Death Metal VIII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BJ
Berichten: 1621
Lid geworden op: do jan 27, 2005 8:39 pm
Locatie: Tilburg

Re: Death Metal VIII

Bericht door BJ » ma mei 10, 2010 12:16 pm

Iemand al gehoord van Entrapment? Nederlandse death metal a la Nihilist, wel de moeite waard: http://www.myspace.com/entrapmentdeathmetal
Tony Iommi died of cocaine overdose 19 times during the year 1973, but Death really wanted to get to hear the new album.

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Death Metal VIII

Bericht door Seventh King of Edom » vr mei 14, 2010 8:25 am

Nog even en we kunnen de nieuwe Inherit Disease verwachten!
http://www.myspace.com/inheritdisease

Nieuwe Cenotaph......kan niet wachten!
http://www.myspace.com/cenotaph

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Death Metal VIII

Bericht door jellhammer » vr mei 14, 2010 9:31 am

Dat nieuwe spul van beide bands klinkt super inderdaad, ik denk ook wel dat ik ze beide ga aanschaffen.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Sander
Berichten: 9054
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:26 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Sander » vr mei 14, 2010 10:44 am

BJ schreef:Iemand al gehoord van Entrapment? Nederlandse death metal a la Nihilist, wel de moeite waard: http://www.myspace.com/entrapmentdeathmetal
Nooit van gehoord, hoewel het totaal onorigineel is klinkt het wel enorm vet. En wie zit er nu op originaliteit te wachten in dat (sub) genre. :)

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Death Metal VIII

Bericht door Seventh King of Edom » wo mei 19, 2010 11:06 pm

Nieuw nummer van Grave:
http://www.myspace.com/regainrecords

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Zombi » do mei 20, 2010 9:36 am

entrapment is vet ja. [headbang]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door fetuskiller » zo mei 23, 2010 8:05 pm

Oké. Voor de snelheids duivels:

BRAINDRILL

Amerikaanse band die net hun laatste kindje uit hebben op Metalblade. De muziek ligt ergens tussen Origin en Necrophagist in. Bijna non-stop blasts(veel gravity rolls ook), gestoorde piel riffs en een zanger die z'n zanglijnen perfect weet te timen. De productie en het artwork zijn ook nog eens van hoge kwaliteit. Hoge school death metal dus.

Dit is jaarlijst materiaal mensen!

http://www.myspace.com/braindrill
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door fetuskiller » zo mei 23, 2010 8:07 pm

.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Orklord » zo mei 23, 2010 8:27 pm

O ja, die moet ik ook nog eens even beluisteren.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door fetuskiller » zo mei 23, 2010 8:33 pm

Check dan ook Viraemia even. Soort gelijke muziek. hebben ruim een jaar geleden een EP uitgebracht en hebben nog steeds geen label. Onbegrijpelijk!

http://www.myspace.com/viraemiaaz
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Orklord » zo mei 23, 2010 8:34 pm

Die EP staat hier al in de kast :wink:

zeer gaaf! Vooral het nummer Cancrum Oris, gaafheid!
Sowieso, zeer technisch, maar verdomd catchy en erg gave grunts.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door fetuskiller » zo mei 23, 2010 8:37 pm

Je bent me weer voor... Maar goed, als je Viraemia te gek vind, moet helemaal Braindrill gaan checken!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door fetuskiller » zo mei 23, 2010 9:48 pm

Oh en dan heb ik ook nog wat voor slam liefhebbers onder ons: VULVECTOMY! Leuk bandje uit Italie die hun tweede full-length 'Post-Abortion Slut Fuck' net uit hebben uit Sevared Records. Mooi spul als je Abominable Putridity en Katalepsy leuk vind.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Death Metal VIII

Bericht door cataclysm child » ma mei 24, 2010 1:33 am

De laatste tijd kan maar weinig death metal me nog bekoren, ik blijf met andere woorden altijd bij dezelfde bands uitkomen. Nieuwe bands daarentegen overtuigen me zelden of nooit, denk dat Fleshgod Apocalypse m'n laatste DM-ontdekking was en dat is toch alweer een dik jaar geleden.

