The 7 Sinners World Tour 2010/11
HELLOWEEN
very special guest
STRATOVARIUS
After their extremely successful Hellish Rock world tour 2007/08, leading HELLOWEEN through 40 countries on 4 continents, the German heavy metal legend soon will be touring the world again! Three weeks after the release of the new, yet untitled and highly anticipated studio album around Halloween (end of October) 2010, the band will hit the road again and start the tour in Europe.
While rumors promise the album to be the band´s heaviest and fastest effort in years, HELLOWEEN can announce nobody less than the Finland-based heavy metal supergroup STRATOVARIUS for the slot of the very special guest!
Says singer Andi Deris: "We had a great package with GAMMA RAY last time , and we are very proud to have STRATOVARIUS with us this time. We look forward to have another power metal party with our fans all over the planet – see you soon!." After their extremely successful "Hellish Rock" world tour 2007/08, which took HELLOWEEN through 40 countries on four continents, the German power metallers will hit the road again in November/December. Three weeks after the release of HELLOWEEN's as-yet-untitled new studio album, the band will team up with Finnish melodic metallers STRATOVARIUS for a European tour, dubbed "The 7 Sinners World Tour 2010/11 - European Part I".
"The 7 Sinners World Tour 2010/11 - European Part I" tour dates:
Nov. 26 - Wien, Austria - Szene
Nov. 27 - Zlin, Czech Republic - Winter Masters of Rock
Nov. 28 - Budapest, Hungary - Petöfi Hall
Dec. 01 - Langen, Germany - Neue Stadthalle
Dec. 02 - Antwerp, Belgium - Hof Ter Lo
Dec. 04 - Prestatyn, UK - Hardrock Hell Festival
Dec. 05 - London, UK - The HMV Forum
Dec. 06 - Eindhoven, Netherlands - Effenaar
Dec. 08 - Lund, Sweden - Mejeriet
Dec. 09 - Oslo, Norway - Rockefeller
Dec. 10 - Gothenburg, Sweden - Lisebergshallen
Dec. 11 - Stockholm, Sweden - Arenan
Dec. 13 - Tallinn, Estonia - Rock Cafe
Dec. 14 - Tampere, Finland - Pakkahuone
Dec. 15 - Helsinki, Finland - House Of Culture
Dec. 17 - Warsaw, Poland - Stodola
Dec. 18 - Cracow, Poland - Studio
Dec. 19 - Prague, Czech Republic - Mala Sportovni Hala
Helloween en Stratovarius, 6 december 2010, Eindhoven
Helloween en Stratovarius, 6 december 2010, Eindhoven
Laatst gewijzigd door Gilbert op do jul 15, 2010 2:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- innuendo
- Lult over cdtjes
Re: Helloween en Stratoviarus, 6 december 2010, Eindhoven
Op fietsafstand, gaaf! Tenzij de dag me niet uitkomt, ben ik aanwezig.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Ik zeg doen.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...
Omg hier ga ik bij zijn.. meteen kaart bestellen als de verkoop begint zekers..
Gaafheid! Heen!
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Re: Helloween en Stratovarius, 6 december 2010, Eindhoven
Mmm... moet nog even hierover nadenken. De laatste keer vond ik Helloween niet bijster interessant.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
present in eindhoven!
Metatron: "Well, I say we get drunk, because I'm all out of ideas.."
- alicecooper
Ik had ook liever Gamma Ray gezien, maar ja.Lennert schreef:Mmm... moet nog even hierover nadenken. De laatste keer vond ik Helloween niet bijster interessant.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...
ik ga hier zeker aanwezig proberen te zijn.
tis wel jammer dat het weer 2.5 uur rijden is, maar voor Helloween en Stratovarius heb ik wel wat over
tis wel jammer dat het weer 2.5 uur rijden is, maar voor Helloween en Stratovarius heb ik wel wat over

Misschien wel aanwezig in Antwerpen, Stratovarius is niet zo zeer mijn ding maar Helloween is altijd leuk live.
Normaal gesproken aanwezig. Lang geleden dat ik nog eens in de Effenaar was.
-
Gaaf!!En weer Stratovarius zien is geen straf.

