Death Metal VIII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » do mei 14, 2009 10:30 pm

Tox schreef:Ik heb ook 2 nummers gehoord, eindelijk klinken ze hoe ze moeten klinken.
ik vond toch dat er een smerig stijgende lijn in zit qua gitaarwerk en nummeropbouw....
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di mei 19, 2009 6:30 pm

Voor degene die weer eens toe zijn aan wat brute death metal. Dan is de nieuwe plaat van Human Rejection uit Griekenland wellicht wel wat. Zeer gave death metal met een heerlijke groove!

www.myspace.com/humanrejection

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Natasja » wo mei 20, 2009 7:18 pm

Heeft iemand de nieuwe Gorod - Process of a New Decline al gehoord? Of in ieder geval die nummers die op hun Myspace staan:

http://www.myspace.com/gorod

(Technical Death uit Frankrijk)

Het album is duidelijk een aanrader, steengoed al zeg ik het zelf.
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Gebruikersavatar
Victor
Berichten: 1539
Lid geworden op: ma jul 10, 2006 9:52 pm
Locatie: Heeten

Bericht door Victor » wo mei 20, 2009 8:13 pm

Orklord schreef:Voor degene die weer eens toe zijn aan wat brute death metal. Dan is de nieuwe plaat van Human Rejection uit Griekenland wellicht wel wat. Zeer gave death metal met een heerlijke groove!

www.myspace.com/humanrejection
Ah kijk aan, ze zijn terug, wat een heerlijk verknipte strot heeft die zanger toch. De vorige plaat was al om te smullen maar dit bevalt me toch net even wat beter
Het was meer geluk dan mazzel

Eschaton
Berichten: 63
Lid geworden op: zo apr 26, 2009 12:08 pm

Bericht door Eschaton » wo mei 20, 2009 9:48 pm

Heerlijk, klinkt erg vet.

Zelf wil ik oook meteen een band aanprijzen:

http://www.myspace.com/fracturedinsanity

Fractured Insanity: Belgische technische death metal in de stijl van Decapitated.
The key of joy is disobedience.

Gebruikersavatar
GimmeGore
Berichten: 614
Lid geworden op: zo nov 09, 2008 4:14 pm
Locatie: Enschede

Bericht door GimmeGore » do mei 21, 2009 11:12 am

Heeft iemand de nieuwe Putrid Pile al gehoord?

Er staat 1 nummer op myspace dat vind ik niet zo n hele geweldige eigenlijk.
Remember me as you pass by
As you are now so once was I -
As I am now so you will be
Prepare for death and follow me.

Gebruikersavatar
Marissie
Berichten: 258
Lid geworden op: wo apr 05, 2006 9:58 pm
Locatie: Best, Noord Brabant
Contacteer:

Bericht door Marissie » zo mei 24, 2009 3:55 pm

Zat een beetje door mijn cd map op mijn computer te koekeloeren, en kwam Thorium tegen. Aaach ja, Thorium! Das lang gelee, alhoewel ik mij totaal niet meer kon herinneren hoe het klonk!

Hoppa, cdtje aangeklikt! En werd letterlijk omver geblazen door rossende en beukende death metal!!

AH JA!! Nu weet ik het weer!! Haren los en beuken maar!!

Feral of Creation! Wat een brute album!! [headbang]

http://www.myspace.com/thoriumdeathmetal
[url=http://www.last.fm/user/o0Nefertem0o/?chartstyle=basicrt10][img]http://imagegen.last.fm/basicrt10/recenttracks/5/o0Nefertem0o.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » di mei 26, 2009 12:52 am

Suhrim R.I.P.

SUHRIM, Belgium’s oldest pure death metal band, has decided to throw in the towel after two decades on the scene.

