Iron Maiden V

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Wat vind je van Senjutsu?

De beste Maidenplaat ooit!
0
Geen stemmen
Lekker album hoor
9
64%
Aardig, maar ook weer niet te gek ofzo
5
36%
Tegenvaller
0
Geen stemmen
Christus te paard, wat een kutplaat
0
Geen stemmen
Weet ik niet
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 14

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » di okt 12, 2010 5:17 pm

Dat maakt niet uit, ik ben al redelijk lang Aardschokmoe.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Rebellion666 » di okt 12, 2010 8:29 pm

innuendo schreef:Volgens mij is de oude garde van de aardschok totaal metaalmoe.
Vooral die André Verhuysen is de grootste azijnzeiker van het noordelijk halfrond. Maiden kan bij die kerel al sinds halverwege jaren 80 niks goed meer doen. Om het gezeur van die flapdrol kan ik alleen maar heel hard lachen. Vooral het stukje in de Aardschok dat de heren er in het HD-tijdperk oud uit zien is om op de dijen te kletsen. Maiden is toch al een jaar of 30 bezig? Die gasten worden er niet jonger op.
Johan schreef:
Marcel Hubregtse schreef:Maiden mag blij zijn als ze de IJsselhal uitverkopen aangezien The Final Frontier toch echt een van de allerslechtste Maiden platen aller tijden is. Mijn God wat een bagger is dit. Maar ja kennelijk zijn de Maiden fanboys weer eens stokdoof. Een wind van Harris wordt zelfs verwelkomt als the second coming of Christ
Wat een onzin. Als jij toevallig niks van Maiden kan waarderen na Seventh Son, betekent dat nog niet dat ze geen goede albums meer hebben afgeleverd. Persoonlijk (en met mij genoeg anderen) vind ik de albums vanaf Brave New World redelijk tot geweldig.

Hoeveel man waren er in Assen in 2008?
Ieder mag zijn mening hebben en over smaak valt niet te twisten. Als meneer Hubregtse vind dat deze Maidenplaat stront is dan gaat'ie maar samen met Verhuysen over die goede oude tijd zitten mijmeren en meteen maar eens over een degelijke onderbouwing zitten nadenken. Kritiek neertikken, prima, maar vermeldt dan wel meteen even waarom je iets vind en hoe het volgens jou anders had gemoeten. Lult ook wat makkelijker op een forum.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Iron Maiden V

Bericht door innuendo » di okt 12, 2010 8:39 pm

Haha, Verhuysen is wel het beste voorbeeld ja. Zo erg dat hoe negatiever hij over een band of album is, des te geìnteresseerder ik zelf ben.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Gilbert » di okt 12, 2010 8:58 pm

Het lijkt hier inmiddels wel een Iron Maiden fanboymeeting. Wat een opgefokte, defensieve reacties als iemand het waagt om een kritisch standpunt naar het huidige Maiden in te nemen, zeg. Misschien willen jullie een speciale regel invoeren dat geen enkele andere mening in deze draad is toegestaan dan dat "de nieuwe Maiden op eenzame hoogte staat vergeleken met alle hemeltergende stront wat tegenwoordig het licht ziet"? :?:

Als The Final Frontier echt het beste was wat metal heden ten dage te bieden had, dan zou ik vanaf nu geen enkele nieuwe (metal)cd meer aanschaffen en alleen nog maar naar de klassiekers (van Maiden en andere bands) uit het verleden hoeven te luisteren. Want dan zou er tegenwoordig blijkbaar helemaal niets meer uitgebracht worden dat de middelmaat echt ontstijgt, of op zijn minst vernieuwend is.

Ik vind het daarom ook jammer dat dit album straks ongetwijfeld op de eerste plaats zal eindigen van de Metalfan.nl Top 10 en veel andere eindejaarslijstjes. Daarmee geven we nieuwkomers helaas de boodschap mee dat een nieuwe Maidenplaat nog steeds de absolute top is op metalgebied, terwijl er in werkelijkheid gelukkig (af en toe) heel wat meer opwindende en interessante muziek wordt opgenomen. Daarmee wil ik niet zeggen dat The Final Frontier een slechte plaat is, maar "op eenzame hoogte" ... echt, hoe kan iemand dat nou serieus menen?

