Sincerus (progressive death metal)

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Tonger
Berichten: 2310
Lid geworden op: di apr 15, 2003 10:48 am
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door Tonger » di sep 07, 2010 9:06 pm

jellhammer schreef:En 30 Oktober staan we in het voorprogramma van Sonic Syndicate in het Bolwerk te Sneek. Be there zou ik zeggen.
Haha, ik wist het wel! :D
http://www.metalization.nl - independent non-profit agency supporting high quality underground metal

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door jellhammer » di sep 21, 2010 9:06 pm

Even een kleine update.

30 Oktober brengen we een single uit. Die zal 2 nummers bevatten welke dat zullen zijn laat ik nog even achterwege. Het is een voorbode van de EP
die we gaan uitbrengen eind dit jaar. We hebben besloten om er geen 7 nummers op te zetten maar 4. Waarvan 1 oud nummer opnieuw opgenomen.
Dus een oud nummer in een nieuw jasje.

Ondertussen zijn we ook al druk gaande met nieuwe nummers voor een fulllenght, die we ergens volgend jaar uit willen brengen. Maar voor het zover is, eerst optreden.

30.Oct.2010 20:00
Sincerus @ Het Bolwerk Sneek, Friesland.

06.Nov.2010 20:00
Sincerus @ Kiehool Burgum, Friesland.

22.Jan.2011 20:00
Sincerus @ Bridge2Fame Us Honk, Britswert, Friesland.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 239
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 10:21 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door Janneke » wo okt 06, 2010 11:52 pm

Wij vinden het heel erg jammer om te melden, dat Methilde, Sincerus per direct heeft verlaten.
Door persoonlijke omstandigheden waren we genoodzaakt om afscheid te nemen.
Hoewel het besluit niet gemakkelijk was hebben wij in goed overleg de knoop doorgehakt.

Wij hopen dat Methilde vooral doorgaat in de muziek, en doet waar ze goed in is! Writing music!!

We wensen Methilde alle geluk toe in haar leven en toekomstige plannen!

Janneke, Jelle, Paulus, Harm-Jan en Siegfried

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door <Sirius> » do okt 07, 2010 12:13 am

Jammer dat ze dat zelf niet even meldt dan, zeker als het haar eigen project is :-)

In ieder geval veel succes! Is haar plek al opgevuld of gaan jullie rustig aan beginnen met de zoektocht?
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 239
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 10:21 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door Janneke » do okt 07, 2010 12:50 am

<Sirius> schreef:Jammer dat ze dat zelf niet even meldt dan, zeker als het haar eigen project is :-)

In ieder geval veel succes! Is haar plek al opgevuld of gaan jullie rustig aan beginnen met de zoektocht?
Methilde komt zeker zelf nog met een "statement" ;)
Wij gaan rustig aan verder, en we hebben nog niet helemaal nagedacht over een eventuele vervanger.
Dat komt wel met de tijd, we gaan eerst als vijftal door.

We hebben nog leuke optredens in het vooruitzicht, en zoals het nu lijkt komt 30 oktober onze single uit.

Dus we gaan vooral door met Sincerus.

Gebruikersavatar
Tonger
Berichten: 2310
Lid geworden op: di apr 15, 2003 10:48 am
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door Tonger » do okt 07, 2010 10:15 am

Janneke schreef:Wij vinden het heel erg jammer om te melden, dat Methilde, Sincerus per direct heeft verlaten.
Door persoonlijke omstandigheden waren we genoodzaakt om afscheid te nemen.
Hoewel het besluit niet gemakkelijk was hebben wij in goed overleg de knoop doorgehakt.

Wij hopen dat Methilde vooral doorgaat in de muziek, en doet waar ze goed in is! Writing music!!

We wensen Methilde alle geluk toe in haar leven en toekomstige plannen!

