Iron Maiden V

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Wat vind je van Senjutsu?

De beste Maidenplaat ooit!
0
Geen stemmen
Lekker album hoor
9
64%
Aardig, maar ook weer niet te gek ofzo
5
36%
Tegenvaller
0
Geen stemmen
Christus te paard, wat een kutplaat
0
Geen stemmen
Weet ik niet
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 14

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » zo aug 15, 2010 2:01 pm

Godver, wat een gave plaat.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » zo aug 15, 2010 2:38 pm

Ok, ik neem mijn mening over A Matter Of Life And Death enigszins terug, want The Final Frontier overtreft dat album duidelijk met gemak. Meer up-tempo, de productie is een stuk beter, de epics werken beter door de sterke refreinen en lyrics in het algemeen en de nummers zijn dit keer echt progressief te noemen. Helemaal de Rush-achtige solo's in bijvoorbeeld Isle Of Avalon zijn prachtig! Waarom dat nummer zoveel gezeik krijgt is me overigens ook niet duidelijk, ik vind hem erg lekker.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

spercieboon800
Berichten: 37
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 4:00 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Iron Maiden V

Bericht door spercieboon800 » zo aug 15, 2010 2:42 pm

Ik heb de plaat afgelopen vrijdag gekocht, en ik moet zeggen dat het me eerst totaal niet boeide. Maar ik heb m nu een aantal keer geluisterd en hij is toch wel erg goed te pruimen! :D Toch is het wel een hele andere maiden dan hiervoor, en dat is wel weer jammer.

Up the Irons! \m/ [headbang]
MAIDEN!

Gebruikersavatar
Zandig
Berichten: 26
Lid geworden op: wo jul 21, 2010 9:11 pm
Locatie: Naaldwijk

Re: Iron Maiden V

Bericht door Zandig » zo aug 15, 2010 4:20 pm

Lennert schreef:Helemaal de Rush-achtige solo's in bijvoorbeeld Isle Of Avalon zijn prachtig! Waarom dat nummer zoveel gezeik krijgt is me overigens ook niet duidelijk, ik vind hem erg lekker.
Veel mensen hebben gewoon graag iets om over te zeiken..
Wat ik tot nu toe heb gehoord van de nieuwe klinkt in mijn oren echt fantastisch, ik ga hem morgen na igem'n werk gelijk halen!
Ik houd van harde rock.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » zo aug 15, 2010 8:05 pm

Wat me ook opvalt is het feit dat The Final Frontier op cd vele malen beter klinkt dan in de clip, iets wat op zich wel te verwachten was. Het is dan misschien niet de meest spectaculaire opener, het is wel een erg catchy en rockend lied. De tekst van Starblind is weergaloos trouwens, evenals de zanglijnen. Qua solo's blijf ik er wel bij dat Adrian wederom de beste stukjes levert en dat de beste nummers ook gedeeltelijk van zijn hand zijn. Ik ga voor Isle Of Avalon en Starblind als beste songs, nummers die me echt helemaal niets doen heb ik nog niet gevonden.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door RadiumAngel » ma aug 16, 2010 12:54 pm

Ik heb het nieuwe album nu een paar keer geluisterd en vind hem maar iets beter dan de in mijn ogen zeer matige twee voorgangers. De productie is beter en hier en daar is de muziek memorabel. Zo vind ik de intro van Coming Home goed, al denk ik dan telkens aan het album Heartwork van Carcass. Toch zijn er voor mij te veel minpunten. De zang is vaak te geforceerd hoog, de gitaarsolo's vind ik weer een verplicht nummertje, het knalt zelden en de te lange nummers hebben zelden een spannende opbouw. Te veel nummers starten sfeervol om opeens met veel te hoog geschreeuw en standaard mid-tempo muziek door te gaan. Een spannende aanzwellende opbouw is er dus niet. Hierdoor lijkt het net of ik per nummer naar twee nummers aan het luisteren ben. Ik heb afgelopen weekend No Prayer For The Dying weer eens beluisterd en buiten enkele mindere rock nummers, staan daar veel prettigere krachtige melodien op en veel betere zanglijnen. Het viel me trouwens met No Prayer For The Dying op dat best wat nummers met de productie van Seventh Son Of A Seventh Son helemaal niet zouden mistaan op dat meer gewaardeerde album.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » ma aug 16, 2010 1:42 pm

Ik vind de solo's juist erg goed, helemaal op The Final Frontier vliegen de vonken er vanaf. Dat geforceerd hoog zit slechts in een aantal nummers en valt mij juist behoorlijk mee. Helemaal in The Talisman vind ik de uithalen erg fijn klinken. Ik geef toe dat de opbouw bij bijvoorbeeld The Man Who Would Be King weinig spannend is, maar op bijvoorbeeld Isle Of Avalon voel ik weldegelijk een mooie spanning opgevoerd worden.

Welke nummers zouden volgens jou overigens op NPFTD passen met de juiste productie? Ik zou alleen Mother Russia en Run Silent Run Deep kunnen verzinnen, maar die nummers vallen qua thematiek helemaal buiten de boot.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Iron Maiden V

Bericht door EricMaiden » ma aug 16, 2010 1:44 pm

Ik moet hem nog even bestellen bij de large.. Vlagje derbij hatsiekiedee!
Dan begin ik pas met het luisteren :) Kan niet wachten ieder geval!

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Iron Maiden » ma aug 16, 2010 1:55 pm

De hoge zang stoort mij eigenlijk ook niet. Ik vind juist dat Bruce erg goed zingt en heel veel toevoegt aan sommige nummers.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Joris » ma aug 16, 2010 2:04 pm

EricMaiden schreef:Ik moet hem nog even bestellen bij de large.. Vlagje derbij hatsiekiedee!
Dan begin ik pas met het luisteren :) Kan niet wachten ieder geval!
"kan niet wachten" en bestellen bij Large gaat niet echt goed samen.
De laatste 4x dat ik bij large heb besteld heb ik elke keer meer dan 3 of 4 weken op mijn spullen moeten wachten.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Iron Maiden V

Bericht door innuendo » ma aug 16, 2010 2:06 pm

:stupid:


Maak daar in mijn geval 6 weken en de laatste keer 3 maanden van.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Iron Maiden V

Bericht door EricMaiden » ma aug 16, 2010 2:20 pm

Joris schreef:
EricMaiden schreef:Ik moet hem nog even bestellen bij de large.. Vlagje derbij hatsiekiedee!
Dan begin ik pas met het luisteren :) Kan niet wachten ieder geval!
"kan niet wachten" en bestellen bij Large gaat niet echt goed samen.
De laatste 4x dat ik bij large heb besteld heb ik elke keer meer dan 3 of 4 weken op mijn spullen moeten wachten.
Dan houden ze niet zoveel van jou want ik heb de laatste 3 jaar elke keer mijn bestelling met 3 dagen binnen :wink:

Trouwens, kan iemand mij vertellen hoe die limited edition bevalt qua hoes? Het lijkt mij namelijk één of ander opbergblik zonder dat er iets van Iron Maiden op te zien is.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Iron Maiden V

Bericht door innuendo » ma aug 16, 2010 2:23 pm

Ik vind 'm lelijk. Als je op vreemd uitziende limited editions geilt, moet je die halen, anders bespaar je jezelf 5 euro, terwijl je een normale (en verder prima uitziende) versie hebt.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Joris » ma aug 16, 2010 2:35 pm

EricMaiden schreef:
Joris schreef:
EricMaiden schreef:Ik moet hem nog even bestellen bij de large.. Vlagje derbij hatsiekiedee!
Dan begin ik pas met het luisteren :) Kan niet wachten ieder geval!
"kan niet wachten" en bestellen bij Large gaat niet echt goed samen.
De laatste 4x dat ik bij large heb besteld heb ik elke keer meer dan 3 of 4 weken op mijn spullen moeten wachten.
Dan houden ze niet zoveel van jou want ik heb de laatste 3 jaar elke keer mijn bestelling met 3 dagen binnen :wink:

Trouwens, kan iemand mij vertellen hoe die limited edition bevalt qua hoes? Het lijkt mij namelijk één of ander opbergblik zonder dat er iets van Iron Maiden op te zien is.
Dan zal het aan mij liggen :-)

En zoals op de vorige pagina gezegd:
"irritant doosje zeg. Zorg gewoon dat het boekje ergens vast zit. Zodat je niet telkens als je de cd eruit of erin doet je eerste het boekje eruit moet halen. Erg vreemd ook dat er nergens (aan de buitenkant) te zien is dat het een iron maiden cd is, zodra je het plastic eraf hebt gehaald."

