Wat vinden jullie dan van Hypocrisy?
Ik heb Hypocrisy altijd een erg wisselvallige band gevonden. Ze hebben sterke nummers, maar de meeste albums zijn ook minimaal voor de helft gevuld met volstrekt anonieme fillers.
Virus vind ik daarop een uitzondering, daar staat bijna geen zwak nummer op. Een grote verbetering is de drummer. Szöke heb ik altijd de zwakke schakel gevonden van Hypocrisy, wat een oersaaie, standaard, inspiratieloze partijen speelde die gast altijd.
Door Horg klinkt de band nu eindelijk écht krachtig en powerful. Het licht verhoogde tempo en de toegenomen agressiviteit bevallen mij ook zeer op Virus.
Virus vind ik daarop een uitzondering, daar staat bijna geen zwak nummer op. Een grote verbetering is de drummer. Szöke heb ik altijd de zwakke schakel gevonden van Hypocrisy, wat een oersaaie, standaard, inspiratieloze partijen speelde die gast altijd.
Door Horg klinkt de band nu eindelijk écht krachtig en powerful. Het licht verhoogde tempo en de toegenomen agressiviteit bevallen mij ook zeer op Virus.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
- Cathalised
- Columnist
- Contacteer:
Ah, vet dat ze eindelijk weer eens aan een nieuwe schijf bezig zijn. Het mooie aan Hypocrisy vind ik dat de band zichzelf niet herhaalt; elke plaat is weer anders tov de vorige, maar er zit toch een duidelijke rode lijn in verweven.
The Arrival en Virus heb ik allebei grijsgedraaid, beide topalbums. The Arrival excelleert als het aankomt op sfeer, en Virus heeft een dosis ongekende bruutheid door de toevoeging van Horgh.
Ik ben dan ook benieuwd naar waar Tagtgren nu weer mee op de proppen komt.
Ik zeg: festivaltour Hypocrisy komende zomer?
The Arrival en Virus heb ik allebei grijsgedraaid, beide topalbums. The Arrival excelleert als het aankomt op sfeer, en Virus heeft een dosis ongekende bruutheid door de toevoeging van Horgh.
Ik ben dan ook benieuwd naar waar Tagtgren nu weer mee op de proppen komt.
Ik zeg: festivaltour Hypocrisy komende zomer?
Om op de vraag te antwoorden: een trendy band die op iedere plaat wel wat anders wil proberen. Ondertussen ben ik ze uit het oog verloren. De eerste twee platen klinken nog lekker Zweeds (O.O. is toch veruit hun beste) en vanaf T.F.D. was het iedere plaat wat anders.
http://addergebroed.wordpress.com - http//www.facebook.com/Hemelbestormer
- RadiumAngel
- Das Gesicht
- Cathalised
- Columnist
- Contacteer:
- Bleek No. 1
The Fourth Dimension klinkt dan produktioneel ook gewoon lekker. Alles wat daarna kwam, heeft echt een vreselijk digitaal klinkend klotegeluid. Peter Tägtren moet hoognodig eens achter die knoppen vandaan getrapt worden. De nummers zijn daarentegen wel meestal dik in orde. Vooral op Abducted staat een aantal machtige tracks. Maar dat geluid... Luister eens naar het verschil tussen de Death Is Just The Beginning versie van The Abyss en de versie op Arrival terecht is gekomen en je begrijpt wat ik bedoel.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?
- Bleek No. 1
- Draconian
- Lult over cdtjes
Nou, ik vind The Arrival misschien wel het sterkste Hypocrisy-album in mijn kast, en ook de productie hoor je mij niet over. Beetje digitaal en droog misschien inderdaad, maar mijns inziens past dat prima bij de muziek. Ik heb me er in ieder geval geen seconde aan gestoord.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Ik heb bij Hypocrisy altijd een beetje last van het 'eventjes leuk' gevoel. Als er een nieuwe plaat verschijnt, dan draai ik em de eerste weken relatief vaak en dat wordt dan gedurende meerdere weken steeds minder. 'Virus' vond ik een sterke plaat, maar ik draai 'em eigenlijk nooit meer. Maar weer eens doen, want dat deze band kwaliteitsmetal levert, dat staat vast. 'Into the Abyss' vond ik overigens ook een zeer sterke cd en zelfs 'Catch 22' had leuke momenten.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- cataclysm child
- RadiumAngel
Ik vind de band vooral sterk vanaf het album Abducted, omdat ik geen pure death metal fan ben. Ik luister de eerste drie albums minder vaak, maar ze zijn ook best goed. Eigenlijk vind ik The Arrival het minste album, want dat album was wel heel glad en leek op een poging om het geniale titelloze album te kopieren. Persoonlijk vind ik Catch 22 een onderschat album.