Janneke, Jelle, Paulus, Harm-Jan en Siegfried
aha, vandaar die grafstemming gisteravond bij mij aan de bar...
http://www.metalization.nl - independent non-profit agency supporting high quality underground metal

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door <Sirius> » do okt 07, 2010 10:20 am

Janneke schreef:
<Sirius> schreef:Jammer dat ze dat zelf niet even meldt dan, zeker als het haar eigen project is :-)

In ieder geval veel succes! Is haar plek al opgevuld of gaan jullie rustig aan beginnen met de zoektocht?
Methilde komt zeker zelf nog met een "statement" ;)
Wij gaan rustig aan verder, en we hebben nog niet helemaal nagedacht over een eventuele vervanger.
Dat komt wel met de tijd, we gaan eerst als vijftal door.

We hebben nog leuke optredens in het vooruitzicht, en zoals het nu lijkt komt 30 oktober onze single uit.

Dus we gaan vooral door met Sincerus.
Goed om te horen! Jullie hebben natuurlijk nog een gitarist toch?

Ben benieuwd naar de single :-)
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22171
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door KoenM » do okt 07, 2010 12:10 pm

Raar. Dat is als Annihilator die Jeff Waters eruitkickt. Of zie ik dat verkeerd?
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door jellhammer » do okt 07, 2010 1:06 pm

Goed om te horen! Jullie hebben natuurlijk nog een gitarist toch?

Ben benieuwd naar de single :-)[/quote]

Jazeker, we hebben Siegfried nog. Dus we kunnen gewoon doorgaan met spelen.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door jellhammer » do okt 07, 2010 1:26 pm

KoenM schreef:Raar. Dat is als Annihilator die Jeff Waters eruitkickt. Of zie ik dat verkeerd?
We zijn in goed overleg uit elkaar gegaan, mensen weten vaak niet wat er gaande is dus in mijn visie zie
je het verkeerd inderdaad.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door Cathalised » do okt 07, 2010 1:26 pm

Ik las het vandaag op Facebook, en ik schrok er van. Balen zeg! Maar naar wat ik ervan begreep was het wel de beste, meest gezonde keuze, dus dat vind ik dan wel goed. In elk geval beter dan vliegende stoelen, volbekraste auto's en geleur over de naamrechten ;)
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22171
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door KoenM » do okt 07, 2010 1:54 pm

jellhammer schreef:
KoenM schreef:Raar. Dat is als Annihilator die Jeff Waters eruitkickt. Of zie ik dat verkeerd?
We zijn in goed overleg uit elkaar gegaan, mensen weten vaak niet wat er gaande is dus in mijn visie zie
je het verkeerd inderdaad.
Nouja. Als Jeff Waters die uit Annihilator stapt dan.

Ik weet inderdaad niet wat er gaande is, maar als je zo'n gewichtig statement neerkwakt kun je beter ook gelijk eenduidig zijn en geen ruimte tot speculatie openlaten.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door jellhammer » vr okt 08, 2010 2:35 pm

Dat doen mensen toch wel, ongeacht wat je er neerzet. We gaan niet vertellen wat nou de precieze reden is waarom dit zo gelopen is, dat is te persoonlijk.
Dus dan krijg je al automatisch de vragen en de speculatie's. We willen ze best beantwoorden, maar tot een zekere grens.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door jellhammer » vr okt 08, 2010 2:39 pm

Cathalised schreef:Ik las het vandaag op Facebook, en ik schrok er van. Balen zeg! Maar naar wat ik ervan begreep was het wel de beste, meest gezonde keuze, dus dat vind ik dan wel goed. In elk geval beter dan vliegende stoelen, volbekraste auto's en geleur over de naamrechten ;)
Nee zeker niet, Methilde heeft wel even de tijd nodig dit te verwerken, en daar zal vast de nodige verwijten bij langs komen, maar kom op, we zijn
allemaal mensen en dat ze zo zou reageren is niet meer dan logisch. Its all part of the process zullen we maar zeggen. Wat ons betreft zijn we nog steeds
goeie vrienden inderdaad.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door bloeding » vr okt 08, 2010 2:45 pm

apart verhaal allemaal om te lezen.
ik ken sincerus niet anders dan de band van methilde.
zoals zij er mee begonnen is met de boel componeren en later muziekanten opzoeken en de cd schrijven enz enz.
daarnaast haar zoektocht om de band ook een steady line up te geven voor live shows heb ik gewaardeerd.
vond het leuk om sown project te volgen vanaf het begin en dan in ene is de oprichter van het geheel niet meer in de band.

