Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Zombi » ma apr 05, 2010 3:30 am

Sorry gasten, heb nog niets gechecked behalve tsjuder, want ben nu helemaal al een weekend lang zowat verslaafd aan de band Archgoat en hun album whore of bethlehem...heerlijke bak herrie, lekker bruut, en hard. prachtig spul!

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » ma apr 05, 2010 9:18 am

Zombi schreef:Sorry gasten, heb nog niets gechecked behalve tsjuder, want ben nu helemaal al een weekend lang zowat verslaafd aan de band Archgoat en hun album whore of bethlehem...heerlijke bak herrie, lekker bruut, en hard. prachtig spul!
Sorry gasten? Je hoeft je niet te verontschuldigen :lol:
Het gaat erom wat jij van de muziek vind, wat je leuk vind en niet. :wink:
Je hoeft ook niet alles leuk te vinden van wat we adviseren. Er zijn genoeg bands die anderen leuk vinden, waar ik totaal niks mee heb.
Youtube is down en ik kan dus geen van link Tsjuder geven :(

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door XnegativeX » ma apr 05, 2010 11:11 am

Wat is dit nou? Ben ik mijn scene-points kwijt in dit topic? Geloven jullie me niet meer? :(
Check dit nou gewoon even...je zult er geen spijt van krijgen:
XnegativeX schreef:Zijn er hier al mensen bekend met het Italiaanse Fides inversa? Ik heb laatst nu album Hanc Aciem Sola Retundit Virtus aangeschaft en ik kan dit toch warm aanbevelen.

Het album bestaat uit 4 nummers die allemaal over de 10 minuten klokken. Toch worden ze nooit saai. Qua muziek moet je Fides inversa zoeken tussen Lunar aurora en Watain. Misschien met een snufje Marduk daaraan toegevoegd.
Het tempo ligt over het algemeen behoorlijk hoog, de riffs zijn smerig en de algehele sfeer stinkt naar een afkeer voor de mensheid. Wat wil de gemiddelde black metal fan nog meer?

Checken die bende!
http://www.myspace.com/fidesinversa
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » ma apr 05, 2010 2:40 pm

XnegativeX schreef:Wat is dit nou? Ben ik mijn scene-points kwijt in dit topic? Geloven jullie me niet meer? :(
Check dit nou gewoon even...je zult er geen spijt van krijgen:
XnegativeX schreef:Zijn er hier al mensen bekend met het Italiaanse Fides inversa? Ik heb laatst nu album Hanc Aciem Sola Retundit Virtus aangeschaft en ik kan dit toch warm aanbevelen.

Het album bestaat uit 4 nummers die allemaal over de 10 minuten klokken. Toch worden ze nooit saai. Qua muziek moet je Fides inversa zoeken tussen Lunar aurora en Watain. Misschien met een snufje Marduk daaraan toegevoegd.
Het tempo ligt over het algemeen behoorlijk hoog, de riffs zijn smerig en de algehele sfeer stinkt naar een afkeer voor de mensheid. Wat wil de gemiddelde black metal fan nog meer?

Checken die bende!
http://www.myspace.com/fidesinversa
Je scenepoints ben je niet kwijt, sterker nog, je krijgt het viervoudig terug! [headbang]
+400 scenepoints
+100 Goudstukken
+Audio zwaard (smaragd)
XnegativeX lvl up!

Ja, ik was al bekend met de band. Net weer opgezet, speciaal voor jouw mijn beste. Mijn visie van de nummers, ze zijn redelijk (eigenlijk niet genoeg vind ik) uitgebreid :)
Let wel, dit is hoe ik het zie en hoeft niet logisch te zijn hehe.