- innuendo
- Lult over cdtjes
Afgelopen weekend kaartjes gehaald (wel schrikken trouwens, ineens 60 euro afrekenen)!
Mn 2 favo powermetalbands op 1 avond...
Jammer genoeg is t zo een eind weg en kan k dus niet meer thuis komen 's avonds
):
Ben beniieuwd naar de setlist van Stratovarius...
Jammer genoeg is t zo een eind weg en kan k dus niet meer thuis komen 's avonds
):
Ben beniieuwd naar de setlist van Stratovarius...
Hier ook maar even melden:
Stratovarius-drummer Jörg Michael is ernstig ziek. Hij ontdekte recentelijk een bult op zijn nek, waarmee hij naar de dokter ging. Die stelde vast dat Michael getroffen is door schildklierkanker, een vrij zeldzame en levensbedreigende aandoening, die vaker op jongere leeftijd voorkomt dan andere vormen van kanker. De schildklier is operatief verwijderd, wat de beste kans was om alle kankercellen uit zijn lichaam te krijgen. Het betekent wel dat de drummer de rest van zijn leven tabletten met schildklierhormonen moet slikken. Bovendien moet hij allereerst nog radiotherapie, oftewel een reeks bestralingen ondergaan.
Volgens toetsenist Jens Johansson kreeg de band vorige week het nieuws pas te horen, na de operatie, en was hij zo geschokt door het nieuws dat hij de geplande tour met Helloween niet meer zag zitten. Michael wilde echter dat er geen optreden zou worden afgezegd en stelde voor dat Jens' broer Anders zijn plek achter het drumstel tijdelijk zou overnemen. Deze blijkt echter druk te zijn met de opnames van een nieuw Hammerfall-album, waarop men bij Alex Landenburg (At Vance, Axxis, Mekong Delta) terechtkwam. Michael hoopt zich tijdens het tweede deel van de tour weer bij Stratovarius te kunnen voegen, maar op 2 december in Hof Ter Lo (Antwerpen) en 6 december in de Effenaar (Eindhoven) zal Landenburg zijn taak overnemen.
Nog even wachten op nieuw loon en dan ga ik hier ook een kaartje voor kopen.
Aanwezig in Eindhoven, leuk! Rijdt er toevallig nog iemand via/naar Nijmegen terug?
Voor mensen die naar antwerpen gaan, ik heb 2 kaartjes. Het is voor as donderdag. Voor een klein bedrag kun je ze overnemen.
Vanavond alweer. Zo meteen met de auto richting Eindhoven. Gaat er verder nog volk heen?
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
- Rebellion666
Yep, wij gaan zometeen ook die kant op. Hopen dat het weer ook een beetje wil meewerken al denk ik dat de snelwegen goed begaanbaar zullen zijn.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'
- innuendo
- Lult over cdtjes
Yep, keihard aanwezig!
Jep, erg veel zin in! Zo eerst nog even Sinterklaas vieren op mijn werk (anderhalf jaar al niet meer op kantoor geweest, oeps), dan hapje doen bij een vriend van me en daarna richting Effenaar.
Nou, dan hoop ik de mensen die ik ken eventjes te spreken. Tot vanavond!
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
Ik ga er ook heen. Hopelijk doen de treinen een beetje normaal.
- innuendo
- Lult over cdtjes
Wat een gave avond!
Trick Or Treat was een leuke opener! maffe Italianen. Ik weet meteen weer waarom ik van dat volk hou.
Stratovarius was in redelijk goede doen. Je merkt wel dat Kotipelto een dagje ouder wordt. Desondanks een leuk optreden.
Helloween was de beste van de avond. Het publiek deed goed mee en dat gaf de band een extra boost. Veel van de eerste twee keepers albums gespeeld. De nieuwe nummers deden het ook goed. Wel jammer dat er niets gespeeld is van Gambling With The Devil. Verder veel meezingen en headbangen. Behalve dat die eikels rechts van me ineens besloten te crowdsurfen, heb ik een erg geslaagde avond gehad.
Trick Or Treat was een leuke opener! maffe Italianen. Ik weet meteen weer waarom ik van dat volk hou.
Stratovarius was in redelijk goede doen. Je merkt wel dat Kotipelto een dagje ouder wordt. Desondanks een leuk optreden.
Helloween was de beste van de avond. Het publiek deed goed mee en dat gaf de band een extra boost. Veel van de eerste twee keepers albums gespeeld. De nieuwe nummers deden het ook goed. Wel jammer dat er niets gespeeld is van Gambling With The Devil. Verder veel meezingen en headbangen. Behalve dat die eikels rechts van me ineens besloten te crowdsurfen, heb ik een erg geslaagde avond gehad.
gave avond ja
helloween was vet.leuke opener ok
mag terug komen van mijn
helloween was vet.leuke opener ok
mag terug komen van mijn
als het maar metal is
Heerlijke avond, alleen maar power metal, haha! Eerste keer Stratovarius beviel goed, Trick Or Treat nét te melig naar mijn smaak en Helloween was goed bezig als altijd. Ze speelden eindelijk eens I'm Alive, dus ze konden niet meer stuk bij mij 

