Europe

Voor alle andere bands
Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di dec 12, 2006 2:25 pm

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » wo sep 09, 2009 1:09 pm

Grote schop:

Vandaag is in Zweden het nieuwe album van Europe uitgekomen, "Last Look At Eden". Volgende week komt 'ie pas in de rest van Europa uit, maar een paar dagen geleden kon je op internet de tweede videoclip voor het album al vinden (zie hieronder).

Afbeelding

Tracklist:
1. Prelude
2. Last Look At Eden
3. Gonna Get Ready
4. Catch That Plane
5. New Love In Town
6. The Beast
7. Mojito Girl
8. No Stone Unturned
9. Only Young Twice
10. U Devil U
11. Run With The Angels
12. In My Time


Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6594
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Bericht door HighKing » wo sep 09, 2009 7:12 pm

Klinkt zo op het eerste gehoor helemaal niet verkeerd! :)
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » do sep 10, 2009 4:57 pm

Klinkt inderdaad best lekker! Ben (afgezien van The Final Countdown natuurlijk) totaal niet bekend met Europe, dus misschien wordt het maar eens tijd om wat albumpjes van hen te kaufen.

Sister September
Berichten: 1286
Lid geworden op: do feb 10, 2005 9:53 pm

Bericht door Sister September » do sep 10, 2009 5:14 pm

In januari (dacht ik) staan ze in Paradiso. Ik heb ze dit jaar op Metalway gezien (een vriendin is megafan) en het viel me mee.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » di sep 15, 2009 10:04 pm

Nieuwe album op bangcd.com te bestellen voor €8,30. Uit m'n ervaringen met Chinese Democracy hoef je echter geen snelle levertijden te verwachten.

Je zou denken dat een pre-order (op z'n laatst) de dag van release verzonden wordt. Helaas is 't ook nu weer een week verschoven.

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Bericht door NotYourBitch » di sep 15, 2009 10:30 pm

Joey heeft nog steeds een geweldige stem,maar nu meer met een rauw randje. :)
Aanwezig in Paradiso.
***

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » di sep 22, 2009 3:16 pm

Ik natuurlijk ook. Gisteren kreeg ik ook het album binnen, en heb het sindsdien continu gedraaid. Tussendoor heb ik ook Start From The Dark nog een keer gedraaid, maar die klinkt ineens een stuk saaier.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 22968
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » di sep 22, 2009 3:24 pm

Ik heb 'm nu al te vaak gehoord.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » di sep 22, 2009 3:27 pm

Ik heb 'm ook een paar keer gehoord. Tussendoor ook nog even Secret Society, en dan klinkt Last Look At Eden ineens een stuk saaier. Goede cd hoor, maar ik hoopte op wat meer pit en hoorde graag meer nummers als het extreem rockende The Beast.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » di sep 22, 2009 4:43 pm

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

Ze hadden ook de Led Zeppelin-intro-riffs wel wat mogen inbinden, die gebruiken ze net iets te vaak. Maar verder ben ik er heel blij mee.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » wo jan 13, 2010 12:07 am

Nog een een paar dagen... komende zondag speelt Europe in een uitverkocht Paradiso.

setlist van 26 december in Gothenburg:
1. Last Look at Eden
2. Love is Not the Enemy
3. Superstitious
4. Gonna Get Ready
5. Scream of Anger
6. Sign of the Times
7. No Stone Unturned
8. Carrie
9. Seven Doors Hotel
10. Optimus
11. Seventh Sign
12. New Love in Town
13. Start from the Dark
14. Let the Good Times Rock
15. Always the Pretenders
16. Cherokee
17. Rock the Night
18. The Beast
19. The Final Countdown

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Bericht door NotYourBitch » wo jan 13, 2010 12:45 am

:cry:
***

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » do jan 14, 2010 5:34 pm

Weinig orgineel inderdaad... :?
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Bericht door Mollusk » do jan 14, 2010 8:57 pm

Ik snap echt niet dat ze The Final Countdown nog doen. Ik zou hem echt zonder pardon schrappen.
Geen Prisoners in Paradise ook...
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » do jan 14, 2010 10:29 pm

Mollusk schreef:Ik snap echt niet dat ze The Final Countdown nog doen. Ik zou hem echt zonder pardon schrappen.
Volgens mij snap jij niet helemaal hoe het werkt. Geen enkele succesvolle band zal ooit hun grootste hit/populairste nummer uit de setlist schrappen, vooral als de desbetreffende act bij het grote publiek toch een beetje als een "one hit wonder" te boek staat. Er zullen genoeg rocksterren zijn die er zelf genoeg van hebben om zo'n nummer steeds weer te moeten spelen, maar aangezien dat lied ze ook bakken vol met geld heeft opgeleverd, blijven ze het toch gewoon doen. Europe weet dat er genoeg mensen naar hun shows komen die alleen hun hit(s) kennen en willen horen, dus geven ze dat deel van het publiek ook een plezierig avondje uit.

Het is trouwens helemaal niet vreemd dat The Final Countdown zo'n populaire song is, want het is gewoon een gaaf nummer (als je tenminste niet overdreven allergisch bent voor een beetje commercie). Al ben ik het met je eens dat het jammer is dat ze Prisoners Of Paradise niet spelen. Maar dat was niet zo'n grote hit, dus dat is nu juist een track die ze niet per se op elke toernee hoeven te spelen.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do jan 14, 2010 10:45 pm

Mollusk schreef:Ik snap echt niet dat ze The Final Countdown nog doen. Ik zou hem echt zonder pardon schrappen.

Als ik naar Europe ga en ze spelen the final countdown niet, dan vallen er doden.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5792
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Bericht door Mollusk » do jan 14, 2010 10:58 pm

Gilbert schreef:[..]

Volgens mij snap jij niet helemaal hoe het werkt. Geen enkele succesvolle band zal ooit hun grootste hit/populairste nummer uit de setlist schrappen, vooral als de desbetreffende act bij het grote publiek toch een beetje als een "one hit wonder" te boek staat. Er zullen genoeg rocksterren zijn die er zelf genoeg van hebben om zo'n nummer steeds weer te moeten spelen, maar aangezien dat lied ze ook bakken vol met geld heeft opgeleverd, blijven ze het toch gewoon doen. Europe weet dat er genoeg mensen naar hun shows komen die alleen hun hit(s) kennen en willen horen, dus geven ze dat deel van het publiek ook een plezierig avondje uit.

Het is trouwens helemaal niet vreemd dat The Final Countdown zo'n populaire song is, want het is gewoon een gaaf nummer (als je tenminste niet overdreven allergisch bent voor een beetje commercie). Al ben ik het met je eens dat het jammer is dat ze Prisoners Of Paradise niet spelen. Maar dat was niet zo'n grote hit, dus dat is nu juist een track die ze niet per se op elke toernee hoeven te spelen.
Ik snap je punt, maar ik vind The Final Countdown een typisch voorbeeld van een nummer dat kapot gedraait is. Ik zie het bij Europe dus wat erger dan andere bands die één hit gehad hebben. Ik denk dat de band veel meer plezier zou hebben onstage als ze het niet zouden spelen. Misschien moet je als band het gewoon durven om die nummers niet te spelen of in ieder geval niet standaard in de setlist. Zo houdt je de "hits"-fans tevreden en sta je zelf niet gefrustreerd voor de 10000ste keer dat nummer te spelen.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » vr jan 15, 2010 8:41 pm

De setlist valt mij ook een beetje tegen, omdat het grotendeels nummers zijn die ze in 2004 in Tilburg ook al speelden. Volgens mij is alleen "Seventh Sign" een soort van verrassing, en de nummers van de latere albums dan. Maar wat kan mij het schelen, leuk wordt het toch wel. En van het laatste album spelen ze alle gave nummers.

Toch heb ik nog wat andere (onwaarschijnlijke) nummers op m'n verlanglijst staan: Lyin' Eyes, Love Chaser, Tower's Callin', In The Future To Come, Words Of Wisdom, Never Say Die, Ninja... Eigenlijk vooral de eerste drie albums, min de nummers die ze altijd spelen.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » ma jan 18, 2010 2:00 am

Nou, de setlist was toch nog wat aangepast. Exit Carrie, Sign Of The Times en Seven Doors Hotel, enter Prisoners in Paradise (akoestisch), Open Your Heart (yeah!) en Wings Of Tomorrow. En het was gaaf.

Plaats reactie