Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 29, 2009 3:21 pm

Wel jammer dat Nokturnal Mortum nog altijd verschijnt bij obscure labels en distro's, met zo'n album als dit moet toch zeker wel enig succes te behalen zijn. Ik vraag me af of die flauwe nazi standpunten nog steeds aanwezig zijn, of dat het weer net zo snel verdwenen is als dat het gekomen was in 2000. Het staat de band niet, die kolder. Ik heb bij het nieuwe werk ook het idee dat men tekstueel opschuift naar Drudkh, Kroda, Khors, Astrofaes en consorten. Nationaalvoelend, maar toch vooral een heidense band. Daar kan ik nog wel mee leven. De odal rune en dat schild met swastika's zijn in ieder geval verdwenen uit het logo.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » di dec 29, 2009 4:09 pm

Dat swastika schild stond toch ook al niet meer op Weltanschauung, of heb ik het nou mis? Maargoed, hij zal met een paar weken wel te krijgen zijn bij wat grotere distro's.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » di dec 29, 2009 7:05 pm

Hellhammer schreef:Dat swastika schild stond toch ook al niet meer op Weltanschauung, of heb ik het nou mis? Maargoed, hij zal met een paar weken wel te krijgen zijn bij wat grotere distro's.
Die swastika's hebben er volgens mij maar bij twee EPs of zo op gestaan. Goed, het zal me allemaal een worst wezen verder. Ik hoop ook dat een dezer dagen No Colours, of een dergelijk label, het album in huis hebben zodat het grote publiek (wij dus) er ook van kunnen gaan genieten. Weet iemand hier toevallig of er ook al meteen een LP versie uitkomt? Ik heb er in ieder geval nog niets over gelezen.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » di dec 29, 2009 7:10 pm

Ik ben inmiddels wel benieuwd naar het nieuwe album. Ik bestel hem wel eens als THR of een andere mailorder hem oppikt. Overigens kun je volgens mij prima albums vanuit Rusland bestellen, maar dat terzijde.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo dec 30, 2009 11:17 pm

In afwachting van de cd heb ik em maar vast gedownload, ik kon gewoon niet wachten na die youtube nummertjes. Damn, wat klinkt dat gaaf
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 05, 2010 3:36 pm

recensie staat één dezer dagen wel online
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jan 05, 2010 6:45 pm

Is iemand al bekend met The beast of the apocalypse uit Friesland?

http://www.myspace.com/tbota
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » wo jan 06, 2010 3:45 pm

Een aanrader voor zweeds(e)(klinkende) black metal dat erg doet denken aan watain, het Oostenrijkse Noctiferum. De band heeft slechts een demo uitgebracht, weliswaar van behoorlijke kwaliteit. Door demo begrippen is het overigens ook behoorlijk geproduceerd en het spel is ook behoorlijk goed. Voor samples:

http://www.myspace.com/noctiferum

@xneg, nog niet gecheckt maar ik zal het zo eens doen.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » wo jan 06, 2010 6:15 pm

Jeroen schreef:In afwachting van de cd heb ik em maar vast gedownload, ik kon gewoon niet wachten na die youtube nummertjes. Damn, wat klinkt dat gaaf
Ik hoop dat die binnenkort in de mailorders verschijnt, zeer benieuwd naar! De vorige plaat vind ik met stip hun beste werk, briljante schijf... De nieuwe Temnozor is nu ook uit in Rusland, ook deze zal binnenkort wel ergens opduiken, de sample vind ik echter wat teleurstellend.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » wo jan 06, 2010 8:35 pm

Jeroen schreef:In afwachting van de cd heb ik em maar vast gedownload, ik kon gewoon niet wachten na die youtube nummertjes. Damn, wat klinkt dat gaaf
Ik dacht ook damn, maar dan in de trant van damn wat saai. Van de helft van de nummers word ik warm noch koud, jammer.
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo jan 06, 2010 9:24 pm

geen probleem toch, smaken verschillen. Ik vind het één van de beste black metal releases van de afgelopen jaren.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » do jan 07, 2010 9:56 am

Geist gaat dit jaar een nieuw album componeren, en zal daarom weinig optredens doen:
Statement concerning Wolfszeit-Festival 2010

In contrary to whatever you have heard or read: we are NOT going to perform on Wolfszeit-Festival 2010. We're aware of the fact that posts in one or another forum say something different, and that even flyers with GEIST being confirmed have been spread without our band having signed a contract.

