Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » do jan 28, 2010 10:06 am

Nielsch schreef:Alcest komt dit met een nieuw album! 29 maart is de release datum van het tweede volle album van de Franse band genaamd: 'Écailles de lune'.

Het album wordt uitgebracht door hetzelfde label als het voorgaande album, namelijk Prophecy Productions.

Afbeelding

1. Écailles De Lune (part I)
2. Écailles De Lune (part II)
3. Percées De Lumière
4. Abysses
5. Solar Song
6. Sur L'Océan Couleur De Fer
Eindelijk! Dit wordt een topper, dat kan bijna niet anders!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door Satyr » vr jan 29, 2010 12:52 am

Dragahl schreef:[..]Hoe klinkt die? In het verlengde van The Last Predatorts / Universal of een wat meer klassiekere sound?
Nee, het klinkt lekker ouderwets :D

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » vr jan 29, 2010 1:00 am

Crises schreef:Lees ik nou goed dat Geist nogal uitgesproken is tegen NSBM en promotors/festivals die dergelijke bands boeken en dat dit ook een reden is om niet op Wolfszeit op te treden?
Gelijk hebben ze.

Gebruikersavatar
Thorvir
Berichten: 705
Lid geworden op: ma okt 22, 2007 2:11 am
Locatie: Krabbendijke

Bericht door Thorvir » vr jan 29, 2010 10:41 am

Nou Kan het aan mij liggen hoor maar volgens mij staat er op de site van Wolfszeit duidelijk "Wolfszeit & Fans gegen Nazi's", en als je wat verder leest in de Faq blijkt dat ze daar geen geintjes over maken, als je een patch of shirt van een band als absurd, der sturmer, graveland, nokturnal mortum, satanic warmaster, temnozor enz draagt of zelfs een cd op hebt staan als je aan komt rijden mag je meteen weer vertrekken. "Bändchen ab, Heimreise antreten!". dus ik weet niet wat die lui nou zeuren, of zijn er meerdere wolfszeit festivals?

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » vr jan 29, 2010 12:21 pm

Dan zou wel heel extreem zijn als je dan meteen wordt weggestuurd.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

ea teasse
Berichten: 853
Lid geworden op: za mei 09, 2009 9:46 am
Locatie: Haacht

Bericht door ea teasse » vr jan 29, 2010 3:15 pm

Nielsch schreef:Alcest komt dit met een nieuw album! 29 maart is de release datum van het tweede volle album van de Franse band genaamd: 'Écailles de lune'.

Het album wordt uitgebracht door hetzelfde label als het voorgaande album, namelijk Prophecy Productions.

Afbeelding

1. Écailles De Lune (part I)
2. Écailles De Lune (part II)
3. Percées De Lumière
4. Abysses
5. Solar Song
6. Sur L'Océan Couleur De Fer
Hij is vanaf nu in pre-order te krijgen bij prophecy. Mijn exemplaar is al besteld.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » vr jan 29, 2010 3:54 pm

ea teasse schreef:[..]


Hij is vanaf nu in pre-order te krijgen bij prophecy. Mijn exemplaar is al besteld.
Ik bestel hem wel een keer volgende maand. Zo storm zal het toch niet lopen.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » vr jan 29, 2010 4:17 pm

Thorvir schreef:Nou Kan het aan mij liggen hoor maar volgens mij staat er op de site van Wolfszeit duidelijk "Wolfszeit & Fans gegen Nazi's", en als je wat verder leest in de Faq blijkt dat ze daar geen geintjes over maken, als je een patch of shirt van een band als absurd, der sturmer, graveland, nokturnal mortum, satanic warmaster, temnozor enz draagt of zelfs een cd op hebt staan als je aan komt rijden mag je meteen weer vertrekken. "Bändchen ab, Heimreise antreten!". dus ik weet niet wat die lui nou zeuren, of zijn er meerdere wolfszeit festivals?
Neuh, dat ziet eruit als hetzelfde Wolfzeit.
Ik heb het idee, dat dat anti NSBM sentiment een beetje iets is van de laatste tijd (trouwens, niet alleen bij dit festival, maar ook op Party San). Ik moet wel zeggen dat hun lijstje met NSBM en andere niet toegestane bands een stuk korter is dan het lijstje van Party San.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Dragahl
Berichten: 1419
Lid geworden op: di nov 30, 2004 10:45 am
Locatie: Arnhem

Bericht door Dragahl » vr jan 29, 2010 5:05 pm

Crises schreef:[..]


Neuh, dat ziet eruit als hetzelfde Wolfzeit.
Ik heb het idee, dat dat anti NSBM sentiment een beetje iets is van de laatste tijd (trouwens, niet alleen bij dit festival, maar ook op Party San). Ik moet wel zeggen dat hun lijstje met NSBM en andere niet toegestane bands een stuk korter is dan het lijstje van Party San.
Belachelijk allemaal.

Twee jaar geleden kon ik inrukken omdat ik een Drudkh shirt aan had op Party San, moest lullen als brugman om toch te mogen blijven. Ook de Anti-Burzum shirts etc. waren toen niet van de lucht. Naar sfeertje.
De kerken laten we in de dorpen staan, de moskeeën blijven in Marrakesh

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » za jan 30, 2010 12:51 pm

Ik vind Party San eigenlijk een leuke sfeer hebben.
Ook vind ik het niet heel erg dat NSBM bands geweigerd worden, zeker niet in voormalig Oost Duitsland waar de extreem rechtse symphatieën iets dichter aan de oppervlakte liggen en ook iets geweldadiger geuit worden dan in de rest van Duitsland. De meeste neo-nazi incidenten spelen zich ook af in de oostelijke deelstaten.

