Releases 2010
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25311
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Releases 2010
ik gok dat dit sterk in de buurt komt van het uiteindelijke resultaat. Nog even Agalloch en Seventh Wonder verder laten groeien.
Beste 25 albums 2010 tot nu toe
1. Enslaved - Axioma Ethica Odini
2. Mekong Delta - Wanderer On The Edge Of Time
3. Heathen - The Evolution Of Chaos
4. Forbidden - Omega Wave
5. Flotsam And Jetsam - The Cold
6. Fatal Embrace - The Empires Of Inhumanity
7. Death Angel - Relentless Retribution
8. Atheist - Jupiter
9. Anacrusis - Hindsight
10. Vanden Plas - The Seraphic Clockwork
================================================
11. Dimmu Borgir - Abrahadabra
12. Iron Maiden - The Final Frontier
13. Exodus - Exhibit B: The Human Condition
14. Overkill - Ironbound
15. Divinity - The Singularity
16. Watain - Lawless Darkness
17. Imagika - Portrait Of A Hanged Man
18. Annihilator - Annihilator
19. Borknagar - Universal
20. Helstar - Glory Of Chaos
21. Nevermore - The Obsidian Conspiracy
22. Demiurg - Slakthus Gamleby
23. Circle II Circle - Consequence Of Power
24. Burzum - Belus
25. Drudkh - Handful Of Stars
Beste 25 albums 2010 tot nu toe
1. Enslaved - Axioma Ethica Odini
2. Mekong Delta - Wanderer On The Edge Of Time
3. Heathen - The Evolution Of Chaos
4. Forbidden - Omega Wave
5. Flotsam And Jetsam - The Cold
6. Fatal Embrace - The Empires Of Inhumanity
7. Death Angel - Relentless Retribution
8. Atheist - Jupiter
9. Anacrusis - Hindsight
10. Vanden Plas - The Seraphic Clockwork
================================================
11. Dimmu Borgir - Abrahadabra
12. Iron Maiden - The Final Frontier
13. Exodus - Exhibit B: The Human Condition
14. Overkill - Ironbound
15. Divinity - The Singularity
16. Watain - Lawless Darkness
17. Imagika - Portrait Of A Hanged Man
18. Annihilator - Annihilator
19. Borknagar - Universal
20. Helstar - Glory Of Chaos
21. Nevermore - The Obsidian Conspiracy
22. Demiurg - Slakthus Gamleby
23. Circle II Circle - Consequence Of Power
24. Burzum - Belus
25. Drudkh - Handful Of Stars
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Bleek No. 1
- Berichten: 14691
- Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
- Locatie: Eindhoven.
Re: Releases 2010
Waarom zag ik toch overal (lees: op sommige plekken) dat 'The Evolution of Choas' van Heathen uit '09 komt? Iemand een verklaring..?
Edit:
En waarom heb ik nog nergens 'Rekreatur' van Equilibrium gezien in iemands lijstje?!
Edit:
En waarom heb ik nog nergens 'Rekreatur' van Equilibrium gezien in iemands lijstje?!
Hakkaa päälle pohjan poika!
- innuendo
- Lult over cdtjes
- Berichten: 22650
- Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
- Locatie: Eindhoven
Re: Releases 2010
Omdat de laatste Heathen in december in japan uitgekomen is. De Europese releasedatum was in januari. Dus voor ons is het een 2010 release.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- Bleek No. 1
- Berichten: 14691
- Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
- Locatie: Eindhoven.
Re: Releases 2010
Ah, op die tandem. Nee, dan kan ik 'm zeker invullen voor 't lijstje. Bedankt.
Hakkaa päälle pohjan poika!
Re: Releases 2010
Mijn lijstje:
1. Anathema - We're here because we're here
2. Alcest- Écailles de lune
3. Electric Wizard - Black Mass
4. Death Angel - Relentless Retribution
5. Zombiefication - Midnight Stench
6. Misery Index - Heirs To Thievery
7. Facebreaker - Infected
8. James Labrie - Static Impulse
9. Deathspell Omega - Paracletus
10. Autopsy - Tomb Within
11. Agalloch - Marrow of the spirit
12. Overkill - Ironbound
13. Scorpions - Sting in the tail
14. Sargeist - Let the devil in
15. Ondskapt - Arisen from the ashes
16. God Dethroned - Under the sign of the iron cross
17. Iron maiden - The final Frontier
18. Immolation - Majesty and Decay
19. Enslaved - Axioma Ethica Odini
20. Borknagar - Universal
Zo, alleen de top 5 staat vast, de rest is random
Ik heb ook lang nog niet alles gehoord spijtig genoeg
Tegenvallers:
Burzum - Belus
Drudkh - Handful of stars
1. Anathema - We're here because we're here
2. Alcest- Écailles de lune
3. Electric Wizard - Black Mass
4. Death Angel - Relentless Retribution
5. Zombiefication - Midnight Stench
6. Misery Index - Heirs To Thievery
7. Facebreaker - Infected
8. James Labrie - Static Impulse
9. Deathspell Omega - Paracletus
10. Autopsy - Tomb Within
11. Agalloch - Marrow of the spirit
12. Overkill - Ironbound
13. Scorpions - Sting in the tail
14. Sargeist - Let the devil in
15. Ondskapt - Arisen from the ashes
16. God Dethroned - Under the sign of the iron cross
17. Iron maiden - The final Frontier
18. Immolation - Majesty and Decay
19. Enslaved - Axioma Ethica Odini
20. Borknagar - Universal
Zo, alleen de top 5 staat vast, de rest is random
Ik heb ook lang nog niet alles gehoord spijtig genoeg
Tegenvallers:
Burzum - Belus
Drudkh - Handful of stars
- fetuskiller
- Berichten: 14316
- Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Releases 2010
Damn! Ik kom er niet uit... heb net weer even zitten kloten en kom op iets heel anders uit dan ik in gedachten had. En dan bedacht ik me dat er nog steeds albums zijn die ik eigenlijk nog goed moet luisteren zoals Madball en Sick Of It All en Danko Jones...