Maar goed, André Verhuysens mening (over welke band dan ook) is evenmin serieus te nemen, daar ben ik het dan wel weer mee eens.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Iron Maiden V

Bericht door innuendo » di okt 12, 2010 9:16 pm

Ik moet overigens eerlijk zeggen dat ik nog geen enkele keer naar The Final Frontier heb geluisterd. :mrgreen:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Orklord » di okt 12, 2010 9:24 pm

Gilbert schreef:Het lijkt hier inmiddels wel een Iron Maiden fanboymeeting. Wat een opgefokte, defensieve reacties als iemand het waagt om een kritisch standpunt naar het huidige Maiden in te nemen, zeg. Misschien willen jullie een speciale regel invoeren dat geen enkele andere mening in deze draad is toegestaan dan dat "de nieuwe Maiden op eenzame hoogte staat vergeleken met alle hemeltergende stront wat tegenwoordig het licht ziet"? :?:

Als The Final Frontier echt het beste was wat metal heden ten dage te bieden had, dan zou ik vanaf nu geen enkele nieuwe (metal)cd meer aanschaffen en alleen nog maar naar de klassiekers (van Maiden en andere bands) uit het verleden hoeven te luisteren. Want dan zou er tegenwoordig blijkbaar helemaal niets meer uitgebracht worden dat de middelmaat echt ontstijgt, of op zijn minst vernieuwend is.

Ik vind het daarom ook jammer dat dit album straks ongetwijfeld op de eerste plaats zal eindigen van de Metalfan.nl Top 10 en veel andere eindejaarslijstjes. Daarmee geven we nieuwkomers helaas de boodschap mee dat een nieuwe Maidenplaat nog steeds de absolute top is op metalgebied, terwijl er in werkelijkheid gelukkig (af en toe) heel wat meer opwindende en interessante muziek wordt opgenomen. Daarmee wil ik niet zeggen dat The Final Frontier een slechte plaat is, maar "op eenzame hoogte" ... echt, hoe kan iemand dat nou serieus menen?

Maar goed, André Verhuysens mening (over welke band dan ook) is evenmin serieus te nemen, daar ben ik het dan wel weer mee eens.
Een mening is niet erg, maar om de nieuwe plaat van Maiden nu de slechtste die ze ooit hebben uitgebracht te noemen vind ik veel te ver gaan. the Final Frontier is toch samen met Brave New World één van de beste platen die ze de laatste jaren hebben uitgebracht.
Daarbij vind ik dat je niet mag verwachten dat ze nog met een Number of the Beast of een Powerslave komen. Iron Maiden doet op het moment gewoon wat ze zelf leuk vinden en als je het niks vind hoef je het toch niet te beluisteren :)

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door RadiumAngel » di okt 12, 2010 10:04 pm

The Final Frontier is zeker niet Iron Maiden zijn slechste album, maar staat na Dance Of Death en AMOLAD wel in de top 3. Wat een saaie cd is The Final Frontier. Ik ben eigenlijk nog geen eens echt teleurgesteld, want had eigenlijk niks anders verwacht. Voor mij is Brave New World de laatste Iron Maiden topper en dat zal denk ik zo wel blijven.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Iron Maiden V

Bericht door Bleek No. 1 » di okt 12, 2010 10:08 pm

Gilbert schreef:Het lijkt hier inmiddels wel een Iron Maiden fanboymeeting. Wat een opgefokte, defensieve reacties als iemand het waagt om een kritisch standpunt naar het huidige Maiden in te nemen, zeg. Misschien willen jullie een speciale regel invoeren dat geen enkele andere mening in deze draad is toegestaan dan dat "de nieuwe Maiden op eenzame hoogte staat vergeleken met alle hemeltergende stront wat tegenwoordig het licht ziet"? :?:

Als The Final Frontier echt het beste was wat metal heden ten dage te bieden had, dan zou ik vanaf nu geen enkele nieuwe (metal)cd meer aanschaffen en alleen nog maar naar de klassiekers (van Maiden en andere bands) uit het verleden hoeven te luisteren. Want dan zou er tegenwoordig blijkbaar helemaal niets meer uitgebracht worden dat de middelmaat echt ontstijgt, of op zijn minst vernieuwend is.

