waar aan te denken bij organiseren concert/festival?

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

waar aan te denken bij organiseren concert/festival?

Bericht door bloeding » di mar 09, 2010 10:01 pm

beste mensen,

hier zullen een en ander wel ervaring hebben met het organiseren van een kleinschalig festival / concert.

in een vriendenkring hier wordt gedacht om een leuk festivalletje te organiseren met lokale bands.
voornamelijk metal. we hebben hier al 4 metal / hardere bands waaronder ook portall die geboekt zal worden. ook komt er een andere band die zo nu en dan eigen nummers ten gehore brengt en ook covers speeld.

nu ben ik hier totaal helemaal nieuw mee en vroeg me af waar je rekening mee moet gaan houden.

wat mij zo in mijn hoofd opkomt zijn de standaard dingen:

-vergunningen
-bands
-horeca (hier ben ik wel bekend mee en zal geen probleem vormen)
-sanitair
-bands (die zijn er al)
-de lokatie
-wordt het indoor of open air?
-audio
-sponsoren
-vrijwilligers

het belangrijkste waar ik op dit moment info over wil winnen met dit topic is over de audio.

waar moet ik rekening mee houden en wat is er nodig om degelijk geluid neer te zetten. op wat voor kosten moet ik ongeveer denken bij sown feestje.
er moet zowel goed geluid als een beetje licht mogelijk zijn.
(bedrijven aanraden is welkom)


kortom genoeg dingen om over na te denken en we gaan volgende week met een paar man zitten brainstormen, maar tot het zover is zou ik graag alvast een stuk wijzer worden en is alle informatie die men hier wil delen van harte welkom.

alvast bedankt allemaal!
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
propke
Berichten: 196
Lid geworden op: do jun 01, 2006 8:06 pm
Locatie: wuustwezel

Bericht door propke » di mar 09, 2010 10:16 pm

ik zou voor de p.a eens goed zoeken op internet want daar zit soms weleens een groot verschil in wat prijzen betreft. licht zou ik gewoon een simpel lichtorgel aanraden want als ze met lazers en zo gaan werken lopen de kosten hoog op
als ik durst hem heb ik echt durst
http://www.myspace.com/propke http://www.myspace.com/wezelgrindfest

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Bericht door bloeding » di mar 09, 2010 10:23 pm

lazers en dergelijk behoren inderdaad niet tot de opties.gewoon een goed lichtorgel zal moeten voldoen.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di mar 09, 2010 10:23 pm

Goed budgeteren. precies uitkienen hoeveel geld je beschikbaar hebt en precies alle uitgaven noteren. Het zou niet de eerste keer zijn dat een festival na afloop met flinke schulden blijft zitten.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » di mar 09, 2010 10:25 pm

Niet onbelangrijk (althans in België): belastingsaangiftes, taxen, auteursrechten....
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Nemesix
Berichten: 514
Lid geworden op: wo mei 14, 2008 4:17 pm
Locatie: Selwerd
Contacteer:

Bericht door Nemesix » wo mar 10, 2010 12:09 am

Wat wij hebben gedaan bij de eerste editie van veendamned is een flessenactie. Het klinkt stom, maar we hebben zo wel 125 euro opgehaald, wat werd verdubbeld door een of andere jongerenvereniging. Zo hadden we al 250 euro om zaal en bands voor te betalen.

Het fijne hieraan is, is dat je alvast je liquiditeit op poten hebt voordat je je diep in de kosten hoeft te storten.

Daarna zijn we wezen zoeken naar een zaaltje die het liefst ook PA kon regelen. Zo kwamen we bij een cafe waar we voor 150 euro in konden en dan zolang door konden gaan als dat we zelf wilden. Er bleef dus rond de 100 euro over voor een paar bands.

