The Ruins of Beverast - Rain Upon the Impure

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo sep 06, 2009 11:14 pm

Dat is niet helemaal waar hoor, aangezien satanisme natuurlijk in verschillende vormen bestaat. De orthodoxe bands hangen tegenwoordig een soort theïstisch satanisme aan waarin de kant van de duivel wordt gekozen. Dat is inderdaad een geloof. Modern satanisme zou ik meer beschouwen als een mensgerichte levensbeschouwing, waarin je uitgaat van lusten, genot en weinig grenzen. Kort door de bocht, maar als ik op die geldwolven van de The Church of Satan afga, is dat de kern van de boodschap wel zo'n beetje.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » zo sep 06, 2009 11:17 pm

Jeroen schreef:Dat is niet helemaal waar hoor, aangezien satanisme natuurlijk in verschillende vormen bestaat. De orthodoxe bands hangen tegenwoordig een soort theïstisch satanisme aan waarin de kant van de duivel wordt gekozen. Dat is inderdaad een geloof. Modern satanisme zou ik meer beschouwen als een mensgerichte levensbeschouwing, waarin je uitgaat van lusten, genot en weinig grenzen. Kort door de bocht, maar als ik op die geldwolven van de The Church of Satan afga, is dat de kern van de boodschap wel zo'n beetje.
Goed, maar ik heb het over satanisme in BM en 90% daarvan is puur imago. Kijk maar eens naar interviews met oude of recente bandleden van bijvoorbeeld Mayhem, die geven dat gewoon toe dat het was om een imago op te bouwen en het alles een schokerend effect mee te geven.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo sep 06, 2009 11:20 pm

Het grappige is dat al die 'serieuze' bands roepen dat black metal teveel een kakafonie van allerlei invloeden is geworden, teveel blijheid, keyboards en commerciële zaken. Daarbij vergeten ze voor het gemak dat ze er zelf ook bijlopen als een slechte circusact en 9 van de 10 keer is de muziek volkomen kut. Ik heb gewoon heel weinig met 'ontwikkelingen' als suicidal black metal of orthodox gedoe. Dat is verder mijn probleem.

Neemt niet weg dat er nog genoeg gaafs rondloopt, ik bedoel, een band als Negura Bunget weet wél hoe het moet. Dat is pas een band, zowel muzikaal (live en op plaat) als qua sfeer, emotie en productie een ware topband.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » ma sep 07, 2009 1:02 am

In verband met Negura is het natuurlijk afwachten hoe de zaken gaan evolueren na het opstappen van Sol en Hupo. Live zou ik me niet al te veel zorgen maken, maar de vraag is of er met Negru en die nieuwe bandleden voldoende inspiratie is om een goede nieuwe plaat uit te brengen die zich kan meten met de voorgangers.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » ma sep 07, 2009 2:23 am

Jeroen schreef:Ik vind de commentaren op deze (overigens zeer goede) eenmansband altijd een beetje overdreven. Het is wel goed en het zit allemaal leuk in elkaar, maar men spreekt erover alsof het een zoveelste wereldwonder is. Dat vind ik alvast niet, het is degelijke black metal met wat ambientinvloeden en wat leuke samples, maar niet van buiten deze wereld of zo. Zo'n geweldige instrumentalist is die man nou ook weer niet en qua productie is het regelmatig om van te huilen. Dan kan het wel wezen dat ik het zogenaamd niet begrepen heb, maar aan dergelijke pretentieuze praat doe ik niet langer. Ik zal de nieuwe vast wel aanschaffen, maar écht enthousiast zoals sommige andere black metalbands me konden maken, nee dat word ik er niet van.
The ruins of beverast is één van de handvol black metalbands die me de laatste 5 jaar echt hebben kunnen bekoren, en dan vooral hun debuut. In het tweede album ben ik nooit echt zo ingeraakt.
Nou goed, persoonlijke mening. Ik heb nooit de behoefte gevoeld om m'n favoriete groepen te verdedigen ofzo. Maar als er nog is een black metalband er in slaagt om mij te verrassen in plaats van te vervelen, dan mag het wel eens gezegd worden.