- RadiumAngel
- metallicattim
- Contacteer:
ik kan niet wachten tot de nieuwe CD! Is al 10x uitgesteld worden, maar oktober komt ie er eindelijk aan!
Hypocrisy is 1 van mn favo bands, kan me geen slecht nummer van ze voor de geest halen!
4 Feb. in Eindhoven ben ik er dan ook 100% zeker weten bij!
Hypocrisy is 1 van mn favo bands, kan me geen slecht nummer van ze voor de geest halen!
4 Feb. in Eindhoven ben ik er dan ook 100% zeker weten bij!
I've lost
all my beliefs
to a world
of hypocrisy
all my beliefs
to a world
of hypocrisy
- metallicattim
- Contacteer:
- metallicattim
- Contacteer:
- cataclysm child
- metallicattim
- Contacteer:
Als ik jou was zou ik 5 Feb gaanWoutjinho schreef:4 feb. in eindhoven, hoop ik bij te zijn

Ik heb de nieuwe CD nog niet gedownload, voorlopig kan ik me nog inhouden totdat ik de mail-order edition op de mat heb liggen, samen met 2 kaartjes voor 2 Feb in Köln

I've lost
all my beliefs
to a world
of hypocrisy
all my beliefs
to a world
of hypocrisy
- metallicattim
- Contacteer:
- Cathalised
- Columnist
- Contacteer:
Ik vind die nieuwe echt driewerf saai - zeker vergeleken met Virus schiet deze plaat zwaar tekort mijns inziens. Al ware het een Pain plaat met grunts en blastbeats - een deathmetalverzameling van ideeen opgedaan tijdens het touren met Pain. Geen enkel nummer blijft echt hangen of slaat me meteen van m'n stoel af, en dat vind ik erg jammer.
Tegenvaller.
Tegenvaller.
- cataclysm child
Ik heb Hypocrisy eigenlijk altijd links laten liggen, doordat ik ze op x-mass 2005 niet zo geweldig vond. Maar na het beluisteren van de nieuwe cd moet ik toch zeggen dat dit een erg lekker album is geworden en de rest ook maar eens moet beluisteren.
Melodieus, soms doet het mij een beetje aan Amon Amarth denken, terwijl een ander nummer weer wat meer black metal gericht is.
Melodieus, soms doet het mij een beetje aan Amon Amarth denken, terwijl een ander nummer weer wat meer black metal gericht is.
- Cathalised
- Columnist
- Contacteer:
- metallicattim
- Contacteer:
Ik vind de nieuwe cd toch wel erg goed. Niet baanbrekend, maar na een paar luisterbeurten wordt ie zeker beter. In het begin vond ik hem toch iets te Amon Armath-achtig, en dat is geen compliment.
Hij heeft ook weer een lekker sfeertje zoals Hypocrisy dat goed kan.
Hij heeft ook weer een lekker sfeertje zoals Hypocrisy dat goed kan.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Morgen in de trein maar weer eens Virus draaien, dat is al een aardige tijd geleden. Blijft een toffe plaat overigens, maar Hypocrisy ben ik na een korte tijd meestal zat. Meer mensen die dat hebben?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Re: Wat vinden jullie dan van Hypocrisy?
Vandaag onderweg Penetrelia geluisterd. Klinkt toch ook wel vet, beetje typische 90's DM met de cliche teksten, maar wel met zeer vette drums. Zeeer de moeite waard. Deed me ook heel erg denken aan Altars of Madness.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle