Thrash / Speed Metal XIII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Favoriete plaat van Heathen?

Breaking The Silence
8
53%
Victims Of Deception
2
13%
The Evolution Of Chaos
5
33%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Zombi » za mei 22, 2010 10:27 pm

http://www.myspace.com/hellacaust

geen idee of deze band al hier genoemd is, Hellacaust dus, lekkere old school speed metal!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Dragonforce » zo mei 23, 2010 10:03 am

Ik heb op Metallica gestemd. Zij krijgen de meeste aandacht/waardering en hebben wat mij betreft van die 4 bands het minste aantal (zeer)goede releases op hun naam staan.

Gebruikersavatar
Sinaasappel
Berichten: 6
Lid geworden op: za mei 22, 2010 3:23 pm
Locatie: Utrecht

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Sinaasappel » zo mei 23, 2010 7:10 pm

Metallica,zeker weten.
De eerste albums waren goed,maar nu is er weinig meer aan.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Edwynn » ma mei 24, 2010 7:58 am

Elk van de 4 bands heeft wel kritiek te verduren de laatste tijd. Ik zou geen van de bands overgewaardeerd willen noemen. Allemaal hebben ze een identiteitscrisis gehad en allemaal zijn ze daarvoor door het publiek voor op de vingers getikt.

Ik las trouwens dat Scott Ian van plan is, het op de plank liggende album Worship Music door Joey Belladonna te laten inzingen..
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Zombi » ma mei 24, 2010 11:41 am

Slayer een identiteits crisis gehad? in welk opzicht dan? goed ze hebben wat meer hardcore punk invloeden in de muziek dan voorheen maar wat mij betreft maakt dit de band alleen maar smeriger en harder. Slayer is de enige band die nooit een knieval voor commerciele shit heeft gemaakt door een draak van een ballad uit te brengen ofzo, en is altijd zijn eigen ding blijven doen, itt tot de andere drie....waarvan Anthrax en Metallica de thrash tag niet eens meer waardig zijn...die hadden echt teveel stijlveranderingen. Dat die daar nog altijd mee weg komen, is eigenlijk te gek voor woorden. Vooral Anthrax....

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Metalheank » ma mei 24, 2010 12:12 pm

Araya en ballads? Dan moet ie toch echt eerst leren zingen, en King soleren. Slayer is maar goed in één ding, en dat doen ze nog best goed ook.
Maar Metallica en Testament hebben echt klasse in huis, gezien ik hun (semi-)ballads ware hoogstandjes vind. Ik vind het zelfs Metallica's grootste kracht.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Edwynn » ma mei 24, 2010 12:18 pm

Zombi schreef:Slayer een identiteits crisis gehad? in welk opzicht dan? goed ze hebben wat meer hardcore punk invloeden in de muziek dan voorheen maar wat mij betreft maakt dit de band alleen maar smeriger en harder. Slayer is de enige band die nooit een knieval voor commerciele shit heeft gemaakt door een draak van een ballad uit te brengen ofzo, en is altijd zijn eigen ding blijven doen, itt tot de andere drie....waarvan Anthrax en Metallica de thrash tag niet eens meer waardig zijn...die hadden echt teveel stijlveranderingen. Dat die daar nog altijd mee weg komen, is eigenlijk te gek voor woorden. Vooral Anthrax....
Identiteitscrisis gaat voor Slayer misschien niet helemaal op. Slayer heeft iig net als de andere bands wel veel kritiek te verduren gehad de laatste jaren. Dat knotsgekke coveralbum bijvoorbeeld. Diabolus In Musica werd ook niet door iedereen gewaardeerd. De laatste doet ook veel discussie ontbranden.
Mijn punt is dat geen van de vier bands zonder noemenswaardige negatieve kritiek door het leven gaat. Dan kun je niet meer spreken van over of ondergewaardeerd zijn.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Zombi » ma mei 24, 2010 12:45 pm

ah man, duidelijk dat daar dan de meningen over verdeeld zijn..de metalheads zullen die cover cd idd wel kut vinden omdat ze die bands die erop staan nauwelijks of niet zullen kennen maar voor de hardcore fans is die cover cd een feest der herkenning...allemaal gave bands en die covers zijn echt erg goed uitgevoerd...de band is hoorbaar erg goed op dreef op die cd, vooral een Araya is echt meesterlijk daarop, met zijn vocals. Maar da's natuurlijk mijn mening maar, snap wel dat een metalhead die cd echt kut vind, en er totaal niks mee kan.
Laatst gewijzigd door Zombi op ma mei 24, 2010 12:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Zombi » ma mei 24, 2010 12:47 pm

