Slayer

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Wat is het beste Slayer album ?

Show No Mercy
8
16%
Haunting The Chapel
3
6%
Hell Awaits
9
18%
Reign In Blood
19
39%
South Of Heaven
1
2%
Seasons In The Abyss
7
14%
Divine Intervention
1
2%
Undisputed Attitude
0
Geen stemmen
Diabolus In Musica
0
Geen stemmen
God Hates Us All
1
2%
Christ Illusion
0
Geen stemmen
World Painted Blood
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 49

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22240
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door KoenM » di mei 18, 2010 8:42 am

Errorist schreef:
innuendo schreef:Ik vind Slayer een leuke band, maar die gigantische overwaardering heb ik nooit begrepen. Misschien luisteren slayerfreak naar een andere Slayer als ik, want ik hoor bij Slayer totaal geen ontwikkeling en totaal geen creativiteit.
Ben ik geheel met je eens, ze blijven hetzelfde trucje doen en ze doen het goed, maar alsnog... Het lijkt allemaal zoveel op elkaar! Vertel mij slayer-aholics wat maakt slayer zo ontzettend gaaf?
De energie. Al vind ik Divine Intervention hun laatste relevante plaat.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Elessar » vr mei 21, 2010 6:58 pm

Pfff.

Ik heb net twee nummers van hun optreden bij Jimmy Kimmel Live bekeken. Hun eerste optreden sinds Tom zijn operatie.
Maar wat een futloze bende.

Tom kijkt gedurende het hele optreden naar een beeldscherm waarop de lyrics voorbijkomen. Tevens is er vrijwel geen schrijntje enthousiasme bij de man te bekennen. Hij kan natuurlijk niet meer headbangen, maar dan nog..
Jeff heeft een broek aan waar je van moet sudderen, en Kerry ontbijt nog vaker bij de MacDonalds.
Lombardo verricht echter keihard werk.

Als deze fragmenten de aankomende tour moeten representeren, dan geef ik de heren nog een kort leven. Maar laten we hopen dat dit enkel een opwarmertje was.

Bekijk de beelden hier:
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... mID=140455
Laatst gewijzigd door Elessar op vr mei 21, 2010 8:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Vlekkie
Berichten: 624
Lid geworden op: di nov 11, 2008 8:50 pm
Locatie: Bij Boxmeer

Re: Slayer

Bericht door Vlekkie » vr mei 21, 2010 8:27 pm

Ik heb gelezen dat Tom niet meer kan headbangen dankzij de operatie, dus het beeld is denk ik wel wennen.
Maar Slayer heeft vaker van zon dagen, jammer voor het publiek.
2/6: Fortarock festival
30/6: Houten Deathfest
28/09: Secrets of the Moon
06/10: Overkill
26/10: Aurora Infernalis
14/12: Eindhoven Metal Meeting

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Elessar » vr mei 21, 2010 8:34 pm

Vlekkie schreef:Ik heb gelezen dat Tom niet meer kan headbangen dankzij de operatie, dus het beeld is denk ik wel wennen.
Maar Slayer heeft vaker van zon dagen, jammer voor het publiek.
Mja, met zo'n titanium plaat is het vrijwel onmogelijk zei hij.
Maar wat oogcontact of een donkere grimas is ook niet verkeerd.

En het publiek lijkt zich desondanks toch aardig te vermaken.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: Slayer

Bericht door hellish star » vr mei 21, 2010 8:46 pm

Pfff, klote graspop. Beginnen die klojo's al van de vrijdagmiddag en houden ze er geen rekening mee dat mensen nog moeten werken. Zo vroeg SLayer programmeren is dan nog meer van de klote en is onhaalbaar als je door de files van ANtwerpen moet. Bende amateurs!
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door lampje » za mei 22, 2010 5:24 am

Elessar schreef: Jeff heeft een broek aan waar je van moet sudderen
LOL , die broek.....

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Re: Slayer

Bericht door the true Thorko » za mei 22, 2010 9:32 am

'Slayer is sponsored by Bud Light.'

