28-11-2010: Finntroll + Samael + Rotting Christ + 2 @ Romein
28-11-2010: Finntroll + Samael + Rotting Christ + 2 @ Romein
Zondag 28 november 2010:
FINNTROLL - FIN
SAMAEL - CHE
ROTTING CHRIST - GRE
METSATÖLL - EST
NOTHNEGAL - MDV
Romein - Leeuwarden
Aanvang: 16.00
Ticket: € 20,-
FINNTROLL - FIN
SAMAEL - CHE
ROTTING CHRIST - GRE
METSATÖLL - EST
NOTHNEGAL - MDV
Romein - Leeuwarden
Aanvang: 16.00
Ticket: € 20,-
Re: 28-11-2010: Finntroll + Samael + Rotting Christ + 2 @ Ro
Tickets: € 20,00: https://www.ticketscript.com/shop_plus. ... rg_id=1536
€ 25,00 aan kassa, indien niet uitverkocht!
€ 25,00 aan kassa, indien niet uitverkocht!
- cataclysm child
Aanwezig in de Biebob, leuke line-up!
Faustian Spirit of the Earth
aanwezig in NL ga ik vanuit, 3 vette bands en interessante voorprogrammas
En natuurlijk ook gewoon als onderdeel van de EMM, Ik zie het daar allemaal wel.
Kaartverkoop in volle vaart, er zijn nog verkrijgbaar via http://poppodiumromein.nl/index.php/tickets
- EricMaiden
zie de hele package wel op EMM!
Oden Will Bring Us Home When We Die!
http://www.last.fm/user/ericmaiden666
http://www.facebook.com/downfallofempires
http://www.last.fm/user/ericmaiden666
http://www.facebook.com/downfallofempires
-
Ik ga, eindelijk weer eens Rotting Christ live zien. Is ook alweer twee jaar geleden. Samael lijkt me ook wel interessant, ik heb ze nog nooit gezien. Ik ben zeer benieuwd, 'nieuwkomer' Nothnegal kan ook nog wel iets zijn. Aanstaande zondag is het alweer zover!
- cataclysm child
Straks in Vosselaar 

zondag in leeuwarden, Rotting christ was vet dit jaar op wacken dus daar ben ik het meest benieuwd naar ^^
- cataclysm child
Rotting Christ was gisteren veruit de beste band van de avond. Samael was degelijk en Finntroll heb ik al veeeeel beter aan het werk gezien dan gisteren.r1Co schreef:zondag in leeuwarden, Rotting christ was vet dit jaar op wacken dus daar ben ik het meest benieuwd naar ^^
-
En hoe was Nothnegal?
- cataclysm child
Bwa, niets speciaals. Zeker niet slecht als openingsband, degelijk zonder meer.Richard666 schreef:En hoe was Nothnegal?
-
Was een leuk avondje.
Een behoorlijk gevarieerd en internationaal gezelschap van bands reisde af naar het hoge noorden van ons land om daar te laten zien wat ze kunnen. De uit de Maldiven afkomstige Nothnegal gaf de aftrap. De band had helaas wat geluidsproblemen en aangezien bijna niemand dit gezelschap kende, reageerde het publiek nogal lauw op de Death Metal van deze heren. Het enthousiasme spatte in ieder geval wel van de band af. Ik kende ze ook nog niet, maar dit optreden was zeker niet verkeerd. Hopelijk kan ik ze nog eens zien op een moment waarbij ze geen geluidsproblemen hebben. Na 15 minuten ombouwen betreed Metsatöll (uit Estland) het podium. Aan de doedelzak en de fluiten te zien, was het vrij makkelijk te raden wat voor muziek zij maakten. Ook al kon niemand de tekst van deze jolige folk metal verstaan, het publiek leek toch de muziek zeker te waarderen. Ik vond het allemaal net iets te langzaam, maar een pauze tussendoor is ook niet verkeerd. Onder luid gejuich besteeg het Griekse Rotting Christ het podium. Ik had Rotting Christ nog maar één keer eerder live meegemaakt, maar voor zover ik er een oordeel over kan vellen, was dit toch weer een fantastisch optreden van de mannen. Goed geluid, een enthousiaste band en een dito publiek, wat wilt een mens nog meer? Waar ik wel nieuwschierig naar was, was de show van Samael. Ik was niet bekend met deze band, dus ik was behoorlijk benieuwd naar hun muziek. Leuke Death Metal met wat electronische elementen er doorheen. Erg goed en een degelijke show, al had ik het idee dat de keyboard niet live was, één keer was de beste man namelijk te laat met het wisselen tussen zijn drums en zijn keyboard. Als afsluiter kwam Finntroll op de planken. Zoals bijna altijd bij een optreden van deze mannen was het geluid niet al te best, daarnaast heb ik de band weleens wat enthousiaster meegemaakt, maar het publiek was leuk en ik heb nog wat kunnen lachen om wat dronken mensen, dus al met al gewoon weer vermakelijk.
