Thrash / Speed Metal XIII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Favoriete plaat van Heathen?

Breaking The Silence
8
53%
Victims Of Deception
2
13%
The Evolution Of Chaos
5
33%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » do feb 25, 2010 10:46 am

De nieuwe EP van Violator zit er ook aan te komen, getiteld Annihilation Process.

Track List:
01- Poisoned by Ignorance,
02- Uniformity is Conformity,
03- Give Destruction or Give me Death,
04- Apocalypse Engine,
05-Deadly Sadistic Experiments,
06- Futurephobia,
07- You’ll Come Back Before Dying (Executer)


Afbeelding

Ik kijk er erg naar uit, wat mij betreft de gaafste band van de nieuwe lichting thrashbands en hun debuut luister ik ook nog met regelmaat. Laat maar doorkomen die hap.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door !slayer! » do feb 25, 2010 12:37 pm

UK heeft het altijd het altijd lastig gehad om grote bands voort te brengen. Momenteel doen ze het een stuk beter met een paar goede nieuwe thrash bands.

Toch waren er wel een paar aardige bands uit UK.
Favoriete bands:
Xentrix, Onslaught, Sabbat, Pariah (Satan/Blind Fury), Gama Bomb, Deathwish. Andere leuke bands die mij zo te binnen schieten:
Detritus / Seventh Angel
Hellbastard
D.A.M.
Toranaga
Deathwish
Decimator

Vreemde bands in de poll trouwens.

Gebruikersavatar
Oblivion
Berichten: 4832
Lid geworden op: za feb 14, 2004 12:55 pm
Locatie: Arnhem; samen met je moeder
Contacteer:

Bericht door Oblivion » do feb 25, 2010 1:02 pm

enforcer schreef:[..]



zeker een coole band, de punkscene heeft zowiezo veel bands die voor thrashers interessant zijn, GBH heb ik laatst ook ontdenkt onwijs vette band!

Zeer zeker een goeie band !! Als ik jou was (en anderen hier op t forum) dan zou ik t album Church of the Truly Warped van ze checken, die heeft naar mijn mening meer een thrash/crossover dan een punk geluid.
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do feb 25, 2010 1:22 pm

!slayer! schreef:UK heeft het altijd het altijd lastig gehad om grote bands voort te brengen. Momenteel doen ze het een stuk beter met een paar goede nieuwe thrash bands.

Toch waren er wel een paar aardige bands uit UK.
Favoriete bands:
Xentrix, Onslaught, Sabbat, Pariah (Satan/Blind Fury), Gama Bomb, Deathwish. Andere leuke bands die mij zo te binnen schieten:
Detritus / Seventh Angel
Hellbastard
D.A.M.
Toranaga
Deathwish
Decimator

Vreemde bands in de poll trouwens.
Niets vreemds aan. Gewoon een paar oude bands met wat nieuwere thrashbands. Veel meer kan ik er ook niet in kwijt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door !slayer! » do feb 25, 2010 1:30 pm

Bands als Headless Cross (die niet eens een album heeft uitgebracht en Savage Messiah lijken mij toch niet bij de grote bands horen. Er zijn veel meer bands, die veel meer hebben uitgebracht bijvoorbeeld Re-animator, Hellbastard en D.A.M.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do feb 25, 2010 1:40 pm

Daar heb je inderdaad gelijk in. Bands schoten me niet te binnen op het moment van de poll. Headless Cross zal ik er wel uithalen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » do feb 25, 2010 2:52 pm

Ik ga toch voor Sacrilege en dan vanwege "Behind the Realms of Madness". Dat album is zo godvergeten bruut en hard dat spontaan je gebit uit je bek trilt. En dan die chick die Dawn Crosby naar de kroon steekt met haar uiterst agressieve gemeende strot. Pas opnieuw uitgebracht dus gemakkelijk te verkrijgen.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do feb 25, 2010 8:34 pm

Oblivion schreef:[..]