Ik zit wel degelijk met een moreel dilemma of ik het voor mij zelf wel kan verantwoorden dat ik Drudkh en andere bands die echt ontzettend goed zijn, maar een ideologie zo tegenover van wat ik rechtvaardig vind, luister. Ik ben daar dus ook nog niet echt over uit. Dat zorgt er ook voor dat ik de muziek eigenlijk nog niet echt de aandacht gegeven heb die het verdient.

Eigenlijk wil ik niet een herhaling hebben van die discussie eerder over Temnozor en al helemaal niet over of je de muziek los moet zien van de ideologie, want dat moet iedereen zelf weten of ze dat kunnen of willen.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » za jan 30, 2010 4:11 pm

Goed, dat bands geweigerd worden. Maar ook omdat je een t-shirt van bijvoorbeeld Drudkh of Satanic Warmaster of Graveland draagt? Pff.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Thorvir
Berichten: 705
Lid geworden op: ma okt 22, 2007 2:11 am
Locatie: Krabbendijke

Bericht door Thorvir » zo jan 31, 2010 11:29 am

Kijk ik snap ook dat het vooral in duitsland erg gevoelig ligt en nazisme zelfs verboden is, dus dat er daarom bands als der sturmer, satanic warmaster, absurd, branikald en de rest van Blazebirth (die overigens niet op het lijstje stonden :P) niet mogen spelen vind ik ook erg logisch met de huidige wetten in duitsland. maar om mensen te gaan weigeren omdat ze een shirt van de band aan hebben of in de auto de cd op hebben staan als je aan komt rijden vind ik wel een beetje raar. en natuurlijk vind ik ook dat het er erg aan ligt welk shirt van welke band je draagt. Satanic Warmaster heeft bijvoorbeeld genoegd merch die niet te onderscheiden valt van andere BM merch wat uitstraling of ideologie betreft.

Drudkh is trouwens toch ook helemaal geen NSBM? ze zijn volgens mij aleen maar erg nationalistisch en trots op hun land. Ik heb echt nog helemaal niks gehoord over WW2 retoriek of rassenhaat bij drudkh. Ik bedoel wij kunnen Heidevolk ook wel NSFM gaan noemen omdat ze van nederland houden en liever hier op de hei willen wonen dan ergens anders, maar dat slaat natuurlijk nergens op. dan is Bløf NSP en ook nog eens een radicale afscheidings beweging aangezien zij trots zijn op Zeeland (en wie niet!!! :P). Ow kut, Trots is natuurlijk zoweizo een fout woord door dat lelijke wicht van Trots op NL.

Maar goed even on topic.

Mochten de liefhebbers het nog niet gezien hebben, binnenkort is "The voice of Steel" van Nokturnal Mortum ook gewoon op dis-order te krijgen :D. ik heb em al besteld!!! wat een gaaf album is dat zeg.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25318
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo jan 31, 2010 12:17 pm

Ach ja, allemaal een beetje overdreven en geforceerd. Net zoals de RockHard dat ook is. Op zich vind ik het wel een goede zaak dat groepen als Nokturnal Mortum, Kroda en Drudkh redelijk openlijk afstand hebben gedaan van de extreme politieke invloeden. Dergelijke goede bands met een eigen geluid mogen gewoon gehoord worden en dan werken dat soort verderfelijke invloeden alleen maar tegen. Ik heb ook het idee dat bepaalde bands (wat alsnog vrij verkeerd is) de boel gewoon gebruiken als een soort opsmuk om te shockeren.

De nieuwe plaat van NM heb ik uiteraard al in huis en dat is inderdaad een geweldenaar. Achteraf gezien zou ik em nog hoger hebben beoordeeld in de recensie, maar goed. Superplaat, al helemaal grijsgedraaid sinds ik em binnen heb.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma feb 15, 2010 11:16 pm

Ik weet niet of het al gemeld is, maar ik vind net een nieuw nummer van Ondskapt op hun myspace en ik vind het toch weer lekker klinken. Ben benieuwd wanneer dat album gaat komen eigenlijk.

http://www.myspace.com/ondskaptofficial

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8438
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » di feb 16, 2010 12:03 am

Jeroen schreef:Ach ja, allemaal een beetje overdreven en geforceerd. Net zoals de RockHard dat ook is. Op zich vind ik het wel een goede zaak dat groepen als Nokturnal Mortum, Kroda en Drudkh redelijk openlijk afstand hebben gedaan van de extreme politieke invloeden. Dergelijke goede bands met een eigen geluid mogen gewoon gehoord worden en dan werken dat soort verderfelijke invloeden alleen maar tegen. Ik heb ook het idee dat bepaalde bands (wat alsnog vrij verkeerd is) de boel gewoon gebruiken als een soort opsmuk om te shockeren.

De nieuwe plaat van NM heb ik uiteraard al in huis en dat is inderdaad een geweldenaar. Achteraf gezien zou ik em nog hoger hebben beoordeeld in de recensie, maar goed. Superplaat, al helemaal grijsgedraaid sinds ik em binnen heb.
RockHard vind ik ook een beetje jammer op dat gebied omdat ik het idee heb dat ze vaak met 2 maten meten. Sommige bands waar echt duidelijk niks mis mee is moeten zich keer op keer weer verantwoorden terwijl andere bands die meer op hun kerfstok hebben 1 keer sorry moeten zeggen en alles is vergeven en vergeten.

