Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
-
Gilbert
- Lult over cdtjes
Bericht
door Gilbert » wo jun 22, 2011 1:24 pm
Op zaterdag 6 augustus vindt dit jaar op het strand van Scheveningen wederom het
gratis Schollenpop-festival plaats. Hopelijk werken de weergoden deze keer mee, want wat dat betreft had het festijn de afgelopen jaren al een paar keer flinke pech. Vorig jaar zorgde echter alleen al het optreden van Sepultura ondanks de regen voor een geslaagd feestje en dit jaar staan er ook weer wat leuke bands op het programma. Nou ja, op zijn minst twee toch: Sonic Syndicate en headliner Killing Joke. Van de rest heb ik om eerlijk te zijn nog nooit gehoord (zie de onderstaande affiche). Maar een gratis optreden van Killing Joke... ja, dan vind ik het toch wel even jammer dat ik niet meer in Den Haag woon.
Edit: O ja, misschien moet ik er wel even bij vermelden dat dit op het Zuiderstrand plaatsvindt, dus niet allemaal naar de Pier en de Boulevard gaan, want dan zit je verkeerd.
-
MetalJan
Bericht
door MetalJan » wo jun 22, 2011 2:58 pm
Afgelopen 2 jaar geweest. In 2009 was het echt prachtig weer, zo'n 25 graden. Vorig jaar was het echt slecht, veel regen. Dit jaar ook wel weer aanwezig; een vriend viert er z'n verjaardag en het is op een mooie locatie!
-
Gijscoman
Bericht
door Gijscoman » wo jun 22, 2011 3:01 pm
Ik ga wel kijken of ik kom! Is wel vet!
-
MetalJan
Bericht
door MetalJan » za aug 06, 2011 12:40 am
Morgen dus!
-
Gijscoman
Bericht
door Gijscoman » za aug 06, 2011 8:11 am
Helaas, dat gaat m niet worden...
-
Gilbert
- Lult over cdtjes
Bericht
door Gilbert » zo aug 07, 2011 12:15 am
Schollenpop valt (opnieuw) in het water
Schollenpop, het jaarlijkse gratis festival op het Zuiderstrand van Scheveningen, heeft geen al te beste relatie met de weergoden. In 2008, toen onder meer Agnostic Front, Epica en Hawkwind op het programma stonden, zorgde een harde storm voor veel overlast. Vorig jaar gooiden zware regenbuien roet in het eten. Caro Emerald weigerde op te treden, omdat het hoofdpodium blank stond, en aan het einde van de dag zat de organisatie door de tegenvallende drankverkoop met een begrotingstekort. Onder meer Sepultura en Bettie Serveert maakten het echter in muzikaal opzicht alsnog een leuke dag.
Je zou denken dat de organisatie van de editie van 2010 geleerd had en zou regelen dat ook bij hernieuwde regenval deze keer alle optredens op het hoofdpodium gewoon doorgang konden vinden. De opzet van de beide podia was echter onveranderd. Ook het weer was hetzelfde als vorig jaar. De liefhebbers van harde muziek kwamen vandaag (zaterdag) dan ook van een koude en natte kermis thuis. Toen de regen maar niet ophield en het hoofdpodium wederom onder water stond, besloten de beide hoofdacts Killing Joke en Sonic Syndicate in overleg met de organisatie om uit veiligheidsoverwegingen niet op te treden.
De heren en dame van Sonic Syndicate lieten zich desondanks van hun beste kant zien. Ze betraden zelf het podium om de bezoekers het slechte nieuws te brengen, deelden enkele t-shirts uit en gaven hun fans de mogelijkheid tot een 'meet and greet' in de merchandisetent. Het is nu afwachten of Schollenpop deze nieuwe tegenslag overleeft en volgend jaar wederom zal plaatsvinden.
-
Rubicon
Bericht
door Rubicon » zo aug 07, 2011 10:11 am
Beetje amateuristisch is het wel, als ik zo lees dat je twee jaar achter elkaar de boel moet stilleggen vanwege regen. Dat moet toch ook anders kunnen zou je zeggen?
-
MetalJan
Bericht
door MetalJan » ma aug 08, 2011 7:39 pm
We zijn niet meer geweest. Op het laatste moment hadden we besloten om naar Wallenpop (Hellevoetsluis) te gaan. De bands daar spraken ons ook meer aan, oa Peter Pan Speedrock, The Kik en Shaking Godspeed speelden. Daar hebben we ons ook prima vermaakt, ondanks het weer.
Vandaag las ik dus dat Sonic Syndicate en Killing Joke hun optreden wegens het slechte weer hadden afgezegd. We hebben achteraf dus de juiste keuze gemaakt.