Detonation - Nieuw album REPRISAL + nieuw nr online!

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frituurmaster
Berichten: 324
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 3:14 pm
Locatie: Houten
Contacteer:

Detonation - Nieuw album REPRISAL + nieuw nr online!

Bericht door Frituurmaster » ma mar 08, 2010 11:58 am

Eindelijk...

Op onze myspace staat een splinternieuw nr om te beluisteren van onze aankomende CD 'Reprisal'.

http://www.myspace.com/detonationnl

Hierbij het persbericht:

Finally! The new album is finished!

We have set 'Reprisal' as the title for our 4th full length album. Check out the cover artwork below (made by Kevin Storm).

We're very pleased with the outcome of this CD, it's heavier than anything we've done in the past, and the songs also feel more personal and in your face. Our new band mates Michiel and Danny also put their mark on it, and both did an excellent job on 'Reprisal'.

We have uploaded the song 'There is no turning Back' for you guys to check out. But as always, it's difficult to capture the whole albums' vibe with just 1 song. But anyway, check it out and let us know what you think!

Here's the tracklist of the whole CD:

1. Enslavement
2. There is no turning Back
3. Feeding on the Madness
4. Ruptured
5. Absentia Mentis
6. Washing away the Blood
7. Falling Prey
8. Insults to my Heritage

Right now, our top priority is to find a new record deal to release this monster. These are difficult times though, so we can use all the support we can get. Please get in touch via info.detonation@gmail.com if you can help us out in any way. Cheers! Detonation
Laatst gewijzigd door Frituurmaster op ma apr 04, 2011 11:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.

the_dying
Berichten: 1545
Lid geworden op: do dec 26, 2002 1:13 am
Locatie: MXCII

Bericht door the_dying » di mar 09, 2010 10:30 pm

Klinkt goed! Dikke Opeth vibe bij momenten!
http://addergebroed.wordpress.com - http//www.facebook.com/Hemelbestormer

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » wo mar 10, 2010 11:55 am

Ben hier wel benieuwd naar. Alleen jammer dat het artwork steeds verder achteruit gaat. Dit ziet er toch een beetje als een veredelde demo uit, qua vormgeving althans.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo mar 10, 2010 12:32 pm

Nieuwe track klinkt lekker!
Ben erg benieuwd naar het album.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Methilde » wo mar 10, 2010 1:34 pm

Draconian schreef:Ben hier wel benieuwd naar. Alleen jammer dat het artwork steeds verder achteruit gaat. Dit ziet er toch een beetje als een veredelde demo uit, qua vormgeving althans.
Moet zeggen dat ik het daar wel mee eens ben, qua artwork. Song klinkt wel awesome!

Gebruikersavatar
Frituurmaster
Berichten: 324
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 3:14 pm
Locatie: Houten
Contacteer:

Bericht door Frituurmaster » do mar 11, 2010 5:19 pm

thx voor de comments. Artwork is zoals altijd erg persoonlijk. Sommige vinden het cool, anderen weer niet. Kan gebeuren!
Al moet ik wel zeggen dat dit Jpeg-je wel crap is, details vallen beetje weg. Totale artwork van de CD is wel gaaf geworden

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » vr mar 12, 2010 9:30 am

Het gaat natuurlijk uiteindelijk om de muziek, maar ik vind het gewoon een beetje jammer omdat met name de hoes van Portals To Uphobia erg mooi was ;)
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Frituurmaster
Berichten: 324
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 3:14 pm
Locatie: Houten
Contacteer:

Bericht door Frituurmaster » vr mar 12, 2010 1:38 pm

Draconian schreef:Het gaat natuurlijk uiteindelijk om de muziek, maar ik vind het gewoon een beetje jammer omdat met name de hoes van Portals To Uphobia erg mooi was ;)
Dat was ie ook ;) Nog steeds mijn persoonlijke favo cover die we hebben trouwens. Wie weet komt er nog wel een andere cover voor dit nieuwe album zodra een nieuw label ons oppikt, limited edition of zo....

