A12 Classic Rock Festival@ Zevenaar, 18-06-2011

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

A12 Classic Rock Festival@ Zevenaar, 18-06-2011

Bericht door alicecooper » vr feb 11, 2011 4:19 pm

Beste rockers,

Na veel werk staat de uiteindelijke lineup nu vast.
Met namen als The Animals, Michael Schenker en Stahlzeit gaan we er weer een spetterend festival van maken!


De voorverkoop is gestart, en we beginnen met een aktie voor de early birds: tot 28 februari heb je al een kaartje voor 2 tientjes!
Vanaf januari 2011 zullen er ook een aantal voorrondes plaats gaan vinden om de band te kiezen die het festival zal gaan openen.
De eerstvolgende voorronde is op 12 februari in de Wip-Inn in Zevenaar.

Voor meer info,
http://www.a12classicrockfestival.nl

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: A12 Classic Rock Festival@ Zevenaar, 18-06-2011

Bericht door Latebloomer » ma jun 13, 2011 2:37 pm

Weet iemand hoe laat Michael Schenker speelt? Ik heb de organisatie al een paar keer gemaild, maar ze reageren nergens op (bewust dan wel onbewust)... Ze zitten wel als gekken te twitteren, maar de meest elementaire info over dit festival vind ik nergens terug (ook niet op de site). Ik ga alleen als MS op een beetje gunstige tijd speelt. Alle overige bands hoef (wil) ik niet (te) zien.

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: A12 Classic Rock Festival@ Zevenaar, 18-06-2011

Bericht door lampje » vr jun 17, 2011 4:57 pm

Latebloomer schreef:Weet iemand hoe laat Michael Schenker speelt?
Niet: http://www.a12classicrockfestival.nl
De Stichting A12 Classic Rock Festival heeft besloten vanwege het noodweer van gisteren en de weersverwachting voor de festivaldag zaterdag 18 juni, het festival af te gelasten. Gedurende het hevige noodweer van gisteren is de omheining rondom het 8000 meter grote terrein aan de A12, waar het festival naar is vernoemd omgewaaid en de ondergrond veranderd in een modderpoel. Op basis van de weersverwachting (WAARSCHUWING VOOR BUITENACTIVITEITEN) met veel regen, onweer en zeer harde wind kan de organisatie de veiligheid en het welzijn van de bezoekers en muzikanten niet garanderen.

Gebruikersavatar
Latebloomer
Berichten: 990
Lid geworden op: di feb 01, 2011 7:49 pm

Re: A12 Classic Rock Festival@ Zevenaar, 18-06-2011

Bericht door Latebloomer » vr jun 17, 2011 8:20 pm

whoahaha.... (boer met kiespijn - ben wschlijk 24 euro kwijt...)

PS: hij zou om 20.30 uur spelen...

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: A12 Classic Rock Festival@ Zevenaar, 18-06-2011

Bericht door vengeancefan » za jun 18, 2011 7:48 pm

het weer...jaja....niks het weer.
De organisatie heeft schulden nog van de vorige editie en met een tegenvallende kaartverkoop werd dit niet beter maar erger.
Dus: de stekker er uit.
Ook ik heb meermaals om een tijdschema gevraagd maar nooit gekregen..
Volgend jaar hopelijk Arrow, MET MSG !!

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: A12 Classic Rock Festival@ Zevenaar, 18-06-2011

Bericht door lampje » za jun 18, 2011 8:26 pm

Jaja, ik las elders ook zoiets, maar ja, zonder daar verder degelijke info over te hebben vond ik niet dat ik dat als zodanig kon plaatsen. Beetje vaag allemaal.

Gebruikersavatar
Kimzel
Berichten: 23576
Lid geworden op: vr mar 14, 2003 7:24 am
Locatie: lobitch

Re: A12 Classic Rock Festival@ Zevenaar, 18-06-2011

Bericht door Kimzel » za jun 18, 2011 8:56 pm

was gewoon op het nieuws (tv gelderland dat wel, veel bedrijven krijgen nog geld van vorige jaren)

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: A12 Classic Rock Festival@ Zevenaar, 18-06-2011

Bericht door Gilbert » za jun 18, 2011 10:36 pm

Het is wel zo dat sommige andere evenementen vandaag ook zijn afgelast i.v.m. het weer (zoals Concert At Sea). Maar uit de berichtgeving op o.a. de website van De Gelderlander is wel duidelijk dat diverse bedrijven die vorig jaar diensten hebben geleverd aan dit festival, nog steeds niet betaald waren en o.a. met beslaglegging dreigden (zoals we gisteren ook op de frontpage van Metalfan.nl hebben gemeld).

Het heeft er daarom alle schijn van dat het slechte weer als excuus wordt gebruikt. Zou de organisatie op deze manier wellicht proberen om een verzekeringsmaatschappij voor de kosten te laten opdraaien (als het festival tenminste verzekerd was tegen een calamiteit als zeer slecht weer)?

Hoe het met de kaartverkoop stond, is echter gissen. Al denk ik dat met een line-up als deze een organisatie inderdaad een zeer groot risico neemt. Eigenlijk had ik zo'n fiasco vorig jaar al verwacht bij de eerste editie, aangezien ze toen m.i. een nog zwakkere line-up hadden, bij een hogere ticketprijs. Ik vraag me af hoeveel betalende bezoekers er toen zijn geweest. Te weinig in elk geval om de beveiliging en dergelijke van te kunnen betalen, blijkbaar.

Edit: Wat nu vooral jammer is aan dit soort fiasco's, is dat een hoop concertgangers schrik krijgen en voortaan geen kaartje meer kopen in de voorverkoop, maar pas op de dag zelf besluiten om eventueel te gaan. Waardoor er nog meer festivals in problemen komen door een tegenvallende voorverkoop en er een vicieuze cirkel ontstaat. Zelf denk ik bij dit soort festivalletjes tegenwoordig ook al snel: Eerst maar eens afwachten of het überhaupt doorgaat. Maar zelfs een ervaren bedrijf als Mojo maakt geregeld dit soort fiasco's mee, dus ik besef me dat het organiseren van een succesvol festival, laat staan een "classic rock" festival, zeker niet gemakkelijk is. Hopelijk komt er volgend jaar weer een (geslaagd) Arrow Rock festival, maar ik heb daar eveneens een hard hoofd in.

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: A12 Classic Rock Festival@ Zevenaar, 18-06-2011

Bericht door vengeancefan » zo jun 19, 2011 2:19 pm

Ik weet van Arrow dat daar aan gewerkt wordt, en ik hoop dat het ze lukt.
Maar ik mag hopen dat de line-up die men wil neerzetten een spectaculaire zal worden.
Als headliner verwacht het publiek (vermoed ik) minimaal een AC/DC of Van Halen (die laatste is mijn persoonlijke wens).
En dan kan een MSG met gemak onderdeel van de line up deel uitmaken, evenals bijvoorbeeld een House Of Lords..

metalteacher
Berichten: 190
Lid geworden op: za nov 05, 2005 12:35 am
Locatie: Hardrockwijk
Contacteer:

Re: A12 Classic Rock Festival@ Zevenaar, 18-06-2011

Bericht door metalteacher » ma jun 27, 2011 2:06 pm

Nou rij ik dagelijks over de A12 naar Duitsland. Het viel mij op dat het hoofdpodium al weg was voor het slechte weer. En dat nadat de melding kwam over omgewaaid hekwerk, ik ter plekke 4 a 6 omgewaaide hekken zag. Dit werd echter niet hersteld, maar ook niet opgeruimd. Alle zaken kwamen op mij zeer vreemd over. Het weer die dag in d at deel van het land viel overigens niet heel erg tegen.

Wel jammer dat ik zo het concert van de Trailer Trash Tremblers zo vlakbij misliep.
http://www.noordgelderschmetaal.nl

Plaats reactie