Thrash / Speed Metal XIII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Favoriete plaat van Heathen?

Breaking The Silence
8
53%
Victims Of Deception
2
13%
The Evolution Of Chaos
5
33%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » za jan 16, 2010 11:42 am

ThePlague schreef:Iemand bekend met deze jongens? Kreeg het laatst van een maat to horen op plaat, vetvetvet!!

Afbeelding


Hahahaha die zanger! hij klinkt alsof het syndroom van down heeft. :lol:
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » za jan 16, 2010 4:51 pm

Nielsch schreef:Misschien is het al lang een keer voorbij gekomen, maar ik bekijk dit topic niet zo heel erg vaak.

De nieuwe plaat van Heathen, 'The Evolution of Chaos', is (al een tijd) gelekt. Ik heb hem vandaag gedownload en ik ben inmiddels halverwege de CD. Potjandorie wat klinkt dit goed zeg! Zijn er nog andere mensen hier die hem al geluisterd hebben?

EDIT: Ik lees op Metal Archives dat hij in Japan al uit is en hier over een kleine twee weken uit komt. Goed, maakt nog niet zo heel veel uit. Heathen heerscht er in ieder geval weer op los!
Inmiddels de plaat eens rustig en uitgebreid beluisterd. Ik moet concluderen dat dit gewoon een weergaloze plaat is geworden. Heathen laat wederom horen waartoe ze in staat zijn en afgaande op 'The Evolution of Chaos' is dit heel erg veel. Toen ik vorig jaar 'Endgame' van Megadeth luisterde was ik onder de indruk van de vette productie die dat album had. Heathen laat nu eens zien wat een écht vette productie is! Verdomme nog an toe zeg en niet alleen qua productie laat Heathen een collega band als Megadeth eens even zien hoe het moet, qua alles in feite. Het spel is zo strak als een maagd en verder zitten alle songs ijzersterk in elkaar. Razendsnelle brute thrash wordt moeiteloos afgewisseld met wat rustigere subtiele stukken.

Om eerlijk te zijn was ik van de 'Demo 2005' met nieuwe songs niet echt onder de indruk. Ik ben ook ontzettend blij dat dit album zo goed heeft uitgepakt. Ik durf dan eigenlijk bijna al te zeggen dat dit het beste Thrash album van het jaar is en ik betwijfel of een band als Forbidden daar bijvoorbeeld nog verandering in gaat brengen, terwijl ik in eerste instantie daar hogere verwachtingen van had. Kortom: wereldplaat!
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » za jan 16, 2010 4:52 pm

EDIT: dubbelpost.
Laatst gewijzigd door Nielsch op za jan 16, 2010 4:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » za jan 16, 2010 6:15 pm

ThePlague schreef:Iemand bekend met deze jongens? Kreeg het laatst van een maat to horen op plaat, vetvetvet!!

Afbeelding
Dat singletje in je avatar klinkt een stuk beter :)
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25315
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za jan 16, 2010 7:05 pm

Nielsch schreef:[..]


Inmiddels de plaat eens rustig en uitgebreid beluisterd. Ik moet concluderen dat dit gewoon een weergaloze plaat is geworden. Heathen laat wederom horen waartoe ze in staat zijn en afgaande op 'The Evolution of Chaos' is dit heel erg veel. Toen ik vorig jaar 'Endgame' van Megadeth luisterde was ik onder de indruk van de vette productie die dat album had. Heathen laat nu eens zien wat een écht vette productie is! Verdomme nog an toe zeg en niet alleen qua productie laat Heathen een collega band als Megadeth eens even zien hoe het moet, qua alles in feite. Het spel is zo strak als een maagd en verder zitten alle songs ijzersterk in elkaar. Razendsnelle brute thrash wordt moeiteloos afgewisseld met wat rustigere subtiele stukken.

Om eerlijk te zijn was ik van de 'Demo 2005' met nieuwe songs niet echt onder de indruk. Ik ben ook ontzettend blij dat dit album zo goed heeft uitgepakt. Ik durf dan eigenlijk bijna al te zeggen dat dit het beste Thrash album van het jaar is en ik betwijfel of een band als Forbidden daar bijvoorbeeld nog verandering in gaat brengen, terwijl ik in eerste instantie daar hogere verwachtingen van had. Kortom: wereldplaat!
Die nummers van de demo staan anders ook allemaal in (ongeveer) dezelfde versies op de nieuwe plaat hoor ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » zo jan 17, 2010 10:03 pm

'Evolution Of Chaos', de nieuwe Heathen, is in mijn optiek een puik album. De drie nummers van de 2005 demo staan kwalitatief met kop en schouders boven de rest. Deze nummers zijn stuk voor stuk zeer catchy en melodieus, terwijl de rest, het overgrote merendeel van de album vooral ritmisch is en ongevarieerd. 'No Stone Unturned' wordt vaak vergeleken met 'Master of Puppets' van Metallica. Een terechte vergelijking: beide nummers zijn langdradig en nodigen niet echt uit om vaker beluisterd te worden.

Nee, wat betreft echte geslaagde reunieplaten van thrashbands luister ik dan toch liever naar de laatste twee Paradox-albums, 'When Death Comes' van Artillery en het geniale 'Left For Dead' van Laaz Rockit.

De samples van de nieuwe Forbidden nummers op de MySpace van de band klinken mij niet veelbelovend in de oren. Ik hoop dat Toxik en Realm uiteindelijk nog met een nieuw, derde album op komen proppen. Powermad en Mekong Delta zullen als het goed is in de nabije toekomst sowieso nieuwe albums uitbrengen.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22665
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » zo jan 17, 2010 10:15 pm

Ik wist niet eens dat Powermad bij elkaar was. Volgens hun myspace had hun vervolg 2 jaar geleden moeten uitkomen, dus die zie ik niet snel iets doen.

Dat die laatste artillery sterk is geef ik graag toe, maar Laaz Rockit heeft me met left for dead flink teleurgesteld (als is My Euphoria een fantastisch nummer).
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25315
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jan 18, 2010 12:06 am

Eru Iluvatar schreef:'Evolution Of Chaos', de nieuwe Heathen, is in mijn optiek een puik album. De drie nummers van de 2005 demo staan kwalitatief met kop en schouders boven de rest. Deze nummers zijn stuk voor stuk zeer catchy en melodieus, terwijl de rest, het overgrote merendeel van de album vooral ritmisch is en ongevarieerd. 'No Stone Unturned' wordt vaak vergeleken met 'Master of Puppets' van Metallica. Een terechte vergelijking: beide nummers zijn langdradig en nodigen niet echt uit om vaker beluisterd te worden.

Nee, wat betreft echte geslaagde reunieplaten van thrashbands luister ik dan toch liever naar de laatste twee Paradox-albums, 'When Death Comes' van Artillery en het geniale 'Left For Dead' van Laaz Rockit.
De nieuwe Heathen minder noemen dan Left For Dead? Sorry hoor, maar daar kan ik het echt niet mee eens zijn. Left for Dead is een leuke plaat, maar zeker niet zo gevarieerd, spetterend en fantastisch gecomponeerd als de nieuwe Heathen. De plaat spettert aan alle kanten. Master of Puppets is wat mij betreft juist niet langdradig, dat probleem had ik met And Justice For All, een plaat die overigens ook in het straatje lag van Victims of Deception (waarop die tech-thrash stijl wél goed uitgewerkt was). En Paradox? Electrify was erg goed, maar Riot Squad is toch vooral een album zonder veel van die door jou genoemde 'variatie'.
De enige plaat die redelijk kan tippen aan de nieuwe Heathen is de laatste Artillery, die ook al zo fris klonk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma jan 18, 2010 6:55 am

Ik moet zeggen dat de plastische sound en het hoge Exodus gehalte de nieuwe HEATHEN voor mij geen echte klapper maken. Tis en goed album maar het onderstreept mijn mening dat het atijd een band zonder eigen smoelwerk geweest is toch een beetje. Ik vond de demo op een of andere manier vetter.
Live wordt het ongetwijfeld weer de bom, het optreden in Nijmegen in het voorprogramma van Nuclear Assault was een van de betere optredens die ik ooit gezien heb.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma jan 18, 2010 8:22 am

!slayer! schreef:[..]



