Hellfest 2010, 18-20 juni, Clisson, Frankrijk

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Hellfest 2010, 18-20 juni, Clisson, Frankrijk

Bericht door MetalTuupLimburg » di jun 22, 2010 12:35 am

Hellfest was inderdaad FEST :-P

Net terug, kapot maar voldaan. Zeker 50 bands gezien, waarvan het merendeel de moeite waard. De absolute toppers waren voor mij Annihilator en Bloodbath. Organisatorisch is het net een fractie minder dan in Duitsland of België, maar zeker niet in zoverre dat het een reden zou zijn om niet nog eens terug te gaan. Misschien weid ik later nog wel wat uit, maar nu is het echt tijd om te pitten (in de niet-metal betekenis deze keer dan).

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Re: Hellfest 2010, 18-20 juni, Clisson, Frankrijk

Bericht door toxic » di jun 22, 2010 12:59 am

Hoogtepunt voor mij was toch echt wel Exodus, heel Bonded by Blood.
Dieptepunt, verkeerde kant van het busje gaan staan backstage om vervolgens Gene Simmons volledig te missen.

Leuk festival maar veel te weinig plees en zeer slecht eten. Gelukkig was ik voor de zaterdag volledig gedekt met eten en drinken backstage.

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Re: Hellfest 2010, 18-20 juni, Clisson, Frankrijk

Bericht door NotYourBitch » di jun 22, 2010 2:01 am

toxic schreef: Gelukkig was ik voor de zaterdag volledig gedekt met eten en drinken backstage.
Interessant zeg..wat deed jij daar dan? :)
Laatst gewijzigd door NotYourBitch op di jun 22, 2010 2:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.
***

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Re: Hellfest 2010, 18-20 juni, Clisson, Frankrijk

Bericht door NotYourBitch » di jun 22, 2010 2:06 am

yowannuzz schreef:En waarom dan ?
Pleurisdruk.hard werken ,lange dagen. weinig slaap,koud en bijna geen bandje kunnen zien...hell dus... :P
maar ook wel weer leuk dat ik bekenden tegen kwam die een babbeltje kwamen maken.Festivals gangers en muzikanten.En er nog wat leuks aan over gehouden.oa mee op europese tour in februari van een gave duitse band...en nee ik mag niet zeggen welke..
En de VIPbar stelde op geen drol voor,leek wel een kinderdisco..ach ja even was het wel lachen.Iig goede cocktails. :)
***

toxic
Berichten: 293
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 10:50 pm
Locatie: voorhout
Contacteer:

Re: Hellfest 2010, 18-20 juni, Clisson, Frankrijk

Bericht door toxic » di jun 22, 2010 12:18 pm

NotYourBitch schreef:
toxic schreef: Gelukkig was ik voor de zaterdag volledig gedekt met eten en drinken backstage.
Interessant zeg..wat deed jij daar dan? :)
Ik was met Delain mee....

Sander
Berichten: 9054
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:26 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: Hellfest 2010, 18-20 juni, Clisson, Frankrijk

Bericht door Sander » di jun 22, 2010 2:46 pm

Zo.. dat was echt een ontzettend vet festival, als volgend jaar de lineup weer goed is ga ik zeker weten. De camping was wat minder goed geregeld dan we gewend zijn van andere festivals maar van 4 dagen dixies en koude douches ga je ook niet dood.
Bands van het festival waren voor mij Crowbar, Carcass, Candlemass en Bloodbath.
Verdere pluspunten waren de aankleding, het vuur 's avonds, Grimbergen Blond en de algemene sfeer.

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Hellfest 2010, 18-20 juni, Clisson, Frankrijk

Bericht door MetalTuupLimburg » di jun 22, 2010 2:56 pm

Die arti-farty tafels hebben inderdaad wel wat. Handig om eens af en toe op je kont te kunnen zitten en toch iets van de bands te kunnen zien, en 't zag er ook wel grappig uit.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Hellfest 2010, 18-20 juni, Clisson, Frankrijk

Bericht door yowannuzz » di jun 22, 2010 6:33 pm

Kan iemand me vertellen wat Devin Townsend zo'n beetje gespeeld heeft ?
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Tuska
Eén hoofdletter is genoeg
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo mar 29, 2006 10:22 am
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Hellfest 2010, 18-20 juni, Clisson, Frankrijk

Bericht door Tuska » wo jun 23, 2010 8:39 pm

Ben ik de enige die Âkerfeldts stem enorm bizar vond klinken?!!?!!?!?!?111~1234t etc.
Olen viikinki, tulin raiskaamaan teidän tyttären!

~!!iK hAuW Va ma DuSHi Elli3!!~ Lavv me schatje

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Hellfest 2010, 18-20 juni, Clisson, Frankrijk

Bericht door MetalTuupLimburg » wo jun 23, 2010 11:31 pm

De hele band klonk wat raar.Het geluid was gewoon bagger, net als bij elke death metal band die in de tent speelde.

