Bericht
door fetuskiller » vr apr 22, 2011 2:53 pm
Was me dat even een gaaf avondje gister in de Melkweg!
Impending Doom trapte netjes om 8 uur af met hun alles vernietigende Deathcore! Dit optreden was precies wat ik me ervan had voorgesteld; hard en genadeloos! Het geluid was prima, de band had er zin in en de setlist gaf een mooie bloemlezing van de drie albums. Meteen vanaf opener 'There Will Be Violence' veranderde de zaal in een slagveld, wat zo'n beetje de hele show aanhield. Als tweede kwam mijn favorietje 'Anything Goes' al voorbij waarbij het uiteraard weer helemaal los ging. Eigenlijk was het half uurtje speeltijd net iets te kort. The Acacia Strain liet hierna even zien hoe je een vette pot beatdown/2-step/deathcore neer moet zetten. Man was is deze band toch achterlijk strak en hard!Net als bij Impending Doom ging het ook hier helemaal los. Het geluid was nog iets beter dan bij de eerste band waardoor het af en toe wel leek alsof er een cd opstond. Geweldig optreden met als hoogtepunten 'JFC', 'The Hill Have Eyes' en het magistrale 'Whoa! Shut It Down'. Heerlijk! Van Whitechapel heb ik de eerste vier tracks staan kijken, maar voor mij werd al snel duidelijk dat ze de shows van de twee eerdere bands niet gingen overtreffen. Ik had de setlist vooraf al bekeken, dus ik wist al dat er voornamelijk nieuw materiaal gespeeld zou worden, en daar had ik sowieso al niet zo'n zin in, want het geniale 'This Is Exile' overtreffen ze niet meer, en dat bleek gister ook, want het als tweede gespeelde 'Possession' sprong er echt bovenuit. Nog even een pilschje gedronken en wat merch gekocht en toen maar weer huiswaards. Al met al een zeer vette avond die ik niet had willen missen!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!
Last.fm