Decollatio
Intro klinkt zacht, wordt langzamerhard harder in volume. Men probeert een sfeer op te bouwen, maar de intro duurt naar mijn mening te lang. Dan begint het gitaarwerk met een gave distortion! Wel valt de rest van de band te snel in vind ik. Bij 1:36 vallen ze te snel in, ik denk dat de gitaarriff beter wat langer alleen had kunnen spelen en dat er langzaam wat bijkomt. Wat ik bedoel is dat eerst de gitaar bij 1:33 moet beginnen, maar bij 1:37 valt de gehele band in. Ze zouden iets meer kunnen opbouwen en bijvoorbeeld een 2e gitaar kunnen laten spelen, dan bas, dan gaan ze los!
Verder is de snelheid op tempo en de overgang bij 2:11 is goed. Het is een vloeiende overgang waarbij het verhaal een andere wending neemt, maar toch aansluit op op de voorgaande riff. Wanneer de zanger (2 stemmen overigens) de tekst to be offered as sacrifice. zingt, stopt het.(3:25)
3:30, hier hoor ik een wanhoopsgrom dat zich uit in een gil geeft het gek worden weer.
De zin die herhaald wordt (The seven fall iets, to destroy for him, the pontifer of Thine ecclesia, to be offered as sacrifice.) wordt gezongen door iemand die het niet meer weet. Hij lijkt te zingen alsof hij een oud volgeling is van het geloof en inziet wat voor verderfelijk instituut het is dat alles verraad waar het voor zou moeten staan. Hij zingt dit terwijl hij terugdenkt aan de kerk als geheel. Hoe hij het heeft meegemaakt en wat er gebeurde, het is allemaal een leugen, misschien slaat daar de titel op. Onthoofding van al hetgeen hij geloofd heeft.
Toch lijkt de zang iets te missen (van tijd tot tijd).
5:21 Either for them or Thine only Son, de riff ademt woede en de dubbelbass versterkt die emotie. Thou didst show magnanimith , dat hij dit weer zegt bevestigd het feit dat het allemaal een leugen is. Waarom kon Hij zelf geen nobele actie/onconditionele vergeving heeft getoond. (magnanimith weet ik niet zo goed te vertalen, vandaar de omschrijving). Dan wordt het rustiger en is er geen constante dubbelbass, het wordt rustiger. Hij denkt na, komt tot bedaren. 6:36Fearlessly turning his eyes away, de dubbelbass komt weer terug en lijkt te duiden om het feit dat er niet meer gekeken werd. Dat deed hem het meeste pijn, het wegkijken.....
Dan komt er opeens iets tussendoor, ik weet niet wat het is? Dan gaat het weer over in metal en dat lijkt meer een soort evaluatie van alles. Wetende dat hij niks meer kan doen.

Suicidium
Dit nummer vind ik saai eigenlijk....
Het enige wat ik kan zeggen is dat een man in een bos loopt in de avond en nadenkt over alles. Groene bladeren die paars lijken, een slecht verlicht pad dat een zandweg is met hier en daar wat kiezelsteentjes, struiken die een ander karakter laten zien dan overdag, een andere kijk op het bos, zijn duistere kant. Dat is het beeld dat ik zie als ik dit nummer hoor. Uiteraard met bijbehorende gedachten die je hoort ;)

Homicidium
Begint niet zo pakkend, maar halverwege lijkt er een ommezwaai te komen. In het begin lijkt hij een innerlijke oorlog te hebben die niet heel zichtbaar is en meer onderbewust sluimert. 5:44, daar komt de ommezwaai! 6:42 klinkt verwrongen en de hypocrisie wordt besproken. Dat zou het verwrongen geluid verklaren, hoe verwrongen is de hypocrisie?

Algolagnia Divine
Goed nummer met een duidelijke knipoog naar Deathspell Omega, maar eentoniger.

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Zombi » ma apr 05, 2010 3:15 pm

Zit nu aan de band Craft..godver, dit is toch ook wel vet. waarom heb ik black metal eigenlijk zo lang laten liggen? sommige bands trek ik echt wel. Archgoat is vet, Craft, oude Behemoth, voor ze met die death metal invloeden kwamen, Funeral winds, Dark Throne, Tsjuder, Grand belials Key....holy shit.

Gebruikersavatar
kriegsnebel
Berichten: 391
Lid geworden op: vr okt 31, 2008 9:01 am
Locatie: Den Haag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door kriegsnebel » ma apr 05, 2010 4:10 pm

Probeer is 'the call' zelfde zanger als die van Ad hominem.
Behexen - by the blessing of satan ook heerlijk snel!


Even wat anders;

Mensen bekend met Nuit Noire? Ik moest erg hard van lachen!
Bier en metal

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » ma apr 05, 2010 4:13 pm

kriegsnebel schreef:Probeer is 'the call' zelfde zanger als die van Ad hominem.
Behexen - by the blessing of satan ook heerlijk snel!


Even wat anders;

Mensen bekend met Nuit Noire? Ik moest erg hard van lachen!
Ik heb het net opgezocht op myspace
Lady gaga's paparazzi cover?
I am a fairy?

