Appelpop, gratis, 11 en 12 september, met de Golden Earring

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Appelpop, gratis, 11 en 12 september, met de Golden Earring

Bericht door Gilbert » ma apr 13, 2009 1:04 pm

Op 11 en 12 september zal dit jaar in Tiel voor de achttiende maal het gratis festival Appelpop plaatsvinden, waar naast pop normaliter ook plaats is voor wat gothic en metalbands. Voor de editie van 2009 is pas 1 act bevestigd, maar dat is in de vorm van de Golden Earring wel direct een topper. Het zal dus weer druk worden. Vorig jaar hebben volgens de organisatie over twee dagen in totaal 160.000 personen het festival bezocht.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18567
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Bericht door Krimhild » ma apr 13, 2009 1:32 pm

HO EENS!!!

Dat is niet mis derom. Ik denk dat ik dit jaar dan ook maar eens een keertje ga!
Maar ik heb een vraag. Gil, jij woont vast ook in de buurt. Hoe proppen ze al die mensen in vredesnaam in Tiel? Want Tiel is klein. En de auto's... wtf. Of komt iedereen met de kut-trein-verbinding die er is? En waar doen ze dat dan allemaal, er is toch nergens een plein?


Antwoord: Stfu, ga zelf kijken.
Ok
Ik ben hier gewoon.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » ma apr 13, 2009 1:39 pm

Ik woon niet in de buurt van Tiel en ben maar 1 keer een dag op Appelpop geweest. Toen heb ik mijn auto ergens in het dorp (stadje?) geparkeerd, maar het was wel zoeken om een plekje te vinden. Het wordt dan ook standaard door de organisatie afgeraden om met de auto te gaan, omdat ze geen speciale parkeergelegenheid hebben voor het festival. De locatie is de Waalkade. Daar zetten ze een paar hele grote tenten neer. De homepage van het festival is trouwens: http://www.appelpop.nl/.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18567
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Bericht door Krimhild » ma apr 13, 2009 2:06 pm

Aha, bedankt.

Nou klinkt gezellig. Ben benieuwd wat er nog allemaal word aangedragen.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sorcha » ma apr 13, 2009 3:22 pm

Gaaf! Dat is misschien wel een bezoekje waard als ik dan nog in de buurt (nou ja, Nijmegen) woon.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » ma apr 13, 2009 4:07 pm

Hoezo eigenlijk de Golden Earring?
NOT MY FUCKING TEMPO

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » ma apr 13, 2009 4:33 pm

De Golden Earring is kort voor "de enige echte, onvervalste Golden Earring". Jezus zeg, wat maakt het nou in hemelsnaam uit of ik "Golden Earring" schrijf of "de Golden Earring". Sommige mensen moeten ook altijd wat te zeiken hebben.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » ma apr 13, 2009 4:34 pm

Ik vroeg het me af omdat ik het vaker hoor. Vind het altijd een beetje dom klinken.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23021
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » ma apr 13, 2009 4:35 pm

Haha, pak 'm, Gilbert!
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » ma apr 13, 2009 4:42 pm

Gilbert schreef:De Golden Earring is kort voor "de enige echte, onvervalste Golden Earring". Jezus zeg, wat maakt het nou in hemelsnaam uit of ik "Golden Earring" schrijf of "de Golden Earring". Sommige mensen moeten ook altijd wat te zeiken hebben.
Ik stel trouwens gewoon een vraag, jij begint te zeiken.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » ma apr 13, 2009 5:35 pm

Tox schreef:Ik vroeg het me af omdat ik het vaker hoor. Vind het altijd een beetje dom klinken.

Ik stel trouwens gewoon een vraag, jij begint te zeiken.
Ik meende in je vraagstelling de suggestie te proeven dat je het dom vond klinken dat ik "de Golden Earring" schreef in plaats van "Golden Earring", en daar had ik dus gelijk in. Het was geen gewone vraag, het was verkapte kritiek. Als je wat artikelen leest over Golden Earring dan zie je dat beide schrijfwijzes echter door elkaar heen gebruikt worden. Als iemand dan door zijn vraagstelling suggereert dat er maar één goede schrijfwijze is en dat de andere schrijfwijze "dom" is, dan vind ik dat elitair gezeik.