Haha, ja ik weet het wel, maar wat is Detente nou zonder Dawn Crosby?
Zo'n reunie lijkt mij niet echt nodig, maar hopelijk vergis ik me.
We zijn er zowiezo bij, in Eindhoven spelen we in het voorprogramma. Maar goed anders was ik zowiezo gaan kijken. Ik ben benieuwd, tis een band met een kleine discografie maar dat album dat ze uitbrachten heb ik altijd heel gaaf gevonden.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Oblivion
Berichten: 4832
Lid geworden op: za feb 14, 2004 12:55 pm
Locatie: Arnhem; samen met je moeder
Contacteer:

Bericht door Oblivion » ma jan 18, 2010 9:18 am

Oblivion schreef:Ik heb laatst Show No Mercy op plaat gevonden en t is de originele uit 1984 van Roadrunner.
Hij is ook nog gedrukt in grijs marmer en Aggresive Perfector staat er niet op ook al staat t wel op de plaat vermeldt.
Is dit een zeldzamert :mrgreen: ? want ik zie m niet op discogs staan.
Ik wortd genegeerd :cry:
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma jan 18, 2010 9:38 am

Oblivion schreef:[..]


Ik wortd genegeerd :cry:
Ik heb echt geen idee man, slayer vinyl is zowiezo altijd wel waardevol. Als je zegt dat het een originele uit 1984 of grijs gemarmerd vinyl dan lijkt dat me zeker een bijzondere release. Een rerelease is natuurlijk zo goed als waardeloos.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » ma jan 18, 2010 10:53 am

Nou, ik heb de nieuwe Heathen eens geluisterd en niet aangeschaft. Daar waar ik bang voor was is helaas waarheid gebleken. Ik ben hyper allergisch voor trigger drums en moderne producties en dit album klinkt dan ook net zo clean en digitaal als alle andere releases van tegenwoordig. Er zitten wel leuke stukjes in maar kom op. De solo's zijn wel goed maar lijken hier en daar geript te zijn van Chastain. De echte Heathen solo's uit Breaking the Silence hoor ik niet. Sterker nog, punten die Breaking the Silence onsterfelijk maken komen hier niet in terug en dan heb ik het niet alleen over de productie. Helaas, Heathen doet het voor mij niet. Wel een fantastische live band met een prachtig debuut op zak maar that's it.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma jan 18, 2010 11:11 am

Sentinel schreef:Nou, ik heb de nieuwe Heathen eens geluisterd en niet aangeschaft. Daar waar ik bang voor was is helaas waarheid gebleken. Ik ben hyper allergisch voor trigger drums en moderne producties en dit album klinkt dan ook net zo clean en digitaal als alle andere releases van tegenwoordig. Er zitten wel leuke stukjes in maar kom op. De solo's zijn wel goed maar lijken hier en daar geript te zijn van Chastain. De echte Heathen solo's uit Breaking the Silence hoor ik niet. Sterker nog, punten die Breaking the Silence onsterfelijk maken komen hier niet in terug en dan heb ik het niet alleen over de productie. Helaas, Heathen doet het voor mij niet. Wel een fantastische live band met een prachtig debuut op zak maar that's it.
Daar was ik ook al bang voor, maar ik zag zoveel positieve reviews dat de hoop er toch bleef. Ik zie dat ze vandaag 2 nummers van de nieuwe plaat op myspace hebben gezet (http://www.myspace.com/heathenmetal).
Na het beluisteren daarvan zie ik ook af van aanschaf. Dit is ook duidelijk niet mijn ding.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Den » ma jan 18, 2010 2:25 pm

Dragonforce schreef:[..]
Daar was ik ook al bang voor, maar ik zag zoveel positieve reviews dat de hoop er toch bleef. Ik zie dat ze vandaag 2 nummers van de nieuwe plaat op myspace hebben gezet (http://www.myspace.com/heathenmetal).
Na het beluisteren daarvan zie ik ook af van aanschaf. Dit is ook duidelijk niet mijn ding.
hier nog één. Ik ben een beetje teleurgesteld.

Een bandje dat ik hier nog even wil promoten is Invection. Zij hebben nu een EP uit op Stormspell en dat plaatje doet het bij mij wel heel goed!
http://www.myspace.com/invectionmetal
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25315
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jan 18, 2010 2:45 pm

ik blijf em geweldig vinden, verveelt geen moment. De productie was wennen, verder is het echt een geniale plaat. Maar goed, het is tegenwoordig toch 'in' om bepaalde namen bij reünies af te schrijven. Aan de andere kant, het is een kwestie van smaak uiteraard :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22665
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma jan 18, 2010 2:49 pm

Ik ga niet oordelen over een cd waar ik vlug twee nummers van gehoord heb. Ik mis de akoestische gitaar bij Dying Season, maar eigenlijk klinkt dit op het eerste gehoor helemaal niet slecht.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Exodus
Berichten: 17
Lid geworden op: za okt 20, 2007 9:02 pm
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Exodus » ma jan 18, 2010 4:26 pm

Als ik zo is luister naar de 2 nummers op Myspace kan ik toch echt niet anders concluderen dan dat ik de nieuwe Heathen überbruut vind. Ik ben eigenlijk wel blij dat ze gewoon voor een vette sound hebben gekozen in plaats van een gekunsteld ouderwetse. Ik ga hem zeker aanschaffen.
You want sauce with THAT?

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25315
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jan 18, 2010 10:02 pm

Ik snap wel dat mensen vallen over die sound. Ik was er bij de eerste luisterbeurten ook sceptisch over, vooral omdat ik niet zo'n fan ben van het drumgeluid dat doorgaans voorgeschoteld wordt door Hansen. Maar goed, het songmateriaal begon toch de hoofdaandacht op te eisen, waardoor ik er na een tijd niet meer oplette. En dat songmateriaal is echt supergaaf.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » di jan 26, 2010 7:33 pm

Ik heb nu "Waywards sons of mother earth" van Skyclad opstaan, ook al een jaar of 2 geleden dat ik die voor het laatst gehoord had.
Het klinkt als de logische opvolger voor Dreamweaver van Sabbat, hoewel Skyclad mischien iets toegankelijker is dan Sabbat.
Nummers als "The sky beneath my feet", "The cradle will fall" en vooral "Terminus" zijn net zo goed als het beste van Sabbat en voor mij is "Terminus" misschien zelf een beetje beter.

Ik heb zelf een ontzettende hekel aan 9 van de 10 folk metal bands, voor mij teveel "Johoho en een fles met rum"-melodieën en gay gebruikt van "traditionele" Instrumenten.
Gelukkig hebben de eerste twee albums van Skyclad daar weinig last van(ik ken de rest van hun werk niet) en zitten die albums vol met goede riffs en nog belangrijker goede songs.

Nog meer mensen die fan zijn van het album? Ik weet dat er hier genoeg Sabbat fans zitten. :D
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25315
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 26, 2010 7:37 pm

Ik heb eigenlijk meer met het Sabbatwerk, hoewel ik de eerste Skyclad albums ook wel kan waarderen. Persoonlijk vond ik de ontwikkeling van Sabbat wel erg tof, aangezien ik ook Mourning has Broken nog altijd met veel plezier beluister. Maar goed, Skyclad is ook altijd lekker, ook het latere werk is goed te doen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25315
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 26, 2010 7:52 pm

Nieuwe poll overigens, Legion of the Damned had de vorige gewonnen. Nu naar België. Ik heb zelf op Target gestemd, omdat ik dat de interessantste band vind, qua muziek en stijl. Heerlijk technisch, maar toch ook wel snel en agressief op z'n tijd. Cyclone is wat mij betreft een goede tweede.
Kan zijn dat ik er wat vergeten ben, maar ik ben er verder niet heel erg in thuis. Aanvullen kan in dit stadium nog.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » di jan 26, 2010 7:56 pm

Voor mij Cyclone, die hebben met "Inferior to None" een consistent oersterk Thrash-album uitgebracht. Channel Zero krijgt tweede plaats vanwege hun eerste album.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25315
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 26, 2010 7:58 pm

Ja, Inferior to None en Brutal Destruction moet ik nog een keer zien aan te schaffen. Zijn wel goede platen inderdaad. Inferior to None is origineel (dus niet de griekse bootleg) wat lastig te vinden alleen en vaak ook prijzig (op cd).
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » di jan 26, 2010 8:02 pm

Ik zie trouwens dat Sixty-Nine er niet tussen staat, das toch een redelijk "bekende" Belgische band?
Laatst gewijzigd door Das Gesicht op di jan 26, 2010 8:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25315
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 26, 2010 8:11 pm

Voor elkander
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22665
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di jan 26, 2010 10:58 pm

Target inderdaad. Al zijn Cyclone, Channel Zero en Warhead ook gave bands.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Moby Rick
Berichten: 390
Lid geworden op: do okt 12, 2006 3:42 pm
Locatie: Wateringen

Bericht door Moby Rick » di jan 26, 2010 11:19 pm

Ik ken alleen een paar van naam, binnenkort maar eens wat gaan luisteren
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » wo jan 27, 2010 12:56 am

Is Vektor al genoemd hier? Zeer sterke progressieve thrash metal. Het album Black Future is nog niet zo lang geleden uitgebracht.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo jan 27, 2010 6:49 am

Das Gesicht schreef:Ik heb nu "Waywards sons of mother earth" van Skyclad opstaan, ook al een jaar of 2 geleden dat ik die voor het laatst gehoord had.
Het klinkt als de logische opvolger voor Dreamweaver van Sabbat, hoewel Skyclad mischien iets toegankelijker is dan Sabbat.
Nummers als "The sky beneath my feet", "The cradle will fall" en vooral "Terminus" zijn net zo goed als het beste van Sabbat en voor mij is "Terminus" misschien zelf een beetje beter.

Ik heb zelf een ontzettende hekel aan 9 van de 10 folk metal bands, voor mij teveel "Johoho en een fles met rum"-melodieën en gay gebruikt van "traditionele" Instrumenten.
Gelukkig hebben de eerste twee albums van Skyclad daar weinig last van(ik ken de rest van hun werk niet) en zitten die albums vol met goede riffs en nog belangrijker goede songs.

Nog meer mensen die fan zijn van het album? Ik weet dat er hier genoeg Sabbat fans zitten. :D
de eerste 3-4 Skyclad platen zijn geweldig, jamer dat je zo wienig hoort hier over die band. Destijds waren ze echt baanbrekend en ook live echt MEGA. ik heb ze destijds heel vaak live gezien, was een van mijn favo bands. Maar nu Martin Walkyier weg is, is de ziel voor mij uit de band bovendien begonnen ze steeds meligere irish pub muziek te maken. Mar zo tot lunar whales is het echt geweldig!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » wo jan 27, 2010 10:01 am

Das Gesicht schreef:
Nog meer mensen die fan zijn van het album? Ik weet dat er hier genoeg Sabbat fans zitten. :D
Meldt zich. Het is een van mijn favoriete thrashplaten. Alleen heeft de band naar mijn inzien nooit hun complete potentieel ingelost.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » wo jan 27, 2010 9:11 pm

Das Gesicht schreef:Ik heb nu "Waywards sons of mother earth" van Skyclad opstaan, ook al een jaar of 2 geleden dat ik die voor het laatst gehoord had.
Het klinkt als de logische opvolger voor Dreamweaver van Sabbat, hoewel Skyclad mischien iets toegankelijker is dan Sabbat.
Nummers als "The sky beneath my feet", "The cradle will fall" en vooral "Terminus" zijn net zo goed als het beste van Sabbat en voor mij is "Terminus" misschien zelf een beetje beter.

Ik heb zelf een ontzettende hekel aan 9 van de 10 folk metal bands, voor mij teveel "Johoho en een fles met rum"-melodieën en gay gebruikt van "traditionele" Instrumenten.
Gelukkig hebben de eerste twee albums van Skyclad daar weinig last van(ik ken de rest van hun werk niet) en zitten die albums vol met goede riffs en nog belangrijker goede songs.

Nog meer mensen die fan zijn van het album? Ik weet dat er hier genoeg Sabbat fans zitten. :D
Wayward is een van mijn alltime favo albums. Dat album heb ik echt al tig keer geluisterd en het blijft geweldig.

Daar waar ik Sabbat's Dreamweaver geluid (productie) echt kut vind staan er echt wel heel vette songs op (Advent Of Insanity/Do Dark Horses Dream Of Nightmares). Het album History Of A Time To Come is wat traditioneler van aard qua songs. Hieraan merk je toch wel goed dat Dreamweaver echt wat aparts was binnen het genre, bloedsnel over de hele linie, zowel qua gitaarwerk als de machinegeweervocalen van Walkyier.

Maar doe mij toch maar het net wat melodieuzere Skyclad. Dezelfde geweldige vocalen en leadgitarist met net wat meer gevoel voor melodie.

Idd zijn de eerste paar Skyclads het meest "metal" maar ook The Answer Machine? staat bol van de geweldige melodieën en tekstuele sneren van Walkyier. De muziek zelf echter is vrij "soft" te noemen. Gelukkig komt dat met Folkemon weer helemaal goed (de tussenliggende albums ken ik helaas nog niet), het wordt weer echt Metal.

Echt een topband. Het laatste album is trouwens ook heel erg goed, maar wel weer zonder Walkyier helaas.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do jan 28, 2010 7:17 am

Jeroen schreef:Ze speelden toch op dat memorial concert van die ouwe Sodom drummer laatst? Heb daar inderdaad weinig over gehoord, wat betreft Paradox. (Hans?)

Heb nu zelf weer eens even wat lokale vergane glorie opstaan. Mystrez - The Indictment. Een prima speed/thrashschijf met wat technische elementjes. Niet bijzonder, maar wel lekker en ook melodieus op z'n tijd. Bovendien kwamen de bandleden uit zowel Wierden (waar ik woon) en Almelo. Vorig jaar op de platenbeurs voor een euro of 4 gescoord uit een koopjesbak van een Duitser. Lekker plaatje.
Vendetta speelde niet volgens mij, Paradox wel. vendetta heb ik ooit eens in het voorprogramma van Sodom gezien in 2004 ofzo in Hannover. Technisch een kundige band maar t kwam niet echt over, van de ouwe line up was geloof ik nog maar een lid over en ze speelden maar twee nummers van 80's LP's (iig Road Crew). De ouwe LP's vind ik persoonlijk erg gaaf maar tis toch een B-league band.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do jan 28, 2010 7:22 am

Lone Starr schreef:[..]


Wayward is een van mijn alltime favo albums. Dat album heb ik echt al tig keer geluisterd en het blijft geweldig.

Daar waar ik Sabbat's Dreamweaver geluid (productie) echt kut vind staan er echt wel heel vette songs op (Advent Of Insanity/Do Dark Horses Dream Of Nightmares). Het album History Of A Time To Come is wat traditioneler van aard qua songs. Hieraan merk je toch wel goed dat Dreamweaver echt wat aparts was binnen het genre, bloedsnel over de hele linie, zowel qua gitaarwerk als de machinegeweervocalen van Walkyier.

Maar doe mij toch maar het net wat melodieuzere Skyclad. Dezelfde geweldige vocalen en leadgitarist met net wat meer gevoel voor melodie.

Idd zijn de eerste paar Skyclads het meest "metal" maar ook The Answer Machine? staat bol van de geweldige melodieën en tekstuele sneren van Walkyier. De muziek zelf echter is vrij "soft" te noemen. Gelukkig komt dat met Folkemon weer helemaal goed (de tussenliggende albums ken ik helaas nog niet), het wordt weer echt Metal.