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door RadiumAngel » ma aug 16, 2010 2:42 pm

Lennert schreef:
Welke nummers zouden volgens jou overigens op NPFTD passen met de juiste productie? Ik zou alleen Mother Russia en Run Silent Run Deep kunnen verzinnen, maar die nummers vallen qua thematiek helemaal buiten de boot.
Muzikaal vind ik best veel nummerss passen, behalve de meer hardrockende nummers als Hooks In You en Holy Smoke. Vanwege de sfeer en het concept vond ik Seventh Son... altijd episch aanvoelen, maar de meeste nummers zijn voor mij eigenlijk helemaal niet zo anders als No Prayer... en ook niet echt veel langer. Grootste verschil vind ik de rauwere stem, iets wat Dickinson jammer genoeg niet meer zo snel gebruikt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Iron Maiden V

Bericht door EricMaiden » ma aug 16, 2010 2:51 pm

Bedankt voor jullie reacties Innuendo & Joris.
De cd gaat gekocht worden, maar dan niet de limited edition versie.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Iron Maiden V

Bericht door Dragonforce » ma aug 16, 2010 3:03 pm

Ik heb helaas ook de limited edition gepre-ordered. De naam van de band niet waardig. Iemand die game die er bij hoort al gespeeld? Is het de moeite waard om die eens te proberen?

Het album bevalt gelukkig beter, al heb ik het pas een keer beluisterd. Het geheel klinkt gelukkig een stuk voller en beter dan de vorige plaat. Beste nummer vind ik tot nu toe Mother Of Mercy.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » ma aug 16, 2010 3:15 pm

Ja, ik wilde dat album gewoon hebben, maakte me niet per se uit welke versie (al moet ik zeggen dat het mij ook stoort dat er niet nog even een Maiden logo op is gezet). Dat t-shirt wat ze me meteen probeerden aan te smeren heb ik dan ook maar gekocht :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Zandig
Berichten: 26
Lid geworden op: wo jul 21, 2010 9:11 pm
Locatie: Naaldwijk

Re: Iron Maiden V

Bericht door Zandig » ma aug 16, 2010 3:31 pm

Hier bij de FRS hadden ze alleen dat blikgeval, maar ik kon niet meer wachten dus ik heb hem wel gekocht.
En nu ben ik blij met een nieuw, goed Iron Maiden album. Ik vond de vorige ook al heel vet, alleen lijkt deze net even wat beter uitgebalanceerd en daardoor een stuk beter dan AMOLAD.
Ik houd van harde rock.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Iron Maiden » ma aug 16, 2010 6:10 pm

Als ik het had geweten dan had ik de normale versie gekocht, in plaats de van de limited edition. Ze kunnen bij Maiden nog wat leren van Nevermore, daar was de laatste limited edition echt iets moois.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » ma aug 16, 2010 6:19 pm

Ach ja, het is niet anders.

Ik vind em ook nog steeds erg genietbaar. Zelfs Isle of Avalon groeit hier stukje bij beetje, al is de intro gewoon weer veel te lang en halen diezelfde passages later de vaart uit het nummer. Maar ik mag de plaat graag horen, ondanks kleine euveltjes als geforceerde zangstukjes (valt erg mee) en wat traag op gang komende nummers.

En om op een paar posts geleden terug te komen. No Prayer For The Dying is een ideale plaat! Lekker rauw, spontaan en zonder teveel poespas op plaat geknald. Zo hoor ik Maiden graag. Veel liever dan Seventh Son, wat natuurlijk een gave plaat is, maar het is een album dat in mijn oren toch iets te dichtgesmeerd en geforceerd klonk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Dufniall » ma aug 16, 2010 6:39 pm

Over de Limited Edition: Ik vind hem wel tof, maar wel zuur dat alle bonus content online is idd, en niet op een DVDtje zoals bij de AMOLAD limited. De steelcase zelf vind ik wel tof, alleen dat plastic schermpje lijkt best fragiel. En ik vind het niet zo'n ramp dat er niet groot de bandnaam opstaat, is weer eens wat anders zo. Maar ik vind het nog steeds balen dat ik hem bij bol.com heb gehaald, zonder bonus.