We hebben toen de entreekosten expres laag gehouden (3.5 eu) zodat de drempel erg laag was. We hadden daardoor ook een volle bak en daardoor al direct naamsbekendheid, zoals jullie merkten op de 2e editie van Veendamned.
Helaas wisselde toen de zaal van eigenaar en hadden ze er geen trek meer in. Verder is er geen locatie voor zo'n feest in veendam, dus is het een stille dood gestorven.


Edit: ik dacht dat je het had over een metalfeest ipv een festival. Mijn excuus.

Voor meer informatie daarover zou ik Erwin (op dit forum bekend als Regeer) eens aan spreken.
This horrid virtue, facing mortality.

Gebruikersavatar
havenblaster
Berichten: 546
Lid geworden op: di mar 15, 2005 2:55 pm
Locatie: Buitenpost

Bericht door havenblaster » wo mar 10, 2010 12:13 am

Kleedje voor onder het drumstel ;)

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Methilde » wo mar 10, 2010 12:20 am

Hehe.

Goeie PA en fix een goeie geluidsman! Teveel prutsers tegengekomen die de boel lieten clippen als een malle over onze monitors alleen al. brrr.

Qua licht is een basis set ok, laat die stroboscopen maar zitten ;)

metalteacher
Berichten: 190
Lid geworden op: za nov 05, 2005 12:35 am
Locatie: Hardrockwijk
Contacteer:

Bericht door metalteacher » wo mar 10, 2010 12:26 am

ik weet niet of ik dit zo mag posten hier.

waarschijnlijk zullen we elkaar wel kennen. Maar ik zag je post hier en misschien kunnen we iets regelen dat Noord Geldersch Metaal het geluid komt doen op je feestje. we hebben een profi installatie afgestemd op de kleinere zalen en bands. je krijgt 2x2000watt continu foh en 2x200watt monitoring. dit alles incl licht en 2man bediening, die er ook aardigheid in hebben en het niet voor t geld doen. we hebben al voor veel bands het geluid hebben gedaan. onze set is geschikt tot ongeveer 250man. alles incl licht voor 400,- maar dat is natuurlijk afhankelijk van wat je wil.

hele set is kwaliteit met Crown Macrotech versterkers, A&H mengtafel Stage Accompany, JBL en LAN speakers

info@noordgelderschmetaal.nl
http://www.noordgelderschmetaal.nl

Gebruikersavatar
Basement
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 8:55 pm
Contacteer:

Bericht door Basement » wo mar 10, 2010 12:29 am

Als je outdoor gaat zul je een fatsoenlijk agregaatje willen neerzetten (ervan uitgaande dat je ergens op een weiland zit oid)

Ow en zorg dat je je geluid en licht niet over dezelfde stroomlijn hebt lopen.
metalfoto's @ http://www.basementonline.nl

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Bericht door bloeding » wo mar 10, 2010 8:55 am

metalteacher schreef:ik weet niet of ik dit zo mag posten hier.

waarschijnlijk zullen we elkaar wel kennen. Maar ik zag je post hier en misschien kunnen we iets regelen dat Noord Geldersch Metaal het geluid komt doen op je feestje. we hebben een profi installatie afgestemd op de kleinere zalen en bands. je krijgt 2x2000watt continu foh en 2x200watt monitoring. dit alles incl licht en 2man bediening, die er ook aardigheid in hebben en het niet voor t geld doen. we hebben al voor veel bands het geluid hebben gedaan. onze set is geschikt tot ongeveer 250man. alles incl licht voor 400,- maar dat is natuurlijk afhankelijk van wat je wil.