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » ma sep 07, 2009 3:15 pm

Nielsch schreef: Ván heeft wat dat betreft andere bands waarover op dit forum veel erger overdreven word en dan doel ik met name op Truppensturm en Funeral Procession, waarvan Truppensturm de ergste is.
Pffff, zo erg zijn die bands ook weer niet opgehemeld. Iedereen prijst hier zijn/haar favoriete bands aan op het forum. Vind dat er een hoop bands aan bod komen. Als een band jou persoonlijk niets doet, prima, maar voor een ander ligt dat weer heel anders. Dat mag je best eens zeggen (liefst met argumenten), maar er telkens maar over beginnen is behoorlijk vervelend. Ik kan persoonlijk niks met bands die nog veel populairder zijn en waar nog veel meer over gepost wordt dan bovenstaanden en TRoB, dat ga ik ook niet telkens roepen.

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » ma sep 07, 2009 3:38 pm

Jeroen schreef:Natuurlijk dik ik het aan, ik moet er wel een klein beetje lol aan kunnen beleven ;)

Truppensturm vind ik een absolute kloteband en Funeral Procession weet slechts mondjesmaat te boeien. Maar het is zo overgewaardeerd allemaal, zo bijzonder is het echt niet, maar goed, wellicht snap ik er wel niets van en ontgaat mij de roes waarin je dient te verkeren voor dergelijke krakkemikkige herrie volledig. Het is waar dat ik eerder allerlei wazige bandjes aanprees en wellicht gooi ik weer wat geloofwaardigheid te grabbel, maar een mens wordt ouder.
Dan snap je er inderdaad niks van, niet zo zeer van de inhoud van de muziek, maar wel van persoonlijke smaak en beleving. Als ik hier post dat ik bijvoorbeeld Truppensturm geweldig vind, dan kan dat best zo zijn dat jij dat niet vindt. Niks mis mee. Maar geen van onze meningen is 'beter' dan de ander of is meer 'waar'.
Je hoeft ook absoluut niet in een roes of iets dergelijks te verkeren.

Als ik een naar mijn mening goede band luister krijg ik daar allerlei beelden en associaties bij, die een ander uiteraard niet heeft en zo kunnen anderen dat soort dingen weer ervaren bij bands die mij niks doen. Het is allemaal subjectief.

Ideologieën van bands vind ik daarom ook niet heel erg interessant, ik heb er wel mn eigen ideeën bij.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma sep 07, 2009 4:00 pm

Relax, je hebt helemaal gelijk hoor, maar het lijkt gewoon nogal 'in' om op bepaalde momenten een band helemaal te hemel in te prijzen en dat is na een tijdje dan weer afgelopen. Ik heb daar verder geen problemen mee, ik vind het slechts soms wat overdreven. Ik deed er zelf ook aan mee hoor, met het aanprijzen van allerlei bagger, dat geef ik gerust toe. Wat ik ermee wil zeggen is dat veel groepen helemaal niet zo bijzonder zijn en dat is niets meer dan een mening.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » ma sep 07, 2009 4:02 pm

Nynke schreef:[..]


Pffff, zo erg zijn die bands ook weer niet opgehemeld. Iedereen prijst hier zijn/haar favoriete bands aan op het forum. Vind dat er een hoop bands aan bod komen. Als een band jou persoonlijk niets doet, prima, maar voor een ander ligt dat weer heel anders. Dat mag je best eens zeggen (liefst met argumenten), maar er telkens maar over beginnen is behoorlijk vervelend. Ik kan persoonlijk niks met bands die nog veel populairder zijn en waar nog veel meer over gepost wordt dan bovenstaanden en TRoB, dat ga ik ook niet telkens roepen.
Volgens mij ben ik nog nooit eerder over Funeral Procession begonnen, en misschien een keer eerder over Truppensturm. Het debuut album van Funeral Procession is absoluut een alleraardigst album en ik draai hem nog met plezier maar om dat album nou bijna een perfecte score te geven? Funeral Procession vind ik dan ook op alle fronten beter dan een band als Truppensturm. De band komt inderdaad erg energiek en best bruut over, maar voor een blastbeat album van slechts een minuut of 20 is wederom bijna een perfecte score een tikje overdreven. Het album heeft heus wel wat meer te bieden als dat maar ik vind de scores niet passen. Maar goed, dit zijn ook slechts meningen en het is wellicht een tikje subjectief. Het is nu weer tijd voor inhoudelijke discussies betreffende de muziek van de band, want daar gaat dit topic immer over :) .

