Nevermore

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Favoriete Nevermore plaat?

Nevermore
5
10%
In Memory
0
Geen stemmen
The Politics of Ecstasy
0
Geen stemmen
Dreaming Neon Black
4
8%
Dead Heart in a Dead World
17
33%
Enemies of Reality
3
6%
This Godless Endeavor
19
37%
Doe mij maar Sanctuary
4
8%
 
Totaal aantal stemmen: 52

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Dufniall » wo jun 02, 2010 1:41 pm

Idd, het interview in de Rock Tribune met Loomis kwam wat enthousiaster over. Achja, niks aan te doen, als degene aan de andere kant niet meewerkt houdt het snel op. Maar de nieuwe plaat is toch wel erg gaaf geworden zeg. En ik kan niet zeggen dat ik het een vervelende verandering van, nu het wat meer recht-toe-recht-aan is. Prima album, zeer catchy en na een paar keer luisteren hangt ie al in je hoofd, wat bij Nevermore wel eens anders is geweest. Dit is wel jaarlijstjesmateriaal denk ik zo.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Nevermore

Bericht door innuendo » wo jun 02, 2010 2:08 pm

Took schreef:nee hij had er duidelijk niet zo'n zin in. Het was aan het einde van een dag met interviews. En daardoor had ik ook minder zin om er dieper op door te vragen.

Tssk, niet eens iets gevraagd over Sanctuary ;)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Jeroen » wo jun 02, 2010 8:21 pm

Ik zit voor de zoveelste keer aan de nieuwe plaat en ik heb net ook eens die 'zonder gitaar' en 'alleen gitaar' versies van Your Poison Throne en The Obsidian Conspiracy beluisterd. Nu was ik toch al niet ondersteboven van dat eerstgenoemde nummer, maar daar valt op dat het voor Nevermore-begrippen een toch wel heel erg simpel nummer is, met behoorlijk zoutloze riffs. De solo is dan wel weer okay. Wat ook opvalt bij die versie is dat je bijna kan horen waar er geknipt is in het nummer. Nu weet ik dat natuurlijk niet zeker, maar er zit vlak voor het laatste refrein een moment waarop men een riff wil gaan gebruiken, maar waar plotsklaps keihard het refrein wordt ingezet. Het klinkt als het ware als een slordige radio-edit. Bij de openingstrack van het album gebeurt dat ook al een keertje, wat de véél te korte duur (de vette riffs worden nauwelijks uitgebouwd) verklaart en het abrupte einde. Ik hoop dat ik het mis heb en het komt natuurlijk ook wel omdat ik het weet, maar dergelijke details zijn toch wel opvallend. Ik blijf het jammer vinden, want ik heb bij elke luisterbeurt een dubbel gevoel. Enerzijds is de plaat hartstikke gaaf en staan er weer veel geweldige momenten op, maar anderzijds vind ik het een incomplete plaat waarop ik één van de grootste vaardigheden van de band mis, namelijk de kunst om riffs en ritmes tot perfectie uit te bouwen. Nu staan veel van die momenten puur in dienst van de songs, waardoor men vooral blijft hangen in de 'couplet-refrein' structuur en dat is op zich geen groot probleem, maar in het verleden bouwden ze met allerlei details en spannende extra's die structuren wel uit tot nummers met een veel grotere houdbaarheid, het viel minder op. Waarom het allemaal een stuk eenvoudiger moest? Ik snap het echt niet.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Nevermore

Bericht door Tox » wo jun 02, 2010 8:32 pm

Hij luistert inderdaad prima weg, maar ik zit er niet met zoveel interesse naar te luisteren als This Godless Endeavor of Enemies of Reality. Alsof het mes een beetje bot is geworden. Jammer, maar desondanks het aanschaffen waard.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Jeroen » wo jun 02, 2010 8:41 pm

Die cover van The Doors vind ik wel erg leuk trouwens. Gitaargeluid is ideaal.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Nevermore