Van NM heb ik geen statement gelezen dat ze afstand doen van die ideeën, maar ik heb ook niet echt goed gezocht. Drudkh is voor mij ook zo'n gevalletje "1 keer sorry zeggen en alles moet maar weer goed zijn." Terwijl dit wel een band is die shirts had als "Art for aryan intellectual elite".

Ik luister de laatste tijd steeds minder black metal omdat ik steeds meer genoeg krijg van al het rechtse politieke geneuzel langs de zijlijn. Iedereen lijkt het maar ok te vinden en er zijn weinig black metal bands en fans die zich er openlijk tegen uitspreken (ik heb het nu over de underground, niet over de grote namen). Als een band als Temnozor wil gaan spelen en dit om (voor mij althans) duidelijke redenen wordt afgelast loopt iedereen moord en brand te roepen over vrijheid van meningsuiting etc, zonder daarbij in acht te nemen dat de meeste NS bands de vrijheid van meningsuiting niet echt hoog in het vaandel hebben staan. Ik ben zelf niet heel erg links en clubjes als de Antifa ben ik ook niet kapot van omdat die in mijn ogen voor een groot deel uit linkse fascisten bestaan, echter begint de verrechtsing en de totale onverschilligheid binnen de black metal scene me steeds meer tegen te staan.

Zo, dat moest er even uit.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » di feb 16, 2010 12:24 am

verrechtsing?
Black metal is vanaf het begin al zo rechts als de pest geweest. Even kijken: gevangenisstraf wegens moord op homo / gevangenisstraf wegens het doodsteken van een zwarte omdat hij hem verkeerd aan keek.

Kijk naar Burzum en ga heel hard huilen (als je van de AntiFA bent), de oude Noorse Black is echt net zo nationalistisch en rechts als de Ukraïnse. (Zelfs een nummer als Mother North kan je als nationalistisch bestempelen.)

Maar goed, het is de essentie van de muziek: egocentrisch. Nationalisme is egocentrisme op grote schaal. Ik ken geen linkse black, want politiek links is sociaal en dat gaat een beetje moeilijk als je misantroop bent.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » di feb 16, 2010 12:33 am

Misschien is het gewoon de enige boodschap waarmee black metal bands nog kunnen shockeren tegenwoordig.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » di feb 16, 2010 12:39 am

Niet alleen tegenwoordig dus.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » di feb 16, 2010 12:48 am

Crises schreef:Niet alleen tegenwoordig dus.
Nee ok, maar dat er nu weer veel om te doen is. Misschien dat bands daar wel gebruik van maken ofzo.

Ik moet zeggen dat ik er niet heel veel vanaf weet, want ik heb me eigenlijk de laatste paar jaar pas verdiept in black metal.

Zo vind ik Drudkh een vette band en kwam ik er pas een tijd later achter dat ze een dubieuze insteek zouden hebben (gehad). Maar ik haal het niet uit de muziek, ik haal het niet uit de teksten (lees ik überhaupt zelden) en niet uit het artwork. Waarom zou ik dan mezelf goede muziek ontnemen als ik er zelf niet eens iets van merk?
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22232
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » di feb 16, 2010 9:03 am

AmnesJAn schreef:[..]


Ik luister de laatste tijd steeds minder black metal omdat ik steeds meer genoeg krijg van al het rechtse politieke geneuzel langs de zijlijn. Iedereen lijkt het maar ok te vinden en er zijn weinig black metal bands en fans die zich er openlijk tegen uitspreken (ik heb het nu over de underground, niet over de grote namen). Als een band als Temnozor wil gaan spelen en dit om (voor mij althans) duidelijke redenen wordt afgelast loopt iedereen moord en brand te roepen over vrijheid van meningsuiting etc, zonder daarbij in acht te nemen dat de meeste NS bands de vrijheid van meningsuiting niet echt hoog in het vaandel hebben staan. Ik ben zelf niet heel erg links en clubjes als de Antifa ben ik ook niet kapot van omdat die in mijn ogen voor een groot deel uit linkse fascisten bestaan, echter begint de verrechtsing en de totale onverschilligheid binnen de black metal scene me steeds meer tegen te staan.

Zo, dat moest er even uit.
Vooraf moet ik zeggen dat ik helemaal niet zo'n blekkie ben, maar wat je hier zegt, daar ben ik het roerend mee eens. Ik word soms doodziek van dat tolerante gedrag t.o.v. extreemrechts in de underground black. Alsof ze opeens ophouden met denken.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » di feb 16, 2010 9:51 am

Crises schreef:verrechtsing?
Black metal is vanaf het begin al zo rechts als de pest geweest.
Maar goed, het is de essentie van de muziek: egocentrisch. Nationalisme is egocentrisme op grote schaal. Ik ken geen linkse black, want politiek links is sociaal en dat gaat een beetje moeilijk als je misantroop bent.
Nou, je zou ook kunnen zeggen dat black metal om individualisme draait, en dat laat zich weer heel wat minder goed rijmen met het kuddegedrag van nationalisme.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Thorvir
Berichten: 705
Lid geworden op: ma okt 22, 2007 2:11 am
Locatie: Krabbendijke