Kerel........serieus......hoe kom je hieraan? :(
Misschien moeten we ze naar Nederland halen, wordt een gaaf optreden. :finger:

ea teasse
Berichten: 853
Lid geworden op: za mei 09, 2009 9:46 am
Locatie: Haacht

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door ea teasse » ma apr 05, 2010 10:15 pm

kriegsnebel schreef:Probeer is 'the call' zelfde zanger als die van Ad hominem.
Behexen - by the blessing of satan ook heerlijk snel!


Even wat anders;

Mensen bekend met Nuit Noire? Ik moest erg hard van lachen!
Ik dacht dat een van die mannen in Peste Noire speelt...
In den beginnen was dat black metal, nu is dat pure zever.

Gebruikersavatar
Tyven
Berichten: 137
Lid geworden op: di mar 23, 2010 11:05 am
Locatie: Doetinchem

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Tyven » ma apr 05, 2010 11:06 pm

kriegsnebel schreef: Even wat anders;

Mensen bekend met Nuit Noire? Ik moest erg hard van lachen!
Hilarisch dit, toen ik het las meteen even opgezocht, elfjes en Lady Gaga....Ik weet niet welke Paparazzi versie ik erger vind :P
"Bazinga!"

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door nightwing » ma apr 05, 2010 11:21 pm

Ben ik de enigste die de middelste clip aan vuige franse black metal doet denken a la Seigneur Voland haha
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door puist » di apr 06, 2010 8:25 am

Ik heb ze destijds in het voorprogramma van Grand Belial's Key gezien. Volgens mij vond ik het toen wel aardig want ik heb toen een single van hun gekocht.
Weer een keer opzetten dan maar. Ik heb namelijk geen idee meer hoe die klinkt.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nielsch » di apr 06, 2010 9:51 am

Grand Belial's Key, dat lijkt me echt een gave/brute band om live te zien. Volgens mij trede ze ergens dit jaar nog in Finland op? Jammer dat ze niet naar Nederland komen.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door puist » di apr 06, 2010 12:31 pm

Het was toen sowieso een gaaf concert. Watain, Grand Belial's Key, Celestia en nog een aantal bands. Unpure speelde geloof ik ook.

Grand Belial's Key
Afbeelding
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nielsch » di apr 06, 2010 1:41 pm

Dat zal best je. Mooi bord trouwens, op de achtergrond van die foto ;) . Hehe.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door the true Thorko » di apr 06, 2010 3:06 pm

Tussen neus en lippen door de Apocalyps verkondigend:

Nekrasovs Cognition of Splendid Oblivion is niet minder dan de soundtrack voor onder een kampeertripje naar Har Megiddo geworden. Of neem Aderlatings Devotional Hymns als je je niet meer buiten waagt en de vakantie liever in een kelder doorbrengt...
Mocht dat niet afdoende zijn, het einde heiligt immers de middelen, dan kunnen Hemelvaart en Pinksteren nog worden opgeleukt met Akitsa's Au Crépuscule de l'Espérance en Black Funerals Vukolak... 't Is maar dat je het weet.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
kriegsnebel
Berichten: 391
Lid geworden op: vr okt 31, 2008 9:01 am
Locatie: Den Haag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door kriegsnebel » di apr 06, 2010 3:12 pm

Seventh King of Edom schreef:
Kerel........serieus......hoe kom je hieraan? :(
Misschien moeten we ze naar Nederland halen, wordt een gaaf optreden. :finger:

Vriend van mijn kwam er mee. Ik moest er hard om lachen!
En wou dit graag met jullie delen!
Bier en metal

Gebruikersavatar
Tyven
Berichten: 137
Lid geworden op: di mar 23, 2010 11:05 am
Locatie: Doetinchem

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Tyven » di apr 06, 2010 3:16 pm

kriegsnebel schreef: Vriend van mijn kwam er mee. Ik moest er hard om lachen!
En wou dit graag met jullie delen!
Had het niet willen missen :wink:
"Bazinga!"

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22655
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door innuendo » di apr 06, 2010 3:37 pm

the true Thorko schreef:Tussen neus en lippen door de Apocalyps verkondigend:

Nekrasovs Cognition of Splendid Oblivion is niet minder dan de soundtrack voor onder een kampeertripje naar Har Megiddo geworden. Of neem Aderlatings Devotional Hymns als je je niet meer buiten waagt en de vakantie liever in een kelder doorbrengt...
Mocht dat niet afdoende zijn, het einde heiligt immers de middelen, dan kunnen Hemelvaart en Pinksteren nog worden opgeleukt met Akitsa's Au Crépuscule de l'Espérance en Black Funerals Vukolak... 't Is maar dat je het weet.


