Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door XnegativeX » za jun 19, 2010 1:05 pm

Draconian schreef:Bloodline, Hate Procession
Geniaal album! Misschien wel het beste black metal album van vorig jaar. Nou ja, op een gedeelde eerste plaatst met The Ruins of Beverast.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9534
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heyoka » za jun 19, 2010 3:58 pm

Cranial schreef:ik vind dat jullie eens niet zo moeten zeiken.... toen watain nog ''KVLT'' was ten tijde van rabid death's curse en het door alles en iedereen hier geprezen Casus Luciferi hoorde je er nooit iemand over klagen, nu Watain ''Mainstream BM'' is gegaan is het ineens een kutband geworden? Watain maakt in den beginne gewoon erg goede muziek die met vlagen aan Dissection doet denken, maar zeker een eigen geluid heeft. de verpakking is ook wel geinig ;)
Afgaande op het interview in de Aardschok, heeft Watain de klote ten op zichte van andere bands om niet alles er aan te doen om maar zo underground mogelijk te zijn. Als muzikant wil je dat je muziek beluisterd wordt, lijkt me. En dat hoeft helemaal niet te betekenen dat je gelijk je ziel aan de duivel hoeft te verkopen. Voorzover ik dat kan beoordelen hebben zij dat (nog) niet gedaan.
Het nieuwe album heb ik eindelijk beluisterd en op het eerste gehoor vind ik het wel aardig klinken. Ik ben bang dat het net als met de vorige het zo is dat ik een paar nummers echt gaaf vindt en dat de rest me maar weinig doet. Maar we zullen het wel zien, de tijd zal het leren....
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door nuberus » zo jun 20, 2010 12:34 pm

En dat hoeft helemaal niet te betekenen dat je gelijk je ziel aan de duivel hoeft te verkopen. Voorzover ik dat kan beoordelen hebben zij dat (nog) niet gedaan.


Dat is in het geval van Watain een soort van contradictio in terminis.

In een ander interview heb ik gelezen dat er juist alles aan gedaan wordt om letterlijk underground te leven, samen met de ratten. De stelling "practice what you preach" wordt volgens de zanger strikt gehanteerd.

Toch vind ik het image vele malen groter opgezet dan hun muziek. Hoewel het zeker goed gespeeld is, ontkomen de composties in mijn oren niet aan de middelmaat. Allicht is middelmaat of beter, het afvlakken van verfijning, nodig om een groter publiek te bereiken (doet me overigens ook denken aan de laatste 3 albums van Satyricon). Noem de muziek "gevaarlijk", doe wat uitspraken over gewenste kerkverbranding op de dag van release en je hebt blijkbaar de aandacht.
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door the true Thorko » zo jun 20, 2010 1:01 pm

+1
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Zombi » zo jun 20, 2010 7:08 pm

En dat watain met vlagen zou doen denken aan dissection..het is zelfs erger, het is gewoon een kloon, maar ze komen er goed mee weg, dat wel.

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8435
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door AmnesJAn » zo jun 20, 2010 9:27 pm

XnegativeX schreef:Dat is mijn idee ook een klein beetje. Hoewel ik Watain zeker niet slecht vind snap ik niet helemaal waar al die opwinding rond de band vandaan komt. Als je het mij vraagt lijkt Watain behoorlijk veel op bands als Necrophobic en Unanimated. Het grappige is dat Unanimated vorig jaar een geweldig album uit heeft gebracht waar ik maar weinig mensen over heb gehoord. Terwijl iedereen nu ineens over elkaar lijkt te struikelen om de nieuwe Watain op te pikken. Het zal inderdaad de verpakking wel zijn.
Dat Unanimated album is inderdaad geweldig, maar ze promoten het ook niet echt. Touren? Niet gezien.
Watain weet zich wat dat betreft veel beter in de kijker te spelen en door zoals jij ook inderdaad zegt de verpakking. Maar ze zorgen er ook voor dat je ze niet over het hoofd kunt zien. Dat is gewoon ook een beetje marketing en dat doen ze toch beter dan pakweg Unanimated.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Cranial » zo jun 20, 2010 10:14 pm

