Stonehenge Festival 2010

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
gloomy88
Berichten: 1336
Lid geworden op: di aug 05, 2008 5:06 pm
Locatie: Tilburg (noord brabant)

Re: Stonehenge Festival 2010

Bericht door gloomy88 » za jul 31, 2010 12:05 am

Oke das wel minder. Origin nog nooit gezien? Ze komen toch regelmatig langs.
[img]http://media.nuclearblast.de/openx/www/images/fd395dc9a150325eaefd6903672007d5.gif[/img]

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Stonehenge Festival 2010

Bericht door Zombi » za jul 31, 2010 12:16 am

Yep, dat weet ik..maar elke keer kwam er wel eens iets tussen waardoor ik ze toch niet kon zien. en nu zie ik het pas veel te laat dat ze op stonehenge spelen, dat was wel een roadtrip waard geweest....

Gebruikersavatar
Tuska
Eén hoofdletter is genoeg
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo mar 29, 2006 10:22 am
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Stonehenge Festival 2010

Bericht door Tuska » za jul 31, 2010 8:28 am

Zo, echt veel te weinig slaap. Hoop dat ik wakker blijf vandaag :P.

Ik ga een uur of 10 rijden denk. Heb een 'geniaal bedje' gemaakt in 't kleine oma-autootje : ') kijken hoe dat gaat.
't Is jammer van Incantation maar zolang Gorod nog maar speelt ben ik 'ne tevreeje t(r)uus.

Gister alleen een beetje een verffoutje waardoor ik een beetje voor lul moet gaan lopen met m'n gothichaar whehe. Gauw weer lichter fixen als ik weer terug kom.
Olen viikinki, tulin raiskaamaan teidän tyttären!

~!!iK hAuW Va ma DuSHi Elli3!!~ Lavv me schatje

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stonehenge Festival 2010

Bericht door fetuskiller » za jul 31, 2010 11:24 am

Wij rijden over een uurtje weg, dan zijn we optijd voor Devious... Die eerste vijf bands hoeven we niet te zien.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 239
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 10:21 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Stonehenge Festival 2010

Bericht door Janneke » za jul 31, 2010 12:06 pm

Over een half uurtje, gaan wij ook onderweg!

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Stonehenge Festival 2010

Bericht door jellhammer » zo aug 01, 2010 4:16 am

Zo was weer een geslaagd feestje wat mij betreft. Een beetje regen maar dat mag geen naam hebben.

Wat bands betreft heb ik eigenlijk maar een paar gezien. Acrostichon was de eerste, ik moet zeggen dat dit niet aan mij besteed was, gewoon niet mijn ding. The 11th Hour was best wel oke moet ik zeggen. De enigste band die dag die binnen een goed geluid had. Dit kwam echt goed uit de verf. Carach Angren had ik wel hoge verwachtingen van, maar dit viel erg tegen. Dat kwam vooral door het matige zaal geluid. Je hoorde totaal geen gitaren doorkomen. Gorod had zeker een beter geluid, en ze speelden zeker goed, maar het was nog steeds niet geweldig kwa zaal geluid. Trigger The Bloodshed was best wel goed, en ze hadden een acceptabel geluid.
Deze band speelde buiten overigens. De verassing van de dag was wat mij betreft Cattle Decapitation. Deze band beukte alles en iedereen van het podium. Met ook een acceptabel geluid was dit echt genieten. Tja en toen Origin. Ik was voor deze band gekomen.
Maar ben toch enigszins teleurgesteld. Ik kreeg de indruk dat de band niet helemaal op dreef was. Vooral John Longstreth, de drummer zat niet in zijn element. Je kon zie dat hij het moeilijk had en soms behoorlijk pissig was, en dan vooral op zich zelf. Ook de zang stond naar mijn mening te hard en overstemde de gitaar en bas. Je kon echt soms de nummers niet herkennen. En met een nogal matig geluid is dat dan ook niet vreemd. Het nieuwe nummer die ze speelde beloofde wel weer wat, en dat maakte dan toch wel weer veel goed maar toch, we zijn naar zo'n 6 nummers weg gegaan. Ik heb Origin zeker wel beter gezien, en met een matig geluid is er voor mij niet zoveel aan. Hoewel de band wel goed stond te spelen, was het het net niet deze keer. Desalniettemin, een band kan ook wel eens een slechte dag hebben, en ik neem hen het ook echt niet kwalijk. Al met al een super gezellige en geslaagde dag.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stonehenge Festival 2010