Ik vind het daarom ook jammer dat dit album straks ongetwijfeld op de eerste plaats zal eindigen van de Metalfan.nl Top 10 en veel andere eindejaarslijstjes. Daarmee geven we nieuwkomers helaas de boodschap mee dat een nieuwe Maidenplaat nog steeds de absolute top is op metalgebied, terwijl er in werkelijkheid gelukkig (af en toe) heel wat meer opwindende en interessante muziek wordt opgenomen. Daarmee wil ik niet zeggen dat The Final Frontier een slechte plaat is, maar "op eenzame hoogte" ... echt, hoe kan iemand dat nou serieus menen?

Maar goed, André Verhuysens mening (over welke band dan ook) is evenmin serieus te nemen, daar ben ik het dan wel weer mee eens.
+1.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: Iron Maiden V

Bericht door Sentinel » di okt 12, 2010 10:20 pm

Wat is er zo verschrikkelijk aan de nieuwe Maiden dan?
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Iron Maiden V

Bericht door Bleek No. 1 » di okt 12, 2010 10:29 pm

Niks verschrikkelijks. Gewoon niet boeiend genoeg.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Iron Maiden » wo okt 13, 2010 9:28 am

Ik vind het een goede plaat, al zal hij niet bovenaan mijn jaarlijstje staan. Er is dit jaar beter materiaal uitgekomen. Maar het Maiden van nu vergelijken met het Maiden van vroeger, dat kan niet meer. Dat geldt eigenlijk voor andere bands. Ik ken weinig bands uit de jaren '80 die de afgelopen 5 jaar beter materiaal hebben uitgebracht, dan ze deden in de jaren '80.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » wo okt 13, 2010 2:37 pm

Gilbert schreef:Het lijkt hier inmiddels wel een Iron Maiden fanboymeeting. Wat een opgefokte, defensieve reacties als iemand het waagt om een kritisch standpunt naar het huidige Maiden in te nemen, zeg. Misschien willen jullie een speciale regel invoeren dat geen enkele andere mening in deze draad is toegestaan dan dat "de nieuwe Maiden op eenzame hoogte staat vergeleken met alle hemeltergende stront wat tegenwoordig het licht ziet"? :?:

Als The Final Frontier echt het beste was wat metal heden ten dage te bieden had, dan zou ik vanaf nu geen enkele nieuwe (metal)cd meer aanschaffen en alleen nog maar naar de klassiekers (van Maiden en andere bands) uit het verleden hoeven te luisteren. Want dan zou er tegenwoordig blijkbaar helemaal niets meer uitgebracht worden dat de middelmaat echt ontstijgt, of op zijn minst vernieuwend is.

Ik vind het daarom ook jammer dat dit album straks ongetwijfeld op de eerste plaats zal eindigen van de Metalfan.nl Top 10 en veel andere eindejaarslijstjes. Daarmee geven we nieuwkomers helaas de boodschap mee dat een nieuwe Maidenplaat nog steeds de absolute top is op metalgebied, terwijl er in werkelijkheid gelukkig (af en toe) heel wat meer opwindende en interessante muziek wordt opgenomen. Daarmee wil ik niet zeggen dat The Final Frontier een slechte plaat is, maar "op eenzame hoogte" ... echt, hoe kan iemand dat nou serieus menen?