Echt een topband. Het laatste album is trouwens ook heel erg goed, maar wel weer zonder Walkyier helaas.
Folkemon is wle wat heftiger maar toch zeker niet zoals de eerste 3 albums. Persoonlijk vindik "jonah's ark" echt heel vet. Beste een progressief album, kreeg destijds geloof ik een 9,5 in de aardschok.
jammer dat die band nooit dorgezet heeft want ze zijn een tijdje best "hot" geweest. heb ze in een tjokvolle blokhut gezien, en een paar keer in de Baroeg. Op de Folkemon tour speelden ze in de koornbeurs in Delft dat was ook geweldig omdat ze weer op metal ingezet haden en de acoustische gitaren thuisgelaten. Hleaas ging Walkyier daarna weg en was het m.i. afgelopen met de band. Ik heb ze nog een keer met Ridley (hun ouwe producer) op zang gezien maar dat was te treurig voor woorden IMO.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » vr jan 29, 2010 1:04 pm

Wel is het zo dat je eigenlijk naar 2 verschillende folkmetalbenaderingen luistert.

Skyclad is een beetje zoals Anthrax gegaan voor mij. Ze zijn beiden een andere weg ingeslagen maar ik mag beide wegen graag horen.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » vr jan 29, 2010 11:45 pm

Afbeelding

Zojuist bovenstaande re-issue besteld bij dis-order. Weet iemand of de re-issue geslaagd is qua geluid? Hun Toxik/Sabbat-reissues zijn anders super.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25315
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za jan 30, 2010 12:36 am

Ja wel goed hoor, klinkt prima. Natuurlijk is het geluid van Deathrow niet zo tijdloos als dat van Toxik en Sabbat, maar het blijft een lekkere rauwe speed metalschijf.
In dat geval kun je ook gerust (als je die nog niet hebt) de beide Atrophy werkjes aanschaffen. Ook prima re-releases van Displeased (ook verschenen bij Metal Mind) van prima thrash.

Bij Heathen weten ze ook niet wat ze willen, schijnbaar was het dus toch waar wat laatst gezegd werd en was het toch weer uitgesteld naar 1 februari. Wat een rommeltje. Tour al uitgesteld, dat wordt niets. Scheelt dat die plaat zo gaaf is, maar ik wil em nu wel een keer origineel hebben :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » za jan 30, 2010 12:58 pm

Toxik tijdloos? Als er één band die de personificatie zou kunnen zijn van 80's speed-metal, dan is het wel Toxik.

Het logo, het artwork, de vocals, gitaarsolo's, riffs, teksten en de geluidsproductie is zo ongelofelijk jaren tachtig bij Toxik. :lol:
Niets dat er iets mis is met een gedateerd geluid......dat is voor mij juist een van de redenen waarom ik Toxik zo gaaf vind.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » za jan 30, 2010 2:18 pm

Toxik ja, de laatste tijd weer verslingerd aan World Circus. De zang en de songconstructie van Think This gaat er hier niet in. Maar het debuut vermaal ik maar al te graag.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25315
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za jan 30, 2010 4:05 pm

Ik bedoel met tijdloos meer dat het nog steeds rechtovereind staat tussen de bands van vandaag. Deathrow is toch vooral ouderwetse speed metal zonder al teveel gedoe (Duitse school). De eerste twee albums zijn in dat opzicht als het oude Kreatorwerk, rauw en vooral effectief. Het latere werk van Deathrow is een ander verhaal, toffe technische thrash. Gave band trouwens.

Dat van Heathen neem ik terug, ik heb de cd vandaag aangeschaft :)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door !slayer! » za jan 30, 2010 8:57 pm

Ik heb HEATHEN nu een tijdje in huis, maar ben toch lichtelijk teleurgesteld. Ik had een album verwacht dat een echte knaller zou worden. Helaas ben ik niet blij met de productie. De drums zijn wel heel erg aanwezig en zang is te geforceerd. Zonde, want David White is één van de beste metalzangers voor mij. Het is nog steeds een goed album, maar ik had een topper verwacht. Ik mis de sound van Victims of Deception.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25315
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za jan 30, 2010 9:30 pm

De band gaat met de tijd mee en dat geforceerd valt in mijn oren wel mee.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22665
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » za jan 30, 2010 9:38 pm

Ik zou jullie willen wijzen op het Amsterdamse Bypass. Ik heb hun laatste demo gekregen en het klinkt heel gewoon, maar ergens ook heel apart. Best een tof bandje:

http://www.myspace.com/bypassamsterdam
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » zo jan 31, 2010 4:40 pm

Ik zag net dat de website van Rigor Mortis (rigormortis.com) niet meer online is, hij verwijst mij meteen naar de GWAR site. Weet iemand of Rigor Mortis er weer de brui aan gegeven heeft?

Ik hoop het toch van niet want ik hoopte ze ooit nog eens in Europa te kunnen zien...

Afbeelding
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » zo jan 31, 2010 6:40 pm

Ik ook wel, is echt een vukking vette band
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25315
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do feb 04, 2010 4:52 pm

Goed nieuws, Stormspell gaat waarschijnlijk ook allerlei spul van Last Descendants op cd uitbrengen. Demomateriaal (opgepoetst) en waarschijnlijk ook 'One Nation Under God'. Schijnt zelfs dat dit bandje weer bij elkaar is en dat er plannen zijn voor een nieuwe plaat. Altijd leuk, die oude AAARRG groepen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25315
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr feb 05, 2010 1:10 pm

Even ter toevoeging een antwoord op een vraag van mij aan Iordan:
Stormspell Records schreef: Yes, we got a get-go from Ralf Hubert and One Nation Under god will be re-released in expanded package too. The demos will be a separate release though, because they got 4 demos (86, 87, 93, and 96 not listed on Metal archives) which are more than enough for a release on their own.

I'm meeting with Gary Morton and Will Ackerman on saturday and will see what other extras they will give me. There is a video from an early show from 1985, audio bootlegs, plus tons of archive pics, etc. Hopefully those would be of usable quality and we can round up some nice beefy releases.

Gary is also writing to RTL in hope to obtain a copy of their live show in Kitzingen from 1988, which was filmed entirely by RTL and then short clips shown on MOSH. This could make a great DVD for the One Nation re-release if he can obtain it.

Also if someone has old copies of Shockpower and Rock Hard magazines there should have been cover issues featuring LD around 1988. Those would be great to be included in the booklets too. I'll write to Boris Kaiser to see if he can hook me up.
Als alles goed gaat belooft dat dus een hele vette package te worden. Zowel de full length met aanvullingen als een demo compilatie met dvd. Dikke hulde, dacht ik zo. Minstens zo interessant als Target, die band.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

knalmijmaarindekerstboom
Berichten: 175
Lid geworden op: do mar 09, 2006 8:54 pm

Bericht door knalmijmaarindekerstboom » ma feb 08, 2010 7:12 pm

innuendo schreef:Ik zou jullie willen wijzen op het Amsterdamse Bypass. Ik heb hun laatste demo gekregen en het klinkt heel gewoon, maar ergens ook heel apart. Best een tof bandje:

http://www.myspace.com/bypassamsterdam
Bij vlagen best stoere riffjes, maar het klinkt ook geregeld onsamenhangend of gewoon erg slecht en vervelend. Het nummer Unleashed is gewoon om te huilen, terwijl This Crime best sterke momenten heeft, jammer dat het geheel halverwege dat nummer weer gecompenseerd wordt tot zwaar middelmatige kak, het eind van het nummer is niet te pruimen.

De hele demo lijkt me een lange zit om geconcentreerd af te luisteren, helemaal als de productie op de demo van hetzelfde kaliber is als op myspace.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma feb 08, 2010 7:21 pm

innuendo schreef:Ik zou jullie willen wijzen op het Amsterdamse Bypass. Ik heb hun laatste demo gekregen en het klinkt heel gewoon, maar ergens ook heel apart. Best een tof bandje:

http://www.myspace.com/bypassamsterdam
Mwah, eens live gezien, maar ik vond het nogal tegen vallen. Ze zijn ook heel erg mokum trouwens :P :wink:

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22665
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma feb 08, 2010 8:47 pm

hehe, dat is waar ja. Mijn review zal een dezer dagen op de frontpage te bewonderen zijn. Toch vind ik het best stoere muziek, kan het niet helpen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Plaats reactie