Gisteren echter Dawn of Demise als aanrader gekregen en dat bevalt me wel. Vele DM-liefhebbers gaan het misschien niet leuk vinden vanwege het trage, lompe en soms zelfs catchy karakter van de muziek, maar ik trek het wel.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Death Metal VIII

Bericht door Seventh King of Edom » ma mei 24, 2010 8:28 am

Gewoon Images of Violence luisteren, doet het altijd goed!
Degrade the Shapeless!!!!

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Death Metal VIII

Bericht door Seventh King of Edom » ma mei 24, 2010 9:54 pm

Nieuw nummer van Brutus online! Lijdensweg!

http://www.myspace.com/brutushakken

knalmijmaarindekerstboom
Berichten: 175
Lid geworden op: do mar 09, 2006 8:54 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door knalmijmaarindekerstboom » ma mei 24, 2010 10:17 pm

Zombi schreef:entrapment is vet ja. [headbang]
Over een paar weken heeft dat label weer spul op voorraad. Ik kan niet wachten, want die troep op MySpace is te gek!
De Nihilist democompilatie is sowieso een van mijn favoriete demoschijven.

Ik vind dat Nihilist spul zelfs stukken beter dan Left Hand Path.

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Zombi » di mei 25, 2010 10:40 pm

knalmijmaarindekerstboom schreef:
Zombi schreef:entrapment is vet ja. [headbang]
Over een paar weken heeft dat label weer spul op voorraad. Ik kan niet wachten, want die troep op MySpace is te gek!
De Nihilist democompilatie is sowieso een van mijn favoriete demoschijven.

Ik vind dat Nihilist spul zelfs stukken beter dan Left Hand Path.
Je kunt bij de band zelf ook bestellen, kerel. Nihilist is vet, maar sowieso al dat oude spul is cool. heb je die punk cover geluisterd op die myspace van entrapment? een van hun coolste nummers toch wel!

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Zombi » di mei 25, 2010 10:46 pm

Toch wel te gaar dat het maar een eenmansband is, eigenlijk...dat soort muziek moet je gewoon live horen eigenlijk. trouwens, Kerstboom, ken je massive assault? ook nederlands, en die hebben ook zo'n fijne old school sound...

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Zombi » do mei 27, 2010 7:13 am

Nog meer tof old school death metal geweld : www.myspace.com/beyondhellmusic

Beyond Hell dus, wel fijne old school death metal, dikke asphyx feel ook, zeker checken!!!

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door fetuskiller » vr mei 28, 2010 9:24 pm

Kom op man! niemand?
fetuskiller schreef:Oké. Voor de snelheids duivels:

BRAINDRILL

Amerikaanse band die net hun laatste kindje uit hebben op Metalblade. De muziek ligt ergens tussen Origin en Necrophagist in. Bijna non-stop blasts(veel gravity rolls ook), gestoorde piel riffs en een zanger die z'n zanglijnen perfect weet te timen. De productie en het artwork zijn ook nog eens van hoge kwaliteit. Hoge school death metal dus.

Dit is jaarlijst materiaal mensen!

http://www.myspace.com/braindrill
Het Engelse Dyscarnate is trouwens ook een erg fijn orkest. Drie jonge knapen die moeiteloos met de laatste lichting Death metal mee kunnen. Technisch zeer sterk, nummers met begin en eind die genoeg muzikaal vakmanschap bevatten om keer op keer te blijven boeien. Daarnaast is de productie ook van bovengemiddelde kwaliteit. Het eerste waar ik aan moet denken is Misery Index. Vrij moderne Death metal dus, met een vleugje grindcore.

Gaat dat horen mensen! http://www.myspace.com/dyscarnate
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Tho » za mei 29, 2010 11:31 am

BJ schreef:Iemand al gehoord van Entrapment? Nederlandse death metal a la Nihilist, wel de moeite waard: http://www.myspace.com/entrapmentdeathmetal
Dat is inderdaad gaaf ja. Eenmansproject right?