Diabolus vind ik zelf ook wel heel vet...en die laatste is ook cool, met als uitschieter het nummer snuff..wat een bak solo's. maar snap dat niet iedereen dat album trekt, vooral de productie van dat album is even wennen, het is nogal droog, en knalt misschien niet helemaal...

Gebruikersavatar
Nico
Berichten: 191
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 9:14 am

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Nico » ma mei 24, 2010 8:35 pm

Zombi schreef:Diabolus vind ik zelf ook wel heel vet...en die laatste is ook cool, met als uitschieter het nummer snuff..wat een bak solo's. maar snap dat niet iedereen dat album trekt, vooral de productie van dat album is even wennen, het is nogal droog, en knalt misschien niet helemaal...
Vooral die sound ergert me enorm, je hebt één van de betere gitaartandems en dan verneuk je het met zo'n productie...

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door IROn » ma mei 24, 2010 8:59 pm

Zombi schreef:http://www.myspace.com/hellacaust

geen idee of deze band al hier genoemd is, Hellacaust dus, lekkere old school speed metal!
Het komt hier meer over als een brok black thrash dat lijdt aan het Pleasure to Kill-syndroom: de bandleden spelen sneller dan ze eigenlijk kundig zijn.

Zooitje, doet me niks.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » ma mei 24, 2010 9:13 pm

ho ho , niets mis met Pleasure to Kill. Daar geeft dat rommelige juist een extra organisch effect aan de sound, plus dat de songs (vooral na veelvuldige beluistering) eigenlijk best goed in elkaar steken. Dat vind ik het leuke aan Kreator. Het was altijd bere-aggresief vroeger, maar het stak meestal toch best goed in elkaar. Ik draai zelf liever Terrible Certainty (omdat die inderdaad qua spel beter is) of Coma of Souls (beste, period) , maar af en toe vind ik Pleasure To Kill toch ook heerlijk rossen. Darkness Descends van Dark Angel zelfde verhaal.

Wat vindt men hier trouwens van Devastation? Heb laatst Idolatry gekocht en dat plaatje bevalt me heel erg goed. Doet me sterk denken aan een mix van het latere Dark Angel werk met een meer death metal-achtige strot. Hele vette riffs op die plaat trouwens. De grauwe Burns productie doet de rest.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » ma mei 24, 2010 9:51 pm

Leuke band. Ik heb twee albums van ze in de kast staan, maar meer dan een paar luisterbeurten heb ik het nog niet gegeven.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Strijdkreet » di mei 25, 2010 9:42 am

Net zoals Darkness Descends het beste album van Dark angel is, is Pleasure to kill het beste van Kreator.

Voor kundige thrash ga ik wel naar Heathen of Toxik luisteren.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door IROn » di mei 25, 2010 5:40 pm

Jeroen schreef:ho ho , niets mis met Pleasure to Kill. Daar geeft dat rommelige juist een extra organisch effect aan de sound, plus dat de songs (vooral na veelvuldige beluistering) eigenlijk best goed in elkaar steken. Dat vind ik het leuke aan Kreator. Het was altijd bere-aggresief vroeger, maar het stak meestal toch best goed in elkaar. Ik draai zelf liever Terrible Certainty (omdat die inderdaad qua spel beter is) of Coma of Souls (beste, period) , maar af en toe vind ik Pleasure To Kill toch ook heerlijk rossen. Darkness Descends van Dark Angel zelfde verhaal.

Die discussie hebben we enkele pagina's terug al eerder gevoerd.