There are a couple of reasons for this decision. One is our radical view concerning bands, labels, distributors, organizers and private persons in this specific music scene being not consequent in their mindset towards the pest of NSBM. Whatever may be the motives of these people, be it the idol of mammon or a lack of apprehension (or both?), again:

zero tolerance for such a behaviour from our side.

Another one, and probably the more positive one, is that we're going to concentrate on composing a new album during the rest of the year and won't be performing live then. Last chances to see GEIST performing until then: 23rd of January, Bitterfeld and 6th of February, Hamburg.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » do jan 07, 2010 11:45 am

Lees ik nou goed dat Geist nogal uitgesproken is tegen NSBM en promotors/festivals die dergelijke bands boeken en dat dit ook een reden is om niet op Wolfszeit op te treden?
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » do jan 07, 2010 12:09 pm

Crises schreef:Lees ik nou goed dat Geist nogal uitgesproken is tegen NSBM en promotors/festivals die dergelijke bands boeken en dat dit ook een reden is om niet op Wolfszeit op te treden?
Ja, dat lees je goed.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » do jan 07, 2010 12:30 pm

Het doet mij een beetje Rasculliaans aan...
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » vr jan 08, 2010 9:42 pm

Jeroen schreef:Wel jammer dat Nokturnal Mortum nog altijd verschijnt bij obscure labels en distro's.
Waarom is dat jammer? Daar kan je hem toch net zo goed kopen als bij eh... laten we zeggen de mediamarkt? Maakt toch geen drol uit?
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jan 08, 2010 11:51 pm

Nou ja, dat is meer gemakzucht ;)
Plus dat ik het de band met dit nieuwe materiaal wel gun, dat ze wellicht wat meer bekendheid krijgen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » za jan 09, 2010 12:28 pm

http://www.myspace.com/nightbringerofficial

Nieuwe nummers van Nightbringer. (De bovenste twee.) Nieuw album moet in april uitkomen.
Klinkt goed zeg, het heeft wat meer pit dan Death And The Black Work.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » za jan 09, 2010 8:54 pm

Ik heb vandaag het nieuwe album (End Leaving) van de band Be Persecuted uit China eens beluisterd. Nou is China uberhaubt niet echt het land dat bekend staat om metal, laat staan black metal, maar ik moet zeggen dat deze suicidal black metal eigenlijk niet verkeerd klinkt. Best een aardige plaat.

ea teasse
Berichten: 853
Lid geworden op: za mei 09, 2009 9:46 am
Locatie: Haacht

Bericht door ea teasse » zo jan 10, 2010 10:13 pm

Hier staat Zuriaake op. Fans van depressieve ambient black metal genre impavida, coldworld, check het zeker eens. De plaat is uitgekomen op het Chinese Pest Productions.

En even ter info, ik heb zonet de split LP van Lunar Aurora/Paysage d'hiver op ebay zien verkocht worden voor 306 dollar. alle mensen die hem hebben, prijs uzelf gelukkig.

ea teasse
Berichten: 853
Lid geworden op: za mei 09, 2009 9:46 am
Locatie: Haacht

Bericht door ea teasse » zo jan 10, 2010 10:18 pm

Weet iemand trouwens de releasedatum voor het nieuwe Lantlôs album? Ik kan alleen vinden januari.