Ik denk niet dat veel mensen hem hebben (hoeveel exemplaren zijn er van, rond de 200 dacht ik?) maar hoe vind men hier de split die de band heeft uitgebracht met het Nederlandse Urfaust? Persoonlijk vind ik het Urfaust gedeelte compleet niks maar dat vind ik van alles wat de band heeft uitgebracht. De track van TroB is hetgeen wat de 7'' interessant maakt.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1627
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Bericht door scorpion » ma sep 07, 2009 4:42 pm

interessante discussie, Ik vind persoonlijk Leviathan een band die behoorlijk kwaadaardig overkomt zonder daarbij een hele gimmick te hebben. Ik vind dat het kwaadaardig overkomt door de muziek die hij maakt en niet zozeer door alles er om heen. Toch stoor ik me niet aan bands die dit wel veel doen. Zo lang de muziek maar goed is. Ik Luister nu TROB voor het eerst en ik moet zeggen dat het me zeker goed bevalt. Vooral de trage stukken kunnen me erg bekoren.

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » ma sep 07, 2009 6:12 pm

Nielsch schreef:[..]


Ik denk niet dat veel mensen hem hebben (hoeveel exemplaren zijn er van, rond de 200 dacht ik?) maar hoe vind men hier de split die de band heeft uitgebracht met het Nederlandse Urfaust? Persoonlijk vind ik het Urfaust gedeelte compleet niks maar dat vind ik van alles wat de band heeft uitgebracht. De track van TroB is hetgeen wat de 7'' interessant maakt.
Ik heb dat ding (uiteraard 8)). Het TRoB deel is inderdaad zeer interessant. Het Urfaust gedeelte vind ik ook niks aan. Sommige releases van hen vind ik best oké, maar dit nummer is saai. Niet bepaald een passende band bij TRoB, maarja, helaas bepaal ik dat soort dingen niet. ;)

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma sep 07, 2009 6:19 pm

Maar platenmaatschappijen moeten dat toch ook horen. Dat is tegenwoordig wel vaker zo met split-cd's. Sommige bands dienen echt als pure ruimtevulling (en vervuiling). Dan heb je een vet gedeelte van bijvoorbeeld TRoB, Leviathan of een band als Kroda, en dan moet je daarna met moeite aanhoren hoe de sfeer wordt verkracht door bands als Blackdeath, Urfaust of Oprich. Leuker zou het zijn als beide bands wat te bieden hadden. De ergste was nog wel Bilskirnir en dan doel ik op zowel de split met Szalasi en de split met Finsterwald. Bilskirnir levert altijd degelijk werk en dan komt er in het geval van Szalasi een troep met bijen op je af, die na een hele tijd pas hun smoel weer dicht doen. Dan is er ook nog zo'n wijsneus op Metal Archives die beweert dat die band één van de meest originele en avantgardistische bands ooit is, werkelijk waar, wat een geneuzel.
Finsterwald hetzelfde verhaal, al lijkt het alsof ze daar alle muzikanten op een gedekte tafel hebben gezet en op hetzelfde moment het tafelkleed wegtrekken. Werkelijk alles en iedereen flikkert daar over elkaar heen.
Ik ga TRoB maar weer eens draaien.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » ma sep 07, 2009 6:50 pm

Nynke schreef:[..]


Ik heb dat ding (uiteraard 8)). Het TRoB deel is inderdaad zeer interessant. Het Urfaust gedeelte vind ik ook niks aan. Sommige releases van hen vind ik best oké, maar dit nummer is saai. Niet bepaald een passende band bij TRoB, maarja, helaas bepaal ik dat soort dingen niet. ;)
Nee klopt. Het nummer klinkt alsof het nét niet op Rain Upon the Impure is gekomen. Toch jammer, want als je na de bonus tracks kijkt op de vinyl editie van dat album had hij er veel beter bij gekunt. Die bonus tracks deden me toen niet zo veel. Verder is het nummer inderdaad wel interessant. Die split komt toch van de Ván offline series? Hij zit het daar eigenlijk mee, zijn daar inmiddels nog meer releases van?