Zeer zeker een goeie band !! Als ik jou was (en anderen hier op t forum) dan zou ik t album Church of the Truly Warped van ze checken, die heeft naar mijn mening meer een thrash/crossover dan een punk geluid.

a fridge too far is ook werelds en heeft zeker zoveel metal als punk invloeden. Ik vind City Baby's Revenge het beste! super vette "beton" punk, wat eigenlijk gewoon heel dicht tegen thrash aanzit en absoluut een stuk strakker was dan de meeste extremere metal bands uit die tijd (venom en consorten!)
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » vr feb 26, 2010 9:47 am

GBH is idd. erg goed, heb daar een paar albums van. Als je die goed vindt, moet je ook eens Broken Bones proberen; hetzelfde straatje.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr feb 26, 2010 12:21 pm

Yup ook vet zei het iets minder pakkend IMO. The Exploited is natuurljik ook echt een aarader zeker de albums "The Massacre" en "Fuck The System" vind ik heerlijk.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Moby Rick
Berichten: 390
Lid geworden op: do okt 12, 2006 3:42 pm
Locatie: Wateringen

Bericht door Moby Rick » vr feb 26, 2010 12:38 pm

Dan is Beat The Bastards denk ook wel het vernoemen waard.
Afbeelding

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr feb 26, 2010 2:20 pm

Absoluut maar ik vind die twee albums die ik noemde net iets gaver
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
wall
Berichten: 150
Lid geworden op: vr jun 29, 2007 9:30 pm
Locatie: Bergen (NH)

Bericht door wall » vr feb 26, 2010 10:14 pm

Wat The Exploited betreft,ik heb 'Troops of Tomorrow' in de kast staan,leuke plaat!
En bands als Discharge,Conflict of ons eigen B.G.K,ik mag het allemaal graag horen.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » za feb 27, 2010 12:06 pm

Ik heb op Deathwish gestemd. Moeilijke keuze tussen Deathwish, Sacrilege en Pariah. Daarnaast hoort ook Warfare in dat rijtje thuis. Net zo geweldig. Ik ben een van britse thrash/speed metalfan.

En qua britse punk/metal moet toch ook Amebix even genoemd worden. Ook een fantastische band die alle rocksoorten in een verwoestend geheel met elkaar verwoof.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » za feb 27, 2010 3:04 pm

Kent hier iemand Vektor?


Het werd mij gisteren omschreven als Thrash metal meets Black screams. Daar kan ik me wel in vinden en wat ik tot nu toe gehoord heb, spreekt me ook nog aan ook. Kijken of dat een aantal luisterbeurten overleeft, maar de vooruitzichten zijn aardig goed.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » za feb 27, 2010 3:32 pm

Holy smokes, dit klinkt goed! :o En nog nieuw ook!

Fantastische vocalen. Niet black maar gewoon geweldige, venijnige thrashzang! Het thema+logo is wel een beetje gejat van Voivod, maar dat is dan ook een erg gaaf thema en samen met die Watch Tower het gaafste bandlogo. Ik ga het opzoeken!
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » za feb 27, 2010 4:49 pm

Ik zit al de hele dag op mijn werk deze band te luisteren en het bevalt steeds beter.

Ik ben gelukkig wel in mijn eentje op de afdeling, want mijn collega's zouden niet gelukkig worden hiervan... :D
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » za feb 27, 2010 5:50 pm

Mooie werksituatie. Ik denk dat ik niet erg productief zou zijn :D
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » do mar 04, 2010 9:07 am

IK heb eergisteren de nieuwe MUCKY PUP DVD "Live at Mexicali" binnegehad. Echt een enorme meevaller. de DVD is door de band in eigen beheer opgenomen en uitgebracht maar ziet er zowel qua layout/beeld en geluid zeer profi uit. De set list is super evenals de show die de mannen neerzetten. Ook staan alle videoclips van de band erop. Enige manco vind ik het nogal tamme publiek. verder een hele dikke aanrader!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » do mar 04, 2010 5:49 pm

Crises schreef:Kent hier iemand Vektor?


Het werd mij gisteren omschreven als Thrash metal meets Black screams. Daar kan ik me wel in vinden en wat ik tot nu toe gehoord heb, spreekt me ook nog aan ook. Kijken of dat een aantal luisterbeurten overleeft, maar de vooruitzichten zijn aardig goed.
Een thrashband met blackvocals én een titel met een k waar een c moet staan... Dan verwacht je toch dat ze uit Duitsland komen, maar niet eens dus. Klinkt best tof overigens.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Ernst
Berichten: 5015
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » do mar 04, 2010 6:04 pm

Het is echt eeuwen terug dat ik voor het laatst enthousiast werd van een voor mij onbekende thrash band, maar dat Vektor is echt heel gaaf zeg! Ik ben benieuwd hoe lang ik geboeid blijf door de band, maar voor zover ik nu kan beoordelen is het een geweldige synthese van diverse klassieke thrash bands die ik altijd erg waardeerde. Bedankt voor de tip!

knalmijmaarindekerstboom
Berichten: 175
Lid geworden op: do mar 09, 2006 8:54 pm

Bericht door knalmijmaarindekerstboom » do mar 04, 2010 6:05 pm

Inderdaad erg tof, waar kan ik het goedkoopst dit cd'tje bemachtigen?