Bericht door fetuskiller » zo aug 01, 2010 10:38 am

Dat was absoluut een gaaf dagje, zoals altijd eigenlijk.
Eerste band die ik zag was Moker, die een herkansing verdiende na het slechte optreden vorige week in Baroeg. Maar ook dit keer wist de band niet te overtuigen, en kwam vrij saai over en het geluid was dramatisch, wat ook eigenlijk de hele dag zo bleef in de zaal. Acrostichon hierna was niks voor mij. Ik hou echt van old school death metal, maar dan moet het wel enigsinds strak gespeelt worden, en dat was bij Acrostichon niet het geval, daarnaast kan die zangeres ook maar stoppen met zingen, want dit leek nergens op. Trigger The Bloodshed was voor de eerste live kennismaking, en die zal ik niet snel vergeten. Wat een geweldig energiek bandje is dat zeg! Snelle, brute death metal wat enorm enthousiast het podium afgeblazen werd. Vette show! Gorod begon hierna met een tamelijk kut geluid, maar dat werd snel rechtgezet, waarna het genieten werd van een flink potje tech-death van de bovenste plank. Gave band! Cattle Decapitation had ik eveneens nog nooit live gezien, en bleek de verassing van de dag te zijn. Heerlijk zieke death/grind waar geen spelt tussen te krijgen is. wat mij betreft was CD de band van de dag. En toen mocht Origin alweer afsluiten, niet echt een headliner in mijn ogen, maar ze deden dit zeer goed. Een vette set van een klein uurtje, met een redelijk geluid en een enthousiaste presentatie. Ik vond de zanger beter dan op NDF, kwam hier beter uit de verf. Mooie en vooral brute afsluiter van een mooie dag.

Wel moet ik even kwijt dat een van die sercurity gasten echt een mongool was! Liep te schelden tegen z'n collega's dat ze tijdens Gorod niet aan de zijkant van de zaal moesten staan, maar precies in het midden vóór het podium, waardoor het publiek een paar stappen terug moest doen, en de eerste rij tegen die enorm stoer kijkende imbiciel aan moest kijken.

Maar verder was het erg gaaf!
To volgend jaar.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Tuska
Eén hoofdletter is genoeg
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo mar 29, 2006 10:22 am
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Stonehenge Festival 2010

Bericht door Tuska » zo aug 01, 2010 12:20 pm

Mja ik had wat file dus kwam tijdens het tweede bandje (Load) aankakken. Wat een boutband was dat.. hadden ze beter om kunnen wisselen met Grindbashers. Daarna kwam in de zaal Visionary666, wat echt een fijne verrassing was (al had alles dat kunnen zijn na die andere band). Die drummer ging lekker lijp met heerlijke beukriffs gepaard met een partij gitaargeweld, waar veel en goed solowerk in zat. Wat ik er allemaal van hoorde beviel mij zeker. De gemiddelde leeftijd daalde diep met de volgende twee bands. Het is wel leuk om jong talent aan het werk te zien, vooral Face the Fact was superenthousiast bezig en het gitaar- en drumwerk was zeker niet van beroerd niveau. Devious was ook weer leuk om te zien, niets meer niets minder.