Gebruikersavatar
Meridian
Berichten: 1238
Lid geworden op: wo sep 15, 2004 10:41 pm
Locatie: Groesbeek

Bericht door Meridian » ma apr 13, 2009 7:02 pm

Volgens de hyves van Kane zullen zij ook spelen

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Bericht door Anyone, Anywhere » ma apr 13, 2009 8:12 pm

Tox schreef:Hoezo eigenlijk de Golden Earring?
Is blijven hangen uit de tijd dat de band nog The Golden Earrings heette. Vroegâh. Je weet wel. Toen de lucht nog schoon was en sex nog vies, ver voor onze tijd.

Wat ben ik die band zat trouwens. Toen ik een jaar of 12 was, was ik helemaal leip van ze. Heb nog een hele rij CD's en een paar LP's en singles op vynil van ze, maar daar is er nog maar één bij die ik nog wel eens met plezier luister en dat is Eight Miles High.
Laatst gewijzigd door Anyone, Anywhere op ma apr 13, 2009 8:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
RDV
Berichten: 1405
Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:38 pm

Bericht door RDV » ma apr 13, 2009 8:14 pm

gayne

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » ma apr 13, 2009 10:12 pm

Meridian schreef:Volgens de hyves van Kane zullen zij ook spelen
NOOOOOO!

Golden Earring lijkt me trouwens gaaf.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Bericht door Anyone, Anywhere » ma apr 13, 2009 11:22 pm

Kane was er afgelopen jaar ook. En hoewel ik niets heb met die band was dat toch best gaaf om eens live gezien te hebben. Goeie muzikanten, vooral Ivo Severijns op bas was te gek om naar te kijken en luisteren. Retestrak en vet. Maar die Dinand Woesthoff komt mijn strot uit.
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » ma apr 13, 2009 11:30 pm

Wel aanwezig denk ik.

Gebruikersavatar
RDV
Berichten: 1405
Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:38 pm

Bericht door RDV » di apr 14, 2009 7:54 pm

Anyone, Anywhere schreef:Kane was er afgelopen jaar ook. En hoewel ik niets heb met die band was dat toch best gaaf om eens live gezien te hebben. Goeie muzikanten, vooral Ivo Severijns op bas was te gek om naar te kijken en luisteren. Retestrak en vet. Maar die Dinand Woesthoff komt mijn strot uit.
dat klopt wel,

maar Dinand is gewoon de grootste kwal die de nederlandse muziek wereld kent.

wat een walgelijk figuur.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » di apr 14, 2009 7:57 pm

Wat ik me dan weer afvraag is wat jij op de hyves van Kane doet, Meridian.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Bericht door puist » wo jul 15, 2009 10:53 am

Appelpop website schreef:De programmering van de 18e editie van Appelpop, die plaatsvindt op vrijdag 11 en zaterdag 12 september 2009, is compleet. Eerder maakte organisator Stichting Muziekstad Tiel al zeven namen bekend, waaronder grote bands als Golden Earring en Kane. Daar komen er nu nog eens negentien bij, zodat er in totaal 26 bands zullen optreden op Appelpop 2009.
Het gratis karakter van het popfestival op de Tielse Waalkade blijft gehandhaafd. Wederom zullen de bands op Appelpop optreden verspreid over drie podia. Nieuw is dat het tweede podium in de open lucht zal staan, wat meer ruimte voor het publiek biedt. Bovendien heet dit podium vanaf dit jaar ‘Music Mayday podium’, om aandacht te vragen voor het werk van de gelijknamige ontwikkelingsorganisatie.

