Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Tox » za mei 15, 2010 10:14 pm

Finnr's Cane even noemen hier. Vandaag het album Wanderlust binnengekregen dat in maart dit jaar is uitgebracht en het is een indrukwekkend debuutalbum geworden. Sfeervolle plaat die waarschijnlijk wel goed zal vallen bij liefhebbers van atmosferische/progressieve black metal.

http://www.myspace.com/finnrscane
NOT MY FUCKING TEMPO

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Baldurs Tod » zo mei 16, 2010 11:49 am

Verrassend goed album is dat inderdaad.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Scream filled Silence » zo mei 16, 2010 12:58 pm

Om Blood&Ashes punt nog even te onderschrijven het volgende:

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Blood&Ashes » zo mei 16, 2010 3:11 pm

Volgens mij moet ik ook maar eens op zoek naar Homecoming's March en Battle's Clarion. Nooit gehoord die twee...

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Sentinel » zo mei 16, 2010 3:17 pm

Ik las ergens hier iets over de nieuwe band van Helmkamp genaamd "Kerasphorus". Kan het niet vinden, ben er benieuwd naar. Of is het topic/post verwijderd?
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Blood&Ashes » zo mei 16, 2010 3:23 pm

Misschien op de frontpage? Ik heb daar net een recensie over geschreven.

Overigens is Cloven Hooves At The Holocaust Dawn een geweldige EP geworden. Ruige black/death met veel gevoel voor sfeer en hard gebeuk en geblaas.

http://www.myspace.com/kerasphorus
Laatst gewijzigd door Blood&Ashes op zo mei 16, 2010 3:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Sentinel » zo mei 16, 2010 3:32 pm

Blood&Ashes schreef:Misschien op de frontpage? Ik heb daar net een recensie over geschreven.
Dat was 'm inderdaad, thanks. Als ik dat zo lees en die sample op Myspace hoor moet ik hier maar eens achteraan.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door the true Thorko » zo mei 16, 2010 3:38 pm

Kende het niet... klinkt goed, alleen zijn Pete's vocalen naar mijn mening wat krachteloos. En da's jammer.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Blood&Ashes » zo mei 16, 2010 3:44 pm

Ik begrijp wat je bedoelt, maar krachteloos vind ik de juiste term niet. Door die vette productie klinkt hij wat iel/leeg ten opzichte van de muziek, maar storend vind ik het niet.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door the true Thorko » zo mei 16, 2010 3:47 pm

Blood&Ashes schreef:Ik begrijp wat je bedoelt, maar krachteloos vind ik de juiste term niet. Door die vette productie steken ze misschien wat iel af ten opzichte van de muziek, maar storend vind ik het niet.
't Is vlak, bijna plichtmatig uitgebraakt...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11741
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Amibor » zo mei 16, 2010 5:45 pm

Blood&Ashes schreef:Volgens mij moet ik ook maar eens op zoek naar Homecoming's March en Battle's Clarion. Nooit gehoord die twee...
Het zijn aardige platen, maar verwacht er niet al te veel van. Het zijn duidelijk de opstapjes naar de laatste twee klappers.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Baldurs Tod » zo mei 16, 2010 9:30 pm

http://www.myspace.com/alkerdeel666

Liefhebbers? Black/sludge, rauwe productie, lange vette nummers... goede plaat!
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » zo mei 16, 2010 9:43 pm

Tox schreef:Finnr's Cane even noemen hier. Vandaag het album Wanderlust binnengekregen dat in maart dit jaar is uitgebracht en het is een indrukwekkend debuutalbum geworden. Sfeervolle plaat die waarschijnlijk wel goed zal vallen bij liefhebbers van atmosferische/progressieve black metal.

http://www.myspace.com/finnrscane
Ik heb er weinig 'black' in ontdekt, wat overigens niet wegneemt dat het een prima album is. Maar ik betwijfel of het in dit topic thuis hoort.

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » ma mei 17, 2010 4:45 pm

De 7" van Nettlecarrier klinkt lekker venijnig! Heerlijk! Het is de aanschaf meer dan waard!

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nielsch » ma mei 17, 2010 6:03 pm

Seventh King of Edom schreef:De 7" van Nettlecarrier klinkt lekker venijnig! Heerlijk! Het is de aanschaf meer dan waard!
Klinkt aardig, meer ook niet. De productie had wel een stuk beter gekunt. Maar ik snap op zich wel qua sound wat je bedoeld met venijnig.