@ Jeroen, tja... Dat is vaak de pest met split albums, ook al is dit niet altijd het geval met als voorbeeld de redelijk briljante split LP tussen Deathspell Omega en S.V.E.S.T. (en ja, ik weet dat je daar niks aan vind).
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » ma sep 07, 2009 7:04 pm

Nielsch schreef:Ik denk niet dat veel mensen hem hebben (hoeveel exemplaren zijn er van, rond de 200 dacht ik?) maar hoe vind men hier de split die de band heeft uitgebracht met het Nederlandse Urfaust? Persoonlijk vind ik het Urfaust gedeelte compleet niks maar dat vind ik van alles wat de band heeft uitgebracht. De track van TroB is hetgeen wat de 7'' interessant maakt.
Hier staat hij ook op de plank. Tof nummer, maar ik neem niet vaak de moeite de EP op te zetten. Dat heb ik heel vaak met EP's die al een tijd in de kast staan. Veel moeite voor maar een paar minuten muziek. Ook al is het die moeite soms dubbel en dwars waard. Het Urfaust nummer vind ik ook erg gaaf, dat lijkt wel een Andre Hazes tribute. Meer mensen die dat opvalt? Iedereen verklaart me voor gek...

Het TroB nummer op Gott in Uns vind ik overigens een stukje beter dan die op de split met Urfaust. Ook al is de rest van die split niet bepaald bijzonder. Deathgate Arkanum vind ik een erg toffe band (afgegaan op de twee albums), maar het nummer op deze split vind ik niet zo heel bijzonder. De andere twee bands vind ik helemaal niet interessant.
Nynke schreef:Je hoeft ook absoluut niet in een roes of iets dergelijks te verkeren.
In die roes kom je bij het beluisteren van echt goede muziek vanzelf. Al is het altijd interessant wat te experimenteren met bepaalde muziek in een bepaalde roes.

Oh, en die splits die Leviathan met elke willekeurige band doet ben ik maar compleet gaan negeren. Nooit begrepen waar die gast nou eigenlijk mee bezig is.

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » ma sep 07, 2009 7:06 pm

De vulling van splits wordt vaak bepaald door 'vriendschappen' tussen bands of label en/of bands die toevallig op hetzelfde label zitten. Maar sommige combinaties pakken inderdaad ook goed uit, zoals die DsO/S.V.E.S.T split. Ook de combinatie TRoB/Deathgate Arckanum op de Gott in uns lp vind ik wel een geslaagde, die nummers hebben zelfs wel een beetje dezelfde sfeer. Alleen jammer dat kant B met Nihil Nocturne en Anti dan weer niks voorstelt.

Over die "offline series"(belachelijk idee trouwens): er zou ooit een Abusus/Funeral Procession split komen. De laatste keer dat ik daar wat van hoorde, zou men wat gaan bespreken over het artwork etc. Dat was in februari...dus of die er ooit nog komt...Het Funeral Procession nummer scheen al eerder af te zijn...

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » ma sep 07, 2009 7:13 pm

Nynke schreef: Over die "offline series"(belachelijk idee trouwens): er zou ooit een Abusus/Funeral Procession split komen. De laatste keer dat ik daar wat van hoorde, zou men wat gaan bespreken over het artwork etc. Dat was in februari...dus of die er ooit nog komt...Het Funeral Procession nummer scheen al eerder af te zijn...
Tja, belachelijk idee... Er wordt op die manier toch weer een bepaalde 'kvlt' gecreeërd of ze proberen op die manier alleen échte fans te bereiken (dat is ook puur relatief). Goed, dat maakt verder allemaal niet uit. Ik zal het anders maar eens in de gaten houden tot hoever dat kan, want een split met Funeral Procession is best interessant (al helemaal als het zoals de laatste mCD word :) ). Is er zoiezo nog nieuws rond die band, nieuwe releases of iets dergelijks? Misschien moeten we dit anders ook maar naar het algemene BM topic verplaatsen.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » ma sep 07, 2009 7:17 pm

Zonder erover te oordelen: dat offline idee werkt gewoon niet. Er wordt toch door mensen over gepost op fora, waardoor het toch op internet terecht komt. Dan maakt het weinig meer uit of hij wel of niet in de mailorderlijst staat. Heb er toentertijd wel een aantal advertenties voor gezien in zines, maar iedereen wist toen toch al dat dat ding bestond.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » ma sep 07, 2009 7:20 pm

D. schreef:Zonder erover te oordelen: dat offline idee werkt gewoon niet. Er wordt toch door mensen over gepost op fora, waardoor het toch op internet terecht komt. Dan maakt het weinig meer uit of hij wel of niet in de mailorderlijst staat. Heb er toentertijd wel een aantal advertenties voor gezien in zines, maar iedereen wist toen toch al dat dat ding bestond.
Tja... Ik had er toen in ieder geval geen flauw idee van dat dat ding bestond. Toevallig dat Heidens Hart toen een exemplaar had en die heb ik snel besteld :) .
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » ma sep 07, 2009 7:24 pm

Nielsch schreef:[..]