Vocalist Johan Antonissen has issued the following statement regarding the band’s split: “After suffering through the losses of yet another batch of fellow musicians Timmy [de Beukeleer, guitars] and I have decided to end Suhrim. In the twenty years that we’ve been doing this, we’ve seen a lot of people come and go. As a result, there’s no fire, no spark, no passion anymore in keeping Suhrim alive. The remaining 2 shows (Frontline 18 July and Hangar 27 in Edegem 24 October 2009) will be completed as agreed upon and simultaneously function as the band’s jubilee and farewell shows. These farewell shows will be done in the band’s last line-up of Johan Antonissen, Timmy de Beukeleer, Kevin de Leener, Reinier Schenk and Pieter Van de Putte.”

On their musical future, Antonissen announced the following: “All members will remain active in the music scene in various bands and projects. It’s time to invest our time and energies in something new.

It has been a fantastic 20 years and we are appreciative and thankful of anyone who has helped or supported us in any way or form and we will cherish and treasure these memories for a long time. A big thanks goes out to all former and current members for their dedication, all fans, labels, radios, webzines, magazines that wrote about us and the loyal promoters and venues that booked us over the years.”


Suhrim farewell shows:

July
18 – Frontline, Gent (Belgium)

October
24 - Hangar 27, Edegem (Belgium)
Jammer, heb het altijd een gave band gevonden.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » di mei 26, 2009 10:48 pm

Menschen, check de nieuwe Putrid Pile, 'House of Dementia'.
Brutal death metal met een erg lekkere groove. En duidelijke vooruitgang tov voorgaande albums, die toch ook al niet mis waren.

Edit: Ik zie dat GimmeGore me al voor is geweest, maar ik zou zeggen: probeer het hele plaatje eens, dan verander je vast van mening.
NOT MY FUCKING TEMPO

Der Kriegmeister
Berichten: 120
Lid geworden op: wo mei 20, 2009 1:36 pm

Bericht door Der Kriegmeister » di mei 26, 2009 11:57 pm

Heeft iemand de nieuwe Sanctification al gehoord? Pot vette death metal zeg.

put_lucht
Berichten: 35
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 3:54 pm

Bericht door put_lucht » wo mei 27, 2009 11:47 am

Cranial schreef:[..]
het is te horen dat jij de nieuwe plaat nog niet gehoord hebt...ik wel !!! je kan er niet verder vandaan zitten dan nu....die komt namelijk keihard in mn jaarlijstje... 8)
Leuk voor je, het was een voorspelling geen feiten gooierij.
Ik heb niet zoveel meer op internet zitten te speuren naar nieuw muziek werk ik ga die nieuwe devourment wel luisteren als ie uit is, ben benieuwd hoe ze het drumwerk opgenomen hebben. Zolang het geen typmachine is die het werk doet heb ik nog hoop.

Er is alleen een overvloed aan deathmetal platen laatste paar jaar zeker uit de u.s.a labeltjes als sevared brengen veel uit maar tussen al die releases heb je een paar pareltjes en de rest kun je laten liggen.
Kun je beter nog een keer bijv NOX opzetten of centurian knalt nog steeds lekker door.

Maar dat is iets wat ik vet vind, zijn waarschijnlijk genoeg die nog steeds lijp gaan op het hele u.s.a brei feestje.

Gebruikersavatar
Pigface
Berichten: 638
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 7:40 pm

Bericht door Pigface » ma jun 01, 2009 4:48 am

ben zelf aardig fan van bandjes als gravehill en cardiac arrest! maken zeker niet de meest lompe death metal die er is maar fans van old school death metal moeten deze bandjes toch eens checken, zal je zeker wel bevallen!

facebreaker is ook een bandje wat de laatste tijd vaak gedraaid word in huize mental...jammer dat ik neurtotic death fest moest overslaan, had ze graag gezien.
Yippee-ki-yay, motherfucker !!!!!

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » ma jun 01, 2009 9:52 pm

wil iemand mij eens wat obscure oldschool death aanraden?
Tullepetoanum Metallius

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » ma jun 01, 2009 10:20 pm

Luister vooral naar Excoriate - On Pestilent Winds. Dat album is geniaal.

Verder luister ik de laatste dagen weer veel naar Repugnant, Nominon, Ignivomous, Cemetery Urn, Necrovation, Dead Congregation. Maar of die nog obscuur te noemen zijn?

Verder is het debuut van Diocletian ook erg lekker. Ranzige black/death/grind (war) metal in het straatje van Blasphemy en Conqueror. Niet bepaald origineel, maar door vertragingen in de nummers blijven ze toch interessant. Verder gaat het bij een band als deze natuurlijk om de brutaliteit. Daar zit het sowieso goed.

Gebruikersavatar
Pigface
Berichten: 638
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 7:40 pm

Bericht door Pigface » di jun 02, 2009 6:57 pm

Cranial schreef:wil iemand mij eens wat obscure oldschool death aanraden?
gravehill. cardiac arrest.
Yippee-ki-yay, motherfucker !!!!!

Gebruikersavatar
GimmeGore
Berichten: 614
Lid geworden op: zo nov 09, 2008 4:14 pm
Locatie: Enschede

Bericht door GimmeGore » wo jun 03, 2009 11:03 am

Tox schreef:Menschen, check de nieuwe Putrid Pile, 'House of Dementia'.
Brutal death metal met een erg lekkere groove. En duidelijke vooruitgang tov voorgaande albums, die toch ook al niet mis waren.

Edit: Ik zie dat GimmeGore me al voor is geweest, maar ik zou zeggen: probeer het hele plaatje eens, dan verander je vast van mening.

hij is in de bestelling.
Ik kan het niet helpen dat ik nog steeds keihard baal dat ik niet naar death feast kan :(
Remember me as you pass by
As you are now so once was I -
As I am now so you will be
Prepare for death and follow me.

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Woutjinho » wo jun 03, 2009 1:03 pm

hap hap, geen deathfeast

vette avatar, er komt maar geen einde aan

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Bericht door Mollusk » vr jun 05, 2009 8:27 am

Ik ben nog niet echt superbekend met Death Metal.
Ik zag 2 albums van de band Autopsy liggen, de eerste twee albums, digipacks 10 euro per stuk
Ik vind bands als Obituary/Death/Carcass prima te pruimen.
Is Autopsy de moeite waard om te checken en ligt het een beetje in het verlengde van de bands die ik genoemd heb. Ik kan zelf zo ff niets luisteren via het internet dus ik vraag het ff via deze weg.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Sander
Berichten: 9054
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:26 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door Sander » vr jun 05, 2009 9:57 am

Bij de MM zijn ze goedkoper geloof ik, maar hoe dan ook kopen!

Gebruikersavatar
Pigface
Berichten: 638
Lid geworden op: vr okt 10, 2008 7:40 pm

Bericht door Pigface » vr jun 05, 2009 2:14 pm

GimmeGore schreef:Heeft iemand de nieuwe Putrid Pile al gehoord?

Er staat 1 nummer op myspace dat vind ik niet zo n hele geweldige eigenlijk.
geweldige band, heerlijk ziek!de nieuwe is niks verrasends, duh maar gewoon een pot vette brute death metal zoals het hoort.

ik zit vol spanning te wachten op een nieuwe plaat van de duitse death metal gigantjes Begging for incest...meest harde band van europa, met duidelijke devourment invloeden en das niet verkeerd.
Yippee-ki-yay, motherfucker !!!!!

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » vr jun 05, 2009 3:00 pm

Mollusk schreef:Ik ben nog niet echt superbekend met Death Metal.
Ik zag 2 albums van de band Autopsy liggen, de eerste twee albums, digipacks 10 euro per stuk
Ik vind bands als Obituary/Death/Carcass prima te pruimen.
Is Autopsy de moeite waard om te checken en ligt het een beetje in het verlengde van de bands die ik genoemd heb. Ik kan zelf zo ff niets luisteren via het internet dus ik vraag het ff via deze weg.
lijkt me wel als je dat soort muziek prima kan pruimen,aankoop verplicht !!! en inderdaad...bij de media M. goedkoper ;)
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Bericht door Mollusk » vr jun 05, 2009 3:25 pm

Goedkoper dan 9,99 per stuk?
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » vr jun 05, 2009 4:03 pm

Mollusk schreef:Ik ben nog niet echt superbekend met Death Metal.
Ik zag 2 albums van de band Autopsy liggen, de eerste twee albums, digipacks 10 euro per stuk
Ik vind bands als Obituary/Death/Carcass prima te pruimen.
Is Autopsy de moeite waard om te checken en ligt het een beetje in het verlengde van de bands die ik genoemd heb. Ik kan zelf zo ff niets luisteren via het internet dus ik vraag het ff via deze weg.
Ja, Autopsy is zelfs beter dan Obituary/Death/Carcass. Mental Funeral is gigantisch goed, zelfs te mooi om waar te zijn. Blind aanschaffen en checken die handel!!!!!!!!!!!!
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
GimmeGore
Berichten: 614
Lid geworden op: zo nov 09, 2008 4:14 pm
Locatie: Enschede

Bericht door GimmeGore » ma jun 08, 2009 11:34 pm

Woutjinho schreef:hap hap, geen deathfeast

vette avatar, er komt maar geen einde aan
ach, ik ga eerst op mijn verjaardag naar Obscene Extreme en als we een chauffeur kunnen vinden ook naar Mountains of Death aan het eind van de zomer 8)
Remember me as you pass by
As you are now so once was I -
As I am now so you will be
Prepare for death and follow me.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » di jun 09, 2009 6:00 pm

Dat Tribulation is Meteen besteld hier,sjezus..die cd rost de pannen van het dak !!!
nog meer van dat soort bandjes? :lol:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Natasja » di jun 09, 2009 6:03 pm

Sentinel schreef:[..]


Ja, Autopsy is zelfs beter dan Obituary/Death/Carcass. Mental Funeral is gigantisch goed, zelfs te mooi om waar te zijn. Blind aanschaffen en checken die handel!!!!!!!!!!!!
Whaha dat vind ik dus echt totale onzin, Autopsy is zeker niet beter dan Death, Obituary en Carcass.
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » di jun 09, 2009 9:37 pm

op een zelfde lijn als...mischien,maar beter dan vind ik inderdaad wel erg ver gaan... :wink:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » di jun 09, 2009 10:34 pm

Natasja schreef:[..]


Whaha dat vind ik dus echt totale onzin, Autopsy is zeker niet beter dan Death, Obituary en Carcass.
Death, Obituary en Carcass zijn natuurlijk steengoed maar Autopsy weet er een tandje bij te zetten om zodoende als luisteraar een ultiem death metal genot te mogen ervaren. Het is kokhalzen van genot zou ik maar zeggen.

Death "Scream Bloody Gore", Obituary "Cause Of Death" en Carcass "Symphonies of Sickness" weten dat ook te bereiken maar in ietsie pietsie mindere mate.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Bericht door Mollusk » di jun 09, 2009 10:44 pm

Geen Autopsy albums bij de lokale MM, toch maar oppikken voor 9,99 dan.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » zo jun 14, 2009 6:35 pm

De heruitgave van Molested - Blod-Draum is nu dan eindelijk uit. Het is een 2CD met op CD 1 Blod-Draum en Stormvold. Deze platen zijn beide opnieuw gemasterd. Ik weet niet of het aan mij ligt, maar wat een kutgeluid hebben die remasters. Nu ben ik sowieso niet zo'n fan van remasteren omdat het er meestal niet bepaald beter op wordt (zie bekende jaren '80 metal klassiekers waarvan de remasters duidelijk minder zijn dan de originele uitgaven), maar dit is wel heel erg.

Gelukkig staat op CD2 de originele versie van Blod-Draum, samen met de twee demo's. Helaas staat de originele versie van Stormvold er niet op.

Zijn er hier mensen die hem al in huis hebben, wat vinden deze mensen van het remaster-geluid?

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » zo jun 14, 2009 6:37 pm

Sentinel schreef:[..]


Death, Obituary en Carcass zijn natuurlijk steengoed maar Autopsy weet er een tandje bij te zetten om zodoende als luisteraar een ultiem death metal genot te mogen ervaren. Het is kokhalzen van genot zou ik maar zeggen.

