Dream Theater

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yesferro
Berichten: 5073
Lid geworden op: di jun 04, 2002 1:25 pm
Locatie: plantersville ms
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door yesferro » do sep 09, 2010 7:18 am

Bah, jammer, maar goed voor de rest van de band om zich nog steeds volledig op de band toe te leggen, en o wat zou ik toch graag Ed Warby bij DT horen drummen! Ik kan dromen...
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

Gebruikersavatar
Tyven
Berichten: 137
Lid geworden op: di mar 23, 2010 11:05 am
Locatie: Doetinchem

Re: Dream Theater

Bericht door Tyven » do sep 09, 2010 9:47 am

Inderdaad wel verrassend nieuws. Ben nu wel benieuwd met wie ze hem willen gaan vervangen, en hoe dit uitwerkt op een volgend album.
"Bazinga!"

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Dream Theater

Bericht door Rene » do sep 09, 2010 10:36 am

Ze missen niet alleen een drummer, maar ook de drijvende kracht achter Dream Theater. Bovendien was hij belangrijk voor de arrangementen vd songs en was hij de baas over de setlist (tot het pietlulligste detail toe). Lijkt me interessant om te zien hoe zo iemand vervangen gaat worden. Toch zal het me niet verbazen dat Mike na verloop van tijd weer terugkeerd, op net zo'n manier als bijv Matt Barlow bij Iced Earth of Jorn Lande bij Masterplan.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Took » do sep 09, 2010 10:42 am

ik denk eigenlijk dat Dream Theater er in januari achter komt dat ze toch niet zonder hem verder willen, en dat Portnoy tegen die tijd z'n DT-batterijen heeft opgeladen en toch weer verder wil. Nou ja, of misschien iets later in het jaar.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Took » do sep 09, 2010 10:42 am

maar, mocht Nicko McBrain onverhoopt willen stoppen dan is er in iedergeval een capabele vervanger beschikbaar.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22173
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door KoenM » do sep 09, 2010 10:44 am

Vrije voormiddag en had Scenes from New York weer es in de DVD-speler gestopt.

Lees je dit.

Tjezis.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 239
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 10:21 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Janneke » do sep 09, 2010 11:12 am

Took schreef:ik denk eigenlijk dat Dream Theater er in januari achter komt dat ze toch niet zonder hem verder willen, en dat Portnoy tegen die tijd z'n DT-batterijen heeft opgeladen en toch weer verder wil. Nou ja, of misschien iets later in het jaar.
Zoiets dacht ik ook al inderdaad, het gaat vast wel weer bij hem kriebelen.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Dream Theater

Bericht door Heidewolf » do sep 09, 2010 11:23 am

Neil Peart?
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Dream Theater

Bericht door innuendo » do sep 09, 2010 11:53 am

Nee, laat hem lekker met Rush nog een paar goede platen uitbrengen
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Dream Theater

Bericht door jellhammer » do sep 09, 2010 4:14 pm

Dream Theater zonder Portnoy is voor mij geen Dream Theater, ook al vinden ze een goeie of misschien een betere vervanger.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Dream Theater

Bericht door Draconian » do sep 09, 2010 4:36 pm

Jézus, wat een kutnieuws. Wel echt even flink balen nu hoor! Bizar dat ik Portnoy een paar maanden geleden nog heb gesproken en ook nog vragen heb gesteld over Dream Theater. Het zag er toen echt niet naar uit dat hij er geen zin meer in had...
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Dream Theater

Bericht door Gilbert » do sep 09, 2010 4:38 pm

Took schreef:maar, mocht Nicko McBrain onverhoopt willen stoppen dan is er in iedergeval een capabele vervanger beschikbaar.
Ik neem aan dat je een grapje maakt. Als Nicko McBrain onverhoopt wil stoppen, dan zijn er duizenden capabele vervangers beschikbaar. :P
Heidewolf schreef:Neil Peart?
Dat is net zoiets als dat Mick Jagger plotseling bij Aerosmith zou gaan zingen. Waarom zou Peart van het grote Rush, waarvoor hij veel songs heeft (mede)geschreven, in hemelsnaam overstappen naar het (iets) kleinere Dream Theater om daar de nummers te gaan spelen die iemand anders heeft geschreven?

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Dream Theater

Bericht door jellhammer » do sep 09, 2010 6:37 pm

Je neemt het toch iets te serieus volgens mij, dat ze dat mailen wil niet zeggen dat ze het menen. En waarom zou Neil Peart dat niet doen? Portnoy speelt ook nummers die hij zelf niet heeft geschreven bij A7F toch?. En wat maakt het dan uit of de ene band wat groter is dan de ander, het volgens mij om het speel plezier en voor sommige is het ook wel een uitdaging. Portnoy is ook een tijdje inval drummer geweest bij een trash band waar ik de naam even van kwijt ben. Ook geen eigen nummers maar wel veel plezier. En dan die coverbands nog niet eens meegeteld.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Dream Theater

Bericht door innuendo » do sep 09, 2010 6:49 pm

Ik zou het vreselijk zonde vinden als Neil Peart naar Dream Theater zou stappen, want Rush is imo een veel betere band. Bovendien heeft hij meer dan genoeg aan Rush. Waarom zou hij zich met DT bemoeien?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: Dream Theater

Bericht door Rebellion666 » do sep 09, 2010 8:41 pm

Ik vind het een enorme aderlating voor de band. Ik snap Portnoys uitleg ook wel. Als je er niets meer aan vind moet je kappen en wat anders gaan doen. Ik vind een DT album zónder Portnoy maar moeilijk voor te stellen. Ik denk overigens dat een nieuwe drummer niet zozeer in de proghoek gezocht hoeft te worden. Ik zit meer aan een drummer uit de nu-metalscene te denken. Ik wil DT best een kans geven zonder Portnoy. Pas ná de release van het nieuwe album zal daadwerkelijk blijken hoe groot het gat is dat Portnoy heeft geslagen.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Dream Theater

Bericht door Gilbert » do sep 09, 2010 9:26 pm

jellhammer schreef:Je neemt het toch iets te serieus volgens mij, dat ze dat mailen wil niet zeggen dat ze het menen. En waarom zou Neil Peart dat niet doen? Portnoy speelt ook nummers die hij zelf niet heeft geschreven bij A7F toch?. En wat maakt het dan uit of de ene band wat groter is dan de ander, het volgens mij om het speel plezier en voor sommige is het ook wel een uitdaging. Portnoy is ook een tijdje inval drummer geweest bij een trash band waar ik de naam even van kwijt ben. Ook geen eigen nummers maar wel veel plezier. En dan die coverbands nog niet eens meegeteld.
Het verschil is dat Portnoy al veelvuldig actief was in nevenprojecten en met Dream Theater vaak covers speelde, terwijl Neil Peart voor zover ik weet zich altijd beperkt heeft tot Rush en hun eigen songmateriaal. Daarom begrijp ik echt niet waarom de naam Peart veel genoemd wordt in reacties op het vertrek van Portnoy. Volgens mij overschatten de fans van Dream Theater de status van die band nogal als ze denken dat Peart Rush opzij zou willen schuiven om tot Dream Theater toe te treden. Ik vind het eigenlijk van weinig respect getuigen naar Rush toe. Dan vind ik een naam als (sessiedrummer) Mike Mangini toch een stuk geloofwaardiger. Of zelfs Joey Jordison, aangezien het nog altijd onzeker is of en hoe Slipknot verder gaat.

Gebruikersavatar
tripleM
Berichten: 275
Lid geworden op: di sep 29, 2009 5:04 pm
Locatie: Papendrecht

Re: Dream Theater

Bericht door tripleM » do sep 09, 2010 9:59 pm

Joey Jordison lijkt me op dit moment niet echt een optie aangezien hij eerst op tour gaat met Murderdolls en Slipknot ging volgens mij zowiezo aan een nieuw album werken.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Dream Theater

Bericht door Tox » do sep 09, 2010 10:03 pm

Ik weet niet of Joey Jordison de afgelopen jaren opeens veel beter is geworden, maar meer dan een goeie drummer vind ik het niet. Geen DT-niveau in ieder geval.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Dream Theater

Bericht door Das Gesicht » do sep 09, 2010 10:24 pm

Ik zou graag Morgan Agren in DT willen zien.
Echte virtuoos, veel gevoel voor groove en speelt zelf ook in een Progrock/metal band genaamd Kaipa.


Vooral vanaf 1 minuut 40, word het echt sick.

Maar ja dat zou ik dan weer willen. :mrgreen:
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Dream Theater

Bericht door Tox » do sep 09, 2010 10:30 pm

Vette shit! Die gast kan idd heerlijk drummen.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Dream Theater

Bericht door jellhammer » vr sep 10, 2010 1:53 am

Gilbert schreef:
jellhammer schreef:Je neemt het toch iets te serieus volgens mij, dat ze dat mailen wil niet zeggen dat ze het menen. En waarom zou Neil Peart dat niet doen? Portnoy speelt ook nummers die hij zelf niet heeft geschreven bij A7F toch?. En wat maakt het dan uit of de ene band wat groter is dan de ander, het volgens mij om het speel plezier en voor sommige is het ook wel een uitdaging. Portnoy is ook een tijdje inval drummer geweest bij een trash band waar ik de naam even van kwijt ben. Ook geen eigen nummers maar wel veel plezier. En dan die coverbands nog niet eens meegeteld.
Het verschil is dat Portnoy al veelvuldig actief was in nevenprojecten en met Dream Theater vaak covers speelde, terwijl Neil Peart voor zover ik weet zich altijd beperkt heeft tot Rush en hun eigen songmateriaal. Daarom begrijp ik echt niet waarom de naam Peart veel genoemd wordt in reacties op het vertrek van Portnoy. Volgens mij overschatten de fans van Dream Theater de status van die band nogal als ze denken dat Peart Rush opzij zou willen schuiven om tot Dream Theater toe te treden. Ik vind het eigenlijk van weinig respect getuigen naar Rush toe. Dan vind ik een naam als (sessiedrummer) Mike Mangini toch een stuk geloofwaardiger. Of zelfs Joey Jordison, aangezien het nog altijd onzeker is of en hoe Slipknot verder gaat.
Maar waarom zou het dan raar zijn dat Neil dat zou doen, alleen omdat hij de drummer van Rush is? Dat is toch een vreemde redenering. Ik denk inderdaad ook niet dat hij Rush zou verlaten voor Dream Theater, maar niet omdat hij geen werk van een ander wil spelen denk ik.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Dream Theater

Bericht door Rene » za sep 11, 2010 12:13 pm

In een nieuw interview vertelt Mike dat hij het goed voor mogelijk houd dat hij over een paar jaar weer terugkeert bij Dream Theater. Blijkbaar hebben de andere jongens gezegd dat de deur altijd openstaat voor hem.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Dream Theater