wellicht voor jullie een goede keuze als band ofzo. ben benieuwd naar wat er komen gaat voor sincerus en of de muziek ook zo blijft of zal veranderen.

hopelijk wordt de site ook eens geupdate trouwens want die stamt ook terug uit het begin tijd perk.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door jellhammer » vr okt 08, 2010 3:18 pm

Ja het is voor ons ook nog raar en apart, maar inderdaad het was voor de band de juiste keuze. En wij geloofden voor haar ook.
Ik denk niet dat er muzikaal heel veel zal veranderen, maar goed dat zullen we met de toekomst wel zien, we zijn onlangs met
een nummer begonnen te schrijven die ongekend hard is voor Sincerus begrippen dus er zullen
wel wat dingen veranderen. Maar dat was ook al zo toen Methilde er nog bij zat.

Wat de site betreft, daar was alleen Methilde mee bezig. Wij dus helemaal niet. Maar goed wellicht dat daar nu verandering in komt.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door lampje » vr okt 08, 2010 8:02 pm

bloeding schreef:apart verhaal allemaal om te lezen.
ik ken sincerus niet anders dan de band van methilde.
zoals zij er mee begonnen is met de boel componeren en later muziekanten opzoeken en de cd schrijven enz enz.
daarnaast haar zoektocht om de band ook een steady line up te geven voor live shows heb ik gewaardeerd.
vond het leuk om sown project te volgen vanaf het begin en dan in ene is de oprichter van het geheel niet meer in de band.

wellicht voor jullie een goede keuze als band ofzo. ben benieuwd naar wat er komen gaat voor sincerus en of de muziek ook zo blijft of zal veranderen.
Ondanks het kromme Nederlands van bloeding: +1
Hoewel ik haar niet persoonlijk ken heeft Methilde mij warm weten te maken voor Sincerus. Ik ben ook nog steeds benieuwd naar nieuw materiaal van de band. En ik hoop dan ook idd niet dat dit een vervelende "scheiding" wordt met alle vervelende gevolgen van dien. Voor zover ik begreep speelde er voor Methilde iig zodanig veel dat dit, hoe moeilijk ook, voor beide partijen op dit moment de beste oplossing was. Toch denk ik zelf dat een gezamenlijk statement eventuele onrust of speculaties kunnen verminderen.

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door jellhammer » za okt 09, 2010 12:59 pm

Ach hoe dan ook, Methilde doet het nu even rustiger aan, zonder Sincerus. Wij zullen doorgaan met waar we gebleven waren.

Zoals er al eerder gepost was, er komt een single aan. In principe moeten alleen nog de zang opgenomen worden. Verder is alles klaar, inclusief
het artwork. Dan nog de mix en masteren en dan zou hij 30 Oktober verkrijgbaar moeten zijn.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door bloeding » za okt 09, 2010 2:22 pm

lampje schreef:1Ondanks het kromme Nederlands van bloeding: +1
.
whehehe. soms zit het allemaal niet mee :oops:
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door Jeroen » za okt 09, 2010 3:36 pm

Hm, ik vind het een wat vreemd verhaal. Gezien de geschiedenis van Sincerus en de wijze waarop Methilde haar enthousiasme en plannen uitsprak in het interview dat ik destijds met haar had, vind ik het allemaal nogal vaag overkomen. In mijn optiek was haar schrijfstijl dan ook het meest interessante aan Sincerus en ik vraag me dan ook af of Sincerus zonder die creatieve input nog wel wat wordt. Ondanks de ongetwijfeld 'best intentions' komt het een beetje over alsof derden nu aan de haal gaan met iets dat zorgvuldig en kundig op is gebouwd door de oprichtster. Eensgezindheid zie ik dan ook eigenlijk vooral terug bij de overige bandleden. Maar goed, voor ik conclusies ga trekken, wacht ik wel af wat Methilde er zelf over te melden heeft.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door jellhammer » za okt 09, 2010 5:09 pm

De overige bandleden hebben inderdaad het besluit genomen om haar uit Sincerus te zetten puur uit belang voor haar zelf. Ze heeft op het moment te veel aan haar hoofd om zich nog volledig te kunnen richten op Sincerus. Ik zal verder ook niet in details treden puur uit respect voor haar en haar problemen.

Wat Sincerus zelf betreft; we hebben met haar overlegt wat zij met de bandnaam wou doen, omdat het inderdaad haar idee en creatie was. Ze gaf meteen aan dat ze graag wou dat wij door moesten gaan met dit geheel onder de naam Sincerus. Was het zo geweest dat ze naam zelf zou willen gebruiken voor haar eigen plannen, waren we daar ook zeker mee akkoord gegaan. En waren we wel onder een andere naam verder gegaan. Dus wij hebben dit zorgvuldig besproken en het groene licht gekregen zo als men dat dan noemt. Dus aan de haal gaan is in mijn mening niet van toepassing.

Kijk, sinds Sincerus een band is geworden, hebben we even veel zeggenschap gekregen in het hele creatieve proces, van Methilde. Zoals de nummer die jij kent van Conspire, wel die zijn toch anders sinds we een band zijn geworden, ze klinken anders. Dus vraag ik mij af of je de nummers sowieso nog wel interessant zou vinden, aangezien ze gewoon anders klinken. Ook wat nieuwe nummers betreft, die hebben we dan ook met zijn allen geschreven, in zijn geheel zal het toch anders klinken. We
hebben nu eenmaal andere invloeden. Ik moet wel zeggen dat het bij ieder bandlid verschilt en dat zul je dan ook zeker terug horen in de nieuwe nummers. De nummers die wij nu gaan uitbrengen, daar zit Methilde haar invloed dan ook nog in, en je zult zien dan het heel anders klinkt dan dat je gewend was tot nog toe. Dus in principe was Sincerus van ons allemaal.

Maar ieder zijn ding, en gelukkig maar. kijk als je nu zoiets zou hebben van de band kan me nu niet echt meer boeien, ach dat maakt ons niet uit. Nogmaals ieder zijn mening.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door Jeroen » za okt 09, 2010 7:15 pm

Dat hoor je mij ook nog niet zeggen. Ik ben heus benieuwd naar nieuw werk. De kwaliteit van Conspire zal heus niet zomaar verdwenen zijn, dat beweer ik overigens ook niet. Ik vind het alleen wel buitengewoon jammer dat het zo loopt, aangezien zij op mij overkomt als iemand die haar muziek niet alleen schrijft en speelt, maar ook heeft grootgebracht. De muziek is immers gegroeid van eenvoudig opgenomen computergitaartjes en midi-achtige symfonische stukjes tot best wel knappe complexe composities. In mijn optiek was dat wat de kwaliteit betreft vrij uniek voor Nederlandse begrippen. En of je het nu hebt over 'evenveel zeggenschap' of niet, als iemand 'uit de band wordt gezet', dan klinkt dat toch alsof het een besluit was dat niet voor de persoon in kwestie geldt. Wilde zij de band zelf verlaten?

BTW, betreft het hier een break van tijdelijke aard of een definitief afscheid?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door jellhammer » zo okt 10, 2010 6:53 am

Wat de band betreft is de break definitief, omdat er op dit moment te veel gebeurd is, maar zeg nooit, nooit. Natuurlijk is het een besluit van de overige leden geweest.
En inderdaad wou zij eerst nog niet stoppen. Maar zoals het berichtje ook al aangaf, wij zagen in dat zij niet, met hoe nu gaat, nog actief mee kan doen in dit proces. Hoe klote het ook klinkt en hoe jammer wij zelf het ook vinden, want op persoonlijk vlak heeft niemand ook maar 1 probleem met Methilde. Voor haar is dit natuurlijk moeilijk te begrijpen, en dit moet ze natuurlijk eerst verwerken en een plaats geven, voordat ze het daadwerkelijk ook zo ziet. Nogmaals we hebben het met haar besproken en daarin heeft ze het ook zelf wel toegegeven dat het moeilijk zou worden om zo door te gaan met hoe het nu gaat met haar. Natuurlijk zal zij ons wel dingen verwijten op dit moment, en dat is logisch. Maar ik hoop dat het voor iedereen duidelijk is, dat dit in onze ogen beter voor haar gezondheid is op dit moment.