Bericht door Thorvir » di feb 16, 2010 10:12 am

Weet je Ik ben het ook gedeeltelijk met je eens, en dat probeer ik ook al een poos duidelijk te maken. namelijk, van mij mag het politiek gehalte in alle metal wel weer een stuk naar beneden geschroeft worden. Of in ieder geval moet ieder de muziek weer eens gaan zien als een groep artiesten die een bepaald gevoel proberen te verwoorden en bij het publiek te laten over komen, en niet als een enorme verzameling politieke partijen waar je wel en niet op wilt stemmen. Nog maals voor de duidelijkheid Nazisme/fascisme (wat in de leterlijke Hitler context volgens mij niet eens kan bestaan) net zoals antiglobalisten/antifa enz ben ik het voor het grootste deel mee oneens en de meerderheid van de jongens die beide aanhangen zijn ongetwijfeld randdebielen van de 1ste orde. Maar daar zou niemand hier zich toch ook voor hoeven verdedigen? Maar metal is nou eenmaal een "extreem", anders zouden de meesten van ons het ook niet niet boeiend vinden. natuurlijk kan je een gevoel van melancholie, woede, haat, onderdrukking, eenzaamheid of verdriet ook wel uiten door middel van klassieke muziek of misschien zelfs wel pop, maar blijkbaar voelen de meesten van ons zich er alleen toe aangetrokken als die gevoelens sterk overdreven worden in de muziekale uiting ervan. zo dus ook in woord en beeld in de artwork van de bands.

Ik denk dat niemand hier kan ontkennen dat toen ze "Reign in Blood" kochten toen ze zestien waren het heel spannend vonden dat er een nummer over de holocaust op stond en in een hoop merch allerlei verweizingen naar Nazi duitsland gemaakt werden. Of dat ze het spannend vonden dat ze naar Darkthrone, Mayhem of Satyricon (of Dimmu en cradle of filth voor de jongere generaties) luiterden stiekem op hun kamer omdat het allemaal over "satanisme" zou gaan. of dat ze steeds meer Death of Grind bands zoekten met steeds geweldadigere, bloedigere en explicietere teksten. Ik denk dat wij vroeger allemaal zo een fase hebben gehad.

Vervolgens zijn er natuurlijk een hoop mensen die het genre de rug toe keren als ze wat ouder worden, even goede vrienden. de rest blijft gewoon de sfeer of de energie van de muziek warderen, maar neemt alle teksten, artwork, en retoriek met een korreltje en soms een hele vrachtwagen zout. Tuurlijk zijn er ook mensen die er tijdens hun zoektocht naar de extremen er zo diep in komen dat ze het vervolgens als de waarheid gaan verkondigen, maar ja dat heb je met mensen die de bijbel of de Koran lezen schijnbaar ook. Nou en!!!

Wat ik dus probeer duidelijk te maken is dat zo goed als elke metal band in image, artwork of teksten wel iets heeft staan dat niet door de algemeen geacepteerde beugel kan, dat maakt het ook metal, anders zou het geen kunst zijn maar gewoon een bladzijde uit een enceclopedie of een woordenboek. we kunnen nu met zn allen wel een beetje gaan lopen zeuren over wie er naar foutere muziek luisterd dan een ander omdat we allemaal een dagje ouder geworden zijn, wat dus precies het tegenovergestelde is van waar de meesten hier waarschijnlijk een jaar of tien/twintig geleden juist hadden geprobeert te doen, of we kunnen gewoon weer gaan ouwehoeren over de muziek die wij graag luisteren en kijken of er anderen zijn die onze mening daar in delen of dat iemand anders daar heel anders over denkt.

zo en nu ga ik kanker hard "werewolves" aan zetten :finger:

:P

War_Bomb
Berichten: 503
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 10:52 pm

Bericht door War_Bomb » di feb 16, 2010 12:56 pm

Meestal houd ik me afzijdig van politieke discussies omdat ik mijn mening maar liever voor mezelf houd, maar wat betref het rechts-extremisme...het grootste gedeelte lijkt maar gewriemel in de marge en ik zie bar weinig bands die het gedachtegoed echt tot in het extreme door te durven dragen w.b. imago e.d., daar doet een "I love white arayan pride" T-shirt niets aan af, vooral als de band daarna met half-slappe statements komt dat er geen kwade bedoelingen mee gemoeid zijn en dat het in hun land zogenaamd voor iets anders zou staan. En eerlijk gezegd zou ik het helemaal niet erg vinden mocht er een band zijn die echt duidelijk, zonder half-slap gedoe, extremisme zou verheerlijken.
Draconian schreef:[..]Nou, je zou ook kunnen zeggen dat black metal om individualisme draait, en dat laat zich weer heel wat minder goed rijmen met het kuddegedrag van nationalisme.
Ik zie er anders bar weinig in terug, dat individualisme.

Ps: Even voor de duidelijkheid, ik ben niet rechts-extremistisch en kan me er ook niet in vinden.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » di feb 16, 2010 1:52 pm

Tox schreef:Misschien is het gewoon de enige boodschap waarmee black metal bands nog kunnen shockeren tegenwoordig.
Dat is ook voor een gedeelte waar, kijk bijvoorbeeld maar eens naar deze foto van Hoest:
Afbeelding
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22232
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » di feb 16, 2010 1:57 pm

Thorvir schreef:Weet je Ik ben het ook gedeeltelijk met je eens, en dat probeer ik ook al een poos duidelijk te maken. namelijk, van mij mag het politiek gehalte in alle metal wel weer een stuk naar beneden geschroeft worden. Of in ieder geval moet ieder de muziek weer eens gaan zien als een groep artiesten die een bepaald gevoel proberen te verwoorden en bij het publiek te laten over komen, en niet als een enorme verzameling politieke partijen waar je wel en niet op wilt stemmen. Nog maals voor de duidelijkheid Nazisme/fascisme (wat in de leterlijke Hitler context volgens mij niet eens kan bestaan) net zoals antiglobalisten/antifa enz ben ik het voor het grootste deel mee oneens en de meerderheid van de jongens die beide aanhangen zijn ongetwijfeld randdebielen van de 1ste orde. Maar daar zou niemand hier zich toch ook voor hoeven verdedigen? Maar metal is nou eenmaal een "extreem", anders zouden de meesten van ons het ook niet niet boeiend vinden. natuurlijk kan je een gevoel van melancholie, woede, haat, onderdrukking, eenzaamheid of verdriet ook wel uiten door middel van klassieke muziek of misschien zelfs wel pop, maar blijkbaar voelen de meesten van ons zich er alleen toe aangetrokken als die gevoelens sterk overdreven worden in de muziekale uiting ervan. zo dus ook in woord en beeld in de artwork van de bands.