Ik vind het een kutplaat.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Lone Starr » di mei 25, 2010 8:18 pm

Zombi schreef:Van anthrax ken ik alleen spreading the disease, en die plaat is tering hard. klopt het dat de lyrics van die plaat gebaseerd zijn op boeken / films van stephen king?
Als je Spreading The Disease hard vond dan zullen de 3 opvolgende albums je wel helemaal omver blazen.
Laatst gewijzigd door Lone Starr op di mei 25, 2010 9:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » di mei 25, 2010 8:39 pm

Ik vind Spreading stukken beter dan Among the Living. Ook wel een gave cd, maar toch. Nee, Fistful of Metal, haha! Wat vindt men hier trouwens van Persistence of Time, de laatste plaat waarop nog geen wazige rapinvloeden en (teveel) flauwigheden te horen waren?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Edwynn » di mei 25, 2010 9:03 pm

Ik mag best graag naar Persistence Of Time luisteren. T.o.v. het oudere werk vind ik Persistence Of Time veel bedachtzamer overkomen. Af en toe heb ik het gevoel dat het wat langdradig is. Jammer dat het juist een cover moet zijn die de boel halverwege de plaat even op scherp zet.

Spreading The Disease vind ik de allerbeste Anthrax plaat. Nummers als A.I.R., Madhouse, Lone Justice en Gung Ho, daar kan ik geen genoeg van krijgen. Among The Living is een goede tweede. Fistful Of Metal vind ik ook te gek. Klinkt weer heel anders. Veel meer speed gericht, maar toch te gek.

Wat vinden we trouwens van The Greater Of Two Evils. Bushthrax meende daarvoor wat oude nummers opnieuw te moeten opnemen. Ik vind het een draak van de bovenste plank. Afschuwelijk gewoon.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door hellish star » di mei 25, 2010 9:21 pm

Beste nummer van "Spreading the disease" vind ik trouwens 'Medusa'...
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Gilbert » di mei 25, 2010 9:36 pm

Zombi schreef:Van anthrax ken ik alleen spreading the disease, en die plaat is tering hard. klopt het dat de lyrics van die plaat gebaseerd zijn op boeken / films van stephen king?
Ik geloof dat nog niemand je vraag beantwoord heeft, dus bij deze: Het antwoord is nee. De daaropvolgende twee albums van Anthrax bevatten echter wel een drietal songs die op Stephen King verhalen zijn gebaseerd, namelijk Among The Living (gebaseerd op The Stand), A Skeleton In The Closet (Apt Pupil) en Misery Loves Company (Misery).

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Zombi » di mei 25, 2010 10:38 pm

cool man, bedankt voor je antwoord!
ben niet zo thuis in de thrash eigenlijk. zal de latere platen van anthrax checken, testament ken ik ook al niet,met welke platen zou ik moeten beginnen?

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Das Gesicht » di mei 25, 2010 11:28 pm

The Legacy en The New Order.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » di mei 25, 2010 11:38 pm

Haha, dude.
Van Testament kun je met een gerust hart de eerste twee platen aanschaffen (The Legacy en The New Order), als je van de klassieke Bay Area stijl houdt. Hierop speelden ze nog lekker snelle thrash met veel melodie, hele gave riffs en sterke solo's. The New Order is al minder, maar er staan gelukkig nog wat nummers op die de kwaliteit van het debuut bezitten.

Practice What You Preach is over de gehele linie wat toegankelijker, dat wil zeggen, vooral mid-tempo materiaal en meer in het straatje van Metallica. Ik vind het zelf wel een aardige cd, vooral omdat de solo's en de zang eruit springen, maar over het algemeen gaat het nogal op elkaar lijken. Nummers als The Ballad en Confusion Fusion (overbodig instrumentaaltje) behoren tot de zwakkere nummers uit de Testament discografie.

Souls of Black is in mijn optiek wat beter, omdat er wat meer gas wordt gegeven, maar dat kan ook komen omdat dit de eerste Testament-cd was die ik kocht. Jammer van de zoutloze productie en ietwat inwisselbare nummers. De ballad van deze plaat 'The Legacy' is dan wel weer erg goed, ondanks dat het qua opbouw erg lijkt op Metallica's 'Welcome Home'.