Bericht door Heidewolf » za sep 11, 2010 12:56 pm

Gilbert schreef:
jellhammer schreef:Je neemt het toch iets te serieus volgens mij, dat ze dat mailen wil niet zeggen dat ze het menen. En waarom zou Neil Peart dat niet doen? Portnoy speelt ook nummers die hij zelf niet heeft geschreven bij A7F toch?. En wat maakt het dan uit of de ene band wat groter is dan de ander, het volgens mij om het speel plezier en voor sommige is het ook wel een uitdaging. Portnoy is ook een tijdje inval drummer geweest bij een trash band waar ik de naam even van kwijt ben. Ook geen eigen nummers maar wel veel plezier. En dan die coverbands nog niet eens meegeteld.
Het verschil is dat Portnoy al veelvuldig actief was in nevenprojecten en met Dream Theater vaak covers speelde, terwijl Neil Peart voor zover ik weet zich altijd beperkt heeft tot Rush en hun eigen songmateriaal. Daarom begrijp ik echt niet waarom de naam Peart veel genoemd wordt in reacties op het vertrek van Portnoy. Volgens mij overschatten de fans van Dream Theater de status van die band nogal als ze denken dat Peart Rush opzij zou willen schuiven om tot Dream Theater toe te treden. Ik vind het eigenlijk van weinig respect getuigen naar Rush toe. Dan vind ik een naam als (sessiedrummer) Mike Mangini toch een stuk geloofwaardiger. Of zelfs Joey Jordison, aangezien het nog altijd onzeker is of en hoe Slipknot verder gaat.
Als Jordison naar Rush gaat, dan kan Peart naar Dream Theater. :)
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Lennert » zo sep 12, 2010 12:29 pm

Aangezien Peart alle teksten schrijft zou dit wel eens het einde van Rush kunnen zijn als het zou gebeuren. Lijkt me grenzen aan onmogelijk dat het gaat gebeuren overigens.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Orklord » zo sep 12, 2010 12:31 pm

Ze zouden ook met een sessie drummer(s) kunnen werken tot Portnoy weer terug is.

Jordison lijkt mij trouwens geen drummer voor Dream Theater of Rush, die past totaal niet in de stijl.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Dream Theater

Bericht door Johan » ma sep 13, 2010 1:37 pm

Waarom wordt er zoveel over Peart van Rush gepraat? Is er ook maar een reden om aan te nemen dat hij Portnoy gaat vervangen?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Dream Theater

Bericht door innuendo » ma sep 13, 2010 1:52 pm

My thoughts exactly. Ik wordt zo moe van dat zinloze geredeneer hier.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Dream Theater

Bericht door Zagato » ma sep 13, 2010 4:00 pm

Ze zullen heus wel in staat zijn om een goede vervanger voor Portnoy te vinden die technisch gezien even goed (?) is, maar of ze iemand kunnen vinden die Portnoy als bandlid kan vervangen. Moeilijk lijkt me.
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Nico
Berichten: 191
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 9:14 am

Re: Dream Theater

Bericht door Nico » ma sep 13, 2010 6:10 pm

Godver zeg...
Ik zie niet in hoe ze dit verlies gaan compenseren, Portnoy zijn gigantisch drumstel alleen al...

Big Ugly Head
Berichten: 64
Lid geworden op: zo dec 21, 2008 7:26 pm
Locatie: Geleen

Re: Dream Theater

Bericht door Big Ugly Head » wo sep 15, 2010 2:46 am

Portnoy is niet te vervangen. De overgebleven mannen gaan in 2011 een album maken en touren waarna de benodigde pauze van Portnoy er op zit. Daarna is alles weer koek en ei en kunnen we weer 25 jaar genieten. En wie dan de kortstondige opvolger moet zijn? Kies er maar een. In 2012 wordt ie er weer uitgekickt.

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Dream Theater

Bericht door jellhammer » wo sep 15, 2010 4:22 am

innuendo schreef:My thoughts exactly. Ik wordt zo moe van dat zinloze geredeneer hier.
Dan moet je niet op een forum als deze gaan zitten. Dit kun je verwachten. Als het niet naar je zin is hoef
je ook niet beslist te reageren. Mogen we dan nergens meer over redeneren of discussiëren?. En zinloos is
het zeker niet want er word toch weer op gereageerd, zo blijft de discussie toch weer doorgaan. Of het
nou over Peart gaat of niet.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Laus » wo sep 15, 2010 9:01 am

Je kunt zo'n Portnoy ook niet vervangen. Vroeg of laat komt er een nieuw persoontje en die gaat er gewoon zijn eigen draai aan geven. Je kunt alleen maar hopen dat die persoon net zo goed of leuk is als Portnoy. Op zich denk ik dat DT best toe is aan wat nieuwe uitdagende invloeden en creatieve uitspattingen. Laat maar komen dus!

Gebruikersavatar
Zagato
Berichten: 3699
Lid geworden op: do mar 31, 2005 12:29 pm

Re: Dream Theater

Bericht door Zagato » wo okt 13, 2010 6:12 pm

Ik zit voor het eerst het laatste solo album van Labrie te luisteren, verrassend!

Sterker nog......best wel goed!
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Dream Theater

Bericht door Johan » wo okt 13, 2010 9:55 pm

Die vorige vond ik op zich ook wel gaaf. Ik moet deze blijkbaar ook maar eens gaan checken!

Er schijnt trouwens al flink wat gezeik en irritaties te zijn tussen Portnoy en de rest. O.a. over dat de links naar Portnoy van de website gehaald zijn en een verdraaide Blabbermouth quote van LaBrie dat hij helemaal niet 'sad' is dat Portnoy weg is.

Gebruikersavatar
enemy of reality
Berichten: 171
Lid geworden op: do jan 24, 2008 9:50 pm
Locatie: Westrozebeke

Re: Dream Theater

Bericht door enemy of reality » do okt 14, 2010 12:09 pm

Mij lijkt Peter Wildoer een mogelijkheid...drumde het laatste album van James Labrie fantastisch in elkaar en ook zijn werk bij Darkane is geweldig.

Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 239
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 10:21 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Janneke » vr okt 15, 2010 4:59 am

enemy of reality schreef:Mij lijkt Peter Wildoer een mogelijkheid...drumde het laatste album van James Labrie fantastisch in elkaar en ook zijn werk bij Darkane is geweldig.
Dat lijkt mij inderdaad een voor de hand liggende drummert inderdaad.
Al zou mijn voorkeur uitgaan naar de drummer van Between the Buried and me of Richard Christy, als je hoort wat meneer deed in de Death periode.
Progressief genoeg dacht ik zo ;)

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22173
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door KoenM » vr okt 15, 2010 7:38 am

Laat die drummer van BTBAM maar lekker bij BTBAM.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Mischa
Berichten: 122
Lid geworden op: ma nov 16, 2009 11:43 am
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Mischa » vr okt 15, 2010 2:47 pm

Wellicht gewoon als tijdelijke invaller mr Thomas Lang. Als iemand kan wat Portnoy kan (qua drums) is hij het wel, zo niet beter. Aangezien Lang professionele drummer for hire is lijkt me dit ook geen ondekbaar scenario totdat Portnoy weer genoeg motivatie heeft gevonden om terug te keren.
Metatron: "Well, I say we get drunk, because I'm all out of ideas.."

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: Dream Theater

Bericht door wyrm » di nov 16, 2010 7:59 am

Het blijkt dat er 7 drummers auditie doen. In het geruchtenciruit (verschillende websites) worden in ieder geval de volgende 5 genoemd:

Thomas Lang
Virgil Donati
Peter Wildoer
Mike Mangini
Marco Minnemann

Alleen Virgil Donati en Mike Mangini zeggen me zo op het eerste gehoor wat. Het lijken me waardige opvolgers...
I drink therefore I am

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Dream Theater

Bericht door innuendo » di nov 16, 2010 9:54 am

Peter Wildoer was drummer van Pestilence
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Mischa
Berichten: 122
Lid geworden op: ma nov 16, 2009 11:43 am
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Mischa » di nov 16, 2010 10:26 am

thomas lang en marco minnemann zijn ook geen watjes :)

het lijstje dat wyrm aangeeft zijn alle super goede drummers.
Zit Peter Wildoer nu niet in Darkane? Hij heeft ook Static Impulse van LaBrie ingedrumd, klinkt ook erg lekker.
Metatron: "Well, I say we get drunk, because I'm all out of ideas.."

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Dream Theater

Bericht door innuendo » ma dec 20, 2010 11:47 pm

Even het bericht van de frontpage gekopieerd:


Mike Portnoy probeert terug te keren bij Dream Theater



Geplaatst op 20-12-2010 om 23:45
Onderwerp: Geruchten

Mike Portnoy blijft ons verbazen. Eerder dit jaar verliet hij tot afgrijzen van de metalwereld Dream Theater. Nota bene zijn eigen kindje. Recentelijk liet hij via zijn forum weten dat hij zijn best heeft gedaan om weer terug te keren tot deze band. De reünie is uitgebleven, omdat zijn oude bandmaatjes minder enthousiast waren. Redenen worden vooralsnog niet vrijgegeven. Mike hoopt hier in ieder geval mee dat iedereen ophoudt met de smeekbedes om terug te keren naar Dream Theater. Wordt ongetwijfeld vervolgd…


Bron: http://www.mikeportnoy.com/forum/m2621861.aspx
Zijn bericht staan bijna onderaan.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Dream Theater

Bericht door jellhammer » di dec 21, 2010 3:19 am

Hij is de weg duidelijk kwijt, Het zou te gek zijn maar ik kan me ook voorstellen dan de rest van DT er anders over denkt.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Metalen Ed
Berichten: 53
Lid geworden op: ma jul 20, 2009 9:35 pm
Locatie: Zaandijk

Re: Dream Theater

Bericht door Metalen Ed » di dec 21, 2010 7:56 am

In de Aardschok staat een groot interview met Mike Portnoy, daar verteld hij over zijn beweegredenen.
Zijn plan was om Dream Theater voorlopig op een laag pitje te zetten om de batterijen op te laden, lees de batterijen van Mike Portnoy.
Dat willen de andere bandleden niet die willen in Januari een nieuw album opnemen.

Ben benieuwd wat hier uit komt en of Mike Portnoy ooit terugkeert bij Dream Theater.
Denk het persoonlijk niet, maar je weet nooit.
Blijft een vreemd dat de andere bandleden hebben zo laten vallen, misschien zit er meer achter.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door Edwynn » di dec 21, 2010 9:43 am

De overgebleven leden willen per se bewijzen dat ze ook zonder Portnoy iets neer kunnen zetten. Het is duidelijk dat er even geen chemie meer is tussen Portnoy en de rest van Dream Theater. Wellicht was een pauze een wijzere beslissing geweest, maar emoties spelen vaak een grote rol wanneer je te lang bij elkaar op de lip zit.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Dream Theater

Bericht door Johan » di dec 21, 2010 2:00 pm

En hij is ook nog door Avenged Sevenfold aan de kant gezet. What the fuck. Goed dat ie daar weg is, maar als band wil je een drummer als Portnoy toch zeker behouden?

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Re: Dream Theater

Bericht door king_pin » di dec 21, 2010 2:34 pm

Heeft ie tijd voor nieuwe projecten toch, er is al onofficieel bekend dat hij, Neal Morse en Steve Morse een album hebben opgenomen. Mike heeft zelf laten weten dat hij nu aan Neal Morse's Testimony2 deelneemt en er zal vast een nieuwe supergroep opstaan.
Jammer dat hij uit DT is gestapt maar mijn interesse voor DT is nu wel weer gewekt, ben benieuwd hoe (anders) DT gaat klinken.
En Portnoy heeft zn aandacht nodig dus hij vind ook wel weer een manier om zn gezicht te tonen.
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: Dream Theater

Bericht door Rebellion666 » di dec 21, 2010 4:24 pm

innuendo schreef:Even het bericht van de frontpage gekopieerd:


Mike Portnoy probeert terug te keren bij Dream Theater



Geplaatst op 20-12-2010 om 23:45
Onderwerp: Geruchten

Mike Portnoy blijft ons verbazen. Eerder dit jaar verliet hij tot afgrijzen van de metalwereld Dream Theater. Nota bene zijn eigen kindje. Recentelijk liet hij via zijn forum weten dat hij zijn best heeft gedaan om weer terug te keren tot deze band. De reünie is uitgebleven, omdat zijn oude bandmaatjes minder enthousiast waren. Redenen worden vooralsnog niet vrijgegeven. Mike hoopt hier in ieder geval mee dat iedereen ophoudt met de smeekbedes om terug te keren naar Dream Theater. Wordt ongetwijfeld vervolgd…


Bron: http://www.mikeportnoy.com/forum/m2621861.aspx
Zijn bericht staan bijna onderaan.
Dit schoot even door mijn hoofd toen ik las dat Portnoy en Avenged Sevenfold afscheid van elkaar hadden genomen. Ik heb eerlijk gezegd een beetje het idee dat Portnoy hoopte een doorstart te kunnen maken bij Avenged Sevenfold ookal ontkend hij dit nu zelf. Hij dacht zelf goed te zitten bij Avenged Sevenfold en overspeelde vervolgens zijn hand door Dream Theater te verlaten. Daar heeft Portnoy nu spijt van als bovenstaand bericht in ieder geval klopt. Zou hij werkelijk zo stom zijn om al smekend bij zijn oude broodheer op de stoep te staan?? Ik kan me voorstellen dat verschillende leden van Dream Theater hem nu even op het tweede plan zetten. Hij heeft die gasten immers toch in de steek gelaten. Een terugkeer zou ik in ieder geval erg ongeloofwaardig vinden.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Big Ugly Head
Berichten: 64
Lid geworden op: zo dec 21, 2008 7:26 pm
Locatie: Geleen

Re: Dream Theater

Bericht door Big Ugly Head » di dec 21, 2010 9:05 pm

Met alle respect, maar Portnoy hoeft geen spijt te hebben en al helemaal niet te smeken. Met zijn staat van dienst en talent acht ik hem capabel genoeg om een stel goede muzikanten bij elkaar te zoeken en verder te gaan met briljante muziek te maken. Daar heeft ie DT niet voor nodig. Andersom geldt dat echter ook. De mannen van DT zullen heus wel een geschikte vervanger vinden en een puike plaat gaan maken. Al met al ben ik nog steeds van mening dat dit een tijdelijk iets is en DT binnen nu en twee albums weer bij elkaar zal zijn.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: Dream Theater

Bericht door Rebellion666 » do dec 23, 2010 11:47 am

Uit het interview met Portnoy die in de laatste Aardschok verschenen is blijkt het terugkeerverhaal dus wel waar te zijn en klopt mijn interpretatie dat hij gesmeekt zou hebben niet. Het pleit de mannen van DT ook niet dat zij zelf niet willen reageren op de recente gebeurenissen. Toch is het op z'n zachts gezegd onhandig om eerst middels 2 persberichten het nieuws van Portnoys vertrek de wereld in te slingeren om vervolgens zelf met het voorstel te komen terug te keren. Dat zal de band niet gesnapt hebben en voor de fans is het helemaal verwarrend. Komt bij, hoe stabiel zou DT geweest zijn met een bandlid die tegen heug en meug zijn ding zit te doen? Ik kijk zelf dus erg uit naar een plaat zónder Portnoy en wat dat zal doen met het geluid van Dream Theater. Portnoy zelf zal inderdaad met prima muzikanten nieuwe muziek gaan maken maar zal nooit meer het grote publiek aanboren die hij bij DT gewend was. Ik vraag me af of dat vroeg of laat niet gaat knagen. Voor de rest wens ik de man het beste toe.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Plaats reactie