Maar goed ik denk dat hier eerst wel genoeg over gezegd is. Wij willen het graag hier eerst bij laten, niet dat wij niks meer willen zeggen, meer om Methilde de kans te geven om het een plekje te geven. Het officiële bericht zegt genoeg eerst en er is in mijn ogen genoeg uitleg geweest. Jullie zullen daar ongetwijfeld anders over denken. Maar ik hoop dat jullie dit begrijpen. Ik dank jullie wel voor jullie "bezorgdheid" naar Methilde toe, en mensen die haar kennen zullen nu ongetwijfeld ook wel weten hoe dingen er voor staan. Maar nogmaals, hier laten we het eerst bij.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door Methilde » zo okt 10, 2010 2:21 pm

Zie post hierna van mij, heb even een statement toegevoegd. Na dit verhaal zou het fijn zijn om gewoon weer over normale dingen mbt Sincerus te discussieren :) Ik hoop dat het allemaal duidelijk is zo.
Laatst gewijzigd door Methilde op zo okt 10, 2010 5:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door <Sirius> » zo okt 10, 2010 3:12 pm

Ik denk dat mensen liever eerst lezen dat het van jouw kant goed zo is. Zeker gezien sommige 'bezorgde' reacties.

Trouwens, als je het zo erg vindt dan geef je hem toch een belletje i.p.v. het verzoek in het topic te doen? Of Jelhammer's post al is aangepast weet ik niet meer ik lees niks privé's....hij gaf zelf aan niet in details te treden.
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door Crises » zo okt 10, 2010 3:44 pm

Misschien is het al te veel detail?
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door Methilde » zo okt 10, 2010 5:25 pm

Nouja, over de reden van mijn vertrek kan ik heel kort zijn. Ik heb de band inderdaad opgestart en ik had een visie. Ik vond het echter ook tof om met zijn allen muziek te gaan maken en iedereen een creatieve input te laten hebben. Maar niet iedereen is hetzelfde, iedereen heeft weer andere ideeen en er ontstond een beetje de situatie; zes kapiteins op een schip.

Nu werkt dat soms best goed, maar het werkte niet voor mij. Momenteel zit ik tegen een burn-out aan (studie afmaken, teveel werken en teveel ernaast willen doen) en is er een en ander nogal misgelopen. Ik was geprikkeld, kreeg niks meer uit mn handen, motivatie zakte weg etcetera. Dit heeft ertoe geleid dat de gedachte ontstond dat de band en ik er beter aan deden niet meer samen te werken. Dat is momenteel en wellicht ook daarna, teveel voor me.

Ik zal zeker muziek blijven maken en wellicht bij een ander bandje als instrumentalist fungeren, maar de combinatie zal ik na dit niet snel meer maken. Het is absoluut een leermoment geweest en ik hoop dat de band op de huidige voet doorgaat en succesvol zal zijn. Ik zal op mijn beurt ook niet in de vergetelheid raken en gauw weer met nieuwe muziek komen.

I'll be back, zullen we maar zeggen :)

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door jellhammer » zo okt 10, 2010 6:22 pm

You'd better be :)
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door Jeroen » zo okt 10, 2010 10:05 pm

Prima, goed en wel, maar in mijn optiek zou de keuze om onder een andere naam verder te gaan wel getuigen van enige integriteit. Nu lijkt het alsof jullie straks Conspire in de discografie hebben, maar dat is dus niet zo. En dan kun je wel zeggen, nee dat is niet waar, dat is Methildes ding, maar een buitenwereld kijkt daar anders tegenaan. Ik vind die Jeff Waters vergelijking eigenlijk niet zo slecht gekozen, vooral omdat hier kennelijk nogal de nodige emotionele problematiek aan ten grondslag ligt. Een bandlid dat net een half jaartje meespeelt is een ander verhaal, maar iemand die bijna de volledige creatieve basis heeft gelegd roemloos uit de band zetten, vind ik nogal grof, ongeacht de begripvolle en brave woorden die eromheen worden geplaatst.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door innuendo » zo okt 10, 2010 10:20 pm

true, ik heb geen flauw idee wat de situatie precies is en ik hoef dat ook niet te weten, maar als jullie onder de naam Sincerus doorgaan, zal dat bijzonder weinig respect opleveren in de scene.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door Jeroen » zo okt 10, 2010 10:26 pm