The Ritual is nogal gladjes, maar eigenlijk vind ik dit helemaal geen onaardige plaat. Goed, het was een commerciële knieval (in de stijl van Metallica's black album), maar nummers als Electric Crown, So Many Lies en Return To Serenity steken gewoon erg sterk in elkaar. Wel een plaat die met bijna een uur gewoon wat te lang duurt, omdat er nogal wat langdradige momenten voorbij komen.

Low is een vette thrashplaat met groove-invloeden en weergaloos solowerk van James Murphy. Wat mij betreft is hier een herboren Testament aan het werk, waar de peper weer grandioos diep in de reet steekt. Het loggere geluid moet je liggen, maar dankzij de lichte death metal injectie is dit toch wel één van de betere platen. Luister ook zeker naar Trail of Tears, geweldig nummer met een paar van de mooiste melodieuze gitaarstukken die ik ken. Check in ieder geval het navolgende live album 'Live at the Fillmore', één van de betere live-releases op thrashgebied.

Demonic is de death metalplaat van Testament. Voordeel is dat ze weer op en top agressief klinken en de grunt van Chuck is ook best vermakelijk, maar het nadeel is dat het spul opnieuw nogal inwisselbaar is. Persoonlijk vind ik Jun-Jun een heerlijk nummer met echt een hele heavy klank. Ik draai em niet vaak, maar als je de cd met mate tot je neemt, dan valt er best van te genieten. Ik hoor echter liever dat Chuck wat meer melodieus zingt.

The Gathering is een kraker, een klassieker, die alleen al vanwege de opener (D.N.R.) geweldig is. Het album kakt wel iets in met wat anoniemere tracks in het midden, maar de positieve indruk blijft. De supervette productie werkt daar ook aan mee, want zo heavy, vet en transparant klonk Testament nog niet eerder. Vette riffs, zanglijnen (goede balans tussen agressief, grunts en melodieus) en solo's. Maar wat wil je ook met Dave Lombardo op drums, Steve DiGiorgio op bas en James Murphy op gitaar, naast Chuck Billy en Eric Peterson.

The Formation of Damnation. In mijn optiek nog wat beter dan The Gathering, omdat deze plaat nergens echt inkakt. De zang is wel wat eentoniger, maar dat is een kleine smet op dit zware plaatje. Maar wat wil je met titels als The Persecuted Won't Forget, supervette thrashrelease die ik nog steeds graag draai.

Kortom, Testament is een gave, doch wat wisselvallige band, waarvan je sowieso het debuut, The New Order, Low en de laatste twee zeker gehoord moet hebben.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Zombi » di mei 25, 2010 11:55 pm

Tering wat een antwoord man, super....aangezien ik een death metal freak ben, ga ik zeker maar eerst voor demonic, low en the gathering!!! die ga ik even checken, daarna begin ik wel aan het makkelijkere materiaal, iig bedankt voor t uitgebreide antwoord man!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » wo mei 26, 2010 9:03 am

Demonic is in mijn optiek een vreselijke plaat. Als je toch al van death metal houdt, dan raad ik je eerder aan om eens te luisteren naar bands als Dark Angel, Devastation, Morbid Saint, Merciless Death en verder vooral Duitse thrash.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Edwynn » wo mei 26, 2010 9:13 am

Inderdaad. Demonic is veel te veel midtempo geneuzel zonder interessante riffs, solo's of wat dan ook. Heb je Gene Hoglan achter de drumkit, doe je er niets mee.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22185
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door KoenM » wo mei 26, 2010 9:56 am

Ik vind Demonic moddervet. Die pure lompheid. Het is dat Slipknot nog niet groot/Roadrunner was, anders zou ik zeggen dat Testament in 1997 naar Slipknot had geluisterd, net als Slayer in 2001 met God Hates us All naar Slipknot had geluisterd.

