Waldrock 2009: 13 juni

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Frostika Kadavra

huig

Bericht door Frostika Kadavra » di jun 23, 2009 9:39 pm

Hey Huig, hoe zat het nou ook alweer met die kapotte tent die zaterdag ochtend voor mijn deur lag?
Cocaine is god's way of saying you make too much money.

Elessar
Contacteer:

Bericht door Elessar » di jun 23, 2009 11:56 pm

Gave review weer.

Die reviews van Tonnie vind ik altijd prettig om te lezen. Heb echter geen idee wie deze persoon is.

Trouwens,
er werden weer van die foto's gemaakt voor "Zekur". Maar ik kan deze online niet vinden. Iemand wellicht een link?
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

htheripper
Contacteer:

Bericht door htheripper » wo jun 24, 2009 12:00 am

Took schreef:goh huig, ik dacht al dat ik je zag lopen............
Dat heb je dan goed gezien.
http://www.metalkrant.net, Metalkrant de online krant voor heel headbangend en moshend Metalland!

htheripper
Contacteer:

Re: huig

Bericht door htheripper » wo jun 24, 2009 12:02 am

Frostika Kadavra schreef:Hey Huig, hoe zat het nou ook alweer met die kapotte tent die zaterdag ochtend voor mijn deur lag?
Vrienden van mij hadden een geintje uitgehaald bij iemand die met ons mee was, en hij kon er niet zo om lachen. Toen was diegene opeens vertrokken helaas. Hij had nog wel gewoon in mijn tent kunnen slapen, want ik sliep alleen in een tent. Heel zijn tent scheen gethrashed te zijn.
http://www.metalkrant.net, Metalkrant de online krant voor heel headbangend en moshend Metalland!

Took
Contacteer:

Bericht door Took » wo jun 24, 2009 12:07 am

htheripper schreef:[..]

Dat heb je dan goed gezien.

jij valt best op als je de 100 meter sprint doet in de fotopit.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » wo jun 24, 2009 12:09 am

Elessar schreef:Gave review weer.

Die reviews van Tonnie vind ik altijd prettig om te lezen. Heb echter geen idee wie deze persoon is.
Meeste werk was van Edo (flaw, op het forum, maar die post niet veel), dus de props zijn vooral voor hem vind ik.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo jun 24, 2009 12:11 am

Zit die Tonnie hier ook dan? :' ) Wat een labbekak is dat :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

dako

Bericht door dako » wo jun 24, 2009 8:37 am

number_17 schreef:[..]

Met wie heb jij nog nooit zitten zuipen? :lol:
Met jou, maar dat komt op Graspop wel goed, hehe.

En Raimond, mogguh! Mooi verhaal van die tent ja. Goud.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

number_17

Bericht door number_17 » wo jun 24, 2009 12:54 pm

dako schreef:[..]
Met jou, maar dat komt op Graspop wel goed, hehe.
Nou ga ik het meemaken :P
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » wo jun 24, 2009 1:19 pm

number_17 schreef:[..]
Nou ga ik het meemaken :P
Kijk maar uit hoor, als je één keer tegen hem aanbeukt kan ie z'n bier niet meer vasthouden.
Mediteren kun je leren!

Mollusk
Lult over cdtjes

Bericht door Mollusk » di jan 12, 2010 10:03 pm

Komt er nog een Waldrock 2010 eigenlijk? Of heb ik belangrijk nieuws gemist...
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Took
Contacteer:

Bericht door Took » di jan 12, 2010 10:14 pm

nou, wat ik begrepen heb is dat het een stuk naar achter verschoven wordt in het festivalseizoen, en zijn er nog wat onderhandelingen met een grote band gaande. En mocht dat niet lukken dan komt die grote band voor een losse show en geen idee wat Waldrock dan doet.

Welke grote band kun je zelf ook wel raden, als je naar wat andere festivals kijkt.

metaljur

Bericht door metaljur » di jan 12, 2010 10:20 pm

Iron maiden dus?
We wachten dit ook af. 8)
2003 was geniaal.