'Nuff said...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Slayer

Bericht door Zombi » za mei 22, 2010 11:36 am

Vlekkie schreef:Ik heb gelezen dat Tom niet meer kan headbangen dankzij de operatie, dus het beeld is denk ik wel wennen.
Maar Slayer heeft vaker van zon dagen, jammer voor het publiek.
yup...en ik snap niet wat lui lopen te klagen, jullie hebben toch ook wel eens een offday op werk of school? muzikanten hebben dat dus dan ook wel eens.

verder rost slayer nog menige band er uit, ook als ze zo spelen....en da's toch knap.

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Slayer

Bericht door Zombi » za mei 22, 2010 11:37 am

Hahaha, en dat metalheads hier beginnen te zeiken over kleding...meeste metalheads lopen er bij als een zwerver... lol

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Slayer

Bericht door IROn » za mei 22, 2010 11:39 am

Elessar schreef:Pfff.

Ik heb net twee nummers van hun optreden bij Jimmy Kimmel Live bekeken. Hun eerste optreden sinds Tom zijn operatie.
Maar wat een futloze bende.

Tom kijkt gedurende het hele optreden naar een beeldscherm waarop de lyrics voorbijkomen. Tevens is er vrijwel geen schrijntje enthousiasme bij de man te bekennen. Hij kan natuurlijk niet meer headbangen, maar dan nog..
Jeff heeft een broek aan waar je van moet sudderen, en Kerry ontbijt nog vaker bij de MacDonalds.
Lombardo verricht echter keihard werk.

Als deze fragmenten de aankomende tour moeten representeren, dan geef ik de heren nog een kort leven. Maar laten we hopen dat dit enkel een opwarmertje was.

Bekijk de beelden hier:
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... mID=140455


LOL, ik dacht dat ik Amstel zag op die eerste video, vanaf 1:22 :wink:
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

slayerfreak
Berichten: 17
Lid geworden op: za mei 15, 2010 2:13 pm

Re: Slayer

Bericht door slayerfreak » za mei 22, 2010 5:11 pm

Tja die broek van Jeff Hanneman.. "kan echt niet" dacht ik nog toen ik vorig jaar links vooraan stond bij Wacken Aurich. En nu draagt ie weer dat ding half aan de kont. God ik mag hopen dat ie sinds Wacken nog wel eens gewassen is, ik heb mijn twijfels, haha.

En wat een lekker negatief gekakel weer zeg, ik vraag me af wat figuren als Elessar eigenlijk te zoeken hebben op een Slayeronderwerpforum. Ga lekker naar andere onderwerpen, van je eigen favoriete bands en probeer eens wat positiefs te zeggen.
En zeg eens wat origineels in plaats van anderen na te kakelen, wat ie zegt over mac Donalds, lyrics op een monitor lezen etc etc zijn letterlijk overgenomen teksten van de reacties die op de jimmy kimmel beelden op die site zijn gegeven.
Slayerfans zijn boeren die niets anders kunnen dan debiel SLAAYYEERR!! roepen, tss. Nou ik kan wel wat meer zoals een eigen bedrijf runnen, een universitaire studie doen en en passant nog even een wasje tussendoor draaien en wat huishouden. Maar goed, probeer dat maar eens aan het verstand te brengen bij sneue types die hoofdzakelijk de hele dag wat achter de pc zitten, werkloos waarschijnlijk. Get a Life man.

Kijk, Tom Aray heeft 27 jaar op zijn bekende manier met zijn bekende attitude opgetreden, veel en vet headbangen! Ik zie op die beelden van Jimmy Kimmel dat Tom heel erg onzeker is, hij weet amper zich een houding te geven in zijn "nieuwe situatie", ik heb gewoon met hem te doen bijna. Zo'n operatie is echt niet niks. Hij staat daar nu meer met zijn stijve nek, constant het publiek moeten inkijken terwijl hij niet weet hoe. De rest van de band zit er gewoon ook wat mee, dat zie je.
Als je wil weten hoe positief en met hart voor de fans Tom op die Jimmy Kimmel show werkelijk is (in plaats van af te gaan op dat negatieve gekakel van enkele forumleden hier) moet je even kijken naar War Ensemble, op ongeveer 01.00 - 01.20 min. Daar STAAT TOM GEWOON EVEN ALS VANOUDS TE HEADBANGEN!! En kijk dan naar zijn gezicht! Hij glundert van oor tot oor en wisselt een blik van verstandhouding met Jeff Hanneman, die je ook ziet denken "Wat doet TOM nu?!"en kijk hoe warm Jeff dan ook kijkt! Dat is een mooi moment op die door sommigen zo negatief neergehaalde JK-show.