Maar goed, André Verhuysens mening (over welke band dan ook) is evenmin serieus te nemen, daar ben ik het dan wel weer mee eens.
Wou jij zeggen dat "Maiden mag blij zijn als ze de IJsselhal uitverkopen aangezien The Final Frontier toch echt een van de allerslechtste Maiden platen aller tijden is. Mijn God wat een bagger is dit. Maar ja kennelijk zijn de Maiden fanboys weer eens stokdoof. Een wind van Harris wordt zelfs verwelkomt als the second coming of Christ" sterke kritiek is?

Ik ben een Maiden fan geworden vanaf het nieuwe tijdperk met Bruce en had zelfs in eerste instantie moeite om The Number Of The Beast goed te vinden, omdat de progressieve richting van BNW me vele malen meer trekt. Hoe goed de nummers ook zijn, ik hoef The Trooper en Run To The Hills niet meer te horen en zet liever de laatste vier albums op dan Number Of The Beast of Piece Of Mind. Goed, Somewhere In Time en Seventh Son Of A Seventh Son vind ik nog beter, maar dat zijn nu juist de albums die niet 'typisch' Maiden zijn.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Re: Iron Maiden V

Bericht door Blutengel » wo okt 13, 2010 2:53 pm

Ik vind alles van Maiden erg goed (behalve die twee Blaze platen, omdat die saai zijn ingezongen) maar de nieuwe plaat is saai. Sommige dingen zijn ook gewoon irritant, bijvoorbeeld het feit dat ieder (simplistisch voorspelbaar) zanglijntje wordt ondersteund door een op neck-coil gezet gitaartje wat braaf het zelfde melodietje volgt. Ik ben voor de progressievere aanpak van Maiden, en ben ook te vinden voor de uitgesponnen stukken (ik vind zelfs het intro de moeite) maar maak het wat spannender of geïnspireerder jongens, het klinkt zo futloos! Stelletje bejaarden ;-)

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » wo okt 13, 2010 3:40 pm

Op welke nummers doel je hierbij? Ik vind nog steeds The Man Who Would Be King uitzonderlijk saai, maar vind verder de lange nummers erg sterk. Ik vond When The Wild Wind Blows in het begin ook wat simpeltjes met zanglijn en gitaarmelodietje die elkaar gewoon volgen, maar ben nu over door de sterke tekst, de prachtige solo's en melodieuze overgangen. Vooral de tekst is voor mij het sterkste wat er uit Harris pen gevloeid is de laatste jaren.

De melodielijn lijkt overigens in het begin nog steeds heel erg op Nick Kershaw's The Riddle :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » wo okt 13, 2010 3:53 pm

Oh, negeer wat ik zei over The Man Who Would Be King eigenlijk maar, afgezien van het intro vind ik het nummer na nog een keer herluisteren eigenlijk best goed te doen :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Rav3n
Berichten: 11
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 9:50 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Rav3n » wo okt 13, 2010 6:40 pm

Die nieuwe plaat vind ik ook niet echt boeiend helaas. Er staan veel 'aardige' nummers op, de laatste drie nummers zijn erg sterk en gelukkig doet El Dorado live het beter dan op cd, maar als ik naar deze cd luister heb ik toch het gevoel dat Maiden er niet zo veel zin in had. In tegenstelling tot AMOLAD, waarop over elke noot echt is nagedacht en de nummers vrij verrassende structuren hebben, kabbelt TFF gedurende de cd een beetje voort, om pas aan het einde echt goed te worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Iron Maiden V

Bericht door Johan » wo okt 13, 2010 9:53 pm

Ik vind net de laatste 2 nummers veruit de saaiste. :D

Gebruikersavatar
Eddie2
Berichten: 48
Lid geworden op: vr mar 13, 2009 12:42 am
Locatie: Emmeloord

Re: Iron Maiden V

Bericht door Eddie2 » wo okt 13, 2010 11:52 pm

Ik krijg dus juist weer een beetje nostalgisch gevoel bij TFF. Sinds Piece of Mind into Maiden, maar slecht zijn ze naar mijn mening niet. Ik hoorde het gallopje in El Dorado en ik begon stiekum te glimlachen...
Zelfs de Blaze periode vind ik best te pruimen. (oke Angel and the Gambler skip ik ook). Nee TFF kan me best weer even zoet houden.
Als m'n tante klootjes had, was het m'n oom geweest...

Trakadan
Berichten: 117
Lid geworden op: za okt 02, 2010 6:10 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Trakadan » vr okt 29, 2010 9:44 pm

Dinsdag nieuws op maiden site,
Plaatje van wereldbol erbij,
Tourdates?

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Took » za okt 30, 2010 12:07 pm

Ja waarschijnlijk wel
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Trakadan
Berichten: 117
Lid geworden op: za okt 02, 2010 6:10 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Trakadan » za okt 30, 2010 4:29 pm

Khoop op een datum in Nederland,
Vorige keer dat ik ze zag flauwgevallen toen ik vooraan stond, dit keer nog een keer proberen ;')

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Iron Maiden V

Bericht door EricMaiden » za okt 30, 2010 10:42 pm

en dan komen ze in Nederland en dan moet je weer via dat verlepte livenation je kaartje bestellen.. Achjah, als er een europese tour komt en in Nederland ben ik er te laat bij ga ik wel naar Duitsland of Belgie..

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Iron Maiden V

Bericht door IROn » zo okt 31, 2010 12:40 pm

Onzin. Het is de laatste jaren in Nederland nooit binnen enkele uren uitverkocht geweest, dus dat zal deze keer ook niet het geval zijn.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Geheim_502
Berichten: 1291
Lid geworden op: di dec 06, 2005 11:57 am
Locatie: Ridderkerk

Re: Iron Maiden V

Bericht door Geheim_502 » ma nov 01, 2010 5:54 pm

Nee dat klopt. Dat kwam omdat de computer van de kaartverkoop plat lag. Dat was ten tijde van "A Matter..." tour. Toch denk ik dat Maiden uiteindelijk wel een volle Ahoy of iets dergelijks zal trekken. Ze hebben immers een trouwe fanbase die er uiteindelijk toch bij wilt zijn.

Het album vind ik eigenlijk niet zo boeiend op dit moment maar misschien komt dit nog wel. Tenslotte ben ik over het algemeen meer een liefhebber van korte compacte liedjes.
FACTA NON VERBA

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Took » ma nov 01, 2010 6:32 pm

Geheim_502 schreef:Nee dat klopt. Dat kwam omdat de computer van de kaartverkoop plat lag.
ga weg man. Dat was toen ook echt niet in een paar dagen uitverkocht. Niet in 2003, niet in 2006, en dat zal bij de komende tour waarschijnlijk ook niet gebeuren.
De andere keren de laatste tien jaar (2000, 2003 Waldrock, 2005, 2007) was op festivals, of op een veeeel groter terrein dan Ahoy/Brabanthallen (2008).
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Geheim_502
Berichten: 1291
Lid geworden op: di dec 06, 2005 11:57 am
Locatie: Ridderkerk

Re: Iron Maiden V

Bericht door Geheim_502 » ma nov 01, 2010 7:24 pm

2003? was dat niet in Ahoy tijdens de Dance of Death tour? Dat was wel binnen een dag uitverkocht hoor. Gelukkig had ik wel me kaartje.
FACTA NON VERBA

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Iron Maiden V

Bericht door IROn » ma nov 01, 2010 7:30 pm

Binnen een dag? No way. Wij hebben weken later nog een kaartje gekocht. Weliswaar zitplaats, maar goed.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Re: Iron Maiden V

Bericht door Beastie Meijer » ma nov 01, 2010 7:41 pm

Assen (2008) was ruim opgezet en uiterst succesvol. Van mijn part weer zoiets, of een paar avonden achter elkaar in de HMH, of in de "soon to be stadium of the champions of Holland" te Arnhem. Liefst geen Ahoy zeg.
einde bericht

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Iron Maiden » di nov 02, 2010 1:06 pm

Ik denk dat het niet meer zo snel uitverkocht zal raken. Veel mensen zullen de setlist afwachten, om te kijken of ze niet weer het nieuwe album integraal gaan spelen. Daarnaast is het album wisselend ontvangen, wat leidt tot meer vertwijfeling. Dus Maiden zal niet in een dag uitverkocht raken.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Iron Maiden V

Bericht door Rene » di nov 02, 2010 2:04 pm

Iron Maiden schreef:Ik denk dat het niet meer zo snel uitverkocht zal raken. Veel mensen zullen de setlist afwachten, om te kijken of ze niet weer het nieuwe album integraal gaan spelen. Daarnaast is het album wisselend ontvangen, wat leidt tot meer vertwijfeling.
Haha, tja, dat zou je inderdaad denken. Maar ik denk eerder dat er weer net zoveel mensen komen die oude hits verwachten om vervolgens tijdens het concert te kunnen gaan zeuren dat er te veel nieuw spul gespeeld wordt. Want ja, echte Nederlanders klagen nu eenmaal graag :P
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » di nov 02, 2010 2:18 pm

Is dit album nu echt wisselender ontvangen dan Dance Of Death of A Matter Of Life And Death? Ik geloof er vrij weinig van.

Maar goed, principieel leg ik geen gigantische bedragen meer neer voor bands, maar als Maiden nu een combinatie van de laatste 4 albums met enkele helaas onvermijdelijke classics speelt wil ik er zeker nog wel naar toe gaan. Voor een simpele greatest hits set leg ik geen 50 a 60 euro meer neer.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Took » di nov 02, 2010 2:38 pm

Lennert schreef:Maar goed, principieel leg ik geen gigantische bedragen meer neer voor bands, maar als Maiden nu een combinatie van de laatste 4 albums met enkele helaas onvermijdelijke classics speelt wil ik er zeker nog wel naar toe gaan.
ja, dat deden ze dus deze zomer.... de komende tour zal in het teken staan van de nieuwe cd, met daartussen nog wat ouwetjes. Verwacht dus een stuk of 4 a 5 nieuwe nummers, wat van de laatste paar albums, en wat verplichte klassiekers.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Iron Maiden V

Bericht door IROn » di nov 02, 2010 6:17 pm

Dus ik, 18:15 uur, snel naar de site, excited...


... is het 18:00 uur GMT -_-

Fail van mijn kant.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Gilbert » di nov 02, 2010 6:44 pm

Als je kijkt welk deel van de aarde te zien is op de wereldbol die Eddie vasthoudt, is de kans groot dat ze vandaag alleen data bekendmaken voor een toernee door Australië en Zuid-Oost Azië begin 2011, waarvan al wat data uitgelekt zijn. Maar goed, toch maar even kijken zo meteen of er wellicht ook nieuwe Europese data aangekondigd worden. Stiekem zou ik er toch wel voor tekenen als de grootste kanshebbers Maiden, Ozzy en Scorpions volgend jaar inderdaad de headliners zouden zijn van Graspop. Ondanks mijn gemopper op Maiden (dat teveel nieuwe nummers speelt) en Ozzy (die live vaak zo vals klinkt als een kraai), wil ik beide acts best wel weer eens live zien.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Iron Maiden » di nov 02, 2010 7:00 pm

De site zal het er wel moeilijk mee krijgen.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Iron Maiden V

Bericht door IROn » di nov 02, 2010 7:02 pm

NAH! Komen ze niet!
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Gilbert » di nov 02, 2010 7:07 pm

OK, dus wel data voor meerdere delen van de wereld, maar nog niet hier in de buurt. Ze besluiten echter met te zeggen dat ze als eerstvolgende data voor de UK zullen bekendmaken. Dus wellicht komen er ook nog data in de Benelux.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Took » di nov 02, 2010 7:10 pm

er staan nu alleen nog wat data voor Scandinavië, voor zover het Europa betreft. Daar komen er dus nog een zooi bij.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Trakadan
Berichten: 117
Lid geworden op: za okt 02, 2010 6:10 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Trakadan » di nov 02, 2010 7:12 pm

Maiden will undertake a full European Tour in the summer of 2011. Some dates (as below) have already been announced but keep an eye on this site over the next few weeks and months for many more announcements.
(:

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Iron Maiden V

Bericht door IROn » di nov 02, 2010 8:02 pm

Ja, komt uiteindelijk ook wel goed, maar ik hoopte op een zaaloptreden, ipv een festival.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Took » di nov 02, 2010 8:13 pm

Welke zaal zou hier groot genoeg zijn? Ahoy lijkt me nu wat te klein, want de band is populairder dan voorheen. Brabanthallen? Zijn die zoveel groter dan Ahoy?
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Trakadan
Berichten: 117
Lid geworden op: za okt 02, 2010 6:10 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Trakadan » di nov 02, 2010 8:22 pm

Kan ook een echte maidenshow zijn outdoor,
Goffert,TT,Malieveld etc.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Gilbert » di nov 02, 2010 8:29 pm

Ahoy wordt verbouwd he. Dus daar passen vanaf januari ook zo'n 13.500 man in. De Brabanthal heeft een capaciteit van 14.738 bezoekers. Goffert en Malieveld lijkt me overdreven, die krijgt Maiden in zijn eentje lang niet vol. Dan eerder de Gelredome (of weer in Assen).

Gebruikersavatar
Cjmormon
Berichten: 1018
Lid geworden op: do okt 14, 2010 8:27 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Cjmormon » di nov 02, 2010 11:02 pm

Of ze gooien arrow rock festival nieuw leven in en staan maiden en ozzy in landgraaf deze zomer. dat zou wel sick zijn maarja zal wel niet gebeuren. maar hopen mag altijd haha

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: Iron Maiden V

Bericht door Ernst-Jan » wo nov 03, 2010 7:24 am

Waarom Arrow in Landgraaf en niet weer gewoon in Lichtenvoorde?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Iron Maiden » wo nov 03, 2010 10:10 am

Main stage op de Zwarte Cross? :p Nee, ik denk dat ze dan weer een soort Assen doen, hopelijk ook weer in Assen. Het terrein van Dauwpop dan? Is dat niet groot genoeg?

Eddy the Eagle
Berichten: 180
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 11:30 am

Re: Iron Maiden V

Bericht door Eddy the Eagle » wo nov 10, 2010 10:31 am

Rene schreef:
Iron Maiden schreef:Ik denk dat het niet meer zo snel uitverkocht zal raken. Veel mensen zullen de setlist afwachten, om te kijken of ze niet weer het nieuwe album integraal gaan spelen. Daarnaast is het album wisselend ontvangen, wat leidt tot meer vertwijfeling.
Haha, tja, dat zou je inderdaad denken. Maar ik denk eerder dat er weer net zoveel mensen komen die oude hits verwachten om vervolgens tijdens het concert te kunnen gaan zeuren dat er te veel nieuw spul gespeeld wordt. Want ja, echte Nederlanders klagen nu eenmaal graag :P
Gloeiend mee eens: het Nederlandse publiek is erg goed in klagen.
Neemt niet weg dat ook ik liefst veel maiden-klassieker hoor en die de laatste keer toch echt zwaar miste ... :cry:
En ja: ook ik ga in de hoop nu wel wat meer ouwe krakers te horen [headbang]

Overigens vind ik het nieuwe album tot nu toe zeker niet slecht, maar ik moet er op 1 of andere manier wel aan wennen ... :?

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Rebellion666 » di nov 16, 2010 7:52 pm

Als ik de site van Maiden moet geloven dan volgt 18 november een datum voor een concert in Nederland. www.ironmaiden.com
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Iron Maiden V

Bericht door EricMaiden » di nov 16, 2010 8:14 pm

ben benieuwd, zal rond die tijd de site goed in de gaten houden!

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Iron Maiden » wo nov 17, 2010 11:20 am

Inderdaad, ik ben ook erg benieuwd. Dat is morgen.

Plaats reactie