I'm Alive;O?
Die solo
Die solo

Setlist Helloween, volgorde klopt niet helemaal denk ik:
Ik heb me goed vermaakt en toen ze begonnen vond ik het toch weer helemaal geweldig, maar ik had liever een wat meer gevarieerde setlist gezien. Nu was het vooral heel oud en heel nieuw. De 2 nummers van de albums in de jaren negentig waren naar mijn mening dan weer niet echt die nummers die ik echt graag had gehoord. I'm Alive live maakt echter veel goed!
En het was weer leuk! Helaas niet veel bekenden gezien, maar we kwamen dan ook pas vlak voor Helloween binnen. Leuke show, lekkere meezingers en een enthousiaste band en publiek. Beetje jammer van de koekwausen die het nodig vonden om elkaar en de security aan te vallen waardoor I Want Out een beetje langs me heen is gegaan. Volgende week weer naar de Effenaar 

- innuendo
- Lult over cdtjes
Stond je ook ergens rechts vooraan? Die lui daar hebben het bloed onder mijn nagels vandaan gehaald. Ik had niet veel meer schoenen tegen mijn kop moeten krijgen of ik had zo´n eikel een paar rake klappen gegeven.
Ja, eerst bij de trap en later rechts vooraan bij de merch. Ik heb mijn lengte niet echt mee, maar daar kon ik iig nog iets zien. Wees trouwens blij dat je ze geen klappen hebt gegeven, want volgens mij ging het er aardig had aan toe tussen die gasten (ook toen ze al backstage waren gebracht).
Ik was ontzettend blij met Handfull Of Pain. Better Than Raw is mijn favoriete cd, dus dat er al iets van die cd werd gespeeld is een groot pluspunt. Maar kan me voorstellen dat niet iedereen die keuze aansprak. Misschien zou een Push of Falling Higher dan meer aan hebben geslaan.Johan schreef:Setlist Helloween, volgorde klopt niet helemaal denk ik:
Ik heb me goed vermaakt en toen ze begonnen vond ik het toch weer helemaal geweldig, maar ik had liever een wat meer gevarieerde setlist gezien. Nu was het vooral heel oud en heel nieuw. De 2 nummers van de albums in de jaren negentig waren naar mijn mening dan weer niet echt die nummers die ik echt graag had gehoord. I'm Alive live maakt echter veel goed!
Ik zou inderdaad liever Push of Falling Higher horen. Of Hey Lord! of I Can.
- Achrome Moments
- Contacteer:
Voor de geïnteresseerden. De foto's van alle bands staan online. Check: http://www.achromemoments.nl/
Was overigens 'n lekkere show. Ik kan het ze niet kwalijk nemen hoor. Zeker niet omdat het zo'n 15 jaar geleden is; maar toch hoor ik liever Dhr. Kiske zingen.
Was overigens 'n lekkere show. Ik kan het ze niet kwalijk nemen hoor. Zeker niet omdat het zo'n 15 jaar geleden is; maar toch hoor ik liever Dhr. Kiske zingen.
Concertphotography, Black & White Photography, and more...
www.achromemoments.nl
www.achromemoments.nl
Dan kun je altijd nog naar Avantasia gaan kijken in de komende weken. Met Michael Kiske én Kai Hansen.
Ik ben er in ieder geval bij in Essen.
Ik ben er in ieder geval bij in Essen.
- Rebellion666
Ja inderdaad. Als ik niet heel snel drie passen naar achteren had gedaan was ik geplet geweest tussen de security en die blonde bimbo met 1 hersencel die die gasten aanviel. Wel lachen dat het hele publiek heel hard I WANT OUT aan het blêren was toen die kerel van haar zeer hardhandig naar een ander plekje van de effenaar werd gestamptSorcha schreef:Ja, eerst bij de trap en later rechts vooraan bij de merch. Ik heb mijn lengte niet echt mee, maar daar kon ik iig nog iets zien. Wees trouwens blij dat je ze geen klappen hebt gegeven, want volgens mij ging het er aardig had aan toe tussen die gasten (ook toen ze al backstage waren gebracht).

Verder geslaagde avond. Trick or Treath erg flauw en (soms net iets té) melig maar leuke muziek en gasten. Stratovarius is nooit een favoriete band van me geweest en het is lang geleden dat ik zo'n ongeïnspireerd optreden gezien heb. Helloween was als vanouds en ná het optreden in Noorderligt (1996) het beste optreden met Deris. Ik vroeg me trouwens voor het optreden af of Mike Portnoy plaats had genomen achter de drumkit bij Helloween. Die Löble komt met de tour met een grotere kit aanzetten!
'In the land of the pigs, the butcher is king.'
Dan stonden we vlak bij elkaar in de buurt denk ik? Wij deden ook maar even paar stappen terug om uit de gevarenzone te blijven. Wel minder dat het net tijdens I Want Out gebeurde waardoor dat nummer een beetje langs mij heen gegaan is.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Er was serieus een vechtpartij?
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )