New wave of (American) metal / Metalcore

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo jan 14, 2009 10:50 pm

Even wat God Forbid nieuws:
God Forbid’s new album ‘Earthsblood’ is scheduled for release on February 24 in the U.S. and February 16 in Europe via Century Media Records. The tracks ‘War Of Attrition’ and ‘The Rain’ are available for streaming at www.myspace.com/godforbid. ‘Earthsblood’ was produced by Eric Rachel (Atreyu) with Christian Olde Wolbers (Fear Factory, Threat Signal) handling all vocal tracking. The mixing was handled by Jens Bogren (Opeth, Soilwork, Amon Amarth).
Ben benieuwd! En ze zijn in februari natuurlijk op tour met Ill Nino, die naar Eindhoven en Haarlem komen.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo feb 11, 2009 4:23 pm

Ondertussen heb ik de nieuwe plaat al een aantal keer mogen horen en dat klinkt zeer goed! Ik vind het zeker geen kopie van de vorige plaat, ze zijn eigenlijk gewoon weer een stap verder gegaan.

Gebruikersavatar
Flip
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 12:45 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Flip » di feb 17, 2009 9:33 pm

Zal hem ook eens beluisteren!

Iemand al de nieuwe (uitgelekte) lamb of god gehoord?
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x2/redgothic.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Flaw
Lult over cdtjes
Berichten: 2556
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 3:51 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Flaw » di feb 17, 2009 11:08 pm

Flip schreef:Zal hem ook eens beluisteren!

Iemand al de nieuwe (uitgelekte) lamb of god gehoord?
Ik heb de promo hier. Klinkt weer erg fijn!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25315
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di feb 17, 2009 11:20 pm

Orklord schreef:Even wat God Forbid nieuws:
God Forbid’s new album ‘Earthsblood’ is scheduled for release on February 24 in the U.S. and February 16 in Europe via Century Media Records. The tracks ‘War Of Attrition’ and ‘The Rain’ are available for streaming at www.myspace.com/godforbid. ‘Earthsblood’ was produced by Eric Rachel (Atreyu) with Christian Olde Wolbers (Fear Factory, Threat Signal) handling all vocal tracking. The mixing was handled by Jens Bogren (Opeth, Soilwork, Amon Amarth).
Ben benieuwd! En ze zijn in februari natuurlijk op tour met Ill Nino, die naar Eindhoven en Haarlem komen.
toffe plaat is dat geworden. Een van de betere exponenten uit die stijl
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1627
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Bericht door scorpion » di feb 17, 2009 11:52 pm

ik heb nooit zoveel met lamb of god gehad, maar de nieuwe is wel heel erg fijn, lekker rauw en alles behalve een commercieel album geworden.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » di feb 17, 2009 11:58 pm

Klopt, ik had bij Sacrament precies dezelfde lage verwachtingen. Wéér bewijzen ze het tegendeel. Dit is misschien zelfs hun beste album tot nu toe.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » do feb 19, 2009 12:54 pm

Jeroen schreef:[..]


toffe plaat is dat geworden. Een van de betere exponenten uit die stijl
Op het moment wel, die eerste twee albums vind ik maar saai, maar de nieuwe plaat is toch wel erg gaaf geworden.

Lamb of God ken ik eigenlijk niet zo goed, maar eens opzoeken.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25315
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do feb 19, 2009 2:37 pm

God Forbid klinkt nu ook meer als een iets meer -core versie van bands als Nevermore en Shatter Messiah. De clean zang vind ik nog steeds niet zo sterk, maar muzikaal is het wel erg vet.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo mar 15, 2009 3:48 pm

Hmm, de nieuwe God forbid viel mij een beetje tegen. Ik miste de kracht en de catchy nummers van de voorganger.

Wat wel weer erg goed is is de nieuwe Bridge to solace. Misschien niet de meest originele band uit dit genre maar zeker de meest energieke. Het nieuwe album blaast ook weer prachtig. Ik blijf het zeggen, deze band verdient meer aandacht. Ook om de prachtige teksten.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Pobelov
Berichten: 603
Lid geworden op: do jul 10, 2008 1:35 pm
Locatie: Oostkamp, BE

Bericht door Pobelov » zo mar 15, 2009 3:52 pm

XnegativeX schreef:Hmm, de nieuwe God forbid viel mij een beetje tegen. Ik miste de kracht en de catchy nummers van de voorganger.
+1
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo mar 15, 2009 4:20 pm

Mwah ik denk dat je die nieuwe plaat van God Forbid wat meer tijd moet geven. Nummers als Empire of the Gun vind ik toch erg lekker.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » wo apr 01, 2009 11:58 am

Edo deed nog een interview met God Forbid:

http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=715
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma apr 20, 2009 8:43 am

review van de nieuwe plaat van Chimaira:

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=5479
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma apr 20, 2009 10:16 pm

en onlangs had ik Chimaira-gitarist Matt DeVries aan de foon. Dat interview kun je hier lezen:

http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=719
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do apr 23, 2009 9:17 pm