Moker heb ik inmiddels al zo vaak gezien het afgelopen jaar.. het is een geinige band en het is fijn dat ze ongeveer in m'n favoriete genre zitten, maar verder is het vooral niet al te boeiend. Ik zat al met m'n gedachten bij Gorod, wat daarna buiten zou spelen! .... Maar ze waren nergens te vinden. Ik zat al helemaal in de zenuwen, maar blijkbaar kwam Hacride niet en zou Gorod daarvoor in de plek komen - helaas wel binnen. In de tussentijd volgens mij tijdens The 11th hour en Acrostichon alleen maar slap lopen ouwehoeren, geen idee van dus. Carach Angren is sowieso niet mijn ding, en dat werd alleen maar keihard geconfirmed. Sowieso hoor je geen kak als je helemaal achteraan staat, gedurende de hele dag viel er geen gitaar te horen. Zowel binnen als buiten leek het wel alsof je helemaal vooraan moest staan voordat je iets hoorde, maar vooraan is het geluid meestal ook weer een denderende brij. Dat was wel vreemd. Trigger the Bloodshed speelde lekker, heb het even bekeken maar wederom zat ik al weer te kwijlen bij de gedachte aan dat Gorod daarna zou komen. Zoals gewoonlijk openden ze met Disavow your god, wat echt zó'n lekkah nummah is! Het was gedurende de show moeilijk alle details uit het geluid te halen, zo vooraan naast een speaker, maar met die mooie technische-solostukjes gaat dat beter gelukkig. Ik heb in ieder geval genoten, jammer dat het dan maar zo kort duurt.

Daarna zo'n inkakker en maar even buiten gaan zitten.. pas tijdens Cattle Decapitation maar weer eens gaan kijken. Vage vette band, maar live zeker gaaf om te zien. Maar niet zo mooi als Origin! (Over Gothminister ga ik het gewoon überhaupt maar niet hebben :P tering zeg). Ik denk dat het niet uitmaakt wat iemand van Origin vindt, het is sowieso zoooooo vet om te zien. Helaas kon ik het spectakel wat minder goed bekijken dan op NDF, maar niettemin was de energie goed te voelen. Iedereen was enthousiast en het was een puike afsluiter. Daarna met m'n reeds ontnuchterde bakkes de auto in om te slapen (of wat er voor door moest gaan).

Ergens wel jammer van het sippe weer, maar aan de andere kant was het beter dan dat extreem hete gemeuk wat normaal het geval is aldaar. En qua algemeen geluid ook een beetje vaagheid dus.. maar goed, het mag de pret allemaal niet drukken. Wel gezellig gehad verder : ).

Superrelaxed, het is ook maar echt een uur en een kwartiertje rijden voor mij.
Olen viikinki, tulin raiskaamaan teidän tyttären!

~!!iK hAuW Va ma DuSHi Elli3!!~ Lavv me schatje

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Stonehenge Festival 2010

Bericht door r1Co » wo aug 04, 2010 12:08 pm

cattle decapitation was inderdaad de vetste band van de dag, verder balen dat hacride niet kwam opdagen, daar was ik toch eigenlijk speciaal voor afgereisd in me eentje :(

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Stonehenge Festival 2010

Bericht door MetalJan » wo aug 04, 2010 2:42 pm

Zo, dat was weer een prima feestje in Steenwijk. Heb me ook prima vermaakt!

Wat me meteen opviel bij binnenkomst was dat ze het terrein anders hadden ingedeeld dan vorig jaar en ze hadden het ook wat groter opgesteld. Echt een verbetering. Ook hadden ze nu een plek gemaakt waar je kon zitten. Prima geregeld jongens (en meisjes) van de organisatie!

We kwamen binnen bij Visionary666 en de zaal zat al aardig vol. Muzikaal deed het me een beetje denken aan Unmerciful, terwijl de zang me deed denken aan Grave. De zang kon me daarom ook niet zo bekoren. Al met al toch een aardige binnenkomer.

Na dit geweld zijn we naar buiten gelopen om Symphony Of Destruction te aanschouwen. Ze zagen eruit als een stelletje emo’s, maar gelukkig was de muziek niet zo. Leuk bandje.