*zoekt dekking*
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Edwynn » wo mei 26, 2010 10:11 am

*gooit slipper*
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » wo mei 26, 2010 10:12 am

Moet het wel een Birckenstock zijn.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25587
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Lennert » wo mei 26, 2010 10:16 am

Ik heb alleen Sould On Black, wat ik een afgrijselijke plaat vind.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22185
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door KoenM » wo mei 26, 2010 10:17 am

Je bedoelt Souls of Black neem ik aan? Dat vind ik de beroerdste plaat van Slip.. Testament.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25587
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Lennert » wo mei 26, 2010 11:52 am

Godver, de typtyfus begint grote vormen aan te nemen de laatste dagen. Ja, die ja. Baggerproductie eerste klas en weinig opzienbarend materiaal. Het heeft me er niet toe gezet meer aan te schaffen in ieder geval.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » wo mei 26, 2010 12:27 pm

Ik heb alleen the New Order en dit zet ik al nauwelijks op. Testament doet mij eigenlijk niet veel, ook niet de keren dat ik ze live heb gezien.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » wo mei 26, 2010 12:31 pm

Ik heb wel een aantal platen, maar ook echt vaak draai ik het niet. Testament is geen slechte band, maar overgewaardeerd.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Zombi » wo mei 26, 2010 6:57 pm

The gathering, low en demonic gedownload en die shit speelt nu allemaal, net zoals afgelopen nacht, en tering, inderdaad vette platen, fijne productie ook, waarom heb ik thrash, net als black metal trouwens, ooit zo lang links laten liggen? nou ja, op wat slayer, metallica en flotsam and jetsam dan na, maar goed, fuck, dit rost wel lekker weg, fijne producties ook, zo te horen al heb ik maar de mp3 versies, t zal op cd nog wel een tandje harder knallen denk ik. Van de andere aanbevolen Testament platen heb ik wat losse nummers gedownload, aangezien ik niet helemaal zo'n fan ben van softe shit.Ben er benieuwd naar maar denk niet dat ik ze ga trekken. The gathering, low en Demonic gaan wel aangeschaft worden,dat zeker wel.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » wo mei 26, 2010 7:59 pm

Goede zaak, check ook zeker de namen die Innuendo aanbevolen heeft (Dark Angel, Sadus, Devastation, Atheist, Poison (de Duitse) vooral)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Edwynn » wo mei 26, 2010 9:33 pm

En als je dan toch bezig bent, ook even Forbidden (eerste 2), Heathen, Sodom, Vio-Lence (debuut!) en Death Angel checken.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Dragonforce » wo mei 26, 2010 9:37 pm

Destruction - Eternal Devastation vrrrdomme!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » wo mei 26, 2010 10:01 pm

Morbid Saint! Vooral als je van de wat meer brutere thrash houd.

Gebruikersavatar
Moby Rick
Berichten: 390
Lid geworden op: do okt 12, 2006 3:42 pm
Locatie: Wateringen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Moby Rick » wo mei 26, 2010 10:20 pm

Orklord schreef:Morbid Saint! Vooral als je van de wat meer brutere thrash houd.
Dan zijn de eerste 2 albums van Demolition Hammer ook wel een aanrader.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Metalheank » wo mei 26, 2010 10:43 pm

innuendo schreef:Ik heb wel een aantal platen, maar ook echt vaak draai ik het niet. Testament is geen slechte band, maar overgewaardeerd.
Ik kan het niet minder met je eens zijn.
Testament benut de volle potentie van thrashmetal: vette groove (check de bas en pauze in Trial by fire), ontzettend beukende, 'vallende' riffs (into the pit), een werkelijk geweldige leadgitarist met sfeervol spel dat perfect past, een sympathieke zanger met een stem als: schuurpapier; een van de beste grunts; en een eigenzinnige heldere variant. Ook the ballad is een geweldige ballad! Bovendien heeft de band zich altijd succesvol vernieuwd.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » do mei 27, 2010 4:42 pm

Nieuwe Fatal Embrace rost ook de ballen weer finaal uit de broek. Waren de vorige platen vooral (erg lekkere) zwaar door Slayer en Kreator beïnvloede werkstukken, het nieuwe werk bevat ook invloeden van bands als Destruction, Nuclear Assault en zelfs Anthrax. Misschien wat minder heavy dan Dark Pounding Steel, maar wel met nummers die een stuk beter lopen. Kortom, weer een heerlijk allegaartje van (in mijn optiek) één van de betere nieuwere thrashbands.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door IROn » do mei 27, 2010 7:07 pm

Orklord schreef:Morbid Saint! Vooral als je van de wat meer brutere thrash houd.
Ja, kwam ik toch even veel te laat achter de gaafheid van die band zeg... rost inderdaad hard. Moet die plaat nog steeds ergens op de kop tikken.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Lone Starr » vr mei 28, 2010 8:36 pm

Als het over bruut gaat mag Possessed toch zeker ook niet ontbreken. Of Sabbat (uk).
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » vr mei 28, 2010 10:20 pm

ja, Possessed als voorbeeld van lompe bruutheid en Sabbat als voorbeeld van intelligente bruutheid. Altijd goed.

