Thrash / Speed Metal XIII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Favoriete plaat van Heathen?

Breaking The Silence
8
53%
Victims Of Deception
2
13%
The Evolution Of Chaos
5
33%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » vr feb 25, 2011 3:21 pm

Precies wat ik had verwacht. Ik hoop zelf niet op een einde, maar gewoon op een doorstart met Bruce Hall. Daardoor lijden ze misschien wat gezichtsverlies, maar met hem brachten ze in ieder geval wel vette cd's uit.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door IROn » za feb 26, 2011 9:48 pm

Ik baal echt hard van dit nieuws. Per direct Skeptics opzetten.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Metalheank » zo feb 27, 2011 1:33 pm

Wie ziet er nog toekomst in Agent Steel? Ik denk dat ze zich te diep in de vingers hebben gesneden. Of Bruce Hall moet weer voor de schade op willen draaien.

Edit: oh, ik zie dat anderen er ook zo over denken..
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Gilbert » zo feb 27, 2011 1:42 pm

Natuurlijk is de kans voor Agent Steel om weer eens in wat grotere zalen te spelen nu verkeken, maar tegelijkertijd zie ik best nog toekomst voor de band. Net alsof Bruce Hall zo bekend en populair is bij het metalpubliek... Uiteindelijk willen de meeste bezoekers bij een Agent Steel optreden volgens mij toch gewoon nummers horen van de eerste twee lp's. Of Bruce Hall die zingt of een andere goede onbekende zanger maakt niet uit (zolang Cyriis niet alsnog terugkeert bij de band). Dat is toch ook de reden dat Hall de band verlaten heeft? Of Hall bij de recente albums belangrijk was als songwriter weet ik niet, maar met een andere getalenteerde zanger zullen ze best gewoon op de oude voet door kunnen gaan, d.w.z. als hobbyband die af en toe een albumpje opneemt of een kleinschalige Europese of Japanse tour doet met wat soortgelijke bands.

Edit: Waar ze alleen wel mee zitten is dat Cyriis inmiddels naar ik aanneem een deel van de rechten op de bandnaam heeft gekregen en ze voorlopig om juridische redenen de naam Agent Steel niet meer mogen gebruiken. Dat probleem moeten ze nu wel eerst zien op te lossen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » zo feb 27, 2011 1:48 pm

Mja, maar je moet toch ook toegeven dat Hall wel iets extra's toevoegde. Hij beheerste zowel dat hysterische stemgeluid dat zo belangrijk was op de eerste twee albums, als dat hij er met een groter bereik en eigen inbreng nog meer diepgang aan toevoegde. Dat laatste geldt voor het nieuwere materiaal. Ik vind de eerste twee albums heel erg tof, maar vocaal en muzikaal vind ik het latere werk (vooral Order of the Illuminati) stukken interessanter. Waar vroeger de zanger (en op Unstoppable Force al enigszins Bernie) de voornaamste blikvanger was, daar was het de laatste jaren het geheel.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » zo feb 27, 2011 2:03 pm

Ik denk niet dat Bruce weer terug zou willen komen. Maar waarom hebben ze een deel van de rechten aan Cyriis gegeven? Dat snap ik echt niet, je weet dat die man niet betrouwbaar is (zoals nu blijkt).

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Das Gesicht » zo feb 27, 2011 2:39 pm

Ik vind de latere albums zowiezo beter.
Cyriis heeft imho onterecht een cultstatus verkregen, onbetrouwbare mafkees met een gelimiteerd bereik van zeurderig naar recht omhoog.

Agent Steel moet net als Flotsam pogen weer echt een knallende plaat te maken, voor mij het liefst met Hall.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Metalheank » zo feb 27, 2011 2:46 pm

Uit (oude) interviews met Hall begrijp ik dat hij wel het meest ondernemend was in de band. Zo probeerde hij vaak periodes in te plannen waarop iedereen kon repeteren maar dan werd er amper of geen initiatief getoond. Ik denk ook dat hij wel met veel nieuwe ideeën kwam, hij was sowieso niet erg gericht op het oude werk en ook geen voorstander van de oude bandnaam. Op zich kan het voor de band natuurlijk goed uitpakken als ze exclusief oude nummers spelen met een nieuwe zanger. Weinig moeite, veel optredens.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Gilbert » zo feb 27, 2011 2:53 pm

Orklord schreef:Ik denk niet dat Bruce weer terug zou willen komen. Maar waarom hebben ze een deel van de rechten aan Cyriis gegeven? Dat snap ik echt niet, je weet dat die man niet betrouwbaar is (zoals nu blijkt).
Het is maar een vermoeden, maar waarom mogen de overige bandleden nu anders niet met een andere zanger onder de naam Agent Steel optreden? Er is maar 1 persoon die daartegen bezwaar kan hebben. Het is vergelijkbaar met de situatie bij Black Sabbath. Ik heb de indruk dat bij de terugkeer van Ozzy Osbourne ook papieren zijn ondertekend waarin is afgesproken dat Iommi niet meer met een andere line-up mag optreden onder de naam Black Sabbath. Waarom gingen ze anders plotseling de naam Heaven & Hell gebruiken toen Dio als zanger bij de band terugkeerde (ook al voerden ze zelf andere argumenten aan)?

Hoe dan ook, voor zover ik weet was Cyriis er niet gelukkig mee dat ze indertijd de band nieuw leven inblaasden met een andere zanger (Bruce Hall). Dus zal Cyriis bij zijn terugkeer afgelopen jaar vermoedelijk de eis hebben gesteld dat ze niet meer met een andere zanger onder de naam Agent Steel mogen optreden (oftewel dat Cyriis mede-eigenaar is geworden van de bandnaam). Dat lijkt me persoonlijk, vanuit het oogpunt van een Cyriis of een Ozzy, ook geen onredelijk standpunt.

Bruce Hall zei overigens vorig jaar dat hij er zelf geen zin meer in had, voordat bekend was of Cyriis eventueel terug wilde keren. We weten natuurlijk niet zeker wat er zich daarvoor achter de schermen heeft afgespeeld, maar als Hall de waarheid sprak, dan is de roep om zijn terugkeer totaal zinloos. Hij is immers niet uit de band gezet om plaats te maken voor Cyriis (zoals wat bij Anthrax en Iced Earth gebeurd is), maar wilde zelf gewoon niet meer de frontman zijn van een veredelde coverband. Dat zal een jaartje later niet anders zijn, lijkt me.

En inderdaad, zoals Metalheank aangeeft, wat het boeken van optredens betreft kan een setlist met alleen oude nummers (waar Hall zich duidelijk tegen verzette) juist een pluspunt zijn. Het maakt niet uit of jij en ik het latere werk beter vinden, de realiteit is dat de eerste twee langspelers veel bekender en populairder zijn dan de rest van de discografie (net als bij een Annihilator bijvoorbeeld). Dat is net zoiets als dat een lokale Iron Maiden-coverband ook veel meer publiek trekt dan wanneer dezelfde muzikanten eigen materiaal gaan spelen.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » zo feb 27, 2011 4:52 pm

Das Gesicht schreef:Ik vind de latere albums zowiezo beter.
Cyriis heeft imho onterecht een cultstatus verkregen, onbetrouwbare mafkees met een gelimiteerd bereik van zeurderig naar recht omhoog.

Agent Steel moet net als Flotsam pogen weer echt een knallende plaat te maken, voor mij het liefst met Hall.

Verschil met Flotsam is dat Agent Steel geen zwakke platen heeft gemaakt, Flotsam wel, of naja, mindere platen. Echt slecht zijn die ook niet.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Lennert » ma feb 28, 2011 12:00 pm

Persoonlijk heb ik liever dat de band iemand als Tim Owens optrommelt en gewoon doorgaat met nieuwe platen maken en optreden. Met Cyriis live zou er toch hoogstwaarschijnlijk alleen maar oud materiaal gespeeld worden en hoe graag sommigen dat ook willen, ik zou dan liever afwisseling hebben tussen oud en nieuw materiaal (ik heb vele malen liever Insurrection, Dead Eyes of Ten Fists Of Nation dan Children Of The Sun bijvoorbeeld) in plaats van het compleet spelen van de eerste twee albums plus ep. Aangezien dat waarschijnlijk toch niet zou gebeuren vind ik het nog geeneens zo'n ramp, zou de band vanuit commercieel oogpunt uberhaupt echt ineens weer compleet populair worden?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6780
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Johan » ma feb 28, 2011 2:17 pm

Jammer dat de boel al uit elkaar valt voor ik ze met Cyriis heb mogen aanschouwen.