Ik denk dat niemand hier kan ontkennen dat toen ze "Reign in Blood" kochten toen ze zestien waren het heel spannend vonden dat er een nummer over de holocaust op stond en in een hoop merch allerlei verweizingen naar Nazi duitsland gemaakt werden. Of dat ze het spannend vonden dat ze naar Darkthrone, Mayhem of Satyricon (of Dimmu en cradle of filth voor de jongere generaties) luiterden stiekem op hun kamer omdat het allemaal over "satanisme" zou gaan. of dat ze steeds meer Death of Grind bands zoekten met steeds geweldadigere, bloedigere en explicietere teksten. Ik denk dat wij vroeger allemaal zo een fase hebben gehad.

Vervolgens zijn er natuurlijk een hoop mensen die het genre de rug toe keren als ze wat ouder worden, even goede vrienden. de rest blijft gewoon de sfeer of de energie van de muziek warderen, maar neemt alle teksten, artwork, en retoriek met een korreltje en soms een hele vrachtwagen zout. Tuurlijk zijn er ook mensen die er tijdens hun zoektocht naar de extremen er zo diep in komen dat ze het vervolgens als de waarheid gaan verkondigen, maar ja dat heb je met mensen die de bijbel of de Koran lezen schijnbaar ook. Nou en!!!

Wat ik dus probeer duidelijk te maken is dat zo goed als elke metal band in image, artwork of teksten wel iets heeft staan dat niet door de algemeen geacepteerde beugel kan, dat maakt het ook metal, anders zou het geen kunst zijn maar gewoon een bladzijde uit een enceclopedie of een woordenboek. we kunnen nu met zn allen wel een beetje gaan lopen zeuren over wie er naar foutere muziek luisterd dan een ander omdat we allemaal een dagje ouder geworden zijn, wat dus precies het tegenovergestelde is van waar de meesten hier waarschijnlijk een jaar of tien/twintig geleden juist hadden geprobeert te doen, of we kunnen gewoon weer gaan ouwehoeren over de muziek die wij graag luisteren en kijken of er anderen zijn die onze mening daar in delen of dat iemand anders daar heel anders over denkt.

zo en nu ga ik kanker hard "werewolves" aan zetten :finger:

:P
Spreek eens voor jezelf aub. Je verhaal zit vol assumpties zonder fatsoenlijke basis.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » di feb 16, 2010 2:29 pm

KoenM schreef:[..]
Vooraf moet ik zeggen dat ik helemaal niet zo'n blekkie ben, maar wat je hier zegt, daar ben ik het roerend mee eens. Ik word soms doodziek van dat tolerante gedrag t.o.v. extreemrechts in de underground black. Alsof ze opeens ophouden met denken.
Tering, probeer je nou gewoon weer wat herrie te schoppen of ben je echt zo'n politiek-correcte idioot die er 100% zeker van is dat hij gelijk heeft en vindt dat iedereen zich daar maar bij aan moet passen? "Alsof ze opeens opgehouden zijn met denken"? Alsjeblieft zeg...

Over extreem-rechts in black metal: het lijkt mij een logische stap van anti-christelijk gedachtengoed (waar het genre in feite op gebaseerd is) naar heidendom naar nationalisme/extreem rechts. Black metal is en blijft een relatief extreme muziekstroming en daar hoort gewoon een bepaald imago bij. Venom begon al met shockeren, en dat gebeurt vandaag de dag nog steeds (naar mijn idee een beetje tevergeefs, maar blijkbaar werkt het op sommige mensen nog wel, zelfs niet-bejaarden). Natuurlijk wordt er een grens opgezocht, overgegaan en op een gegeven moment verlegd. Dit is een doorlopend proces en hoort er gewoon bij en ik zie het probleem niet zo... Vooral als je je bedenkt dat de gemiddelde black metal liefhebber een puisterig 17-jarig pubertje is dat zich af wil zetten tegen zijn omgeving.

Als je niets met black metal hebt: gewoon niet zeuren. Als je wel iets met black metal hebt: ook niet zeuren. Steun dan gewoon de bands die je wel goed vindt en laat de rechtse bands links liggen als je die niet trekt. Of ga naar andere muziek luisteren als je het echt niet aan kunt.

Bottom line: Neem het nou allemaal niet zo serieus. Het is maar een underground scene, ook al denken eerder genoemde puisterige 17-jarige pubertjes dat het meer dan dat is.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22232
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » di feb 16, 2010 2:54 pm

D. schreef:[..]

Tering, probeer je nou gewoon weer wat herrie te schoppen of ben je echt zo'n politiek-correcte idioot die er 100% zeker van is dat hij gelijk heeft en vindt dat iedereen zich daar maar bij aan moet passen? "Alsof ze opeens opgehouden zijn met denken"? Alsjeblieft zeg...
De waarheid ligt ergens in het midden denk ik. :' )

Ik vind dat het een feit is dat extreem-rechts slecht is. Logische gevolgtrekking voor mij: als je extreem-rechts steunt ben je opgehouden met denken. Je moet het er niet mee eens zijn hoor, David, Dwight, Delano of gewoon Dirk.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » di feb 16, 2010 4:56 pm

D. schreef:
Als je niets met black metal hebt: gewoon niet zeuren. Als je wel iets met black metal hebt: ook niet zeuren. Steun dan gewoon de bands die je wel goed vindt en laat de rechtse bands links liggen als je die niet trekt. Of ga naar andere muziek luisteren als je het echt niet aan kunt.