Exact mijn gedachte erover.
Zal wel blijken of de boel nu inkakt tot een instabiel en matig melodisch death metal bandje.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door bloeding » zo okt 10, 2010 10:33 pm

dat is wel heel erg vooruitlopen op de zaken mannen.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door Jeroen » zo okt 10, 2010 10:48 pm

Nee, vind ik niet. Aangezien ik me niet kan voorstellen dat wanneer er (inmiddels) vijf kapiteins op een schip zijn, dat men dan nog voortborduurt op de schrijfstijl van Methilde.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door <Sirius> » ma okt 11, 2010 12:21 am

Jeroen schreef:Prima, goed en wel, maar in mijn optiek zou de keuze om onder een andere naam verder te gaan wel getuigen van enige integriteit. Nu lijkt het alsof jullie straks Conspire in de discografie hebben, maar dat is dus niet zo. En dan kun je wel zeggen, nee dat is niet waar, dat is Methildes ding, maar een buitenwereld kijkt daar anders tegenaan. Ik vind die Jeff Waters vergelijking eigenlijk niet zo slecht gekozen, vooral omdat hier kennelijk nogal de nodige emotionele problematiek aan ten grondslag ligt. Een bandlid dat net een half jaartje meespeelt is een ander verhaal, maar iemand die bijna de volledige creatieve basis heeft gelegd roemloos uit de band zetten, vind ik nogal grof, ongeacht de begripvolle en brave woorden die eromheen worden geplaatst.
Moeilijk, hoeveel credits krijgt de 1e kapitein?

Met de door Methilde aangedragen redenen kan ik mij wel voorstellen dat de rest van de band daaronder kan lijden. Anderzijds is het lastig als je de creatieve spil bent, als 'eenmansband' begint en daarna een echte band om je heen weet te verzamelen. Een beetje muzikant wil ook een steentje bijdragen aan het muzikale proces met als gevolg dat er steeds meer kapiteins gaan komen. Daar moet je als frontvrouw ook maar mee om kunnen gaan.

Onder een andere naam doorgaan zodat Sincerus door Methilde in de koelkast kan worden gezet is in dat licht dan eigenlijk wel de meest respectvolle optie.
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door lampje » ma okt 11, 2010 2:44 am

<Sirius> schreef:Onder een andere naam doorgaan zodat Sincerus door Methilde in de koelkast kan worden gezet is in dat licht dan eigenlijk wel de meest respectvolle optie.
Dat was denk ik idd wel chic geweest. Als je als band/vijftal zo stoer bent om de inititiator van het geheel er uit te kicken omdat dat beter voor haar is moet je zo'n beslissing ook durven nemen, omdat dat mogelijk ook wel eens in haar belang zou kunnen zijn.

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door jellhammer » ma okt 11, 2010 5:03 am

Alles is hierover gezegd, wij gaan door onder de naam Sincerus, zoals Methilde dat graag wou, en of jullie het respectloose keuze vinden of niet, dat maakt ons niks uit. Wij respecteren elke vorm van kritiek, dat hoort er nou eenmaal bij. En als er mensen zijn die door dit gebeuren de band niet meer interessant zullen vinden, tja so be it.
Jullie vinden het niet respectvol als wij doorgaan onder de naam Sincerus, zelfs al hebben we dat gevraagd aan Methilde wat zij met de naam Sincerus wou doen, en dat wij het hadden begrepen dat zij de naam zelf had willen gebruiken in de toekomst, dan mag dat. En als jullie denken dat wij een flauwe melodisch death metal bandje worden, prima. Dat mag en is ook gewoon eerlijk dat jullie dat zeggen. Dat toont jullie emotie hierover, en ook dat snappen wij.

Als iemand, waar ik een bepaald positieve beeld van had, uit een band word gezet, zonder de verdere achtergrond te kennen, zal ik ook zeker niet anders reageren. Dat lijkt me ook logisch.

Wij zullen ons in dat opzicht dan ook bij alles neerleggen bij wat er gezegd word door jullie. Nogmaals, wat jullie vinden en wat wij vinden zijn 2 totaal verschillende dingen. Dit zal dan ook een eindeloze discussie worden. Niemand weet wat er zich afgespeeld heeft of wat er zich afspeelt, dus is het moeilijk om daar een discussie
over te beginnen van onze kant, omdat we daar gewoon niks over willen en kunnen zeggen. Wij hebben geprobeerd alles uit te leggen zover het kon. Methilde heeft
uitleg gegeven zover ze wou en kon. Klaar.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door Methilde » ma okt 11, 2010 7:22 am

Het klopt dat de band de naam Sincerus mag behouden. Ik sluit dit hoofdstuk af en ga muzikaal misschien weer een heel andere richting op. Momenteel ben ik bezig met een project waar een tweetal cd's uit gaan rollen waarin uiteenlopende muziekstijlen te horen zijn. Dit sluit niet aan op hoe ik Sincerus ben begonnen en met welke intentie. Het sluit wel aan op wat ik nu gewoon wil doen; muziek maken. Het orkestraal bombast zal wederom niet uit de lucht vallen maar ook zieke progressieve polyritmiek zal te horen zijn. Ik stem binnenkort mijn gitaar in A of lager en ga experimenteren met wat daar uit gaat komen ;)

De naam van mijn nieuwe studioproject heet Architecture of the Adversary. In elke song zit een gastmuzikant of zanger, sommige bekend andere meer hier uit de regio. Hoe dan ook zijn het allemaal steengoeie musici die absoluut iets gaafs teweeg gaan brengen.

Gebruikersavatar
Hybr1d
Berichten: 287
Lid geworden op: do mar 26, 2009 4:37 pm
Locatie: Dordrecht

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door Hybr1d » ma okt 11, 2010 8:57 am

Methilde schreef:Het klopt dat de band de naam Sincerus mag behouden. Ik sluit dit hoofdstuk af en ga muzikaal misschien weer een heel andere richting op. Momenteel ben ik bezig met een project waar een tweetal cd's uit gaan rollen waarin uiteenlopende muziekstijlen te horen zijn. Dit sluit niet aan op hoe ik Sincerus ben begonnen en met welke intentie. Het sluit wel aan op wat ik nu gewoon wil doen; muziek maken. Het orkestraal bombast zal wederom niet uit de lucht vallen maar ook zieke progressieve polyritmiek zal te horen zijn. Ik stem binnenkort mijn gitaar in A of lager en ga experimenteren met wat daar uit gaat komen ;)

De naam van mijn nieuwe studioproject heet Architecture of the Adversary. In elke song zit een gastmuzikant of zanger, sommige bekend andere meer hier uit de regio. Hoe dan ook zijn het allemaal steengoeie musici die absoluut iets gaafs teweeg gaan brengen.
Dan wacht ik vol spanning op de nieuwe thread met nieuwe nummers!
Last.FM: http://www.last.fm/user/chaozzz
[img]http://i50.tinypic.com/10h50zl.jpg[/img]


Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door Heidewolf » ma okt 11, 2010 10:33 am

De spijker op z'n kop
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door jellhammer » ma okt 11, 2010 11:58 am

Hopen op goede tijden dan maar.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door Jeroen » ma okt 11, 2010 7:16 pm

jellhammer schreef: Jullie vinden het niet respectvol als wij doorgaan onder de naam Sincerus, zelfs al hebben we dat gevraagd aan Methilde wat zij met de naam Sincerus wou doen, en dat wij het hadden begrepen dat zij de naam zelf had willen gebruiken in de toekomst, dan mag dat. .
Klopt, ik vraag me af of iemand die uit haar eigen opgerichte band wordt gezet in emotionele toestand kan reageren op vijf wellicht verongelijkte gezichten. Persoonlijk zou ik de boel tijd hebben gegeven, want nu verwijder je dus hetgeen waar je naam mee hebt gemaakt, sterke complexe songwriting. Ik zie daar niet zo snel iemand aan tippen. Nee, geen slijmerij, ik vind het simpelweg erg jammer dat zaken lopen zoals ze lopen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Tho
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo mei 16, 2010 4:08 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door Tho » ma okt 11, 2010 7:20 pm