Ik ben wel benieuwd wat eerst kwam: Bruce's zijn idee om ermee te kappen of het idee van een terugkeer van Cyriis.

Het zou belachelijk zijn als de band nu voortaan niet eens meer de eigen naam zou mogen gebruiken, vanwege de rare eisen van die onbetrouwbare vent.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » ma feb 28, 2011 4:15 pm

De nieuwe plaat van Assassin mogen reviewen:

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=6632
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » di mar 01, 2011 12:59 pm

Agent Steel zonder Cyriis vind ik helemaal niets. Ik vind de latere platen ook echt op geen enkele manier in de buurt komen van de eerste twee. Dat ligt echt niet alleen aan de zanger maar ook aan het over het algemeen povere gezichtsloze songmateriaal. Dus jammer maar helaas had ze graag eens met Cyriis op zang gezien...
Laatst gewijzigd door enforcer op di mar 01, 2011 1:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » di mar 01, 2011 1:00 pm

innuendo schreef:De nieuwe plaat van Assassin mogen reviewen:

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=6632
Aardige plaat (voor mij denk ik 69/100) maar onmogelijk dat ie hoger scoort dan de nieuwe Sodom. ze hebben gelukkig wel weer eenj beetje die ouderwetse ragsound weten vangen, dat past wel bij Assassin.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » di mar 01, 2011 1:10 pm

Zit je diep he? Die 7- voor de laatste Sodom, haha
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » di mar 01, 2011 1:20 pm

Ik vind dat ook wel een laag cijfer voor die laatste van Sodom, ik vind hem een stuk beter dan de laatste van Destruction.
Maar goed, een review blijft de mening van de schrijver :)

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » di mar 01, 2011 8:56 pm

enforcer schreef:
innuendo schreef:De nieuwe plaat van Assassin mogen reviewen:

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=6632
Aardige plaat (voor mij denk ik 69/100) maar onmogelijk dat ie hoger scoort dan de nieuwe Sodom. ze hebben gelukkig wel weer eenj beetje die ouderwetse ragsound weten vangen, dat past wel bij Assassin.
Jij vindt toch maar drie bands echt goed :P
Ik heb de nieuwe Assassin zo straks even in het geheel gehoord en ik ben gematigd tevreden. The Club was natuurlijk erg slecht (daarom snap ik ook niet dat je em hetzelfde noemt, want dat hoor ik echt niet) qua songs, maar deze bevat wel weer wat van het oude vuur dat die oude platen zo lekker maakte. Spectaculair vind ik het niet, daarvoor is het allemaal net wat te simpel en te voor de hand liggend, maar in een opgefokte bui is dit soort rechtdoorzee thrash niet verkeerd.

De nieuwe Sodom is kut, maar dat zeg ik alleen maar om Hans op te fokken ;) (beste vent verder)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » di mar 01, 2011 8:58 pm

Orklord schreef:Ik vind dat ook wel een laag cijfer voor die laatste van Sodom, ik vind hem een stuk beter dan de laatste van Destruction.
Maar goed, een review blijft de mening van de schrijver :)
Heerlijke schijf, die nieuwe Destruction! Compacter dan eerder en tot de nok toe gevuld met leuke songs. Goed, het is geen Eternal Devastation II geworden qua kwaliteit, maar toch vind ik de ietwat uitgeklede sound op het nieuwe album prima te doen. Erg sterke riffs weer en veel ruimte voor de unieke speelstijl van Mike. Dat hoor ik zelf net wat liever dan de drukke aanpak van de vorige drie platen, hoewel ik die ook best lekker vond.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » do mar 03, 2011 1:44 pm