hele set is kwaliteit met Crown Macrotech versterkers, A&H mengtafel Stage Accompany, JBL en LAN speakers

info@noordgelderschmetaal.nl
moet ik hierbij dan denken aan de set die ook gebruikt wordt in plaza?
qua bezoekersaantallen zal dit ongeveer genoeg zijn, gezien er hier genoeg plaatselijk volk op dergelijk evenementjes af komt zolang het 1 keer per jaar is (is uit het verleden gebleken)
er is helaas geen zaal beschikbaar waar alles al zal staan qua geluid dus we hebben dan alles nodig van niks tot aan het geluid om het maar zo te noemen.
het podium is wel vrij groot op zich, in de zaal waar nu over wordt gedacht zijn vaak wel toneel voorstellingen en dergelijk. weet niet wat dit voor het licht gedeelte betekend, maar er moet wel een beetje licht mogelijk zijn zeg maar.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Bericht door bloeding » wo mar 10, 2010 8:58 am

verder iedereen bedankt ook voor de ideen zover, meer inbreng kan ik zeker waarderen.
het flessen idee is wel een goed iets, kan daarvoor zelf met groepen de straten af gaan en ook scholen benaderen om mee te werken, dan zal het echter wel onder de noemer van een goed doel moeten, waar natuurlijk ook niks mis mee is.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Laus » wo mar 10, 2010 10:58 am

Iets doet me helaas denken aan Security, brandweer en ehbo, politie inlichten, parkeergelegenheid, toiletten.

Verder iemand die het programma regelt en dat vervolgens op de dag zelf uitvoert en bands van het podium schopt indien nodig. Tevens opbouwtijden en starttijden strak houden.

Probeer voor je geluid idd zo'n bedrijf te vinden die het als liefhebberij doet. Mss marktvervuiling, maar wel goedkoper en vaak minstens zo goed als een grote marktpartij die dit als 'klein klusje ernaast' ziet (ad 2000.-).

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Bericht door bloeding » wo mar 10, 2010 11:13 am

Laus schreef:Iets doet me helaas denken aan Security, brandweer en ehbo, politie inlichten, parkeergelegenheid, toiletten.

Verder iemand die het programma regelt en dat vervolgens op de dag zelf uitvoert en bands van het podium schopt indien nodig. Tevens opbouwtijden en starttijden strak houden.

Probeer voor je geluid idd zo'n bedrijf te vinden die het als liefhebberij doet. Mss marktvervuiling, maar wel goedkoper en vaak minstens zo goed als een grote marktpartij die dit als 'klein klusje ernaast' ziet (ad 2000.-).
dat zijn weer leuke dingen waar je zo aan denkt.
had er wel iets over gedacht maar verder ook niet.
toch wel belangrijk.
parkeergelegenheid is er zat waar wij denken, maar de rest is wel zo fijn om ook van te voren geregeld te hebben voor de boel niet door kan gaan.

als ik nou een kleinschalig iets heb zoals dit (max 250 bezoekers) mag dan een opleiding waar men beveiliging voorziet daadwerkelijk ook voor security zorgen. dus zeg maar leerlingen? wat zijn hier de conseqenties van, want we willen natuurlijk zo min mogelijk uitgeven, maar wel een gaaf feestje neer zetten.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Laus » wo mar 10, 2010 11:22 am

ik heb geen idee of daar wetgeving voor is. Als het kleinschalig is in een goed afgeschermde lokatie heb je mss niet eens een vergunning nodig en regelt de lokatie wel security. Als dat allemaal niet het geval is wordt dat wel met de vergunning geregeld. Is er geen sprake van een vergunning maakt het volgens mij geen moer uit wie je voor de deur zet.

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Bericht door Blutengel » wo mar 10, 2010 11:43 am

Een tent?

Gebruikersavatar
Kimzel
Berichten: 23576
Lid geworden op: vr mar 14, 2003 7:24 am
Locatie: lobitch

Bericht door Kimzel » wo mar 10, 2010 12:27 pm

Laus schreef:ik heb geen idee of daar wetgeving voor is. Als het kleinschalig is in een goed afgeschermde lokatie heb je mss niet eens een vergunning nodig en regelt de lokatie wel security. Als dat allemaal niet het geval is wordt dat wel met de vergunning geregeld. Is er geen sprake van een vergunning maakt het volgens mij geen moer uit wie je voor de deur zet.
volgens mij mag dat tegenwoordig niet meer en moet er altijd echte beveiliging staan

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Bericht door bloeding » wo mar 10, 2010 4:14 pm

Kimzel schreef:[..]


volgens mij mag dat tegenwoordig niet meer en moet er altijd echte beveiliging staan
dat lijkt mij op zich niet helemaal.
zal aan de hoeveelheid mensen liggen denk ik,
alles waar ik hier in de buurt naar toe ga (op hedon na)
is meestal zonder beveiliging.
hoe het kan weet ik niet.
het naadje van de kous weet ik ook niet, toch maar eens achteraan gaan.
heb geen zin in een feestje dat uitloopt op iets dat niet goed georganiseerd is.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
Basement
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 8:55 pm
Contacteer:

Bericht door Basement » wo mar 10, 2010 4:42 pm

hangt van de eisen af die in de vergunning worden opgenomen.

al gedacht aan drankhekken en kliko's? Wij konden die altijd via de gemeente lenen/gebruiken.
metalfoto's @ http://www.basementonline.nl

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » wo mar 10, 2010 5:17 pm

Basement schreef:drankhekken
Freudiaanse verspreking? ;)
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
Basement
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 8:55 pm
Contacteer:

Bericht door Basement » wo mar 10, 2010 6:33 pm

Cathalised schreef:[..]

Freudiaanse verspreking? ;)
Uhm... hm... ik denk dat wel ja :). Wel een mooie overigens...
metalfoto's @ http://www.basementonline.nl

Gebruikersavatar
John Lydon
Berichten: 404
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 8:35 pm
Locatie: Somewhere in Dordt

Bericht door John Lydon » wo mar 10, 2010 8:56 pm

Laus schreef:Iets doet me helaas denken aan Security, brandweer en ehbo, politie inlichten, parkeergelegenheid, toiletten.

Verder iemand die het programma regelt en dat vervolgens op de dag zelf uitvoert en bands van het podium schopt indien nodig. Tevens opbouwtijden en starttijden strak houden.
Zorg er verder ook voor dat je podiumploeg/crew nuchter blijft.
Gewoon een kwestie van serieuze mensen zoeken en goede afspraken maken.
Niets zo waardeloos als een paar dronken mongolen die na een paar uur geen flikker meer uit kunnen voeren. (Ja,heb ik ervaring mee)

Beveiliging is best belangrijk maar zorg ook voor BHV-ers.
Bij een beetje goed beveiligingsbedrijf hebben de medewerkers vaak ook BHV dus dat is 2 vliegen in 1 klap.

Verder zou ik de horeca uitbesteden aan de zaal zelf. Scheelt je weer geregel en kosten van overgebleven drank,maar daar staat tegenover dat je niks van de baromzet krijgt.
Als je wel de bar in beheer wilt houden,de meeste groothandels nemen overgebleven drank/fusten weer terug als je daar goede afspraken over maakt.

Verder loop je tegen een woud van regeltjes en vergunningen aan als je alles zelf wilt doen,dus mijn tip is: Huur enkel de zaal,bemoei je niet met de bar en concentreer jezelf zeker de eerste keer enkel op de artiesten.
Dan heb je hééél misschien nog een kans om af en toe een bandje te kijken op de avond zelf.. :lol:

Sterkte..
You tell me that I'm a sinner.You say I'm going to hell. So once your judgement condemns You,I shall see you there....

metalteacher
Berichten: 190
Lid geworden op: za nov 05, 2005 12:35 am
Locatie: Hardrockwijk
Contacteer:

Bericht door metalteacher » wo mar 10, 2010 10:45 pm

mail maar ff bloeding, tis idd de set die ook altijd in plaza/de mac wordt gebruikt. in plaza staat ie nooit volledig open, daar is de zaal te klein voor. ik wil je ook wel wat adviezen geven ten aanzien van het organiseren

na vijftien festivals en meer dan 100 bandavonden, mag ik toch hopen dat ik het een beetje in de vingers heb
http://www.noordgelderschmetaal.nl