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Death Metal VIII

Bericht door Seventh King of Edom » wo jun 02, 2010 8:20 am

Nieuw nr van Spawn of Possession online! Niet de beste productie, het echte nummer zal betere kwaliteit hebben.

http://www.myspace.com/spawnofpossession

Het klinkt echt super en kijk er erg naar uit! Ik vind het toch goed dat Bryzzling nieuwe leden heeft kunnen vinden, aangezien de rest allemaal wegging :(

Gebruikersavatar
NailgunMassacre
Berichten: 68
Lid geworden op: wo sep 16, 2009 2:03 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door NailgunMassacre » wo jun 02, 2010 1:32 pm


Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Orklord » wo jun 02, 2010 6:59 pm

Autopsy weer helemaal actief!
ABSCESS, the California-based band consisting of Chris Reifert (drums/vocals; ex-DEATH/AUTOPSY), Clint Bower (guitar/vocals; ex-HEXX), Danny Coralles (guitar; ex-AUTOPSY), and Joe Allen (bass; ex-VON), has officially split up.

Commented Reifert: "The reason for [the breakup] is that Clint Bower has left the band for personal reasons and out of respect to him and to all who have supported us for these 16 years, we have decided to call it a day. Without Clint Bower, there can be no ABSCESS so we won't even try to cheat anyone with something that is not the real thing. [ABSCESS' recently released eighth album] 'Dawn Of Inhumanity' has become our final statement and we feel that it is the perfect way to close the ABSCESS chapter since we must do so.

"Thanks to all of you who were and still are proud to call yourselves ABSCESS freaks!"

Reifert adds, "The other side of this statement is to announce that AUTOPSY is officially active again. With the lineup of Eric Cutler and Danny Coralles on guitars, Chris Reifert on drums/vocals and Joe Trevisano (formerly Allen) on bass, AUTOPSY is now the full-time focus. Longtime friend and bass destroyer Dan Lilker has performed with AUTOPSY at Maryland Deathfest VIII and will also do so at the upcoming Party.San and Hole In The Sky festivals in August of this year before Joe Trevisano takes over full-time on bass. A new AUTOPSY EP and full-length album are in the works and will be released on Peaceville Records, along with an upcoming documentary DVD. Also in the works is a new official AUTOPSY website, so keep your eyes open for that. Any other AUTOPSY sites or pages out there are fan sites and not run by the band.

"Again, thanks to all. All we can do is offer more brutality."

"Dawn Of Inhumanity" was released on March 9 in the U.S. and March 15 in Europe. The CD was once again be made available through Tyrant Syndicate Productions, the label headed up by DARKTHRONE guitarist/vocalist Nocturno Culto.

"Dawn Of Inhumanity" was recorded at Fantasy Studios in Berkeley, California with engineer Adam Munoz and is described in a press release as "an unrivalled nightmare of raw experimental extremity. Including special guest vocal appearances by the DARKTHRONE duo, this is twisted, dirty punk death without limits!" The cover artwork was created by U.S. artist Dennis Dread (DARKTHRONE, AUTOPSY), with booklet art courtesy of Chris Reifert himself.

Commented Reifert: "We really have gone beyond anything we did before.

"The challenge is to keep the core or the heart of the monster intact by retaining the original ABSCESS anger. To take that infection and move it into an immeasurable space. I think we have found that place. I think we might find you in there somewhere.

"I have to say that this time around, we went in with an almost surgical approach, meaning that not only were the songs carefully put together riff wise, but we plotted and planned out every little detail to make each song an important piece of the puzzle. There is some serious hallucinogenic depth in there!

"The album was constructed in a way that is meant to take you on a trip to a dark and disturbing world in which your ordinary daily world has no place. The songs form one solid vibe when heard from start to finish, as opposed to each one being a disposable piece that can be consumed and thrown out after a listen or two.

"'Dawn Of Inhumanity' is a true album in every sense. Not to mention it's heavy as hell!"

Gebruikersavatar
NailgunMassacre
Berichten: 68
Lid geworden op: wo sep 16, 2009 2:03 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door NailgunMassacre » do jun 03, 2010 10:16 am

Autopsy terug!!!! jajajaja echt wereld nieuws! (voor mij dan..haha) :D [headbang]

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Zombi » vr jun 04, 2010 9:53 am

Nou, geweldig hoor die reunie..hoelang gaat het dit keer duren? word er zo'n beetje schijtziek van, die bands die terugkomen, een zwik optredens doen en weer splitten.