Zit me niet diep, is allen onmogelijk dat deze ASSASSIN plaat een betere review krijgt. Dat strookt IMO gewoon niet. In war and pièces is gewoon een supervet geproduceerd, volwassen album. Heus niet het beste dat ze ooit gedaan hebben maar wel een van de betere releases uit 2010. De nieuwe ASSASSIN is gewoon "kneuteriger", dat is ook de reden dat ze nooit een zelfde status als een SODOM, KREATOR of DESTRUCTION bereikt hebben. Dat was in 1988 zo en dat is nog steeds zo. Ik vind de laatste paar TANKARD albums trouwens ook weinig aan terwijl ik vroeger een megafan was....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » di mar 15, 2011 1:43 pm

De retro thrash golf heeft wel echt zijn hoogtepunt gehad. Ik moet toegeven dat Essence me aangenaam heeft verrast, maar bijvoorbeeld de nieuwe Havok is absoluut niet de klassieker waar sommigen het over hebben. Een nummer als Out Of My Way is nog best gaaf. Van de jonge bands heb ik maar enkele echt goede platen gehoord (de eerste Bonded By Blood, Merciless death, de tweede Fueled By Fire). Hoe blikken jullie er op terug?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » di mar 15, 2011 5:10 pm

Ik ben nooit zo gecharmeerd geweest van de meeste retro bandjes, een enkel nummer hier en daar dat me kan bekoren. Ik vind sommige songs van GAMA BOMB vermakelijk, MUNICIPAL WASTE heeft veel indruk op me gemaakt maar die vervallen helaas wel heel vaak in hetzelfde truukje. Probleem is dat de meeste retro bands geen eigen smoelwerk hebben. De beste "retro"band vond ik RITUAL CARNAGE die de retro wave echter ruim voor waren met albums in de late 90's. Hopelijk blijft de hernieuwde interesse in thrash echter wel bestaan, zou zonde zijn als we weer verzanden in een thrashloos tijdperk!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Den » di mar 15, 2011 8:30 pm

Er komt m.i. zat leuk spul uit. Dat er niet extreem veel klassiekers bij zitten... tja, in de jaren tachtig was ook niet alles een klassieker, dus hoef je nu niet te verwachten dat alles helemaal briljant is. Bandjes die mij prima vermaken zijn bv warbringer, vindicator, mass extinction, vektor, lich king, hexen en space eater (en dan vergeet ik vast nog van alles en nog wat). Ook vond ik de splits op stormspell (thrash clash) en slaney records (outbreak of metal) erg vermakelijk. Klassiekers zijn het niet, maar leuk is het zeker!

Naast die retro-dingen mogen ook wat thrashcore dingen best genoemd worden trouwens. Iemand bekend met the shining en waking the dead? Lekker no-nonsense beuken. Ook heerlijk! :D
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » wo mar 16, 2011 12:59 pm

Municipal Waste is alweer op hun retour vind ik. The Art Of Partying vind ik echt te gek, maar de laatste is imo erg matig. Veel teveel hardcore. Als ze die lijn doorzetten, dan ben ik afgehaakt. Gama Bomb heeft juist een stijgende lijn te pakken. Vooral hun laatste vind ik erg goed. Bands als Warbringer, Vektor, Lich King, Hexen, Space Eater, Havok, Batallion etc zijn leuk, maar hebben nog geen wereldplaat op hun naam staan. Ik zie ook dat ik Evile vergeten ben. Aangezien dat de eerste retrothrash metalband is waar ik mee in aanraking kwam, hebben ze ook iets speciaals voor mij. Essence uit Denemarken is trouwens ook een toffe band. Lekker venijnig!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » wo mar 16, 2011 1:01 pm

Ik heb niet alles echt bijgehouden. Ik ben vooral fan van Municipal Waste. Op plaat wordt het wel minder, maar live staat ze nog steeds hun mannetje. Vektor vindt ik ook wel een tof bandje, maar die plaat duurt dan weer te lang.
Gama Bomb, niet echt gevolgd, staat nog steeds op het lijstje. Violator vind ik wel tof, maar zet ik eigenlijk ook niet zo vaak op. Warbringer vind ik eigenlijk maar matig.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » wo mar 16, 2011 1:07 pm

Violator moet maar weer eens iets van zich laten horen. Het is alweer vijf jaar sinds Chemical Assault
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » wo mar 16, 2011 1:17 pm