Bericht door Metalheank » wo jun 02, 2010 8:50 pm

Ik had het nog niet durven noemen, maar waar Godless Endeavor de geniaalste gitaarsolo ooit had (2e van Final Product), heeft dit album er geen enkele! De solo's klinken prima, maar overdonderen niet en blijven niet hangen. Memorabelste solospel: de erg korte en gevoelige uitloop op 3:45 van the Maiden spoke.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Jeroen » wo jun 02, 2010 9:12 pm

Nu je het zegt, inderdaad. Dat lullige pielstukje in de opener tellen we maar even helemaal niet mee. Dat bluesy werk bevalt me overigens wel, maar ik mis inderdaad solo's zoals in Final Product en Born (godsgloeiende, als ik alleen al aan die solo denk, krijg ik al kippenvel). Nu zijn het echt functionele stukjes zonder echt te spetteren. Jammer jammer. Net zo jammer als dat er maar een paar écht geniale riffs opstaan (waarvan er twee in het titelnummer zitten, één in The Termination Proclamation en één in Without Morals, wat overigens ook een erg tof nummer is). And The Maiden Spoke is vooral als compositie en sfeermaker heel erg sterk, maar is qua riffs ook niet eens zo opzienbarend en knallend zoals we gewend zijn.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Nevermore

Bericht door Iron Maiden » wo jun 02, 2010 10:00 pm

Ik heb hem nu twee keer geluisterd en de eerder genoemde toegankelijkheid valt inderdaad wel op. Het is een prima cd, volgens mij, maar hij kan niet tippen aan de vorige 3. Het titelnummer is extreem gaaf, maar ik mis toch echt een nummer als This Godless Endeavor. Het is geen slechte cd, zeker niet, maar hij kan mijn (te) hoge verwachtingen nog niet waarmaken. Dat is wel een beetje een teleurstelling.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Nevermore

Bericht door Iron Maiden » di jun 22, 2010 1:11 pm

http://www.youtube.com/watch?v=vjQ63uB__OA

De clip bij het nummer 'Emptiness Unobstructed'.

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Soulcollector » di jun 22, 2010 8:59 pm

Laatst toch op de gok deze cd gekocht en de meer zang-geöriënteerde nummers waren meteen ff slikken, maar ik kan nu toch zeggen dat het een lekkere schijf is gebleken. Hoewel niet elk nummer even sterk is en mijn voorkeur nog steeds naar eerder werk uitgaat, kan ik deze met plezier luisteren. Gave nummers in mijn ogen zijn And the Maiden Spoke, Emptiness Unobstructed, Without Morals en The day you built the wall. De opener en afsluiter vind ik toch wat te tam, in tegenstelling tot de knallers die ze voorheen altijd hadden. Dan nog een minpunt van de cd want The blue marble and the new soul vind ik echt een overbodig zeik nummer. Warrel's zangprestaties en teksten vind ik hier ondermaats en de compositie kan ik ook niks mee. Nee, dan toch liever de klassieke ballads van ze. Maargoed, dat nummer sla ik inmiddels steevast over, maar de rest luistert goed weg.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door XnegativeX » zo aug 01, 2010 1:50 pm

Ik denk niet dat Nevermore in staat is een slechte plaat uit te brengen. Tenzij ze heel hard proberen natuurlijk. Maar deze nieuwe mist diepgang. Ik heb niet echt het idee dat ze hier echt hun best op hebben gedaan. Zelf gaven ze aan dat ze wat compactere/meer commerciële songs wilde schrijven om zo het grote publiek beter te bereiken. Ik hoop voor de band dat het lukt maar van mij hoeft het niet zo nodig.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Re: Nevermore

Bericht door RadiumAngel » zo aug 01, 2010 4:56 pm

Welk publiek willen ze dan bereiken? Ik heb niet het gevoel dat ze met het nieuwe album meer succes hebben.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Jeroen » zo aug 01, 2010 9:14 pm

Nee inderdaad. Hoewel het een goede plaat is, mist het de finesse en de spetterfactor van de voorgangers. Heel jammer, maar hoe dan ook, het is geen slecht album. Er staan wel erg goede nummers op. Maar ja, bij Nevermore verwacht ik toch altijd een plaat die ik eindeloos kan draaien (ookal wordt het daarna even wat minder) in de eerste paar maanden. Deze ben ik eigenlijk nu al op uitgekeken.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Nevermore