Bottom line: Neem het nou allemaal niet zo serieus. Het is maar een underground scene, ook al denken eerder genoemde puisterige 17-jarige pubertjes dat het meer dan dat is.
Snif...
Je bedoelt te zeggen dat niemand principes behoort te hebben?
Ik vind dit bijzonder bevreemdend en eerlijkheidshalve vind ik dit ook niet getuigen van een mening die door een rechtschapen en weldenkend persoon gebezigd zou moeten worden.

Ik hou persoonlijk heel erg van atmosferische black. Bands als Posthum, Wolves In The Throne Room en Weakling. Gelukkig zie je bij deze bands weinig tot geen nationalistisch geneuzel. Wel eco-fanatisme trouwens, maar dat vind ik minder erg. Ook in de Black & Roll hoek zijn bands te vinden die geen standpunt voor het extreem rechts gedachtegoed hebben genomen. Joepie, wat mij betreft.

Ik heb ook al eerder aangegeven dat ik dus best wel moeite heb met kwalitatief goede bands als Drudkh, die een twijfelachtige reputatie hebben op het gebied van rechts-extremistisch denkbeelden. Dit is mijn goed recht, eerlijk gezegd.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » di feb 16, 2010 6:13 pm

Crises schreef:[..]


Snif...
Je bedoelt te zeggen dat niemand principes behoort te hebben?
Ik vind dit bijzonder bevreemdend en eerlijkheidshalve vind ik dit ook niet getuigen van een mening die door een rechtschapen en weldenkend persoon gebezigd zou moeten worden.

Ik hou persoonlijk heel erg van atmosferische black. Bands als Posthum, Wolves In The Throne Room en Weakling. Gelukkig zie je bij deze bands weinig tot geen nationalistisch geneuzel. Wel eco-fanatisme trouwens, maar dat vind ik minder erg. Ook in de Black & Roll hoek zijn bands te vinden die geen standpunt voor het extreem rechts gedachtegoed hebben genomen. Joepie, wat mij betreft.

Ik heb ook al eerder aangegeven dat ik dus best wel moeite heb met kwalitatief goede bands als Drudkh, die een twijfelachtige reputatie hebben op het gebied van rechts-extremistisch denkbeelden. Dit is mijn goed recht, eerlijk gezegd.
Nee, ik bedoel niet dat niemand principes behoort te hebben. Als je in principe tegen extreem-rechts gedachtengoed in black metal bent zorg je er simpelweg voor dat je er niets mee te maken hebt. Dat is namelijk heel makkelijk. Misschien moet je hiervoor wat bands die je muzikaal wel goed vindt negeren, maar dat is dan je eigen probleem.

Wat ik wel bedoel te zeggen is dat black metal dermate weinig serieus genomen kan worden dat het totaal niet nodig is om (bijvoorbeeld) optredens te laten verbieden of mensen met bepaalde shirts op een festival te weigeren. En ook al was het wel "nodig", dan nog niet. Het vrijheid-van-meningsuitingscliché ja.

Gebruikersavatar
Geheim_502
Berichten: 1291
Lid geworden op: di dec 06, 2005 11:57 am
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Geheim_502 » di feb 16, 2010 6:27 pm

Persoonlijk heb ik helemaal niks met politieke extremen maar er zijn
wel bands die ik luister omdat ik het muzikaal wel goed vind. Verder
inderdaad wat je al zegt, als het niet goed vind dan luister je het niet om wat voor reden ook. Niemand die jou hier toe dwingt.

Verder is het altijd nog aan de zaaleigenaren of festival bestuur bijv. welke shirts er wel of niet gedragen worden uiteindelijk.
FACTA NON VERBA

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » di feb 16, 2010 6:29 pm

@ D.:
In diverse landen waar later een dergelijk autoritair regime het voor het zeggen kreeg, zeiden mensen ook dat je het moet negeren vanwege de marginaliteit ervan. Als iets, maar dan ook iets, dom is, is het wel dat je dergelijke uitwassen (welke zijde van het politieke spectrum ze ook opgaan) zou negeren. (Het cordon sanitaire van België (en begin jaren negentig in Nederland tegen de CD) is namelijk een voorbeeld van hoe het niet moet.)

Om terug te keren naar Duitsland: daar zijn alle uitingen van nationaal socialisme verboden. Daarbij horen dus ook de optredens, tshirts en cd's van bands die dat gedachtegoed prediken. Punt, uit. Als jij dat niet leuk vindt, dan raad ik je aan niet meer in Duitsland te komen.

Dat is namelijk net zo'n goed advies als wat jij geeft.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » di feb 16, 2010 6:35 pm

Geheim_502 schreef: Verder is het altijd nog aan de zaaleigenaren of festival bestuur bijv. welke shirts er wel of niet gedragen worden uiteindelijk.
Vind ik niet. De programmering is aan de zaaleigenaren, bands mogen door hen geweigerd worden op grond van ideologie, bezoekers niet.

Edit voor Crises: Jij ziet het gebeuren dat er door black metal iets gebeurt op politiek gebied? Afgezien van een nieuwsberichtje hier of daar over een afgelast concert? Muziek, in welke vorm dan ook, is kunst. Het moet gewoon mogelijk zijn je op welke manier ook te uiten zolang je daar niemand direct mee lastig valt. Wordt er iemand verplicht naar black metal te luisteren, in welke vorm dan ook? Ik voel me eerder verplicht naar popmuziek te luisteren doordat dat overal te pas en te onpas door je strot geschoven wordt, maar dat even terzijde.