It's alive!!


It's alive!!!!!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door the true Thorko » di apr 06, 2010 3:39 pm

innuendo schreef:
the true Thorko schreef:Tussen neus en lippen door de Apocalyps verkondigend:

Nekrasovs Cognition of Splendid Oblivion is niet minder dan de soundtrack voor onder een kampeertripje naar Har Megiddo geworden. Of neem Aderlatings Devotional Hymns als je je niet meer buiten waagt en de vakantie liever in een kelder doorbrengt...
Mocht dat niet afdoende zijn, het einde heiligt immers de middelen, dan kunnen Hemelvaart en Pinksteren nog worden opgeleukt met Akitsa's Au Crépuscule de l'Espérance en Black Funerals Vukolak... 't Is maar dat je het weet.


It's alive!!


It's alive!!!!!
Sidder. En beef. :')
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nielsch » di apr 06, 2010 4:26 pm

Haha, dat is lang geleden TTT :P . Overigens, Black Funeral? Nee. Wat een compleet waardeloze en overbodige band is dat zeg. Ik heb hier Az-I-Dahak in de kast staan. Wat een afgrijselijke plaat is dat zeg, bah. Vukolak zal ook wel compleet waardeloos zijn.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door the true Thorko » di apr 06, 2010 4:29 pm

Nielsch schreef:Haha, dat is lang geleden TTT :P . Overigens, Black Funeral? Nee. Wat een compleet waardeloze en overbodige band is dat zeg. Ik heb hier Az-I-Dahak in de kast staan. Wat een afgrijselijke plaat is dat zeg, bah. Vukolak zal ook wel compleet waardeloos zijn.
Probeer Waters of Weeping, en stel je mening bij...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » di apr 06, 2010 4:35 pm

Black Funeral, ik vind dat lettertype erg mooi. Qua muziek was het rammelende Black metal, al heb ik Empire of Blood nog best vaak opstaan. Dat latere werk is kut met peren.

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » di apr 06, 2010 5:59 pm

kriegsnebel schreef:
Seventh King of Edom schreef:
Kerel........serieus......hoe kom je hieraan? :(
Misschien moeten we ze naar Nederland halen, wordt een gaaf optreden. :finger:

Vriend van mijn kwam er mee. Ik moest er hard om lachen!
En wou dit graag met jullie delen!
Wij zijn u eeuwig dankbaar

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door D. » di apr 06, 2010 6:24 pm

the true Thorko schreef:Tussen neus en lippen door de Apocalyps verkondigend:

Nekrasovs Cognition of Splendid Oblivion is niet minder dan de soundtrack voor onder een kampeertripje naar Har Megiddo geworden. Of neem Aderlatings Devotional Hymns als je je niet meer buiten waagt en de vakantie liever in een kelder doorbrengt...
Mocht dat niet afdoende zijn, het einde heiligt immers de middelen, dan kunnen Hemelvaart en Pinksteren nog worden opgeleukt met Akitsa's Au Crépuscule de l'Espérance en Black Funerals Vukolak... 't Is maar dat je het weet.
Die ja! Ik ben benieuwd of die me uit mijn metaldip kan trekken. Helaas valt het nieuwe Ash Pool album me nogal tegen, daar had ik echt veel van verwacht. Jammer dat die verwachtingen maar door een nummer waargemaakt worden. Andere mensen die hem gehoord hebben?

O, en Black Funeral is kut en Nuit Noire is gaaf.

Bij deze nog maar eens een oproepje voor bands die lijken op/klinken als/doen denken aan Akitsa. Daar zijn er maar bar weinig van.

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » wo apr 07, 2010 7:40 am

Hey Kriegsnebel, heb je meer ongein bands? :lol:

Gebruikersavatar
kriegsnebel
Berichten: 391
Lid geworden op: vr okt 31, 2008 9:01 am
Locatie: Den Haag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door kriegsnebel » wo apr 07, 2010 2:13 pm

Is niet de hele black metal scene ongein?:P

even zonder gekheid, ik heb geen idee. dan heb je denk alleen die parodie op black metal bands.
Gewoon bij Youtube intypen 'worst black metal band ever' dan kom je vanzelf wel lompe dingen tegen:)
Bier en metal

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » wo apr 07, 2010 11:57 pm

Ik heb het eerder genoemd, maar ik wil toch even Supplicum onder de aandacht brengen met de EP Atrae Poenae.
Heerlijk stuk black metal, betrouwbaar, niks nieuws, maar vloeit gigantisch lekker!