Heyoka schreef:
Cranial schreef:ik vind dat jullie eens niet zo moeten zeiken.... toen watain nog ''KVLT'' was ten tijde van rabid death's curse en het door alles en iedereen hier geprezen Casus Luciferi hoorde je er nooit iemand over klagen, nu Watain ''Mainstream BM'' is gegaan is het ineens een kutband geworden? Watain maakt in den beginne gewoon erg goede muziek die met vlagen aan Dissection doet denken, maar zeker een eigen geluid heeft. de verpakking is ook wel geinig ;)
Afgaande op het interview in de Aardschok, heeft Watain de klote ten op zichte van andere bands om niet alles er aan te doen om maar zo underground mogelijk te zijn. Als muzikant wil je dat je muziek beluisterd wordt, lijkt me. En dat hoeft helemaal niet te betekenen dat je gelijk je ziel aan de duivel hoeft te verkopen. Voorzover ik dat kan beoordelen hebben zij dat (nog) niet gedaan.
Het nieuwe album heb ik eindelijk beluisterd en op het eerste gehoor vind ik het wel aardig klinken. Ik ben bang dat het net als met de vorige het zo is dat ik een paar nummers echt gaaf vindt en dat de rest me maar weinig doet. Maar we zullen het wel zien, de tijd zal het leren....
wat ik bedoel is dat men een band op de muziek moet beoordelen en niet op een opgezet imago, het is wellicht niet voor iedereen weggelegd, maar tijd zal het leren, ik vind em in ieder geval goed te pruimen.
Tullepetoanum Metallius

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Zombi » ma jun 21, 2010 7:04 am

Grappig. kan me toch nog wel een tijd herinneren dat iedereen niks moest hebben van het imago van een cradle of filth, hecate enthroned enzo...nu vind ik bij de meeste black metal bands het imago gewoon ronduit kut en denk ik dat liever weg als ik naar de muziek luister, maar goed...

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » wo jun 23, 2010 6:00 pm

Kerasphorus is uit elkaar, zo snel als ze kwamen, zo snel zijn ze weer weg:

After much thought and due to B.Wolaniuk’s departure and J. Read’s unavailability for live performances, I have decided to dissolve Kerasphorus.

Kerasphorus is some of the greatest music I’ve ever created. After B.Wolaniuk announced his defection and J. Read informed me that he was unable to play live, I vowed to soldier on. I recruited Zolrak (ex Morbosidad, Unholier, Nodens) to play guitar, and Paul Collier (ex Angelcorpse) on drums for the live shows that were booked.

However, playing live with different members dilutes the concept of Kerasphorus. I am therefore canceling all live performances with Kerasphorus.

On May 15th Kerasphorus recorded two songs that will be released on EP later this year. I have already started working on a new project and hope to have material released by 2011.

Thank you for the support you’ve given Kerasphorus.
Helmkamp
03 June 2010

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » wo jun 23, 2010 11:42 pm

Zombi schreef:En dat watain met vlagen zou doen denken aan dissection..het is zelfs erger, het is gewoon een kloon, maar ze komen er goed mee weg, dat wel.
Geen enkel probleem, Watain klinkt vuriger en geïnspireerder dan Dissection op Reinkaos. Véél beter ook nog. Ik vind Lawless Darkness de spectaculairste black metal plaat van de afgelopen jaren, samen met de laatste schijven van Nokturnal Mortum en Thunderbolt (RIP). Precies zoals ik black metal graag hoor, goed geproduceerd, strak, melodisch (vanuit de gitaar) en toch rauw en hard.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Tyven
Berichten: 137
Lid geworden op: di mar 23, 2010 11:05 am
Locatie: Doetinchem

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Tyven » do jun 24, 2010 9:46 am

Jeroen schreef: Watain klinkt vuriger en geïnspireerder dan Dissection op Reinkaos.
Reinkaos is dan ook wel het minste album van Dissection.
"Bazinga!"

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nielsch » do jun 24, 2010 10:59 am

Jeroen schreef:
Zombi schreef:En dat watain met vlagen zou doen denken aan dissection..het is zelfs erger, het is gewoon een kloon, maar ze komen er goed mee weg, dat wel.
Geen enkel probleem, Watain klinkt vuriger en geïnspireerder dan Dissection op Reinkaos. Véél beter ook nog. Ik vind Lawless Darkness de spectaculairste black metal plaat van de afgelopen jaren, samen met de laatste schijven van Nokturnal Mortum en Thunderbolt (RIP). Precies zoals ik black metal graag hoor, goed geproduceerd, strak, melodisch (vanuit de gitaar) en toch rauw en hard.
Tot nu toe vind ik Lawless Darkness niet beter dan Sworn to the Dark. Maar ik moet Lawless Darkness nog aan een aantal uitvoerige luisterbeurten onderwerpen.