Over de plaat zelf: Het is idd een groeier, alhoewel ik hem de eerste keer al een stuk beter vond dan AMOLAD. Bruce zingt tenminste niet meer zo geforceerd hoog, waardoor de uithalen er deze keer wel uitspringen doordat er geen 12 in elk nummer zitten. De galopperende bas is gelukkig ook weer terug, al met al bevalt hij goed! Een persoonlijke favoriet kan ik nog niet aanwijzen, maar Mother Of Mercy blijft me wel bij. Maar om echt onderscheid te maken moet ik 'm nog wat vaker luisteren. Tijd dat ze eens met wat nieuwe tourdata komen, zodat we deze nieuwe schatjes live kunnen horen.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » ma aug 16, 2010 6:59 pm

Nou, ik heb toch een nummer gevonden wat me tegenstaat om te draaien: The Man Who Would Be King. Ik heb over het algemeen sowieso weinig met de Murray cowritten nummers (hoewel The Prophecy wel heel gaaf is), maar hij lijkt vaak de mindere nummers op albums te doen. Neem nu Age Of Innocense van Dance Of Death of Deja Vu van Somewhere In Time: allemaal niet slecht, maar ook verre van briljant. Dit nummer heeft een hele gave progressieve overgang in het midden, maar mist verder interessante stukken.

Het valt me op dat de nummers waar Dickinson aan mee heeft geschreven de gaafste teksten hebben (El Dorado, Coming Home, Starblind en The Alchemist, de laatste doet me overigens qua stijl erg aan The Magician van Accident Of Birth denken). Het refrein van The Talisman is overigens ook een heerlijke meeschreeuwer, maar persoonlijke favoriet blijft nog steeds het machtige Starblind.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Dufniall » di aug 17, 2010 1:14 pm

Van Facebook:
Iron Maiden (Official) The Final Frontier ligt nu een paar dagen in de winkel, de eerste tussenstanden zijn binnen en: IRON MAIDEN STAAT NUMMER 1 IN NEDERLAND! Maar de voorsprong op nummer 2 is heel klein en we verwachten nog een eindsprint van de concurrentie. Heb je The Final Frontier nog niet gekocht en ben je dat wel van plan? Doe het dan uiterlijk donderdag 19 augustus want dat is de laatste dag die telt voor de Top 100 van deze week.
Doen we goed!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25311
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » di aug 17, 2010 1:26 pm

Nogal logisch, in deze zomertijden komen er weinig nieuwe platen uit. Dat geldt ook voor singles, want anders zou onze grote vriend Dries nooit op 1 zijn gekomen. Maiden heeft bovendien het voordeel dat de fans fanatiek zijn en vaak alle versies kopen. De band weet vaak wel wanneer ze een plaat uit moeten brengen. Datzelfde gold ook voor de Bring Your Daughter To The Slaughter single, uitgebracht tussen kerst en oud en nieuw, een periode waarin doorgaans bijna niets wordt uitgebracht.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door jeffrey » di aug 17, 2010 1:42 pm

Lennert schreef:...Murray cowritten nummers ... ....lijkt vaak de mindere nummers op albums te doen... ....of Deja Vu van Somewhere In Time: allemaal niet slecht, maar ook verre van briljant.
Ho es.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » di aug 17, 2010 2:15 pm

jeffrey schreef:
Lennert schreef:...Murray cowritten nummers ... ....lijkt vaak de mindere nummers op albums te doen... ....of Deja Vu van Somewhere In Time: allemaal niet slecht, maar ook verre van briljant.
Ho es.
Charlotte The Harlot: verre van het beste nummer van de cd
Still Life: idem
Deja Vu: voor mij echt het minste nummer van het album
The Prophecy: uitzondering
Public Enema Number One: weinig interessant
Chains Of Misery en Judas Be My Guide: mwoah, er staan ergere nummers op, maar dit zijn ook verre van klassiekers of echt goede songs
Lightning Strikes Twice en When Two Worlds Collide: meh
Brave New World, The Nomad en The Thin Line Between Love & Hate: BNW is een gaaf lied, maar daar doet Dickinson ook aan mee, The Nomad is gaaf, maar ook wel een van de eerste te lange epics en The Thin Line Between Love & Hate skip ik altijd
Rainmaker en Age Of Innocense: mijn minst favoriete nummers van heel Dance Of Death
The Reincarnation of Benjamin Breeg: leuke tekst en zanglijnen, maar muzikaal kabbelt het maar wat voort
The Man Who Would Be King: saaiste nummer van de cd, ondanks dat het wel een erg gave progressieve omslag heeft in het midden.