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » do mar 04, 2010 6:27 pm

Godverdomme! Een topic wat er al bijna een jaar staat en er heeft nog helemaal niemand op Lawnmower Deth gestemd?

Tssssssss! Bij dezen dan maar!
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » do mar 04, 2010 7:11 pm

De poll staat er recentelijk pas.

Je hebt ondertussen helaas de Duitse, Nederlandse en Belgische thrash-polls gemist.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » zo mar 07, 2010 11:40 pm

Ik vind het sowieso een raar lijstje. Kan ook komen door het feit dat engeland over het algemeen niet echt een Thrash land is. En het valt me ook op dat de Thrash uit de UK niet echt lang kan boeien, ja het is allemaal wel leuk gedaan. Maar het haalt het niet bij Amerikaanse, duitse of zelfs zweedse bands. Kan aan mij liggen.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo mar 07, 2010 11:46 pm

Het leek mij gewoon leuk om eerst eens te kijken naar de andere landen, anders wordt de aandacht automatisch zo gevestigd op de VS terwijl er uit andere landen best veel tofs komt. Maar ik nodig je uit om de volgende keer een poll aan te leveren. Aangezien jij dit topic hebt aangemaakt kun je ook naar hartelust dingen veranderen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma mar 08, 2010 12:25 pm

Strijdkreet schreef:Kan aan mij liggen.
Ligt aan jou.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » ma mar 08, 2010 1:32 pm

Jeroen schreef:Het leek mij gewoon leuk om eerst eens te kijken naar de andere landen, anders wordt de aandacht automatisch zo gevestigd op de VS terwijl er uit andere landen best veel tofs komt. Maar ik nodig je uit om de volgende keer een poll aan te leveren. Aangezien jij dit topic hebt aangemaakt kun je ook naar hartelust dingen veranderen.
Ik zeg niets over de Poll. Ik wil alleen zeggen dat ik niet veel heb met Thrash bands uit de UK.

Hebben we de scandinavië of oostbloklanden poll al gehad ? En ik kan niets editen, wel aan jou doorgeven uiteraard.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22655
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di mar 09, 2010 12:38 pm

Voor wie graag een partij energieke thrash hoort, wat al duizend keer gespeeld is, kan ik Battalion warm aanbevelen:

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=6070

Afbeelding
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » wo mar 17, 2010 4:31 pm

Godver! wat is die nieuwe WARGASM DVD vet, ik zit echt met uitpuilende ogen te kijken hoe goed die gasten zijn en wat een wereldnummers ze geschreven hebben. Rich Spillberg doet qua gitaarspel echt niet onder voor een DimeBag darrel (zijn spel zeker op de latere Wargasm CD's vertoont zeker parellellen zei het dat Wargasm iets traditioneler maar zeker niet oudbakken klinkt)
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Nielsch » do mar 18, 2010 8:10 pm

Vandaag een promo ontvangen vand de Italiaanse band 'Warcryer'. Ik kon het heavy metal/power metal topic heel even niet vinden, maar ik hoor (volgens mij) ook een enkele thrash riff dus hier moet het ook wel kunnen. Goed, de band speeld power/heavy/thrash metal (weinig thrash). Ik vind het voor een promo/demo toch wel gaaf. Luisterd u zelf maar!

http://www.myspace.com/warcryerband
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Gilbert » do mar 18, 2010 9:34 pm

Wie is eigenlijk de andere persoon die op Xentrix heeft gestemd? Ik ken heel weinig Engelse thrash, maar ik heb ergens op een oud verzamel-cd'tje het nummer The Order Of Chaos staan, en dat vind ik echt een ontzettend gave song. Dus heb ik op Xentrix gestemd. Dat nummer is weliswaar nogal een Metallica rip-off, maar dan wel van het niveau dat Metallica in de jaren tachtig had. Dus van een kwaliteit waar de meeste thrash bands, inclusief Metallica, tegenwoordig alleen maar van kunnen dromen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » do mar 18, 2010 10:43 pm