Dat verbod in Duitsland vind ik inderdaad "niet leuk" (belachelijk en een toonbeeld van fascisme zelfs), zie vrijheid-van-meningsuitingscliché, maar dat betekent niet dat ik niet in Duitsland kan komen zonder dat ik er last van heb. Dat ik me niet bepaald geroepen voel om met politieke symbolen in Duitsland (of waar dan ook) rond te lopen helpt daar wel een beetje aan mee natuurlijk. Als ik wel graag met een t-shirt met daarop een groot hakenkruis rond wil lopen kan ik dat inderdaad beter niet in Duitsland doen. Als ik in Duitsland naar een CD wil luisteren met daarop extreem-rechtse teksten, dan vind ik dat ik daar alle recht toe moet hebben.

Om het even direct te vergelijken: jij vindt extreem-rechts gedachtengoed in black metal niet leuk, maar dat betekent niet dat jij er last van hebt.

Even voor de record: ik ben helemaal niet politiek rechts.
Laatst gewijzigd door D. op di feb 16, 2010 6:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

War_Bomb
Berichten: 503
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 10:52 pm

Bericht door War_Bomb » di feb 16, 2010 6:39 pm

D. schreef:Over extreem-rechts in black metal: het lijkt mij een logische stap van anti-christelijk gedachtengoed (waar het genre in feite op gebaseerd is) naar heidendom naar nationalisme/extreem rechts.
Als je tijd heb zou je die link mogen uitleggen, want ik vind er weinig logisch aan :?

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » di feb 16, 2010 6:51 pm

Hehe, alweer deze discussie...
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » di feb 16, 2010 7:00 pm

War_Bomb schreef:[..]


Als je tijd heb zou je die link mogen uitleggen, want ik vind er weinig logisch aan :?
Mwa, niet te lang in ieder geval: Kerstening --> Heidenen zijn het slachtoffer --> Black metal verdedigt/identificeert met de heiden --> Trots op/band met voorouders --> Trots op vaderland. Zoiets... Niet dat ik me hierin kan vinden, maar toch een vrij logische progressie naar mijn idee.

Verder heeft BT eigenlijk gewoon gelijk, onzindiscussie waar toch niemand wat mee opschiet. Inderdaad al veel te vaak gevoerd, maar meestal doe ik niet mee.
Laatst gewijzigd door D. op di feb 16, 2010 7:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » di feb 16, 2010 7:03 pm

Baldurs Tod schreef:Hehe, alweer deze discussie...
Gave band waar je naar aan het luisteren bent :lol: .
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Geheim_502
Berichten: 1291
Lid geworden op: di dec 06, 2005 11:57 am
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Geheim_502 » di feb 16, 2010 7:07 pm

D. schreef:[..]

Vind ik niet. De programmering is aan de zaaleigenaren, bands mogen door hen geweigerd worden op grond van ideologie, bezoekers niet.

.
Klopt in zekere zin. Je ken niet iemand weigen als ie bijvoorbeeld extreem rechts of links is. Maar de zaal mag die personen weigeren als ze dit expliciet uitdragen door bijvoorbeeld t-shirts met bepaalde symbolen. Daar is niks strafbaars aan. De zaal bepaald de kleding voorschriften en bepaald wel en niet toegestaan is. Bijvoorbeeld, op het stadhuisplein in Rotterdam mag je bepaalde dancings niet in als je bijvoorbeeld sportschoenen draagt.
FACTA NON VERBA

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » di feb 16, 2010 7:10 pm

Geheim_502 schreef:[..]


Klopt in zekere zin. Je ken niet iemand weigen als ie bijvoorbeeld extreem rechts of links is. Maar de zaal mag die personen weigeren als ze dit expliciet uitdragen door bijvoorbeeld t-shirts met bepaalde symbolen. Daar is niks strafbaars aan. De zaal bepaald de kleding voorschriften en bepaald wel en niet toegestaan is. Bijvoorbeeld, op het stadhuisplein in Rotterdam mag je bepaalde dancings niet in als je bijvoorbeeld sportschoenen draagt.
Heb je ook gelijk in, het werkt zo, maar ik ben het er niet mee eens dat het zo gaat.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » di feb 16, 2010 10:07 pm

D. schreef:[..]
Edit voor Crises: Jij ziet het gebeuren dat er door black metal iets gebeurt op politiek gebied? Afgezien van een nieuwsberichtje hier of daar over een afgelast concert? Muziek, in welke vorm dan ook, is kunst. Het moet gewoon mogelijk zijn je op welke manier ook te uiten zolang je daar niemand direct mee lastig valt. Wordt er iemand verplicht naar black metal te luisteren, in welke vorm dan ook? Ik voel me eerder verplicht naar popmuziek te luisteren doordat dat overal te pas en te onpas door je strot geschoven wordt, maar dat even terzijde.

Dat verbod in Duitsland vind ik inderdaad "niet leuk" (belachelijk en een toonbeeld van fascisme zelfs), zie vrijheid-van-meningsuitingscliché, maar dat betekent niet dat ik niet in Duitsland kan komen zonder dat ik er last van heb. Dat ik me niet bepaald geroepen voel om met politieke symbolen in Duitsland (of waar dan ook) rond te lopen helpt daar wel een beetje aan mee natuurlijk. Als ik wel graag met een t-shirt met daarop een groot hakenkruis rond wil lopen kan ik dat inderdaad beter niet in Duitsland doen. Als ik in Duitsland naar een CD wil luisteren met daarop extreem-rechtse teksten, dan vind ik dat ik daar alle recht toe moet hebben.

Om het even direct te vergelijken: jij vindt extreem-rechts gedachtengoed in black metal niet leuk, maar dat betekent niet dat jij er last van hebt.
Ik vind dat je nergens extreem gedachtegoed (nogmaals welke kant op dan ook) moet tolereren, niet in politiek, niet in muziek, niet in theater, niet in (beeldende) kunst en dat je er op een rationele manier tegen in moet gaan. Dat betekent dus ook in zoiets marginaals (in nederland dan) als BM, en Psychobilly, en Punk en Hardcore en noem het allemaal maar op.

Er bestaat niet zo iets als vrijheid van meningsuiting in Europa. Als je dat wilt, moet je maar in Amerika gaan wonen.

Trouwens: fascisme is een staatsvorm die iets anders inhoudt dan hetgeen jij bedoelt inzake het duitse verbod op extreem rechts.
Het duitse verbod op extreem rechts wordt namelijk breder gedragen binnen duitsland dan het NSDAP ooit aan politiek mandaat had. Ik noem dat dus best democratisch, de meerderheid bepaalt namelijk.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25318
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di feb 16, 2010 10:27 pm

Die discussie is echt al duizend keer gevoerd hier. Wat mij betreft hebben al die bands het helemaal niet nodig, die shock value. Maar goed, dat zal er wel bij horen. Ik vraag me wel eens af wat volk van bands als Der Stürmer bezielt. Dat is toch pure propaganda. De muziek is volkomen kut en alleen maar gemaakt om de teksten te ondersteunen.

Daar kan ik helemaal niets mee. Bovendien is er een verschil tussen nationalisme en neo-nazisme. Zoveel bands zijn nationalistisch. Iron Maiden met hun Britse vlag, Saxon, MOD, noem ze maar op. Maar niet in de zin van superioriteit. Dat zie je inderdaad wel vaker bij Slavische groepen, maar goed, als je honderden jaren aan de kant wordt geschoven, overhoop wordt geschoten of wordt veracht, dan kan ik me best voorstellen dat sommigen een keel opzetten. Met dat soort nationaalvoelend gedoe kan ik nog wel leven. De tijd dat ik naar verachtelijke rassenreine onzin luisterde ligt reeds lange tijd achter me.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » di feb 16, 2010 10:35 pm

Is er nog goede black ergens?
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25318
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di feb 16, 2010 10:36 pm

nieuwe Dark Fortress is sterk. Nieuwe Borknagar is ook heel erg sterk. Geen standaardblack, maar wel erg goed.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » di feb 16, 2010 10:37 pm

Borknagar, die ken ik nog wel van vroeger...
Misschien maar eens proberen
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » di feb 16, 2010 10:44 pm

Wodensthrone mannen, van vorig jaar, het album Loss. Atmosferische black metal uit Engeland. Album is/wordt dit jaar opnieuw uitgebracht op Candlelight.

Zeer sfeervolle plaat met een belangrijke plaats voor de keyboards, maar die bepalen dan ook voor een groot deel de kracht van dit album.

Afbeelding

Luisteren verdomme! ;)
Laatst gewijzigd door Tox op di feb 16, 2010 10:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25318
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di feb 16, 2010 10:46 pm

Ik dacht even dat ik Wotanorden zag staan. Damn, wat was dat slecht is. De meest wanstaltige clean zanger ooit. Over slechte naziteksten gesproken, dat waren zelfs op dat vlak al geen grote geesten. Stommiteit in muzieknoten.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di feb 16, 2010 10:48 pm

Jeroen schreef:Nieuwe Borknagar is ook heel erg sterk. Geen standaardblack, maar wel erg goed.
Helemaal geen black zou ik zeggen. Alleen het eerste (volledige briljante) album van Borknagar valt te classificeren als black metal in mijn ogen.

En ik vind de nieuwe Dark fortress nogal saai. Ze lijken met elk album wel wat kracht te verliezen. Nee, geef mij Seance maar.

@AmnesJan: Lees ik het nou goed? Luister jij minder/geen black metal om de onzin die de black metal fans uitkramen?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » di feb 16, 2010 10:48 pm

Dat Wodensthrone klinkt zo in de eerste minuut al wel de moeite waard... Even verder luisteren.

Gelukkig doen zij ook al aan nummers die wat langer zijn.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » di feb 16, 2010 11:41 pm

sanguis schreef:Ik weet niet of het al gemeld is, maar ik vind net een nieuw nummer van Ondskapt op hun myspace en ik vind het toch weer lekker klinken. Ben benieuwd wanneer dat album gaat komen eigenlijk.

http://www.myspace.com/ondskaptofficial
Klinkt in ieder geval erg goed :) . Ik heb nooit echt de moeite genomen om de band te checken maar dat ga ik nu toch zeker doen!
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door Satyr » wo feb 17, 2010 12:33 am

Jah, bij Dark Fortress is het artwork van Eidolon en Ylem beter dan de muziek. Helaas.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » wo feb 17, 2010 1:22 pm

Niets mis met die nieuwe Dark Fortress. Veeeeel consistenter dan Eidolon, die ik wel best goed vond maar er ontbrak toch iets aan. Aan het niveau van Séance komt Ylem zeker niet, maar dat had ik ook niet verwacht.

De toppers van de plaat vind ik Evenfall, het heerlijk slepende The Valley, Silence en Osiris.
Faustian Spirit of the Earth

Plaats reactie