Of let op hoe de fans uit hun dak gaan, Slayer is weer terug! Ze krijgen een fantastisch onthaal van hun fans en zo hoort het.

Na 2 maandjes toeren is Kerry King ook wel weer bijgedraaid, kwa postuur. Als je het moordend toerschema ziet weet je dat het hard werken en reizen is, dus dat komt best goed.

Menig Nederlander zou na zo'n operatie hup de WAO inrollen, en misschien hele dagen op forums negatief lullen. Tom Araya niet, die begint gewoon met een zware tour optredens de hele wereld over reizend. Respect!
Ik heb in elk geval al zin in Wacken, Bochum en Tilburg. SlAAYYEER!!!

:twisted: Slayerfreak
Laatst gewijzigd door slayerfreak op za mei 22, 2010 5:21 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

knalmijmaarindekerstboom
Berichten: 175
Lid geworden op: do mar 09, 2006 8:54 pm

Re: Slayer

Bericht door knalmijmaarindekerstboom » za mei 22, 2010 5:15 pm

Zombi schreef:Hahaha, en dat metalheads hier beginnen te zeiken over kleding...meeste metalheads lopen er bij als een zwerver... lol
Jij bent toch die gozer die een hondenmand volkotste?

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Slayer

Bericht door Zombi » za mei 22, 2010 5:21 pm

Beste plaat van slayer is trouwens toch echt wel hell awaits, briljant die plaat!

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Slayer

Bericht door Zombi » za mei 22, 2010 5:27 pm

knalmijmaarindekerstboom schreef:
Zombi schreef:Hahaha, en dat metalheads hier beginnen te zeiken over kleding...meeste metalheads lopen er bij als een zwerver... lol
Jij bent toch die gozer die een hondenmand volkotste?
Slayer!

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Re: Slayer

Bericht door the true Thorko » za mei 22, 2010 5:43 pm

slayerfreak schreef:Slayerfans zijn boeren die niets anders kunnen dan debiel SLAAYYEERR!! roepen, tss. Nou ik kan wel wat meer zoals een eigen bedrijf runnen, een universitaire studie doen en en passant nog even een wasje tussendoor draaien en wat huishouden. Maar goed, probeer dat maar eens aan het verstand te brengen bij sneue types die hoofdzakelijk de hele dag wat achter de pc zitten, werkloos waarschijnlijk. Get a Life man. (...) Menig Nederlander zou na zo'n operatie hup de WAO inrollen, en misschien hele dagen op forums negatief lullen.
't Zit wel diep, need a tissue?

:' )
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Slayer

Bericht door Metalheank » za mei 22, 2010 5:48 pm

Ik vind Kerry King altijd een soort van witte B.A. Baracus.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

slayerfreak
Berichten: 17
Lid geworden op: za mei 15, 2010 2:13 pm

Re: Slayer

Bericht door slayerfreak » za mei 22, 2010 5:58 pm

the true Thorko schreef:
slayerfreak schreef:Slayerfans zijn boeren die niets anders kunnen dan debiel SLAAYYEERR!! roepen, tss. Nou ik kan wel wat meer zoals een eigen bedrijf runnen, een universitaire studie doen en en passant nog even een wasje tussendoor draaien en wat huishouden. Maar goed, probeer dat maar eens aan het verstand te brengen bij sneue types die hoofdzakelijk de hele dag wat achter de pc zitten, werkloos waarschijnlijk. Get a Life man. (...) Menig Nederlander zou na zo'n operatie hup de WAO inrollen, en misschien hele dagen op forums negatief lullen.
't Zit wel diep, need a tissue?