Tja... Ik had er toen in ieder geval geen flauw idee van dat dat ding bestond. Toevallig dat Heidens Hart toen een exemplaar had en die heb ik snel besteld :) .
Dat was eigenlijk ook niet de bedoeling volgens mij (distributie), maar ik herinner me nog dat B&A hem in het "pas gekocht" topic postte, met foto en alles, wat natuurlijk bij een aantal mensen vragen opwekte. Zo gebeurde dat op meerdere fora en is er van het hele idee volgens mij niets meer gekomen. Het lijkt me nu ook een beetje nutteloos als Ván ermee doorgaat.



Edit: commentaar op de Urfaust/Andre Hazes vergelijking? Of ben ik echt de enige?

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » di sep 08, 2009 12:48 pm

D. schreef:Zonder erover te oordelen: dat offline idee werkt gewoon niet. Er wordt toch door mensen over gepost op fora, waardoor het toch op internet terecht komt. Dan maakt het weinig meer uit of hij wel of niet in de mailorderlijst staat. Heb er toentertijd wel een aantal advertenties voor gezien in zines, maar iedereen wist toen toch al dat dat ding bestond.
Hehe, ik zit toch met regelmaat op muziekfora/site's, maar ik had er nog nooit van gehoord? Wat is het idee hierachter? Releases puur voor in een winkel en metalmarket om die kanalen weer/meer te promoten? Welke bands/labels hebben dit gedaan dan? Ik ken slechts de witte versie van de nieuwe Ash Pool 7" die slechts in een winkel in New York verkrijgbaar is, maar ik dacht dat, dat een op zichzelf staand iets was.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » di sep 08, 2009 12:49 pm

dubbel
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » di sep 08, 2009 12:59 pm

V. schreef:[..]
Hehe, ik zit toch met regelmaat op muziekfora/site's, maar ik had er nog nooit van gehoord? Wat is het idee hierachter? Releases puur voor in een winkel en metalmarket om die kanalen weer/meer te promoten? Welke bands/labels hebben dit gedaan dan? Ik ken slechts de witte versie van de nieuwe Ash Pool 7" die slechts in een winkel in New York verkrijgbaar is, maar ik dacht dat, dat een op zichzelf staand iets was.
Het was bij die actie van Ván geloof ik meer het idee om die releases alleen naar de 'ware liefhebber' te sturen.

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » di sep 08, 2009 1:05 pm

En die TRoB/DA-split waar jullie het over hebben, is dat gewoon die Gott in Uns-split die gewoon on-line vrij verktijgbaar was?
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » di sep 08, 2009 1:06 pm

V. schreef:En die TRoB/DA-split waar jullie het over hebben, is dat gewoon die Gott in Uns-split die gewoon on-line vrij verktijgbaar was?

Ja. (zoals ook in mijn post te lezen valt :wink: )

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » di sep 08, 2009 1:10 pm

D. schreef:[..]


Edit: commentaar op de Urfaust/Andre Hazes vergelijking? Of ben ik echt de enige?
Nee, die vergelijking hoorde ik toen Geist ist Teufel net uit was al eens voorbijkomen
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » di sep 08, 2009 1:14 pm

Nynke schreef:[..]



Ja. (zoals ook in mijn post te lezen valt :wink: )
Hhmmzz, ik zal er dan wel overheen lezen, maar volgens mij staat het nergens. Wel iets over opvulling van split releases en iets over een off-line TRoB/DA-splitrelease, maar volgens mij niet dat Gott in Uns die off-line split is/was. :P
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » di sep 08, 2009 5:12 pm

V. schreef:[..]
Hhmmzz, ik zal er dan wel overheen lezen, maar volgens mij staat het nergens. Wel iets over opvulling van split releases en iets over een off-line TRoB/DA-splitrelease, maar volgens mij niet dat Gott in Uns die off-line split is/was. :P
Nee hoor, dat zeg ik nergens. :) Voor alle duidelijkheid: ik noemde de Gott in uns kant A met TRoB en Deathgate Arkanum, omdat ik dat een goede combinatie vond. De split uit de zogenaamde offline series is TRoB/Urfaust.