Daarna weer de zaal ingedoken voor Face The Fact. Apart bandje en we konden er beiden niet zoveel mee, dus zijn we weer naar buiten gegaan.

Devious was daarna goed op dreef. Lekkere deathmetal dus! Weinig op aan te merken, gewoon een prima optreden!

Ik zag Moker vorig week nog in de Baroeg, maar ook nu besloot ik om ze te gaan kijken. Heb me wederom niet verveeld bij deze show. Muzikaal stond het als een huis en de band was erg enthousiast bezig. Ook werd er voor de jarige bassist gezongen en ging de zanger nog even crowdsurfen. Gaaf optreden!

Daarna was het een tijd wachten op Acrostichon, omdat Gorod pas later binnen speelde. Hun optreden was wel oke, maar niet echt speciaal ofzo, dus zijn we naar binnen gegaan voor The 11th Hour. Had deze band nog niet live gezien en het kon me wel bekoren. Op de cleane zang na dan, die vond ik er niet echt uitkomen.

Carach Angren wilde ook graag zien, maar wat viel dat tegen zeg. En dan heb ik het met name over het geluid, dat stond veel te hard. Drie nummers heb ik het uitgehouden en toen ben ik maar weer naar buiten gegaan. Jammer.

Trigger The Bloodshed was erg extreem en het geluid was prima. Goed optreden van een enthousiaste band!

In de zaal stond Gorod op het punt van beginnen. Het geluid was wederom bedroevend en na een drie-tal nummers ben ik ook hier wat verder van het podium gaan staan. Toch gaven ze een prima show weg.

Met Valkyrja had ik niet zoveel mee en zijn we weer weggegaan.

Ik had General Surgery ook al eens in de Baroeg gezien, dus ik wist wat ik kon verwachten. Ze gaven een prima grindshow weg en het geluid was stukken beter dan bij Gorod en Carach Angren gelukkig. Gave show van deze Zweden!

De laatste (en eerste) keer dat ik Cattle Decapitation zag vond ik er niet zoveel aan, maar dat was vandaag wel anders. De zanger heeft een zeer diverse stem. Van diepe grunt tot hoge krijs. De muziek was ook zeer extreem, misschien iets te, want ik hou niet echt van 300 breaks (bij wijze van) in één nummer. Al met al toch een lekker bruut optreden.

Onderweg naar de WC tien seconden van Gothminister. Ik hield het erop dat het mijn ding niet was.

Als laatste mocht Origin aantreden. Deze gasten hebben mij nog nooit teleurgesteld en dat was vandaag ook niet het geval. Het geluid was in het begin nog helemaal optimaal, maar naarmate de set vorderde werd dat beter. Ik kon ook zonder moeite wat verder naar voren lopen, om de technische fratsen van de band te aanschouwen. De band was was weer in goede doen en gaf wederom een goed optreden weg! Terechte afsluiter!

Stoeptegel
Berichten: 529
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:50 pm

Re: Stonehenge Festival 2010

Bericht door Stoeptegel » wo aug 04, 2010 3:32 pm

Gorod; het leken op het terrein zulke rustige kerels maar op het podium, mijn god wat een beesten!
Het geluid bij hen was echt niet goed en hard! Allemachtig wat stond het geluid hard!
Geen.

Gebruikersavatar
goddethroned
Berichten: 1483
Lid geworden op: za jul 16, 2005 2:50 pm
Locatie: Heino

Re: Stonehenge Festival 2010

Bericht door goddethroned » wo aug 04, 2010 10:10 pm

Was weer een erg geslaagd dagje Stonehenge zoals ieder jaar. Hoogtepunten voor mij waren Cattle Decapitation (!), Origin, General Surgery en Gorod.
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

Gebruikersavatar
Basement
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 8:55 pm
Contacteer:

Re: Stonehenge Festival 2010

Bericht door Basement » za aug 28, 2010 9:47 am

metalfoto's @ http://www.basementonline.nl

Plaats reactie