RvdM

Bericht door RvdM » di jan 12, 2010 11:12 pm

Zeker weten. Tijdens Heaven Can Wait stond ik lekker naast meneer Harris in de microfoon te schreeuwen.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » di jan 12, 2010 11:29 pm

RvdM schreef:Zeker weten. Tijdens Heaven Can Wait stond ik lekker naast meneer Harris in de microfoon te schreeuwen.
he, daar stond ik ook! en dat was heel cool :)

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » vr jan 29, 2010 7:44 pm

Ik ben benieuwd of Waldrock door zal gaan dit jaar, nu Iron Maiden toch niet naar Friesland schijnt te komen, maar naar een andere plek in Nederland. (Meer mag ik daar niet over zeggen.) Ik ben wel ergens op internet het gerucht tegengekomen dat Scorpions nu in de running zou zijn als headliner, maar ik heb geen idee waar dat gerucht vandaan komt (en of Scorpions genoeg publiek zou kunnen trekken). Zelf zou ik het echter wel leuk vinden als het blijkt te kloppen. Scorpions is een geweldige live-band en zou ik graag nog een keertje in actie zien, voordat ze er mee stoppen.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr jan 29, 2010 7:46 pm

Wat ik gehoord heb, komt er wel degelijk een zeer grote band naar Friesland en het zijn niet de Scorpions.

metalizar

Bericht door metalizar » vr jan 29, 2010 7:49 pm

Is er al wat meer bekend? een datum? En is die grote band waar jij het over hebt Maiden?

alicecooper

Bericht door alicecooper » vr jan 29, 2010 7:57 pm

Wat ik gehoord heb is dat Maiden hoogstwaarschijnlijk de headliner is en mocht dat niet haalbaar zijn dan zal Judas Priest de headliner worden.
Verder zal Die Apokalyptischen Reiter ook komen, maar dit alles is dus niet bevestigd en kan ik het niet met 100% zekerheid zeggen als het waar is.

metalizar

Bericht door metalizar » vr jan 29, 2010 8:04 pm

Gilbert schreef:Ik ben benieuwd of Waldrock door zal gaan dit jaar, nu Iron Maiden toch niet naar Friesland schijnt te komen, maar naar een andere plek in Nederland. (Meer mag ik daar niet over zeggen.) Ik ben wel ergens op internet het gerucht tegengekomen dat Scorpions nu in de running zou zijn als headliner, maar ik heb geen idee waar dat gerucht vandaan komt (en of Scorpions genoeg publiek zou kunnen trekken). Zelf zou ik het echter wel leuk vinden als het blijkt te kloppen. Scorpions is een geweldige live-band en zou ik graag nog een keertje in actie zien, voordat ze er mee stoppen.
Dus het staat wel vast dat Maiden naar NL komt deze zomer?

alicecooper

Bericht door alicecooper » vr jan 29, 2010 8:11 pm

Dat Maiden naar Nederland komt is natuurlijk nooit met zekerheid te zeggen, al durf ik wel met 80% zekerheid te zeggen dat ze vast wel ergens opduiken.

Rene

Bericht door Rene » vr jan 29, 2010 9:38 pm

Gilbert schreef:Ik ben benieuwd of Waldrock door zal gaan dit jaar, nu Iron Maiden toch niet naar Friesland schijnt te komen, maar naar een andere plek in Nederland.
Ik zie niet in waarom Waldrock niet door zou gaan als ze Maiden niet weten te strikken. Het is tot nu toe toch elk jaar doorgegaan sinds het bestaan van het festival?
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » vr jan 29, 2010 10:06 pm

Rene schreef:Ik zie niet in waarom Waldrock niet door zou gaan als ze Maiden niet weten te strikken. Het is tot nu toe toch elk jaar doorgegaan sinds het bestaan van het festival?
Ja, dat is waar. Anderzijds zou het niet het eerste festival zijn dat verdwijnt. Het Arrow Rock Festival bijvoorbeeld lijkt voor het tweede jaar op rij niet door te gaan, dus dat festival lijken we langzamerhand ook al kwijt te raken. Maar Waldrock heeft zich inderdaad al heel wat jaren kunnen redden, dus ik had beter kunnen zeggen: Ik ben benieuwd op welke datum het festival nu plaats zal vinden en wie de headliner zal zijn.

Het bovengenoemde Judas Priest zou een prima keus zijn. Vooral als ze British Steel in zijn geheel spelen, zoals op de laatste Amerikaanse toernee. Alleen heeft Judas Priest komende zomer nog helemaal geen optredens geboekt, dus ik vraag me af of ze wel beschikbaar zijn.

Rene

Bericht door Rene » vr jan 29, 2010 10:11 pm

Die opmerking over Priest verbaasde mij inderdaad ook. Of alicecooper moet meer weten dan wij. Zou wel tof zijn en voor Waldrock een uitermate geschikte headliner.

En ach, Waldrock heeft tot nu toe volgens mij nooit echt problemen gehad qua financiering, bands boeken, bezoekersaantalen etc. Het is idd zo dat Nederland een traditie heeft in het laten verdwijnen van meerde hardrock- en metalfestivals. Maar als dat bij Waldrock zou gebeuren, dan zou dat toch een grote verrassing zijn.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

alicecooper

Bericht door alicecooper » vr jan 29, 2010 11:07 pm

Ik weet helaas niks meer als jullie, vandaar dat ik erbij zette dat ik het niet met 100% zekerheid kan vertellen.
Ik heb het ergens op internet gelezen waar iemand beweerd dat hij deze info van iemand van de Waldrock organisatie heeft en dat wil ik jullie natuurlijk niet onthouden.
Natuurlijk is de kans even groot dat er geen woord van waar is aangezien Judas Priest idd nog geen data's heeft staan, maargoed we zullen het hopelijk snel weten.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » za jan 30, 2010 12:17 am

Naar mijn informatie is het geen Priest noch Maiden. Wel iets zeer tofs :P

maar goed we zullen moeten afwachten tot het officieel is.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za jan 30, 2010 1:03 am

doe niet zo flauw man, zeg het gewoon. Embargo's zijn er om verbroken te worden :P

En Gilbert ook, mogen niet mogen? PM het ff, collega :P journalisten onder elkaar :lol:
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Took
Contacteer:

Bericht door Took » za jan 30, 2010 1:21 am

alicecooper schreef:Dat Maiden naar Nederland komt is natuurlijk nooit met zekerheid te zeggen
Wanneer was de laatste keer dat Nederland werd overgeslagen op een tour?
Precies.

alicecooper

Bericht door alicecooper » za jan 30, 2010 11:00 am

Took schreef:[..]

Wanneer was de laatste keer dat Nederland werd overgeslagen op een tour?
Precies.
Precies en daarom zei ik er ook bij dat je het wel met 80% zekerheid kunt zeggen.
Nu durf ik ook wel te zeggen dat ze echt wel naar Nederland komen, maarja hier weet je het maar nooit toch :wink:

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » ma feb 01, 2010 1:40 pm

Jeroen schreef:En Gilbert ook, mogen niet mogen? PM het ff, collega :P journalisten onder elkaar :lol:
Het staat inmiddels op de frontpage.

Johan

Bericht door Johan » ma feb 01, 2010 2:38 pm

Nou, doe dan maar Maiden in Kirchrao en Priest op Waldrock! Dan kom ik naar allebei.

alicecooper

Bericht door alicecooper » vr feb 05, 2010 11:38 am

Op de site staat er ''coming soon'' we kunnen dus binnenkort de eerste namen verwachten en natuurlijk ook niet onbelangrijk de datum.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » vr feb 05, 2010 11:46 am

gister hoorde ik weer 21 augustus vallen. Het wordt steeds later.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr feb 05, 2010 11:54 am

21 augustus is als het goed is inderdaad de datum.

bloeding

Bericht door bloeding » vr feb 05, 2010 1:20 pm

tering dat is ook laat in het seizoen.
is nogal een verandering als dat de datum wordt.
wellicht ben ik dit jaar eens aanwezig.
lijkt me wel eens gezellig.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr feb 05, 2010 1:25 pm

Afgelopen jaar was het dan weer erg vroeg voor Waldrock begrippen (half juni)

metaljur

Bericht door metaljur » vr feb 05, 2010 1:27 pm

Hmmzz 21 augustus dus?
Nu maar op goeden namen afwachten.
Wie weet dit jaar weer is dan waldrock.

goddethroned

Bericht door goddethroned » vr feb 05, 2010 3:51 pm

Dat zou jammer zijn als het op 21 augustus is, dat valt samen met Summer Breeze.
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

metalmachine

Bericht door metalmachine » vr feb 05, 2010 8:53 pm

Beetje dit topic gevolgd. ik moet zeggen dat ik Scorpions en Priest niet echte headliners vind. Misschien wel goed genoeg voor de afsluiting in een tent of als een na laatste band. Ik hoop dan toch wel op Iron Maiden als afsluiter. Verder komen er vast veel bands bij die ook op andere festivals spelen. Amon amarth, Alestorm, My Dying Bride?

ik hoop toch dat er snel meer bekend wordt, lijkt mij marketing technisch toch ook niet zo sterk om pas in maart of april met de eerste namen te komen, terwijl, wacken en graspop al bijna de complete lineup bekend hebben gemaakt?!

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » vr feb 05, 2010 9:38 pm

metalmachine schreef:Beetje dit topic gevolgd. ik moet zeggen dat ik Scorpions en Priest niet echte headliners vind. Misschien wel goed genoeg voor de afsluiting in een tent of als een na laatste band.
Als je Judas Priest niet groot genoeg vindt, dan heb je toch een verkeerd beeld van die band (of van Waldrock). Vergeet niet dat Megadeth ook al eens headliner was van Waldrock, terwijl die band vorig jaar nog in de Heineken Music Hall in het voorprogramma van Priest stond. Dus als Priest ooit op Waldrock speelt, dan zijn ze ongetwijfeld headliner, ook al zijn ze in Nederland niet zo populair als in de ons omringende landen. Als Priest op Graspop speelt, zijn ze toch ook altijd een van de headliners?

Wat Scorpions betreft geef ik je echter gelijk, mede omdat hun muziek meer naar hard rock neigt en daarom een kleiner deel van de vaste Waldrock-gangers zal aanspreken. Die zouden beter als een na laatste band kunnen spelen. Hoewel ze met hun aankondiging dat dit hun afscheidstoernee wordt, misschien wel wat extra publiek trekken.
metalmachine schreef:ik hoop toch dat er snel meer bekend wordt, lijkt mij marketing technisch toch ook niet zo sterk om pas in maart of april met de eerste namen te komen, terwijl, wacken en graspop al bijna de complete lineup bekend hebben gemaakt?!
Wat Wacken betreft heb je gelijk, maar van Graspop weten we behalve Kiss (en wellicht Motörhead) ook nog niet wat de publiekstrekkers worden, terwijl Graspop waarschijnlijk dus twee maanden eerder plaats zal vinden dan Waldrock. Maar ik hoop ook dat er snel meer duidelijk is.

Als Waldrock inderdaad op 21 augustus plaatsheeft, dan zou het me overigens niet verbazen als Children Of Bodom hoog op de billing zal staan, mits die band niet dezelfde dag op Summer Breeze zal headlinen, maar 1 of 2 dagen eerder.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » vr feb 05, 2010 9:44 pm

Als je The Scorpions de ruimte geeft voor een grote show, dan zie ik er best een headliner in. Helemaal nu ze aagekondigd hebben dat ze gaan stoppen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Rene

Bericht door Rene » vr feb 05, 2010 10:26 pm

goddethroned schreef:Dat zou jammer zijn als het op 21 augustus is, dat valt samen met Summer Breeze.
En Lowlands.

metalmachine

Bericht door metalmachine » za feb 06, 2010 11:24 am

Misschien zijn the Scorpions inderdaad gezien hun laatste tour wel een geschikte headliner. Ja Judas Priest als afsluiter? De IJsselhallen in Zwolle kregen ze verre van goed gevuld! Toch vreemd dat deze band buiten NL veel meer status heeft.

Ik hoop stiekem dit jaar ook wel een beetje op wat Progressive metal bands. Pagan's Mind, Circus Maximus, Riverside? Of misschien echte Progressive klappers als Opeth, Porcupine Tree of Dream Theater? Zou wel mooi zijn!

Rene

Bericht door Rene » za feb 06, 2010 11:30 am

metalmachine schreef:Misschien zijn the Scorpions inderdaad gezien hun laatste tour wel een geschikte headliner. Ja Judas Priest als afsluiter? De IJsselhallen in Zwolle kregen ze verre van goed gevuld! Toch vreemd dat deze band buiten NL veel meer status heeft.
De Heineken Music Hall kregen ze vorig jaar anders wel zeer behoorlijk gevuld. En het Arrow Rock Festival hebben ze in 2004 ook succesvol ge-headlined.

IROn

Bericht door IROn » za feb 06, 2010 12:55 pm

Rene schreef:[..]

De Heineken Music Hall kregen ze vorig jaar anders wel zeer behoorlijk gevuld. En het Arrow Rock Festival hebben ze in 2004 ook succesvol ge-headlined.

Misschien niet in de laatste plaats door de twee voorprogramma's?
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Elessar
Contacteer:

Bericht door Elessar » za feb 06, 2010 4:59 pm

De echte hamvraag is dit jaar natuurlijk; zal Motörhead ook komen opdagen dit jaar? :' )
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Plaats reactie