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hellfest 2010, 18-20 juni, Clisson, Frankrijk

Bericht door Marcel Hubregtse » do jun 24, 2010 10:28 am

MetalTuupLimburg schreef:De hele band klonk wat raar.Het geluid was gewoon bagger, net als bij elke death metal band die in de tent speelde.
Asphyx klonk prima in de Rock Hard tent. Obscura daarentegen bagger. Candlemass muzikaal goed maar zang niet. Watain ook perfect daar.

Recapitulerend:
Was weer briljant. Helaas wel te weinig tappunten op het veld, plus de onhebbellijke gewoonte van de Fransen om aan de bar te blijven staan hangen als ze net hun bestelling gekregen hebben.

Wel verdomme te druk voor de grootte van het terrein. Eigenlijk schandalig dat je zegt maximaal 20,000 kaarten per dag te verkopen en dan op de zaterdag doodleuk 28,000 binnen te laten en op de zondag nog meer.

Maar dat was dan ook één van de weinige kleine smetjes. Geen idee hoe de camping dit jaar was, maar hoorde wel dat het daar echt veels en veels te druk was (stond zelf gelukkig op de medewerkers camping)

Wat ik ook nooit snap die Nederlanders die zeggen dat het eten op het terrein er slecht is.
Wat is er godverdorie slecht aan broodje eendenborstfilet, raclette, vietnamees eten, tartiflette (mix van aardappels spek ui en kaas), de vegetarische schotels, de tex mex happen, de organische stent?
Betreffende het niet spoelen van de glazen. Tip voor de volgende keer: Als je bestelt, hou je glas buiten zicht en als je je biertje in het schone glas krijgt je twee muntjes plus je oude glas geven.

Hoogtepunten: watain, Y&T, Asphyx, Garcia plays Kyuss (wat was dat verdomme gaaf toen Olivieri en Bjork Garcia tijdens Gardenia en Green Machine vergezelden)

De busreis van Doomstar Bookings is een aanrader. Heerlijk relaxte sfeer (alhoewel? Sabaton op de heenweg in de file bij Parijs deed me weinig goeds hahahaha)
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Hellfest 2010, 18-20 juni, Clisson, Frankrijk

Bericht door MetalTuupLimburg » do jun 24, 2010 10:59 am

Marcel Hubregtse schreef:
MetalTuupLimburg schreef:De hele band klonk wat raar.Het geluid was gewoon bagger, net als bij elke death metal band die in de tent speelde.
Asphyx klonk prima in de Rock Hard tent. Obscura daarentegen bagger. Candlemass muzikaal goed maar zang niet. Watain ook perfect daar.

Recapitulerend:
Was weer briljant. Helaas wel te weinig tappunten op het veld, plus de onhebbellijke gewoonte van de Fransen om aan de bar te blijven staan hangen als ze net hun bestelling gekregen hebben.

Wel verdomme te druk voor de grootte van het terrein. Eigenlijk schandalig dat je zegt maximaal 20,000 kaarten per dag te verkopen en dan op de zaterdag doodleuk 28,000 binnen te laten en op de zondag nog meer.

Maar dat was dan ook één van de weinige kleine smetjes. Geen idee hoe de camping dit jaar was, maar hoorde wel dat het daar echt veels en veels te druk was (stond zelf gelukkig op de medewerkers camping)
Ik zei ook de death metal bands he. Asphyx niet gezien, maar naast Bloodbath was het ook bij Necrophagist, Decapitated, General Surgery en Obscura niet veel soeps. Bij Katatonia was het dan weer loepzuiver, dus het leek er een beetje op dat de mix gewoon voor het hele weekend vast stond.
Dat mensen aan de bar blijven hangen is volgens mij niet echt Frans, meer een gewoonte van mensen die meer om het bier geven dan om de muziek. Is in feesttenten in Nederland net zo irritant.
De camping vond ik eerlijk gezegd reuze meevallen qua drukte. Ik had met een paar man afgesproken die al een halve dag daar waren en er was gewoon nog genoeg plaats om m'n tent neer te planten. Waarschijnlijk heb ik wel het grootste deel van de camping niet eens gezien, want erg groot leek die me niet. Dat stukje naast de wijngaard waar wij stonden stelde in ieder geval niet veel voor qua oppervlakte.

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Hellfest 2010, 18-20 juni, Clisson, Frankrijk

Bericht door Natasja » di jun 29, 2010 1:12 pm

TUSKA schreef:Ben ik de enige die Âkerfeldts stem enorm bizar vond klinken?!!?!!?!?!?111~1234t etc.
Hehe je bent niet de enige. :P

Bloodbath had sowieso slecht geluid, en nog wel meer bands in de Rock Hard tent.
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Plaats reactie