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » di sep 08, 2009 5:44 pm

V. schreef:[..]
Hehe, ik zit toch met regelmaat op muziekfora/site's, maar ik had er nog nooit van gehoord? Wat is het idee hierachter? Releases puur voor in een winkel en metalmarket om die kanalen weer/meer te promoten? Welke bands/labels hebben dit gedaan dan? Ik ken slechts de witte versie van de nieuwe Ash Pool 7" die slechts in een winkel in New York verkrijgbaar is, maar ik dacht dat, dat een op zichzelf staand iets was.
Ja, da's de Hospital Productions winkel. Maar de gewone versie is wel gewoon verkrijgbaar (wel snel uitverkocht toen), als het tenminste gaat om Saturn's Slave?
Dat idee van Ván ging er meer om om de 'echte liefhebbers' te bereiken. Vantevoren heeft hij voor zover ik weet naar alle "vaste klanten/bekenden" een berichtje gestuurd waarin die offline release(s) werden aangekondigd. Naast die berichten die hij rondestuurd heeft, heeft er in een aantal zines (in elk geval twee, die heb ik hier liggen) een advertentie voor gestaan. Het was de bedoeling dat het een soort van reeks werd, maar volgens mij heeft hij zelf ook wel gezien dat het gewoon niet werkt. Vandaar dat de Funeral Procession/Abusus split nu ook gewoon uitgegeven wordt.

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » di sep 08, 2009 6:40 pm

Nynke schreef:[..]


Nee hoor, dat zeg ik nergens. :) Voor alle duidelijkheid: ik noemde de Gott in uns kant A met TRoB en Deathgate Arkanum, omdat ik dat een goede combinatie vond. De split uit de zogenaamde offline series is TRoB/Urfaust.
Nee, maar ook niet dat die't niet was. Was iig niet echt duidelijk. Maar die split mer Urfaust heb ik ook. Maar was die niet via Debemur Morti e.d. gewoon te bestellen?
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » di sep 08, 2009 6:50 pm

V. schreef:[..]
Nee, maar ook niet dat die't niet was. Was iig niet echt duidelijk. Maar die split mer Urfaust heb ik ook. Maar was die niet via Debemur Morti e.d. gewoon te bestellen?
Eerst in elk geval niet.

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » di sep 15, 2009 10:40 am

Mijn recensie van Foulest Semen...: http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=5744

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » di sep 15, 2009 12:19 pm

Nynke schreef:Mijn recensie van Foulest Semen...: http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=5744
Ik hoop echt dat Van een beetje opschiet met het versturen van de pre-orders...
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » di sep 15, 2009 12:34 pm

Die zijn donderdag de deur uitgegaan, iig, de mijne. Echter nog niet binnen.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » di sep 15, 2009 6:38 pm

V. schreef:Die zijn donderdag de deur uitgegaan, iig, de mijne. Echter nog niet binnen.
Ah okay, ik heb daar geen bericht van gehad in ieder geval. Dan zal hij er deze week wel zijn schat ik :) .
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » di sep 15, 2009 6:41 pm

Nielsch schreef:[..]


Ah okay, ik heb daar geen bericht van gehad in ieder geval. Dan zal hij er deze week wel zijn schat ik :) .
Ik weet niet wat je besteld hebt, maar las net op de Ván site dat de lp-versie vertraagd is omdat er een onderdeel mist en er is ook een of ander persoonlijk probleem, dus dat zal nog wel even duren...

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » di sep 15, 2009 6:58 pm

Nynke schreef:[..]


Ik weet niet wat je besteld hebt, maar las net op de Ván site dat de lp-versie vertraagd is omdat er een onderdeel mist en er is ook een of ander persoonlijk probleem, dus dat zal nog wel even duren...
Ik lees het net ja. Verdomme, fijn is dit. Nou weet ik in ieder geval dat ik mijn pakketjes deze maand niet meer hoef te verwachten. Dan maar even de plaat downloaden want ik ga toch echt niet zo lang wachten :D .
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » zo sep 20, 2009 8:18 pm

Ik weet het niet. Toen ik las dat er vertraging was met mijn pakket heb ik de plaat maar met mijn ongeduldige hoofd gedownload en vandaag maar eens uitgebreid beluisterd. Inmiddels heb ik de plaat twee keer van voor tot achter beluisterd en nu begin ik aan de derde keer.