Nee, voor mij zijn de nummers waar Dickinson en Smith aan meedoen altijd het beste.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Gilbert » di aug 17, 2010 2:34 pm

Still Life vind ik een gaaf nummer. En Steve Harris heeft natuurlijk de beste Iron Maiden songs geschreven.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » di aug 17, 2010 2:55 pm

Omdat Caught Somewhere In Time van Steve's hand komt en het over Doctor Who gaat ga ik hier niet tegenin, toch blijf ik vinden dat Smith/Dickinson samen een uitstekende chemie hebben als het op nummers schrijven aankomt. Neem nu Moon Child, 2 Minutes To Midnight, Flight Of Icarus. Dickinson alleen doet ook vrij weinig fout met Revelations, Powerslave en Flash Of The Blade. Harris hangt de laatste jaren voor de betere Maiden nummers imo toch erg veel op de andere bandleden. Blood Brothers blijft voor mij het laatste briljante Harris nummer (hoewel ik No More Lies ook nog steeds kan waarderen). For The Greater Good Of God en Where The Wild Wind Blows zijn leuke nummers, maar niet briljant.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Iron Maiden V

Bericht door innuendo » di aug 17, 2010 3:11 pm

Lennert schreef:Omdat Caught Somewhere In Time van Steve's hand komt en het over Doctor Who gaat ga ik hier niet tegenin,


Hahaha! Wat ben je af en toe ook een vreselijke hippie, Lennert :mrgreen:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » di aug 17, 2010 3:28 pm

Help me even onthouden dat je nog een spinning kick krijgt voor het mij een hippie noemen :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Iron Maiden » di aug 17, 2010 7:50 pm

Dufniall schreef:Van Facebook:
Iron Maiden (Official) The Final Frontier ligt nu een paar dagen in de winkel, de eerste tussenstanden zijn binnen en: IRON MAIDEN STAAT NUMMER 1 IN NEDERLAND! Maar de voorsprong op nummer 2 is heel klein en we verwachten nog een eindsprint van de concurrentie. Heb je The Final Frontier nog niet gekocht en ben je dat wel van plan? Doe het dan uiterlijk donderdag 19 augustus want dat is de laatste dag die telt voor de Top 100 van deze week.
Doen we goed!
Dus Iron Maiden kickt eindelijk Caro Emerald van nr.1 af? Dat is pas gaafheid.

Over de Murray nummers: Het is een kwestie van smaak, want ik vind bijv. Charlotte the Harlot, Benjamin Breeg, Brave New World, The Nomad en de Prophecy en Still Life erg gaaf. Hij schrijft wel erg weinig mee aan nummers, terwijl hij samen met Harris de kern is van Iron Maiden. Zij zijn er altijd al bij geweest.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » wo aug 18, 2010 12:16 am

Het zijn ook geen echt slechte nummers, maar verreweg van de beste van de albums en daar was het mij om te doen.

Overigens neem ik enigszins terug wat ik zei over de laatste Harris nummers, Where The Wild Winds Blows is toch eigenlijk best gaaf.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Old Mhb
Berichten: 378
Lid geworden op: za dec 30, 2006 7:31 am
Locatie: Lokeren