Het spits zal op Appelpop 2009 op vrijdag 11 september om 19.00 uur worden afgebeten door rockband Stereo op het Hoofdpodium. Op het zelfde podium zullen later die avond Novastar en Kane optreden.
Het Music Mayday podium biedt op vrijdagavond plaats aan singer-songwriter Marike Jager en livesensatie Kyteman’s Hiphop Orkest.
Op het derde podium treden de Tielse bands Unlocked Memories en The Righteous and the Bad op, gevolgd door het populaire rock-duo The Death Letters.

Op zaterdag 12 september om 13.00 uur betreedt De Jeugd van Tegenwoordig het Hoofdpodium. Op dit podium zullen die dag ook Milow, VanVelzen, Alain Clark, Golden Earring en afsluiter Rowwen Hèze optreden.
Het tweede podium biedt op de zaterdag plaats aan Miss Montreal, Drive Like Maria, Heideroosjes, Epica en tot slot de Franse band Babylon Circus.
De talentvolle bands die op het derde podium zullen optreden zijn Cool Ice Crush Killers, Barbarella, The Deaf, DeWolff, Kelly’s Heels, New Sound Sistim en Bruise.

Een deel van de bands op het derde podium treedt op in het kader van het Gelders Poppodium plan, wat een samenwerking is tussen Kunst en Cultuur Gelderland (KCG) en de grote Gelderse festivals Appelpop, Huntenpop en De Affaire. Het gaat om Unlocked Memories, The Righteous and the Bad, Cool Ice Crush Killers, Barbarella en New Sound Sistim.

Bijzonder aan het programma van dit jaar is dat er op elk podium een of meer buitenlandse bands staan. In totaal gaat het om vijf bands van buiten Nederland. Appelpop biedt zoals elk jaar de hoogtepunten van het Nederlandse festivalseizoen, maar geeft dit jaar meer dan ooit de bezoeker de kans om nieuwe bands te ontdekken. De buitenlandse bands die op Appelpop staan zijn de Belgische topacts Milow en Novastar, het Franse Babylon Circus, dat dit jaar ook op Lowlands optreedt, en de Britse bands Kelly’s Heels en Bruise, waarvan de laatste dit jaar optrad op het prestigieuze Britse Glastonbury festival.

Stichting Muziekstad Tiel is trots bovenstaand programma te kunnen presenteren. Na de zeer succesvolle editie van 2008, die volgens de hulpdiensten door meer dan 150.000 mensen werd bezocht, is het dit jaar weer gelukt om Appelpop kwalitatief te laten groeien. De programmering is met recht uniek te noemen voor een gratis festival. De organisatie is dan ook zeer verheugd dat het gratis karakter gehandhaafd kan blijven, vooral dankzij de toewijding van vrijwilligers en sponsors. De betrokkenheid van tientallen trouwe sponsors en de tomeloze inzet van enkele tientallen vrijwilligers gedurende het hele jaar en ongeveer 450 vrijwilligers tijdens het festival, is de basis onder het succes van Appelpop.

Op korte termijn wordt deze website vernieuwd en aangevuld met het blokkenschema en informatie over alle artiesten, het festival en de sponsors.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18567
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Bericht door Krimhild » wo jul 15, 2009 10:56 am

Kak, ik kan gewoon wéér niet. Gay.
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo jul 15, 2009 11:09 am

de helft van de programmering is zo overgenomen van Paaspop, zo te zien...
Milow, VanVelzen, Alain Clark, Rowwen Hèze, Epica, Drive Like Maria, Miss Montreal, Kyteman, Novastar, Kane
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » wo jul 15, 2009 12:28 pm

Ik denk dat ik Marike maar eens live ga bewonderen.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » wo jul 15, 2009 12:34 pm

Golden Earring, de Heideroosjes en Rowwen Hèze maken 't eigenlijk wel de moeite waard om te gaan vind ik.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo jul 15, 2009 12:35 pm

Jij mag Marike zeggen? ;)

Ik ga er ook zeker heen, de zaterdag wel te verstaan, zeer leuke namen die dag.