Bericht door Das Gesicht » zo aug 01, 2010 9:20 pm

Ik vind de nieuwe plaat flink tegenvallen, ik vind de verhouding van tempo's slecht, niet dat ik zo'n speedfreak ben maar ik vind de plaat gemiddeld te traag.
Als de plaat nou vol zou staan met fantastische midden-tempo nummers zou ik absoluut niet klagen, punt is dat ze zich bij dit album meer richtte op Dane's zang en omdat ik vind dat de teksten en zanglijnen nogal saai en voorspelbaar zijn valt de plaat dubbel tegen omdat het ook instrumentaal tammer(lees: minder geïnspireerd) is dan voorgaande albums.



Zelfs het artwork vind ik niks. :o
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Jeroen » zo aug 01, 2010 9:22 pm

Dat vind ik dan wel weer erg gaaf. Waar ik echter met de kop nog steeds niet bij kan, is dat de plaat in de Aardschok als de beste tot nu toe wordt omschreven. Goed, dat is ook maar een mening, maar ik had het daar toch wel wat hoger ingeschat.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Nevermore

Bericht door Metalheank » zo aug 01, 2010 10:03 pm

Ik vind het best een aardige hoes voor Nevermore-begrippen gezien ze bijna altijd baggerhoezen hebben :P Overigens wil ik benadrukken dat ik het album dan wel een 86 heb gegeven, maar dat is omdat ik het vergelijk met andere bands in het genre. Een 86 is voor een Nevermore plaat eigenlijk te laag. Ook ik vraag me af welk publiek ze voor ogen hebben gezien ze zelf ook niet meer de jongsten zijn.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Jeroen » zo aug 01, 2010 10:04 pm

Ik ben eigenlijk juist vanwege de laatste Nevermore cd erg nieuwsgierig naar Sanctuary's doorstart. Gooien ze daar wel alle remmen los en galmt Dane weer ouderwets de hoogte in?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Nevermore

Bericht door Metalheank » zo aug 01, 2010 10:22 pm

Ik las dat Warrel flink aan het oefenen is op Battle Angels. Dat kan natuurlijk net zo goed een slecht als een goed teken zijn!

twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Nevermore

Bericht door Das Gesicht » ma aug 02, 2010 10:52 am

Achja, met een beetje oefening komt die er nog met z'n waardigheid doorheen, als hij echt die hoogte probeert in te gaan knalt die keihard de valse noten in vrees ik.
Zulke uithalen lukte hem al niet meer op "into the mirror black".
Ik denk dat als er nieuw werk van Sanctuary uitkomt dat het niet ver van het Nevermore geluid af ligt maar qua riffs en songstructuur veel meer klinkt als US-powermetal.
Zowiezo lag ITMB al niet erg ver van het Nevermore geluid af.

Lijkt me opzich wel tof om Warrel weer eens te horen zingen en schrijven in wat meer voor de hand liggende song-ideën, laat het geëxperimenteer maar aan Nevermore over.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Nevermore

Bericht door Iron Maiden » ma aug 02, 2010 5:12 pm

Ik vind de nieuwe plaat wel erg tof en ik luister hem nog iedere week eigenlijk. Goed, het was enigszins teleurstellend, maar dat komt denk ik omdat de verwachtingen te hoog waren. Ik verwachtte een plaat die nog beter was dan de TGE, maar dat is het niet. Dat is geen schande en maakt de nieuwe geen slecht album, aangezien TGE voor mij een van de beste albums is, die ooit is gemaakt.