Maar goed, over het volgende rijtje moet ik dus nog even nadenken. Top 10 klopt denk ik wel zo'n beetje, of bovengenoemde bands moeten veel indruk maken.
1.Misery Index – Heirs To Thievery
2.The Acacia Strain – Wormwood
3.Bring Me The Horizon – There Is A Hell, Believe Me I've Seen It... There Is A Heaven Let's Keep It A Secret
4.Cerebral Bore – Maniacal Miscreation
5.Black Country Communion – Black Country Communion
6.Within The Ruins – Invade
7.The Eyes Of A Traitor - Breathless
8.De Jeugd Van Tegenwoordig – De Lachende Derde
9.Comeback Kid – Symptoms + Cures
10.Parkway Drive – Deep Blue
----------------------------------------------
11.Immolation – Majesy And Decay
12.Kvelertak – Kvelertak
13.The Ghost Inside – Returers
14.Ion Dissonance – Cursed
15.Braindrill – Quantum Catastrophe
16.Chelsea Grin – Desolation Of Eden
17.Allegaeon – Fragments Of Form And Function
18.Human Filleted – Blunt Force Embludgeonment
19.Stick To Your Guns – The Hope Division
20.Dycarnate – Enduring The Massacre
----------------------------------------------
21.After The Burial – In Dreams
22.Cerebral Incubation – Asphyxiating On Excrement
23.A Day To Remember – What Seperates Me From You
24.Severe Torture- Slaughtered
25.Trigger The Bloodshed – Degenerate
26.Nasty – Give A Shit
27.Hidious Deformity – Defoulment Of Human Purity
28.Defeated Sanity – Chapters Of Repugnance
29.Taking Your Last Chance – Decorations
30.Impendig Doom – There Will Be Violence
Maar goed, over het volgende rijtje moet ik dus nog even nadenken. Top 10 klopt denk ik wel zo'n beetje, of bovengenoemde bands moeten veel indruk maken.
1.Misery Index – Heirs To Thievery
2.The Acacia Strain – Wormwood
3.Bring Me The Horizon – There Is A Hell, Believe Me I've Seen It... There Is A Heaven Let's Keep It A Secret
4.Cerebral Bore – Maniacal Miscreation
5.Black Country Communion – Black Country Communion
6.Within The Ruins – Invade
7.The Eyes Of A Traitor - Breathless
8.De Jeugd Van Tegenwoordig – De Lachende Derde
9.Comeback Kid – Symptoms + Cures
10.Parkway Drive – Deep Blue
----------------------------------------------
11.Immolation – Majesy And Decay
12.Kvelertak – Kvelertak
13.The Ghost Inside – Returers
14.Ion Dissonance – Cursed
15.Braindrill – Quantum Catastrophe
16.Chelsea Grin – Desolation Of Eden
17.Allegaeon – Fragments Of Form And Function
18.Human Filleted – Blunt Force Embludgeonment
19.Stick To Your Guns – The Hope Division
20.Dycarnate – Enduring The Massacre
----------------------------------------------
21.After The Burial – In Dreams
22.Cerebral Incubation – Asphyxiating On Excrement
23.A Day To Remember – What Seperates Me From You
24.Severe Torture- Slaughtered
25.Trigger The Bloodshed – Degenerate
26.Nasty – Give A Shit
27.Hidious Deformity – Defoulment Of Human Purity
28.Defeated Sanity – Chapters Of Repugnance
29.Taking Your Last Chance – Decorations
30.Impendig Doom – There Will Be Violence
- Dennisrammstein
- Berichten: 477
- Lid geworden op: ma jun 19, 2006 1:14 pm
- Locatie: wijchen
- Contacteer:
Re: Releases 2010
Ben er nog niet helemaal uit, toch nog een aantal platen goed beluisteren voor ik het eindresultaat heb. Voorlopig wordt het zoiets
1.Keep Of Kalessin - Reptilian
Triosphere - The Road Less Traveled (zeer ondergewaardeerd naar mijn mening)
Destrage - The King Is Fat'n Old (zeer ondergewaardeerd naar mijn mening)
4. Death Angel - Relentless Retribution
Enslaved - Axioma Ethica Odini
6. Kalmah - 12 Gauge
Finntroll - Nifelvind
Nevermore - The Obsidian Conspiracy
9. Soilwork - The Panic Broadcast
Arsis - Starve For The Devil
------------------------------------------------------------------ dan de categorie net niet
Heidevolk - Uit Oude Grond
....
....