Gebruikersavatar
SatanicA
Berichten: 1565
Lid geworden op: zo mei 09, 2004 2:31 am
Locatie: 033-ZUID
Contacteer:

Bericht door SatanicA » vr mar 12, 2010 2:37 pm

Heerlijk nummer..
Detonation vind ik altijd wel gaaf.. zeker live!!!
LIFE SUCKS!! AND THEN YOU DIE !!

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4073
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Detonation - Nieuw album REPRISAL + nieuw nr online!

Bericht door MadTinus » ma jan 03, 2011 6:31 pm

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... mID=151744
Guitarist Mike Ferguson of the Dutch death/thrash metal act DETONATION has issued the following update:

"We have some good and some sad news!

"Sad news first... we parted ways with three band members recently. Danny [Tunker; guitar) and Michiel [van der Plicht; drums] have gone on to seek their fame and fortune with GOD DETHRONED and PROSTITUTE DISFIGUREMENT. Due to their busy schedules, it was impossible to keep playing in DETONATION. However, we parted as friends and wish them good luck and much success in these bands.

"Also, after 12 years in DETONATION, Otto [Schimmelpenninck; bass] has decided to leave the band. His busy schedule with DELAIN prohibited his 100 percent focus and attention for DETONATION, and as he did not think this was fair towards us, he respectfully gave up his role as bass player for DETONATION. We will miss Otto as a friend and also wish him much success with DELAIN!

"Then the good news! Koen [Romeijn, vocals] and I have no intention on quitting, quite the contrary, we are more focused and determined than before. We have been practicing with new musicians for a month or so, and it is going great.

"On drums we welcome Allard van der Kuip, known from Utrecht band GRINDPAD. And on bass we welcome Harry van Breda.

"Harry is known as the vocalist in I-CHAOS, and also the guy that recorded and mixed our new album, 'Reprisal'. Both new guys come from our town Utrecht, and have been friends of the band since quite a while. Together with Allard and Harry, we are driven and focused to get DETONATION back on track, playing gigs and kicking ass!

"We are very happy with the new guys in the band, and are eager to get our killer new album, 'Reprisal' (check out the cover artwork by Eliran Kantor below, release date soon to be announced) to you.

"Thank you all for your patience, we’ll make sure it will all be worth the wait!"

"Reprisal" track listing:

01. Enslavement
02. No Turning Back
03. Feeding On The Madness
04. Ruptured
05. Absentia Mentis
06. Washing Away The Blood
07. Falling Prey
08. Insults To My Heritage

The song "No Turning Back" is available for streaming on DETONATION's MySpace page.

DETONATION's previous album, "Emission Phase", was released on April 30, 2007. The CD was recorded with Split Second Sound's Jochem Jacobs (also guitar player for TEXTURES) and Bouke Visser. The cover artwork was created by Eliran Kantor.

"Emission Phase" was DETONATION's third and final album for French underground label Osmose Productions.

Afbeelding
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Detonation - Nieuw album REPRISAL + nieuw nr online!

Bericht door Orklord » ma jan 03, 2011 6:35 pm

Dat is goed nieuws! Ik ben benieuwd hoe het zal gaan met alle wisselingen in de band.

Eddy the Eagle
Berichten: 180
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 11:30 am

Re: Detonation - Nieuw album REPRISAL + nieuw nr online!

Bericht door Eddy the Eagle » do feb 24, 2011 11:19 am

Orklord schreef:Dat is goed nieuws! Ik ben benieuwd hoe het zal gaan met alle wisselingen in de band.
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe schijf: zag ze in het paard in januari en dat vond ik echt heel overtuigend (de rest van de bands - Houwitser en Reborn in het bijzonder - vond ik ook supervet!)

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4073
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Detonation - Nieuw album REPRISAL + nieuw nr online!