Gebruikersavatar
Dragahl
Berichten: 1419
Lid geworden op: di nov 30, 2004 10:45 am
Locatie: Arnhem

Bericht door Dragahl » zo jan 10, 2010 10:26 pm

sanguis schreef:Ik heb vandaag het nieuwe album (End Leaving) van de band Be Persecuted uit China eens beluisterd. Nou is China uberhaubt niet echt het land dat bekend staat om metal, laat staan black metal, maar ik moet zeggen dat deze suicidal black metal eigenlijk niet verkeerd klinkt. Best een aardige plaat.
ea teasse schreef:Hier staat Zuriaake op. Fans van depressieve ambient black metal genre impavida, coldworld, check het zeker eens. De plaat is uitgekomen op het Chinese Pest Productions.
Beide eens beluisterd. Hoewel ik mijn mening nu baseer op hetgeen beide bands op myspace hebben staan, deed het me denken aan z'on beetje alles dat uit China komt. Een kopie naar Europees voorbeeld, maar het is eigenlijk drie keer niks.
De kerken laten we in de dorpen staan, de moskeeën blijven in Marrakesh

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo jan 10, 2010 10:44 pm

Tuurlijk is het gewoon een kopie naar het Europese voorbeeld, maar ik vind het persoonlijk best aardig gekopieerd (heb net ook even de myspace beluisterd van Zuriaake). Voor mij was china altijd een redelijk black metalloos land (vandaar waarschijnlijk ook mijn wat positievere verbazing).

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » ma jan 11, 2010 11:20 am

Zuriaake vind ik anders helemaal geen Europese kopie, voornamelijk door de toch wel vrij originele Aziatische (folk)invloeden. Goede plaat hoor.
ea teasse schreef:Weet iemand trouwens de releasedatum voor het nieuwe Lantlôs album? Ik kan alleen vinden januari.
Nog niet bekend. Januari is inderdaad in het verleden genoemd, maar ik verwacht zelf niet dat die deze maand nog uitkomt.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma jan 11, 2010 2:05 pm

[quote="Baldurs Tod"]Zuriaake vind ik anders helemaal geen Europese kopie, voornamelijk door de toch wel vrij originele Aziatische (folk)invloeden. Goede plaat hoor.[quote]

Ik doelde dan ook meer op Be Persecuted.

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » di jan 12, 2010 5:53 pm

Wie haalt verdomme Averse Sefira eens naar Nederland...? Walgelijk goed zijn die gasten en nog nooit in Europa getourd naar mijn weten. Welke cultureel organisatietalent helpt mij aan een heerschende optreden? Het liefst in de buurt van Eindhoven!! :D

Gaat u zich hier maar even op afrukken:
http://www.youtube.com/watch?v=TP0l6GISoXw

... en hierop: http://www.youtube.com/watch?v=jMnQCP34RlM
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door Satyr » di jan 12, 2010 10:15 pm

Ik krijg een slappe lul van de muziek en een slappe lach van de foto van die heren uit bovenstaande post

Afbeelding

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » di jan 12, 2010 10:15 pm

Scream filled Silence schreef:Wie haalt verdomme Averse Sefira eens naar Nederland...? Walgelijk goed zijn die gasten en nog nooit in Europa getourd naar mijn weten.
Dat is inderdaad een goed punt. Ik heb hier de DLP van Advent Parallax en dat is toch wel een erg goeie plaat.

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » wo jan 13, 2010 3:14 am

Scream filled Silence schreef:Wie haalt verdomme Averse Sefira eens naar Nederland...? Walgelijk goed zijn die gasten en nog nooit in Europa getourd naar mijn weten.
Welles. Ik heb ze gezien met Watain en Secrets of the moon. Ik denk dat de tourposter nog op mijn kamer hangt, en het tourshirt in de kast. Watain speelde voorlaatste en na hun optreden was zo goed als al het publiek weg en mocht Averse sefira opkomen. Vond er toen ook maar weinig aan.

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » vr jan 15, 2010 12:19 pm


Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » vr jan 15, 2010 12:25 pm

Gaaf! Wat een ontzettend lelijke hoes overigens, maar ik ben wel benieuwd naar het album. Met name Spawn Of Steel draai ik nog regelmatig.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » vr jan 15, 2010 1:45 pm

Ik ben nooit zo'n grote fan van Countess geweest. Hier staat alleen 'Holocaust of the God Believers' in de kast en verder nog niks, maar misschien moet ik het oudere materiaal nog eens een kans geven.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » vr jan 15, 2010 1:48 pm

Spawn Of Steel is het album dat Manowar gemaakt had als ze black metal zouden spelen.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » vr jan 15, 2010 2:30 pm

Draconian schreef:Spawn Of Steel is het album dat Manowar gemaakt had als ze black metal zouden spelen.
Yeah that doesn work for me dude... Ik zal nog een poging wagen dan :mrgreen: .
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » vr jan 15, 2010 4:51 pm

Sjah Countess is zo'n beetje een love it or hate it band. Persoonlijk ben ik er wel voor te vinden, maar ik begrijp waarom veel mensen er op afknappen. Benieuwd naar het nieuwe album.