Dames en heren, als er 1 album in dit "genre" is dat momenteel uw aandacht verdient dat is het de nieuwe Maroon wel. Het album heet Order en is ongeloveloos vet! Ik heb Maroon altijd al een geinige band gevonden maar eigenlijk nooit echt meer dan dat. Maar Order blaast mijn pruik compleet van mijn hersenpan. Dit kan gewoon meten met de beste albums van hun landgenoten Caliban en Heaven shall burn. Wat een vuur! En ook de instrumentbeheersing is niet mis. Luister alleen maar eens naar de lekkere solo's.

http://www.myspace.com/maroonhate

Geniale videoclip trouwens:
http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... d=55947853
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za aug 29, 2009 2:01 pm

Jawel! Er is een nieuw Caliban album uit. Genaamd Say hello to tragedy. De band is blijkbaar bij iedereen uit de gratie gevallen na Shadow hearts. Iets wat ik me opzich wel kan voorstellen omdat The opposite from within en The undying darkness gewoon een beetje slappe hap was. Maar in 2007 kwamen ze best aardig terug met The Awakening.

Maar op Say hello to tragedy sluit ik ze weer helemaal in mijn armen. Ik vind het namelijk een geweldig album. Mensen die hopen op een terugkeer naar het geluid van Vent of A small boy and a grey heaven kunnen wel ophouden met lezen want dat zit er niet in.

Deze Duitsers klinken eigenlijk op elk album weer anders. Toch is het nieuwe album (ook) een duidelijk Caliban album. De krijsende zang en de moddervette beatdowns zijn nog steeds aanwezig. Maar alles zit net wat beter in elkaar en wordt met veel meer emotie en passie gebracht. Ook is de zang van Andreas veel diverser geworden. Het is niet meer alleen maar krijsen. De cleane zang is ook nog steeds aanwezig maar deze klinkt op dit album wat machinaal en emotieloos. Grappig genoeg werkt dat perfect en geeft het de nummers meer sfeer.

Songs als 24 years (over ons aller Fritzl), Caliban's revenge en Liar knallen gewoon.

Yup, ik ben fan van dit album.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » za aug 29, 2009 2:08 pm

Ik heb er ook een paar nummers van gehoord en het klonk inderdaad zeeer goed! Love Song is ook best vet!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za aug 29, 2009 2:20 pm

Ook ja. De cleane zang komt trouwens geweldig uit op het nummer All I gave. Terwijl Unleash your voice gewoon de oren van je kop rost.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » za aug 29, 2009 2:37 pm

Ik weet niet of het al voorbij gekomen is maar mensen, The Ghost Inside! Dit is een bandje uit Amerika die precies weten wat ik leuk vind lijkt het wel. Fury And The Fallen Ones heet de nieuwe plaat van dit gezelschap en laat een geweldige mix horen van hardcore a la Comeback Kid en Casey Jones maar dan met flink wat metal en hier en daar wat deathcore invloeden waarbij je moet denken aan Parkway Drive en August Burns Red.

Een band naar m'n hart! Kan niet wachten om ze te zien tijdens de Never Say Die! tour.

Meer mensen bekend met deze heren?

http://www.myspace.com/theghostinside
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za aug 29, 2009 2:57 pm

Klinkt lekker ja. Je omschrijving is aardig accuraat.
Persoonlijk hoor ik dit soort muziek juist liever zonder de metal invloeden. Ik vind Casey jones bijvoorbeeld een geniale band die ik toch hoger heb staan dan dit The Ghost inside. Neemt niet weg dat The Ghost inside ook zeker een band is die ik in de gaten ga houden.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

harry1985
Berichten: 242
Lid geworden op: zo feb 01, 2009 7:26 pm
Locatie: Omg groningen

Bericht door harry1985 » za aug 29, 2009 3:05 pm

er zitten goeie bands bij zolang het maar niet op het nivo van een emo ligt. ( zoals papa roach etc. )

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za aug 29, 2009 3:08 pm

Het "niveau van emo bands" bedoel je? En wat bedoel je daar precies mee te zeggen?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

harry1985
Berichten: 242
Lid geworden op: zo feb 01, 2009 7:26 pm
Locatie: Omg groningen

Bericht door harry1985 » za aug 29, 2009 3:58 pm

Onder deze stijl vallen onder andere bands als:
Killswitch engage, Heaven shall burn, Martyr A.D., Walls of Jericho, Caliban, Undying etc.

daar bedoel ik mee zolang dit soort maar geen emo bands van tussen zit. dan vind ik alles best en geef ik deze bands een kans. zoals lamb of god is super.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » za aug 29, 2009 4:06 pm

Ik snap niet waar je emo vandaan haalt? Dat heeft toch niks met dit te maken?