:' )
Haha, nee hoor, ik ben niet zo van de tissues, das meer iets voor meisjes hoor ik wel eens.
Weet je wat diep zit? dat negatieve gezwam op het forum, vooral als iemand enthousiast is over een band of album of optreden, het lijkt dan net alsof het leukste wat er is, het weer naar beneden halen is.
Maar goed, positief zijn is voor sociaal onvaardigen best moeilijk, das tenminste mijn ervaring. Ze verwarren de virutele en digitale internet en gamewereld ook een beetje met real life, het onderscheid valt wat weg.
Bij jou vind ik het nog wat anders trouwens, gezien je quote van "irriteren is een kunst". Het is gewoon jouw hobby om een beetje te stangen op het forum en daar kom je zelf ook eerlijk voor uit. De forummens is dan gewaarschuwd, haha. Maar bij enkele anderen lijkt het wel op onbewust nivo soms.

Geen kwaad woord over Slayer meer he! :?

:twisted: Slayerfreak

Ernst
Berichten: 5025
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Re: Slayer

Bericht door Ernst » za mei 22, 2010 6:02 pm

Wat een geniale opmerking! Ik zal Kerry King nooit meer, voor zover ik dat al in bijzonder geringe mate deed, serieus nemen!

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Re: Slayer

Bericht door the true Thorko » za mei 22, 2010 6:10 pm

slayerfreak schreef:Haha, nee hoor, ik ben niet zo van de tissues, das meer iets voor meisjes hoor ik wel eens.
Weet je wat diep zit? dat negatieve gezwam op het forum, vooral als iemand enthousiast is over een band of album of optreden, het lijkt dan net alsof het leukste wat er is, het weer naar beneden halen is.
Maar goed, positief zijn is voor sociaal onvaardigen best moeilijk, das tenminste mijn ervaring. Ze verwarren de virutele en digitale internet en gamewereld ook een beetje met real life, het onderscheid valt wat weg.
Bij jou vind ik het nog wat anders trouwens, gezien je quote van "irriteren is een kunst". Het is gewoon jouw hobby om een beetje te stangen op het forum en daar kom je zelf ook eerlijk voor uit. De forummens is dan gewaarschuwd, haha. Maar bij enkele anderen lijkt het wel op onbewust nivo soms.

Geen kwaad woord over Slayer meer he! :?

:twisted: Slayerfreak
Ongeacht of ik het meen of niet, ik zeg over Slayer wat ik wil. En Slayer is me toch een partij kut... tering!

Sowieso begrijp ik mensen niet die een band, waar zij helemaal niets anders mee te maken hebben dan dat ze er een ceedeetje van in de kast hebben staan, gaan verdedigen.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

slayerfreak
Berichten: 17
Lid geworden op: za mei 15, 2010 2:13 pm

Re: Slayer

Bericht door slayerfreak » za mei 22, 2010 6:23 pm

Niets anders mee te maken dan een ceedeetje in de kast hebben staan??
Ik heb meermalen bij Slayer in de kleedkamer biertjes zitten drinken, in Vera Groningen en Elckerlyck Luttenberg en Dynamo Eindhoven, en bij optredens herkennen Jeff Hanneman en Tom Araya nog altijd weer. Slayeroptredens zijn voor mij altijd tof.
En hier in de kast staat echt wel meer dan een ceedeetje, namelijk alles op vinyl (ik draai nog elpees) en aardig wat bootlegs. En niet te vergeten het cassettebandje met daarin het hele concert van Elckerlyck Luttenberg opgenomen (door mijzelf destijds).
Maar goed ieder zijn recht op een flinke ongezouten mening, daar is Nederland heel goed in (Wilders).
Nog een zonnige Pinksteren true Thorko!

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Re: Slayer

Bericht door the true Thorko » za mei 22, 2010 6:32 pm

slayerfreak schreef:Niets anders mee te maken dan een ceedeetje in de kast hebben staan??
Ik heb meermalen bij Slayer in de kleedkamer biertjes zitten drinken, in Vera Groningen en Elckerlyck Luttenberg en Dynamo Eindhoven, en bij optredens herkennen Jeff Hanneman en Tom Araya nog altijd weer. Slayeroptredens zijn voor mij altijd tof.
En hier in de kast staat echt wel meer dan een ceedeetje, namelijk alles op vinyl (ik draai nog elpees) en aardig wat bootlegs. En niet te vergeten het cassettebandje met daarin het hele concert van Elckerlyck Luttenberg opgenomen (door mijzelf destijds).
Maar goed ieder zijn recht op een flinke ongezouten mening, daar is Nederland heel goed in (Wilders).
Nog een zonnige Pinksteren true Thorko!
Mag je ook mee de toerbus in, en blijven slapen? "Tom en Jeff herkennen mij!" Echt... :' )
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door lampje » za mei 22, 2010 6:53 pm

the true Thorko schreef:'Slayer is sponsored by Bud Light.'
Dat Light doet het 'm helemaal :lol:

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Slayer

Bericht door Metalheank » za mei 22, 2010 6:58 pm

@Slayerfreak: Ah, u bent nog van een andere generatie. Gaarne dit forum/ deze band/ deze discussie niet te serieus nemen aub.
@Ernst: Cheers!
Laatst gewijzigd door Metalheank op za mei 22, 2010 9:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Re: Slayer

Bericht door the true Thorko » za mei 22, 2010 7:06 pm

Metalheank schreef:@Slayerfreak: Ah, u bent nog van een andere generatie. Gaarne dit forum/ deze band/ deze discussie niet te serieus nemen aub.
Ik vermoed dat dit niet gaat helpen... :' )
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22667
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Slayer

Bericht door innuendo » ma mei 24, 2010 10:08 pm

Wat een betoog zeg... Ik zal noooooit meer een kwaad woord zeggen over Slayer. Snel maar eens World Painted Blood draaien en genieten.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25321
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Jeroen » ma mei 24, 2010 10:12 pm

World Painted Blood is me toch een partij kut!

Slayer is een leuke band en ik vind Hell Awaits, Reign in Blood, South of Heaven, Divine Intervention (jeugdsentiment) en Christ Illusion de moeite waard. De rest vind ik maar saai en eenzijdig.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: Slayer

Bericht door hellish star » ma mei 24, 2010 10:24 pm

Jeroen schreef:World Painted Blood is me toch een partij kut!

Slayer is een leuke band en ik vind Hell Awaits, Reign in Blood, South of Heaven, Divine Intervention (jeugdsentiment) en Christ Illusion de moeite waard. De rest vind ik maar saai en eenzijdig.
En hun debuut niet te vergeten... (ook jeugdsentiment)
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

knalmijmaarindekerstboom
Berichten: 175
Lid geworden op: do mar 09, 2006 8:54 pm

Re: Slayer

Bericht door knalmijmaarindekerstboom » ma mei 24, 2010 10:32 pm

Ach, ik denk dat veel metalfans Slayer over de gehele breedte van hun oeuvre wel weten te waarderen als band.
Live altijd leuk, altijd relatief stijlgebonden gebleven en één van de uithangborden van metal in het algemeen.
Zelfs als je weinig met het genre en de band hebt ben je wel bekend met de nummers, en ik denk dat weinig mensen dat als vervelend ervaren.
De impact die ze toen en eigenlijk nog steeds op de metalscene gehad hebben is onontkenbaar en hun huidige werk is allemaal op zich nog wel te doen, al haalt het het natuurlijk nooit meer bij de eerste albums.

Who gives a fuck, zet dan gewoon nog een keer Reign In Blood aan. Welke band die al langer dan 20 jaar meedraait weet er nu nog wel het werk uit de beginjaren te evenaren?

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25321
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Jeroen » ma mei 24, 2010 10:46 pm

Het debuut is inderdaad ook wel okay, maar daar ben ik op uitgekeken. Draai het echt nooit meer.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22240
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door KoenM » di mei 25, 2010 11:08 am

Divine Intervention fuck yeah. Wat een donkere brakke agressieve plaat.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Elessar » do jul 01, 2010 4:42 pm

Heb gisteren World Painted Blood (Limited Ed met DVD) op de kop kunnen tikken voor een zacht prijsje.

Kan iemand me uitleggen hoe het precies zit met die vier verschillende albumhoezen? Kunnen ze samen uit de inlay worden gehaald en worden samengevoegd als een poster? En is die apart (zonder vier keer de CD te moeten kopen) ook ergens te krijgen?
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Slayer

Bericht door wyrm » do dec 23, 2010 2:16 pm

I drink therefore I am

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Slayer

Bericht door Zagato » do dec 23, 2010 2:54 pm

a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Metalen Ed
Berichten: 53
Lid geworden op: ma jul 20, 2009 9:35 pm
Locatie: Zaandijk

Re: Slayer

Bericht door Metalen Ed » do mar 31, 2011 9:54 am

Slayer zal op 14 april definitief aantreden ZONDER gitarist Gary Holt, die is ingehuurd als vervanger van de door een spinnenbeet gevelde Jeff Hanneman.

Holt moet de laatste vier shows van de Europese toer laten lopen omdat hij met zijn eigen band Exodus mag aantreden als voorprogramma van Iron Maiden in Chili. Holt op zijn beurt zal in Eindhoven dus ook weer vervangen worden. Door wie is nog niet bekend.

Wie Slayer MET Gary Holt wil zien kan op 19 juli naar Amsterdam. Die avond speelt Slayer in Paradiso.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Took » do mar 31, 2011 10:03 am

Metalen Ed schreef:Slayer zal op 14 april definitief aantreden ZONDER gitarist Gary Holt, die is ingehuurd als vervanger van de door een spinnenbeet gevelde Jeff Hanneman.

Holt moet de laatste vier shows van de Europese toer laten lopen omdat hij met zijn eigen band Exodus mag aantreden als voorprogramma van Iron Maiden in Chili. Holt op zijn beurt zal in Eindhoven dus ook weer vervangen worden. Door wie is nog niet bekend.
dat is wel bekend, namelijk die dude van Cannibal Corpse. En dit staat ook al in het Slayer topic over de liveshow.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Slayer

Bericht door Gilbert » do mar 31, 2011 10:15 am

Metalen Ed schreef:Wie Slayer MET Gary Holt wil zien kan op 19 juli naar Amsterdam. Die avond speelt Slayer in Paradiso.
Eh, ik denk dat de meeste fans Slayer willen zien met Jeff Hanneman, niet met Gary Holt. Is het nu dan al zeker dat Hanneman in juli nog steeds geblesseerd en afwezig is en vervangen zal worden door Gary Holt?

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Slayer

Bericht door Agent » do mar 31, 2011 1:34 pm

Gilbert schreef:
Metalen Ed schreef:Wie Slayer MET Gary Holt wil zien kan op 19 juli naar Amsterdam. Die avond speelt Slayer in Paradiso.
Eh, ik denk dat de meeste fans Slayer willen zien met Jeff Hanneman, niet met Gary Holt. Is het nu dan al zeker dat Hanneman in juli nog steeds geblesseerd en afwezig is en vervangen zal worden door Gary Holt?
Hij schijnt goed te herstellen en alweer met de gitaar te hebben geoefend (volgens Blabbermouth). Ik hoop dat hij er in Paradiso weer gewoon bij is. De optredens met vervanger die bekend zijn gemaakt lopen tot en met het optreden in het Klokgebouw. Dus wellicht dat ze verwachten dat Jef daarna weer hersteld zal zijn.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22667
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Slayer

Bericht door innuendo » do mar 31, 2011 2:23 pm

Ik vind Jeff eigenlijk een behoorlijk saaie kloot op het podium. Gary Holt is behalve een gaaf persoon ook een stuk actiever.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Slayer

Bericht door Agent » do mar 31, 2011 2:39 pm

innuendo schreef:Ik vind Jeff eigenlijk een behoorlijk saaie kloot op het podium. Gary Holt is behalve een gaaf persoon ook een stuk actiever.
Dat is mooi en wel, maar we hebben het hier wel over het compositorische genie van de band. En hij headbangt een stuk gaver, vind ik :mrgreen: .

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6794
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Slayer

Bericht door Johan » do mar 31, 2011 4:07 pm

Dan moet Gary Holt maar die dikke biker van een Kerry King vervangen ;)

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22667
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Slayer

Bericht door innuendo » do mar 31, 2011 4:29 pm

Agent schreef:
innuendo schreef:Ik vind Jeff eigenlijk een behoorlijk saaie kloot op het podium. Gary Holt is behalve een gaaf persoon ook een stuk actiever.
Dat is mooi en wel, maar we hebben het hier wel over het compositorische genie van de band. En hij headbangt een stuk gaver, vind ik :mrgreen: .

Ok, hij heeft dus sinds Hell Awaits dus niet veel meer geschreven. Wat een lamme zak.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Slayer

Bericht door Agent » do mar 31, 2011 4:51 pm

innuendo schreef:
Agent schreef:
innuendo schreef:Ik vind Jeff eigenlijk een behoorlijk saaie kloot op het podium. Gary Holt is behalve een gaaf persoon ook een stuk actiever.
Dat is mooi en wel, maar we hebben het hier wel over het compositorische genie van de band. En hij headbangt een stuk gaver, vind ik :mrgreen: .

Ok, hij heeft dus sinds Hell Awaits dus niet veel meer geschreven. Wat een lamme zak.
Niet veel?? Toch minstens een nummertje of drie, vier per plaat gemiddeld. Waaronder Angel of Death en Raining Blood.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6794
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Slayer

Bericht door Johan » do mar 31, 2011 5:12 pm

Ik vind persoonlijk de nummers van Jeff meestal beter dan die van Kerry.

Gebruikersavatar
Slowrunner Records
Berichten: 13
Lid geworden op: do mar 24, 2011 11:16 am
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Slowrunner Records » do mar 31, 2011 6:46 pm

Uiteraard Reign in Blood. Bevat geen enkel zwak moment.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22667
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Slayer

Bericht door innuendo » do mar 31, 2011 7:27 pm

Een schoolvoorbeeld van een vreselijk overschatte plaat. Er staan drie gave nummers op, maar tussen Angel of Death en Postmortem gaat de muziek me het ene oor in en het andere weer uit. Ik geef toe dat ik South Of Heaven nog wel gaaf vind, maar de rest van de discografie is in veel gevallen niet meer dan aardig. Christ Illusion is een voorbeeld van een aardige plaat, maar niemand hier op het forum die deze nog regelmatig draait. World Painted Blood vind ik zelfs een zwakke plaat, die alleen maar opgehemeld is, omdat er de naam Slayer op staat. Ieder jaar recenseer ik thrash metalplaten (ook van jonge bands) die ik beter vind dan RIB. Misschien hebben die niet zo'n kraker als Raining Blood, maar de kwaliteit is veel consistenter. Als je echt gave platen van Slayer wilt horen, dan hoef je niet verder te kijken na Show No Mercy en Hell Awaits
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Re: Slayer

Bericht door Beastie Meijer » vr apr 01, 2011 12:28 am

Reign In Blood is en blijft cult, no more no less.

South Of Heaven vond ik destijds ook een zeer goede plaat, maar ik had stiekum gehoopt op de overtreffende trap. Slayer was toen ineens niet meer the Big thing, nee het werd tijd voor D.R.I., Nuclear Assault, Death, Napalm Death.

Tegenwoordig is het juist South Of Heaven die ik het meest draai, met name het drumwerk blijft het beste wat ik ooit van Dave Lombardo gehoord heb (neem nu het nummer Live Undead).

Wat na South Of Heaven kwam is inderdaad minder, maar wat wil je. Seasons, Divine kan ik nog steeds pruimen, de rest is niet echt meer aan mij besteed (te doorsnee).

Stiekum is het hoogtepunt uit de discography van Slayer een EP......Haunting The Chapel. Dit is de ommekeer die Slayer tot een succes maakte. Met name het titelnummer still gives me the creeps.

Slayer zonder Hanneman is overigens wel een stuk minder. Ik zou gewoon wachten met optreden tot Hanneman er weer is, why the hurry.
einde bericht

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Elessar » vr apr 01, 2011 10:52 pm

Johan schreef:Ik vind persoonlijk de nummers van Jeff meestal beter dan die van Kerry.
Idem.

Zelfde met de lyrics. Die van Kerry willen nog weleens érg lekker rijmen met vlijmscherpe woorden; That's why it's become my obsession, to treat God like an infection.

Die van Hanneman zijn wat meer in een "verhaalvorm". Vaak vanuit het oogpunt van één of andere berucht figuur uit de zwarte geschiedenis van de mensheid.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22240
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door KoenM » wo okt 26, 2011 12:14 pm

Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22240
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door KoenM » wo okt 26, 2011 12:16 pm

Gewoon, omdat het zo episch is.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Slayer

Bericht door Took » wo nov 09, 2011 2:11 pm

Onze 7000e review werd een klassieker:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=7051
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Plaats reactie