Zombi, hoe gaat het luisteren je af? Welke tips vond je bruikbaar en welke niet?

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Poggwyd » do apr 08, 2010 6:52 pm

puist schreef:Het was toen sowieso een gaaf concert. Watain, Grand Belial's Key, Celestia en nog een aantal bands. Unpure speelde geloof ik ook.

Grand Belial's Key
Afbeelding
Zullen we nu afspreken dat je die foto nooit meer post?
Ik moet elke keer een beetje huilen als ik aan die tijd denk. Gaaf was dat destijds!

BTW: unpure was geveld door ziekte geloof ik, dus afwezig. Resterende Line-up van toen was:

Grand Belial's Key (usa)
Watain (swe)
Celestia (fr)
Lugubre (nl)
Corpus Christti (por)
Nuit Noire (fr)
Perditor (nl)

Chaotische dag, maar wel eentje om nooit meer te vergeten!
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
kriegsnebel
Berichten: 391
Lid geworden op: vr okt 31, 2008 9:01 am
Locatie: Den Haag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door kriegsnebel » do apr 08, 2010 10:17 pm

Wat een geniale line up!

Jammer genoeg was ik er niet bij.
Bier en metal

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » vr apr 09, 2010 3:40 am

Dus voortaan erbij zijn he ;)

Maar wat vinden jullie nou van Supplicum?

Gebruikersavatar
Mones
Berichten: 58
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 6:56 am

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Mones » vr apr 09, 2010 9:12 am

Supplicium is best aardig; Ik heb twee demo's van de band Black Punishment and Apocalypse en Atrae Poenae. Naar mijn mening zitten ze in hetzelfde straatje als Flagellant en Morzhol, die ik beide een stuk interessanter vind overigens.

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » vr apr 09, 2010 2:43 pm

Mones schreef:Supplicium is best aardig; Ik heb twee demo's van de band Black Punishment and Apocalypse en Atrae Poenae. Naar mijn mening zitten ze in hetzelfde straatje als Flagellant en Morzhol, die ik beide een stuk interessanter vind overigens.
Die bands ken ik niet, zal ik eens opzoeken. Wat vinden we van Vrolok - Void?

Swamp
Berichten: 536
Lid geworden op: do mar 23, 2006 12:05 am
Locatie: down there...

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Swamp » vr apr 09, 2010 6:29 pm

ja, concerten in de pazzop waren geniaal!!! ik mis die tent!!! :(


GBK weer live in Finland, erg veel zin in!
[b]SATANS REJECTS, SLAVE TO NONE[/b]

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door cataclysm child » za apr 10, 2010 1:36 am

GLORIOR BELLI: New Album Artwork, Track Listing Revealed - Apr. 9, 2010

French black metallers GLORIOR BELLI have completed work on their new album, "The Full Intrepid Experience Of Light", to be released later this year.

The track listing for the CD is as follows:

01. The Full Intrepid Experience Of Light
02. Agitation In The Glorious Theme
03. The Night Scalp Challenger *
04. Reckless Beacons Attraction
05. Verses From Which To Whirl

*Featuring SHINING's Niklas "Kvarforth" Olsson on guest vocals.

Afbeelding
Gaaf!
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » za apr 10, 2010 10:19 am

Wéér die vervelende Kvarforth met z'n zeikerige gekreun, sodemieter toch eens op :evil:

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Draconian » za apr 10, 2010 12:38 pm

Satyr schreef:Wéér die vervelende Kvarforth met z'n zeikerige gekreun, sodemieter toch eens op :evil:
Hoe meer Kvarforth, hoe beter! Geniale zanger.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Tox » za apr 10, 2010 12:55 pm

Satyr schreef:Wéér die vervelende Kvarforth met z'n zeikerige gekreun, sodemieter toch eens op :evil:
Check The Sarcophagus dan even, daar zingt ie ook in, gewoon bruut en zonder 'zeikerig gekreun'.