Een 7'' die laatst mijn aandacht trok was 'Castevet - Stones/Salt'. Een beetje DsO (het latere werk) achtige BM met Burzum-esque vocalen. Het klinkt in ieder geval niet verkeerd en ik zal de 7'' binnekort eens in huis gaan halen. Voor de nieuwgierige onder ons: http://www.myspace.com/castevet
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Baldurs Tod » ma mei 17, 2010 6:44 pm

Het debuut van Castevet komt geloof ik volgende week uit.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door the true Thorko » ma mei 17, 2010 7:20 pm

Baldurs Tod schreef:http://www.myspace.com/alkerdeel666

Liefhebbers? Black/sludge, rauwe productie, lange vette nummers... goede plaat!
Nieuwe nog niet gehoord, maar Luizig is een mooi werkje.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door D. » ma mei 17, 2010 10:15 pm

Voor zover ik begrepen had is de band na Luizig een beetje een andere kant op gegaan? Heb het verder eigenlijk niet meer geprobeerd, maar Luizig is lekker. Toch maar eens achteraan binnenkort.

En nog steeds: Furdidurke... Geniale band. Helaas bevat de EP waar ik het eerder over had drie nummers die ik al in minstens vijf verschillende versies, verdeeld over drie tapes, heb. Ze mogen onderhand wel eens met nieuw materiaal komen.

Ook nog steeds: Akitsa. Een band die met zo weinig elke andere black metal band ver achter zich laat. Dit is de essentie.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Crises » ma mei 17, 2010 10:38 pm

Satyr schreef:
Tox schreef:Finnr's Cane even noemen hier. Vandaag het album Wanderlust binnengekregen dat in maart dit jaar is uitgebracht en het is een indrukwekkend debuutalbum geworden. Sfeervolle plaat die waarschijnlijk wel goed zal vallen bij liefhebbers van atmosferische/progressieve black metal.

http://www.myspace.com/finnrscane
Ik heb er weinig 'black' in ontdekt, wat overigens niet wegneemt dat het een prima album is. Maar ik betwijfel of het in dit topic thuis hoort.
Echt? Ik vind van wel. Het is meer atmosferisch dan de meeste bands, schurkt wat tegen post-rock aan, maar ik vind het onmiskenbaar black metal.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door the true Thorko » di mei 18, 2010 9:33 am

D. schreef:Ook nog steeds: Akitsa. Een band die met zo weinig elke andere black metal band ver achter zich laat. Dit is de essentie.
Pareltje, al blijven de nummers deze keer minder goed hangen (als in 'catchy') dan bij La Grande Infamie.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door D. » di mei 18, 2010 10:11 am

the true Thorko schreef:
D. schreef:Ook nog steeds: Akitsa. Een band die met zo weinig elke andere black metal band ver achter zich laat. Dit is de essentie.
Pareltje, al blijven de nummers deze keer minder goed hangen (als in 'catchy') dan bij La Grande Infamie.
Ik vind de nieuwe dan ook weer wat meer richting Goetie klinken, weer wat rauwer en afwisselender.

Ik zit hier trouwens ook met smart te wachten op het nieuwe Countess album, dat ongeveer een week geleden dan toch uitgekomen/verstuurd is. Is er hier überhaupt nog interesse in deze band? Zeker het vorige album (Blazing Flames of War) vond ik erg goed, vooral doordat de zang weer wat meer klinkt zoals "vroeger", minder mechanisch/overstuurd.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door the true Thorko » di mei 18, 2010 10:31 am

D. schreef:Ik zit hier trouwens ook met smart te wachten op het nieuwe Countess album, dat ongeveer een week geleden dan toch uitgekomen/verstuurd is. Is er hier überhaupt nog interesse in deze band? Zeker het vorige album (Blazing Flames of War) vond ik erg goed, vooral doordat de zang weer wat meer klinkt zoals "vroeger", minder mechanisch/overstuurd.
Tot en met 'Heilig Vuur' bijgehouden, maar kon me niet echt meer prikkelen... zal die nieuwe eens een kans geven.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Cranial » di mei 18, 2010 6:57 pm

ik zit hier zelf watain's nieuwe single grijs te draaien, wat klinkt het allemaal toch weer goed, ik verheug me nu al op de nieuwe plaat en armageddon fest :)
Tullepetoanum Metallius

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Baldurs Tod » di mei 18, 2010 7:08 pm

D. schreef:Voor zover ik begrepen had is de band na Luizig een beetje een andere kant op gegaan? Heb het verder eigenlijk niet meer geprobeerd, maar Luizig is lekker. Toch maar eens achteraan binnenkort.
Mwa, misschien ietwat minder luizig dan voorheen.
Op het album staat het nummer ook, evenals het titelnummer van de vorige ep.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nielsch » di mei 18, 2010 7:31 pm

Cranial schreef:ik zit hier zelf watain's nieuwe single grijs te draaien, wat klinkt het allemaal toch weer goed, ik verheug me nu al op de nieuwe plaat en armageddon fest :)
Ik wilde hem overmorgen gaan bestellen, samen met het nieuwe album. Ik zie helaas dat die single nu al is uitverkocht (verdomme).