Voor brute old school death metal kun je ook bij undergang terecht. www.myspace.com/undergang666

Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Tho » vr jun 04, 2010 10:58 am

Autopsy is geweldig man. Zo slecht, vies, ranzig en verrot vind je het zelden! Ik hoop niet dat ze met een gelikte productie aankomen, dan is het meteen geen Autopsy meer.

Gebruikersavatar
Metalhead
Berichten: 908
Lid geworden op: zo jul 17, 2005 2:50 pm
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Metalhead » vr jun 04, 2010 12:15 pm

Ik weet niet of je Abscess een beetje gevolgd hebt? De laatse platen van Abscess hadden nou niet echt een gelikte productie, en Abscess is ongeveer gelijk aan Autopsy, dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door fetuskiller » vr jun 04, 2010 12:38 pm

Ik vind dat Autopsy echt zo'n bands is die een paar reunie shows of misschien een tour moet doen, en dan weer kappen. Geen nieuwe plaat maken, want die haalt het waarschijnlijk niet bij het oude werk.

At The Gates heeft het wat dat betreft goed gedaan. Paar keer spelen, en dan weer verder met je leven.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Metalhead
Berichten: 908
Lid geworden op: zo jul 17, 2005 2:50 pm
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Metalhead » vr jun 04, 2010 12:53 pm

Lijkt me inderdaad voor Autopsy ook een prima optie. Gewoon een of twee goede tours doen en dan verder met een andere band, of in ieder geval onder een andere naam dus.

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Zombi » vr jun 04, 2010 1:52 pm

Weet iemand hoe het zit met the ravenous eigenlijk? vond dat wel een kick bandje. leeft dat nog?

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Death Metal VIII

Bericht door Seventh King of Edom » vr jun 04, 2010 2:26 pm

fetuskiller schreef:Ik vind dat Autopsy echt zo'n bands is die een paar reunie shows of misschien een tour moet doen, en dan weer kappen. Geen nieuwe plaat maken, want die haalt het waarschijnlijk niet bij het oude werk.

At The Gates heeft het wat dat betreft goed gedaan. Paar keer spelen, en dan weer verder met je leven.
Maar ik ben wel blij dat ik ATG op Graspop heb mogen aanschouwen! Geweldige band met een uitstekende show! Echt goed, een echte metalband die het live kan waarmaken!Dat ze nooit meer iets nieuws hebben opgenomen vind ik niet erg, ik ben al blij dat ik ze tenminste heb mogen zien! [headbang]

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Zombi » vr jun 04, 2010 2:28 pm

Metalband, idd, heb atg nooit zo heel erg death metal gevonden.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door fetuskiller » vr jun 04, 2010 8:01 pm

Nee? At The Gates is toch gewoon melodeath? Misschien wat thrash maar grotendeels toch echt wel death metal hoor.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Zombi » za jun 05, 2010 9:47 am

melodeath? misschien ja, op de eerste releases, op slaughter of the soul vind ik ze echt geen death metal band meer hoor. wel een vette metal band...slaughter of the soul is echt een vette schijf. maar death metal vind ik het echt niet....komt misschien omdat ik, als ik aan death metal bands denk meteen bands als asphyx,obituary,abcess, the ravenous, etc voor de geest haal en niet direct meteen een at the gates...kan best dat jij gelijk hebt hoor, daar niet van,hehe.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door fetuskiller » za jun 05, 2010 11:19 am

Tja, ik weet het ook niet. Opeth is progressive death metal, Despised Icon is deathcore, Devourment is slam death, Dark Tranquillity is melodische death metal.

Uiteindelijk allemaal death metal. Lijkt mij tenminste.
Het doet er ook niet toe.