Alles van Xentrix komt zo'n beetje van Metallica, evenals het Onslaught werk. Afgezien van Sabbat, Pariah en Skyclad heeft Engeland op thrashgebied weinig origineels of baanbrekends voortgebracht.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » vr mar 19, 2010 9:05 am

Ik vind XENTRIX veel meer een TestamenT adept. Best een strakke band, goede muzikanten, goede productie. Eigen alles goed maar typisch Engels en vrij saai songmateriaal. Het eerste album (shattered existense) is heel goed te doen maar vanaf "Whose Advantage" wordt het al stief minder. Op "Kin" proberen ze eenzelfde truuk uit te halen als Metallica op hun "black" album maar mislukt chromelijk staat m.i. geen enkele song op die nu echt blijft hangen en het bljift een beetje steken in goede bedoelingen en midtempo.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Dragonforce » vr mar 19, 2010 10:34 am

Jeroen schreef:Alles van Xentrix komt zo'n beetje van Metallica, evenals het Onslaught werk. Afgezien van Sabbat, Pariah en Skyclad heeft Engeland op thrashgebied weinig origineels of baanbrekends voortgebracht.
Onslaught is alleen erg Metallica op hun laatste plaat (van hun originele reeks). De platen daarvoor zijn meer Slayer met vooral op het debuut een dikke laag hardcore/crust punk.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » vr mar 19, 2010 10:49 am

Dragonforce schreef:
Jeroen schreef:Alles van Xentrix komt zo'n beetje van Metallica, evenals het Onslaught werk. Afgezien van Sabbat, Pariah en Skyclad heeft Engeland op thrashgebied weinig origineels of baanbrekends voortgebracht.
Onslaught is alleen erg Metallica op hun laatste plaat (van hun originele reeks). De platen daarvoor zijn meer Slayer met vooral op het debuut een dikke laag hardcore/crust punk.

LOL ja "In Search Of sanity" heeft echt die dikke "master of puppets" sound (Mesa Boogie Mark IIc+/III sound), daardoor vind ik het wel hun beste plaat eigenlijk. Op hun tweede album klinken ze heel erg a la Exodus ten tjide van "Bonded by Blood" en op eerste zitten er aardig wat Venom en punk invloeden in inderdaad. Hun laatste plaat klinkt weer erg a la Exodus ten tijde van "Tempo of The Danmed". Maar Onslaught slaagt er in om wel wat memorabelere songs te schrijven getuige "Metal Forces", "let There Be Death", "Lightning War" en "Shellshock"....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Gilbert » za mar 20, 2010 2:28 pm

enforcer schreef:Ik vind XENTRIX veel meer een TestamenT adept. Best een strakke band, goede muzikanten, goede productie. Eigen alles goed maar typisch Engels en vrij saai songmateriaal. Het eerste album (shattered existense) is heel goed te doen maar vanaf "Whose Advantage" wordt het al stief minder. Op "Kin" proberen ze eenzelfde truuk uit te halen als Metallica op hun "black" album maar mislukt chromelijk staat m.i. geen enkele song op die nu echt blijft hangen en het bljift een beetje steken in goede bedoelingen en midtempo.
Bij nader inzien klinkt Xentrix misschien inderdaad nog meer als Testament dan als Metallica. Maar ja, door welke band werd Testament in de beginjaren het meest beïnvloed? Dus de link met de Metallica-sound is uiteindelijk toch niet ver weg. Dat er naar jouw mening op Kin geen nummer staat dat blijft hangen vind ik een rare constatering, want The Order Of Chaos is juist van dat album afkomstig en kan ik van voor naar achter meeneuriën (en -zingen). Ik weet echter niet hoeveel luisterbeurten er indertijd nodig waren voor het kwartje viel.

Maar goed, ik gok dat jij bijvoorbeeld de albums The American Way van Sacred Reich of Practice What You Preach van Testament ook niks vindt. Ik hou daarentegen wel van wat meer mid-tempo, melodieuze thrash metal, zolang de composities goed in elkaar zitten en zich (bij mij althans) lekker in het gehoor nestelen. Alleen maar snelle of agressieve nummers of veel technisch machtsvertoon wekt bij mij daarentegen al snel verveling op (met een paar grote uitzonderingen zoals Reign In Blood). Al moet ik zeggen dat nu ik Kin in zijn geheel beluister, de balladeske momenten van die plaat niet al te best klinken. Die hadden ze achterwege mogen laten.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » zo mar 21, 2010 10:17 am

Ik vind the american way en practise what you preach prima albums. Ik hou best van mid tempo als het maar interessant blijft, een beetje groove mag van mij ook best....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » zo mar 28, 2010 10:39 am

Weet iemand toevallig in welk jaar de Price Killer serie uitkwam?