Hoogtepunt van de avond: Rotting Christ
Jammer dat de Romein enkel Amstel schenkt.
Een behoorlijk gevarieerd en internationaal gezelschap van bands reisde af naar het hoge noorden van ons land om daar te laten zien wat ze kunnen. De uit de Maldiven afkomstige Nothnegal gaf de aftrap. De band had helaas wat geluidsproblemen en aangezien bijna niemand dit gezelschap kende, reageerde het publiek nogal lauw op de Death Metal van deze heren. Het enthousiasme spatte in ieder geval wel van de band af. Ik kende ze ook nog niet, maar dit optreden was zeker niet verkeerd. Hopelijk kan ik ze nog eens zien op een moment waarbij ze geen geluidsproblemen hebben. Na 15 minuten ombouwen betreed Metsatöll (uit Estland) het podium. Aan de doedelzak en de fluiten te zien, was het vrij makkelijk te raden wat voor muziek zij maakten. Ook al kon niemand de tekst van deze jolige folk metal verstaan, het publiek leek toch de muziek zeker te waarderen. Ik vond het allemaal net iets te langzaam, maar een pauze tussendoor is ook niet verkeerd. Onder luid gejuich besteeg het Griekse Rotting Christ het podium. Ik had Rotting Christ nog maar één keer eerder live meegemaakt, maar voor zover ik er een oordeel over kan vellen, was dit toch weer een fantastisch optreden van de mannen. Goed geluid, een enthousiaste band en een dito publiek, wat wilt een mens nog meer? Waar ik wel nieuwschierig naar was, was de show van Samael. Ik was niet bekend met deze band, dus ik was behoorlijk benieuwd naar hun muziek. Leuke Death Metal met wat electronische elementen er doorheen. Erg goed en een degelijke show, al had ik het idee dat de keyboard niet live was, één keer was de beste man namelijk te laat met het wisselen tussen zijn drums en zijn keyboard. Als afsluiter kwam Finntroll op de planken. Zoals bijna altijd bij een optreden van deze mannen was het geluid niet al te best, daarnaast heb ik de band weleens wat enthousiaster meegemaakt, maar het publiek was leuk en ik heb nog wat kunnen lachen om wat dronken mensen, dus al met al gewoon weer vermakelijk.
Hoogtepunt van de avond: Rotting Christ
Jammer dat de Romein enkel Amstel schenkt.
death metal en samael hoort niet in dezelfde zin volgens mij, verder ben ik het redelijk eens, Rotting Christ was de band van de avond, maar om dat nou een fantastisch optreden te noemen vind ik dan weer niet. Daarvoor was het allemaal wat teveel van hetzelfde. Ik had het idee dat ze @ Wacken beter waren (alhoewel ik toen ook wat meer op had
). Samael was tevens ook zeer degelijk en finntroll viel zoals altijd wat tegen, maar daarentegen waren er veel bekenden en was het dus gezellig genoeg om finntroll gedeeltelijk te negeren en vervolgens alleen heel hard trollhammeren mee te schreeuwen 

- cataclysm child
Finntroll lijkt me de laatste jaren meer en meer op automatische piloot te spelen. Echt enthousiast vind ik ze ook nooit overkomen. En strak is het zelden of nooit. De keyboards bijvoorbeeld werden ronduit erbarmelijk gespeeld in Vosselaar. Heb ze ondertussen al een keer of 8 gezien en de enige écht heel goede keer was tijdens hun eerste tour met Vreth als zanger, als support van Sodom.