Gebruikersavatar
Meridian
Berichten: 1238
Lid geworden op: wo sep 15, 2004 10:41 pm
Locatie: Groesbeek

Bericht door Meridian » do mar 11, 2010 12:27 am

Niet in alle zalen is beveiliging verplicht, daar heb ik nog nooit mee gewerkt op diverse locaties niet. Beveiliging is ook reteduur. En een vergunning in jouw geval ook niet lijkt me. Ik heb niet alles doorgelezen maar even snel, en je had het over iets van een theaterzaal ofzo. Meestal hoef je dan geen aparte vergunning aan te schaffen om er een concert te geven, is mijn ervaring. Als je de politie op de hoogte brengt zijn ze normaalgesproken al tevreden. Gewoon met de zaaleigenaar goede afspraken maken betreft de horeca, een goede begroting opmaken en een geluidsbedrijf inhuren die alles regelen zodat je daar zelf geen omkijken meer naar hebt.

arnoud
Berichten: 414
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 12:16 pm
Locatie: Houten
Contacteer:

Bericht door arnoud » do mar 11, 2010 3:44 pm

Wat je zou moeten proberen is een geschikt jongerencentrum vinden die vrijwilligers de ruimte geeft zich te ontplooien op alle manieren, denk aan techniek, bar, PR en stage managers. In NL zijn er ontzettend veel van die tenten waar je dan al veel spullen tot je beschikking hebt. Iedereen leert daar zijn eigen ding en zodoende heb je dan al gewoon bijna alles tot je beschikking.

Wij zijn hier in Houten ook bezig geweest om HDF outdoor te doen maar daar komt zo ontzettend veel bij kijken. Wat ik probeer te zeggen is dat ik zeker je eerste paar feesten binnen zou doen en daar genoeg ervaring mee opdoen om vervolgens met een team vrienden een jaar uit te trekken om buiten iets te gaan doen.

Bookingskosten is niet zo'n probleem, met 50 euro onkostenvergoeding heb je vaak al veel bands die willen spelen.

Beveiliging is tegenwoordig overal verplicht en daar gaat vaak het meeste geld inzitten, je zou om daarmee te besparen een deal kunnen maken met de zaal waar je je fest wilt organiseren. Bijvoorbeeld dat de drankomzet voor de zaal is ofzo.

Flyers kosten niet zo veel, voor 80 euro heb je al 1000 flyers van goede kwaliteit. Posters zijn echter een ander verhaal, die zijn echt mega duur om te laten drukken.

Een eettentje buiten is ook altijd leuk, kost je wat moeite omdat je daarvoor een vergunning moet hebben maar het zorgt er wel voor dat je zelf geen geld kwijt bent aan eten voor de bands. Je maakt gewoon de deal met zo'n snackkar dat de bandleden allemaal daar 2 dingen mogen bestellen in ruil voor de staanplaats. Iedere snackkar vind dit een prima deal want dat beetje verlies wat ie maakt weegt bij lange na niet op tegen de winst die ie maakt met 250 dronken metalhoofden.

EHBO is nooit echt nodig, zorg dat er iemand aanwezig is die BHV heeft, zeker als je het in een jongerencentrum doet hebben alle medewerkers BHV

Geluidsmannen zijn er ook genoeg te vinden die bekend zijn met metal en graag in ruil voor wat bier een paar bandjes doet.

Verder schiet me zo niks te binnen, hoop dat je hier ook wat aan hebt
Houten Deathfest 28 en 29 juni 2013

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Bericht door bloeding » do mar 11, 2010 3:51 pm

arnoud schreef:Wat je zou moeten proberen is een geschikt jongerencentrum vinden die vrijwilligers de ruimte geeft zich te ontplooien op alle manieren, denk aan techniek, bar, PR en stage managers. In NL zijn er ontzettend veel van die tenten waar je dan al veel spullen tot je beschikking hebt. Iedereen leert daar zijn eigen ding en zodoende heb je dan al gewoon bijna alles tot je beschikking.