Gebruikersavatar
ThePlague
Berichten: 245
Lid geworden op: vr okt 03, 2008 6:38 pm

Bericht door ThePlague » za jan 16, 2010 11:00 am

Laatst nog eens aan dit klassiekertje gekomen:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ThePlague op ma jan 18, 2010 11:22 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Unpure - Unholy - Untight

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma jan 18, 2010 9:28 am

zomaar een artikel over black metal op nu.nl:

http://www.nu.nl/muziek/2163753/noorse- ... tival.html

Noorse black metal ging van kerkverbranding naar songfestival

GRONINGEN - De fixatie van de media op randverschijnselen als moorden en kerkverbrandingen heeft de Noorse black metal geen goed gedaan.
© Monika SerafinskaDat was een van de conclusies van de conferentie The Truth of Norwegian Black Metal tijdens Eurosonic/Noorderslag, waar Noorwegen het focusland was.

Panellid Ivar Bjornson van Enslaved, een band die sinds de ontwikkeling van het genre begin jaren negentig aanwezig is, benadrukt het belang van de muziekstroming voor zijn land.

“Noorwegen heeft eigenlijk maar een arme culturele geschiedenis. Er zijn een paar grote schrijvers van twee eeuwen geleden, maar we hebben het nooit ver geschopt in de commerciële popscene. Begin jaren negentig veranderde dat door de komst van black metal.”



Maar dit beeld werd al snel verstoord door een handvol mensen in het genre die flirten met satanisme en kerken in brand staken. Ook enkele moorden binnen de scene deden het imago geen goed.

"Enkele bands en vooral de media hebben zich hier te veel op gefocust, waardoor de hele scene een slecht imago kreeg. Maar niet iedereen stak kerken in brand hoor", zegt panellid en journalist Jonathan Selzer van het Engelse muziekblad Metal Hammer.

Ted Skjellum van Darkthrone onderstreept de conclusie van Selzer door aan te geven dat het toch vooral om de muziek gaat. "Uiteindelijk komt het er op neer of je van de muziek houdt of niet."


Rust

Sinds enkele jaren is de rust weergekeerd in de Noorse black metal scene en is het genre ook commercieel volwassen geworden. Zo doet de Noorse band Keep Of Kalessin mee aan de voorrondes om Noorwegen te vertegenwoordigen voor het Eurovisiesongfestival.

"We naderen het eind van een cyclus", zegt Bjornson "Je begint met iets heel puurs en kleins zoals in de jaren negentig en nu wordt het echt een mainstream ding. Daar zal ongetwijfeld weer een reactie op volgen. En dan zal het over 5 jaar weer bij het begin beginnen."

© NU.nl/FaceCulture
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
ThePlague
Berichten: 245
Lid geworden op: vr okt 03, 2008 6:38 pm

Bericht door ThePlague » ma jan 18, 2010 11:19 am

Euronymous must be rotating in his grave like a dynamo!
Unpure - Unholy - Untight

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » ma jan 18, 2010 11:21 am

Lekker laten rotten...
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » ma jan 18, 2010 4:11 pm

Took schreef:zomaar een artikel over black metal op nu.nl:

http://www.nu.nl/muziek/2163753/noorse- ... tival.html

Noorse black metal ging van kerkverbranding naar songfestival

GRONINGEN - De fixatie van de media op randverschijnselen als moorden en kerkverbrandingen heeft de Noorse black metal geen goed gedaan.
© Monika SerafinskaDat was een van de conclusies van de conferentie The Truth of Norwegian Black Metal tijdens Eurosonic/Noorderslag, waar Noorwegen het focusland was.