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » ma mar 29, 2010 8:35 am

volgens mij 1990, in ieder geval rond die tijd. Hoezo?
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door !slayer! » ma mar 29, 2010 10:23 am

Orklord schreef:Weet iemand toevallig in welk jaar de Price Killer serie uitkwam?
10 Cd;s uit die serie 1985, andere 10 Cd's 1990.

Er zijn trouwens ook pricekillers halverwege de jaren 90 uitgebracht, zover ik weet uit mijn hoofd 2x Carnivore, Possessed.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » ma mar 29, 2010 11:03 am

Weet je toevallig ook welke 10 er uit 1985 komen en welke uit 1990? Op het net is er niet zoveel over te vinden helaas.
Voor de collectie en het bijhouden wanneer ze uitgekomen zijn :wink:

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door !slayer! » ma mar 29, 2010 11:37 am

Orklord schreef:Weet je toevallig ook welke 10 er uit 1985 komen en welke uit 1990? Op het net is er niet zoveel over te vinden helaas.
Voor de collectie en het bijhouden wanneer ze uitgekomen zijn :wink:
Ik zal ze vanavond er even bijpakken voor je.

Wilde je hier op bieden ;)

http://cgi.ebay.com/Roadracer-Pricekill ... 25599416b2

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door IROn » ma mar 29, 2010 2:19 pm

Fuck-ing-hell, wat een prijzen, ik snap niet hoe ze dat voor elkaar krijgen, want ze zijn werkelijk oerlelijk.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door !slayer! » ma mar 29, 2010 5:44 pm

IROn schreef:Fuck-ing-hell, wat een prijzen, ik snap niet hoe ze dat voor elkaar krijgen, want ze zijn werkelijk oerlelijk.
hehe, mwah, het valt nog wel mee eigenlijk. Lelijk zijn ze idd, en niet eens allemaal eerste persing.

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Lone Starr » ma mar 29, 2010 7:54 pm

Whaha, $1000,- voor 20 schijfjes.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

knalmijmaarindekerstboom
Berichten: 175
Lid geworden op: do mar 09, 2006 8:54 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door knalmijmaarindekerstboom » ma mar 29, 2010 8:04 pm

Slim om de hele collectie te verkopen, als je het per stuk zou doen zou je het gros niet eens kwijtraken voor meer dan 25.
Alleen die Circle Jerks en Detente zijn geloof ik echt het volle pond waard.

En als je het mij vraagt is dat Circle Jerks maar een kutband, en voldoet de rerelease van Detente ook wel, maar ja.

Die History 1 cd van Detente is trouwens ook echt een aanschaf waard.
Nog meer mensen die in positieve zin verbaasd waren over deze release?
Vaak vallen die cd's met demo's er op een beetje tegen, maar dit is echt een toprelease. Hopelijk komt er nog een deel 2.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22655
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » ma mar 29, 2010 8:13 pm

Lone Starr schreef:Whaha, $1000,- voor 20 schijfjes.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » ma mar 29, 2010 9:49 pm

Ik vind 1000 wel meevallen, heb alleen die detente al eens voor ca. 400 zien gaan. Ze zijn allemaal wel tamelijk zeldzam, de fifth angel en Exciter zie je ook niet veel. Meeste zie je de twee carnivores en de possessed, welcome to hell ven venom zie je lang zo vaak niet als black metal. Ze zijn lelijk maar ze hebben gewoon iets. Tis een van de eerste budget metal series op CD, ik weet niet waarom maar ik vind het leuk om ze in de kast te hebben staan. Sommige van die slimline series gaan voor beestachtig veel geld, metallica kill em all heb ik voor dik 900 zien gaan (die heb ik zelf ook niet hoor)....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22655
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » ma mar 29, 2010 10:17 pm

400 euro voor een cd vind ik sowieso al te belachelijk voor woorden. Dat sommige verzamelaars dat er voor over hebben is hun goed recht, maar ik haal meer plezier uit een rerelease van 10 euro (vanwege de prijs alleen al, maar soms zitten er ook erg leuke extra's op). Maar ja, deze discussie is al vaker gevoerd.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Plaats reactie