Wij zijn hier in Houten ook bezig geweest om HDF outdoor te doen maar daar komt zo ontzettend veel bij kijken. Wat ik probeer te zeggen is dat ik zeker je eerste paar feesten binnen zou doen en daar genoeg ervaring mee opdoen om vervolgens met een team vrienden een jaar uit te trekken om buiten iets te gaan doen.

Bookingskosten is niet zo'n probleem, met 50 euro onkostenvergoeding heb je vaak al veel bands die willen spelen.

Beveiliging is tegenwoordig overal verplicht en daar gaat vaak het meeste geld inzitten, je zou om daarmee te besparen een deal kunnen maken met de zaal waar je je fest wilt organiseren. Bijvoorbeeld dat de drankomzet voor de zaal is ofzo.

Flyers kosten niet zo veel, voor 80 euro heb je al 1000 flyers van goede kwaliteit. Posters zijn echter een ander verhaal, die zijn echt mega duur om te laten drukken.

Een eettentje buiten is ook altijd leuk, kost je wat moeite omdat je daarvoor een vergunning moet hebben maar het zorgt er wel voor dat je zelf geen geld kwijt bent aan eten voor de bands. Je maakt gewoon de deal met zo'n snackkar dat de bandleden allemaal daar 2 dingen mogen bestellen in ruil voor de staanplaats. Iedere snackkar vind dit een prima deal want dat beetje verlies wat ie maakt weegt bij lange na niet op tegen de winst die ie maakt met 250 dronken metalhoofden.

EHBO is nooit echt nodig, zorg dat er iemand aanwezig is die BHV heeft, zeker als je het in een jongerencentrum doet hebben alle medewerkers BHV

Geluidsmannen zijn er ook genoeg te vinden die bekend zijn met metal en graag in ruil voor wat bier een paar bandjes doet.

Verder schiet me zo niks te binnen, hoop dat je hier ook wat aan hebt
hier heb ik zeker wat aan.
in dit geval kosten de bands helemaal niks, want er wordt puur een paar elburgse bands geregeld, die tevels veel volk trekken uit de directe omgeving. dat is ook het hele idee achter dit gebeuren.
een goed doel actie met enkel bands uit dit gehucht en de directe omgeving (gemeente)
helaas is er geen jongeren centrum hier in het dorp, maar wel een zaal die compleet af te huren moet zijn en een podium heeft, echter geen geluid en licht. maar dat is ook makkelijk op te lossen.

tis jammer dat beveiliging daadwerkelijk verplicht is, ik vraag me af hoe de kleine zaaltjes dat doen waar ik wel kom, want daar is nooit enige vorm van beveiliging op wat bhv mensen na die dus in het bedrijf zelf werken. een eettentje buiten zat ik inderdaad ook aan te denken, dat lijkt me wel een goed iets en heb daar zelf genoeg ervaring mee en misschien dat ik mijn baas (horeca ondernemer)wel neer kan zetten met een grote bbq. die is daar vast wel voor te fixen met iemand er achter. die vent is niet zo moeilijk.

anyways iedereen al bedankt hier voor al het mee denken en metalteacher, ik kom binnenkort nog op jou terug via een mailtje zodra de eerste concrete plannen echt gemaakt zijn.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
Vlekkie
Berichten: 624
Lid geworden op: di nov 11, 2008 8:50 pm
Locatie: Bij Boxmeer

Bericht door Vlekkie » do mar 11, 2010 4:08 pm

Misschien is het een idee om een klein eettentje in te huren.
Je kunt denk ik wel afspraken maken met de lokale frietboer/pizzaboer, zodat jullie er misschien wel allebei aan kunnen verdienen.
2/6: Fortarock festival
30/6: Houten Deathfest
28/09: Secrets of the Moon
06/10: Overkill
26/10: Aurora Infernalis
14/12: Eindhoven Metal Meeting

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Bericht door bloeding » do mar 11, 2010 4:10 pm

Vlekkie schreef:Misschien is het een idee om een klein eettentje in te huren.
Je kunt denk ik wel afspraken maken met de lokale frietboer/pizzaboer, zodat jullie er misschien wel allebei aan kunnen verdienen.
dit kan mn baas mooi doen.
die is horeca ondernemer en heeft nog wel eens gekke ideen.
op evenemten hier met rommelmarkt enzo doet ie ook altijd vrolijk mee, en hij is dit jaar bezig met een schwenkel grill aan het maken dus dat past wel leuk bij metal lijkt me zo.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
Meridian
Berichten: 1238
Lid geworden op: wo sep 15, 2004 10:41 pm
Locatie: Groesbeek

Bericht door Meridian » do mar 11, 2010 9:06 pm

Wij hoeven in ons jongerencentrum geen beveiliging neer te zetten, alleen met risicofeesten. Maar daar vallen metalavonden niet onder. In veel zalen waar ik kon is ook geen beveiliging. Als je dit van hen wel moet (ik zou het overleggen met de zaaleigenaar en met de politie), kun je al op zo'n 500 euro rekenen omdat ze altijd met minimaal 2 mensen komen.

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Methilde » do mar 11, 2010 9:59 pm

Due to recent events en wellicht ten overvloede maar...

Regel een backline :D

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Bericht door bloeding » do mar 11, 2010 10:05 pm

hehehehe das eenn goede methilde.die is geregeld.de backline is geen probleem gelukkig.jullie al een oplossing gevonden voor de halve finale?
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Methilde » do mar 11, 2010 10:16 pm

Jaa, goddank is dat uiteindelijk goedgekomen. Poot een beetje stijf houden is af en toe wel een slim idee ;)

Gebruikersavatar
GimmeGore
Berichten: 614
Lid geworden op: zo nov 09, 2008 4:14 pm
Locatie: Enschede

Bericht door GimmeGore » vr mar 12, 2010 12:05 am

Wat schuift het om een avondje te komen beveiligen? :P
Remember me as you pass by
As you are now so once was I -
As I am now so you will be
Prepare for death and follow me.

Gebruikersavatar
Basement
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 8:55 pm
Contacteer:

Bericht door Basement » vr mar 12, 2010 7:03 am

bloeding schreef:[..]


dit kan mn baas mooi doen.
die is horeca ondernemer en heeft nog wel eens gekke ideen.
op evenemten hier met rommelmarkt enzo doet ie ook altijd vrolijk mee, en hij is dit jaar bezig met een schwenkel grill aan het maken dus dat past wel leuk bij metal lijkt me zo.
Bedenk dat die lui vaak krachtstroom willen hebben. (als ze tenminste met zo'n aanhangkar voor komen rijden zoals de vietnamees/visboer e.d.) Zelf wil je die op een aparte groep douwen.
metalfoto's @ http://www.basementonline.nl

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Bericht door bloeding » vr mar 12, 2010 8:30 am

geen frituur voer maar een grille en het probleem qua stroom is opgelost.een koelkastje kan prima draaien op gewoon stroom.maar eventueel krachtstroom is ook geen probleem.dat is te regelen al is het minder makkelijk.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » vr mar 12, 2010 10:33 am

beveiliging kan ook altijd geregeld worden door een paar local "hell's angels" natuurlijk ;p

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » vr mar 12, 2010 5:53 pm

Alsof het de Rolling Stones zijn hè;)
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Bericht door bloeding » vr mar 12, 2010 6:07 pm

hehehe das wel een gaaf iets ja.
maar ik ga er nog altijd maar vanuit dat voor iets kleinschaligs als dit, dit niet wettelijk verplicht is.

van de week gaan we rond de tafel zitten en dan zien we allemaal wel hoe en wat.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Plaats reactie