Bericht door MadTinus » vr feb 25, 2011 3:14 pm

Hier een video van het nieuwe nummer "Washing Away the Blood" pas geleden live in de Peppel:



"Feeding on the Madness":


Afbeelding

Het album ligt momenteel bij de pers en komt eind deze maand dan eindelijk uit (31 maart).
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

the_dying
Berichten: 1545
Lid geworden op: do dec 26, 2002 1:13 am
Locatie: MXCII

Re: Detonation - Nieuw album REPRISAL + nieuw nr online!

Bericht door the_dying » za feb 26, 2011 2:31 pm

Via?
http://addergebroed.wordpress.com - http//www.facebook.com/Hemelbestormer

the_dying
Berichten: 1545
Lid geworden op: do dec 26, 2002 1:13 am
Locatie: MXCII

Re: Detonation - Nieuw album REPRISAL + nieuw nr online!

Bericht door the_dying » za feb 26, 2011 2:32 pm

En Koen terug op giaar. Uitstekend!
http://addergebroed.wordpress.com - http//www.facebook.com/Hemelbestormer

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4073
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Detonation - Nieuw album REPRISAL + nieuw nr online!

Bericht door MadTinus » za feb 26, 2011 4:10 pm

De band brengt het album in eerste instantie in eigen beheer uit. Hopelijk lukt het op die manier om alsnog een label te vinden om het album op bredere schaal uit te brengen, het zou echt crimineel zijn als dit album zo onderbelicht zou blijven.. Ik heb het album al bijna een jaar in mijn bezit en het raast en giert echt de pan uit.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4073
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Detonation - Nieuw album REPRISAL + nieuw nr online!

Bericht door MadTinus » zo apr 03, 2011 11:37 am

"Reprisal " is nu te bestellen via http://www.detonation.nl en ook de clip voor "Washing Away the Blood" is nu online:

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs


Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4073
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Detonation - Nieuw album REPRISAL + nieuw nr online!

Bericht door MadTinus » do apr 14, 2011 3:29 pm

Geen enkele reactie..? Come on folks, dit album verdient het om gehoord te worden, iedereen die van brute/agressieve (Death) Metal met melodie houdt, check it!

Support your national scene!
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Detonation - Nieuw album REPRISAL + nieuw nr online!

Bericht door Tho » do apr 14, 2011 8:19 pm

Ja goeie shit. Ik ken hem ook al een tijd via Harry. Meer kan ik er eigenlijk niet van zeggen, gewoon hele degelijke metal. Jullie moeten gewoon actief op zoek gaan naar een label en zorgen dat jullie weer op de kaart komen te staan, want de muziek verdient het!

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Detonation - Nieuw album REPRISAL + nieuw nr online!

Bericht door lampje » vr apr 15, 2011 7:55 pm

Wat Thomas zegt: het is heel goed, degelijk. Prima muziek om naar te luisteren. Maar met alle respect, Detonation is niet (meer) een band die er uit springt, die iets speciaals brengt.

Gebruikersavatar
Frituurmaster
Berichten: 324
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 3:14 pm
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Detonation - Nieuw album REPRISAL + nieuw nr online!

Bericht door Frituurmaster » za apr 16, 2011 1:12 pm

Moet dat dan? ;) Er zijn maar weinig NL bands die iets bijzonders doen.
Maar eerlijk gezegd is dat ook nooit onze insteek geweest, we maken al ruim 13 jaar de muziek die we zelf gaaf vinden.
En zolang we daar zin in hebben blijven we dat doen :)

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Detonation - Nieuw album REPRISAL + nieuw nr online!

Bericht door fetuskiller » za apr 16, 2011 1:18 pm

Nou, Koen, er is een tijd geweest dat jullie, in mijn ogen, wel degelijk vernieuwend waren wat betreft de Nederlandse scene. Vandaar waarschijnlijk ook die deal bij Osmose. Daarentegen begrijp ik de reactie van Lampje ook niet helemaal, aangezien deze nieuwe track toch echt wel in het verlengde ligt van het oudere materiaal. Detonation is er een tijd tussenuit geweest, en moet nu dus weer terug komen. Ik ga er ook vanuit dat dat gaat lukken want met die nieuwe drummer en Harry op bas staat er weer een strakke band op het podium. Den Haag was toen alvast een mooi voorproefje :D

Ik wens jullie in ieder geval alle succes! :wink:
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Detonation - Nieuw album REPRISAL + nieuw nr online!

Bericht door lampje » za apr 16, 2011 1:38 pm

Frituurmaster schreef:Moet dat dan? ;) Er zijn maar weinig NL bands die iets bijzonders doen.
Maar eerlijk gezegd is dat ook nooit onze insteek geweest, we maken al ruim 13 jaar de muziek die we zelf gaaf vinden.
En zolang we daar zin in hebben blijven we dat doen :)
En blijf dat alsjeblieft ook vooral doen!
Ik doel er meer op dat naar mijn mening Detonation een aantal jaren terug wel een paar onnederlands goede produkten op de markt heeft gegooid en dat dat inmiddels niet meer dezelfde impact heeft van toen. De stijl en de geboden kwaliteit zijn nu niet meer zo bijzonder als dat ik het toen vond. Misschien is het meer een kwestie van: "slachtoffer" van je eigen kwaliteiten uit het verleden. Ik zeg ook nergens dat ik het niet goed vind of zo.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4073
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Detonation - Nieuw album REPRISAL + nieuw nr online!

Bericht door MadTinus » za apr 16, 2011 4:10 pm

lampje schreef:
Frituurmaster schreef:Moet dat dan? ;) Er zijn maar weinig NL bands die iets bijzonders doen.
Maar eerlijk gezegd is dat ook nooit onze insteek geweest, we maken al ruim 13 jaar de muziek die we zelf gaaf vinden.
En zolang we daar zin in hebben blijven we dat doen :)
En blijf dat alsjeblieft ook vooral doen!
Ik doel er meer op dat naar mijn mening Detonation een aantal jaren terug wel een paar onnederlands goede produkten op de markt heeft gegooid en dat dat inmiddels niet meer dezelfde impact heeft van toen. De stijl en de geboden kwaliteit zijn nu niet meer zo bijzonder als dat ik het toen vond. Misschien is het meer een kwestie van: "slachtoffer" van je eigen kwaliteiten uit het verleden. Ik zeg ook nergens dat ik het niet goed vind of zo.
Heb je het nieuwe album helemaal gehoord? Het is naar mijn mening echt een stap in een andere richting, Reprisal is echt veruit het agressiefste en snelste/bruutste album dat ze gemaakt hebben, een stuk meer Death Metal dan voorheen. Veel meer blasts en double bass dan voorheen. Echt een stuk zieker.

Ik heb het album nu een jaar in mijn bezit en ik blijf het nog steeds zeer veelvuldig draaien. Telkens weer word ik getroffen door de bruutheid, de energie en de agressie. De melodieuze stukken (die een stuk spaarzamer zijn dan voorheen) springen er ook meer uit doordat ze meer contrasteren met de brute stukken.

Persoonlijk vind ik dat bijvoorbeeld een God Dethroned hier een hele dikke punt aan kan zuigen. Ik weet ook zeker dat wanneer dit album de aandacht en exposure krijgt die het verdient, het heel veel fans van harde Metal kan aanspreken.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Detonation - Nieuw album REPRISAL + nieuw nr online!

Bericht door fetuskiller » za apr 16, 2011 4:34 pm

Nou, God Dethroned vind ik qua songs schrijven toch wel beter dan Detonation hoor. GD is een stuk pakkender en meer herkenbaar in hun nummers.
Maar goed, dat is weer een andere discussie. Ik heb het nieuwe Detonation album nog niet gehoord, maar dat zal niet lang meer duren. :D
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4073
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Re: Detonation - Nieuw album REPRISAL + nieuw nr online!

Bericht door MadTinus » di sep 13, 2011 10:28 am

Bedankt Wouter voor deze review die het album (en de band) de eer aandoet die het verdient!

www.metalfan.nl/reviews.php?id=6782
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Plaats reactie