Reinkaos? Topalbum! Goed, hij klinkt misschien op sommige momenten wat saai en ongeïnspireerd, maar verder vind ik het een prima schijf die ik nog met veel plezier draai (toegegeven dat ik alle andere Dissection platen nooit luister).
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door the true Thorko » do jun 24, 2010 7:48 pm

Tyven schreef:
Jeroen schreef: Watain klinkt vuriger en geïnspireerder dan Dissection op Reinkaos.
Reinkaos is dan ook wel het minste album van Dissection.
Ik vind het ook niet zo'n sterke vergelijking...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » do jun 24, 2010 11:39 pm

Tyven schreef:
Jeroen schreef: Watain klinkt vuriger en geïnspireerder dan Dissection op Reinkaos.
Reinkaos is dan ook wel het minste album van Dissection.
Natuurlijk, maar dan nog, Watain klinkt veel agressiever en meer black metal dan Dissection. Daar zaten toch veel meer heavy metalinvloeden in. Eerste platen blijven grandioos, dat is zeker, Watain is (of de vergelijking nu echt goed is of niet) een goede troonopvolger.

@ Niels: Reinkaos is een saaie en ongeïnspireerde melodeathplaat met slechts een handjevol leuke momenten. Eén van de grootste tegenvallers van de laatste tien jaar.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

blackstar666
Berichten: 353
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 9:40 pm
Locatie: Enschede

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door blackstar666 » za jun 26, 2010 12:22 pm

Die Maha Kali single die toen werd uitgebracht was de echte teleurstelling nadat groots de wederopstanding van Dissection aangekondigd werd. Reinkaos werd toen al niet zo veel meer van verwacht en viel nog enigszins mee omdat Maha Kali wel het kutste nummer is wat er op staat.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door XnegativeX » zo jun 27, 2010 2:02 pm

Hoog tijd om de schijnwerpers eens te richten om het Schotse Necronoclast.

Ik hoor eigenlijk nooit iemand over dit eenmansprojectje. Het kan natuurlijk zijn dat ik de enige ben die dit kan waarderen (dat zal niet de eerste keer zijn). Maar de band zit wel op Moribund dus er moet toch iets van kwaliteit in zitten die anderen ook kunnen waarderen...vandaar deze post.

Necronoclast valt misschien het beste te omschrijven als een mengsel van The tenth sublevel of suicide en Dance of december souls met een tintje Burzum.

Depressieve black metal dus. Maar de black metal voert hier duidelijk de boventoon. Haat en afkeer staan hier hand in hand met depressie en melancholie.

De zang van de heer Edwards zal voor veel liefhebbers van dit genre het breekpunt zijn. Ik las ergens de omschrijving: "t’s a throat shredding gurgle screech that is filled with hatred." Het zijn redelijk extreme, gemartelde vocalen die voor de een vreselijk zijn en voor de ander juist geweldig. Ikzelf hoor bij die laatste groep.

Necronoclast heeft 3 albums op zijn naam staan (en 1 demo):
Monument (2007)
The Plague (2007)
Haven (2008)

Ik ben in bezit van de laatste 2. En ik kan dit iedere liefhebber van depressieve black metal warm aanbevelen.

http://www.myspace.com/necronoclast
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » di jun 29, 2010 11:18 pm

Ideale achtergrondmuziek tijdens het pokeren :)

Gebruikersavatar
Heyoka
Krijst von Telg
Berichten: 9534
Lid geworden op: do mar 18, 2010 7:22 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Heyoka » wo jun 30, 2010 10:33 pm

Mij doet het aan Xasthur denken. En dat is geen belediging.
⸸⸸⸸ Fuck you all! ⸸⸸⸸
Afbeelding
⸸⸸⸸ Sterven is het meervoud van sterf! ⸸⸸⸸
⸸⸸⸸ True metalhead ⸸⸸⸸

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » do jul 01, 2010 12:24 pm

Bestaat Xasthur eigenlijk nog?
Ik heb alleen Telepathy with the Deceased en die vond ik best okay, maar wat erna kwam was vooral saai en langdradig..
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Draconian » do jul 01, 2010 1:03 pm