Death "Scream Bloody Gore", Obituary "Cause Of Death" en Carcass "Symphonies of Sickness" weten dat ook te bereiken maar in ietsie pietsie mindere mate.
nou nou jij durft wel zeg...death op een lager plateau zetten dan al deze andere bands...zonder death was dit er allemaal niet eens geweest....
Tullepetoanum Metallius

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » zo jun 14, 2009 6:46 pm

Och, ik vind Autopsy toch ook een stuk gaver dan Death (of Obituary of Carcass). Het Death materiaal na hun eerste twee albums is voor mij sowieso waardeloos.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di jun 16, 2009 1:15 pm

Cranial schreef:wil iemand mij eens wat obscure oldschool death aanraden?
Dead Congregation uit Griekenland. Een lompe mix van Incantation, oude Morbid Angel en Immolation.
www.myspace.com/deadcongregation

Goreaphobia:
www.myspace.com/goreaphobia

Revenant:
http://www.youtube.com/watch?v=jRlIpYgyjLA

Solstice (USA):
www.myspace.com/solsticefl
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » di jun 16, 2009 1:36 pm

Graveyard uit Spanje zou binnenkort met hun debuut moeten komen. Ik ken verder niets van ze, maar de premix versies op hun Myspace beloven wat.

Link

Gebruikersavatar
Nydoom
Berichten: 103
Lid geworden op: di mar 13, 2007 11:39 am
Locatie: wankercity, noord-brabant
Contacteer:

Bericht door Nydoom » di jun 16, 2009 4:39 pm

Cranial schreef:[..]
nou nou jij durft wel zeg...death op een lager plateau zetten dan al deze andere bands...zonder death was dit er allemaal niet eens geweest....


haha.. zonder chris reifert geen death..
oftewel ik ook vind autopsy genialer als death en obituary

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16536
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » di jun 16, 2009 4:41 pm

D. schreef:De heruitgave van Molested - Blod-Draum is nu dan eindelijk uit. Het is een 2CD met op CD 1 Blod-Draum en Stormvold. Deze platen zijn beide opnieuw gemasterd. Ik weet niet of het aan mij ligt, maar wat een kutgeluid hebben die remasters. Nu ben ik sowieso niet zo'n fan van remasteren omdat het er meestal niet bepaald beter op wordt (zie bekende jaren '80 metal klassiekers waarvan de remasters duidelijk minder zijn dan de originele uitgaven), maar dit is wel heel erg.

Gelukkig staat op CD2 de originele versie van Blod-Draum, samen met de twee demo's. Helaas staat de originele versie van Stormvold er niet op.

Zijn er hier mensen die hem al in huis hebben, wat vinden deze mensen van het remaster-geluid?
Jammer dat je niet zo fanatiek bent over de remaster, ik was wel benieuwd naar (de originele versie van) Stormvold eigenlijk. Blod-Draum (niet de remaster) heb ik al en ik was eigenlijk ook wel van plan om de remaster aan te schaffen (nog niet gedaan alleen).
Heus.

Gebruikersavatar
Magic666
Berichten: 688
Lid geworden op: vr feb 20, 2004 12:50 pm
Locatie: Noortuk

Bericht door Magic666 » di jun 16, 2009 5:31 pm

Wat vinden we van de nieuwe Obituary?

Ik vind hem weer lekker klinken :D
Open the door jehovah you whore!

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » di jun 16, 2009 5:53 pm

Nydoom schreef:[..]


haha.. zonder chris reifert geen death..
oftewel ik ook vind autopsy genialer als death en obituary
maar jij zegt het alleen maar om mij te stangen roellie :wink:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Angelrat
Berichten: 27
Lid geworden op: di jun 16, 2009 4:55 pm
Locatie: Snelweg, Hel
Contacteer:

Bericht door Angelrat » di jun 16, 2009 6:14 pm

Zo, 1e post ;) Om nog ff terug te komen op Autopsy:

Debuutalbum Severed Survival (1989) is een metal klassieker, een absolute must voor een death metal liefhebber, zette de standaards voor brutal death metal. Mental Funeral ligt een beetje in het verlengde, maar mist imo toch de ongekende brutaliteit van SS en de songs zijn wat minder...