Ik denk dat Sanctuary eigenlijk alleen maar kan tegenvallen. Warrel gaat dat qua stem niet meer halen, daarnaast vraag ik me af of ze echt nummers kunnen schrijven die puur Sanctuary zijn. En de productie zal wel gewoon modern zijn, waardoor je niet dat '80s gevoel krijgt, wat ik wel heb bij de twee Sanctuary albums.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Lennert » ma aug 02, 2010 6:59 pm

Dat de plaat me na This Godless Endeavor gaat tegenvallen verwacht ik wel, ik hoop alleen dat het me alsnog niet een te grote teleurstelling is. Iets heeft me tot nu toe (de prijs ook ja) ervan weerhouden het album aan te schaffen...
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24866
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Kriestof » di aug 03, 2010 1:05 pm

Nevermore behoort nog steeds tot mijn favoriete metalbands

maar bij de nieuwe deel ik absoluut de kritiek

simpele songs, absoluut geen diepgang, slechte teksten (en dat van een van de betere tekstenschrijvers in de metal),...

en dit album ken je al na 1 luisterbeurt volledig, en de volgende keren dat je het luistert, hoor je niets nieuws!

kortom, in vergelijking met sommige nieuw werk van andere grote metalbands een degelijk metalalbum, objectief bekeken in vergelijking met het oudere nevermore werk is dit een totale aanfluiting

nevermore light

bah, niet te zuipen
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Re: Nevermore

Bericht door RadiumAngel » do apr 21, 2011 9:27 pm

Nevermore guitar player Jeff Loomis and drummer Van Williams have announced their departure from the group. The two have released a joint statement:
“In a mutual decision Jeff Loomis and Van Williams have decided to leave Nevermore. The time has come to pursue our own paths from the group. Due to internal struggles and ongoing issues within the band, we feel it is our time to move on. We would like to thank all of our fans around the world for their years of love, support and enthusiasm. This was not an easy decision but a very necessary one at this point, may we all meet again someday, somewhere in time.”
Laatst gewijzigd door RadiumAngel op do apr 21, 2011 9:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Re: Nevermore

Bericht door RadiumAngel » do apr 21, 2011 9:27 pm

Oeps dubbele post. Dit is in ieder geval slecht nieuws. :x
Afbeelding

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Nevermore

Bericht door Rene » do apr 21, 2011 9:30 pm

Wat is dat toch de laatste tijd met gitaristen die de spil zijn van een band?
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Took » do apr 21, 2011 9:48 pm

KK en Jeff gaan nu vechten om de plek bij Jon Oliva.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Jeroen » do apr 21, 2011 9:49 pm

Slecht nieuws of niet, ik had het wel verwacht na het laatste album. Concessies breken een band altijd op, daarnaast zal de vacante plek (hoe wrang) bij Jon Oliva misschien ook wel hebben meegespeeld als laatste zetje (de een z'n dood?)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Nevermore

Bericht door Rene » do apr 21, 2011 9:52 pm

Denk dat spelen bij Nevermore lucratiever is dan in Jon Oliva's Pain (zie trouwens totaal niet in dat Loomis daar zou willen spelen)
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Took » do apr 21, 2011 9:59 pm

Jeroen schreef:Slecht nieuws of niet, ik had het wel verwacht na het laatste album. Concessies breken een band altijd op, daarnaast zal de vacante plek (hoe wrang) bij Jon Oliva misschien ook wel hebben meegespeeld als laatste zetje (de een z'n dood?)
je dacht toch niet dat mijn opmerking serieus was he?

Nevermore had een week of 2 terug al alle shows afgelast, dus toen was het voor de band wel al duidelijk dat ze niet verder konden.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Jeroen » do apr 21, 2011 10:11 pm

Tegenwoordig verbaast me niets meer, maar ik ging er al niet vanuit hoor.
Het is jammer, want Nevermore is zonder Loomis gewoon geen Nevermore. Zijn stijl is zo bepalend voor die sound. In die zin is zijn rol net zo dominant als die van Dane.
Nu hoop ik in ieder geval dat Warrel Dane met Sanctuary nog wat leuks weet af te leveren. Gelukkig is dat een leuk alternatief. En wie weet, misschien vinden ze wel een goede vervanger. Uiteindelijk keren ze allemaal wel weer terug, gok ik.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

IronMaidenNL
Berichten: 105
Lid geworden op: zo sep 20, 2009 12:45 pm
Locatie: Tilburg

Re: Nevermore

Bericht door IronMaidenNL » vr apr 22, 2011 10:55 am

Took schreef:KK en Jeff gaan nu vechten om de plek bij Jon Oliva.
En Van kon nog bij Dream Theater terecht :lol:

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Nevermore

Bericht door Metalheank » vr apr 22, 2011 11:11 am

Vreemd nieuws. Maar indien Nevermore blijft bestaan (nevermore Nevermore? ;P ) vraag ik me af welke kant het op gaat. Peter Wichers (uit het Dane-kamp zeg maar) was min of meer verantwoordelijk voor het knippen in de Obsidian Conspiracy nummers. Zou dat een kiem geweest zijn? Volgens mij ging dat ten koste van Loomis zijn composities, máár anderzijds is hij degene die graag eens een radiohit wilde maken. Het is de vraag of Nevermore wel kan bestaan zonder Loomis. Hij was toch het grootste creatieve brein (getuige ook de mindere prestaties van Dane op het laatste album omdat Loomis hem vrijer liet).
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Nevermore

Bericht door Rene » vr apr 22, 2011 12:44 pm

Metalheank schreef:Volgens mij ging dat ten koste van Loomis zijn composities, máár anderzijds is hij degene die graag eens een radiohit wilde maken.
Dat was ten tijde van de promotie van het laatste album. Misschien is het hem aangepraat of wilde hij dat voor zichzelf als reden geven. Want ja, het album was nu eenmaal klaar en er moeten dan wel positieve dingen gezegd worden.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Nevermore

Bericht door Iron Maiden » vr apr 22, 2011 2:57 pm

Ik vind dit geen leuk nieuws. Loomis hoort bij Nevermore, net als Williams trouwens. Erg jammer. Ben benieuwd of en wat er nu gaat gebeuren.

Gebruikersavatar
King of Beer
Berichten: 923
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:46 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door King of Beer » vr apr 22, 2011 2:59 pm

Hoe het dan ook precies mag zitten en de reden mag zijn, mooi kut is het zeker.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Dufniall » vr apr 22, 2011 6:52 pm

Ja balen zeg, de bands vallen bij bosjes uit elkaar tegenwoordig. Ben benieuwd wat dit wordt, want zo missen ze toch wel een drijvende spil in het geheel. Voor mij is Nevermore toch wel de gitaar van Loomis en de zang van Dane. Erg klote.

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door MetalTuupLimburg » za apr 23, 2011 4:48 pm

Erg jammer, maar geen grote verrassing.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Nevermore

Bericht door Iron Maiden » za apr 23, 2011 5:18 pm

Maar goed, misschien gaan Loomis en Williams wel samen verder, vinden ze een goede zanger en kunnen we weer genieten van de composities van Loomis.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Nevermore

Bericht door Johan » do apr 28, 2011 5:09 pm

Fantastisch, heb ik net recentelijk eindelijk Nevermore op waarde kunnen schatten, valt de boel uit elkaar.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Nevermore

Bericht door Iron Maiden » di jan 31, 2012 12:52 pm

Jeff Loomis zit niet stil na zijn vertrek bij Nevermore, er komt in April een nieuw solo-album van hem uit. De titel is 'Plains of Oblivion'.

Afbeelding

“Plains Of Oblivion” track listing:

01 Mercurial (featuring Marty Friedman)
02 The Ultimatum (featuring Tony MacAlpine)
03 Escape Velocity
04 Tragedy And Harmony (featuring Christine Rhoades)
05 Requiem For The Living (featuring Attila Voros)
06 Continuum Drift (featuring Chris Poland)
07 Surrender (featuring Ihsahn)
08 Chosen Time (featuring Christine Rhoades)
09 Rapture
10 Sibylline Origin

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Jeroen » di jan 31, 2012 1:16 pm

Mag ik daar uit opmaken (Ihsahn) dat er dit keer ook zang aanwezig is?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Nevermore

Bericht door Metalheank » di jan 31, 2012 7:05 pm

Mooi nieuws. Vooral dat er vocalen komen. Mocht nog wel meer.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Nevermore

Bericht door raymondK » di jan 31, 2012 9:11 pm

Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Kan heel erg genieten van het gitaarspel van Loomis.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Nevermore

Bericht door Iron Maiden » zo mar 04, 2012 2:06 pm

Jeroen schreef:Mag ik daar uit opmaken (Ihsahn) dat er dit keer ook zang aanwezig is?
Ja, op sommige nummers. Vrouwelijke en mannelijke zang zelfs.