De Jeugd van Tegenwoordig, Milow, Golden Earring, Miss Montreal, Drive Like Maria, Heideroosjes en toch ook wel een beetje Epica...

Mooi man!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
RDV
Berichten: 1405
Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:38 pm

Bericht door RDV » wo jul 15, 2009 12:36 pm

De jeugd!

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » wo jul 15, 2009 2:23 pm

fetuskiller schreef:Jij mag Marike zeggen? ;)
Jij vast ook wel hoor.

Ik ken haar als een bijzonder ontspannen en aangenaam persoon. (Al is het al wel een jaar of 11 terug dat ik haar voor het laatst heb gezien. Ze is een oud klasgenoot van me.)
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Woutjinho » wo jul 15, 2009 5:46 pm

Gilbert schreef:De Golden Earring is kort voor "de enige echte, onvervalste Golden Earring". Jezus zeg, wat maakt het nou in hemelsnaam uit of ik "Golden Earring" schrijf of "de Golden Earring". Sommige mensen moeten ook altijd wat te zeiken hebben.
vroeger heette ze wel "the golden earring"

maarja, Rowwen Heze komt ook (heb ik gehoord) dus ik zorg dat ik er ook bij ben

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Bericht door MetalJan » di sep 01, 2009 12:14 pm

Programma vrijdag:
http://www.appelpop.nl/?page=programma#vrijdag

Programma zaterdag:
http://www.appelpop.nl/?page=programma#zaterdag


Waarschijnlijk aanwezig op de zaterdag!

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Bericht door puist » vr sep 11, 2009 4:40 pm

Dit weekend dus
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
gloomy88
Berichten: 1336
Lid geworden op: di aug 05, 2008 5:06 pm
Locatie: Tilburg (noord brabant)

Bericht door gloomy88 » vr sep 11, 2009 5:34 pm

waarschijnlijk morgen aanwezig.
[img]http://media.nuclearblast.de/openx/www/images/fd395dc9a150325eaefd6903672007d5.gif[/img]

Sater
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 6:43 pm

Bericht door Sater » vr sep 11, 2009 5:43 pm

Woutjinho schreef:[..]


vroeger heette ze wel "the golden earring"

maarja, Rowwen Heze komt ook (heb ik gehoord) dus ik zorg dat ik er ook bij ben
earrings...

en heetten
Dictius Te Necare

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » vr sep 11, 2009 6:46 pm

Jep, erbij. Tegen de tijd dat de Heideroosjes optreden aanwezig, alles wat eerder komt hoef ik niet echt te zien (en zeker niet de Jeugd).

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Bericht door MetalJan » vr sep 11, 2009 7:24 pm

Ook aanwezig, in de loop van de middag pas.

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » zo sep 13, 2009 6:19 pm

Wat een gigantische aantocht van emofielen. En die optocht he, tsja.

Niet de beste omstandigheden om te werken moet ik zeggen.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Woutjinho » zo sep 13, 2009 6:50 pm

jammer genoeg rowwen heze moeten missen....

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » zo sep 13, 2009 7:35 pm

Helaas heb ik wegens werk en het halen van mijn auto en vrienden in Leiden Marike Jager moeten missen. Wel heb ik me vrijdag met de andere bands goed vermaakt. Tenminste, die bands die ik verder nog wilde zien. Kane vind ik niet leuk, hoewel de show goed in elkaar zat. Dat is iets van smaak.

Kyteman's Hiphop Orkest vond ik daarentegen wel erg leuk. Wat een feestje was dat. Nu was ik het allemaal weer vergeten hoe het zat, maar ik vond het erg lijken op Relax. Niet verbazend dus, Kyteman was daar de trompetist.

Novastar was aardig en ik hoorde een aantal nummers die ik vagelijk kende, en de Death Letters waren aandoenlijk, niet uitzonderlijk.

Op zaterdag heb ik, niet geheel erg ofzo, De Jeugd van tegenwoordig gemist. Wel nog een paar nummertjes Miss Montreal en Cool Ice Crush Killers meegepakt. Beiden waren leuk om naar te luisteren.

De organisatie vond het een leuk idee om een prijsvraagje te doen na elke band op het kleinste podium. De eerste ronde was het meteen raak voor mij: met bloedjeheet won ik een pakket waar een single van Stevie Ann en de SE van Watershed, door Opeth, in zat. Verder nog wat promotie geneuzel, maar allemaal wel vermakelijk leuk.

Milow was saai. Ik had er iets meer van verwacht, maar het gebeurde niet.

Barbarella ook nog meegepakt, maar dat overtuigde me niet echt, want ik weet nu al niet meer wat ze speelden. Drive Like Maria was wel weer een erg leuke band om naar te kijken. Een mix van Raconteurs, White Stripes, Queens Of The Stone Age en meer. Energieke podium presentatie met aardig wat humor.
Het korte stukje Van velzen wat ik zag was erg goed, maar ik kan er niet heel erg veel mee

The Deaf zou een soort van jaren 50 achtige insteek hebben. Helaas hoorde ik in de nieuwe band van Spike alleen Direct en geen jaren 50 invloeden.

Heideroosjes zorgden voor het begin van een oh ja gevoel die zijn weerga niet kende. De nostalgie! Ik heb genoten. Alain Clark was erg goed en het duet met zijn vader swingde werkelijk de pan uit. Die 2 zijn echte performers, een feestje.

Epica was suf en saai. Na anderhalf nummer zijn we maar gaan eten.

Golden Earring was toch wel het hoogtepunt van de avond. Dat had misschien te maken met mijn verwachtingen. Die waren niet bijzonder hoog: ik was namelijk bang dat ze een beetje op de automatische piloot de verplichte routine zouden doen. Gelukkig voor mij was niets minder waar. De passie waarmee ze het gebeuren aangingen was echt te zien. Be bas-solo op dubbele bassguitar was geweldig en de drumsolo liet zien wat een fenomenale drummer de heer Zuiderwijk is. Geweldige show dus.

De verrassing van het festival was Babylon Circus. Deze fransen zetten een energieke show neer, met humor, zelf relativering en plezier in hun vak. De muziek houdt m.i. een beetje een mix in van two-tone met big band muziek, gelardeerd met franse chansons en Balkan invloeden. Ik heb lekker staan swingen.

Als laatste band was Rowwen Hèze aan de beurt. Een band waar ik echt groot fan van ben. Helaas speelden ze maar een uur en was de keuze in de setlist niet helemaal wat ik wilde horen. Maar ja... het is toch een beetje een feesttent he... Wat trouwens wel te merken was. Ettertjes.
Desalniettemin: Een Zondag In Het Zuiden, Bestel Mar, Limburg, 'T Roeie Klied. Genieten weer.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Bericht door MetalJan » zo sep 13, 2009 8:09 pm

Mwah, The Deaf vind ik veel sneller en ruiger dan Di-rect.


Anyway, vond het wel leuk gister. Gezien: Drive Like Maria, Heideroosjes (lekker meegeblerd met de oude nummers), The Deaf, stukje van Dewolf, Kelly's Heels, Bruise, Golden Earring en Rowwen Heze (eindelijk eens gezien!).

Vond het best wel druk en jammer dat ze maar weinig wc's hadden. Voor de rest een leuk festival.

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » zo sep 13, 2009 8:58 pm

Ik vond die dixi wc's wel chill. Ik werk toch buiten in de stad.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » zo sep 13, 2009 11:39 pm

Leuk dagje. Heb niet veel van de bands gezien maar de Heideroosjes waren erg gaaf, wat een stofboel was het in de pit zeg. The Golden Earring waren ook zeer gaaf, epica helaas gemist. En 9 drankbonnen gevonden in het verloop van de dag, ook nooit weg natuurlijk. Jammer alleen dat de rum cola voor 99% uit cola bestond.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » ma sep 14, 2009 12:37 am

MetalJan schreef:Mwah, The Deaf vind ik veel sneller en ruiger dan Di-rect.


