Kaiser Chiefs!

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AltarOfSacrifice
Berichten: 8287
Lid geworden op: zo sep 12, 2004 10:20 am
Contacteer:

Kaiser Chiefs!

Bericht door AltarOfSacrifice » wo mei 11, 2005 4:33 pm

Het zal de MTV/Box kijkers vast opgevallen zijn, "Oh My God" van Kaiser Chiefs krijgt steeds meer airplay, wat ik helemaal terecht vind!

Wat vind men hier van deze band? Ik heb de cd "Employed" uitgecheckt, en er zit zeker meer kwaliteit op in hetzelfde straatje als de single "Oh My God" ook al blijf ik die tot nu toe het gaafste nummer vinden.

http://www.kaiserchiefs.co.uk/index.php


Spuw uw gal!
[size=75]That's why they call me 'full throttle' - I like a good time
it all started at a bar with a friend of mine
Well she had to hook me up - she said she'd blow my mind
I've been up for four days so cut me out another line[/size]

banisher
Berichten: 4239
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 1:58 pm
Locatie: roelofarendsveen
Contacteer:

Bericht door banisher » wo mei 11, 2005 6:01 pm

Er zijn al teveel van dit soort bandjes. Deze band heeft gewoon niets nieuws, dus het is en blijft voor mij gewoon een van de velen.
Tevens blijft dat nummer gewoon te lang in je hoofd hangen en daar hou ik niet van :P

Gebruikersavatar
Natasja
Berichten: 1039
Lid geworden op: do dec 09, 2004 2:01 pm
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Natasja » wo mei 11, 2005 6:48 pm

Ik vind het een erg leuk nummer!
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Gebruikersavatar
stuk drijfhout
Berichten: 1826
Lid geworden op: di dec 07, 2004 8:10 pm
Locatie: Straight outha Kampen.

Bericht door stuk drijfhout » wo mei 11, 2005 7:04 pm

Leuk nummer inderdaad,erg catchy en dat is de bedoeling natuurlijk.

Gebruikersavatar
AltarOfSacrifice
Berichten: 8287
Lid geworden op: zo sep 12, 2004 10:20 am
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » do mei 12, 2005 12:02 pm

banisher schreef:Er zijn al teveel van dit soort bandjes. Deze band heeft gewoon niets nieuws, dus het is en blijft voor mij gewoon een van de velen.
Tevens blijft dat nummer gewoon te lang in je hoofd hangen en daar hou ik niet van :P
Dat is nou juist het leuke, de catchyness of it all :P

Ik zeg ook niet dat 't muzikale genialiteit is, zelf vind ik 't gewoon relaxte niet-na-denk muziek :)
[size=75]That's why they call me 'full throttle' - I like a good time
it all started at a bar with a friend of mine
Well she had to hook me up - she said she'd blow my mind
I've been up for four days so cut me out another line[/size]

Gebruikersavatar
toffe_ellende
Berichten: 3363
Lid geworden op: vr mei 23, 2003 1:06 pm
Locatie: Landgraaf-Tilburg-Davos

Bericht door toffe_ellende » do mei 12, 2005 2:25 pm

dit weekend sta ik alleen naar Kaiser Chiefs op Pinkpop te kijken
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Gebruikersavatar
Destructor
Berichten: 1890
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 3:00 pm
Locatie: Bleiswijk

Bericht door Destructor » zo mei 15, 2005 3:16 pm

Ik vind er niet veel aan, saaie muziek zonder energie en agressie.

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19689
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » ma mei 16, 2005 8:15 pm

ik zag net wat van hun optreden op pinkpop en het enige wat ik kon denken was: "wat ben ik blij dat ik naar metal luister".
ik zie de charme van dit soort ongeraffineerde, simpele, onstrakke muziek gemaakt door werkschuw stinkend tuig niet.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1219
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Kaiser Chiefs!

Bericht door Dufniall » wo jun 01, 2011 9:35 am

Zo, 6 jaar later en we zijn bijna toe aan hun vierde album. De rest nog altijd zo negatief als hierboven? ;) Persoonlijk vind ik dit een erg tof bandje, in dit genre misschien wel de beste, samen met Franz Ferdinand en in mindere mate Arctic Monkeys. Live is het sowieso altijd feest, maar ook op plaat vind ik het erg catchy, en ik moet zeggen dat het nieuwe nummer wel anders is, maar wel een goede richting die ze op zijn aan het gaan:


Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Kaiser Chiefs!

Bericht door EricMaiden » wo jun 01, 2011 5:24 pm

enige vette nummer is: Everyday I Love You Less And Less!

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Kaiser Chiefs!

Bericht door Gijscoman » wo jun 01, 2011 5:48 pm

Ik vind ze wel leuk. Begrijp niet waarom muziek zonder agressie saai zou zijn.

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Re: Kaiser Chiefs!

Bericht door nightwing » wo jun 01, 2011 10:13 pm

Dufniall schreef:Zo, 6 jaar later en we zijn bijna toe aan hun vierde album. De rest nog altijd zo negatief als hierboven? ;) Persoonlijk vind ik dit een erg tof bandje, in dit genre misschien wel de beste, samen met Franz Ferdinand en in mindere mate Arctic Monkeys. Live is het sowieso altijd feest, maar ook op plaat vind ik het erg catchy, en ik moet zeggen dat het nieuwe nummer wel anders is, maar wel een goede richting die ze op zijn aan het gaan:

Monkeys vergelijken met Kaiser Chiefs en dan ook nog zeggen dat Kaiser Chiefs beter is... goeie man :wink: Maar ze hebben me de laatste 6 jaar zo vaak achtervolgd dat ik er echt totaal geen zin meer in heb en er geeneens naar kan luisteren. Maar vooruit ik zal het maar weer eens een kansje gunnen. Nieuw album betekend vast weer dat ze op elk festival op de straathoek staan.
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re:

Bericht door Jeroen » vr jun 03, 2011 9:40 pm

Soulcollector schreef:ik zag net wat van hun optreden op pinkpop en het enige wat ik kon denken was: "wat ben ik blij dat ik naar metal luister".
ik zie de charme van dit soort ongeraffineerde, simpele, onstrakke muziek gemaakt door werkschuw stinkend tuig niet.
Zes jaar na deze post ben ik het nog steeds sterk met Soulcollector eens.

Een band als The Killers vind ik een stuk beter, maar dat komt omdat de flauwe grapjes daar achterwege blijven. Bovendien hebben die songs een leuk synthpop / jaren 80 randje.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Kaiser Chiefs!

Bericht door Rascul » za jun 04, 2011 12:22 am

En verder geen enkele inhoud. Goeie genade, wat een kutband is dat zeg.

Kaiser Chiefs... Ik vond Employment en Yours Truly erg leuke platen, maar daarna werd het minder. Alsof de echt sterke songs op zijn, en de nieuwe is nogal ripoff van Maxïmo Park - wat ik ook al geen waanzinnige band vond. Live is het ook echt tragisch kut, en daarmee verschillen ze wel van de Arctic Monkeys en Franz Ferdinand, die live wel sterk zijn. Maargoed, dit zal wel weer overal gespeeld worden vermoed ik.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kaiser Chiefs!

Bericht door Lennert » za jun 04, 2011 12:23 pm

Ik vond nummers als Oh My God en I Predict A Riot anders erg leuk en herinner me dat ik die live optredens van die tijd op tv best te genieten vond.

Alles bij elkaar vind ik bijna alles wat uit Engeland komt en van die leuke, hippe rock speelt afgrijselijk. Ik mis in dat opzicht de tijden dat Muse nog verraste met Origins Of Symmetry en The Manic Street Preachers prachtige nummers schreven als If You Tolerate This, Then Your Children Will Be Next.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Kaiser Chiefs!

Bericht door Gijscoman » za jun 04, 2011 12:41 pm

Ik heb dan weer niets met Muse :) Coldplay is echter nog erger, vind ik. Kaiser Chiefs luister ik dan wel graag. Het is denk ik net een generatie verschil, hoe klein ook. Jij 23 zie ik op je profiel, ik 16. Die 7 jaar doen 't 'm vast :)

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25585
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kaiser Chiefs!

Bericht door Lennert » za jun 04, 2011 1:08 pm

Die dwijlmuzak van acts als Coldplay en Keane verdient wat mij betreft een enkeltje brandstapel.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Gijscoman
Berichten: 2643
Lid geworden op: zo apr 24, 2011 5:23 pm
Locatie: Nijmegen/Groningen

Re: Kaiser Chiefs!

Bericht door Gijscoman » za jun 04, 2011 1:56 pm

Lennert schreef:Die dwijlmuzak van acts als Coldplay en Keane verdient wat mij betreft een enkeltje brandstapel.
Mooi, zijn we het toch over 1 punt eens!

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Kaiser Chiefs!

Bericht door Rascul » zo jun 05, 2011 10:31 pm

Lennert schreef:Ik vond nummers als Oh My God en I Predict A Riot anders erg leuk en herinner me dat ik die live optredens van die tijd op tv best te genieten vond.

Alles bij elkaar vind ik bijna alles wat uit Engeland komt en van die leuke, hippe rock speelt afgrijselijk. Ik mis in dat opzicht de tijden dat Muse nog verraste met Origins Of Symmetry en The Manic Street Preachers prachtige nummers schreven als If You Tolerate This, Then Your Children Will Be Next.
Ik word vooral helemaal gestoord van de 'van-dik-hout-zaagt-men-planken' combinatie tussen indie, britpop en New Romantics die nu door de alternatieve hitlijsten stormt. Arcade Fire heeft een hitje en gelijk word je doodgegooid met post-jaren '80 zeikmuziek. Erger nog, met bandjes die interessant proberen te doen in hun jaren '80 zeikmuziek. Leer eens beuken en grooven jongens.

Overigens, ontopic, Retirement van de Kaiser Chiefs vind ik wel echt een gaaf nummer.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25312
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Kaiser Chiefs!

Bericht door Jeroen » ma jun 06, 2011 2:15 pm

Rascul schreef:En verder geen enkele inhoud. Goeie genade, wat een kutband is dat zeg.

.
Huil, huil.

Ik vind vooral het laatste plaatje erg lekker klinken. Dat het verder weinig om het lijf heeft (geldt ook voor de soloplaat van de zanger) maakt het me niet zo veel uit. Ik kan er goed naar luisteren op de lichtere momenten. Bij Arctic Monkeys en Kaiser Chiefs ga ik me storen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Kaiser Chiefs!

Bericht door lampje » ma jun 06, 2011 3:05 pm

Gijscoman schreef:
Lennert schreef:Die dwijlmuzak van acts als Coldplay en Keane verdient wat mij betreft een enkeltje brandstapel.
Mooi, zijn we het toch over 1 punt eens!
+ nog 1.
Dingen als Kaiser Chiefs en Franz Ferdinand kan ik wel enigszins hebben, niet alles, dat verschilt per nummer.

Gebruikersavatar
yuiyui27
Berichten: 1080
Lid geworden op: za apr 02, 2011 4:51 pm
Locatie: Leuven

Re: Kaiser Chiefs!

Bericht door yuiyui27 » ma jun 20, 2011 3:13 pm

Tot mijn verbazing ga ik deze zien op Rock Werchter, eerlijk gezegd boeit het mij niks. :)
The machine-like movement,
A thought in vision profane.
I emerge in manner ablaze.
And I charge the world’s sanity.

-Last Dream-

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22171
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Kaiser Chiefs!

Bericht door KoenM » ma jun 20, 2011 4:21 pm

Rascul schreef:
Lennert schreef:Ik vond nummers als Oh My God en I Predict A Riot anders erg leuk en herinner me dat ik die live optredens van die tijd op tv best te genieten vond.

Alles bij elkaar vind ik bijna alles wat uit Engeland komt en van die leuke, hippe rock speelt afgrijselijk. Ik mis in dat opzicht de tijden dat Muse nog verraste met Origins Of Symmetry en The Manic Street Preachers prachtige nummers schreven als If You Tolerate This, Then Your Children Will Be Next.
Ik word vooral helemaal gestoord van de 'van-dik-hout-zaagt-men-planken' combinatie tussen indie, britpop en New Romantics die nu door de alternatieve hitlijsten stormt. Arcade Fire heeft een hitje en gelijk word je doodgegooid met post-jaren '80 zeikmuziek. Erger nog, met bandjes die interessant proberen te doen in hun jaren '80 zeikmuziek. Leer eens beuken en grooven jongens.

Overigens, ontopic, Retirement van de Kaiser Chiefs vind ik wel echt een gaaf nummer.
Heb je hem weer.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: Kaiser Chiefs!

Bericht door Rascul » do jun 23, 2011 11:23 am

Welnee. Ik ben m'n broer.
Makkers staakt uw wild geraas

Plaats reactie