Een review:
http://metalassault.com/album_reviews/2 ... out-of-10/

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Jeroen » zo mar 04, 2012 9:55 pm

Voordat ik die aanschaf, wil ik eerst de eerste soloplaat van Loomis nog een keer hebben. Hoewel ik niet zo'n fan ben van instrumentale metal, vond ik dat wat ik gehoord heb wel gaaf en bovendien vrij logisch gestructureerd zonder al te veel overbodige ballast.

Ik heb de laatste plaat van Nevermore maar weer eens opgezet en mijn mening is de afgelopen tijd niet veranderd. Degelijk album, goede liedjes, maar het mist de typische Nevermore diepgang. Een nummer als Emptiness Unobstructed had veel beter op die soloplaat van Dane gepast, echt zo'n eenvoudig nummer met pakkend refrein, maar meer ook niet. Nu ik het zo weer draai, valt het me ook op dat de productie eigenlijk niet zo sterk is. Op de vorige twee platen sprongen riffs en solo's er veel harder uit en liet Dane zich veel vaker lekker gaan, nu is het een vrij brave en gelijk getrokken sound die weliswaar oke klinkt, maar geen echte uitschieters oplevert, afgezet tegen de rest van het oeuvre.

Ondanks dat The Obsidian Conspiracy niet de geweldige plaat was die iedereen verwachtte, ben ik toch benieuwd naar eventueel nieuw werk als dat er nog komt. Maar dan wel mét Loomis op gitaar natuurlijk. Als dat eerst niet het geval is, dan hoop ik dat Warrel Dane een tweede soloplaat uitbrengt, want die schijf was fantastisch. Wellicht ook eenvoudiger en meer songgericht dan Nevermore, maar dan met boeiender songmateriaal. En daarnaast, ik ben benieuwd wat er nu toch met Sanctuary gaat gebeuren. Hoor daar weinig over. Ik hoop in ieder geval niet dat die zaak doodbloedt, want in die stijl zit wat mij betreft nog een hoop muziek. En anders is het leuk om ze hier een keer live te zien, als er eerst geen plaat komt. Gilbert stelde al een keer dat een platendeal een moeilijk verhaal wordt, maar aangezien Dane solo ook rap getekend werd en de beide albums van Sanctuary eerder op een major label verschenen, moet dat toch op zich geen groot probleem zijn. Sanctuary werd immers wel een grotere toekomst voorspeld dan bij Toxik of een vergelijkbare band het geval was.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Nevermore

Bericht door raymondK » wo mar 07, 2012 8:14 pm

8) Hier een album teaser van Jeff Loomis nieuwe solo-album
http://youtube.com/index?desktop_uri=%2 ... eJXxsbzYX0

Klinkt goed moet ik zeggen. Ben benieuwd naar het hele album.
Hoop dat het nu goed is. Heb dit nog niet zo vaak gedaan. Excuses daarvoor.
Laatst gewijzigd door raymondK op wo mar 07, 2012 9:33 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Jeroen » wo mar 07, 2012 8:17 pm

Dat moet je ff opnieuw doen, dat leidt tot niets namelijk ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

raymondK
Berichten: 699
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 7:24 pm
Locatie: Nordhorn (Duitsland)

Re: Nevermore

Bericht door raymondK » wo mar 07, 2012 9:35 pm

Volgens mij is het nog niet goed. Doe dit via de telefoon. Geen succes dus.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Nevermore

Bericht door Heidewolf » wo mar 07, 2012 9:52 pm

Dit is de goede link:
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Nevermore

Bericht door Jeroen » wo mar 07, 2012 9:55 pm

Klinkt goed! Heel goed zelfs. Vette sound ook en die zang doet wonderen voor de houdbaarheid (denk ik op dit moment). Ik zou liever een nieuwe Nevermore plaat zien met Loomis en Dane in de band, maar dat zal wel niet zo snel meer gebeuren. Dan maar dit, ook tof
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Plaats reactie