Re: Iron Maiden V

Bericht door Old Mhb » wo aug 18, 2010 5:00 pm

Ik vraag me af wat julie hierover denken. De eerste maal dat ik Maiden live zag was in 1984 in Dortmund in de Westfalenhalle. Mooi souvenir is dat er een dvd van gemaakt is. Ik moet toegeven dat ik Maiden nooit met Di Anno live heb mogen aanschouwen. Maar met wat ik hoor uit boothlegs en de optredens van Di Anno zelf na zen Maiden periode het volgende: Ik heb altijd gevonden dat Paul live beter zong dan Bruce. Bruce zingt soms vals en haalt zeker niet de toonhoogte van op cd. Hij is echter iemand die veel beter het publiek kan bespelen. Dat had Paul niet. Dat klinkt zo van : Snel afwerken en wegwezen. Wat ik ook mis is het tempo waar in die tijd de optredens afgewerkt werden. Ik bedoel niet dat het rapper gedaan moest zijn maar wel dat er meer agressie en snelheid zaten in de manier zat waarmee de nummers gebracht werden. Ik vind het echt spijtig dat de carierre van Di Anno zo in het slop is geraakt. Ik vind het nog steeds een heel goede zanger. Dat is overigens het geluk van Maiden geweest. Ze hadden van bij het begin goede vocalisten. En dat Bruce niet te lang weg gebleven is. Met Blaze waren ze allang vergeten. Zijn stem past gewoon niet bij Maiden. En wat denken julie hierover ?
Vlaming in hart en nieren. Tot nader order belg onder dwang.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Took » wo aug 18, 2010 7:06 pm

Old Mhb schreef:Ik vraag me af wat julie hierover denken. De eerste maal dat ik Maiden live zag was in 1984 in Dortmund in de Westfalenhalle. Mooi souvenir is dat er een dvd van gemaakt is.
ik neem aan dat je 1983 bedoelt.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » do aug 19, 2010 12:41 am

Ik vind Paul een dermate minder interessante zanger dat het me niet zoveel uitmaakt of hij beter zong dan Bruce. Bruce zijn stemgeluid, zanglijnen en teksten zijn voor mij zoveel malen beter. Paul is een prima oldschool metal zanger, maar hij heeft ook niks meer dan een rauwe strot, waar Bruce een stuk theatraler klinkt. Misschien dat hij hierdoor af en toe de mist ingaat, maar hij heeft voor mij veel meer te brengen dan de persoon die Maiden een punkband noemt en solo verder geen enkel baanbrekend album heeft uitgebracht.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Dufniall » do aug 19, 2010 9:31 am

Lennert schreef:Paul is een prima oldschool metal zanger, maar hij heeft ook niks meer dan een rauwe strot, waar Bruce een stuk theatraler klinkt. Misschien dat hij hierdoor af en toe de mist ingaat, maar hij heeft voor mij veel meer te brengen dan de persoon die Maiden een punkband noemt en solo verder geen enkel baanbrekend album heeft uitgebracht.
En, wat nog veel erger is, wel elke gelegenheid aangrijpt om met Maiden tributes mee te zingen om toch nog maar wat op het succes van de echte variant mee te liften, terwijl hij wel verkondigt dat hij het maar een pauperband vindt.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Took » do aug 19, 2010 9:36 am

Hij moet toch ergens z'n coke vandaan halen...
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Iron Maiden V

Bericht door Dragonforce » do aug 19, 2010 1:10 pm

Lennert schreef:Paul is een prima oldschool metal zanger, maar hij heeft ook niks meer dan een rauwe strot
Jij hebt wat Di'Anno 101 nodig. Paul heeft een heerlijk zuivere stem in z'n arsenaal. Maar Paul is een punker in hart en nieren. Geen souplesse in z'n karakter en de meeste platen van hem bestaan dan ook vooral uit recht door de strot harde nummers, een paar maiden-achtige nummers, en een Iron Maiden cover.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » do aug 19, 2010 1:20 pm

Ik heb Di'Anno - Di'Anno (in doorzichtig blauw vinyl, volgens de verkoopster zeker 200 euro waard, right) en Battlezone - Fighting Back. De laatste plaat is aardig, maar ik vind hem gewoon geen briljante schrijver of zanger. Di'Anno 101 zegt me niks.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8418
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Joris » do aug 19, 2010 1:31 pm

gisteren op Canvas het programma "Classic Ablums" ofzoiets.
met dit keer 'number of the beast'. Was best een vermakelijk programma. Vooral het stukje over het feit Bruce 4 uur lang, de eerste 4 regels van de titeltrack opnieuw moest inzingen.
Verder niets nieuws en uiteraard een hoop clichés, maar toch leuk om te kijken.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22650
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Iron Maiden V