------------------------------------------------------------------- Nog eens goed luisteren
Catamenia - Cavalcade
Dark Tranquility - We Are The Void
Barren Earth - Curse Of The Red River
The Ocean - Heliocentric
Exodus - Exhibit B: The Human Condition
Spiritual Beggars - Return To Zero
Stone Sour - Audio Secrecy
Opeth - In Live Concert At The Royal Albert Hall
Hail of Bullets - On Divine Winds
Cradle Of Filth - Darkly, Darkly, Venus Aversa
The Ocean - Anthropocentric
Soulfly - Omen
-------------------------------------------------------------------- En tot slot de: ik had er meer van verwacht
Eluveitie - Everything remains as it never was (teveel van hetzelfde)
Equilibrium - Rekreatur (Turis Fratyr was geweldig, Sagas prima, maar deze is het net niet)
en nog wat top-niet-metal-platen:
Jeugd van Tegenwoordig - De Lachende Derde
Headhunterz - Studio Sessions
1.Keep Of Kalessin - Reptilian
Triosphere - The Road Less Traveled (zeer ondergewaardeerd naar mijn mening)
Destrage - The King Is Fat'n Old (zeer ondergewaardeerd naar mijn mening)
4. Death Angel - Relentless Retribution
Enslaved - Axioma Ethica Odini
6. Kalmah - 12 Gauge
Finntroll - Nifelvind
Nevermore - The Obsidian Conspiracy
9. Soilwork - The Panic Broadcast
Arsis - Starve For The Devil
------------------------------------------------------------------ dan de categorie net niet
Heidevolk - Uit Oude Grond
....
....
------------------------------------------------------------------- Nog eens goed luisteren
Catamenia - Cavalcade
Dark Tranquility - We Are The Void
Barren Earth - Curse Of The Red River
The Ocean - Heliocentric
Exodus - Exhibit B: The Human Condition
Spiritual Beggars - Return To Zero
Stone Sour - Audio Secrecy
Opeth - In Live Concert At The Royal Albert Hall
Hail of Bullets - On Divine Winds
Cradle Of Filth - Darkly, Darkly, Venus Aversa
The Ocean - Anthropocentric
Soulfly - Omen
-------------------------------------------------------------------- En tot slot de: ik had er meer van verwacht
Eluveitie - Everything remains as it never was (teveel van hetzelfde)
Equilibrium - Rekreatur (Turis Fratyr was geweldig, Sagas prima, maar deze is het net niet)
en nog wat top-niet-metal-platen:
Jeugd van Tegenwoordig - De Lachende Derde
Headhunterz - Studio Sessions
http://www.last.fm/user/Dennizrammstein/
- EricMaiden
- Berichten: 2121
- Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
- Locatie: Zwolle
Re: Releases 2010
mijn lijstje:
1. Watain – Lawless Darkness
2. Burzum - Belus
3. Carach Angren – Death Came Through A Phantom Ship
4. Sabaton – Coat Of Arms
5. Keep Of Kalessin – Reptilian
6. Iron Maiden – The Final Frontier
7. God Dethroned – Under The Sign Of The Iron Cross
8. Dimmu Borgir – Abrahadabra
9. Equilibrium – Rekreatur
10. Carnifex – Hell Chose Me
1. Watain – Lawless Darkness
2. Burzum - Belus
3. Carach Angren – Death Came Through A Phantom Ship
4. Sabaton – Coat Of Arms
5. Keep Of Kalessin – Reptilian
6. Iron Maiden – The Final Frontier
7. God Dethroned – Under The Sign Of The Iron Cross
8. Dimmu Borgir – Abrahadabra
9. Equilibrium – Rekreatur
10. Carnifex – Hell Chose Me
Oden Will Bring Us Home When We Die!
http://www.last.fm/user/ericmaiden666
http://www.facebook.com/downfallofempires
http://www.last.fm/user/ericmaiden666
http://www.facebook.com/downfallofempires
Re: Releases 2010
Waarschijnlijk word het zo iets (niet in dei volgorde):
Alcest - Écailles De Lune
Triptykon - Eparistera Daimones
Scenario II - Uniforms of Death
Demiurg - Slakthus Gamleby
Mar De Grises - Streams Inwards
Electric Wizard - Black Masses
COUGH - Ritual Abuse
Melechesh - The Epigenesis
Pain Of Salvation - Road Salt One
Inhume - Moulding The Deformed
Bands die nog iets kunnen veranderen:
Toorn - Galgenberg
Devin Townsend - Addicted
Darker It Gets - Hurricanes
Akem Manah - The Testament of Sealant Mound
Quantum Fantay - Bridges of kukuriku
Sardonis - Sardonis
Superior - All Is Ending
Alcest - Écailles De Lune
Triptykon - Eparistera Daimones
Scenario II - Uniforms of Death
Demiurg - Slakthus Gamleby
Mar De Grises - Streams Inwards
Electric Wizard - Black Masses
COUGH - Ritual Abuse
Melechesh - The Epigenesis
Pain Of Salvation - Road Salt One
Inhume - Moulding The Deformed
Bands die nog iets kunnen veranderen:
Toorn - Galgenberg
Devin Townsend - Addicted
Darker It Gets - Hurricanes
Akem Manah - The Testament of Sealant Mound
Quantum Fantay - Bridges of kukuriku
Sardonis - Sardonis
Superior - All Is Ending
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]
- innuendo
- Lult over cdtjes
- Berichten: 22650
- Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
- Locatie: Eindhoven
Re: Releases 2010
Ik dacht dat je niks kon met Triptykon. En Cough sucks!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Berichten: 25583
- Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Releases 2010
Mmm, een leuk jaar so far. Ik wacht nog even met de uiteindelijke lijst invullen omdat Seventh Wonder nog moet uitkomen, maar persoonlijk heb ik toch wel heel erg genoten van Iron Maiden, Blind Guardian, Virgin Steele, Star One, Jon Oliva's Pain, Heathen, Lord Volture, Juvaliant, Pathfinder, Heidevolk en nog enkele albums. Of ik Forbidden of Flotsam & Jetsam er nog in krijg hangt een beetje van de financiele omstandigheden af, Seventh Wonder wordt vast een top 5 positie.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Re: Releases 2010
Niet kut, maar het duurde echt zeer lang voordat ik er in kon komen.innuendo schreef:Ik dacht dat je niks kon met Triptykon. En Cough sucks!