Ik weet niet, ik krijg hier toch wel een beetje gemengde gevoelens bij. Natuurlijk, alles wat we van The Ruins of Beverast kunnen verwachten zit in de plaat en ditmaal zelfs met een goede productie. Zoals in de review van Nynke te lezen is ligt het tempo op dit album een stuk lager dan bij voorgaande platen. Dit is op zich helemaal niet slecht. Alle nummers steken wederom uitstekend in elkaar, zowel compositorisch als muzikaal gezien. Het album is absoluut afwisselend en bijvoorbeeld de toevoeging van een flinke scheut cleane zang voelt verfrissend aan en dankzij de productie ligt het ook nog eens allemaal lekker 'gemakkelijk' in het oor. Ben ik nou zo naïf geweest om te denken dat Meinenwald wederom een meesterwerk binnen het genre zou afleveren?

Ik weet het dus nog niet en ik ben er ook nog niet helemaal uit. Ik ben wel een beetje terleurgesteld met dit album. Maar waarom? Dit is gewoonweg een topper en staat al genoteerd bij beste BM albums van het jaar; sommige dingen komen me bekend voor en dat vind ik jammer bij deze band, want bij alle voorgaande werken had ik dit niet. Ik zal het album deze week waarschijnlijk nog tientallen keren draaien en wellicht stel ik mijn mening dan wel weer bij. Maar zoals ik al zei, ik ben er nog niet helemaal uit. Ondanks dat weet ik wél dat dit gewoon weer een kraker is en dat ik er nu toch weer met plezier naar luister.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » do sep 24, 2009 9:27 pm

Toen ik online het shoppen was kwam het debuut op DLP van deze band in mijn vizier terecht. Naam kwam me bekend voor en ik had er ergens goede dingen over gehoord. Na deze hele thread gelezen te hebben was ik toch nieuwsgierig geworden en heb ik 'm maar in het mandje geduwd. Als het niks zou zijn had ik 'm in mijn tradelist gezet. Nu ik deze plaat een paar keer heb gedraaid ben ik toch wel overdonderd zeg; totaal niet wat ik verwachte. Er heerst een overweldigende apocalyptische sfeer in de muziek die ik zelden op deze manier gehoord heb. Doet me qua sfeer erg denken aan Amebix. Die andere albums zal ik ook maar eens een keer scoren.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » do sep 24, 2009 9:55 pm

De andere albums zijn naar mijn mening minder uniek qua sfeer, maar wel erg goed.

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » vr okt 09, 2009 7:33 pm

Ik heb het album ook eindelijk ontvangen (evenals de Unlock re-release). Vind hem weer uitstekend, iets toegankelijker qua sound, maar de composities zijn sowieso weer erg sterk. Maar goed, dit zeg ik na één luisterbeurt...

Het artwork vind ik trouwens echt lelijk.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » vr okt 09, 2009 8:30 pm

Inderdaad. Daar is Ván nooit erg sterk in geweest, maar ze hadden het dit keer echt beter zelf kunnen doen.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » za okt 10, 2009 1:24 am

Het artwork van Unlock The Shrine en Rain Upon The Impure was dan wel sober, maar best gaaf vond ik. Dit is idd nogal chaotisch en kitscherig, maar blijkbaar was dat Von Meilenwald's eigen keuze om voor totaal iets anders te gaan zoals je kan lezen in dit interview uit Mindview (pagina 24):

http://www.bladerbrochure.nl/brochure/c ... 7nMy33GGrx
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » za okt 10, 2009 12:26 pm

cataclysm child schreef:Het artwork van Unlock The Shrine en Rain Upon The Impure was dan wel sober, maar best gaaf vond ik. Dit is idd nogal chaotisch en kitscherig, maar blijkbaar was dat Von Meilenwald's eigen keuze om voor totaal iets anders te gaan zoals je kan lezen in dit interview uit Mindview (pagina 24):

http://www.bladerbrochure.nl/brochure/c ... 7nMy33GGrx
Ik las juist in een interview op metal.de dat het niet echt zijn keuze was...

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » za okt 10, 2009 12:32 pm

Wat een afschuwelijke introductie heeft dat Mindview interview trouwens. : ' )
En dat taal gebruik: "een project dat ik op m'n eigen kon verwezenlijken. "

Over de cover:
Dat ie voor een echt schilderij wou gaan, oké, dat zou ik ook willen als ik een band had, maar dan hoeft het niet lelijk te zijn...een heleboel mensen kunnen en willen best een écht mooie cover voor zo'n band maken. Zelfs ik als 'gewoonvoordelol'schilder had wel wat mooiers kunnen maken...
Ik snap dat nooit zo waarom bands vaak genoegen nemen met slecht artwork.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » zo okt 11, 2009 1:19 am

Over de cd: ik begin hem met de luisterbeurt beter en beter te vinden. Het is weer totaal iets anders dan de voorgangers, maar toch is zijn typische sound zo herkenbaar gebleven.

Hoogtepunten: Kain's Countenance Fell, Blood Vaults II en God's Ensanguined Bestiaries.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo okt 28, 2009 10:44 pm

Sinds vorige week zaterdag ben ik eindelijk in het bezit van Foulest semen of a sheltered elite. Na een uitvoerige luisterbeurt kan ik zeggen dat ik dit weer een fenomenaal album vind. Ik wil zelfs zover gaan om te zeggen dat ik Foulest semen beter vind dan Rain upon the impure.

Dit nieuwe album valt wat mij betreft niet echt meer te classificeren als black metal. Dit komt dichter in de buurt van funeral doom met black metal roots. In de eerste instantie wou bij mij, om die reden, het kwartje nog niet vallen. Ik benaderde het album op een verkeerde manier. Maar toen ik het als een doom album ging luisteren was ik direkt verkocht.

Dit is domweg een van de beste doom albums die de laatste jaren zijn uitgekomen. De beklemmende, ziekelijk duistere sfeer geeft me gewoon kippenvel. Toch gaat het tempo op dit album iets vaker omhoog dan op Rain upon the impure. Tenminste, zo lijkt het voor mij.

Er zijn een aantal duidelijke verschillen met het vorige werk van The ruins of beverast; het grootste verschil is toch wel de productie, deze is heavier en wat minder rauw. Toch lijdt de sfeer hier niet onder. En dat is al een hele prestatie op zich. Wat me ook opvalt is dat er maar heel sporadisch gebruik wordt gemaakt van samples.

Al met al is dit dus een ander album dan z'n twee voorgangers. Unlock the shrine blijft voor mij een onaantastbaar meesterwerk. En ook dit nieuwe album kan daar niet aan tippen. Toch vind ik het een meesterlijk album. Waarom ik het beter vind dan zijn voorganger? Geen idee, dat is puur een gevoel. Maar het geeft wel aan hoe goed ik Foulest semen of a sheltered elite eigenlijk vind.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Re: The Ruins of Beverast - Rain Upon the Impure

Bericht door Nynke » vr apr 12, 2013 11:14 pm

http://www.youtube.com/watch?v=wtkiAfB1oLk

Een nummer van het aankomende album Blood Vaults. Ligt wel redelijk in de lijn van Foulest Semen.., met wat invloeden van Rain upon the Impure, zo na de eerste luisterbeurten tenminste.
Ben benieuwd wat de rest van het album gaat brengen. Ik hoop nog altijd op een release die minstens zo sfeervol, baanbrekend en verslavend is als Unlock the Shrine, maar dat zal wel ijdele hoop zijn.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: The Ruins of Beverast - Rain Upon the Impure

Bericht door cataclysm child » za apr 13, 2013 1:17 am

Dit gaat verder waar Foulest... stopte, en dat is prima!
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Hæresiarch Sr.
Berichten: 243
Lid geworden op: zo okt 23, 2011 10:42 pm

Re: The Ruins of Beverast - Rain Upon the Impure

Bericht door Hæresiarch Sr. » ma mei 27, 2013 10:17 pm

Kon via de zoekmachine geen topic over de band zelf vinden, dus ik plaats het maar hier. Voor de geïnteresseerde(n): de gehele show van The Ruins of Beverast @ Deathkult Open Air in 5 delen:

1 - Intro & "The Mine"
2 - "Kain's Countenance Fell" & "Between Bronze Walls"
3 - "50 Forts Along the Rhine"
4 - "Malefica"
5 - "I Raised This Stone As a Ghastly Memorial" & outro

http://www.youtube.com/watch?v=8OrxPNka ... 2a&index=1

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Re: The Ruins of Beverast - Rain Upon the Impure

Bericht door Nynke » do aug 08, 2013 7:04 pm

Nog wat voorproefjes van Blood Vaults:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_7Jn27QE ... yo_TxX5siQ[/youtube]

http://pitchfork.com/reviews/tracks/15840-daemon/

Vooral Daemon bevalt me wel.

Plaats reactie