Ik moet trouwens ook zeggen dat ik over de meeste nieuwe platen van de oudere bands ook niet echt te spreken ben.
Forbidden, Flotsam, Exodus, Destruction, etc stellen mij toch teleur. Het zijn wel leuke platen, maar meer ook niet. Overkill en Sodom vind ik dan weer uitzonderingen, die blijven goede releases uitbrengen.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Lennert » wo mar 16, 2011 1:31 pm

En hoe vind je dat wat betreft Megadeth en Annihilator?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » wo mar 16, 2011 1:34 pm

Megadeth vind ik ook geen slechte platen, die laatste is toch best tof. Alleen ik mis wel nummers die echt blijven hangen. Over het algemeen zet ik toch liever een Rust in Peace of Peace sells op.
Wat Annihilator betreft, ik vind het niks, maar ik ben geen fan van de zanger.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » wo mar 16, 2011 2:02 pm

Het verschilt per band wat mij betreft. Megadeth, Heathen, Flotsam And Jetsam, Forbidden, Overkill ed. blijven me tot op de dag van vandaag boeien. Exodus dwaalt teveel af van dat gave oude geluid. Death Angel zwakt af. Testament heeft me nooit volledig kunnen boeien. Veel reunieplaten zijn leuk, maar vaak niet meer dan dat.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » wo mar 16, 2011 9:18 pm

Eens met Ruud, al vind ik persoonlijk Death Angel, Exodus en Testament wel erg gaaf.
Ik zie zelf liever meer van die oude bands de draad weer op pakken, dan dat er bands bij komen die weliswaar energiek klinken, maar alles van voor naar achter bij elkaar jatten en er geen creatieve inbreng aan toevoegen. Evile vind ik zo nu en dan wel leuk, maar na een paar nummers gaat me dat ook weer vervelen. Die oude bands hebben door de jaren heen toch wat meer vaardigheden vergaard en anders hebben ze dat nog wel van vroeger meegenomen. Die retrothrashbands klinken vooral leeg en vaak goedkoop. Natuurlijk is het toe te juichen dat jongeren die sound uitdragen, maar voeg dan ook een eigen component toe.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door IROn » wo mar 16, 2011 9:49 pm

innuendo schreef:Violator moet maar weer eens iets van zich laten horen. Het is alweer vijf jaar sinds Chemical Assault
Grapjas, die hebben vorig jaar nog een toffe EP uitgebracht. Goed, niet zo sterk als het magistrale Chemical Assault, maar zeker erg tof. Vind het sowieso de gaafste band van de hele retro thrash-stroming. Die eerste EP en full length zijn geweldig goed.

Verder doet Gama Bomb het hier altijd goed. Toegegeven, ze zijn soms iets teveel op snelheid geschoeid, maar qua zang en solo's wordt het er steeds gevarieerder op. Daarnaast vind ik de hele attitude gewoon tof. Niet extreem gericht op simpel partyen en standaard thrashonderwerpen, maar ook comics, games, horrorfilms etc. Beetje een ouwe Anthrax-feel wat dat betreft.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » wo mar 16, 2011 9:51 pm

Ik zou liever lezen: beetje een Gama Bomb-feel.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door IROn » wo mar 16, 2011 9:58 pm

Kom op, jij ziet het ook (maar wil het niet zien i.v.m. je Neil Turbin/Fistful of Metal-fetish;), waar andere thrashbands zongen over satan, dingen slopen en politiek, wilde Anthrax nog wel eens met een indiaantje, een skeletje of een drie-letterige afkorting voor de dag komen. Bij Gama Bomb niet alleen maar bier, kogelriemen en moshen, maar ook wel eens een Italiaanse nazi, een Mech-Crab (werkelijk, hoe verzin je het, hulde) of een biertje gemaakt van mensenhersenen.

Mooi werk, I'd say. Een van de weinige bands die ook daadwerkelijk boekjes hebben die naast de teksten tof zijn om te zien. Vooral die van Citizen Brain is geweldig.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » wo mar 16, 2011 10:00 pm

Als je de laatste tijd had opgelet, dan wist je dat ik best wat breder ben gaan denken over Anthrax. Alles tot en met Persistence of Time staat hier keurig in de kast en wordt ook regelmatig gedraaid. Hoewel ik de oerfeel van het debuut heel gaaf vind, heb ik de sound van de albums erna ook wel leren waarderen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » wo mar 16, 2011 10:56 pm

IROn schreef:
innuendo schreef:Violator moet maar weer eens iets van zich laten horen. Het is alweer vijf jaar sinds Chemical Assault
Grapjas, die hebben vorig jaar nog een toffe EP uitgebracht. Goed, niet zo sterk als het magistrale Chemical Assault, maar zeker erg tof. Vind het sowieso de gaafste band van de hele retro thrash-stroming. Die eerste EP en full length zijn geweldig goed.

Verder doet Gama Bomb het hier altijd goed. Toegegeven, ze zijn soms iets teveel op snelheid geschoeid, maar qua zang en solo's wordt het er steeds gevarieerder op. Daarnaast vind ik de hele attitude gewoon tof. Niet extreem gericht op simpel partyen en standaard thrashonderwerpen, maar ook comics, games, horrorfilms etc. Beetje een ouwe Anthrax-feel wat dat betreft.


Ja, een EP. Ik wil gewoon een nieuw album.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » do mar 17, 2011 9:36 am

innuendo schreef:Municipal Waste is alweer op hun retour vind ik. The Art Of Partying vind ik echt te gek, maar de laatste is imo erg matig. Veel teveel hardcore. Als ze die lijn doorzetten, dan ben ik afgehaakt. Gama Bomb heeft juist een stijgende lijn te pakken. Vooral hun laatste vind ik erg goed. Bands als Warbringer, Vektor, Lich King, Hexen, Space Eater, Havok, Batallion etc zijn leuk, maar hebben nog geen wereldplaat op hun naam staan. Ik zie ook dat ik Evile vergeten ben. Aangezien dat de eerste retrothrash metalband is waar ik mee in aanraking kwam, hebben ze ook iets speciaals voor mij. Essence uit Denemarken is trouwens ook een toffe band. Lekker venijnig!
Ik heb het er niet over of ze op hun retour zijn, jij stelt de vraag wat we van de retro bandjes/scene vinden. Volgens mij is Municipal Waste één van de bandjes die de hele retro wave op gang geholpen hebben. Zij waren één van de eerste bands die weer in Nuclear Assault shirts enzo rond gingen lopen ook nog vet geproduceerde en goed gespeelde albums uitbrachten en superstrakke en unieke gigs spelen. Ik vind hen een vand e meeste bepalende uithangborden van de retro beweging. Wat ik persoonlijk van hun laatste album vind is daarbij verder niet zo van belang. Ik vind bij hun eerder de energie dan de kwaliteit van de individuele songs doorslaggevend.

Verder wordt er gewoon veel middelmaat afgeleverd of te opzichtig gekopierd bij grote voorbeelden. Ergens natuurlijk een zwaktebod dat we maar weer heil gaan zoeken bij de oude garde en moeten vaststellen dat er geen echte klappers bij de nieuwe jonge lichting zitten. Maar om nu te zeggen dat de ouwe bands het allemaal zo goed doen is ook een overstatement natuurlijk. Maakt het uit? nou nee, ik kan leven met de ouwe platen uit de 80's, dat was toch de tijd dat thrash opkwam en het momentum had, ergenms hoor je dat op die platen en dat maakt ze uniek en "beter" dan de nieuwe albums. Elke muziekstroming heeft zijn hoogtijdagen en die van thrash zijn geweest.

Die tijd zal nooit meer terugkomen maar de bands zijn er nog en er valt nog genoeg te genieten, zo bracht Testament in 1999 met "The gathering" hun IMO beste album uit, en deed Sodom met "M-16" in 2001 ook een flinke duit in het zakje. De reunie optredens van ANTHRAX in 2005 en 2006 vond ik te gek en zo zijn er nog wel zaken om nog steeds van te genieten. Ik hou de nieuwe platen allemaal wel in de gaten en koop het meeste ook wel, soms is het beter soms is het slechter. Er komen gewoon veel albums uit die ik wel ok vind maar meer dan 1 - 2 luisterbeurten gun ik ze niet gewoon omdat ik ze niet interessant genoeg vind. Ik merk dan een frustratie bij mezelf omdat ik zo gehoopt had op een klapper.

reunies heb ik ergens toch ook weinig mee, moet er niet aan denken dat S.O.D ineens weer een nieuwe album gaat opnemen. het leidt nergens toe en doet misschien zelfs afbreuk aan "Speak English Or Die". Live optredens zouden dan wel weer leuk zijn. Ik vind het ook een beetje cheap om dan na 15-20 jaar weer bij elkaar te komen om nog even een graantje populariteit mee te pakken (geld geloof ik niet eens zo in). Maar eerlijk is eerlijk ik ga vaak zelf wel kijken en somskan het heel leuk zijn. Soms staan er echter een stel mega corpulente Amerikaanse huisvaders die in de verste verte de thrash spirit niet meer over kunnen brengen, hou de eer dan aan jezelf.

maar ik ben misschien af en toe ook te cynisch, daar ben ik eerlijk genoeg voor om toe te geven. Soms moet je gewoon je kop houden en headbangen. je kan uren praten over muziek maar als ik dan weer zo'n heerljike plaat hoor besef ik me ineens weer waar het echt om gaat. Ik besef me ook terdege dat ik zelf ook in zo retro "bandje" speel hahaha. natuurlijk proberen we ons te onderscheiden en niet dezelfde fouten te maken die andere bands in onze gemaakt hebben maar het blijft allemaal in "the eye of the beholder".....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » do mar 17, 2011 8:42 pm

Iemand trouwens de nieuwe band van Steve Souza al gehoord, daar kan ik nu wel enthousiast van worden ;-):

http://www.facebook.com/hatriot?v=app_178091127385
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Eru Iluvatar » vr mar 25, 2011 1:13 pm

Iemand de nieuwe Artillery-plaat 'My Blood' al gehoord? Hij is al sinds 14 maart uit; waar blijft de recensie jongens?

'When Death Comes' vond ik een lekkere, verfrissende power/thrashmetalplaat, ben erg benieuwd naar de nieuwe!

youriguitar
Berichten: 91
Lid geworden op: di mar 08, 2011 8:25 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door youriguitar » vr mar 25, 2011 3:33 pm

Ja ik heb m gehoord , sterker nog , ik heb hem nu op staan!
ik vind het behoorlijke vette plaat.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » za mar 26, 2011 11:45 am

Waar blijft de recensie :P ?

Metal Mind is niet erg gul met promo's, dus ik heb em zelf besteld. Volgt als ie er is.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Eru Iluvatar » zo mar 27, 2011 10:20 pm

Kunnen jullie die promo's niet gewoon aanvragen bij zo'n Metal Mind? Het lijkt mij dat die toch ook gebaad zijn bij degelijke promotie van hun artiesten!

'My Blood' vind ik op het eerste gehoor een prima album; de 'catchyness' van 'When Death Comes' wordt lekker gemixt met de heerlijke Oosterse melodie-lijnen van 'By Inheritance'. Weer een klassieke oldschoolband die een uitstekend album afleveren. Artillery blijft voor mij dé Europese thrashband (met in de schaduw Sabbat en Paradox).

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Eru Iluvatar » zo mar 27, 2011 10:33 pm

Ik moet trouwens zeggen dat ik over de gehele lengte erg tevreden ben met de recente releases van oldschool-thrashbands.

Ga maar na: Death Angel, Flotsam & Jetsam, OverKill, Forbidden, Heathen, Laaz Rockit, Megadeth, Artillery, Paradox, Mekong Delta - al deze bands hebben in mijn oren de laatste paar jaren prima albums afgeleverd. Een aantal daarvan zijn vaak een nogal power/progmetal-achtige weg ingeslagen die bepaalde thrashpuristen zullen doen walgen, maar ik zie het als positieve progressie.

'Rehash' van oud spul zorgen namelijk niet voor nieuwe klassiekers. Veel van de jonge neo-thrashbands zijn enthousiast, maar ik kan van die golf slechts Bonded By Blood en Muncipal Waste waarderen vanwege hun pakkende nummers en het Sloveense Negligence vanwege hun originaliteit.

Ohja, de Dukes-platen van Exodus doen me helemaal niets; de nieuwe Testament viel ook nogal tegen.