Nu staat die misschien in de top 10 maar dan op plaats 10.
My Pain maakt heel veel goed.
COUGH is goed. Vooral het nieuwe album.
Lekker zwartgallig, snap wel dat Relapse ze wilde hebben.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]
- innuendo
- Lult over cdtjes
- Berichten: 22650
- Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
- Locatie: Eindhoven
Re: Releases 2010
Dan kun je beter naar Titan luisteren. Die is in mijn ogen veel meer de moeite waard.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Re: Releases 2010
Is dat een band?
Nooit van gehoord namelijk. Maar binnenkort eens opzoeken.
Nooit van gehoord namelijk. Maar binnenkort eens opzoeken.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]
- EricMaiden
- Berichten: 2121
- Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
- Locatie: Zwolle
Re: Releases 2010
gvd
heb mijn top 10 van 2010 al ingevuld maar nu kom ik erachter dat Angantyr - Svig ook uit 2010 komt (totaal vergeten).
Dat is een absolute top 10, wat een album!
heb mijn top 10 van 2010 al ingevuld maar nu kom ik erachter dat Angantyr - Svig ook uit 2010 komt (totaal vergeten).
Dat is een absolute top 10, wat een album!
Oden Will Bring Us Home When We Die!
http://www.last.fm/user/ericmaiden666
http://www.facebook.com/downfallofempires
http://www.last.fm/user/ericmaiden666
http://www.facebook.com/downfallofempires
- innuendo
- Lult over cdtjes
- Berichten: 22650
- Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
- Locatie: Eindhoven
Re: Releases 2010
number_17 schreef:Is dat een band?
Nooit van gehoord namelijk. Maar binnenkort eens opzoeken.
Ook een Relapse band, vandaar dat ik die noem. Lekker stoner/doom metalplaatje.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
-
- Berichten: 4342
- Lid geworden op: zo nov 14, 2004 1:55 pm
- Locatie: Hilversum
Re: Releases 2010
Those Poor Bastards - Gospel Haunted
Electric Wizard - Black Masses
Ghost - Opus Eponymous
Hank III - Rebel Within
Ufomammut - Eve
Burzum - Belus
Black Mountain - Wilderness Heart
Electric Wizard - Black Masses
Ghost - Opus Eponymous
Hank III - Rebel Within
Ufomammut - Eve
Burzum - Belus
Black Mountain - Wilderness Heart
- kriegsnebel
- Berichten: 391
- Lid geworden op: vr okt 31, 2008 9:01 am
- Locatie: Den Haag
Re: Releases 2010
Komt die plaat niet uit 2009?number_17 schreef::
Bands die nog iets kunnen veranderen:
Toorn - Galgenberg
Bier en metal
Re: Releases 2010
Je hebt gelijk.kriegsnebel schreef:Komt die plaat niet uit 2009?number_17 schreef::
Bands die nog iets kunnen veranderen:
Toorn - Galgenberg
Ze hadden een hele late marketing.
Nou, dat maakt mijn keuze weer iets makkelijker.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]
-
- Commander Kansloos
- Berichten: 24863
- Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
- Locatie: Europa
- Contacteer:
Re: Releases 2010
Dit jaar niet meer zo fanatiek de hardere rock genres beluisterd zoals vroeger, maar uitendelijk toch weer redelijk wat geluisterd...hier mijn overzicht van mijn favorieten uit het genres metal / hardcore punk / psychobilly in 2010
de beste drie albums
1. Blind Guardian - At The Edge Of Time (beste power metal album in jaren en een van de beste uit hun discografie, terug to the point en toch symfonisch, uitstekende productie ook, lekker vlot)
2. Mad Sin - Burn and Rise (psychobilly extravaganza met nine lives als mooiste liedje van het jaar)
3. Jon Oliva - Festival (hartverwarmende metal, geen achteruitgang in zijn werk, knap)
de overige smaakmakers van het jaar
Comeback Kid - Symptons and curses (melodie en agressie gaan perfect samen, goeie zanger ook)
Sick Of It All - Based on a True Story (knalt er als vanouds op los, ze worden ook steeds harder, goede zaak)
Star One - Victims of the Modern Age (gewoon lekkere trip down memory lane voor diegene die er in 2002 bij waren)
Heathen - The Evolution of Chaos (goeie melothrash met lekker gitaarwerk)
Anathema - Because we´re Here (gewoon weer erg mooi album, zonder uitschieters deze keer, maar gewoon allemaal mooi)
ook aardig bevonden
het nieuwe werk van vanden plas, enslaved, mekong delta, forbidden, atheist, flotsam and jetsam, virgin steele, watain, burzum, tryptykon, god dethroned, the ocean, all out wat en integrity
Grootste tegevallers
grootste tegenvallers waren nieuwe Nevermore (`light` en slechte versie van hun vorig werk, belediging voor elke Nevermore fan) , nieuwe Iron Maiden (gelukkig dat meeste Maiden fan totaal niet objectief kunnen zijn, dus die hebben toch nog hun plezier), maar ik ben elk album steeds meer en meer teleurgesteld in deze super saaie recyclage en ongeinspireerdheid, zijn ze het echt voor altijd kwijt?
de beste drie albums
1. Blind Guardian - At The Edge Of Time (beste power metal album in jaren en een van de beste uit hun discografie, terug to the point en toch symfonisch, uitstekende productie ook, lekker vlot)
2. Mad Sin - Burn and Rise (psychobilly extravaganza met nine lives als mooiste liedje van het jaar)
3. Jon Oliva - Festival (hartverwarmende metal, geen achteruitgang in zijn werk, knap)
de overige smaakmakers van het jaar
Comeback Kid - Symptons and curses (melodie en agressie gaan perfect samen, goeie zanger ook)
Sick Of It All - Based on a True Story (knalt er als vanouds op los, ze worden ook steeds harder, goede zaak)
Star One - Victims of the Modern Age (gewoon lekkere trip down memory lane voor diegene die er in 2002 bij waren)
Heathen - The Evolution of Chaos (goeie melothrash met lekker gitaarwerk)
Anathema - Because we´re Here (gewoon weer erg mooi album, zonder uitschieters deze keer, maar gewoon allemaal mooi)
ook aardig bevonden
het nieuwe werk van vanden plas, enslaved, mekong delta, forbidden, atheist, flotsam and jetsam, virgin steele, watain, burzum, tryptykon, god dethroned, the ocean, all out wat en integrity
Grootste tegevallers
grootste tegenvallers waren nieuwe Nevermore (`light` en slechte versie van hun vorig werk, belediging voor elke Nevermore fan) , nieuwe Iron Maiden (gelukkig dat meeste Maiden fan totaal niet objectief kunnen zijn, dus die hebben toch nog hun plezier), maar ik ben elk album steeds meer en meer teleurgesteld in deze super saaie recyclage en ongeinspireerdheid, zijn ze het echt voor altijd kwijt?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
-
- Berichten: 3088
- Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
- Locatie: Rijssen
Re: Releases 2010
Hoe kan je een objectieve mening hebben over een cd? Ik verwacht Iron Maiden bovenaan in de jaarlijst, hij staat bij mij ook hoog. Dat is gewoon omdat ik het een goed album vind en niet omdat het Maiden is.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Berichten: 25583
- Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Releases 2010
Objectiviteit is in kunst een illusie, dat argument gaat bij het recenseren nooit op.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25311
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Releases 2010
Ik vind de nieuwe Maiden ook goed. Ik mag dan wel een fan zijn, maar mijn mening over A Matter Of Life And Death moge bekend zijn, die plaat vind ik maar matig. Dus het argument van Kriestof (ben je er weer eens? ) vind ik zuiver subjectief. Maar goed, het is gewoon 'in' om grote bands door het slijk te halen. Vind je de plaat kut, prima, maar om dan in de alternatieve traditie met een vlag 'dit is kut' te gaan zwaaien, is zo ontzettend jammer. Datzelfde gold al voor Metallica een tijd terug. The Final Frontier is een goede cd, vind ik. Lennert vindt het en Michel vindt het en ongetwijfeld tig mensen meer. Let it be.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Re: Releases 2010
Mijn top 10. Een moeilijke bevalling. Want Sodom, Accept, Death Angel, Shining (Blackjazz) en Electric Wizard hadden er ook best in kunnen staan.
1. Triptykon - Eparistera Daimones
2. Killing Joke - Absolute Dissent
3. Virgin Steele - The Black Light Bacchanalia
4. Enslaved - Axioma Ethica Odini
5. Atheist - Jupiter
6. Overkill - Ironbound
7. Sahg - III
8. Iron Maiden - The Final Frontier
9. Forbidden - Omega Wave
10. Heathen - The Evolution Of Revolution
1. Triptykon - Eparistera Daimones
2. Killing Joke - Absolute Dissent
3. Virgin Steele - The Black Light Bacchanalia
4. Enslaved - Axioma Ethica Odini
5. Atheist - Jupiter
6. Overkill - Ironbound
7. Sahg - III
8. Iron Maiden - The Final Frontier
9. Forbidden - Omega Wave
10. Heathen - The Evolution Of Revolution
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...
http://www.wingsofdeath.net
You may both be wrong...
http://www.wingsofdeath.net
-
- Commander Kansloos
- Berichten: 24863
- Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
- Locatie: Europa
- Contacteer:
Re: Releases 2010
@jeroen: het heeft niets met grote bands af te breken, wist niet eens dat dat ´in` was
metallica vond ik overigens ook best goed, zeker te pruimen
nieuwe maiden, ik vind het op elk vlak inspiratieloos, de productie en mix is al jaren niet echt goed meer, geen echt warm gevoel, geen live feeling, ik vind het steriel geluid zonder enige diepgang, de opbouw van de songs wordt keer op keer totaal voorspelbaar en saai, de teksten zijn deze keer ook totaal niet interessant, de solos volgen gewoon de akkoorden en er zit geen enkel opzienbarend stukje gitaar werk in, adrian smith kan toch meer, de baspartijen volgende ook gewoon de akkoorden, de zanglijnen van bruce zijn matig en zelf kan bruce ook veel meer met zijn stem dan deze zanglijnen, de refreinen zijn ook saai
ik heb meerdere keren geprobeerd, maar ik kan er niets goed in zien
en oja, ik ben een groot maiden fan, al meer dan vijftien jaar, vind ik het een band, en het blijft de band van mijn jeugd, maar ik begrijp echt niet dat de nieuwe albums zo hoog in de lijstjes blijven scoren....ik vind het echt een raadsel en daarom mijn uitspraak dat ik meeste maiden fans totaal niet objectief vind
maar goed, iedereen die veel plezier heeft met nieuwe album moet gewoon blij zijn, ik kan het jammer genoeg echt niet, blij zijn
metallica vond ik overigens ook best goed, zeker te pruimen
nieuwe maiden, ik vind het op elk vlak inspiratieloos, de productie en mix is al jaren niet echt goed meer, geen echt warm gevoel, geen live feeling, ik vind het steriel geluid zonder enige diepgang, de opbouw van de songs wordt keer op keer totaal voorspelbaar en saai, de teksten zijn deze keer ook totaal niet interessant, de solos volgen gewoon de akkoorden en er zit geen enkel opzienbarend stukje gitaar werk in, adrian smith kan toch meer, de baspartijen volgende ook gewoon de akkoorden, de zanglijnen van bruce zijn matig en zelf kan bruce ook veel meer met zijn stem dan deze zanglijnen, de refreinen zijn ook saai
ik heb meerdere keren geprobeerd, maar ik kan er niets goed in zien
en oja, ik ben een groot maiden fan, al meer dan vijftien jaar, vind ik het een band, en het blijft de band van mijn jeugd, maar ik begrijp echt niet dat de nieuwe albums zo hoog in de lijstjes blijven scoren....ik vind het echt een raadsel en daarom mijn uitspraak dat ik meeste maiden fans totaal niet objectief vind
maar goed, iedereen die veel plezier heeft met nieuwe album moet gewoon blij zijn, ik kan het jammer genoeg echt niet, blij zijn
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25311
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Releases 2010
Duidelijk, dan is het dus gewoon een kwestie van smaak
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- alicecooper
- Berichten: 2415
- Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
- Locatie: Almelo
Re: Releases 2010
Mijn lijstje,
Death Angel- Relentless Retribution
Sodom- In War And Pieces
Forbidden- Omega Wave
Overkill- Ironbound
Triptykon- Eparistera Daimones
Helloween- 7 Sinners
Stone Sour- Audio Secrecy
Heathen- The Evolution Of Chaos
Flotsam And Jetsam- The Cold
Ozzy Osbourne- Scream
Death Angel- Relentless Retribution
Sodom- In War And Pieces
Forbidden- Omega Wave
Overkill- Ironbound
Triptykon- Eparistera Daimones
Helloween- 7 Sinners
Stone Sour- Audio Secrecy
Heathen- The Evolution Of Chaos
Flotsam And Jetsam- The Cold
Ozzy Osbourne- Scream
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Berichten: 25583
- Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Releases 2010
Nu Seventh Wonder en Forbidden in de bestelling staan onthoud ik me helemaal nog even van een voorlopig oordeel.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- HellcommandeR
- Berichten: 5066
- Lid geworden op: do jul 31, 2003 4:26 pm
Re: Releases 2010
Mijn top 10 voor 2010:
1 Watain Lawless Darkness
2 Dimmu Borgir Abrahadabra
3 Deathspell Omega Paracletus
4 1349 Demonoir
5 Deftones Diamond Eyes
6 Black Label Society Order Of The Black
7 Triptykon Eparistera Daimones
8 Immolation Majesty And Decay
9 Killing Joke Absolute Dissent
10 Alter Bridge ABIII
1 Watain Lawless Darkness
2 Dimmu Borgir Abrahadabra
3 Deathspell Omega Paracletus
4 1349 Demonoir
5 Deftones Diamond Eyes
6 Black Label Society Order Of The Black
7 Triptykon Eparistera Daimones
8 Immolation Majesty And Decay
9 Killing Joke Absolute Dissent
10 Alter Bridge ABIII
- kriegsnebel
- Berichten: 391
- Lid geworden op: vr okt 31, 2008 9:01 am
- Locatie: Den Haag
Re: Releases 2010
Wel een erg gave plaat! Dacht eerst ook dat hij uit 2010 kwam.number_17 schreef:Je hebt gelijk.kriegsnebel schreef:Komt die plaat niet uit 2009?number_17 schreef::
Bands die nog iets kunnen veranderen:
Toorn - Galgenberg
Ze hadden een hele late marketing.
Nou, dat maakt mijn keuze weer iets makkelijker.
Begin 2011 komt er als goed een nieuwe plaat.(gelezen op blackmetal.be)
Bier en metal
Re: Releases 2010
Vind ik niet erg.
Die kerel weet wat muziek maken is.
Die kerel weet wat muziek maken is.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]
Re: Releases 2010
Gorgatron - Torturetorium is een prima death metal plaat. Laatste deel van het jaar maar vaker beluisteren of het wellicht top 10 materiaal is!
Laatst gewijzigd door Woutjinho op di dec 07, 2010 4:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Releases 2010
1. Sodom - In War and Pieces
2. Over Kill - Ironbound
3. Danzig - Deth Red Saboath
Dat was m wel wat mij betreft, kan natuurlijk de nieuwe Death Angel en Forbidden erin zetten maar dat zou dan uit armoe zijn.
2. Over Kill - Ironbound
3. Danzig - Deth Red Saboath
Dat was m wel wat mij betreft, kan natuurlijk de nieuwe Death Angel en Forbidden erin zetten maar dat zou dan uit armoe zijn.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
Re: Releases 2010
Dat is wel een armoedig lijstje, 3 stuks...
Re: Releases 2010
Tja ik vond het egwoon een weinig inspirerend jaar....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
Re: Releases 2010
Ik ga echt nog weken nodig hebben om tot een top 20 te komen, laat staan een top 10.
NOT MY FUCKING TEMPO
Re: Releases 2010
Ik vond het een prima metaljaar.
Een rangschikking is te moeilijk, maar...
Dimmu Borgir - Abrahadabra
Nachtmystium - Addicts
Burzum - Belus
Electric Wizard - Black Masses
Shining - Blackjazz
1349 - Demonoir
Watain - Lawless Darkness
Ghost - Opus Eponymous
Keep Of Kalessin - Reptillian
Finntroll - Nifelvind
Voor mij de absolute toppers.
Een rangschikking is te moeilijk, maar...
Dimmu Borgir - Abrahadabra
Nachtmystium - Addicts
Burzum - Belus
Electric Wizard - Black Masses
Shining - Blackjazz
1349 - Demonoir
Watain - Lawless Darkness
Ghost - Opus Eponymous
Keep Of Kalessin - Reptillian
Finntroll - Nifelvind
Voor mij de absolute toppers.
Laatst gewijzigd door ketter op di dec 07, 2010 7:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bleek No. 1
- Berichten: 14691
- Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
- Locatie: Eindhoven.
Re: Releases 2010
En dat meen je?enforcer schreef:Tja ik vond het egwoon een weinig inspirerend jaar....
Hakkaa päälle pohjan poika!
Re: Releases 2010
Burzum - Belus
Darkthrone - Circle the Wagons
Züül - Out of Time
Enforcer - Diamonds
Heathen - The Evolution of Chaos
Watain - Lawless Darkness
Mekong Delta - Wanderer On The Edge Of Time
1349, DsO, Atheist, Death Angel, Forbidden, Sargeist, Enslaved en nog een aantal moet ik nog eens aandachtig gaan beluisteren. Het merendeel ervan zal ook wel in het lijstje komen.
Darkthrone - Circle the Wagons
Züül - Out of Time
Enforcer - Diamonds
Heathen - The Evolution of Chaos
Watain - Lawless Darkness
Mekong Delta - Wanderer On The Edge Of Time
1349, DsO, Atheist, Death Angel, Forbidden, Sargeist, Enslaved en nog een aantal moet ik nog eens aandachtig gaan beluisteren. Het merendeel ervan zal ook wel in het lijstje komen.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband
Re: Releases 2010
Broer van?Bart schreef: Black Wizard - Black Masses
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]
Re: Releases 2010
Hehe, oeps.number_17 schreef:Broer van?Bart schreef: Black Wizard - Black Masses
- cataclysm child
- Berichten: 7664
- Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
- Locatie: leuven
Re: Releases 2010
Mijn top-10 is doorgegeven op de frontpage en dit is het geworden:
1. Negura Bunget - Virstele Pamintului
2. Burzum - Belus
3. Triptykon - Eparistera Daimones
4. Nachtmystium - Addicts: Black Meddle pt. 2
5. Electric Wizard - Black Masses
6. Dimmu Borgir - Abrahadabra
7. Aborym - Psychogrotesque
8. Limbonic Art - Phantasmagoria
9. Deathspell Omega - Paracletus
10. Ufomammut - Eve
1. Negura Bunget - Virstele Pamintului
2. Burzum - Belus
3. Triptykon - Eparistera Daimones
4. Nachtmystium - Addicts: Black Meddle pt. 2
5. Electric Wizard - Black Masses
6. Dimmu Borgir - Abrahadabra
7. Aborym - Psychogrotesque
8. Limbonic Art - Phantasmagoria
9. Deathspell Omega - Paracletus
10. Ufomammut - Eve
Faustian Spirit of the Earth
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- Berichten: 5046
- Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am
Re: Releases 2010
Vooralsnog is dit mijn lijst, in willekeurige volgorde:
1.Immolation - Majesty and Decay
2.Dødsengel - Mirium Occultum
3.Hacavitz - Meztli Obscura
4.Hour of Penance - Paradogma
5.Weapon - From the Devil's Tomb
6.Dråpsnatt - Hymner Till Undergången
7.Bloody Sign - Chaos Echoes
8.Belenos - Yen Sonn Gardis
9.Aeon - Path Of Fire
10. Deathspell Omega - Paracletus
1.Immolation - Majesty and Decay
2.Dødsengel - Mirium Occultum
3.Hacavitz - Meztli Obscura
4.Hour of Penance - Paradogma
5.Weapon - From the Devil's Tomb
6.Dråpsnatt - Hymner Till Undergången
7.Bloody Sign - Chaos Echoes
8.Belenos - Yen Sonn Gardis
9.Aeon - Path Of Fire
10. Deathspell Omega - Paracletus
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
Re: Releases 2010
Geeft niks.Bart schreef:Hehe, oeps.number_17 schreef:Broer van?Bart schreef: Black Wizard - Black Masses
Ik wacht nog op de lp versie voordat die in mijn lijst komt.
Dikke kans dat het nummer één word.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Berichten: 25311
- Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Releases 2010
Dan vraag ik me op mijn beurt af of je wel de tijd hebt genomen voor Forbidden en Heathen, aangezien ik dat toch ook de klappers van het jaar vind. Overigens duikt Over Kill ook wel in mijn lijstje op. Ik vond het een topjaar met heel veel goede releases. Of is iedereen Heathen alweer vergeten?enforcer schreef:1. Sodom - In War and Pieces
2. Over Kill - Ironbound
3. Danzig - Deth Red Saboath
Dat was m wel wat mij betreft, kan natuurlijk de nieuwe Death Angel en Forbidden erin zetten maar dat zou dan uit armoe zijn.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Berichten: 25583
- Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Releases 2010
Nee, ik denk dat dat zelfs een top 5 plaat gaat worden. Voor mij een van de beste thrashalbums van de afgelopen 10 jaar.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Re: Releases 2010
Ik moet nog een paar platen beluisteren, maar ik denk dat Pathology de enige is om nog veranderingen te maken in de top 10, dus ik stuur het nog niet op, maar ik heb hier en daar wat dingen verwisseld:
Immolation - Majesty And Decay
Disentomb - Sunken Chambers Of Niphilim
Defeated Sanity - Chapters Of Repugnance
Autopsy - The Tomb Within
Vomitous - Surgical Abominations Of Disfigurement
Gorgatron - Torturetorium
Envenomation - Pyogenic Harvest
Inhume - Moulding The Deformed
Sodomy Torture - Exterminamorgue
Burial Invocation - Rituals Of The Grotesque
Black Breath - Heavy Breathing
Katalepsy - Your Fear Is Our Inhabitancy
Hour Of Penance - Paradogma
Human Repugnance - Post Mortem Rot Pile
Extermination Dismemberment - Butcher Basement
Plasmoptysis - Breeds Of The Malevolence
Gorevent - Worship Paganism
Diminished - Chainsaw Cunt
Cerebral Effusion - Impulsive Psychopathic Acts
Rotten Sound - Napalm
Immolation - Majesty And Decay
Disentomb - Sunken Chambers Of Niphilim
Defeated Sanity - Chapters Of Repugnance
Autopsy - The Tomb Within
Vomitous - Surgical Abominations Of Disfigurement
Gorgatron - Torturetorium
Envenomation - Pyogenic Harvest
Inhume - Moulding The Deformed
Sodomy Torture - Exterminamorgue
Burial Invocation - Rituals Of The Grotesque
Black Breath - Heavy Breathing
Katalepsy - Your Fear Is Our Inhabitancy
Hour Of Penance - Paradogma
Human Repugnance - Post Mortem Rot Pile
Extermination Dismemberment - Butcher Basement
Plasmoptysis - Breeds Of The Malevolence
Gorevent - Worship Paganism
Diminished - Chainsaw Cunt
Cerebral Effusion - Impulsive Psychopathic Acts
Rotten Sound - Napalm
-
- Berichten: 3088
- Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
- Locatie: Rijssen
Re: Releases 2010
Ik heb mijn lijstje ingestuurd, na veel wikken en wegen.
1. Avantasia - The Wicked Symphony
2. Sabaton - Coat of Arms
3. Iron Maiden - The Final Frontier
4. Nevermore - The Obsidian Conspiracy
5. Avantasia - Angel of Babylon
6. Masterplan - Time to be King
7. Kamelot - Poetry for the Poisoned
8. Dream Evil - In the Night
9. Gamma Ray - To the Metal!
10. Jon Oliva's Pain - Festival
Het was een leuk jaar, met toch een aantal lichte teleurstellingen. Dat neemt niet weg dat ik de albums in het lijstje goed tot erg goed vind.
1. Avantasia - The Wicked Symphony
2. Sabaton - Coat of Arms
3. Iron Maiden - The Final Frontier
4. Nevermore - The Obsidian Conspiracy
5. Avantasia - Angel of Babylon
6. Masterplan - Time to be King
7. Kamelot - Poetry for the Poisoned
8. Dream Evil - In the Night
9. Gamma Ray - To the Metal!
10. Jon Oliva's Pain - Festival
Het was een leuk jaar, met toch een aantal lichte teleurstellingen. Dat neemt niet weg dat ik de albums in het lijstje goed tot erg goed vind.
Re: Releases 2010
Mager Metal jaar voor mij... veel meer verdiept in andere genres, want het was een geweldig muziek jaar!
Lijstje dat ik heb ingestuurd:
1. Pain of Salvation - Road Salt One: Ivory
2. Fear Factory - Mechanize
3. Sleigh Bells - Treats
4. Shining - Blackjazz
5. Nails - Unsilent Death
6. The Ocean - Antrhopocentric
7. The Ocean - Heliocentric
8. In This Moment - A Star-Crossed Wasteland
9. Agalloch - Marrow of the Spirit
10. James LaBrie - Static Impulse
Lijstje dat ik heb ingestuurd:
1. Pain of Salvation - Road Salt One: Ivory
2. Fear Factory - Mechanize
3. Sleigh Bells - Treats
4. Shining - Blackjazz
5. Nails - Unsilent Death
6. The Ocean - Antrhopocentric
7. The Ocean - Heliocentric
8. In This Moment - A Star-Crossed Wasteland
9. Agalloch - Marrow of the Spirit
10. James LaBrie - Static Impulse
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]