Dornenreich - Hexenwind

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Dornenreich - Hexenwind

Bericht door iscariah » vr feb 18, 2005 9:53 pm

At you all there outside: The last months brought so many new impulses with itself that we see "HEXENWIND" now in a still further context. Since the material developed more and more to a mystischen interpretation DORNENREICHs, "hexenwind" will be the title of the fourth DORNENREICH album. At the moment we develop parallel singing, let us mix and layout. We work to be able to publish the album in the fourth quarter of the yearly. Everything, which is able it us your steady support fresh courage lends again and again, our thanks apply for you - are fantastisch you!" Yokes and Thomas, February 2005


Van www.dornenreich.com

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » vr feb 18, 2005 10:00 pm

Maar ehm, ik zie geen enkele geluidsdrager neerlaadbaar staan op die site en mij Duits is ook niet meer wat het nooit is geweest. Dus heb geen idee wat voor muziek het is, de artwork doet mij wel vermoeden maar goed.

Vertel eens wat meer?
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » vr feb 18, 2005 10:02 pm


Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » vr feb 18, 2005 10:08 pm

Klinkt goed, toegevoegd aan de lijst: "Als ik geld over moet ik hier aan denken",
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Laus » vr feb 18, 2005 11:13 pm

hmm...nieuwe dornenreich is wel zeker interessant...

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za feb 19, 2005 1:04 am

Beterrrr! Een nieuwe Dornenreich cd.
Her von welken nachten vond ik echt geweldig. En nu maar hopen dat deze nieuwe aan mijn, toch behoorlijk hoge, verwachtingen kan voldoen.

Jammer alleen dat het nog zo lang duurt voordat hij uitkomt.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » za feb 19, 2005 10:38 am

Wel het duurde al lang, aangezien Her Von Welken Nachten in 2001 (!!!) uikwam.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za feb 19, 2005 1:51 pm

Vertel mij wat man! Ik heb trouwens sinds dien ook nog geen enkele band kunnen vinden die ook maar in de buurt komt van wat Dornenreich op dat album presteert. Zelfs het oude werk van Dornenreich zelf niet.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » za feb 19, 2005 1:55 pm

Hun ouder werk is dan ook niet zo experimenteel als Her Von Welken Nachten.
Wat ook een gigantische toevoeging geeft aan de muziek is de zang, ik heb werkelijk nog nooit iemand gehoord met zo een zang.
Ik zie ook regelmatig dat deze band in het symfonische black hokje wordt gestopt, een probleem, hoe kun je dit in godsnaam in een hokje stoppen?
Akoestische nummer, stevige metalnummers.
Een schizofrene sfeer.

Echt een kippevel band dit.

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » ma mar 07, 2005 10:41 pm

Dornenreich is idd geweldig! Wat me er vooral aan bevalt is de ijskoude totaalklank van het geheel. Vergeleken met deze schijf is "A blaze in the northern sky" een warme, wollige plaat.

Gebruikersavatar
Mendel
Berichten: 3773
Lid geworden op: di dec 30, 2003 9:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Mendel » di mar 08, 2005 11:58 am

Mooi nieuws, deze band staat hoog genoteerd mijn lijst der geniale bands. Hopen dat ze dan ook eens gaan touren door Nederland.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Dornenreich - Hexenwind

Bericht door XnegativeX » zo mar 13, 2011 2:48 pm

Na het bijna orgastische genot dat ik kreeg na het bericht dat Dornenriech weer een black metal plaat zou opnemen heeft de plaat nu dan ook echt een aantal draaibeurten gemaakt in huize Negs.

Ik ben er eigenlijk best tevreden mee. Maar toch mis ik wat. Flammentriebe is niet zo schizofreen als Her von welken Nächten. Alles steekt wat strakker en professioneler in elkaar waardoor het net dat beetje onbezonnenheid mist dat Her von welken Nächten zo interessant maakte.

Aan de andere kant ben ik erg blij om te horen dat de folky, akoestische elementen beter in de muziek verwerkt zijn. Ze maken nu meer deel uit van de muziek terwijl ze bij Her von welken Nächten 2 aparte nummers vormde.

Ondanks 1 minder positieve noot vind ik het toch een erg fijn album dat bij elke luisterbeurt nog lijkt te groeien.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
CALIBANaan
Berichten: 9709
Lid geworden op: vr jul 18, 2003 7:59 pm
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Dornenreich - Hexenwind

Bericht door CALIBANaan » zo mar 13, 2011 2:55 pm



Zit net dit nummer te luisteren. Moet zeggen dat ik het heel erg gaaf vind.
Gelegenheids Satanist

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Re: Dornenreich - Hexenwind

Bericht door sanguis » zo mar 13, 2011 3:33 pm

Ik was onbekend met de band, maar heb een tijd geleden het nieuwe album gedownload en vorige week toch maar gekocht. Een erg sterke plaat dit, maar ik ken natuurlijk het oude werk van deze band ook niet.

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Dornenreich - Hexenwind

Bericht door EricMaiden » zo mar 13, 2011 6:09 pm

Het is inderdaad een erg gaaf album geworden!

Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Dornenreich - Hexenwind

Bericht door Laus » di mar 15, 2011 8:54 am

Ehm....begrijp ik het goed dat Dornenreich dus ook CD's maakt die anders zijn dan "Herr von Welken Nachten" en Hexenwind? Ik heb ooit op een markt iets van ze gekocht maar dat was vooral akoestisch gepingel.

Maar die nieuwe dus maar snel oppikken :) Geweldige heerlijk extreme schizo muziek. Lekker creepy. Koud. Prachtig!

Nefarian
Berichten: 1107
Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:35 pm
Locatie: Wuppertal/Germany

Re: Dornenreich - Hexenwind

Bericht door Nefarian » wo jul 27, 2011 9:54 am

Gister ook maar eens het hele oeuvre gedownload hoewel ik Nachtreisen al op cd had. Interessante band inderdaad.

Plaats reactie