Panellid Ivar Bjornson van Enslaved, een band die sinds de ontwikkeling van het genre begin jaren negentig aanwezig is, benadrukt het belang van de muziekstroming voor zijn land.

“Noorwegen heeft eigenlijk maar een arme culturele geschiedenis. Er zijn een paar grote schrijvers van twee eeuwen geleden, maar we hebben het nooit ver geschopt in de commerciële popscene. Begin jaren negentig veranderde dat door de komst van black metal.”



Maar dit beeld werd al snel verstoord door een handvol mensen in het genre die flirten met satanisme en kerken in brand staken. Ook enkele moorden binnen de scene deden het imago geen goed.

"Enkele bands en vooral de media hebben zich hier te veel op gefocust, waardoor de hele scene een slecht imago kreeg. Maar niet iedereen stak kerken in brand hoor", zegt panellid en journalist Jonathan Selzer van het Engelse muziekblad Metal Hammer.

Ted Skjellum van Darkthrone onderstreept de conclusie van Selzer door aan te geven dat het toch vooral om de muziek gaat. "Uiteindelijk komt het er op neer of je van de muziek houdt of niet."


Rust

Sinds enkele jaren is de rust weergekeerd in de Noorse black metal scene en is het genre ook commercieel volwassen geworden. Zo doet de Noorse band Keep Of Kalessin mee aan de voorrondes om Noorwegen te vertegenwoordigen voor het Eurovisiesongfestival.

"We naderen het eind van een cyclus", zegt Bjornson "Je begint met iets heel puurs en kleins zoals in de jaren negentig en nu wordt het echt een mainstream ding. Daar zal ongetwijfeld weer een reactie op volgen. En dan zal het over 5 jaar weer bij het begin beginnen."

© NU.nl/FaceCulture
Haha, KoK op het Songfestival? Op zich verbaast mij na Lordi niets meer, maar dit is toch wel onverwacht...
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » vr jan 22, 2010 2:40 pm

Waar blijft die nieuwe Nehemah? Nou?
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » za jan 23, 2010 7:59 pm

nuberus schreef:Waar blijft die nieuwe Nehemah? Nou?
En de nieuwe Vinterland, ook vervlogen hoop vrees...
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » wo jan 27, 2010 4:03 pm

Alcest komt dit met een nieuw album! 29 maart is de release datum van het tweede volle album van de Franse band genaamd: 'Écailles de lune'.

Het album wordt uitgebracht door hetzelfde label als het voorgaande album, namelijk Prophecy Productions.

Afbeelding

1. Écailles De Lune (part I)
2. Écailles De Lune (part II)
3. Percées De Lumière
4. Abysses
5. Solar Song
6. Sur L'Océan Couleur De Fer
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » wo jan 27, 2010 4:04 pm

EDIT: dubbelpost...
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

ea teasse
Berichten: 853
Lid geworden op: za mei 09, 2009 9:46 am
Locatie: Haacht

Bericht door ea teasse » wo jan 27, 2010 4:40 pm

Dát is nu eens goed nieuws. Ik sta nu al te popelen...

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » wo jan 27, 2010 10:36 pm

Kijk er erg naar uit.
Tevens de releasedatum voor het debuutalbum van Les Discrets.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door Satyr » wo jan 27, 2010 10:55 pm

Die nieuwe van Troll (met Nagash) is geweldig!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo jan 27, 2010 11:24 pm

heet ie nu weer Nagash ja?
Ik dacht dat het Lex Icon was.

Over Lex Icon gesproken, waar blijft toch in godsnaam die nieuwe The Kovenant?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Dimas » do jan 28, 2010 9:46 am

Ik denk dat hij gewoon Nagash heet in Troll en Lex Icon in The Kovenant.

Gebruikersavatar
Dragahl
Berichten: 1419
Lid geworden op: di nov 30, 2004 10:45 am
Locatie: Arnhem

Bericht door Dragahl » do jan 28, 2010 9:50 am

Satyr schreef:Die nieuwe van Troll (met Nagash) is geweldig!
Hoe klinkt die? In het verlengde van The Last Predatorts / Universal of een wat meer klassiekere sound?
De kerken laten we in de dorpen staan, de moskeeën blijven in Marrakesh

Plaats reactie