Zoals Draconian al aangeeft, geniale zanger. Sterk en veelzijdig.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door the true Thorko » za apr 10, 2010 1:04 pm

Heb een aardig uitgebreide collectie, maar Niklas is op geen enkel schijfje te vinden... Wellicht snap ik niets van BM.

Op dit moment doen Vazal en Nekrokaos toerbeurt...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Draconian » za apr 10, 2010 2:49 pm

the true Thorko schreef:Heb een aardig uitgebreide collectie, maar Niklas is op geen enkel schijfje te vinden... Wellicht snap ik niets van BM.

Op dit moment doen Vazal en Nekrokaos toerbeurt...
Dat krijg je met je berg Z'B'T tapes :' )
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door the true Thorko » za apr 10, 2010 3:03 pm

Draconian schreef:
the true Thorko schreef:Heb een aardig uitgebreide collectie, maar Niklas is op geen enkel schijfje te vinden... Wellicht snap ik niets van BM.

Op dit moment doen Vazal en Nekrokaos toerbeurt...
Dat krijg je met je berg Z'B'T tapes :' )
:')

Vergeleken met Lukhhh Mertzszkrxxxxtsropdkelsls is Niklas een vroom koorknaapje!
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Geheim_502
Berichten: 1291
Lid geworden op: di dec 06, 2005 11:57 am
Locatie: Ridderkerk

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Geheim_502 » zo apr 11, 2010 9:45 am

Satyr schreef:Wéér die vervelende Kvarforth met z'n zeikerige gekreun, sodemieter toch eens op :evil:
Dan luister je het maar lekker niet. 8)

Misschien al gemeld maar ik doe het toch nog effe...AVSKY. Lekkere old skool Blackie Metal in de stijl van
oude Marduk etc. Luister nu het album Scorn en bevalt erg goed.
FACTA NON VERBA

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door the true Thorko » zo apr 11, 2010 10:50 pm

Hoe heb ik ooit Havohejs Kembatinan Premaster over het hoofd kunnen zien...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door D. » ma apr 12, 2010 4:08 pm

Ik heb die denk ik (weet niet zeker of dat nou de release is die ik bedoel) bewust genegeerd, denkende dat het Abruptum-achtige rotzooi is. Is dat niet zo?

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door the true Thorko » ma apr 12, 2010 7:20 pm

D. schreef:Ik heb die denk ik (weet niet zeker of dat nou de release is die ik bedoel) bewust genegeerd, denkende dat het Abruptum-achtige rotzooi is. Is dat niet zo?
Ja en nee... het heeft wel wat weg van Abruptum, maar het ronkt als een wilde, piept en kraakt. Nerveus, monotoon, maar op een vreemde manier catchy as Hell. En Ledney's gekerm doet meer dan ooit aan Quorthon denken.

't Leven teruggebracht tot het overreden worden door een stoomwals...


EDIT: En om de een of andere verknipte reden hoor ik er steeds Primal Screams Rocks in...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door number_17 » ma apr 12, 2010 9:34 pm

Laatste tijd echt in een blackmetal bui.
Galgenberg van Toorn gekocht en ik was nog tevergeefs naar Koester op zoek. Maar ik vond hem niet.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1627
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door scorpion » di apr 13, 2010 10:23 pm

Dat toorn luister ik nu ook, mooi spul! erg goed voor een debuut.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18567
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Krimhild » wo apr 14, 2010 8:35 am

Crises schreef:Ik zag iets staan van een release in december.
Das mooi om te horen! Op hun eigen site is het al meer dan een jaar nogal doods.. Hoop dat je bron betrouwbaar is :P
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Crises » wo apr 14, 2010 10:15 am

Nou ja, de rest van de geplande releases daar waren mij wel bekend. Het zou zo maar kunnen dat het betrouwbaar is, maar ja... Dingen met een releasedatum in december zijn meestal gewoon nog niet zeker, zo vroeg in het jaar.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » do apr 15, 2010 11:55 am

En weer iets moois van Northern Heritage
Uncelestial.
Ze hebben een gave MCD/12" 45 toeren uit:
Born With Lucifer's Mark

Langzamere donkere black

http://profile.myspace.com/uncelestial666
http://www.metal-archives.com/band.php?id=3540276329

Gebruikersavatar
kriegsnebel
Berichten: 391
Lid geworden op: vr okt 31, 2008 9:01 am
Locatie: Den Haag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door kriegsnebel » do apr 15, 2010 12:59 pm

Toorn heerst!!
Bier en metal

Plaats reactie