Voor de toekomst: een ijzersterk comeback-album van Anthrax, een reünie-album van Toxik en hopen dat Realm eindelijk dat al volledige geschreven album uit begin jaren negentig uitbrengen!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » di mar 29, 2011 11:48 am

De nieuwe ANTHRAX kijk ik zeker reikhalzend naar uit, met afstand het album waar ik het meeste naar uitkijk!

En inderdaad ondanks wat goede riffs hier en daar (hoe kan het ook anders met Gary Holt) doen de recente EXODUS platen mij ook niet veel. Dat is treurig want het was een van mijn favoriete bands.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » di mar 29, 2011 6:06 pm

Eru Iluvatar schreef:Kunnen jullie die promo's niet gewoon aanvragen bij zo'n Metal Mind? Het lijkt mij dat die toch ook gebaad zijn bij degelijke promotie van hun artiesten!

'My Blood' vind ik op het eerste gehoor een prima album; de 'catchyness' van 'When Death Comes' wordt lekker gemixt met de heerlijke Oosterse melodie-lijnen van 'By Inheritance'. Weer een klassieke oldschoolband die een uitstekend album afleveren. Artillery blijft voor mij dé Europese thrashband (met in de schaduw Sabbat en Paradox).

Dat regelt Took verder. Metal Mind is nogal wispelturig. Dan weer wel, dan weer niet.
Aangezien ik vind dat Artillery een recensie verdient, schrijf ik em, dat doe ik niet voor MM.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Eru Iluvatar » za apr 02, 2011 11:28 am

Wellicht heiligschennis om in dit topic met deze band te komen aanzetten, maar ik wil toch even de aandacht
vestigen op PROTEST THE HERO. Waarom? Hoewel de Canadezen duidelijke invloeden van Muse en The Mars Volta in hun muziek hebben, zijn ze ook erg interessant voor liefhebbers van eind jaren tachtig technische speedmetal.

Bij Lords of Metal trokken ze de volgende vergelijking:

'' Hoe verrassend de appreciatie van Horst voor deze hectische druktemakers [PROTEST THE HERO] ook mag zijn, het klopt ergens wel dat ouwelullenmetalliefhebbers in de mathematische ADHD-metal wat van hun gading vinden. De eunuch-achtige lead vocals in combinatie met het complexe karakter en het hoge, zéér hoge tempo vindt veel overeenkomsten met de late jaren 80 speed metal als Toxik en Realm. Daarbij jakkeren en jagen de gitaristen als een bezetene hun jachtige riffjes door de nummers, wat de band meer metal maakt dan menig andere mathcore/metal bandje. De zangpartijen van Rody Walker klinken op het nieuwe ‘Scurrilous’ net zo castratig maar toch een tikje krachtiger dan voorheen (nog even en ik ga refereren naar Rody’s landgenoot Geddy Lee), al heeft hij deze keer wel zijn screams achterwege gelaten. Geen gemis, want het album is een drie kwartier durende rollercoaster van splijtende solo’s, heerlijke riffs en pakkende zanglijnen: en dat allemaal tegelijk, haha! ''

Check zeker even onderstaande opener van het nieuwe album!:

http://www.youtube.com/watch?v=z29basl7Lcs

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22652
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » za apr 02, 2011 11:31 am

Naja, je hebt me net een stukje laten horen. Het is misschien niet volledig thrash/speed metal, maar IMO past het hier uitstekend. Ik ga zeker eens achter die plaat aan!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Dragonforce » za apr 02, 2011 11:37 am

Klinkt niet slecht. Dat is opzich al verassend. Maar desondanks niet echt mijn ding. Dan luister ik toch echt een stuk liever Toxik en Realm. :P

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » za apr 02, 2011 11:57 am

Ik vind de nieuwe plaat weer geweldig! Geweldige band vind ik het. Zeker ook de andere albums, daar worden wel meer screams gebruikt, dus daar moet je wel tegen kunnen.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » ma apr 04, 2011 9:39 am

Coole band ARTILLERY, is altijd een van mijn favoriete Europese thrashbands geweest. De laatste plaat was ondanks de wat inwisselbare zang ook goed te doen, zal het album eens checken.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Plaats reactie