie manier terug naar alle vorige delen (maar dan steeds nét ietsje anders). De afsluiter moet ik nog luisteren. Ik zal hem zeker nog een keer of 5-6 moeten draaien voordat ik een beter oordeel kan geven denk ik.

:edit: Godver, dat einde van The Court Of Tuscany is wel kippenvel tot en met!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do mei 28, 2009 1:53 pm

Flauw hoor. Als brave aanschaffer heb ik geen zin om eerst een gedownloade versie te gaan luisteren en nu heeft iedereen het over het album en ik moet nog 4 weken wachten.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do mei 28, 2009 1:56 pm

Johan schreef:Als brave aanschaffer...
Of wou je zeggen dat ik en Draconian geen "brave aanschaffers" zijn? Grapje zeker.

Ik download alleen eerst alle icd's waar ik interesse in heb. En als ik ze vet vind dan koop ik ze. Zo voorkom ik een HELE hoop miskopen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do mei 28, 2009 2:01 pm

Nee dat bedoelde ik niet. Ik doe dat ook wel met sommige bands, maar bij bands die ik al jaren ken en goed vind schaf ik nieuwe albums blindelings aan. Ook al zou het een minder album kunnen zijn, dan nog wil ik hem wel in huis hebben bij dat soort bands.

leonard
Berichten: 266
Lid geworden op: di sep 05, 2006 9:52 pm

Dream Theater covers.

Bericht door leonard » do mei 28, 2009 2:42 pm

Wat lees ik nu op progarchives, DT heeft ook deze Queen en Rainbow covers op de markt geslingerd:

Tenement Funster/Flick Of The Wrist/Lily Of The Valley (8:17)

Released in May 26th, 2009 and available only as a digital download. Also included in bonus CD in special editions of "Black Clouds & Silver Linings" studio album.

en

Stargazer (8:10)

Singles/EPs/Fan Club/Promo, released in 2009


Wat een fantastische covers zeg, laat ze alle recente covers gewoon op 1 album zetten want heb geen zin om die megadure extra editie van hun laatste album aan te schaffen.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Dream Theater covers.

Bericht door Took » do mei 28, 2009 2:48 pm

leonard schreef: Wat een fantastische covers zeg, laat ze alle recente covers gewoon op 1 album zetten want heb geen zin om die megadure extra editie van hun laatste album aan te schaffen.
die megadure extra editie kost anders nog geen 16 euro bij www.play.com
Dan heb je dus de 3cd versie waar ook die covers op staan.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

leonard
Berichten: 266
Lid geworden op: di sep 05, 2006 9:52 pm

Bericht door leonard » do mei 28, 2009 2:54 pm

Ja, was in de war.... koop ik dus wel :-)
Via ebay engeland ofzo...door de lage pondkoers kan je vrij goedkoop CD's daar op de kop tikken.

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Natasja » do mei 28, 2009 3:03 pm

Leuk dat Play.com maar je kunt alleen via creditcard betalen helaas (geen Paypal).. De cd's die ze daar verkopen zijn inderdaad vrij goedkoop maarja.
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do mei 28, 2009 3:11 pm

dan wordt het tijd voor een creditcard. Zo'n ding is namelijk gewoon erg handig, niet alleen voor online te betalen.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » do mei 28, 2009 3:35 pm

Johan schreef:Flauw hoor. Als brave aanschaffer heb ik geen zin om eerst een gedownloade versie te gaan luisteren en nu heeft iedereen het over het album en ik moet nog 4 weken wachten.
Hey, ik lul over cd'tjes! Dat betekent LEGALE promo's ;)
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » vr mei 29, 2009 12:23 pm

Fair enough

leonard
Berichten: 266
Lid geworden op: di sep 05, 2006 9:52 pm

Bericht door leonard » za mei 30, 2009 2:16 pm

Nog maar 2 nummers bekend van die cover CD die bij de speciale editie zit.
Erg benieuwd welke andere nummers ze gaan coveren....

Play.com is echt waanzinnig goedkoop !
Zo kan je zo'n beetje het halve ouvre van Thin Lizzy en Uriah Heep voor 5,49 per CD aanschaffen.
Ook 3 titels van Celtic Frost voor die prijs gezien en ook Gary Moore.

En voor 1,83 euro kan je van Slayer "Undisputed Attitude" aanschaffen !!!
Dat is die nog wel waard, is nml die punk cover CD van ze.

Dat Eltohn John nummer wat ze gecovert hebben op "a change of Seasons" is trouwens ook waanzinnig goed.
Ik ga zeker die 3CD editie aanschaffen.

Gebruikersavatar
Nico
Berichten: 191
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 9:14 am

Bericht door Nico » ma jun 01, 2009 12:45 pm

De nieuwe plaat paar keer beluisterd en vind deze over het algemeen wel goed.
Al zal hij zeker niet in mijn top 5 belanden van Dream Theater.
Een meesterwerk als Scenes from a memory blijft onovertroffen voor mij, Images and words als mooie tweede.

Krijg bij sommige nummers wel de indruk dat ze uitgeblust geraken...

TDWTom
Berichten: 24
Lid geworden op: vr mei 08, 2009 2:44 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door TDWTom » di jun 02, 2009 8:50 pm

Even een wellicht maffe vraag tussendoor, maar wie wil er, na het luisteren van Shattered Fortress op de nieuwe plaat, ook alle AA nummers in een keer achter elkaar live meemaken?

Ik in ieder geval wel, lijkt me een zeer intense ervaring!

(Even voor degenen die het gemist hebben, Shattered Fortress is het laatste deel in de reeks afkick-nummers van Mike Portnoy die al loopt sinds Six Degrees of inner Turbulence)
...Scoring emotions by the day...
--- www.tdwmusic.com ---

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di jun 02, 2009 9:12 pm

TDWTom schreef:Even een wellicht maffe vraag tussendoor, maar wie wil er, na het luisteren van Shattered Fortress op de nieuwe plaat, ook alle AA nummers in een keer achter elkaar live meemaken?
Daar is niks mafs aan, aangezien dit al jaren aangekondigd wordt door Mike Portnoy in diverse interviews. Volgend jaar gaat het dan ook gebeuren.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

TDWTom
Berichten: 24
Lid geworden op: vr mei 08, 2009 2:44 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door TDWTom » di jun 02, 2009 9:17 pm

is dat dan een ja of een nee?
...Scoring emotions by the day...
--- www.tdwmusic.com ---

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di jun 02, 2009 9:34 pm

ik ga de nieuwe ook maar eens luisteren tegen dan, blijft een van de beter metalbands en vind vooral ook de teksten soms interessant


maar wie nog betere muziek wil, kan best gewoon jazz(rock) fusion luisteren van de betere soort

betere muzikanten, betere songs en niet dat gekwijl van labrie erdoorheen
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » di jun 02, 2009 9:41 pm

Stel eens zo'n fusion act voor, die echt de ballen uit onze broek blaast.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24863
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di jun 02, 2009 9:51 pm

Das Gesicht schreef:Stel eens zo'n fusion act voor, die echt de ballen uit onze broek blaast.
the mahavishnu orchestra

en het werk van Al Di Meola, de jazz gitarist die als eerste shredde en het grote voorbeeld is van petrucci

maar van de week nog discussie gehad van iemand die ook dream theater fan was, zich dan ging verdiepen in wat de heren van DT zelf thuis opzetten en dan pas realiseerde dat DT weinig origineels doet en gewoon veel muzikale invloeden tot een heeft gebreid

een tof geluid, maar 'hun plaat blijft teveel hangen' en progressief in de juiste betekenis van het woord waren ze na album twee al niet meer

maar voor wie die hele discussie krijgen, ik heb niets tegen DT, integendeel, maar ik hoop dat mensen die houden van DT ook eens verder kijken naar wat muziek nog te bieden heeft
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » di jun 02, 2009 10:03 pm

Mahavishnu kende ik al, en is dan ook geniaal.
Al Di Meola vind ik dan echt een rukgitarist! Ja hij kan spelen, maar wat hij speelt vind ik echt oersaai daarnaast zijn er wel degelijk gitaristen voor Meola die schredde.
Blackmore bijvoorbeeld ( http://www.youtube.com/watch?v=Pf7izXdJKrc Let op het "sweeping"!) en Akkerman was ook gruwelijk snel voor zijn tijd over Reinhardt al niet te spreken.

Maar ik vind weinig invloeden van deze acts in DT terug, als ik aan invloeden denk bij DT schieten mij meer bands al Queen, Deep Purple en Yes te binnen.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

leonard
Berichten: 266
Lid geworden op: di sep 05, 2006 9:52 pm

Bericht door leonard » vr jun 05, 2009 5:57 pm

Het derde cover nummer is bekend wat DT op hun cover CD zet:

Dream Theater has just released a third cover track, "Odyssey" by Dixie Dregs. The original can be found on the album "What If" (1978).

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » di jun 09, 2009 9:51 pm

Zo zeg, het nieuwe album wordt beter en beter! A Rite Of Passage en vooral Wither hebben zich ontpopt tot prachtige nummers, opener A Nightmare To Remember vond ik al ijzersterk, en afsluiter The Court Of Tuscany bevat alles wat ik van Dream Theater wil horen - techniek, gepiel, maar vooral ook emotie.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Nico
Berichten: 191
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 9:14 am

Bericht door Nico » di jun 09, 2009 9:54 pm

Jep, hij doet het bij mij nu ook beter.
Kijk al uit naar hun optreden samen met Opeth!

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » di jun 09, 2009 10:05 pm

Hier doet 'ie het ook goed. Paar prachtige nummers, en de opener is een van mijn favoriete nummers van 2009 aan het worden. Geweldige riffs zitten erin.
Nog ff over dat AA-ding, ik verwacht ook nog wel een EPtje met alles erop en eraan. Ze zijn niet echt release-schuw volgens mij :' ) Ik zit iig op 1 DT-ding niet meer te wachten, en dat is een live-album.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Nico
Berichten: 191
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 9:14 am

Bericht door Nico » di jun 09, 2009 10:18 pm

Amibor schreef:Hier doet 'ie het ook goed. Paar prachtige nummers, en de opener is een van mijn favoriete nummers van 2009 aan het worden. Geweldige riffs zitten erin.
Nog ff over dat AA-ding, ik verwacht ook nog wel een EPtje met alles erop en eraan. Ze zijn niet echt release-schuw volgens mij :' ) Ik zit iig op 1 DT-ding niet meer te wachten, en dat is een live-album.
Dat live album zal er wel komen, samen met een dvd...
Is helemaal overbodig inderdaad.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11738
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » di jun 09, 2009 10:26 pm

Ze hebben al 6 officiele live-albums, en dat wordt dan dus de 7de? Leuk als een band een live-album uitbrengt, maar dit is echt overkill.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di jun 09, 2009 10:29 pm

Binnenkort het nieuwe album maar even bestellen, als ik het hier zo lees kan die niet missen.

leonard
Berichten: 266
Lid geworden op: di sep 05, 2006 9:52 pm

Bericht door leonard » wo jun 10, 2009 11:19 am

De 4de cover is bekend !

Dream Theater has just released a fourth cover track, "Take Your Fingers From My Hair" by Zebra. The original can be found on Zebra's self-titled 1983 debut album.

Zebra, lekker obscuur.
Ken ik alleen van een enkele LP bespreking uit de Aardschok uit die tijd.

Gebruikersavatar
Nico
Berichten: 191
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 9:14 am

Bericht door Nico » wo jun 10, 2009 12:35 pm

Amibor schreef:Ze hebben al 6 officiele live-albums, en dat wordt dan dus de 7de? Leuk als een band een live-album uitbrengt, maar dit is echt overkill.
Ja, het is blijkbaar een traditie van hen om na elke tour een live cd uit te brengen. Dus ik denk wel dat dat deze keer niet anders zal zijn...

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » wo jun 10, 2009 4:05 pm

Als er een DVD uitkomt dan wordt het een compilatie van de Progressive Nation tour (dus naast DT is er dan Pain of Salvation, Opeth, Zappa Plays Zappa, Beardfish, Unexpect en Big Elf).

De 12 step Suite (AA Saga) wordt aankomende tour iig niet gespeeld, daarvoor is er te weinig tijd.
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Liquid Tension Experiment
Berichten: 72
Lid geworden op: za okt 08, 2005 9:18 pm

Bericht door Liquid Tension Experiment » wo jun 10, 2009 7:04 pm

leonard schreef:De 4de cover is bekend !