Anyway, vond het wel leuk gister. Gezien: Drive Like Maria, Heideroosjes (lekker meegeblerd met de oude nummers), The Deaf, stukje van Dewolf, Kelly's Heels, Bruise, Golden Earring en Rowwen Heze (eindelijk eens gezien!).

Vond het best wel druk en jammer dat ze maar weinig wc's hadden. Voor de rest een leuk festival.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik vooral in de stijl die van Di-rect bemerk in tegenstelling tot wat mij verteld was de 50-er jaren invloeden. Het was wel ruiger en snelelr, maar verder niet heel erg anders. De bassiste vond ik trouwens wel erg goed. Hoe ze trouwens de bas van de bassist van de Heideroosjes ving is ook opmerkenswaardig. Die ging best hard door de lucht.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma sep 14, 2009 10:07 am

Was een leuk dagje, met Golden Earring en De Heideroosjes als hoogtepunten. Epica was dodelijk saai, Miss Montreal was een leuke verassing en De Jeugd viel me eigelijk een beetje tegen.

Verder was het vooral in de avond wel ERG druk op het terrein, dat was een beetje jammer, Maar begrijpelijk.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » ma sep 14, 2009 1:20 pm

Heb me goed vermaakt daar.
De Heideroosjes had ik al een tijdje niet gezien, maar die waren weer erg goed bezig. Prima setlist (als Fistfuck Party at 701 er nog in gezeten had was 't af geweest), kwam goed over op 't publiek en als er geluld werd was 't meestal grappig.
Epica was wel OK. Nooit een grote fan ervan geweest maar op zo'n festivalletje ga je't toch weer kijken, en dat doe ik de volgende keer ook weer gewoon.
Golden Earring gaat nog steeds als een trein, van mij mogen die ermee doorgaan tot ze er dood bij neer vallen. Vooral Going to the Run was geweldig, maar bij de eindeloos uitgesponnen versie van Radar Love begon m'n aandacht te verslappen.
Rowwen Hèze was een leuk afsluitend feestje. Alleen jammer dat ze zich buiten Limburg alleen als feestband neerzetten (of kwam dat door de korte speeltijd?), waardoor hun écht goeie nummers (Twieje weurd, De peel in brand...) achterwegen blijven.

Prima geammuseerd dus. Dat de prijzen erg hoog zijn is op een gratis festival te verwachten, maar daar hadden ze ook een aardig assortiment tegenover staan. Heb best wel wat smoothies weggewerkt. Al was Red Bull beter geweest, die had ik op de terugweg hard nodig.

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Woutjinho » ma sep 14, 2009 3:27 pm

had ook niet verwacht dat rowwen heze goed hun recht zouden zijn buiten feestelijk limburg
ik wacht gewoon weer af tot het slotconcert op 7 november

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door Satyr » do sep 17, 2009 12:21 am

Het was weer veel te druk. In de zin van: Teveel mensen op het terrein. Dat lees ik hier dan weer niet terug, maar ik ga er niet weer heen.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » do sep 17, 2009 3:16 pm

Ik kon nog prima overal heen lopen en overal nog prima naar kijken als ik dat wilde.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » do sep 17, 2009 3:34 pm

Ik vond 't ook reuze meevallen. 't was nou ook weer niet zo dat je je kont niet kon draaien.
Is ook een kwestie van verwachtingen. Je weet dat 't een gratis festival is met vrij grote bands, centraal in het land en goed weer. Als het dan cruciaal is voor je beleving van 't festival dat er maar een paar honderd man opaf komen, kun je beter thuis blijven. Kan me echter niet voorstellen dat dat je dag verknalt.

Plaats reactie