Necros Christos

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Necros Christos

Bericht door Strijdkreet » zo mei 20, 2007 7:14 pm

Ik heb ze afgelopen donderdag in de GVH live gezien en ik was meer dan onder de indruk.
Ze spelen een soort van doom / death maar dan geen depresieffe emo meuk maar gewoon brute muziek zoals het hoort.
Qua releases hebben ze een shitload aan demo's en splits en maar 1 Full length album.
Nog meer fans van deze band ?
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » zo mei 20, 2007 7:28 pm

Ja, sinds Triune Impurity Rites wel min of meer. Ik vond het erg leuk, maar net niet goed genoeg om een release van te kopen. Maar dat veranderde op dat concert donderdag, toen pakte het me pas echt. Ik ga Triune Impurity Rites maar snel aanschaffen. Overigens is het geen doom/death, maar death metal met wat black-invloeden.
Laatst gewijzigd door Blood&Ashes op zo mei 20, 2007 7:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo mei 20, 2007 7:40 pm

Even uit het Death metal topic gekopieerd:
XnegativeX schreef:Even wat anders dan de technische hoogstandjes en het blastbeat geweld.

De Duitse band Necros Christos heeft net hun eerste full-length Triune Impurity Rites uitgebracht. En dit is toch wel even een hele aparte en een hele sterke schijf geworden.

Necros Christos speelt voornamelijk mid-tempo death metal. De nummers slepen dreigend voort en rollen als een naderende onweersstorm. Smerige diepe tonen die het abyss vormgeven worden ondersteund door een aardsdiepe grunt. Sfeer alom dus. Ook door de vreemde intermezzo's waar men gebruik van maakt.

Rauwe, old school death metal van bands als Goatlord met de sfeer van het oude Samael, de rauwe duisternis van Blasphemy en Beherit en een tintje van het oude Morbid angel.

Geinteresseerd?
http://www.darknessdamnationdeath.com/
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » zo mei 20, 2007 8:08 pm

Jep. Prachtband. Helaas ben ik daar ook pas sinds Triune Impurity Rites achtergekomen met als gevolg dat ik nu de meeste oude releases gemist heb. Verder ben ik het met het stukje van XnegativeX wel eens.
Helaas heb ik ze donderdag moeten missen, jammer. Had er wel zin in...

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » zo mei 20, 2007 8:32 pm

Blood&Ashes schreef:Overigens is het geen doom/death, maar death metal met wat black-invloeden.
Ik hoor er toch echt wel invloeden in van oldschool doom/death bands als Goatlord en Dream Death...

Maargoed, dat optreden in de GVH was inderdaad geniaal. Echt wel een van de beste optredens die ik de afgelopen tijd heb gezien. Dat album is ook erg tof, die zal zeker nog een keer aangeschaft worden.

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » ma mei 21, 2007 9:20 am

Als je het aan mij vraagt maakt Necros Christos doom/death metal met een shitload aan blackie invloeden.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » ma mei 21, 2007 7:25 pm

Blood&Ashes schreef:Ja, sinds Triune Impurity Rites wel min of meer. Ik vond het erg leuk, maar net niet goed genoeg om een release van te kopen. Maar dat veranderde op dat concert donderdag, toen pakte het me pas echt. Ik ga Triune Impurity Rites maar snel aanschaffen. Overigens is het geen doom/death, maar death metal met wat black-invloeden.
Als ik op de riffs let en vooral op het tempo moet ik het toch echt Doom death noemen . :P
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Re: Necros Christos

Bericht door Nynke » di mar 30, 2010 10:21 pm

In de herfst moet hun nieuwe album Doom Of The Occult uit komen, ben zeer benieuwd. Van de zomer in Essen speelden ze al wat nieuw werk, klonk gaaf.

24 april geven ze trouwens een concert in Oberhausen, met onder andere Cruciamentum en Dead Congregation.

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Re: Necros Christos

Bericht door Baldurs Tod » wo mar 31, 2010 10:51 am

Harde band, erg benieuwd naar de nieuwe.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Mones
Berichten: 58
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 6:56 am

Re: Necros Christos

Bericht door Mones » wo mar 31, 2010 9:18 pm

Persoonlijk vindt ik hun 'project' (the holy) Vale of Siddim bijna leuker dan Necros Christos zelf :?

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Necros Christos

Bericht door Gilbert » wo mar 31, 2010 9:53 pm

Nynke schreef:24 april geven ze trouwens een concert in Oberhausen, met onder andere Cruciamentum en Dead Congregation.
Ze spelen in mei ook op het Rock Hard festival, dus daar zal ik waarschijnlijk een eerste kennismaking hebben met deze band. De omschrijving doom/death met black-invloeden maakt me op zich wel nieuwsgierig, al begrijp ik dat niet iedereen het met die typering eens is. Tja, dergelijke onenigheid krijg je meestal zodra je de muziek van bands in hokjes probeert te stoppen. In ieder geval klinken jullie omschrijvingen me aantrekkelijker in de oren dan de pure black metal die ik in eerste instantie verwachtte. :)

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Re: Necros Christos

Bericht door Nynke » di jan 18, 2011 3:50 pm

11 maart zal Doom Of The Occult eindelijk uitkomen: http://www.darknessdamnationdeath.com/v5.php

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Re: Necros Christos

Bericht door puist » wo jan 19, 2011 10:57 am

Dat wordt een verplichte aanschaf.
Het debut vind ik echt briljant.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Re: Necros Christos

Bericht door Nynke » do jan 20, 2011 5:47 pm

Een nummer van het aankomende album: http://www.van-gbr.de/samples/NecrosChr ... queNun.mp3
Klinkt alvast goed vind ik. Het doet me wel wat denken aan de Grave Damnation ep.

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Re: Necros Christos

Bericht door puist » vr jan 21, 2011 7:42 am

Klik voor grotere versie
Afbeelding
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Re: Necros Christos

Bericht door Strijdkreet » vr jan 21, 2011 9:57 am

Dat ziet er heel mooi uit. Verplichte aanschaf inderdaad. Luister nog dagelijks naar TIR.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Plaats reactie