Dream Theater has just released a fourth cover track, "Take Your Fingers From My Hair" by Zebra. The original can be found on Zebra's self-titled 1983 debut album.

Zebra, lekker obscuur.
Ken ik alleen van een enkele LP bespreking uit de Aardschok uit die tijd.
Alle covers zijn al bekend, staan er al een paar weken zelfs:

http://www.musicmeter.nl/album/157377

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo jun 10, 2009 7:09 pm

Liquid Tension Experiment schreef:[..]


Alle covers zijn al bekend, staan er al een paar weken zelfs:

http://www.musicmeter.nl/album/157377
En als men een beetje verder had gekeken dan de neus lang is dan zal men erachter komen dat ze zelfs op dit topic staan. Echt waar, alle 6!
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » wo jun 10, 2009 8:22 pm

Ach, als Leonard graag enthousiast is over de covers moet ie vooral ook de laatste 2 blijven aankondigen ;)
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » wo jun 10, 2009 8:31 pm

Amibor schreef:Ze hebben al 6 officiele live-albums, en dat wordt dan dus de 7de? Leuk als een band een live-album uitbrengt, maar dit is echt overkill.
Vaak is het zo dat na elke tournee een dvd uitkomt. Als extra doen ze er meteen de cd versie er apart bij. Is dit keer echter van de laatste dvd release Chaos In Motion wel een aparte live-cd te koop? Volgens mij namelijk niet.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Nico
Berichten: 191
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 9:14 am

Bericht door Nico » wo jun 10, 2009 9:29 pm

Rene schreef:[..]


Vaak is het zo dat na elke tournee een dvd uitkomt. Als extra doen ze er meteen de cd versie er apart bij. Is dit keer echter van de laatste dvd release Chaos In Motion wel een aparte live-cd te koop? Volgens mij namelijk niet.
Je kon die wel kopen als 2-dvd , 3-cd set :)

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » wo jun 10, 2009 10:59 pm

Amibor schreef:Ze hebben al 6 officiele live-albums, en dat wordt dan dus de 7de? Leuk als een band een live-album uitbrengt, maar dit is echt overkill.
Mike houdt van geld.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Bericht door toxic » do jun 11, 2009 10:01 am

number_17 schreef:[..]
Mike houdt van geld.
Ook van z'n fans want ik vind het juist heerlijk om na elke tour een DVD te kopen......en tevens zijn de dvd's/boxsets best betaalbaar als je het vergelijkt met andere bands.....

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do jun 11, 2009 11:05 am

Precies. En niemand verplicht je om die releases aan te schaffen. Maiden krijgt ook vaak kritiek over al hun releases, maar degenen die er interesse in hebben zijn er maar wat blij mee omdat het wel steevast kwaliteitsproducten zijn.

leonard
Berichten: 266
Lid geworden op: di sep 05, 2006 9:52 pm

Bericht door leonard » do jun 11, 2009 12:06 pm

Ja, die covers stonden op deze post: Za Mei 16, 2009 1:49 pm

Echter bij mij is een zwarte vlek te zien, men heeft die covers verwijderd en die link van musicmeter kan ik niet openen op mijn werk.

Ik ken (op 1 na) alleen de jaren 80/90 albums t/m "scenes".
Sinds een klein half jaar luister ik echt naar ze.
Ga dus zonder vergelijking met de recentere voorgaande albums die nieuwe aanschaffen.

Omdat de wat recentere DT albums nogal wisselend ontvangen zijn kan ik vrij onbevangen kennismaken met het recente DT werk.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do jun 11, 2009 12:23 pm

Die zwarte vlek is een spoilertag :wink: (voor de mensen die het nog een verrassing willen houden).

Als je het zwarte gedeelte selecteert dan kun je het wel lezen.

leonard
Berichten: 266
Lid geworden op: di sep 05, 2006 9:52 pm

Bericht door leonard » do jun 11, 2009 12:27 pm

Yes !!!

'Larks' Tongues in Aspic, Part Two - King Crimson'
'To Tame a Land - Iron Maiden'


O.K laatste 2 nu ook bij mij bekend.
De helft ken ik, de andere helft totaal niet.

Plaats reactie