The Bullfight

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

The Bullfight

Bericht door Anyone, Anywhere » do apr 22, 2010 2:59 pm

Morgen verschijnt het nieuwe (tweede) album van mijn band The Bullfight met een releaseparty in de kleine zaal van de Watt in Rotterdam, dat leek me een mooie gelegenheid om er hier wat aandacht aan te besteden :)

Uit onze bio:
"The Bullfight deals in electric folk-rock with a dark edge, titled ‘pop noir’ by the band itself. Strong touches of Hammond organ, violin and ‘ found sounds’ rid the music of any guitar rock band association. Lyrics concern the Bermuda triangle of love, violence and death. Alarming on record, throat gripping on the stage. Ambiance is important, but only serves the ultimate goal of any music: a melody that strikes the soul. With a claw hammer if needed.

In the fall of 2006 The Bullfight released their début album one was a snake on LVR records. The critics were overwhelming (check section reviews for some of them)… During 2007 they played various live shows throughout the country in great music houses like Vera, de Effenaar, Ekko & Waterfront. During their 2007 tour they also recorded and released a vinyl single with LPG on Excelsior Recordings. The critics were once again raving.

In 2008/2009 Thomas van der Vliet of The Bullfight co wrote a screenplay with director / animator Ferry van Schijndel for a short film called “Lucid”. Thomas also did the score for this film and The Bullfight contributed with a song called Revoco. The film starred acclaimed actors Dragan Bakema and Peggy-Jane de Schepper. The movie got spectacular reactions. The film premiered at The Rotterdam Film Festival (IFFR) in 2009 and went to different film festivals around the world including Berlin. See links section for the website of this film and Projects-section for a trailer.

In 2008 The Bullfight decided to make their long-awaited follow-up album. They recorded a lot of new material and finally decided on the ten songs which will feature on their new record “Stranger than the night”. In December 2009 the record was mastered by Darius van Helfteren and in April 2010 “Stranger than the night” will be released through Tocado Records in the Benelux, Germany, Denmark, Greece and online throughout the world.

The Bullfight will tour through the Netherlands during 2010."

Afbeelding

Ook te beluisteren op de 3VOOR12-luisterpaal!
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: The Bullfight

Bericht door Anyone, Anywhere » do apr 22, 2010 3:06 pm

En omdat ik niet vies ben van een beetje zelfbevlekking:

"Een band met internationale allure" - OOR (momenteel nr 2 in de Oor Ondergrond Top 5)

"Stranger Than The Night van The Bullfight is een plaat die wel weer zal worden ontvangen met kreten als “on-Nederlands goed” en “een plaat met internationale allure”. Het zijn kreten waar ik zelf ook niet vies van ben, maar dit keer ga ik nog een stapje verder: The Bullfight heeft met Stranger Than The Night een wereldplaat gemaakt die iedereen moet horen; te beginnen in Nederland." - Erwin Zijleman

"Net als het debuut is ook deze opvolger niet voor iedereen weggelegd. Het is subtiel, maar ook weer niet. Het is donker, maar ook weer niet. Het is avant-garde, maar ook weer niet. Eigenzinnig is The Bullfight zeker en dat mag worden gehoord." - Nieuwe Geluiden

"Voor Stranger Than The Night is aan alles gedacht: van de weloverwogen composities tot het geweldige artwork. Het plaatje van de tweede album van The Bullfight is helemaal af. Hoewel een intiem optreden van deze band in een filmhuis de perfecte sfeer zou illustreren, brengen zij onNederlandse klasse die een internationaal podium verdient!" - Marin (te verschijnen op 3VOOR12)

"Een cd vol theatrale sferen. Kleine verhaaltjes, prachtig omlijst door klanken. De vormgeving van de cd en website maakt het helemaal af." - Music Maker

"Stranger Then the Night is one of those recordings you have been waiting for since….well since ever I suppose! With an equal dash of geniality, fresh inspiration and influences by bands like Nick Cave and Wovenhand, “The Bullfight” releases a brand new effort with 10 killing songs on it." - Billybop.be

"Eine wunderbare Neuentdeckung. THE BULLFIGHT sollten gehört werden!" - Terrorverlag.de


En omdat ik bovendien niet vies ben van uitspraken uit hun verband rukken ( :wink: ):

"Je zou van minder goesting krijgen."
"Ik kan er best in komen dat sommige luisteraars opgewonden geraken door ‘Wild Flowers’ en de afsluiter ‘Bamboo Knife Children’ is allicht de perfecte begeleider bij een blow job in hartje Amsterdam"
- Keys & Chords
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Re: The Bullfight

Bericht door Das Gesicht » do apr 22, 2010 3:15 pm

Vandaag Beek en Donk, morgen Madison Square Garden.

Dat zijn niet de minste van wie je daar dat oordeel krijgt.
Ik had een tijdje terug met een half oor jullie myspace eens bezocht, zal nog eens een poging wagen, kijken of ik het zelf ook wat vind.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: The Bullfight

Bericht door Anyone, Anywhere » do apr 22, 2010 3:22 pm

Onze MySpace heeft nog wat aandacht nodig :oops:
Je krijgt een beter beeld van onze site, en de 3VOOR12-luisterpaal (waar ons nieuwe album integraal te beluisteren is):

http://www.thebullfight.nl
http://3voor12.vpro.nl/speler/luisterpaal/43317592
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Re: The Bullfight

Bericht door Ernst-Jan » zo apr 25, 2010 4:13 pm

ZO dit klinkt best lekker eigenlijk
Gaaf man. Eens in de gaten houden en misschien bij Bol de cd bestellen of gaat dat via jou goedkoper?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: The Bullfight

Bericht door Anyone, Anywhere » wo apr 28, 2010 7:29 pm

Via onszelf (via thebullfight[at]yahoo.com) of via de platenmaatschappij kan dat goedkoper ja :)
Bij ons kost hij €12,50 + €2,00 verzendkosten, ons label biedt hem om de één of andere reden nog voor €10,00 aan (geen idee wat ze aan verzendkosten rekenen):

http://www.tocado.com/shop/products/str ... night.html

En thx! :D
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: The Bullfight

Bericht door Anyone, Anywhere » ma nov 22, 2010 9:09 pm

Vorige week vrijdag in het Paard van Troje liep de recorder mee, aan de aux van de mengtafel. Onze gitarist/toetsenist heeft het geheel voorzien van beeld (niet noodzakelijkerwijs van dit nummer :P):

Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Plaats reactie