Ik ben van de oude school, heb de thrash revolutie meegemaakt en de evolutie naar black en death metal in de 80s.

Heb wel een rijtje albums voor de nieuwkomers en jongelui evt. :P

Gebruikersavatar
Nydoom
Berichten: 103
Lid geworden op: di mar 13, 2007 11:39 am
Locatie: wankercity, noord-brabant
Contacteer:

Bericht door Nydoom » wo jun 17, 2009 9:05 am

Cranial schreef:[..]
maar jij zegt het alleen maar om mij te stangen roellie :wink:
nee fer, ik meen het toch echt serieus.. al ben ik altijd wel blij als ik het niet met je eens ben :lol:

Gebruikersavatar
Angelrat
Berichten: 27
Lid geworden op: di jun 16, 2009 4:55 pm
Locatie: Snelweg, Hel
Contacteer:

Bericht door Angelrat » do jun 18, 2009 3:00 pm

1 van de minder bekende bands die een enorme invloed hebben gehad op death metal is de Canadese hogeschool band Infernäl Mäjesty (niet te verwarren met die afschuwelijke gay-metal band HIM). Ze worden in 1 adem genoemd met Slayer, Possessed en Death kwa invloeden op death metal.

Hun debuutalbum None Shall Defy (1987) heeft een cultstatus. Het is een soort van thrash/death crossover. In 87 was hun LP vrijwel niet te verkrijgen (zijn maar zo'n 5000 van verkocht dacht ik, heel erg weinig gedrukt en slecht gepromoot), maar een kameraad had hem gelukkig wel (inmiddels heb ik de in 1996 gereïssuede CD). Deze plaat was "populairder" cq werd meer gedraaid dan Death's SBG of bvb Dark Angels's ultieme thrash plaat Darkness Descends in onze metalclub.

Nummers zoals Overlord, Night of the Living Dead, None Shall Defy en Anthology of Death zijn absolute krakers. De originele zanger Chris Bailey had een erg origineel en herkenbaar geluid.

None Shall Defy was gelijk het hoogtepunt. Met andere leden hebben ze nog wel een paar pure death metal platen uitgebracht: Unholier Than Thou en One Who Points To Death.

Het sterkste punt van deze band is dat ze enorm goede songwriters zijn! Verplicht uitchecken voor de old school liefhebbers ;)

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » do jun 18, 2009 3:21 pm

None Shall Defy is natuurlijk te gek. Heeft wel wat weg van Slayer maar is geen Slayer-kloon zoals veel gasten beweren. Dit gaat wat dieper dan Slayer. Ze leggen de nadruk meer op complexere songwriting en klinken daardoor minder direct dan Slayer. Alhoewel ik een dikke fan ben van de eerste Slayer albums, vind ik None Shall Defy op sommige momenten stukken beter. Sterk album en zeker de moeite waard.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Angelrat
Berichten: 27
Lid geworden op: di jun 16, 2009 4:55 pm
Locatie: Snelweg, Hel
Contacteer:

Bericht door Angelrat » do jun 18, 2009 3:50 pm

Haha, mensen die zeggen dat IM een Slayer-kloon is moeten verplicht naar de KNO-arts of anders Hans Anders :P

Of misschien zijn ze wat minder intelligent en kunnen ze de genialiteit van NSD niet bevatten ;)

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do jun 18, 2009 4:47 pm

Funebrarum - The Sleep of Morbid Dreams.

Een (h)eerlijke lompe mix van old school Swedish death metal en blasting US death metal. Niks nieuws, maar wel vol overtuiging. Dit blaast gewoon al die moderne hyper technische bands finaal in het graf. Maar eens aanschaffen op Stonehenge.

www.myspace.com/funebrarum

http://www.zwaremetalen.com/recensie/13 ... reams.html

http://www.metal-archives.com/band.php?id=11723
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Moby Rick
Berichten: 390
Lid geworden op: do okt 12, 2006 3:42 pm
Locatie: Wateringen

Bericht door Moby Rick » do jun 18, 2009 5:06 pm

Angelrat schreef:1 van de minder bekende bands die een enorme invloed hebben gehad op death metal is de Canadese hogeschool band Infernäl Mäjesty (niet te verwarren met die afschuwelijke gay-metal band HIM). Ze worden in 1 adem genoemd met Slayer, Possessed en Death kwa invloeden op death metal.

Hun debuutalbum None Shall Defy (1987) heeft een cultstatus. Het is een soort van thrash/death crossover. In 87 was hun LP vrijwel niet te verkrijgen (zijn maar zo'n 5000 van verkocht dacht ik, heel erg weinig gedrukt en slecht gepromoot), maar een kameraad had hem gelukkig wel (inmiddels heb ik de in 1996 gereïssuede CD). Deze plaat was "populairder" cq werd meer gedraaid dan Death's SBG of bvb Dark Angels's ultieme thrash plaat Darkness Descends in onze metalclub.

Nummers zoals Overlord, Night of the Living Dead, None Shall Defy en Anthology of Death zijn absolute krakers. De originele zanger Chris Bailey had een erg origineel en herkenbaar geluid.

None Shall Defy was gelijk het hoogtepunt. Met andere leden hebben ze nog wel een paar pure death metal platen uitgebracht: Unholier Than Thou en One Who Points To Death.

Het sterkste punt van deze band is dat ze enorm goede songwriters zijn! Verplicht uitchecken voor de old school liefhebbers ;)
none shall defy is fucking gaaf, unholier than you is ook wel goed maar doet me veel minder.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Angelrat
Berichten: 27
Lid geworden op: di jun 16, 2009 4:55 pm
Locatie: Snelweg, Hel
Contacteer:

Bericht door Angelrat » do jun 18, 2009 6:51 pm

Moby Rick schreef:[..]


none shall defy is fucking gaaf, unholier than you is ook wel goed maar doet me veel minder.
+1

Maar One Who Points To Death is daarentegen wel weer supervet...niet te vergelijken met None Shall Defy maar de songwriting kwaliteiten komen wel weer goed naar voren, vooral Death of Heaven, One Who Points To Death zijn zeer goede nummers...ook de opnieuw opgenomen Black Infernal World van UTT (weet niet waar die nieuwe uitvoering op staat) is erg de moeite waard...

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » do jun 18, 2009 8:05 pm

Hmm al een tijdje niet meer gehoord dat Infernal Majesty. Maar weer eens opzoek. Ik vond het titel nummer van Unholier than Thou altijd wel zeer tof!

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » vr jun 19, 2009 6:11 pm

Zeg, Angelrat, die tekst van je avatar, die klopt volgens mij niet helemaal.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16536
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » vr jun 19, 2009 11:12 pm

Ik kom er net achter dat het Ierse Morphosis na dik 20 jaar eindelijk hun debuutalbum heeft uitgebracht. Het klinkt wel anders dan hun sound van die tijd maar het is zo op het eerste gehoor door deze brakke luidsprekers toch een lekker cd'tje geworden!

http://www.myspace.com/morphosisdeathmetal
Heus.

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » za jun 20, 2009 3:10 pm

Judas Spritz schreef:Funebrarum - The Sleep of Morbid Dreams.

Een (h)eerlijke lompe mix van old school Swedish death metal en blasting US death metal. Niks nieuws, maar wel vol overtuiging. Dit blaast gewoon al die moderne hyper technische bands finaal in het graf. Maar eens aanschaffen op Stonehenge.

www.myspace.com/funebrarum

http://www.zwaremetalen.com/recensie/13 ... reams.html

http://www.metal-archives.com/band.php?id=11723
Echt een geweldige band. Heb ik al eens gepost hier, dacht ik. Oude tijden van obscure Scandinavische death metal (voornamelijk Finse) herrijzen met Funebrarum. Ik ben echt verslaafd aan het eerste album. Het tweede moet ik nog scoren op vinyl.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Plaats reactie