Bericht door innuendo » do aug 19, 2010 1:33 pm

Lennert schreef:Help me even onthouden dat je nog een spinning kick krijgt voor het mij een hippie noemen :mrgreen:

Dat heb ik liever dan dat je al mijn tanden uit mijn bek slaat. Zou raar staan als ik vijf minuten later weer een volledig gebit heb ;)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Symbolic
Berichten: 74
Lid geworden op: zo aug 07, 2005 11:23 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Symbolic » do aug 19, 2010 2:40 pm

Dragonforce schreef:
Lennert schreef:Paul is een prima oldschool metal zanger, maar hij heeft ook niks meer dan een rauwe strot
Jij hebt wat Di'Anno 101 nodig. Paul heeft een heerlijk zuivere stem in z'n arsenaal. Maar Paul is een punker in hart en nieren. Geen souplesse in z'n karakter en de meeste platen van hem bestaan dan ook vooral uit recht door de strot harde nummers, een paar maiden-achtige nummers, en een Iron Maiden cover.
Di'Anno 101??? Wat is dat nou weer? Ik dacht toch echt dat ik alles van Di'Anno in huis had, maar hier heb ik nog nooit van gehoord. :?

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Took » do aug 19, 2010 4:16 pm

Lennert schreef: Di'Anno 101 zegt me niks.

dat is amerikaans voor een basiscursus Paul Di'Anno
Gelukkig is die term hier niet ingeburgerd.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25583
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » do aug 19, 2010 4:40 pm

:mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Iron Maiden V

Bericht door jellhammer » do aug 19, 2010 4:46 pm

Ik heb het album nu zo'n 10 keer in zijn geheel beluisterd, maar moet zeggen dat ik het een middelmatig album vind.
Er zijn maar een paar nummers die ik echt goed vind, een paar gaan wel, maar het overgrote deel vind ik te lang draadig
en saai. Ik ben ook niet zo'n fan van die lange nummers die Iron Maiden steeds vaker schrijft. Ik koop het album wel eens
als hij voor 10 euro te krijgen is. Meer om de collectie toch comleet te maken.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Old Mhb
Berichten: 378
Lid geworden op: za dec 30, 2006 7:31 am
Locatie: Lokeren

Re: Iron Maiden V

Bericht door Old Mhb » do aug 19, 2010 6:01 pm

Dragonforce schreef:

Jij hebt wat Di'Anno 101 nodig. Paul heeft een heerlijk zuivere stem in z'n arsenaal. Maar Paul is een punker in hart en nieren. Geen souplesse in z'n karakter en de meeste platen van hem bestaan dan ook vooral uit recht door de strot harde nummers, een paar maiden-achtige nummers, en een Iron Maiden cover.

Alhoewel ik Paul tijdens zen Maidenperiode goed vond en hem live nog steeds die nummers graag hoor zingen moet ik toch kwijt dat al het materiaal dat hij daarna uitbracht ondermaats is. Je verwacht toch beter werk van een zanger die meegewerkt heeft aan 2 topalbums. Bovendien is zen latere werk toch ook niet altijd superhard.
Vlaming in hart en nieren. Tot nader order belg onder dwang.

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: Iron Maiden V

Bericht door hellish star » do aug 19, 2010 11:35 pm

Na een aantal luisterbeurten alweer niet overtuigd. Maiden pakt me al lang niet meer bij de strot, laaste keer dat ze dat redelijk deden was op "Brave new world". En ik vind het allemaal zo voorspelbaar.... Moest ik er punten op plakken was het een 6,5 à 7 op 10, Maiden of niet.... Ik ben een ouwe zak, ik weet het maar knallen zoals in die goede ouwe tijd zullen ze nooit meer!
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Took » vr aug 20, 2010 5:49 pm

Maiden komt op nummer 2 binnen in de album top 100. Caro Emerald staat er boven, die hiermee het record van Michael Jackson van langste #1 positie heeft verbroken.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Took » vr aug 20, 2010 5:53 pm

en waar komt deze tekening nou weer vandaan?

Afbeelding
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Plaats reactie