Enige tijd geleden is het laatste album verschenen geloof ik. Inmiddels is de stekker eruit getrokken. Ik vond Xasthur eigenlijk wel best interessant, maar ik volg de band ook al een tijd niet meer.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nielsch » do jul 01, 2010 3:48 pm

Jeroen schreef:Bestaat Xasthur eigenlijk nog?
Ik heb alleen Telepathy with the Deceased en die vond ik best okay, maar wat erna kwam was vooral saai en langdradig..
Nee, de band is inmiddels dood. Xasthur heeft dit jaar nog een album uitgebracht maar dat was het laatste. De eerste vier/vijf albums zijn leuk daarna wordt het al gauw minder.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door D. » do jul 01, 2010 7:39 pm

Jeroen schreef:Bestaat Xasthur eigenlijk nog?
Ik heb alleen Telepathy with the Deceased en die vond ik best okay, maar wat erna kwam was vooral saai en langdradig..
Na Suicide in Dark Serenity is alleen de split met Leviathan nog de moeite waard, ook al is Funeral of Being ook nog wel te doen. De split met Acid Enema bevat zijn beste materiaal (Doomed by Howling Winds). De band is volgens mij ondertussen (een jaar of zeven te laat) dood.

sammath
Berichten: 863
Lid geworden op: do mei 22, 2003 1:18 pm
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door sammath » do jul 01, 2010 7:45 pm

Negator www.myspace.com/negator666
throrngoth, nieuwe cd net uit, www.myspace.com/thorngoth
furious black metal
http://www.sammath.nl http://www.hammerheart.com

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » do jul 01, 2010 10:53 pm

sammath schreef:Negator http://www.myspace.com/negator666
throrngoth, nieuwe cd net uit, http://www.myspace.com/thorngoth
Die Negator klinkt wel leuk tot nu toe, aardig tempo ook. Ik zal het album eens volledig beluisteren!

Throrngoth, ik ben niet gelijk weggeblazen eigenlijk en het kan me niet blijven boeien. Zitten wel leuke loopjes bij.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » vr jul 02, 2010 12:46 am

Negator is een gave band ja. Old Black en de opvolger zijn leuke schijfjes met felle doch melodieuze black metal, waar de riffs de dienst uitmaken. Geen nodeloos keyboardgepingel. Productie is ook prima, waardoor het werk knalt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door nuberus » do jul 08, 2010 10:11 am

En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » do jul 08, 2010 6:26 pm

Nieuw nummer van ze?

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door nuberus » do jul 08, 2010 7:23 pm

Dat had ik er niet bij gezet, maar klopt inderdaad. Begin juni 2010 is een heel nieuw album uitgebracht, maar kwam het nu pas tegen.
En de man zal heersen.

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Baldurs Tod » vr jul 09, 2010 12:51 pm

De nieuwe moet ik nog wat meer luisterbeurten geven - er is zoveel goed spul - maar klinkt zeker niet verkeerd. Het debuut vind ik geweldig.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Vrondor
Berichten: 48
Lid geworden op: wo jan 25, 2006 11:58 am

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Vrondor » ma jul 12, 2010 8:51 pm

THRONUM VRONDOR 's nieuwe plaat "Among The Gods The Highest Throne" is opgenomen

Tracklist:
1/ The doctrine Of Everlastingness
2/ Through Retribution
3/ Hymn Of Praise
4/ Among The Gods The Highest Throne
5/ Infinite God Of Wickedness
6/ The Eternal Law Of Suffering

Waar of wanneer hij uitkomt is nog niet bekend.
sample on line (http://www.myspace.com/thronumvrondor).

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » di jul 13, 2010 2:06 am

nuberus schreef:Dat had ik er niet bij gezet, maar klopt inderdaad. Begin juni 2010 is een heel nieuw album uitgebracht, maar kwam het nu pas tegen.
Oh, die heb ik gemist, ff checken dan maar. Ik vond hun eerste plaat wel aardig.

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » za jul 17, 2010 3:46 pm

Dødsengel -Mirrium Occultum
met het nummer Lucifer Ascendent, het blijft geniaal gewoon. Echt, dit is nou mijn soort black metal!
Als je het album nog niet hebt geluisterd, doe het alsnog. Echt een aanrader!