Wie kent trouwens het Braziliaanse The Mist? Vooral The Hangman Tree vind ik een hele aardige tech-thrashplaat met hier en daar wat duistere symfonische accenten (ala Nocturnus en Believer), death metalinvloeden en sterke sinistere melodielijnen. Enige nadeel is de wat schorrige zang (ookal ala Believer), aangezien het daar nogal aan variatie ontbreekt. Niet dat het echt storend is, maar dit had wel beter gekund. Laatst dit cdtje uit een koopjesbak gevist, valt me niet tegen.

stoer artwork trouwens:

Afbeelding
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » wo jun 02, 2010 11:16 pm

Niemand kent The Mist? Jammer, hele prettige band.

Nieuwe poll trouwens, we zien nu wel dat Anthrax het meest overgewaardeerd is. Iets waar ik het de laatste dagen steeds minder mee eens ben, aangezien dit weer wel heel erg uitnodigt om de schijfjes met Turbin of Belladonna te draaien.

En die nieuwe poll gaat over: Dark Angel :twisted: . Deze geniale thrashers uit LA mogen wat mij betreft niet vergeten worden, dus vandaar maar eens een poll om de balans op te maken. Ik ga absoluut voor Time Does Not Heal, gevolgd door Darkness Descends. Geniaal plaatwerk, ondanks dat de leek dit wel eens als het toppunt van grauwe melodieloze 'muziek' zou kunnen beschouwen.

Over Dark Angel gesproken:
Nu weer even ongecompliceerd raggen (met zelfs wat melodie, best veel voor Dark Angel begrippen) met We Have Arrived. Ik draai deze in vergelijking met de andere drie albums wat minder, maar de eenvoudige speed/(vroege)thrash op dit plaatje heeft ook absoluut z'n charme. De riffs zijn meestal doodsimpel, maar wel erg lekker. Daarnaast vind ik het binnensmondse zang en gilwerk van Doty hier altijd wel lekker ongenuanceerd. De plaat duurt bovendien niet al te lang, waardoor het niet gaat vervelen. Grappig genoeg zijn de solo's wel een stuk melodieuzer en zuiverder dan op Darkness Descends. Topper blijft wat mij betreft 'Vendetta', vanwege het opzwepende karakter en de klassieke openingsriff.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25587
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Lennert » do jun 03, 2010 1:02 am

Time Does Not Heal ga ik voor, Darkness Descends een goeie tweede. Wat mij betreft is die laatste plaat overigens een stuk harder dan een Reign In Blood.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » do jun 03, 2010 9:24 am

Ben ik de enige die Darkness Descends gestemd heeft??

Ach, Leave Scars vind ik ook een erg sterke plaat, alleen luister ik veel liever naar Don Doty dan Ron Rhinehart.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » do jun 03, 2010 10:01 am

Hmm ik ben nog niet eens zo bekend met Dark Angel, mooi moment om dat eens te doen.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Edwynn » do jun 03, 2010 10:11 am

Darkness Descends is sowieso één van mijn favoriete albums allertijden, dus die krijgt mijn stem.
de plaat een bombardement van granaten die je oriëntatievermogen ernstig ontregelen. Don Doty's maniakale geschreeuw maakt het album een belevenis van chaos en duisternis. Vooral van het overdonderende Perish In Flames krijg ik geen genoeg.

Met de opvolgers Leave Scars en Time Does Not Heal is imo ook niets mis. Allebei zijn ze iets technischer. En Time Does Not Heal heeft daarnaast ook nog eens een behoorlijk depressieve ondertoon.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Plaats reactie