Ik ben inmiddels toch onder de indruk van de nieuwe Aeon, recht uit de ballen van satan. Vette plaat! Kan niet wachten om ze weer te zien, volgende week :)
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Re: Death Metal VIII

Bericht door the true Thorko » za jun 05, 2010 11:29 am

Die Göteburg-kliek (ATG, In Flames, Dark Tranquility, etc) is wel degelijk DM (in ieder geval wel mid-nineties)...
Laatst gewijzigd door the true Thorko op za jun 05, 2010 11:30 am, 2 keer totaal gewijzigd.
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door fetuskiller » za jun 05, 2010 11:29 am

Dacht ik ook, ja.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door puist » za jun 05, 2010 12:29 pm

the true Thorko schreef:Die Göteburg-kliek (ATG, In Flames, Dark Tranquility, etc) is wel degelijk DM (in ieder geval wel mid-nineties)...
In die periode kwam de beste Death Metal uit Zweden. Dismember, Triblinka/Tiamat, Nihilist, Entombed, Crypt Of Kerberos, Epitaph etc.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Death Metal VIII

Bericht door jellhammer » za jun 05, 2010 1:34 pm

Check de nieuwe Aeon mensen, wat en vette plaat weer.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Death Metal VIII

Bericht door MetalJan » za jun 05, 2010 1:59 pm

Ohja, nog steeds doen.

Ik draai eigenlijk wel elke dag de laatste plaat van Insidious Decrepancy, genaamd Extirpating Omniscient Certitude. Heerlijke plaat! Technisch, bruut, snel en met de nodige groove.

Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Tho » za jun 05, 2010 2:09 pm

jellhammer schreef:Check de nieuwe Aeon mensen, wat en vette plaat weer.
Hij is geweldig! Maar ik vind niet dat ie Rise To Dominate overtreft

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Zombi » za jun 05, 2010 2:27 pm

puist schreef:
the true Thorko schreef:Die Göteburg-kliek (ATG, In Flames, Dark Tranquility, etc) is wel degelijk DM (in ieder geval wel mid-nineties)...
In die periode kwam de beste Death Metal uit Zweden. Dismember, Triblinka/Tiamat, Nihilist, Entombed, Crypt Of Kerberos, Epitaph etc.
ja, maar, maar die klinken toch allemaal heeeel anders dan Dark tranquility, en at the gates?tenminste, vind ik dan...enige wat ze gemeen hebben met elkaar is dat ze uit zweden komen...of sla ik hier nu een compleet oerwoud mis?

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Re: Death Metal VIII

Bericht door the true Thorko » za jun 05, 2010 2:53 pm

Zombi schreef:
puist schreef:
the true Thorko schreef:Die Göteburg-kliek (ATG, In Flames, Dark Tranquility, etc) is wel degelijk DM (in ieder geval wel mid-nineties)...
In die periode kwam de beste Death Metal uit Zweden. Dismember, Triblinka/Tiamat, Nihilist, Entombed, Crypt Of Kerberos, Epitaph etc.
ja, maar, maar die klinken toch allemaal heeeel anders dan Dark tranquility, en at the gates?tenminste, vind ik dan...enige wat ze gemeen hebben met elkaar is dat ze uit zweden komen...of sla ik hier nu een compleet oerwoud mis?
Ik ga er maar even vanuit dat je te jong bent om die tijd meegemaakt te hebben; dat Zweedse geluid was destijds huge!
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Zombi » za jun 05, 2010 2:57 pm

Of ik heb er gewoon totaal geen verstand van he, dat kan ook nog!

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Death Metal VIII

Bericht door Zombi » za jun 05, 2010 11:05 pm

http://www.myspace.com/tombstonesdeath

Tombstones, met stevo van impetigo fame, misschien kennen de meesten dit al wel maar het is wel heel erg toffe old school death metal, kan naar dit soort spul echt niet vaak genoeg luisteren.

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Death Metal VIII

Bericht door Seventh King of Edom » zo jun 06, 2010 10:27 am

Na een lange tijd maar weer eens Neoandertals opgezet! Weer eens wat anders dan veel standaard death metal. Klinkt bruut!

http://www.myspace.com/neoandertals

Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 239
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 10:21 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Janneke » zo jun 06, 2010 4:39 pm

ik heb recent de nieuwe Sarcolytic aangeschaft, met de drummer van Disgorge (US). Is zeker het checken waard als je van een band al Immolation houd, heeft wel een beetje de zelfde zieke sfeer zo nu en dan.

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Death Metal VIII

Bericht door Woutjinho » ma jun 07, 2010 8:39 pm

is wel een degelijke plaat ja, maar zo'n immolation sfeer was me niet meteen opgevallen eigenlijk

Plaats reactie