Wacken 2010

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
King of Beer
Berichten: 923
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:46 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door King of Beer » zo aug 08, 2010 9:25 pm

Ik ben ook nog bij Seven Ends geweest en was vette shit.
Heb me lekker uitgeleefd in de pits en wall of death.
Ik had er een oranje pruik op.
En nog bedankt voor de flessenopener, komt altijd van pas.

Ben van hier Iron tegengekomen en ik stond samen met Satyr op de camping.
En wat stonden we weer relaxed zo goed als vooraan op de camping, ideaal.

Klein verslagje nog over de bands.

Woensdag: Raging Mob wat bruut was een 2 keer Mambo Kurt wat weer geweldig was.

Donderdag: Seven Ends die gaaf was, Alice Cooper leuke show had maar het geluid kut was, Motley Crue was gaaf wat ik gezien heb.
Die speelde deels tegelijk met Ghost Brigade die wel zo ontiegelijk meesterlijk waren.
Wat was dat genieten.
Daarna Iron Maiden dat deze keer nogal tegenviel.

Vrijdag:
Dew Scented opende met een vette pot thrash.
Amorphis die een heerlijke show gaf met als hoogtepunt het nummer Alone.
Astral Doors was genieten al stond het geluid veels te hard.
Lizzy Borden was ook gaaf, ook de show erom heen was leuk.
Tarja was leuk om eens solo te zien maar wat verneukte die gitarist Sleeping Sun.
10 minuten Arch Enemy gezien wat wel strak klonk maar al veels te vaak gezien.
Grave Digger met een heersende 30th anniversary show met als gasten Doro, Hansi Kursch, Van Canto en Red Hot Chilli Pipers terwijl ze de cd Tunes Of War intergraal speelde.
Wat was mijn stem naar de tyfes aan het einde, gaaf.
Snel door naar Raven om die 1 van de betere shows op Wacken te zien neerzetten.
Wat blijft het leuk om naar die band te kijken.
Slayer zette 1 van de betere concerten neer dus dat was ook wel gaaf.
Klein stukje 1349 gezien maar die vielen deze keer wat tegen.
Anvil nog een stuk gezien wat ook leuk was.

Zaterdag:

Stukje Unleashed gekeken die een goeie pot death metal er neer knalden.
Daarna de andere helft bij Kampfar gekeken die ook goed uit de verf kwamen in het daglicht.
Overkill rostte de pannen van het dak door een waanzinnige thrash show neer te zetten, en eindelijk weer eens het nummer Coma in de setlist.
Stukje Lock Up gezien maar dat vond ik na 3 nummers ook wel best.
W.A.S.P. was geweldig om te zien, zeer goede show.
Die wil ik zeker eens in een zaal zien.
Debauchery gaf een erg strakke set neer waar menig nek van op en neer ging.
Cannibal Corpse vond ik wat tegen vallen.
Het geluid was aardig kut en het klonk ook niet zo strak allemaal.
Solstafir was voor mij DE!! band van het festival.
Die staken verreweg boven alles uit.
Dat was echt intens genieten een meegesleept worden dor de muziek.
Hoogtepunt was het nummer Pale Rider.
Edguy was wel leuk om te zien maar niet zo heel boeiend.
Immortal was gaaf weer eens te zien.
Het geluid was enorm zacht en het eerste deel was de gitaar ook amper te horen maar toch was het erg gaaf.
Al leek het wel erg kort.
Nog 20 minuten Rotting Christ kunnen meepakken wat ook weer ff lekker uit je dak gaan was.
Nog 25 minuten een heersend Tiamat gezien, heerlijke show.
Maar toch nog een half uur Fear Factory meegepakt die ook een enorm brute show neer hebben gezet.


De absolute hoogtepunten waren dus Solstafir, Ghost Brigade, Raven en Grave Digger met daarbij genoeg ander moois.


En dat was het einde van een heersend wacken waar je weer een hele week naar de klote bent.
Volgend jaar weer.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

Gebruikersavatar
metallicattim
Berichten: 300
Lid geworden op: do jun 10, 2004 5:37 pm
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door metallicattim » zo aug 08, 2010 11:51 pm

Als iemand op de metaltix.com site komt, bestel me dan please 2 kaarten mee :P Site is uit de lucht en wil dit jaar toch echt de Xmas package scoren!

Wel een aantal tegenvallers dit jaar: Despiced Icon ( klonk gewoon niet zo lekker als op CD ), Dew-Scented ( kende ze niet, beviel me gewoon niet ), Ektomorf ( zelfde verhaal als Despised Icon ), Job for a cowboy ( vorig jaar ontdekt op Wacken, maar dit jaar kon het me echt niet boeien ).

Gelukkig ook een aantal onverwachte goede bands: Hackneyed, Delain, Immortal ( was mn eerste live show ), Orcus o Dis ( klonk vet! ), Unleashed ( ook eerste show, damn die gasten zijn goed! )

En de gebruikelijke goede shows: Fear Factory, Arch Enemy, Slayer, Soulfly ( klein stuk maar gezien omdat Dispised Icon tegenviel, dus maar alvast naar Black voor FF ).

Secrets of the Moon heb ik helaas gemist, mn rug deed gewoon niet meer mee, volgende keer beter. Hele week last mn rug gehad, maar we hebben het weer overleefd!
I've lost
all my beliefs
to a world
of hypocrisy

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door MetalTuupLimburg » ma aug 09, 2010 1:50 pm

Heej Tim, ik heb jou helemaal niet gezien dit weekend. Maar realiseer me dat ik wel meer mensen niet ben tegen gekomen...

Was weer een erg gave editie. Iets minder bands gezien dan andere jaren, en dus meer tijd voor geouwhoer op de camping. Een paar hoogtepunten waren Amorphis, Iron Maiden, OverKill, Fear Factory, Immortal, Apocalyptica, Slayer, Arch Enemy en Mötley Crüe.
Seven Ends deed het ook goed, wat een prima reactie bij het publiek opleverde. Met misschien wel de eerste en laatste 'wol of des' van het festival die niet bestraft werd door het geluid uit te zetten. De nieuwe (nogal overtrokken) regels leverden af en toe wel grappige momenten op, zoals het verbodsbord dat tijdens de ultieme deathcoreband Edguy op de schermen kwam te staan omdat mensen voor de grap in een rondje gingen lopen. En de niet te zuinige wervelwind die nog geen minuut na de aankondiging over circlepits over het terrein ging was natuurlijk ook briljante timing.
Soms was het natuurlijk wel erg proppen (tijdens Alice Cooper bv), maar dat is voor mij geen reden om volgend jaar niet weer te gaan. Gelukkig was het dit jaar makkelijker om van de camping af te komen, zodat bij de 'traditionele' rit van 11 uur niet ook nog eens een paar uur stilstaan op de camping erbij kwamen zoals vorig jaar.

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door Methilde » ma aug 09, 2010 3:43 pm

Zo, ondergetekende is even aan het bijkomen van een zeer prettige WOA 2010!
Met een pleerol naast me (zakdoeken zijn op) wegens een fikse verkoudheid en daarbij horende snotneus zal ik maar even kort verslag doen:

BANDS
Ik heb niet zoveel bands gekeken helaas, maar de bands die ik heb gezien heb ik dan ook vaak langer dan 5 minuten bijgewoond.
Alice Cooper: die moest ik gewoon zien omdat hij zo awesome classic is. Hij werd wederom onthoofd en gaf visueel een toffe show weg. Ook kende ik de meeste nummers die ze speelden wel aardig goed :)
Ill Nino: Kickass maar wat een bende laag zat er in het geluid! Ik heb zelden mijn ingewanden zo voelen meetrillen als tijdens die gig ;)
Arch Enemy: Gewoon tof! Lekker showtje, ze speelden de nummers die ik leuk vond. Kon niet volledig alles volgen omdat er veel werd gecrowdsurfed en ik gras in mijn oog of een kist in mijn nek kreeg.
Caliban: Een van de gaafste bands die ik daar heb gezien. Niet verwacht dat ze zo'n lekkere show konden neerzetten omdat ik ze nog nooit had gezien. Heb wel een paar ceedeetjes van ze maar live komt het toch echt uit de verf. Dit ga ik vaker zien.
Cannibal Corpse: Ze speelden m; Hammer Smashed Face! Awesome! Heerlijke bak teuringherrie! Geweldig :) Na zijn praatje over 'this one goes out to the ladies' had ik Fucked With A Knife verwacht, maar die speelden ze dan weer niet ;)
Iron Maiden: Van een vrij grote afstand een stuk gevolgd, maar wel op een klapstoeltje onder het genot van een falafel. Mooie entourage en soort van monster. Helaas boeit de muziek me echt niet veel. Is een smaakding, maar de show was nice!
Edguy: Niet veel van mee gekregen hoewel ik er wel bij stond. Volgende keer beter :)
Stratovarius: Wanneer vindt men de live-autotune uit of neemt die zanger eens les? Ontzettend vaak zat ie ernaast. Jammer!
Immortal: Erg leuk om eens te zien! Heb me rot gelachen om die moves en gefaalde gitaarsolo's. Complimenten voor de drummer, die was lekker strak bezig!
WASP: Niet mijn ding en het kon me helaas niet echt boeien. De gitarist had wel een toffe cirkelzaag rond zijn brug zitten.
Fear Factory heb ik helaas niet meer kunnen zien, was echt te brak. Hopelijk een andere keer!

VERDER:
Waar zijn de superschoonmaaknegers gebleven? Die waren inderdaad een stuk beter bezig dan de huidige crew. Hopelijk zijn ze er volgend jaar weer, dat is toch wat fijner qua sanitaire voorzieningen. Douches waren wel nice! Rond bepaalde tijden (middernacht) staat er vrijwel niemand en heb je een lekkere straal warm water all for yourself.

Hendig, zo'n ledlampje in de full metal bag. Met die bouwlampen zie je 's nachts door het tegenlicht niet waar je loopt. Goed idee!

Wackinger Village vond ik erg leuk en sfeervol. Overal ruik je lekker eten en mooi aangekleed.

Food aanraders:
Broodje (vegetarische) kebap van Murat in het dorpje
Hollandse friet, omdat ze er awesome kruiden op mikken en de fritessaus anders is dan hier
Knobibrot, stinken, maar wel awesome lekker! Soort van pizza maar dan anders.

Gebruikersavatar
metallicattim
Berichten: 300
Lid geworden op: do jun 10, 2004 5:37 pm
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door metallicattim » ma aug 09, 2010 4:13 pm

Iemand nog zo'n hamburger gehad in macdonalds verpakking? Sjezus wat was dat ding droog en smaakloos!!

De hollandse friet was echt heerlijk, net zoals die broodjes vlees van 5 euro, weet nog steeds niet hoe ze heten, ik wees er maar telkens naar ( bij die stand met grote zwevende BBQ in het midden ).

Over een bende laag gesproken? Grave Digger was toch wel het toppunt! Eerste half uur alleen maar iets van BRR BRR BRRRRRR gehoord uit de speakers ( ik stond dan wel bij Black te wachten, maar volgens mij is het geluid voor beide podia hetzelfde?!? ) Het duurde echt lang voordat het enigzins luisterbaar was...
I've lost
all my beliefs
to a world
of hypocrisy

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Re: Wacken 2010

Bericht door Gr. Dracula » ma aug 09, 2010 5:03 pm

De optredens van Brutus en Seven Ends waren voor mij de onbetwiste hoogtepunten van WOA 2010.
Louter muzikaal waren dat vooral Kampfar,Immortal en Cannibal Corpse.
Voor de rest had Wacken vooral een vakantie-uitstraling. Relaxen, absurd veel vlees eten, schandalig lachen en dagelijks douchen, ondanks dat het kein heavy metal ist 8) .
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
metallicattim
Berichten: 300
Lid geworden op: do jun 10, 2004 5:37 pm
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door metallicattim » ma aug 09, 2010 5:17 pm

Het water gisteravond in bad was bruiner dan de wei in Wacken :P Douchen is echt zo overbodig op een festival... 10 min later ben je weer zo smerig dat het allemaal geen zin heeft gehad, kun je je net zo goed helemaal niet douchen!
I've lost
all my beliefs
to a world
of hypocrisy

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Re: Wacken 2010

Bericht door bloeding » ma aug 09, 2010 5:19 pm

metallicattim schreef:Iemand nog zo'n hamburger gehad in macdonalds verpakking? Sjezus wat was dat ding droog en smaakloos!!

De hollandse friet was echt heerlijk, net zoals die broodjes vlees van 5 euro, weet nog steeds niet hoe ze heten, ik wees er maar telkens naar ( bij die stand met grote zwevende BBQ in het midden ).
die lap vlees is een nacken en eerder heette ze gewoon steak.erg fijn indd. Broodje burger had mn meisje en die was inderdaad niet te kouwen.droog hoeren ding. De friet van de catering uit emmeloord was erg goed inderdaad.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Re: Wacken 2010

Bericht door Gr. Dracula » ma aug 09, 2010 5:32 pm

metallicattim schreef:Het water gisteravond in bad was bruiner dan de wei in Wacken :P Douchen is echt zo overbodig op een festival... 10 min later ben je weer zo smerig dat het allemaal geen zin heeft gehad, kun je je net zo goed helemaal niet douchen!
Jij hebt duidelijk geen chick mee in de tent...
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door MetalTuupLimburg » ma aug 09, 2010 5:54 pm

De vraag is vooral wat de oorzaak is en wat het gevolg...

Gebruikersavatar
Eus
Berichten: 274
Lid geworden op: di mei 25, 2004 9:35 pm
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door Eus » ma aug 09, 2010 6:31 pm

Hierbij nog wat foto's.

Skyline (met Doro)
Afbeelding

Alice Cooper
Afbeelding

Motley Crue
Afbeelding

Amorphis
Afbeelding

Voi Vod
Afbeelding

Endstille
Afbeelding

Arch Enemy
Afbeelding

Grave Digger
Afbeelding

Slayer
Afbeelding

Anvil
Afbeelding

Unleashed
Afbeelding

Overkill
Afbeelding

WASP
Afbeelding

Edguy
Afbeelding

Immortal
Afbeelding

Soulfly
Afbeelding

Fear Factory
Afbeelding

De rest is te vinden op mijn website http://www.metal-experience.com

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Wacken 2010

Bericht door Cranial » ma aug 09, 2010 6:58 pm

nou...ff kort verslagje dan maar:
woensdag gearriveerd met de festivalbus (die prima op tijd was), tentje opgezet en alvast een beetje over het terrein gestruind.
leuke BM docu gezien en bijna dood gegaan toen mn vriendin me een burrito kwam brengen die heter was dan gesmeerde bliksem (20 minuten later nog pijn op mn tong)
hier en daar wat bands gezien, niks wat echt de moeite waard was om over naar huis te schrijven.
donderdag in het dorp geweest voor de verplichte treeen bier en gezelligheid, ook de lokale bevolking was zeer vermakelijk (de zwarte hordes hahaha :P )
de meest grappige dingen gezien van mensen die hun vrienden op de dixi probeerden uit te roken tot aan een priester op vrijdag die stond te predicen tegen slayer maar wel zo sportief was om met moonende slayer fans op de foto te gaan. HULDE.
bands van de dag waren toch alice cooper en motley crue. vele dingen gezien waarvan ik het allemaal ff niet meer weet. maiden was om te huilen, verschrikkelijke setlist en klote publiek dat je gewoon probeerde te vertrappen, erg jammer.

vrijdag begonnen met brutus, pit bouwen om kwart over 11 s'ochtends met barbaren...het moet niet gekker worden ! overigens nog nooit zoveel stof gezien :P
eindelijk slayer gezien later die avond (na 3 gefaalde pogingen in het afgelopen jaar) wat niet dankzij de security was overigens. het veld was ''vol'', dikke 400 man voor de hekken, headbangende security die nergens meer om gaf en twee velden verder kon je er zonder problemen op en zo goed als naar vooraan lopen.
ik vond de security over het algemeen een stel hufters eerste klas en hopelijk doen ze er wat aan in de toekomst. want ik heb wat belachelijke dingen gehoord dit festival.
band van de dag waren slayer, Torfrock in het viking dopje en endstille !
later die avond beetje verdwaald het eerder genoemde viking dorpje ingestruind, waar ik meteen achter schermen werd uitgenodigd om plaats te nemen bij het vuur met een biertje wat maar niet opraakte... het was een zeer gezellige nacht !

zaterdag overkill en unleashed in de middag, veel gestruind wederom.
van alles gezien qua bands maar de absolute topper van de avond was toch echt Immortal ! wat een beesten waar ik dan ook heerlijk bij heb gecrowdsurfd.
enige punt van kritiek was: ''waar zijn de klassiekers gebleven?!'' geen battles o.i.d.? beetje jammer,maar toch nog steeds erg goed optreden met een mooie moot van de nieuwe plaat. fear factory nog een klein stuk gezien waarna ik ben afgetaaid naar een duitse vriend waar we nog ff lekker geBBQ-ed hebben met een drankje.
het ''brandstichten'' viel enorm mee dit jaar dus dat scheelde.
zondag een festivalbus naar huis die ietswat laat was door de organisatie bij wacken,maar netjes op tijd thuis :)
moe ,gebroken maar voldaan thuis aangekomen. volgend jaar zeker weer !

van geniale broodjes (een barbarenspies waar ook brood omheen zat gewikkeld) tot aan heerlijke drankjes (MEDE voor de win !!!), het was er allemaal !
mooie sfeer en gezellig volk.

zeker voor herhaling vatbaar !
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door Satyr » ma aug 09, 2010 7:03 pm

Zo, m'n eerste Wacken zit erop, het viel me 100% mee. Ik hou totaal niet van massale bijeenkomsten en aangezien ik ook geen bier/alcohol drink, had ik me voorbereid op 7 dagen ellende. Maar dat viel heel erg mee. Ik heb ontzettend viel gezien, maar het rijtje Cannibal Corpse/Immortal/Fear Factory was wel een hoogtepunt. Ik stond van half 7 tot half 2 op een halve vierkante meter, zonder eten/drinken, maar dat was wel de moeite waard. Je wilt vooraan staan of je wilt het niet, toch?

Positieve uitschieters:
- 1349: Erg strak, ondanks de mislukte vuurspuuracties (FAIL!)
- Until the Light Takes Us (film, gewoon in het Engels met ondertiteling)
- Gojira: Ik hou er niet zo van, maar het klonk wel erg goed in een stampvolle tent
- Amorphis: Er is leven na Black Winter Day, het nieuwe werk deed me sterk aan het Nederlandse Autumn denken (ja, ik weet het, dat moet eigenlijk andersom zijn)
- Brutus: Lekker stampen op de vroege ochtend
- Edguy: Ik moest het aanhoren omdat ze tussen Cannibal Corpse en Immortal op het True Metal Stage speelden en ik vond het zowaar tof.
- Soulfly: Net als Edgus zou ik daar nooit heen zijn gegaan als ik een keuze had, maar ook hun vielen me erg mee. Dat ze dan 5 nummers van de oude Sepultura spelen, ach ja...
- Cannibal Corpse: Superstrak weer, ze hebben intussen al 3 nummers 'dedicated to all the women out there'
- Immortal: Mooie pyro, jammer dat net het gitaargeluid wegviel en Abbath even van het podium moest. Hij kreeg nog vuurwerk van het plafond op z'n hoofd, hij zag het net op tijd gebeuren.
- Fear Factory: Het begin (nieuwe nummers) was tegenvallend, maar toen speelden ze Martyr, Demanufacture, Self Bias Resistor en Replica (ik vergeet er nu één, kan er even niet op komen) en ging het dak eraf.
- Meet en Greet met 1349 :)

Tegenvallend:
- Orphaned Land: Geluid was kut, zanger was kut, alles was kut.

Kampfar, Delain, meet & greet met Immortal heb ik gemist ivm zwembadbezoek :oops:. Equilibrium, Tyr, Solstafir en vele anderen niet kunnen zien ivm overlapping van de schema's. Seven Ends natuurlijk even gezien, ik vond ze zonder twijfel de beste van de bands die de nationale Metal Battle hadden gewonnen.

Seven Ends:
Afbeelding
Afbeelding

Brutus:
Afbeelding
Afbeelding

Stof...:
Afbeelding

Immortal:
Afbeelding

joeri666
Berichten: 8
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 12:43 pm

Re: Wacken 2010

Bericht door joeri666 » ma aug 09, 2010 8:16 pm

voor mij was het de 4e keer wacken
dit blijft voor mij toch wel een jaarlijks evenement om te gaan
heb weer een aantal erg goede optredens gezien
ik geef mensen gelijk dat de sanitaire voorzieningen niet echt best zijn maar het blijft een festival
dus idd thuis douche
het blijkt keer op keer weer een verbazing wat mensen meenemen
het lijkt er ook op alsof er een prijs is voor wie er het meest idioot uitziet
ik kijk elk jaar weer met verbazing hoe sommige mensen er uit zien
het was weer een fantastisch wacken
volgend jaar weer erbij

Gebruikersavatar
gloomy88
Berichten: 1336
Lid geworden op: di aug 05, 2008 5:06 pm
Locatie: Tilburg (noord brabant)

Re: Wacken 2010

Bericht door gloomy88 » ma aug 09, 2010 11:03 pm

Zo de 2de keer zit er weer op voor mij :D
We kwamen dinsdag nacht aan maar kregen toch een plaats achteraan wat we ook wel balen vonden. Daarna tent opgezet en de darbeknoei aangestoken gegeten een hoop bier naar binnen gewerkt :D
Toen zijn we maar richting fest terrein gelopen om om hal 4 snachts onze bandjes op te halen :P En hoe dichter je bij het terrein kwam des te gekker gaver of bizarder werden de bouwerken op de camping :lol: Geweldig ook het gedrag van somminge dronken duitsers :lol:
Woensdag overdag rustig aan gedaan Wederom gebarbeknoeit En daarna naar de biergarten vertrokken en eff bij de metal karaoke geweest.
Donderdag Heel de middag Gezellig in het middeleeuws dorpje in het badhuis in bad gezeten heerlijk!! Uitgeweekt en heel wat liters drank later kwam ik daaruit :P Daarna terug naar de tent en gegeten. later vanuit de biergarten naar maiden geluistert. Daarna was het tijd voor gojira en wat was dat toch weer geniaal dus heerlijk van genoten!Van mij hadden ze veel langer mogen spelen :D Daarna wederom verder aan het gerstenat lurken in de partytent.
Vrijdag Veel in het middeleeuws dorp rondgehangen. Savonds arch enemy van een afstand gezien klonk weer lekker. Daarna naar voren voor slayer En ja hoor ze kwamen eindelijk en heb er nog van genoten ook :D Een hoop rond gestruint wat zooi gekocht en bij atrocity gaan kijken. Niet helemaal mijn ding maar vond het wel een leuk optreden.
Vervolgens wouden we weer naar de party tent was ie tot onze grote verbazing dicht :?: :?: Terwijl dat boekje toch anders aangaf. Toen maar effe in de biergarten gezeten en richting tent vertrokken.
Zaterdag vond ik de beste programmering hebben Ik begon met ektomorf op de een of andere manier overtuigde ze me niet echt. Daarna caliban wat ik al een stuk vetter vond. Unleashed heb ik in het verleden beter gezien jammer. Lock up vond ik genieten lekker lomp. Hetzelfde gold voor cannibal corpse alleen die stof had ik erg veel last van.Bij immortal ben ik even wat gaan eten en erbij gaan zitten. Ik weet niet of het aan de plek lag waar ik zit maar ik vond ze op graspop beter. Daarna despised icon heerlijk maar erg kort naar mijn zin :D Vind het erg jammer dat ze ermee kappen! Fear factory vond ik een geweldig optreden geven veel beter nog als op fortarock. Daarna nog doodmoe een stukje udo gekeken en gaan slapen.
Zondag met erg veel files richting huis waardoor we er 11 uur over deden :o
ik ben er als het aan mij ligt volgend jaar weer bij [headbang]
[img]http://media.nuclearblast.de/openx/www/images/fd395dc9a150325eaefd6903672007d5.gif[/img]

Gebruikersavatar
metallicattim
Berichten: 300
Lid geworden op: do jun 10, 2004 5:37 pm
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door metallicattim » di aug 10, 2010 10:07 am

Gr. Dracula schreef:
metallicattim schreef:Het water gisteravond in bad was bruiner dan de wei in Wacken :P Douchen is echt zo overbodig op een festival... 10 min later ben je weer zo smerig dat het allemaal geen zin heeft gehad, kun je je net zo goed helemaal niet douchen!
Jij hebt duidelijk geen chick mee in de tent...
Echt wel, maar die douchet ook gewoon niet, dus dat boeit niet dan :D

Ohjah een Nacken, heerlijk stuk vlees, maar was altijd wel proppen om het IN het kleine broodje te krijgen en daarnaast nog ketchup erbij die aan alle kanten eruit kwam, maar heerlijk vreten dat zeker.
I've lost
all my beliefs
to a world
of hypocrisy

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: Wacken 2010

Bericht door Sentinel » di aug 10, 2010 10:33 am

Zijn er nog figuren geweest die uuuuurrrreeenn in de rij hebben gestaan om het kaartje voor een bandje om te ruilen?
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Re: Wacken 2010

Bericht door valkyrian » di aug 10, 2010 10:42 am

nee niet echt, wij gingen gewoon naar d achterkant van de kaartjesstand en daar was het maar een paar minuten

wacken was overigens best wel gaaf, w.a.s.p. ruleerde iedereen eruit, jammer alleen dat ze geen animal speelden :?

Gebruikersavatar
metallicattim
Berichten: 300
Lid geworden op: do jun 10, 2004 5:37 pm
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door metallicattim » di aug 10, 2010 11:25 am

Sentinel schreef:Zijn er nog figuren geweest die uuuuurrrreeenn in de rij hebben gestaan om het kaartje voor een bandje om te ruilen?
Als je naar de stands ging in de CENTER kon je wel eff wachten ja, wij gingen bij de ingang van het terrein aan de infopoint kant en daar hebben we een minuut of 10 gewacht.
I've lost
all my beliefs
to a world
of hypocrisy

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wacken 2010

Bericht door IROn » di aug 10, 2010 12:34 pm

valkyrian schreef:nee niet echt, wij gingen gewoon naar d achterkant van de kaartjesstand en daar was het maar een paar minuten

wacken was overigens best wel gaaf, w.a.s.p. ruleerde iedereen eruit, jammer alleen dat ze geen animal speelden :?

Gaan ze ook niet meer doen, aangezien dhr. Lawless Reborn Christian is.

Ik miste persoonlijk Blind in Texas meer.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door Satyr » di aug 10, 2010 1:01 pm

Sentinel schreef:Zijn er nog figuren geweest die uuuuurrrreeenn in de rij hebben gestaan om het kaartje voor een bandje om te ruilen?
Nee, wij waren maandagochtend om 4 uur in Wacken en dinsdagochtend om 11 uur stond er geen kip bij de bandjesverstrekking. Echt een aanrader om vroeg te komen, we stonden op camping C, letterlijk op 1 minuut van het festival terrein.

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: Wacken 2010

Bericht door Sentinel » di aug 10, 2010 1:22 pm

Ik heb ook niet in die rij gestaan. Was volgens mij alleen woensdag dat het daar zo druk was. Het was weer een geslaagde editie met als hoogtepunten Iron Maiden met een geslaagde setlist, Slayer met een retestrak geluid, WASP met Chainsaw Charlie, Lizzy Borden, Nightmare, Immortal, Anvil, Cannibal Corpse en nog een paar. Ik vond trouwens Motley Crue ook megavet, heerlijk scheurgeluid bij Girls, Girls, Girls...

Trouwens het weer was ook zeer zeker goed te pruimen en het vreten was lekker.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door r1Co » di aug 10, 2010 2:04 pm

ik had ook me bandje aan de kant van het dorp van die container gehaald zeg maar, lipe ik weg via de andere kant (festival terrein kant zeg maar) zie ik daar echt 5x zoveel mensen staan :D

anyway, het was weer geslaagd, hoogte en dieptepunten, waarbij de hoogtepunten veel zwaarder wegen:

+++ chille reis en verblijf met de Freezeforze bus waarmee we samen in convooi reden met die van de Frisianpartyzone
+++ kwaliteit van het eten en drinken zoals eigenlijk elk jaar en dan vooral:
+++ chicken wings, heeeeeeerlijk gemarineerd waren die
+++ hollandse pommes frites, geniale kruiden inderdaad
++ hotdogs
++ goede optredens gezien en dan vooral:
+++ solstafir
+++ gojira
+++ ghost brigade
++ ihsahn
++ amorphis
+ orphaned land
+ the devil's blood
+ goeie organisatie op de meeste gebieden
++ op camperping Y achteraan is zo'n boerderij waar je elk jaar jaar weer ideaal kan douchen en ontbijten, stuk goedkoper ook
++ gezelligheid op de camping
+++ gratis kaartje wegens foutje bij de creditcard maatschappij van me maat :D
+ dingen die ik nu vast vergeet

--- mongool die kennelijk niet kon slapen en dus maar besloot de boxen van de freezeforzebus door te snijden vr nacht (gelukkig kon ie dat niet bij de frisian bus doen, dus konden die gewoon doorblazen, en onze boxen werden ook binnen 5 minuten weer gefixed toen we er 's ochtends achter waren gekomen, heb je met zelfgemaakte kabels he :))
- stof happen zodra er ergens iets teveel werd gesprongen (orphaned land, fear factory had ik er zelf veel last van vooraan), ineens was zo'n arabische sjaal geen mode accesoire meer
- niet naar binnen mogen om ihsahn te zien, alleen maar omdat ik ff een slush-ice wilde halen tijdens slayer bij de metalmarkt om terug te komen en te ondervinden dat het ineens te druk was geworden
-- tegenvallende optredens van de grote namen (Maiden en Slayer vooral, slecht was het niet, maar ook lang niet geweldig, geluk waren respectievelijk Ihsahn en Gojira er om de pijn te verzachten)
- lachwekkende bands als Cannibal Corpse, Motley Crue en Alice cooper (zo weinig goeie nummer dat ie z'n setlist dusdanig in plant dat z'n ene hit voor en achteraan wordt gespeeld en z'n andere precies in het midden). maar smaken verschillen zullen we maar zeggen (toch had ik daar liever andere namen gezien, maar dat heeft iedereen natuurlijk ook met andere bands...
--- apocalyptica gemist :( krijg je ervan als je te lang bij de bus blijft hangen I guess, volgend jaar herkansing gelukkig
-- equilibrium op een veel te klein podium in de wackinger village waardoor er veel agressie, drukte en her en der zelfs een beetje paniek ontstond
- brakheid zondags en zelfs vandaag nog. volgens mij is m'n immuunsysteem best naar de knoppen want ik rochel en nies alles bij elkaar, maar het was het waard I guess :P

op naar 2011!

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door Satyr » di aug 10, 2010 2:11 pm

r1Co schreef: --- mongool die kennelijk niet kon slapen en dus maar besloot de boxen van de freezeforzebus door te snijden vr nacht (gelukkig kon ie dat niet bij de frisian bus doen, dus konden die gewoon doorblazen, en onze boxen werden ook binnen 5 minuten weer gefixed toen we er 's ochtends achter waren gekomen, heb je met zelfgemaakte kabels he :))
Beetje overtrokken reactie natuurlijk, maar ik begrijp best dat er op een gegeven moment irritatie ontstaat als er 24 uur per dag keiharde muziek naast je staat. Onze buren draaiden op maandag- en dinsdagnacht alleen maar grindcore op geluidsniveau 'veel te hard' en die werden op woensdag door zo'n beetje alle omliggende tenten vriendelijk gesommeerd om het volume naar beneden bij te stellen. Wat ook gebeurde. Sowieso snap ik dat niet, dat je niet het fatsoen hebt om om half drie in de nacht de muziek maar eens zachter te zetten bijvoorbeeld.

Zal wel aan mij liggen, ben ik bang.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25597
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door Lennert » di aug 10, 2010 2:15 pm

De boxen werden kapot gemaakt omdat er de hele nacht teringherrie gedraaid werd? Goeie actie me dunkt.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Re: Wacken 2010

Bericht door Bob » di aug 10, 2010 2:23 pm

r1Co schreef: --- apocalyptica gemist :( krijg je ervan als je te lang bij de bus blijft hangen I guess, volgend jaar herkansing gelukkig
Geen zorgen, iedereen heeft ze gemist.

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door MetalTuupLimburg » di aug 10, 2010 3:23 pm

Nee, niet iedereen.

Afbeelding

Het spijt me voor jullie, maar het was best gaaf. En ook redelijk druk, dus er waren wel meer mensen die de 'subtiele hint' begrepen hadden.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Re: Wacken 2010

Bericht door Bob » di aug 10, 2010 3:44 pm

Hm, hun logo op de shirts was me wel opgevallen, maar iemand vertelde me dat ze afgezegd hadden. Nouja, volgend jaar beter.

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: Wacken 2010

Bericht door Sentinel » di aug 10, 2010 9:15 pm

Wat was er eigenlijk mis met het Cannibal Corpse optreden? ik zie allerlei gemiemel over dat optreden. Ze blazen met gemak al die metal-/deathcore en zogenaamde death/thrash rotzooi het podium af.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Wacken 2010

Bericht door Cranial » di aug 10, 2010 9:52 pm

Sentinel schreef:Wat was er eigenlijk mis met het Cannibal Corpse optreden? ik zie allerlei gemiemel over dat optreden. Ze blazen met gemak al die metal-/deathcore en zogenaamde death/thrash rotzooi het podium af.
behalve het geluid en de setlist? vrij weinig ...hoezo?
en als jij vind dat CC het grotendeel van bands wegblaast moet je eens wat meer muziek gaan luisteren [headbang]
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8438
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Wacken 2010

Bericht door AmnesJAn » wo aug 11, 2010 7:55 am

Mijn hoogtepunt van Wacken was dit jaar onbetwist om erg zelf te mogen spelen.
We moesten op donderdan om kwart voor 1 beginnen, dus we hadden niet verwacht dat er al een hoop mensen zouden zijn. Des te groter was onze verbazing toen de tent helemaal vol zat en iedereen ook helemaal los ging toen we begonnen. Mensen zaten als gek te headbangen en de pits waren ook niet van de lucht.
Met het laatste heb ik trouwens nog aardig gedonder gehad. Blijkbaar waren dus de wall of death en circlepit verboden, iets wat mij niet verteld was.
Dus moest ik opeens na het optreden met een security kerel mee en kon ik me gaan verantwoorden tegenover organisatie, politie, hulpdiensten, ordnungsambt etc die het in eerste instantie lieten voorkomen alsof er iets heel ergs gebeurd was (hetgeen niet het geval was). Niet echt heel plezierig kan ik wel zeggen.
Buiten dat laatste heb ik enorm genoten op Wacken en konden verder vooral de optredens van Endstille (te gek met Zingultus op zang), Cannibal Corpse (op cd heb ik er niet meer veel mee, maar live blaast het nog steeds alles in puin), Mötley Crüe (zelfs Vince leek redelijk bij stem) en Secrets Of The Moon (blijft live altijd enorm sfeervol en bijna ritueel) mij erg bekoren.
לֹא אעבוד

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door MetalTuupLimburg » wo aug 11, 2010 10:45 am

Hmm Secrets of the Moon heb ik dan wel weer gemist... op het moment dat die volgens mijn eigen tijdschema hadden moeten spelen stond Raven daar. Blijkbaar toch nog iets gewijzigd waar ik niet van op de hoogte was.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Wacken 2010

Bericht door Heidewolf » wo aug 11, 2010 11:29 am

Ik vind het jammer dat ik maar de helft van Raven had meegekregen. Die gasten speelden een energieke en enthousiaste show. Verder was Ishaan erg goed, jammer dat het zo kort was. Grave Digger en Overkill waren de hoogtepunten voor mij op de mainstage. Arch Enemey was een aangename verrassing, voornamelijk vanwege het goede geluid. Iron Maiden was goed, maar ik stond zo'n 10 meter van het podium vandaan en daar was het bedrukkend druk. Ik heb me gewoon gericht op het podium en me laten duwen, zodoende heb ik me aan weinig geërgerd, afgezien van die verdomde crowdsurfers.

Dit was mijn vijfde en laatste wacken. Het is voor mij te groot geworden. Je moet teveel moeite doen voor een redelijk plaatstje. Volgens mij was dat tijdens mijn eerste wacken in 2004 niet zo. De organisatie gaat verder wel goed om met de drukte, maar het is voor de mainstages veels te druk.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: Wacken 2010

Bericht door Sentinel » wo aug 11, 2010 12:12 pm

Cranial schreef:
Sentinel schreef:Wat was er eigenlijk mis met het Cannibal Corpse optreden? ik zie allerlei gemiemel over dat optreden. Ze blazen met gemak al die metal-/deathcore en zogenaamde death/thrash rotzooi het podium af.
behalve het geluid en de setlist? vrij weinig ...hoezo?
en als jij vind dat CC het grotendeel van bands wegblaast moet je eens wat meer muziek gaan luisteren [headbang]
Welke muziek? Tips?
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
NvE
Berichten: 444
Lid geworden op: wo feb 22, 2006 6:38 pm
Locatie: Baarlo
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door NvE » wo aug 11, 2010 5:10 pm

Heidewolf schreef:Ik vind het jammer dat ik maar de helft van Raven had meegekregen. Die gasten speelden een energieke en enthousiaste show. Verder was Ishaan erg goed, jammer dat het zo kort was. Grave Digger en Overkill waren de hoogtepunten voor mij op de mainstage. Arch Enemey was een aangename verrassing, voornamelijk vanwege het goede geluid. Iron Maiden was goed, maar ik stond zo'n 10 meter van het podium vandaan en daar was het bedrukkend druk. Ik heb me gewoon gericht op het podium en me laten duwen, zodoende heb ik me aan weinig geërgerd, afgezien van die verdomde crowdsurfers.

Dit was mijn vijfde en laatste wacken. Het is voor mij te groot geworden. Je moet teveel moeite doen voor een redelijk plaatstje. Volgens mij was dat tijdens mijn eerste wacken in 2004 niet zo. De organisatie gaat verder wel goed om met de drukte, maar het is voor de mainstages veels te druk.
Recht voor de mainstages is het altijd druk, echt niet alleen op wacken, en al helemaal bij een optreden van Maiden.... Ik snap dan vaak ook niet wat men daar nu zo leuk aan vindt. Ok, je staat dichterbij en je kunt het snotje wat bij Bruce in de neus zit zien, voor de rest valt er volgensmij weinig te genieten als je zo hutje-mutje staat. Verder ook een beetje naief om te gaan klagen over drukte als je vantevoren dondersgoed weet dat het festival de laatste jaren standaard uitverkoopt, wat verwacht je dan vraag ik me af.
don't mistake lack of talent for genius

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Wacken 2010

Bericht door Cranial » wo aug 11, 2010 5:40 pm

Sentinel schreef:
Cranial schreef:
Sentinel schreef:Wat was er eigenlijk mis met het Cannibal Corpse optreden? ik zie allerlei gemiemel over dat optreden. Ze blazen met gemak al die metal-/deathcore en zogenaamde death/thrash rotzooi het podium af.
behalve het geluid en de setlist? vrij weinig ...hoezo?
en als jij vind dat CC het grotendeel van bands wegblaast moet je eens wat meer muziek gaan luisteren [headbang]
Welke muziek? Tips?
ik ken maar zat bands die CC het snot voor de ogen wegspelen,want erg goed zijn ze al een tijdje niet meer.
Tullepetoanum Metallius

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door MetalTuupLimburg » wo aug 11, 2010 6:09 pm

Met beide voorgaande posts eens. Er waren ook maar maar een paar acts waarbij het echt heel druk was, bij 90% van de bands kon je probleemloos tot vooraan lopen.

Gebruikersavatar
kriegsnebel
Berichten: 391
Lid geworden op: vr okt 31, 2008 9:01 am
Locatie: Den Haag

Re: Wacken 2010

Bericht door kriegsnebel » wo aug 11, 2010 7:45 pm

3de keer Wacken. Vorig jaar overgeslagen, weet ook niet meer waarom x)

Dinsdagavond kwamen we aan, op veld H. Top veld niet te ver lopen maar ook niet te dichtbij.
En om de hoek goede wc's inplaats van die vieze dixi's.
Dinsdag geen file, alleen de weg tussen Bremen en Hamburg was jammer dat ze met de weg bezig zijn, waardoor je steeds maar 80 mocht.

Woensdag metalmarkt bekeken, ook elk jaar het zelfde. Hoeveel dildo's/vibo's(?) zullen er verkocht zijn ?:')

Donderdag begonnen met Alice cooper, was om te huilen! Slecht kut geluid. Motley Crue niet echt op gelet, maar wat ik hoorde vond ik niet leuk.
Iron Maiden was wel aardig, alleen saaie setlist.

Vrijdag wakker geworden met de Trash metal van Dew Scented, klonk erg lekker! Amorphis kut muziek!!! Verder, Ill Nino, Die Apokalyptischen Reiter, BossHoss vanuit de Beergarden gekeken. Toen naar Endstille was gewoon niet leuk was. Had ze in het donker geprogrammeerd op de Party stage ofzo. Nieuwe zanger vind ik geen nieuwe toevoeging voor Endstille. Had liever Iblis gehad. Daarna naar de tent gegaan, later terug gegaan en een heel stuk van Grave Digger gekeken wat me erg beviel. Daarna Slayer, was ook wel erg gaaf. Daarna nog naar Imperium Dekadenz geweest, was erg gaaf!! Denk de band van de dag.

Zaterdag al vroeg in de Beer Garden vanuit daar Caliban en Ektomorf gezien. Daarna naar Unleashed wat erg gaaf! halverwege naar Kampfar gegaan wat echt geen klote aan was. Met die flapdrol van een zanger 'are you ready for some real black metal' dus snel weer terug gegaan naar Unleashed wat erg gaaf was! Overkill en W.A.S.P. vanuit de Beer Garden gekeken. Kon me niet zo veel boeien. Daarna Cannibal Corpse gezien wat erg gaaf was. Mr Cuntgrinder houd volgens mijn wel van grapjes:') kon er om lachen! CC was ook de band van de dag voor mijn. Ook nog even Metsatöll,Varg en Solstafir gezien wat erg kut was. Immortal was wel weer leuk om te zien.

De Zondag om 7 uur gaan rijden, geen files. Alleen eerst een uur door het platte land gereden omdat elke oprit naar de snelweg was afgezet.

+ punten: Veld H! Het bier, De Beer Garden, Wiki burger, schone en goede wc's vlakbij veld H

- punten: Onze buren die alleen maar bierflesjes kapot aan het trappen op de weg en keiharde muziek draaide. De stof en 10 betalen omdat ik een dag te vroeg was.
2 jaar geleden hoefde dat niet.

Verder een goed Wacken gehad. Volgend jaar denk weer!!
Bier en metal

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: Wacken 2010

Bericht door Sentinel » wo aug 11, 2010 7:46 pm

Cranial schreef: ik ken maar zat bands die CC het snot voor de ogen wegspelen,want erg goed zijn ze al een tijdje niet meer.
Ik ken ook zat bands die CC het snot uit de kop rammen maar op Wacken waren die bands niet aanwezig. Ik ben de tel kwijtgeraakt hoe vaak ik ze afgelopen twintig jaar heb gezien maar ik kan me geen concert herinneren dat ze ook maar enig moment kut waren. Ik heb zelf niet zoveel met hun latere albums (laatste 2 nog nooit gehoord zelfs) maar live is CC nu eenmaal een allesverpletterende bulldozer die in combinatie met een gigantisch aangeschoten toestand voor heel wat plezier kan zorgen.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Re: Wacken 2010

Bericht door bloeding » wo aug 11, 2010 8:07 pm

AmnesJAn schreef:Met het laatste heb ik trouwens nog aardig gedonder gehad. Blijkbaar waren dus de wall of death en circlepit verboden, iets wat mij niet verteld was.
Dus moest ik opeens na het optreden met een security kerel mee en kon ik me gaan verantwoorden tegenover organisatie, politie, hulpdiensten, ordnungsambt etc die het in eerste instantie lieten voorkomen alsof er iets heel ergs gebeurd was (hetgeen niet het geval was). Niet echt heel plezierig kan ik wel zeggen.
dat lijkt weer iets nieuws inderdaad.
zo staan ze bekend om hun gigantische pits en circle pits en zo mag er dit jaar geen normaal pitje meer gebouwd worden.
ze zullen wel flink gezeik gehad hebben ofzo vorig jaar, heb het nog nooit eerder mee gemaakt dat dit niet mocht. bizar gewoon.

ik weet niet wat er van waar is, maar zelfs een band (ben de naam even kwijt, volgens mij job for a cowboy) bij de party stage moest eerder stoppen omdat ze het publiek hadden gevraagd om een circle pit ofzo te bouwen. je mag er kennelijk als band niet om vragen, maar wel hand gebaren maken, want het hele weekend genoeg circle pits gezien.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Re: Wacken 2010

Bericht door zwarte krijser » wo aug 11, 2010 9:38 pm

Dat was idd by Job for a Cowboy, bij hen werd het geluid na een tijdje gewoon weggedraaid gevolg met eoa preek in het duits. Mag ik ook wel zeggen dat die band het er een beetje om leek te doen met herhaaldelijke verzoeken voor walls of death en circlepits etc.
Overigens denk ik dat alleen walls of death echt verboden zijn, is ook een nieuwe trend voor mijn gevoel en voorheen nooit echt gezien op zn minst op wacken dan.
Circlepits waren er altijd al, en soms zelfs idioot groot zoals bij HSB in 2007 (dat was dan wel meer rennen, ok). En daar werd toen ook niet moeilijk over gedaan.

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Re: Wacken 2010

Bericht door valkyrian » wo aug 11, 2010 9:43 pm

die circlepit bij evile was zo gaaf, ik zag de hele band niet eens meer, dacht in eerste instantie toen we net binnenkwamen dat de rookmachine kapot was :lol:

heb nog bij een andere band op het videoscherm groot no circle pit zien staan :roll: het lijkt me dat normale pit veel gevaarlijker is

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wacken 2010

Bericht door IROn » wo aug 11, 2010 10:59 pm

Ik leg ernstig de link met de gebeurtenissen op de Love Parade, dat men daardoor extra voorzichtig is gewornde om slechte berichtgeving in de media te voorkomen.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door Satyr » do aug 12, 2010 6:07 am

IROn schreef:Ik leg ernstig de link met de gebeurtenissen op de Love Parade, dat men daardoor extra voorzichtig is gewornde om slechte berichtgeving in de media te voorkomen.
Wij stonden bij Alice Cooper muurvast en dat was zelfs helemaal achteraan. Dat had verder niks met circlepits te maken natuurlijk, maar meer met gebrek aan andere activiteiten op dat moment. Het leek wel alsof iedereen ineens op het veld stond. Na 3 nummers konden we eindelijk de uitgang bereiken.

Gebruikersavatar
metallicattim
Berichten: 300
Lid geworden op: do jun 10, 2004 5:37 pm
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door metallicattim » do aug 12, 2010 8:57 am

bloeding schreef:
AmnesJAn schreef:Met het laatste heb ik trouwens nog aardig gedonder gehad. Blijkbaar waren dus de wall of death en circlepit verboden, iets wat mij niet verteld was.
Dus moest ik opeens na het optreden met een security kerel mee en kon ik me gaan verantwoorden tegenover organisatie, politie, hulpdiensten, ordnungsambt etc die het in eerste instantie lieten voorkomen alsof er iets heel ergs gebeurd was (hetgeen niet het geval was). Niet echt heel plezierig kan ik wel zeggen.
dat lijkt weer iets nieuws inderdaad.
zo staan ze bekend om hun gigantische pits en circle pits en zo mag er dit jaar geen normaal pitje meer gebouwd worden.
ze zullen wel flink gezeik gehad hebben ofzo vorig jaar, heb het nog nooit eerder mee gemaakt dat dit niet mocht. bizar gewoon.

ik weet niet wat er van waar is, maar zelfs een band (ben de naam even kwijt, volgens mij job for a cowboy) bij de party stage moest eerder stoppen omdat ze het publiek hadden gevraagd om een circle pit ofzo te bouwen. je mag er kennelijk als band niet om vragen, maar wel hand gebaren maken, want het hele weekend genoeg circle pits gezien.
Zo ontiegelijk hypocriet van de organisatie, want ze zetten wel een foto van de megagrote circlepit van Machine Head van vorig jaar op de drinkbekers, dus ze vinden het wel prima om er mee te promoten cq geld te verdienen... Er zal geheid geen wet zijn die de organisatie verplicht hiervoor te waarschuwen, dus ze kiezen er zelf voor. Om dan een band het geluid uit te zetten echt te triest.

Echt belachelijk dit allemaal... over 5 jaar zit iedereen op een stoeltje in de riem voor het podium heb ik het idee...
I've lost
all my beliefs
to a world
of hypocrisy

Gebruikersavatar
Basman
Berichten: 85
Lid geworden op: zo apr 25, 2010 2:35 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door Basman » do aug 12, 2010 7:41 pm

metallicattim schreef:
bloeding schreef:
AmnesJAn schreef:Met het laatste heb ik trouwens nog aardig gedonder gehad. Blijkbaar waren dus de wall of death en circlepit verboden, iets wat mij niet verteld was.
Dus moest ik opeens na het optreden met een security kerel mee en kon ik me gaan verantwoorden tegenover organisatie, politie, hulpdiensten, ordnungsambt etc die het in eerste instantie lieten voorkomen alsof er iets heel ergs gebeurd was (hetgeen niet het geval was). Niet echt heel plezierig kan ik wel zeggen.
dat lijkt weer iets nieuws inderdaad.
zo staan ze bekend om hun gigantische pits en circle pits en zo mag er dit jaar geen normaal pitje meer gebouwd worden.
ze zullen wel flink gezeik gehad hebben ofzo vorig jaar, heb het nog nooit eerder mee gemaakt dat dit niet mocht. bizar gewoon.

ik weet niet wat er van waar is, maar zelfs een band (ben de naam even kwijt, volgens mij job for a cowboy) bij de party stage moest eerder stoppen omdat ze het publiek hadden gevraagd om een circle pit ofzo te bouwen. je mag er kennelijk als band niet om vragen, maar wel hand gebaren maken, want het hele weekend genoeg circle pits gezien.
Zo ontiegelijk hypocriet van de organisatie, want ze zetten wel een foto van de megagrote circlepit van Machine Head van vorig jaar op de drinkbekers, dus ze vinden het wel prima om er mee te promoten cq geld te verdienen... Er zal geheid geen wet zijn die de organisatie verplicht hiervoor te waarschuwen, dus ze kiezen er zelf voor. Om dan een band het geluid uit te zetten echt te triest.

Echt belachelijk dit allemaal... over 5 jaar zit iedereen op een stoeltje in de riem voor het podium heb ik het idee...
Een vriend van me, Pitcrew shirt, meesten zullen vast wel weten wie ik bedoel, die is vorig jaar ook door de security meegenomen.
hij stond ook in de pit, iedereen op te roepen, tot een wall of death en najah in t duits "uit elkaar" te roepen.
en dat schijnt dus niet te mogen.
aanzet tot geweld ofzo
wel apart, dat bands er gewoon om vragen, en er dan niets aan de hand is ...

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Re: Wacken 2010

Bericht door valkyrian » do aug 12, 2010 8:16 pm

AmnesJAn schreef: Met het laatste heb ik trouwens nog aardig gedonder gehad. Blijkbaar waren dus de wall of death en circlepit verboden, iets wat mij niet verteld was.
Dus moest ik opeens na het optreden met een security kerel mee en kon ik me gaan verantwoorden tegenover organisatie, politie, hulpdiensten, ordnungsambt etc die het in eerste instantie lieten voorkomen alsof er iets heel ergs gebeurd was (hetgeen niet het geval was). Niet echt heel plezierig kan ik wel zeggen.
vraag me af of bands als slayer of machine head ook op het matje geroepen worden :P

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Wacken 2010

Bericht door Cranial » do aug 12, 2010 8:43 pm

Sentinel schreef:
Cranial schreef: ik ken maar zat bands die CC het snot voor de ogen wegspelen,want erg goed zijn ze al een tijdje niet meer.
Ik ken ook zat bands die CC het snot uit de kop rammen maar op Wacken waren die bands niet aanwezig. .
ik noem een brutus en een endstille?
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Festivalbus
Berichten: 65
Lid geworden op: di apr 21, 2009 7:37 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door Festivalbus » do aug 12, 2010 11:37 pm

ai, die 2 bandnamen in dezelfde zin...?!?
ik heb zojuist een klein beetje moeten overgeven in mn mond...
busreizen naar Wacken en Summer Breeze!

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Wacken 2010

Bericht door r1Co » za aug 14, 2010 12:05 pm

Lennert schreef:De boxen werden kapot gemaakt omdat er de hele nacht teringherrie gedraaid werd? Goeie actie me dunkt.
anders kom je eerst even vragen of de muziek wat zachter mag? niemand heeft geklaagd bij ons en er kwamen zelf gedurende de nacht meer mensen bij zitten die het alleen maar vet vonden. flinke jonge hoor stiekem boxen door snijden als er niemand kijkt (iedereen was naar slayer), anders komt ie het even doen als iedereen erbij staat...

Plaats reactie