Jezus man, 't is Metallica niet. Die band gaat gewoon verder onder andere naam en andere bezetting, big deal

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door Jeroen » ma okt 11, 2010 8:07 pm

Jij leest niet goed wat ik zeg. Vergelijking met Metallica slaat als een tang op een varken. Ik hoop persoonlijk dat er uit de Nederlandse scene eens wat meer komt dan standaard gerommel en een paar uitschieters.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door Methilde » ma okt 11, 2010 10:22 pm

Hybr1d schreef:
Methilde schreef:Het klopt dat de band de naam Sincerus mag behouden. Ik sluit dit hoofdstuk af en ga muzikaal misschien weer een heel andere richting op. Momenteel ben ik bezig met een project waar een tweetal cd's uit gaan rollen waarin uiteenlopende muziekstijlen te horen zijn. Dit sluit niet aan op hoe ik Sincerus ben begonnen en met welke intentie. Het sluit wel aan op wat ik nu gewoon wil doen; muziek maken. Het orkestraal bombast zal wederom niet uit de lucht vallen maar ook zieke progressieve polyritmiek zal te horen zijn. Ik stem binnenkort mijn gitaar in A of lager en ga experimenteren met wat daar uit gaat komen ;)

De naam van mijn nieuwe studioproject heet Architecture of the Adversary. In elke song zit een gastmuzikant of zanger, sommige bekend andere meer hier uit de regio. Hoe dan ook zijn het allemaal steengoeie musici die absoluut iets gaafs teweeg gaan brengen.
Dan wacht ik vol spanning op de nieuwe thread met nieuwe nummers!
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... y#p1798094

Was er al jonge!

Gebruikersavatar
Dandemon
Berichten: 20
Lid geworden op: di okt 12, 2010 11:54 am
Locatie: Stiens
Contacteer:

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door Dandemon » di okt 12, 2010 12:24 pm

Vooropgesteld; Iedereen heeft recht op zijn eigen mening... Maar wat een gezeik zeg. Als dit een beslissing is waar iedereen, en dan bedoel ik de (ex-)bandleden, vrede mee heeft/kan hebben, dan lijkt het mij geen punt van discussie.

Daarnaast vind ik het uiterst nobel van Methilde dat ze de nummers en de naam aan de band laat en van de overige bandleden dat zij haar ook die keuze geven.

Ik wens Sincerus veel succes en ben benieuwd naar deze "nieuwe" vorm. En ik kijk uit naar Methilde haar nieuwe projecten!

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door jellhammer » di okt 12, 2010 1:22 pm

Ik dank u
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Gebruikersavatar
Dandemon
Berichten: 20
Lid geworden op: di okt 12, 2010 11:54 am
Locatie: Stiens
Contacteer:

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door Dandemon » di okt 12, 2010 1:31 pm

jellhammer schreef:Ik dank u
Geen probleem. Als we binnen de Friesche scene al gaan lopen bashen, waar moet het dan heen!

Ik zie jullie zaterdag!
Laatst gewijzigd door Dandemon op di okt 12, 2010 3:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door jellhammer » di okt 12, 2010 1:39 pm

Zekers tot Zaterdag.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Sincerus (progressive death metal)

Bericht door jellhammer » vr okt 15, 2010 7:06 am

Gelukkig is er ook goed nieuws, de opnamen voor de demo/single, het is maar net hoe je het bekijkt :), zijn afgerond, Harm Jan heeft gisteren de zang opgenomen. Dus nu nog even wachten op de mix en master. Ook het artwork is klaar en ligt bij de drukker. Dus zo als het er naar uit ziet komt de demo/single gewoon uit op 30 Oktober.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Plaats reactie