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za aug 29, 2009 4:09 pm

En wat bedoel je met "het niveau (want zo schrijf je het)"? Je hebt goeie en slechte emo bands. Net als bij elk genre. Dat dat jou smaak niet is is natuurlijk een heel ander verhaal.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo dec 27, 2009 2:47 pm

Mijn (korte) lijstje voor 2009:

1. Caliban - Say hello to tragedy
2. Lamb of god - Wrath
3. Maroon - Order
4. Converge - Axe to fall
5. Taste of insanity - Collisions
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: New wave of (American) metal / Metalcore

Bericht door XnegativeX » za mei 15, 2010 4:30 pm

Zijn er toevallig al mensen die het nieuwe album van As I lay dying gehoord hebben? Mensen die van dit soort muziek houden kunnen eigenlijk niet om dit album heen.

The powerless rise klinkt heavier en lomper dan zijn voorganger. Opzich wel jammer want ik vond de melodieen op An ocean between us juist zo speciaal. Nou moet ik wel zeggen dat er op The powerless rise nog genoeg melodieen staan maar in z'n geheel lijkt As I lay dying een tikje de Lamb of god kant op te trekken. Agressief stampen dus. De cleane zang is ook (nog) minder aanwezig dan op de voorganger.

Al met al is The powerless rise niet zo goed als An ocean between us maar toch is het een knaller van formaat die je gewoon gehoord moet hebben.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: New wave of (American) metal / Metalcore

Bericht door XnegativeX » za mei 15, 2010 5:23 pm

En nu ik hier toch bezig ben...

Wat vinden mensen van het nieuwe album van Bleeding through? Persoonlijk vind ik hem helemaal geweldig. Ik hoor/lees veel kritiek op het feit dat dit nieuwe album teveel zou lijken op Declaration en dat Bleeding through daarom te weinig groeit.

Ik ben van mening dat het nieuwe album inderdaad een voortzetting is van Declaration. Het album is wederom een snoeiharde mix van symphonische black metal, brute deathcore en agressieve hardcore. Het grote verschil is dat het nieuwe album betere nummers kent dan zijn voorganger. Ze zijn herkenbaarder en blijven beter hangen. En dat maakt dit album wat mij betreft weer een stap beter dan z'n voorganger.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: New wave of (American) metal / Metalcore

Bericht door Tox » zo mei 16, 2010 4:31 pm

Ik vind de nieuwe Bleeding Through wel goed. Hij klinkt wat directer en rauwer dan Declaration. En de keyboards ondersteunen de muziek beter, een beetje à la Abigail Williams af en toe.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: New wave of (American) metal / Metalcore

Bericht door XnegativeX » za sep 18, 2010 2:33 pm

Verdomme, die nieuwe Acacia strain is hard! Persoonlijk vind ik het hun beste werk. De drie voorgaande albums hadden de neiging om snel saai te worden. Terwijl ik Wormwood met gemak 3 keer achter elkaar kan luisteren.

De mensenhaat wordt op waanzinnig lompe wijze over je uitgekotst als een soort van donkere mantra's. Heerlijke muziek als je een kut dag hebt gehad op je werk of iets dergelijks.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: New wave of (American) metal / Metalcore

Bericht door Orklord » vr sep 24, 2010 3:56 pm

Dat nieuwe album is inderdaad een knaller! De nieuwe van As I Lay Dying is trouwens ook best ok.

Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: New wave of (American) metal / Metalcore

Bericht door Laus » vr sep 24, 2010 4:30 pm

Dank voor de tips. Gaan allemaal op lijst :)

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: New wave of (American) metal / Metalcore

Bericht door XnegativeX » za sep 10, 2011 10:56 am

Hoppa! Die nieuwe Unearth is gewoon nog even een stap beter dan The March. Sterker nog, misschien vind ik hem zelfs wel beter dan The oncoming storm.

Ze doen weinig nieuws maar hebben hier al hun sterkste punten naar de voorgrond geschoven. De ijzersterke melodieën, de logge breaks en catchy (maar niet poppy) songs.

Op dit album lijken ze ook iets meer de hardcore agressie uit hun begin dagen naar boven te halen.

Dit is gewoon een lekker frisse, energieke plaat waar ik m'n petje voor afneem.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: New wave of (American) metal / Metalcore

Bericht door Orklord » wo nov 02, 2011 3:17 pm

De nieuwe Unearth klinkt inderdaad erg lekker. Ik ben niet zo bekend met het oude werk, maar dit doet het wel goed.

Gebruikersavatar
janpieter
Berichten: 22
Lid geworden op: di okt 25, 2011 4:23 pm
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: New wave of (American) metal / Metalcore

Bericht door janpieter » wo nov 02, 2011 9:42 pm

Zie hier een klein interviewtje met As I Lay Dying over hun nieuwe compilatiealbum die 8 november uitkomt. :)

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: New wave of (American) metal / Metalcore

Bericht door XnegativeX » ma jul 16, 2012 8:57 pm

Ik ben een tijdje weggeweest maaruh...gaan we hier nog een beetje hard op de nieuwe Bleeding through?

Ik kan er niks aan doen, ik geniet er weer met volle teugen van. Dit kon nog wel eens hun meest agressieve album to date zijn. Ok ok, natuurlijk is het redelijk simpele muziek. Maar het is allemaal zo woest en "boos" dat ik de simpelheid gemakshalve even vergeet.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Plaats reactie