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » di aug 03, 2010 1:49 pm

Ik heb vandaag Heathen ontdekt. Deze band komt uit Amerika. Het doet me denken aan Hate Forest, zelfs de zang lijkt geinspireerd door Romain Saenko. Er zit ook genoeg melodie in voor de liefhebbers, ik denk dat dit een band is om in de gaten te houden.

http://www.myspace.com/490736601

http://haethen.com/

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nielsch » wo aug 04, 2010 2:11 am

Seventh King of Edom schreef:Ik heb vandaag Heathen ontdekt. Deze band komt uit Amerika. Het doet me denken aan Hate Forest, zelfs de zang lijkt geinspireerd door Romain Saenko. Er zit ook genoeg melodie in voor de liefhebbers, ik denk dat dit een band is om in de gaten te houden.

http://www.myspace.com/490736601

http://haethen.com/
Ik zal het morgenochtend eens luisteren (evenals de eerdere post van je). Hate Forest is best een aardige band. Ik heb alleen Sorrow hier op LP liggen en dat vind ik een leuke plaat. De zang staat me toch wel iets tegen. Death metal zang op een black metal plaat? Liever niet eerlijk gezegd.

Hier nog mensen die naar de nieuwe Satanic Warmaster uitkijken? Ik heb onlangs de laatste CDr ontvangen met de ruwe mixen van een aantal nummers van de aankomende plaat. Met wat oude nummers van split albums. De ruwe mixen klonken best aardig. Maar helaas werd Carelian Satanist madness niet overtroffen. Ik vrees dat dat met de nieuwe plaat ook niet gaat gebeuren. Helaas...
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » wo aug 04, 2010 8:57 am

Nielsch schreef:Ik zal het morgenochtend eens luisteren (evenals de eerdere post van je). Hate Forest is best een aardige band. Ik heb alleen Sorrow hier op LP liggen en dat vind ik een leuke plaat. De zang staat me toch wel iets tegen. Death metal zang op een black metal plaat? Liever niet eerlijk gezegd.
Ach ja, smaken verschillen. :D
Hier nog mensen die naar de nieuwe Satanic Warmaster uitkijken? Ik heb onlangs de laatste CDr ontvangen met de ruwe mixen van een aantal nummers van de aankomende plaat. Met wat oude nummers van split albums. De ruwe mixen klonken best aardig. Maar helaas werd Carelian Satanist madness niet overtroffen. Ik vrees dat dat met de nieuwe plaat ook niet gaat gebeuren. Helaas...
Platen zul je bedoelen ;) Hij komt met een volledig album en er is ook een 7" in de maak. Ik weet alleen niet waarom hij het op die manier doet. Een album en een EP in hetzelfde jaar.....en de EP zal exclusief materiaal zijn.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nielsch » wo aug 04, 2010 1:29 pm

Seventh King of Edom schreef: Platen zul je bedoelen ;) Hij komt met een volledig album en er is ook een 7" in de maak. Ik weet alleen niet waarom hij het op die manier doet. Een album en een EP in hetzelfde jaar.....en de EP zal exclusief materiaal zijn.
Ik vind het vreemd dat die twee releases tegelijkertijd uitkomen. Hij had die 7'' veel eerder moeten uitbrengen. Goed:

Afbeelding
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » wo aug 04, 2010 1:39 pm

Ik weet niet of ze tegelijk uitkomen of vlak na elkaar, maar de datums lijken dicht bij elkaar te zitten. Tenminste, dat is wat wordt geïmpliceerd.

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Baldurs Tod » wo aug 04, 2010 4:10 pm

Seventh King of Edom schreef:Ik heb vandaag Heathen ontdekt. [...]
Demo klinkt goed, en idd duidelijk Hate Forest als inspiratie. Ben benieuwd naar komend werk.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » wo aug 04, 2010 5:17 pm

Baldurs Tod schreef:
Seventh King of Edom schreef:Ik heb vandaag Heathen ontdekt. [...]
Demo klinkt goed, en idd duidelijk Hate Forest als inspiratie. Ben benieuwd naar komend werk.
En dat is alleen maar mooi! Het lijkt bijna alsof Roman Saenko in de bergen van Tibet is gaan mediteren voor nieuwe inspiratie. :D
Ik hoop dat Heathen ook zo'n sterk nummer maakt als het nummer With Fire & Iron. Dit staat op het album Battlefields. Een van de betere nummers van Hate Forest vind ik persoonlijk. Er is ook een live optreden te vinden van Hate Forest, dus het is niet alleen maar via youtube te bekijken! Volgens mij hun enige optreden, dat was op het Kolovorot festival.

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Baldurs Tod » wo aug 04, 2010 9:41 pm

Vind persoonlijk dan ook enkel Battlefields de moeite waard van Hate Forest. Die folk nummers tussendoor hadden echter wel geskipt mogen worden.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Baldurs Tod » wo aug 04, 2010 9:48 pm

Trouwens, voor de liefhebbers van de nieuwe "black metal gemixt met post-rock/shoegaze" trend: http://www.myspace.com/coldbodyradiation. Geweldig spul, wat een sfeer. Nog uit NL ook geloof ik. In die hoek raad ik verder de laatste Svarti Loghin en het debuut van Westering aan, wat een prachtige schijven zijn dat.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Draconian » wo aug 04, 2010 11:07 pm

Baldurs Tod schreef:Trouwens, voor de liefhebbers van de nieuwe "black metal gemixt met post-rock/shoegaze" trend: http://www.myspace.com/coldbodyradiation. Geweldig spul, wat een sfeer. Nog uit NL ook geloof ik. In die hoek raad ik verder de laatste Svarti Loghin en het debuut van Westering aan, wat een prachtige schijven zijn dat.
Mooi zo, bedankt voor de tips! Ik ben helemaal into het hele 'blackgaze' gebeuren de laatste tijd, en ik ken Cold Body Radiation en Westering beide nog niet, dus die zal ik zeker eens gaan luisteren!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25314
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Jeroen » do aug 05, 2010 8:38 pm

Altar Of Plagues is in dat genre ook een leuke aanrader. White Tomb bevalt in ieder geval goed.
Nu weer eens een cdtje van Nordreich in de speler. Lang niet meer gedraaid, maar de epische black metal gaat er ook nu nog prima in. Hoewel ik qua songs Heil'ger Brand het sterkst vind, is dit Verschlungene Pfade qua productie een stuk beter. Mooie riffs, fraaie sfeer en kenmerkende diepe krijszang.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » do aug 05, 2010 8:46 pm

Setherial 12" Lords of the Nightreal is verkrijgbaar!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » do aug 05, 2010 8:57 pm

Nielsch schreef:
Seventh King of Edom schreef: Platen zul je bedoelen ;) Hij komt met een volledig album en er is ook een 7" in de maak. Ik weet alleen niet waarom hij het op die manier doet. Een album en een EP in hetzelfde jaar.....en de EP zal exclusief materiaal zijn.
Ik vind het vreemd dat die twee releases tegelijkertijd uitkomen. Hij had die 7'' veel eerder moeten uitbrengen. Goed:

Afbeelding
CD release datum 18.8.2010

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nielsch » vr aug 06, 2010 1:50 am

Je was me net voor. Kreeg net een mailtje van Werwolf. Jammer, wordt dus nog langer wachten op de LP. En 7'' ook dus denk ik dan?
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nielsch » vr aug 06, 2010 1:52 am

Jeroen schreef: Nu weer eens een cdtje van Nordreich in de speler. Lang niet meer gedraaid, maar de epische black metal gaat er ook nu nog prima in. Hoewel ik qua songs Heil'ger Brand het sterkst vind, is dit Verschlungene Pfade qua productie een stuk beter. Mooie riffs, fraaie sfeer en kenmerkende diepe krijszang.
Ik zal hem nog eens uit de kast trekken. Ik denk dat ik die CD maar een keer heb beluisterd.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » vr aug 06, 2010 1:58 am

Nielsch schreef:Je was me net voor. Kreeg net een mailtje van Werwolf. Jammer, wordt dus nog langer wachten op de LP. En 7'' ook dus denk ik dan?
Ik zou het niet weten hoe het met de 7" zit eerlijk gezegd. Je kan hem mailen en vragen. :)

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » vr aug 06, 2010 12:55 pm

Ik heb die hele war metal subgenre nu een kans gegeven. Ik vond Revenge erg rommelig klinken en Blasphemy bagger gespeeld, maar het heeft toch wat. Het is eigenlijk best gaaf. Om die reden moet ik mijn visie omtrent het hele subgenre herzien, want het heeft toch wel iets bruuts. Proclamation, Diocletian, Revenge en Kerasphorus om maar wat te noemen.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nielsch » vr aug 06, 2010 1:55 pm

Blasphemophagher, nog zo'n NWN! band in het straatje van lompe chaotische BM.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Plaats reactie