Zijn er hier mensen bekend met de Italiaanse band 'Kailash'? Ik kende de band tot voor kort niet maar ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van hun S/t debuutalbum. Avant-garde black metal. Wellicht zal niet iedereen het is vinden, maar ik zou het toch een kans geven. Er zit zelfs een saxofoon in! Nou hebben Carpathian Forest en Den Saakaldte dat ook al eens gedaan maar het is wel een prima toevoeging. Muzikaal kan ik het niet echt ergens me vergelijken. Verwacht in ieder geval complexe structuren qua songs.

http://www.myspace.com/kailashofficial
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Zombi » di mei 18, 2010 7:34 pm

Wat wordt er precies bedoeld met de term avant garde?

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nielsch » di mei 18, 2010 7:37 pm

Zombi schreef:Wat wordt er precies bedoeld met de term avant garde?
Experimenteel, non-standaard structuren etc.

EDIT: Een uitstekend voorbeeld binnen de BM is hiervoor Mayhem - Grand Declaration of War. Je snapt wel wat ik bedoel denk ik als je dat album kent/beluisterd.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Cranial » di mei 18, 2010 7:39 pm

Nielsch schreef:
Cranial schreef:ik zit hier zelf watain's nieuwe single grijs te draaien, wat klinkt het allemaal toch weer goed, ik verheug me nu al op de nieuwe plaat en armageddon fest :)
Ik wilde hem overmorgen gaan bestellen, samen met het nieuwe album. Ik zie helaas dat die single nu al is uitverkocht (verdomme).
op ebay nog volop te krijgen voor de normale prijs ;)
Tullepetoanum Metallius

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Zombi » di mei 18, 2010 7:41 pm

Ah, dank je voor de uitleg, ken zelf alleen Deathcrush en de Mysteriis Dom Sathanas..., gave platen. @Nielsch

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nielsch » di mei 18, 2010 7:59 pm

Zombi schreef:Ah, dank je voor de uitleg, ken zelf alleen Deathcrush en de Mysteriis Dom Sathanas..., gave platen. @Nielsch
Inderdaad beide gave platen, hoewel de vocalen op DMDS me niet heel erg kunnen bekoren (geen discussie nr. 10000 daarover graag :P ), Dead had op dat album moeten zingen. Mag ik je dan ook aanbevelen om 'Wolf's Lair Abyss' the checken, dat is de EP die ná DMDS is uitgebracht met Maniac op zang. Dat is naar mijn mening het beste wat de band heeft uitgebracht. Grand Declaration of War zal denk ik flink doorbijten zijn voor je, hehe. Post even een berichtje als je die hebt gecheckt, ik ben wel benieuwd wat je daarvan vind ;) .
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nielsch » di mei 18, 2010 8:00 pm

Cranial schreef:
Nielsch schreef:
Cranial schreef:ik zit hier zelf watain's nieuwe single grijs te draaien, wat klinkt het allemaal toch weer goed, ik verheug me nu al op de nieuwe plaat en armageddon fest :)
Ik wilde hem overmorgen gaan bestellen, samen met het nieuwe album. Ik zie helaas dat die single nu al is uitverkocht (verdomme).
op ebay nog volop te krijgen voor de normale prijs ;)
Ik ben niet zo'n eBay fan maar ik zal er eens naar kijken. Er zullen ook nog vast wel wat distros zijn die hem hebben :) .
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door the true Thorko » di mei 18, 2010 8:07 pm

'Niet zo'n eBay-fan'... man, als je ergens voor weinig geld leuk spul voor je collectie kunt vinden is het daar wel. Je moet alleen geduld hebben en niet meteen bij de eerste de beste aanbieding happen. Onlangs Kriegs Patrick Bateman voor amper €4,- gekocht terwijl die een paar weken eerder voor ongeveer €25,- van de hand ging.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Draconian » di mei 18, 2010 8:12 pm

Damn, die Patrick Bateman EP (er is ook een MCD van of niet?) zoek ik eigenlijk ook al een tijdje.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door ketter » di mei 18, 2010 8:18 pm

Hmm, interessante titel.. eens even kijken wat dat precies is.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nielsch » di mei 18, 2010 8:26 pm

Die is van Krieg.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door the true Thorko » di mei 18, 2010 8:37 pm

Draconian schreef:Damn, die Patrick Bateman EP (er is ook een MCD van of niet?) zoek ik eigenlijk ook al een tijdje.
Heb de MCD, op vinyl ben ik 'm nog nooit tegengekomen.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Cranial » di mei 18, 2010 10:53 pm

the true Thorko schreef:'Niet zo'n eBay-fan'... man, als je ergens voor weinig geld leuk spul voor je collectie kunt vinden is het daar wel. Je moet alleen geduld hebben en niet meteen bij de eerste de beste aanbieding happen. Onlangs Kriegs Patrick Bateman voor amper €4,- gekocht terwijl die een paar weken eerder voor ongeveer €25,- van de hand ging.
de man heeft gelijk, af en toe geniale koopjes te halen op ebay.... maar wat die watain single betreft... als je de vinyl versie zoekt zou ik er snel bij zijn, nu ben je 21 dollar kwijt (verzonden op je deurmat), straks over een maandje of twee kun je er je vakantie van betalen als je begrijpt wat ik bedoel.... ;)
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door ketter » wo mei 19, 2010 11:19 am

Nielsch schreef:Die is van Krieg.
Joh :P

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Zombi » wo mei 19, 2010 3:09 pm

Nielsch schreef:
Zombi schreef:Ah, dank je voor de uitleg, ken zelf alleen Deathcrush en de Mysteriis Dom Sathanas..., gave platen. @Nielsch
Inderdaad beide gave platen, hoewel de vocalen op DMDS me niet heel erg kunnen bekoren (geen discussie nr. 10000 daarover graag :P ), Dead had op dat album moeten zingen. Mag ik je dan ook aanbevelen om 'Wolf's Lair Abyss' the checken, dat is de EP die ná DMDS is uitgebracht met Maniac op zang. Dat is naar mijn mening het beste wat de band heeft uitgebracht. Grand Declaration of War zal denk ik flink doorbijten zijn voor je, hehe. Post even een berichtje als je die hebt gecheckt, ik ben wel benieuwd wat je daarvan vind ;) .
Is goed man, doe ik !

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Baldurs Tod » wo mei 19, 2010 7:10 pm

Austere is ook gekapt vandaag.

Zonde, echt een enorm goede band was dat...
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Cranial » wo mei 19, 2010 7:58 pm

Baldurs Tod schreef:Austere is ook gekapt vandaag.

Zonde, echt een enorm goede band was dat...
dat is jammer om te horen inderdaad.... bron?
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door puist » wo mei 19, 2010 8:11 pm

Staat op myspace.
Ik had werkelijk nog nooit van die band gehoord maar de myspace tracks overtuigen mij niet echt om er iets van te gaan kopen.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door number_17 » wo mei 19, 2010 8:14 pm

Vandaag de nieuwe albums van Kraaker en Frostfall gehoord. Bagger was het. Vooral Frostfall is huilen met de pet op.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door puist » wo mei 19, 2010 8:15 pm

Nielsch schreef:
Zombi schreef:Wat wordt er precies bedoeld met de term avant garde?
Experimenteel, non-standaard structuren etc.

EDIT: Een uitstekend voorbeeld binnen de BM is hiervoor Mayhem - Grand Declaration of War. Je snapt wel wat ik bedoel denk ik als je dat album kent/beluisterd.
Grand Declaration of War avantgarde? Ik zou het eerder middelmatig noemen maar niet avantgarde.
Volgens mij moet je het meer in de hoek van Fleurety en Ved Buens Ende zoeken.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door number_17 » wo mei 19, 2010 8:31 pm

puist schreef:
Nielsch schreef:
Zombi schreef:Wat wordt er precies bedoeld met de term avant garde?
Experimenteel, non-standaard structuren etc.

EDIT: Een uitstekend voorbeeld binnen de BM is hiervoor Mayhem - Grand Declaration of War. Je snapt wel wat ik bedoel denk ik als je dat album kent/beluisterd.
Grand Declaration of War avantgarde? Ik zou het eerder middelmatig noemen maar niet avantgarde.
Volgens mij moet je het meer in de hoek van Fleurety en Ved Buens Ende zoeken.
Dingen als Way To End uit Frankrijk.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nielsch » wo mei 19, 2010 9:46 pm

puist schreef:Grand Declaration of War avantgarde? Ik zou het eerder middelmatig noemen maar niet avantgarde.
Volgens mij moet je het meer in de hoek van Fleurety en Ved Buens Ende zoeken.
Middelmatig zou ik het absoluut niet noemen. Het is misschien wel Mayhem' meest interessante werk. Het is niet hun beste, dat is waar, maar het is absoluut een goed album.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Cranial » wo mei 19, 2010 10:03 pm

het is een aardig album, meer ook niet.... ;)
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door the true Thorko » wo mei 19, 2010 10:10 pm

Draai 'm nooit...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door V. » do mei 20, 2010 5:16 pm

Toch even hier vermelden dat die nieuwe Black Funeral echt een heerlijk brak schijfje geworden is.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » do mei 20, 2010 7:02 pm

Is het deze keer weer gewoon Black metal, zonder tierelantijntjes?

Plaats reactie